vrijdag 25 januari 2019

Wat is er aan de hand in Murcia, Spanje?

14 Mensen dood. In één week. Aan de griep. De griep! In één kleine Provincie in Spanje, Murcia. Grenzend aan en ten zuiden van Alicante.

Onder de doden kerngezonde mensen, waaronder een man van 30 en een vrouw van 46. Mensen in de kracht van hun leven die door de griep en bijkomende complicaties om het leven komen. 14 Mensen die in 1 week het loodje leggen. Veertien.

Daarbij: nog honderd mensen liggen in ziekenhuizen waarvan 9 op de intensive care. De Provincie Murcia heeft 1,5 miljoen inwoners. Wat is er aan de hand in Murcia?

En dan nog dit...

Er gebeuren wel meer gekke dingen in Spanje (onschuldige mensen 12 jaar gevangen houden), maar ook in Nederland, kinderen misbruiken op en in Jeugdzorginstellingen, de plek waar je juist volledige bescherming zou (mogen) verwachten... kijk naar Romano van der Dussen bij Jinek.

26 opmerkingen:

  1. De tijd waarin wij nu leven beangstigd mij soms heel erg .
    Dat er voor onze kinderen en klein kinderen een heel onzekere
    en moeilijke tijd zal komen is voor mij duidelijk
    Het doel van de politici en wereld leiders in het westen en Israël is een alles verwoestende oorlog er wordt over zoo veel
    feiten gelogen en waarheden verdraaid maar in de krant lees je hier niets over Vroeger in mijn kinderjaren 50-60 gebruikten
    we de krant als papier om onze kont mee schoon te vegen,
    tegenwoordig zijn ze daar ook al te slecht voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. On topic?
    Vandaag lag ik in precies zo'n bed als op de foto en werd naar de operatie-kamer gereden. Wat was er aan de hand? Een splinter in de linker wijsvinger die er al een jaartje zit, en tot een hard bolletje was geworden, werd op mijn verzoek verwijderd.
    Ik had verwacht dat de huisarts dit zelf zou doen. Maar nee: in het ziekenhuis, het UZA ( Antwerpen). Om 11 uur melden en een bed in het 'dagziekenhuis' betrekken, om 12 uur naar de pre-operatie, om 13 uur naar de operatiekamer, 10 minuten voorbereiding, 2 minuten operatie, en dan naar de recovery ( 3 minuten, en dan naar het 'dagziekenhuis' waar ik om 15 uur mocht vertrekken.
    Wat mij op viel: de enorme voorbereiding: lange lijsten invullen. Een week voor de operatie al eens met een anesthesit gaan praten. Twee maal het lichaam wassen (thuis) met betadine zeep: 1 dag voor de operatie, en op de ochtend van de operatie. In de OK werd de hele arm alweer ontsmet. De MRSA schrik zit er diep in !
    Vele malen werd mijn naam en geb. datum gevraagd. Maar toen ik al op wefg was naar de OK moest ik terug: ze waren in de pre-operatie-kamer vergeten om een 'blokske' te geven: een injectie die de locale anesthesie zou doen. Er was twijfel of de hele arm gevoelloos moest worden of alleen de betroffen vinger.
    Wat ik erg goed vond: de sfeer is informeel, iedereen is gelijk, er is geen afstand tot de patient.
    Opvallend: helft van het personeel, en flink deel van de partienten zijn 'Hollanders!'

    Al bij al: heel veel gedoe voor wat vroeger mijn huisarts in 10 minuten kon doen.
    Heel erg veel verschillenden mensen aan het bed: wel 20 verschillende verplegenden.

    Maar ik kan het allemaal niet beoordelen. Mogelijk is dit toch de goede aanpak. Ik ben in elk geval blij dat die bobbel aan mijn vinger er af is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf heb ik geen ervaring met ziekenhuisopnames. Maar ik zou wel eens willen weten wat er allemaal in rekening wordt gebracht voor deze relatief kleine ingreep. Krijg je zelf de rekening toegestuurd of gaat die rechtstreeks naar je zorgverzekeraar, hoe werkt dat eigenlijk?

      Verwijderen
    2. Verheul,

      Woon jij in België?

      Verwijderen
    3. Zo, @Jan Verheul is in ieder geval €385 eigen risico lichter, maar ik denk dat de 'ingreep' een veelvoud daarvan heeft gekost.

      Verwijderen
    4. @Jan,

      Ik wilde het eigenlijk niet schrijven maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat ik het wél moet doen.

