maandag 20 mei 2019

Is de "Methode Rutte" uitgewerkt?


ENGLISH BELOW

Mark Rutte was gisteren op verkiezingstournee in Haarlem.

Toyota's naar Syrie? "Sorry ik weet niet waar u het over heeft"

Repressie van Macron? "Hai, haaai!"

Mark Rutte, die als liberaal, liever met de vertegenwoordigers van de staats-tv praat dan met de vrije alternatieve media...

Loopt de "Methode Rutte" op zijn laatste benen? Kijk en oordeel zelf via het onderstaande verslag, ge-edit door JDTV.



English

At 0:50 Mr Rutte is asked how the Toyota's arrived in Syrie and if the receiving party was happy with them. Rutte answered he doesn't know anything and turned away.




72 opmerkingen:

  1. Kijk Blik: Dat maakt me gelukkig !!

    Now you're talking !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mij gelukkig zou maken is als Baudet hem voor heel nederland ontmaskerd als een corporate hoer, die het land nederland verlochemt.

      Die globalisten zeggen altijd precies het omgekeerde van wat ze aan het doen zijn. Hij maakt nederland zwakker, steeds minder autonomie, meer schulden, meer analfabeten, hogere belastingen etc etc.
      Het is juist Baudet die Nederland sterker gaat maken.

      Verwijderen
    2. Ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat Baudet hem ontmaskerd. Rutte komt van een koude kermis thuis. Na afloop heeft hij spijt dat hij Baudet heeft uitgenodigd. Die staf van Baudet en Baudet zelf is zo intelligent en zo vernietigend. Rutte kon Wilders hebben. Baudet is van een ander kaliber.

      Rutte gaat Baudet aanvallen op zijn vrouw onvriendelijkheid en op nexit. Meer heeft hij niet. Als Baudet dat weg kan nemen en vervolgens zjin munitie richt op Rutte. Dan is Rutte gezien en wordt FvD veruit de grootste partij.

      Verwijderen
    3. Het is een stroming die je niet meer kan tegenhouden Ed. Iets meer dan 2 jaar is Trump gekozen. Dat slaat over naar europa. De huidige new world order puppets kunnen dit niet meer veranderen.

      Verwijderen
  2. Jij straalt levensvreugde uit. De oprechte glimlach is nooit van jouw gezicht weg.
    Je bent de ideale man om de moeilijke vragen te stellen.

    En wat je echt goed doet: je gaat toch weer achter hem aan en vraagt het nog eens, en nog eens.
    Geweldig !

    Volgende keer misschien een meer volledige vraag stellen.
    Je liet het nu zo open, dat hij weg kon lopen met 'Ik weet niet wat je bedoelt."

    Ik hoop je nog erg vaak op deze manier te zien !

    ( Als je zo door gaat zal ik hier nooit meer een van de vaste Blikkers bekritiseren ! Beloofd ! Wordt het hier toch nog één gezellige familie ! )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rutte blijft de act spelen van de studentikoze joviale lachebek, maar van die act zou helemaal niks overblijven als hij overal waar hij kwam yelkens weer tegen dit soort vragen op zou lopen.

    In ieder geval is goed te zien dat hij niet weet hoe snel hij weg moet wezen. Misschien vraagt hij in het campagnebusje wel wie die hufter was
    met die k.dvragen over die Toyoya's. Goed gedaan Blik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top gedaan Blik. In zijn gezicht. De bekende nerveuze grijns kwam weer te voorschijn. Zijn verdedigings wapen.

      Verwijderen
  4. Nog steeds niet opgepakt door de MSM.

    https://caitlinjohnstone.com/2019/05/17/confirmed-chemical-weapons-assessment-contradicting-official-syria-narrative-is-authentic/

    Niet alleen is nu bevestigd dat de gifgasaanval in Douma vorig jaar in scene is gezet door de White Helmets, maar ook dat de OPCW, een internationale organisatie die verondersteld wordt als onpartijdige arbiter te functioneren in conflictsituaties op politiek niveau is gecorrumpeerd. Daarmee worden nog meer gaten geschoten in het MSM narratief over Syrie (en de Skripal affaire). Als de MSM vorig jaar een reden hadden om een hoop stennes te maken over douma, dan is die reden er nu zeker.

