woensdag 9 januari 2019

"Over Rusland is maar één standpunt toegestaan"

Puik interview van Eric van de Beek met Vladimir Naydenov, zoals je het bij de gelijkgeschakelden niet zult vinden. De uitstekend Nederlands pratende Naydenov (betekent "de gevondene") is de ervaren rot van de Russische ambassade in Den Haag. 

Nederland behoort tot de meest Russofobe landen ter wereld. Voor diplomaat Vladimir Naydenov is het een raadsel hoe het zover heeft kunnen komen. “De contacten tussen Nederland en Rusland waren prachtig.”

Lees verder bij Novini en Eric van de Beek.


Vladimir Naydenov. Foto Eric van de Beek

7 opmerkingen:

  1. Mooi interview.
    Moet voor deze man ook een zeer pijnlijke ervaring zijn te merken dat Nederland in 5 jaar tijd zo is omgeslagen.

    Eén klein detail er uit gelicht: de diplomaat Borodin werd gearresteerd destijds. Het werd breed uitgemeten in de Media. Hij zou zijn vrouw geslagen hebben, meen ik.
    Willy van Damme schreef destijds: "Over diplomaten wordt nooit iets geschreven, tenzij ze iemand vermoord zouden hebben."

    Goed om te lezen dat Borodin samen met echtgenote en kinderen in België werkt, en dat er niks van het hele gerucht klopte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag weer bij de NRC lezing geweest. Samen met Rootman.
    Het was erg mooi om te zien dat iemand van 'De Andere Krant' een kritische vraag stelde. PvdM dook er weer onderuit natuurlijk: kon zich niet herinnerde dat zijn krant negatief over 'De Andere Krant ' had geschreven. Integendeel: hij juicht dit soort zaken toe !

    ( Zeg dat eens tegen Eric v d Beek, die ervoer dat er een heksenjacht werd gevoerd door Wilerm Heck.)
    Wat een leugenaar is die PvdM !

    Toen het al zowat afgelopen was kon ik me niet beheersen en heb wat stennis gemaakt.
    Heb de aanwzege NRC-ers gezegd dat ze geen idee hebben over wat er in de wereld gebeurt. Ik zei:"Wie weet wat het PNAC Reprot is ? " Niemand natuurlijk.

    Ik weet niet of dit soort zaken nut heeft. Mensen schieten in de verdediging.
    Ik had het misschien beter bij mijn pamflet kunnen laten.

    Op 29 januari helemaal naar Groningen....
    Daar moet ik toch nog eens over denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mensen hebben een hekel aan onheilsprofeten. Denk aan de strontvreter Ezechiel (4:12). Zo trigger je alle confirmation bias die mensen niet eens wisten dat ze hadden. Daarnaast: als mensen niet weten wat het PNAC report is komt het heel erg activistisch over als iemand zich daar over opwindt. Ik zou hetzelfde hebben als een feministe zich druk zou maken op een bijeenkomst over intersectionaliteit of zo.

      Ik vond het interessant om eens mee te maken, misschien bereid ik wel een vraag of 2 voor voor Alkmaar. Maar er is een grote educatiegap, en een vrij sterk ´ons´- gevoel onder het goed opgeleide publiek. Die zijn niet in staat te beseffen dat iemand die zich als een activistische outsider opstelt in hun perceptie beter geïnformeerd kan zijn.

      Verwijderen
    2. Ha die Rootman!

      Ik kan me niet herinneren dat we afscheid hebben genomen.
      Het is - in het vuur van de discussie- in elk geval niet in mijn blijvend geheugen opgeslagen.
      Ik vond het erg leuk elkaar te ontmoeten, en dat je er bij was.

      Vooral leuk was het dat jij hoorde hoe er over mij werd gesproken toen ik met mijn pamfletten naar buiten werd verwezen.
      ( Ze hadden het pamflet gelezen en vonden het natuurlijk een aanval op hun geliefde NRC)
      Eén mevrouw had gezegd: "Eigenlijk moet men de mensen fouileren".
      Je wees haar aan, en het was een zeer duidelijk joodse mevrouw.
      Uit haar vragen tijdens het vragenuurtje kreeg ik ook de indruk dat ze bij de NRC hoorde.

      Om dan maar gelijk door te draven (chargeren maakt alles duidelijker) : De pers in het Westen begint erg te lijken op de pers in de Soviet Unie.
      Beiden staan (respectievelijk stonden) onder zware joodse invloed.

      Op de Duran staat er een goed artikel over: http://theduran.com/back-to-the-ussr-how-to-read-western-news-2/


      Verwijderen
    3. Een invloedrijke, en hele nare mevrouw. Joods? Als jij het zegt. Ik ga gewoon op de inhoud en presentatie af, meer hoef ik niet te weten.Een stemmingsmaakster. Voordat jij terug was had ik haar al gecorrigeerd (ze wilde beweren dat alles in het pamflet onzin en een complot was, en dat jij maar beter gefouliieerd kon worden--Ik nodigde haar uit om even in mijn tas te kijken).

      Tijden het vragenuurtje vroeg ze wat voor maatregelen er nodig waren om nepnieuws te bestrijden- in haar context een suggestie voor draconische censuur. Mijn opmerking over statistiek en logica- die de spreker bijna deed dansen! snoerde haar de mond.

      META!!! en bescheiden verwachtingen. Meer kan niet.

      Verwijderen
  3. Nòg iets meegemaakt: behalve dat ik Christ Klep ( historicus, beetje uit de gratie bij Pauw , denk ik) bij Loetje tegen kwam, zat ik in de trein ineens heel dicht bij de oude professor Kees Schuyt. Ik gaf hem mijn NRC pamflet, wat hij aandachtig door las en dan in zijn tas stopte.
    Toen we in Den Haag aan kwamen vroeg ik hem wat hij er van vond. Hij vond de opsomming van alle Regime Changes (55) en Bombings ( 33 landen) door de VS wel indrukwekkend. Hij zei: 'Hoe is het mogelijk dat zo'n Trump daar aan de macht kan komen. ( Ik heb hem maar niet uitgelegd hoe de wereld in elkaar zit. Schuyt was jaren lang lid van de Raad van State. )
    Ron Unz heeft een open brief aan de Alt -Right geschreven.
    Daarin zegt hij o.a."jullie denken dat die hoge piefen in Silicon Valley wel weten hoe de wereld in werkelijkheid is. Maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn met hun ding bezig, en ze horen het nieuws van de MSM en verdiepen zich er verder niet in. Ze worden volledig misleid door de propaganda. "

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is het pamflet dat ik gisteren uitdeelde.
      https://xevolutie.blogspot.com/2019/01/796-met-de-nrc-in-utrecht.html

      Ik vind het een geslaagd pamflet.

      Verwijderen