woensdag 17 maart 2021

Soeverein persoon mag niet stemmen

 BRON

17.35 - Mondkapjesweigeraar uit stembureau gezet

De politie heeft woensdag ingegrepen nadat een man bij een stembureau in Rheden wilde stemmen, maar geen mondkapje wilde dragen. „Wij hebben daarop met diegene gesproken, maar hij wilde nog steeds geen mondkapje op”, laat een woordvoerder weten. De man is daarop het gebouw uitgezet.

Volgens Omroep Gelderland gaf de man aan dat hij een ontheffing van de mondkapjesplicht had van de Rijksoverheid. Die kon hij niet laten zien aan de voorzitter van het stembureau in Ons Huis aan het Meester B. van Leeuwenplein of aan de politie.

„Ik heb een slecht hart en krijg het benauwd van een mondkapje”, verklaarde de man aan Omroep Gelderland. Volgens hem was het document dat hij bij zich had rechtsgeldig. „Ik moest van het stembureau maar een verklaring halen bij mijn cardioloog, kreeg ik te horen.”

Burgemeester van Rheden Carol van Eert spreekt tegen dat er een geldig document was. „De man heeft iets vaags laten zien dat niet aan hem persoonlijk gelieerd was”, zegt Van Eert tegen de regionale omroep.

Onbekend is of de man op een ander stembureau heeft proberen te stemmen.

*****************************************************

Het stembureau is zijn boekje te buiten gaan. 

Allereerst natuurlijk op menselijke gronden. Als iemand aangeeft liever geen mondkap te dragen, laat die man.

Tweedens, de man geeft aan dat hij graag van de uitzonderingsregel gebruik maakt. Dat zou al voldoende moeten zijn. Het staat er misschien niet met zoveel woorden (laten we zeggen, het is op meererlij wijze te interpreteren), maar het is wel wat de overheidstekst HIER uitademt.

Derdens, hij gaf ook aan waarom hij van die regel gebruik wilde maken: benauwdheid en hartproblemen. Het gaat best ver om die informatie te vragen / geven.

Vierdens, waarschijnlijk heeft hij DIT kaartje van de Rijksoverheid laten zien. Dit is niet persoonlijk, maar een soort "eigen verklaring". Misschien heeft hij iets anders laten zien. who cares? Wat nou, "iets vaags"?

Het is onacceptabel wat die man overkomen is. Ik kan mij zijn woede en/of diepe telleurstelling voorstellen. Je wilt meedoen met dit "spel" maar je kan geen kap dragen of hebt er principiële bezwaren tegen. Hou die mensen erbij. De supermarkten laten die mensen (gelukkig in Nederland) ook toe. Dan moet je als Stembureau-baas niet harder dan noodzakelijk zijn. Blik stemt en shopt zonder mondkap, en overwegend, probleemloos.

18 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Prachtig initiatief. Wie wil daar nou niet bij zijn. Een keten van zorgmedewerkers om de koffie drinkers heen!

      Verwijderen
    2. Vergeet ook de veteranen niet ! Ik zag in 1 van de tweets, dat een arts -als zodanig gekleed- toch werd geslagen. Ik denk dat dat verhaal de trigger was voor deze actie.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Doorgesnoven schoolmeester die een jaar achter de rug heeft dat hij voor geen goud had willen missen.

      Verwijderen
  3. VVD is de grootste partij geworden ondanks alle blunders (toeslag affaire, jeeps aan terroristen, onderzoeken onderdrukken etc etc) en de gehate lockdown.
    Alhoewel ik geen bewijs heb, wist ik al dat D66 de grote winnaar zou worden en de VVD de grootste partij.
    Het maakt niet uit hoe je stemt, het gaat erom wie de stemmen telt.
    Het virus is niet voor niks in de markt gezet. Nu kan op alle fronten het populisme onderdrukt worden.
    Maar Oligarch is in de arena en zal iedere week het regime laten weten dat ze het oude normaal weer in ere moeten herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om te beginnen maar eens aangifte doen van stemfraude. Bewijs volgt later.

      Verwijderen
  4. Kom net weer terug van een avondwandeling. Van alle huizen waar ik naar binnen kon kijken (zeg een stuk of 12, wellicht meer) stond er bij 1 de TV niet aan, bij de rest wel. Echt triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze vroegen bij mij ook om mijn handen te desinfecteren en een mondkapje op te doen. Aan beide zaken geen gehoor gegeven. Ik heb die geprinte verklaring dat ik een uitzondering ben. Hij keer er aandachtig naar en vond het goed. Zoals het hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij ook. Ik zei, dat ik al covid-19 had gehad en nu dus vrij was. Die had ze nog niet gehoord, dus van verbazing bleef het stil en ik gauw doorlopen. Niemand ze i er wat van ...

      Verwijderen
    2. Da's een goede Wolfi, die houden we erin!

      Verwijderen
  6. https://www.reddit.com/r/Wallstreetsilver/

    Zo verfrissend. Al die apen die blijvend zilvermunten en zilverproducten inkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze @SigridKaag is de WEF-infiltrant. Zij is de Build Back Back Bitch van @ProfKlausSchwab


    Na de verkiezingen zal zij Nederland afbreken en onderdeel maken van de grote techno-fascistisch heilstaat.

    "I own nothing, I have no privacy and I will be happy".

    https://twitter.com/patricksavalle/status/1372105930133897216

    En nederland lijkt voor die toekomst te kiezen. Eyes wide shut.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep. De agenda dendert door en de massa is niet wakker te krijgen.

      Verwijderen
    2. Ik heb net Jensen 318 gezien, maar trek de conclusie, dat TB ons ook niet gaat redden. De man is óf heel naïef óf weet meer, maar durft/kan dat niet zeggen. Zeer teleurgesteld. Jensen geeft blijk de zaak wel door te hebben.

      Verwijderen
  8. Veel mensen zijn hun stem kwijt geraakt door iemand te machtigen die al eerder gestemd had.
    Die stemkaarten zijn niet ingenomen en niet geregistreerd.
    De opkomst is dus hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het nieuwe normaal. Vanaf vandaag dus kennelijk met massale steun van de achterban van VVD, CDA en D66.

    https://twitter.com/beek38/status/1372306945676357637

    Stemuitslag zal zeker als een legitimatie van de algehele sfeer van repressie worden opgevat. Deprimerende rotuitslag.

    BeantwoordenVerwijderen