    Misschien wil Mark hier volgende keer wel met je over praten Blik. We hebben die Witte Helmen immers van miljoenen euro's voorzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. CONFIRMED: Chemical Weapons Assessment Contradicting Official Syria Narrative Is Authentic

      Ten overvloede een artikel van Peter Hitchens waarin een link naar het gelekte FFM deelrapport dat de OPCW wegliet plus een reactie van waarin het OPCW impliciet de authenticiteit van het gelekte deelrapport erkend:

      https://hitchensblog.mailonsunday.co.uk/2019/05/strange-news-from-the-opcw-in-the-hague-.html

      Verwijderen
  5. Onze zgn. factchecker en nepnieuwsbestrijder NU.nl heeft een stem wijzer:

    Europese verkiezingen: Ontdek met onze stemhulp welke partij bij je past
    15 mei 2019 11:49
    Laatste update: 1 dag, 11 uren geleden

    Donderdag 23 mei gaan we naar de stembus voor de verkiezingen voor het Europees Parlement. Wil je weten welke partij het best bij jouw mening past? Met deze stemwijzer kun je met een slider per stelling aangeven in welke mate je het ergens mee eens bent. Bij iedere stelling is bovendien de motivatie van de partijen te lezen.

    https://www.nu.nl/europese-verkiezingen-2019/5892996/europese-verkiezingen-ontdek-met-onze-stemhulp-welke-partij-bij-je-past.html?redirect=1

    EEN STEMWIJZER WAAR DE FvD NIET OP VOORKOMT

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In 2018 kende Nederland een natuurlijke aanwas van 16.000 personen. Er werden 168.000 personen geboren, er stierven er 153.000.

    In dat jaar immigreerden 241.000 personen naar Nederland en emigreerden
    er 153.000. Per saldo een aanwas van 88.000 personen.

    https://twitter.com/VVD/status/1129642778160500736

    Ter vergelijking: er worden jaarlijks zo'n 60.000 woningen gebouwd.

    Iedereen kan van deze cijfers vinden wat ie wil, maar feit is dat de VVD een immigratiekampioen is.

    En dan zet de VVD dus dit soort clipjes op het net:

    "Nog 5 dagen tot de Europese verkiezingen. Nederland veilig en stabiel houden. Dat doe je niet door alleen te praten over migratie, maar door er iets aan te doen."

    Voor wie het nog niet door heeft: VVD staat voor Volk Val Dood. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh, het clipje:

      https://twitter.com/VVD/status/1129642778160500736

      Verwijderen
    2. Ik aan geen enkel volk een hekel of wat dan ook. Maar deze pionnen van G Soros weten precies wat G Soros en het corporate oligarchen clubje wil.

      Hundreds Of "Black Vest" Migrants Seize Paris Airport Terminal: "France Does Not Belong To The French!"
      https://www.zerohedge.com/news/2019-05-20/hundreds-black-vest-migrants-seize-paris-airport-terminal-france-does-not-belong

      Een wereld zonder grenzen en sowieso de vernietiging van de westerse cultuur. Dat is ook de reden waarom Baudet met speech begon over onze mooie cultuur. Hij weet precies wat de agenda van het oligarchen clubje wil.

      p.s. Eddy de huistroll is geen lid van dit clubje. Ze kunnen hem beter ontslaan. Hij moet een achterhoede gevechtje voeren tegen een strijd en stroming die zo nooit meer kunnen winnen. Le Pen wordt de volgende president van Frankrijk en in duitsland gaat Merkel weg en in Nederland gaat Rutte weg en wordt Baudet premier. Rutte krijgt geen baan in Europa.

      Verwijderen
    3. @ oli

      Veel immigranten zijn arbeidsmigranten (Polen bijvoorbeeld). Zie m'n volgende linkje.

      Verwijderen
    4. @Dawg, en wat heeft dat te maken met de agenda van Soros en de globalisten ?

      Verwijderen
    5. @ oli

      Misschien niet zo veel. Maar je kunt je afvragen of een overvol Nederland met een alsmaar toenemende concurrentie op banen- en woningmarkt nu echt zo in het voordeel is van de doorsnee Nederlander.

      Verwijderen
    6. Ik wil wel een lans breken voor de Polen.

      Per jaar vestigen zich dus zo'n 12 tot 14000 Polen in ons land.

      Wat ik er van hoor zijn dat altijd heel jonge gezinnen.
      Mensen die hard werken en zich snel aanpassen, denk ik.

      Ik weet niet, maar ik denk dat er wel bijna 200.000 Polen in nederland als tijdelijk werknemer werken. Dat is voor een heel groot deel in de land en tuinbouw. ( Als je 's avonds tussen 17 en 19 uur naar de supermarkt gaat, zijn ze daar massaal aanwezig. verder zie je ze nauwelijks.)

      1) Het is duidelijk dat ze daar niemand's plaats in nemen.
      2) De landbouw is een goede inkomstenbron voor ons land. We exporteren voor veel geld, en zonder Polen zou dat niet kunnen.

      Van die jonge gezinnen die blijven in NL komen wonen verwacht ik nauwelijks problemen in de toekomst.

      Verwijderen
    7. Mee eens, al drukken ze wel de lonen en zetten ze druk op huisvesting. Ook zouden ze in mindere mate hierheen komen wanneer er in eigen land geen race to the bottom zou zijn door massale immigratie van Ukrainers.