      Dit is dus een typisch voorbeeld van het asociaal misbruiken van de gezondheidzorg.

      Verwijderen
    5. @Jan,

      TIP;

      Als je al een jaar weet dat er een splinter in je linker wijsvinger zit en je durft die splinter zelf niet met een pincet, zonder verdoving, er uit te halen, dan had je je ook eerder bij de huisarts kunnen vervoegen, die hem er dan gratis voor je had verwijderd.

      Voor €385 had ik het ook voor je kunnen doen.

      Verwijderen
    6. @Jan,

      Ik geloof dan ook niet dat dit een heel erg 'gelukkige' bijdrage van je is geweest.

      Verwijderen
    7. @ Daan,
      ik ben ook heel benieuwd wat fit gaat kosten. Maar de rekening gaat naat de verzekeraar. Misschien ga ik het eens vragen.

      @ Matt,
      Het heeft in de krant gestaan hoor, waar Jan Verheul woont. Aan de Belgische grens. bij Antwerpen.
      @ Joop (azijnpisser van beroep)
      Ja, dit is een dure ingreep. Ik ben verbaasd en had het liever eenvoudiger gezien. Maar de huisarts zei dat dit in het ziekenhuis werd gedaan. Het is niet asociaal van mij, maar mogelijk van die gezondheidszorg zelf. Maar misschien hebben zij wel gelijk.
      Tip? Joop, ik heb 3000 kuubskisten op het bedrijf, van hout. Elke week haal ik een splinter uit mijn hand. Dit was een hele lange splinter en er moet en deel zijn achtergebleven. (Dat weet je dan niet). Meestal breekt het lichaam dat af, maar als het lichaam daar niet in slaagt, dan gaat groeit er een inkapseling om heen.

      Verwijderen
    8. Jan, ik heb begrepen dat je als patient/client recht op inzage hebt in de gedeclareerde kosten die naar de zorgverzekering gaan. Het is voor mij onbegrijpelijk dat ja als patient niet automatisch een afschriftje van de rekening krijgt, gespecificeerd met codes voor iedere kostenpost. Dit zet m.i. namelijk de deur open voor frauduleus/creatief rekenen met als gevolg dat de eindsom flink opgevoerd kan worden. Omdat ik geen tandartsverzekering heb krijg ik na iedere behandeling een keurig lijstje met codes die staan voor een uitgevoerde behandeling. Daar worden soms wel een fouten in gemaakt. Altijd ten voordele van de tandarts, dat dan weer wel.

      Verwijderen
    9. Verheul,
      de reden waarom ik dit vroeg is waarom je dan geen gebruikt maakt van je eigen ziekenkosten verzekering.
      Je mag evengoed die peperdure premie betalen en je eigen risico dragen, maar waarom dan even goed gebruik maken van onze faciliteiten?(los van het feit of je bij ons ook een rekening krijgt die dan misschien vergoed wordt door jouw verzekering)

      Doordat er veel Nederlanders gebruik maken van onze ziekenhuizen krijgen wij steeds langere wachttijden.
      ik ken geen enkele Belg die vrijwillig naar een Nederlands ziekenhuis gaat.

      Jullie systeem zou toch zo goed zijn met het privatiseren?

      Verwijderen
    10. Matt,
      ik heb een eigen verzekering als zelfstandige. Ik denk niet dat ik op overheids-geld ( andermans belasting geld) aanspraak maak.
      Als de Belgische staat geld bijdraagt aan ziekenhuizen, en de Nederlandse staat dat niet doet, dan zou het kunnen dat mijn verzekeraar minder betaalt dan hij in Nederland betaalt.
      Ik heb er geen idee van of ik op jouw belastingcenten beroep doe, beste Matt.
      Als een land wachttijden (wachtlijsten zeggen wij) heeft dan is dat een gevolg van verkeerde planning of organisatie of loon-niveau. Niet van het aantal patienten. Het kan zelfs zo zijn dat bij méér patienten de faciliteiten meer kunnen investeren en de zorg beter wordt.
      Ik woon zo dicht bij de grens dat de Belgische huisarts het dichts bij me woont. En hij is beter dan die in mijn dorp. Hij verwijst me naar Belgische ziekenhuizen.

      Verwijderen
    11. Jan,

      Ik zal jou verder dan maar beschouwen als een 'grensgeval'.

      Verwijderen
  3. Ik bezoek zo nu en dan de Joop, het propagandakanaal van Fransisco van Jole. Ik verbaas me altijd over de openlijk en doorzichtige wijze van propagande bedrijven dat het me steeds weer verbaast dat er nog reageerders zijn die de moeite nemen iets op te schrijven. Volgens mij wordt er zwaar gecensureerd op dat blog want anders was Joop.nl allang kapot geschreven.