      Verwijderen
    8. Bij de volgende economische crisis behouden zij het werk en gaan de Nederlanders de bijstand in, zeker wanneer ze Nederlands geleerd hebben. De moslims, praktiserend of niet, gaan als eerste de ghetto´s in dan. Dat wordt dan de permanente onderklasse/ zondebok.

      Verwijderen
    9. Rootman,
      Nederlandse Mensen willen niet in de landbouw werken. Ik zie dus niet dat Polen de lonen drukken.
      Maar export van hun (landbouw) producten brengt wel buitenlands geld in ons NL laatje.
      Ik denk dat nederlanders er dus juist op vooruit gaan, met die poolse werkers in de landbowu..

      Natuurlijk zijn er ook Poolse klussers. Daar kan het wel een loon-verlagend effect hebben. Dat weet ik niet.

      Als ik de cijfers van Dawg zie: 60.000 huizen er bij voor een aanwas van 104.000 mensen, dan is er geen druk op de huisvesting.

      Verwijderen
    10. "Als ik de cijfers van Dawg zie: 60.000 huizen er bij voor een aanwas van 104.000 mensen, dan is er geen druk op de huisvesting."

      Dat is maar hoe je het bekijkt. Een deel van de woningbouwproductie is bestemd ter vervanging van gesloopte woningen.

      In 2016 bouwden de woningbouwcorporaties bijvoorbeeld 15.200 woningen, maar werden er 7.300 gesloopt. (En tegenover de 1700 woningen die ze aankochten, verkochten ze er 15.600. )

      Per saldo is het aantal corporatiewoningen de afgelopen 10 jaar licht gedaald.

      https://www.aedes.nl/feiten-en-cijfers/woning/hoe-ontwikkelt-het-bezit-van-corporaties-zich/hoe-ontwikkelt-het-bezit-van-corporaties-zich.html

      Sta je als autochtoon op de wachtlijst dan voel je die immigratie dus.

      Verwijderen
    11. Toen de verhuurdersheffing werd ingevoerd ging het om een bedrag van 200 miljoen. Inmiddels is dat bedrag opgelopen tot een slordige 2 miljard, net zoveel als de totale huuropbrengst van 2 maanden huur voor de corporaties. Weinig bouwen, massa-immigratie, huren opdrijven bij een lage rente 'scheefhuurders' de koopmarkt op schoppen. Zo zorg je dat de vraag naar koophuizen op peil blijft en de banken niet in de problemen komen door de torenhoge hypotheekschuld. Iedereen betaalt zich inmiddels scheel aan een dak boven z'n hooft maar dat moet dan maar. DAT is de VVD.

      Verwijderen
    12. Als je in een fabriek kijkt is de meerderheid van de arbeiders Pools. Het is geen leuk werk, maar in tijden van crisis zijn er toch mensen die er willen werken. Ik denk dan bv aan 50 plussers met een eigen huis, die het anders van de bijstand moeten opeten. Die worden weggeconcurreerd, en bij hen geldt die druk op lonen wel degelijk. Ook vroeger had deze groep het zwaar, maar ze kregen toen wel een beter inkomen.

      Verwijderen
  7. En Rutte is nog lang niet klaar

    De Nederlandse bevolking is in het eerste kwartaal van 2019 sneller gegroeid dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Er kwamen ruim 24 duizend mensen bij, bijna twee keer zo veel als in het eerste kwartaal van 2018. Het aantal immigranten was hoger, maar er overleden ook minder mensen. Dat meldt het CBS op basis van voorlopige cijfers.

    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/18/ruim-24-duizend-mensen-erbij-in-eerste-kwartaal

    Let ook even op de herkomst van de immigranten en vraag je vervolgens af hoe het toch komt dat de lonen al jaren (decennia) achterblijven bij inflatie en belastingdruk en waarom wonen onbetaalbaar is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik even hardop denken.
      Naar aanleiding van Dawg die schrijft: meer immigratie maakt de lonen lager.
      Corrigeer me als ik fouten maak.

      Links wil 'mensenrechten' en 'gelijkheid' en wil dus vrije immigratie.
      Links wilde ook altijd meer loon voor de werknemers.

      Rechts wilde minder loon betalen.

      Vroeger was de strijd tussen links en rechts vooral een loon-strijd: hoger loon of lager loon.
      ( Ook was 'Links' veranderings-gezind, want de tendens was dat de nieuwe tijden de armen ten goede kwamen en de rijken relatief minder rijk werden. Er was nivellering. Klasse-samenleving verdween. Rijken wilden hun voorsprong van vroeger behouden.)

      Nu is die hoofd-functie van 'links' verdwenen. Over hogere lonen praten ze niet meer. vakbonden hebben ze niet meer.
      Wat moet 'Links' dan nog doen?

      De wereld verbeteren! Het lot van de onderdrukte minderheden verbeteren !
      Hoe meer minderheden hoe beter. Er zijn 60 verschillende 'genders' te onderscheiden.
      'Links' strijdt ook voor de immigrant en de vluchteling.

      En hé: daar voelt het groot-kapitaal (toch Rechts bij uitstek) óók wel iets voor: meer arbeidskrachten houdt de lonen laag !
      Dèze Rechtse mensen willen dus wèl immigratie: de elite 1%. Wonen toch aan de goudkust. Nergens last van.

      Maar bij de 99% willen de rechtsere mensen (FvD) geen immigratie omdat ze hun 'Thuis' niet kwijt willen.
      ========

      Nu over Rutte: war traditioneel pro immigratie wegens goedkope arbeidskrachten. Maar gaat nu electoraal ten onder als hij het anti-immigranten idee niet min of meer omhelst. Hij moet wel, om te blijven bestaan.

      Heb ik dit een beetje goed begrepen?

      Verwijderen
    2. "Heb ik dit een beetje goed begrepen?"

      Nee Jan, dat heb jij niet goed begrepen. Links heeft nu een ander speeltje, anders dan te strijden voor hogere lonen.

      Dus, je moet nog iets dieper nadenken wat links nu precies wil.

      Verwijderen
    3. @ Jan

      Links heeft z'n traditionele achterban in de kou gezet. Ik zal vast niet de eerste zijn die die conclusie trekt. De VVD heeft z'n achterban een stuk beter bediend, maar dan wel met name het deel dat werkt in of voor het exporterende grootbedrijf. De kleine middenstanders zullen vast niet blij zijn met een langdurig stagnerende koopkracht en verpauperende wijken. links en rechts, eigenlijk zijn het termen die me nog me maar weinig zeggen zonder een (uitgebreide) contextbeschrijving.

      Verwijderen
    4. Ik denk dat in heel Europa een bezinning bij links aan het ontstaan is om het Soros pseudo SJW-links te verwerpen. Maar het is een heel moeilijke, culturele omslag, die tijd en strijd gaat kosten. Zoals bij Corbyn zal ook de antisemitisme kaart getrokken worden (want iedereen anti-Soros is dat, uiteraard).

      Verwijderen
    5. Dat doet Joop het liefst: een ander naar beneden halen, en raadsels rondstrooien.
      Wat een nutteloze eikel is dat toch.

      Verwijderen
    6. @Jan,

      Ik heb tenminste nog een eikel, van jou ben ik daar niet zo zeker meer van.

      Verwijderen
    7. De vraag is eigenlijk: Zijn de linkse partijen over genomen door mollen die in feite voor de Rijken werken? Voor de 1%.

      Want die 1% heeft baat bij import van goedkope arbeidskrachten.
      En bij globalisering: open grenzen.

      En ze hebben baat bij het verdwijnen van loon-eisen en werknemers-beschermende zaken.

      Links zorgde eerst voor de arbeider, en hangt nu het Heilige Boontje uit door de minderheden te promoten: wij strijden nog steeds voor de Zwakken. We zijn nog steeds Links hoor !

      Maar ondertussen is dit gunstig voor de 1`% en slecht voor de 99%

      Verwijderen
    8. Als jij jezelf een lul vindt, vind ik dat ook best, Jan.

      Verwijderen
    9. Dawg: "links en rechts, eigenlijk zijn het termen die me nog me maar weinig zeggen"
      Dat komt omdat ze veranderd zijn.
      Maar iedereen weet dat PvdA en SP links zijn. Dat de Democraten in de VS 'voor de gewone man' streden.
      Dat was wat we altijd Links noemden.
      En ze streden samen met de vakbonden voor een beter leven voor de 99%.
      Wim Kok: eerst vakbond, later PvdA baas. Labour: de gewone arbeider stemde altijd op labour, nooit op de Tories.

      Maar het zijn deze twee partijen die het arbeiders-belang inruilden voor het nieuwkomers-belang en nu voor het 'minority' belang.
      Van Links verwachtte je dat ze aan 'alle mensen' dachten, dus ook aan klimaat.
      Van Rechts wist je dat ze in de eerste plaats aan zichzelf dachten , dus niet direct aan het klimaat.

      Maar Links overdreef het schromelijk, in de jaren 70, en de blowback was enorm: Thatcher en Reagan. Die zeiden: iedereen hangt van de ondernemer af. Laat hem maar geld verdienen, dan zal het met zijn medewerkers ook beter gaan: de rijkdom druppelt ook naar beneden. Zo is het NeoLiberalisme in zwang gekomen.
      En ook dat vloog volledig uit de bocht: de banken werden oppermachtig. De-regulering, derivatives: het werd kolossaal, en het liep verkeerd af. Maar inmiddels had die 1% zo veel macht , ook in de media, dat ze het volk voor de schade kon laten opdraaien.
      En ze kregen door: laat dat volk maar wat armoede krijgen, dan worden ze wel nederiger. Dan luisteren ze wel naar ons.