    Zelfs nu alle zichzelf serieus nemende media het narratief over de MAGA jongens en de oude indiaan hebben aangepast blijft het linkse propagandakanaal van de VARA in deze podcast https://joop.bnnvara.nl/nieuws/tinkebell-over-kinderpardon-joyce-over-maga-pestkoppen van Fransisco van Jole volharden in hun fantasieverhaal. Joyce Brekelmans die wordt geintroduceerd als Amerika deskundige schetst een kleurrijk verhaal alsof ze zelf ter plekke was tijdens deze gebeurtenis. Alles wat ze aanvoert is reeds dagen geleden weerlegd maar toch blijft het duo van Jole/Brekelmans maar doordrammen. Het is echt ongelofelijk dat dit vullis uitgezonden wordt bij de NPO. Ik krijg steeds meer de indruk dat dit gedram niet eens kwade opzet is maar dat deze mensen er zelf niets meer aan kunnen doen dat ze op deze manier naar een gebeurtenis kijken en interpreteren, het lijkt wel een aandoening of een stoornis. Op de een of andere manier bekijken ze de realiteit door hun ideologische bril met heule sterke glazen en zien een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Ze kunnen er niets aan doen, maar ik vind het wel zeer kwalijk dat dit soort kwakzalvers zendtijd krijgen bij de NPO want zij leveren fake nieuws

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een jaar of 3 geleden was er meer kritiek, en meerdere standpunten mogelijk. Toen werd er steeds meer gecensureerd, en uiteindelijk werden alle auteurs met afwijkende meningen geblocked (waaronder ik). De onderwerpen zijn ook, meer dan voorheen, gecentreerd op identiteitspolitiek. Waar voorheen vaak 500 reacties op een onderwerp waren zijn het er nu vaak onder de tien, en de honderd wordt zelden gehaald. Er is ook meer consensus, alhoewel nieuwe reageerders nog steeds voor wat debat zorgen.

      Joop.nl is meestal niet links, meer PvdA/ D66/ Soros- achtig, alhoewel soms een podium aan de SP wordt geboden

      Verwijderen
  4. Ik heb over Murcia niets kunnen vinden en als ik Blik's artikel door Yandex laat vertalen, blijkt het dus gewoon een ordinaire hoax te zijn om je te laten vaccineren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor iemand met een beetje kennis van zaken is dit juist een argument om géén griepprik te halen: de vaccinatiegraad is in die kustprovincie met zijn vele pensionados hoger dan gemiddeld, dus werkt het vaccin niet tegen deze vorm.

      We weten het snel genoeg, want griep verbreidt zich heel snel, en we gaan naar de lente toe (??? moeilijk te geloven), en dan komen ook veel vogeltjes terug uit het zuiden.. Binnen 2 weken zou die griep dan hier moeten zijn.

      Verwijderen
    2. Azijnpisser Joop begrijpt het weer niet. Als er in heel korte tijd heel veel mensen dood gaan, dan is er mogelijk IETS aan de hand. Hoet niet. Maar in elk geval is het nooit een propagandaverhaal om de mensen aan de vaccinaties te krijgen: die doden zijn echt.

      Verwijderen
    3. De griepprik kan NOOIT werken want er wordt enkel gebruikt gemaakt van de griep van het afgelopen jaar en ieder jaar komt er weer een iets andere griep naar buiten. Het blijft dus achter de feiten aanhollen.
      De spuit verminderd de weerstand zodat je inderdaad de griep krijgt en de bedoeling is dan dat je hiertegen weerstand opbouwt. Daarom moet je ook ieder jaar die spuit halen maar het zal nooit helpen door dat jaar achterstand. Visuele cirkel, kassa voor big pharma.
      Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer de griep gehad zou hebben. Een dagje misselijk tel ik niet mee. Ik heb dus ook nog nooit die griepspuit gehad al was de druk soms wel groot om dat wel te doen (via werkgevers) maar aangezien ik niet ziek werd/wordt, heeft niemand mij kunnen dwingen. Nu niet en nooit niet!

      En het gros van de mensen geloven dat het wel helpt. Misschien door bepaalde samenstellingen in die spuit zijn mensen inderdaad zo dom geworden dat ze alles slikken (*) wat big pharma hun voorschrijft, schadelijk of niet.
      (*)- letterlijk en figuurlijk.