      Verwijderen
    10. Joop heeft nu het peuter niveau bereikt: "Wat je zegt ben je zelf." Kom Joop, iets meer brille.

      Verwijderen
    11. "Joop heeft nu het peuter niveau bereikt:"

      Vind ik ook best, Jan. Ik weet wie het schrijft en hoe hij/zij zich moet voelen.

      Verwijderen
    12. Wanneer maken we nog eens echt ruzie? Want dit lijkt nergens op.
      :-)

      Verwijderen
    13. @Jan gedraagt zich net als een klein kind, als je niet doet wat ik zeg mag je niet mee spelen.

      Verwijderen
  8. Top verslag Blik, Rutte glibbert weer als een sidderaal door snot, duimpje omhoog, en hai haaai roepen, zal een dreun oplopen en kan niet wachten op de zure koppen en internationale MSM reactie. Hoe kan dat in NL ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat gele lijntje is Nederland. Doet het al bijna twintig jaar het slechts van alle landen waar DNB ons mee vergelijkt:

    https://www.dnb.nl/binaries/Grafiek-3-en-4-groot_tcm46-372482.jpg

    uit:

    https://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzicht-en-archief/DNBulletin2018/dnb372471.jsp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd dat we Baudet gaan stemmen. Over de 1e 20.000 euro inkomen geen inkomstenbelasting. Hoppa.

      Verwijderen
    2. Nu over 20 000 ca 1800. Meestal minder door aftrekposten, peanuts dus.

      Maar onder Baudet (en samen met Rutte!!!) betalen de miljonairs en multinationals slechts 35 %.

      Wat is hier goed aan???

      Verwijderen
    3. @ Rootman

      Door het variabel maken van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting betaalt iedereen met een belastbaar inkomen boven de € 33.000 (1.500-1.600 netto per maand of zo) een marginaal tarief van 49%. Bij lagere (!) inkomens zelfs nog meer. Dat is
      ook wel een beetje kierewiet, dacht ik zo.

      Verwijderen
    4. De pest is natuurlijk dat het 'multinationals' zijn: als je meer belasting eist, gaan ze elders heen. Dan heb je niks.

      Hoe zou je dat nu kunnen afdwingen dat die hele grote jongens ook gewoon belasting betalen , waar ze ook zitten.
      Zijn dat dan 'invoer tarieven'?

      Of: Moeten we van google een deel van de (in NL verdiende) reklame-inkomsten eisen ( als belasting ) ?

      Zo lang de 1% alles in handen heeft: politici en Media. begin je niks.
      Je kan een soort kopers-staking organiseren.
      Je kan bedrijven aan de schandpaal zetten. (Wat dan weer heel aantrekkelijk wordt voor hun concurrenten, om dat op touw te zetten : astro turf heet dat meen ik)

      Ik was trouwens wel verbaasd dat de politici zo boos waren op 'Meat the victim'
      Ik weet niet hoe het er in zulke stallen aan toe gaat, maar een beetje begrip heb ik toch wel voor die jongelui.
      Het moet altijd afgedwongen worden.
      Zonder pijn geen verandering.

      Ik vond dat de politici wel heel erg gefocused waren op het zieleleed van de boer. ( Ik meen dat de eigenaar heel rijk is en elders woont. Die 'boer' was daar gewoon een soort werknemer. )

      Verwijderen
    5. @ Jan

      "De pest is natuurlijk dat het 'multinationals' zijn: als je meer belasting eist, gaan ze elders heen. Dan heb je niks."

      Dat is natuurlijk waar het allemaal om draait. Beleidsconcurrentie noemen economen dat. Heeft er toe geleid dat de Nederlandse vennootschapsbelasting van 48 % in de jaren '80 naar een procent of 20 nu (nominaal, effectief is het, via tax deals maar 8% of zo) is gegaan. Het verschil mag de werknemer in loondienst bijpassen via hogere IB en BTW.


      Verwijderen
  10. In de serie klassieke leugens van Mark Rutte

    Mark, de stratenmaker en de AOW; "Kijk zo doen we dat"

    https://twitter.com/De_Monitor/status/922046335423012864?ref_src=twsrc%5Etfw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zoveelste leugen van Rutte. Ff lachen hup en dan de volgende belofte maken die niet wordt nagekomen. Gaat hij woensdag weer doen.

      Verwijderen
    2. Ik kijk dan ooit nooit naar verkiezingsdebatten. Een paar politieke acteurs in een format geperst waarbij ze elkaar in korte tijd zoveel mogelijk vliegen af moeten vangen met oneliners die over complexe zaken gaan. De beste leugenaar 'wint' meestal. Laat maar. Wie na drie kabinetten Rutte zijn beslissing nog laat afhangen van een verkiezingsdebat die vraagt er gewoon om.






      Verwijderen
  11. De positie van Jan Verheul was nog een heftig topic gisteren.

    Het word nu ook door andere pundits besproken.
    Ze hebben het dan over de 'Jan situation'

    Youtube:
    Kosherservative Controlled Opposition, Mormonism & Judaism Addressing the Jan Situation

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die Jan situation begint een groot probleem te worden, maar eerlijk is eerlijk, vond je comments op de Weldschmerz uitzending met Ronald Smallenburg en Eric Hendriks niet verkeerd. kort, raak, voorzien van goede bronvermeldingen en niet onnodig antagonistisch (blijven oefenen)

      Verwijderen
  12. Ha

    "Kan het zijn dat ik iets gemist heb? Dat nog enkele journalist van de Hilversumse omroepen Rutte heeft geconfronteerd met de door hem geleverde Toyota's aan terroristen in Syrië? Dan moeten de alt. media het maar weer doen."

    https://twitter.com/beek38/status/1130567315945394177

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cafe Weltschmerz / Het Europees Project is gekaapt door multinationals: Sid Lukkassen en Ronald van Raak video (45 min.)

    De titel is wat afgekloven en dekt ook maar zeer ten dele de lading van een boeiend gesprek tussen Kamerlid Van Raak en interviewer Lucassen dat veel raakpunten heeft met onderwerpen die in deze draad worden besproken (bijv. de EU, arbeidsmigratie, de links/rechts tegenstelling)
    Van Raak is niet voor een Nexus, maar bepleit niettemin een zeer drastische omvorming van de EU waarbij bijvoorbeeld de Europese Commissie wordt opgeheven en landen op basis van vrijwilligheid verdragen sluiten waarover op nationaal niveau via referenda beslist wordt. Echte samenwerking dus i.p.v. overheersing door een ondemocratische centrum. (volgens mij zat Fortuyn ook op die lijn). Wat Van Raak voorstelt lijkt me, voor zowel Nederland als de overige lidstaten beter dan een NEXUS, maar die optie moet nu eenmaal op tafel liggen om verandering af te kunnen dwingen in Brussel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mark Harbers moet opstappen.

    Eerst glibberde hij nog met:

    "Volgens hem is er ten onrechte voor een top 10 van meest voorkomende misdrijven gekozen, en vielen de ergere categorieën er daardoor toevallig buiten. ,,In de presentatie van de cijfers is er een aantal dingen gegroepeerd en volstrekt onbedoeld is daardoor het beeld ontstaan dat er dingen niet gerapporteerd zouden moeten worden.”

    https://www.ad.nl/politiek/politie-ministerie-schreef-ernstige-misdrijven-zelf-weg-onder-kopje-overige-en-had-cijfers-al-weken~a02fccde/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

    Ernstige misdrijven of verdenkingen daarvan in AZC's onzichtbaar gemaakt in een reportage aan de Tweede kamer door ze te verstoppen in de categorie 'overigen'. 'Volstrekt onbedoeld'.

    Maar toen bleek dat op het ministerie van V&J tijdens overleg al bezwaar was gemaakt tegen deze wijze van rapporteren, was het einde oefening voor Harberts:

    https://www.geenstijl.nl/5147770/live-het-mark-harbers-ophoepel-debat/

    De Kamer of de bevolking voorliegen. Wie durft hier te beweren dat de VVD geen herkenbare stijl heeft.

    Ronald v Raak raakt in het gesprek met Lucassen nog even aan het punt dat het achterhouden van informatie en voorliegen van de Kamer (nog niet zo heel lang geleden een politieke doodzonde) norm is geworden. Als de regering verwacht er mee weg te kunnen komen dan gebeurt het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://speld.nl/2019/05/21/van-deze-partijen-moesten-de-afgelopen-jaren-bewindslieden-opstappen/

      Verwijderen
    2. Daar kan deze ook nog wel bij.

      Verdachte commandant Syrische terreurgroep aangehouden in Kapelle

      Een 47-jarige Syriër die verdacht wordt van terroristische en oorlogsmisdrijven in Syrië is aangehouden in het Zeeuwse dorp Kapelle. De man zou commandant zijn geweest bij de rebellenbeweging Jabhat al-Nusra, die gelieerd is aan al-Qaida.