      Verwijderen
    4. Ik heb twee maal in mijn leven griep gehad, waarvan de laatste maal bijzonder heftig was. Griep hebben is geen kattenpis. En lees eens wat onze grote vriend Wikipedia schrijft over de effectiviteit van het griepvaccin:

      In een Cochrane review van circa 50 studies naar de effectiviteit van verscheidene griepvaccins, met in totaal meer dan 70.000 proefpersonen, concludeerde de Cochrane Collaboration dat er geen bewijs is dat de griepprik voldoende effectief is.[3] In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat het vaccin voor 100% op het virus is afgestemd zouden minimaal 33 mensen gevaccineerd moeten worden om één geval van griep te voorkomen. In meer realistische omstandigheden (als het vaccin slechts gedeeltelijk op het virus is afgestemd) zou het gaan om één voorkomen griepgeval op ongeveer 100 gevaccineerden. De Cochrane-onderzoekers waarschuwen dat de uitslagen waarschijnlijk in positieve zin zijn vertekend doordat vijftien van de studies gefinancierd waren door de farmaceutische industrie en stellen bovendien dat er bewijs is voor wijdverspreide manipulatie van de onderzoeksresultaten.[3]
      Ook bestaan er twijfels over de effectiviteit van het griepvaccin bij ouderen en risicopatiënten. Dit komt vooral doordat bij deze groep niet met zekerheid vast te stellen is in hoeverre gezondheidsklachten of de dood zijn veroorzaakt door het griepvirus. Statistieken hierover zijn veelal gebaseerd op aannames. Met name bij ouderen en mensen met gezondheidsproblemen kunnen ook andere medische aandoeningen dan de griep een rol spelen. Bovendien is meestal niet direct te zien aan iemand of er sprake is van griep omdat griepachtige verschijnselen ook een andere oorzaak kunnen hebben dan griep, zoals bijvoorbeeld verkoudheid veroorzaakt door het rhinovirus.[8]

      Verwijderen
  5. Die Gueró, illegale neppresident van Venezuela is een Trudeau/klaver kloon met één onvolmaaktheid (in middeleeuwse verhalen vermomde de duivel zich vaak in mensengedaante, maar was dan te herkennen door één bepaald afwijkend kenmerk).

    Bij Trudeau heb ik het nog niet gevonden, maar Klaver heeft een scheef gezicht en Gueró heeft een veel te grote bek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rootman,

      Mijn huisnummer is 66 en ik heb lang haar en volgend jaar wordt ik 66. Voldoende kenmerken?

      Verwijderen
  6. Als kijker is een zaterdag gele vestjes in Parijs een vorm van entertainment. Ik hoop op reuring, wat geweld over en weer en rellen. Vandaag is deel 11 van de demonstraties. Ik vind het toch een min of meer zinloze bezigheid worden. Wat hebben ze eigenlijk bereikt en wat wil men nog meer? Ik heb geen idee. Het is een beweging zonder sturing, waar de angel uit lijkt te zijn verdwenen. Ze lopen nu door de straten van |Parijs en eind van de middag gaan ze een beetje rellen waarna een ieder weer huiswaarts keert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De aantallen weten we maandag of dinsdag. Het protest is zeer belangrijk, zelfs al zouden de aantallen afnemen. Macron werd door MSM media als the Guardian het afgelopen jaar als de redder van de EU gezien. Nu weet iedereen, ook zij, dat hij een arrogante loser is, die al dan niet met de verzwakte Merkel NIKS voor elkaar kan krijgen.

      Zijn handen zijn nu gebonden en van de maatregelen die hij van zijn baasjes moet nemen komt niets meer terecht.

      De kaviaarvreters in Davos hebben een serieus probleem: geen stap verder voor de neoliberale agenda dit jaar, anders breekt overal de pleuris uit.

      Ik denk nog niet dat de tijd rijp is voor een systematische omwenteling, maar de hesjes scheppen tijd en ruimte. Broodnodig!

      Verwijderen
  7. Jérôme Rodriguez is een zeer populaire GJ met ontzettend veel volgers op Facebook. Hij maakt filmpjes van alle acties en Actes en zendt die rechtstreeks uit…

    Dit zal voorlopig zijn laatste filmpje zijn (op 9:20 treffer)

    https://twitter.com/NiemandsKnegt/status/1089201001079414784

    Van een meter of vijf werd Jérôme Rodriguezmet een flashball in het gezicht getroffen terwijl hij stond te filmen. Heeft veel weg van een aanslag.

    BeantwoordenVerwijderen