      De verdachte woont sinds 2014 in Nederland. Hij heeft een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd

      https://nos.nl/artikel/2285686-verdachte-commandant-syrische-terreurgroep-aangehouden-in-kapelle.html

      Verwijderen
    3. @ Jannalor

      Hij zal vast niet de enige zijn. Heb een paar keer berichten gelezen dat aanhangers van Assad moeilijk asiel konden krijgen in Nederland. Wie makkelijker werden toegelaten kun je dan, gegeven de bedenkelijke opstelling van de Nederlandse regering, wel raden.

      Verwijderen
    4. Rutte is de oorzaak van de val van Harbers

      Premier zadelde staatssecretaris met zaken op die op EU-niveau liggen
      Gepubliceerd op 21 mei 2019 - 22:15 door Rutger van den Noort


      "Het wegstoppen van de getallen was slechts de aanleiding voor het opstappen van Harbers. De oorzaak ligt veel dieper. De echte oorzaak van het opstappen is Rutte en zijn beleid.

      Echte leiders nemen verantwoordelijkheid. Als Rutte zich echt verantwoordelijk zou voelen, dan had hij het voorbeeld van Harbers gevolgd."

      meer lezen op:

      https://opiniez.com/2019/05/21/rutte-is-de-oorzaak-van-de-val-van-harbers/rutgervandennoort/

      Verwijderen
  15. E., ik begrijp dat je de ene dissertatie na de andere verslindt.

    Vooral als het over het 'laat moderne wereldbeeld in het oeuvre van Michel Houellebecq' gaat, ben je niet te stoppen. ( post 20.37 uur)

    Maar first things first:
    het meervoud van politicus is niet 'politicussen'. ( post 19.34)

    En politiek wordt niet 'gedreven' maar 'bedreven' in het europarlement. ( idem 19.34 uur)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms om je te ergeren, maar soms ook best wel leuk, zo'n pedante vlegel die er niet tegen opziet, iedereen in de gordijnen te jagen om wat taboes op te schudden waar hij het over wil hebben.

    Thierry Baudet: 'Ik herken mij absoluut niet in absurde reacties'

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/video/4720376/thierry-baudet-ik-herken-mij-absoluut-niet-absurde-reacties-de-media

    Ik herken mij absoluut niet..... Dit is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. "Dit is een van de perverse prikkels van de open grenzen van de EU. In N_W Europa worden de lonen gedrukt. In Oost Europa is er leegloop. In de jaren 70 waren de vakbonden tegen arbeidsmigratie. Goed dat het CNV iets laat horen op dit punt."

    https://twitter.com/JoostNiemoller/status/1130946183898312704

    Goh, CNV wordt wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. VS dreigt met sancties tegen Nord Stream 2

    De Verenigde Staten werken aan sancties tegen bedrijven die aan de Nord Stream 2 bouwen. Dat zei de Amerikaanse minister van Energie Rick Perry tijdens een bezoek aan Oekraïne, waar hij de inauguratie van de nieuw gekozen president Volodymyr Zelenskiy bijwoonde. Wat de sancties precies inhouden is nog niet bekend.

    De Nord Stream 2 is een nieuwe pijpleiding door de Oostzee, waarmee Europa nog meer gas uit Rusland kan importeren. De aanleg van deze nieuwe pijpleiding ligt gevoelig, omdat critici menen dat Rusland daarmee een te machtige positie verwerft op de Europese energiemarkt. Niet alleen zou Europa te afhankelijk worden van Russisch gas, ook zou Poetin dan de mogelijkheid hebben om landen tegen elkaar uit te spelen.

    Volgens de Amerikaanse minister van Energie zullen de sancties tegen de pijpleiding niet lang meer op zich laten wachten.""

    verder lezen op:

    https://www.geotrendlines.nl/vs-dreigt-met-sancties-tegen-nord-stream-2/

    The exeptional friends, moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn veel te laat: het schijnt dat alle betalingen al zijn gedaan. Nu uitstappen zou contractbreuk betekenen. De infrastructuur voor het aanleggen is allemaal al lang gemaakt, en al lang in bedrijf.

      Verwijderen
  19. Dat zgn zeer hoge IQ is een fabeltje. De niet altijd even betrouwbare IQ data geven een voorsprong van 5-10 IQ punten tov van west Europeanen, en 0 punten tov Han Chinezen en Japanners. Één standaard deviatie is al 15 punten: verschillen binen deze norm worden gezien als ´ruis´, of bij grote aantallen, een ´trend´.

    Die slimme orthodoxe student en die rijke dochter klinkt overtuigend. Maar hoe zit het met de aantallen en percentages? Is het niet voornamelijk anecdotisch?

    Dat stelletje heeft nog een ander probleem: inteelt! In die meest zeer kleine, en hechte gemeenschappen (historisch) heeft dat nageslacht een enorm startprobleem! Niet slechts IQ depressie, maar ook een grote kwetsbaarheid en geringere levensverwachting (fitness depressie)

    Dit alles maakt dat ik je verhaal niet zomaar wil geloven.

    Maak ons een duidelijk waarom je niet ten prooi bent gevallen aan de opschepperige hasbara/ protocollen leugenpropaganda?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als je weet dat de Talmud een commentaar op een commentaar op een commentaar is, en dat men voortdurend op zoek is naar nieuwe interpretaties, dan weet je dat het verbale IQ bij joden erg hoog moet zijn. Kan niet anders. Ik had een oud onderzoek waar men schreef dat het verbale IQ 127 was.
    Je ziet ook dat dit de vakken zijn waar joodse mensen uitblinken:"taal, advocatuur, journalisme, politiek, spin, deceptie, voor het lapje houden, handel , verkoop, knollen voor citroenen, reklame.
    Je mag van mij best zeggen dat het allemaal niet significant is, maar ze zijn in die beroepen vaak tien maal sterker vertegenwoordigd dan op basis van hun aantal verwacht kon worden.

    En ja: alle nadelen van inteelt zie je ook. Tay Sachs, borstkanker, wellicht ook depressiviteit en andere geestelijke problemen: allemaal categorien waar ze ook over vertegenwoordigd zijn, als mijn indruk juist is.
    Maar daar gaat het niet om: één Rothschild is al bijna voldoende om een heel volk rijk en machtig te maken. De Rothschilds huwden vaak binnen de familie. En ze namen de 'mislukten' in hun familie op de koop toe. Eén genie voortbrengen is veel belangrijker.

    Goede strategie gebleken.

    Heb hetvamndaag nog elders geschreven: Toen Brooksley Born de Derivaten wilde reguleren hebben drie joodse mannen hemel en aarde bewogen om haar buiten te werken. Drie joodse mannen: Greenspan, Summers en Rubin.
    Zoeiets kun je alleen als je die drie stoelen met joodse mensen hebt bezet.
    Dankzij die krediet crisis zijn enkele banken zowat de baas over de wereld geworden, en is de soevereiniteit bij ons verdwenen.

    Wat heb je aan mensen met een IQ van 130 ? Niks. Je moet er een aantal met een IQ van 160 hebben. Dan ben je spekkoper.

    Maar het legertje met een IQ van 120 is ook nuttig hoor: als hasbara. Als sayanim een positie bekledend waar hij misschien wel nooit iets voo r'de joodse zaak ' moet doen. Maar àls hij gevraagd wordt, zit hij daar en kan hij handelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het meeste boven IQ 130 is slechts nuttig in een netwerk van gemiddeld 115. 2 standaard deviaties is teveel; dan wordt het zelfs moeilijk om te bepalen of iemand slim of dom is-- zegt de postbode met IQ 160-- uit eigen ervaring.

    Dat netwerk, en die verbale intelligentie, daar zit wel een punt: brutale straatvechters, die het antwoord op alles al als spuug op de tong hebben liggen komen in eerste instantie vaal erg slim over. Terwijl ze nog geen schroefje kunnen indraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ouders Nederlandse Syrië-jihadisten zetten stichting op om overheid te DWINGEN hun extremistische kinderen te repatriëren
    https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/04/ouders-nederlandse-syrie-jihadisten-zetten-stichting-op-om-overheid-te-dwingen-hun-extremistische-kinderen-te-repatrieren/

    Ouders van syrië gangers hebben een stichting opgericht om de overheid te dwingen om de syrië gangers terug te halen. De naam van de stichting heet achterblijvers.

    Hier wordt je toch totaal onpasselijk van!

    BeantwoordenVerwijderen

  23. Het verhaal over Europa vond ik vervelend om te bekijken. Even weg gezapt.

    11.25: Rusland/Putin neemt een belangrijke plek in in de discussie.
    Tegen iedereen in houdt Baudet de rug recht. Goed !

    11.35: Ik zie in U meer een volger dan een leider ! ( B tegen Rutte)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het enige argument dat Rutte steeds herhaalde was: "Als nou zelfs de hoogste militair in ons land zegt dat Rusland onze grootste dreiging vormt...

    Baudet had moeten antwoorden: In de VS waren het altijd de hoge militairen die er heel zeker van waren dat Saddam de WMD's had.
    Het maakt hun job belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Baudet kwam ook nogal pro-Atlantisch over, Israel werd niet genoemd. Maar hij bleef mooi overeind tegen de Russofobe trend. Ik heb helaas slechts fragmentjes van dat andere debat, met Timmermans gezien, maak kreeg de indruk dat dat daar ook nogal speelde.

      Verwijderen
  25. Naar het einde toe vond ik het iets te 'aardig' worden. Ze waren allebei blij dat ze er goed doorheen waren gekomen, en dachten aan de winst die ze samen konden delen, nu de anderen niet mee deden.

    Dat vond ik niet zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen