zondag 6 januari 2019

#GeleHesjes, RT en Bloggers slopen NOS en NRC

Gisteren zaten ze nog met hun mooie praatjes bij Jinek. Vandaag negeren de hoofdredacteuren van AD, NRC, Telegraaf en Volkskrant in koor de Massale Gele Hesjes protesten in Frankrijk.

We kunnen de "vergadering" gisteren bij Jinek met terugwerkende kracht omschrijven als de Dodo-bijeenkomst van de "traditionele media", inmiddels beter bekend als de doortrapte zieltogende glijkgeschakelde afleidings en propagandamedia.


Vandaag negeren AD, NRC, Telegraaf en Volkskrant, alsook NOS van Marcel Gelauff de betogingen in Frankrijk en in eigen land. Niemand gelaufft ze nog. Vertellen dat de gilets jaunes momentum verliezen, kunnen ze niet, want het protest zwelt na de feestdagen juist weer enorm aan. Negeren is daarom de strategie die de gelijkgeschakelden voor het moment gekozen hebben. Later zal een hopeloze poging tot downplayen erop volgen. NOS: Negeren Onze Specialiteit. Gelukkig hebben we RT nog.

Mensen zijn het zat en zijn bereid met blote handen* de gemene en zwaar uitgeruste squads van Macron te weerstaan. * We bedoelen zonder wapens; een enkelvoudige handschoen van de man met zwarte muts tellen we voor het gemak niet mee.

Niemands Knegt doet op Twitter meer dan hele NOS bij elkaar. Tweet Niemands Knegt:


Acte8 - Hilversum Bij de in Hilversum zitten ze met de vingers in de oren en zingen allemaal kei,- en keihard lalalalalalalala, onderwijl in het rond kijkend behalve naar Frankrijk… Er is daar NIETS aan de hand mensen, gewoon door lopen...

Update

Gemene Macron eenhededen verwonden vreedzame mensen, mogelijk voor het leven.

21 opmerkingen:

  1. Benieuwd of het nu weer gaat groeien... Die repressie gaat misschien toch even werken.

    Maar Macron is aan handen en voeten gebonden, en ook een grote false flag gaat waarschijnlijk niet geloofd worden (daar zorgen wij en Franse medestanders wel voor!).

    Macron heeft een agenda uit te voeren, en mag daarom even van zijn voormalige werkgever Rothschild, Lodewijk 0.01 spelen. Hij is niet in een positie om wat te leren, dus zal hij opnieuw losgaan. Vóór de EU verkiezingen, dus ik verwacht maart.
    In NL, noordelijker en Duitsland verwacht ik weinig. Voor ons is het belangrijk dat de mensen gaan stemmen. De rechterflank moeten we overtuigen op te komen en te stemmen; de linkerflank moet overtuigd worden van het belang van een gelegenheidssamenwerking met populistisch rechts.

    En verder moet de anti-links hetze in de alt-right media een keer gestopt worden.

    Dan doel ik op hasbara figuren als Jordan Peterson en helaas ook veel schrijvers op RI en the Duran.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan, gaat het nog door in Utrecht? Ik wil wel komen, maar dan heb ik wel confirmatie nodig. Voor mij is het veel geld en moeite, dus het moet wel zin hebben.

      (waar en wanneer was het ook al weer? met name de pré- ontmoeting vind ik belangrijk. Ik ben een stevige, vriendelijke 65 jarige man van 2 meter, meestal matig tot slecht gekleed, dit ter herkenning)

      Verwijderen
    2. Wat mij betreft gaat het door.
      Om 18 uur verzamelen:
      A.s. Woensdag 9 januari.
      In restaurant Loetje. Oudkerkhof 29, Utrecht.
      Dan om half 8 in de bibliotheek.
      Graag enkele goede vragen voor vriend PvdM voorbereiden.

      Mogelijk dat we nog meer Blik-kers kunnen ontmoeten... Joop ? Dawg ? Matt ? Willem ? Oligarch ? Of wat jonkies .. Tremor?

      Ik ga er van uit dat Blik ook komt. Heeft ie wel toegezegd.

      Verwijderen
    3. Blik-kers, das ne goeie.
      Eindhoven zou eventueel wel kunnen voor mij, mits ik dan niet de enige blikker ben daar.

      Verwijderen
    4. Matt,
      ik ben nog steeds van plan om àlle bijeenkomsten te bezoeken. Heb wel Den Bosch gemist.
      Ik weet niet of ik op 12 februari nog zo fanatiek ben, natuurlijk, maar .... als ik niet kan zou ik natuurlijk Eddy kunnen vragen ...

      Verwijderen
    5. Laat maar zitten Jan, voor mij hoeft het niet meer.

      Verwijderen
  2. Grond ligt bezaait met Flash-Balls...

    https://twitter.com/NiemandsKnegt/status/1081564273162289153

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet wat Flash -Balls waren.
      het is een frans geweer met plastic kogels van 4,5 cm doorsnee.
      Ze zijn niet vaak dodelijk, maar de getroffene is wel uitgeschakeld.
      Benieuwd of je dat kan kopen.
      (Ik bereid me voor op een bezoekje van de usual suspects...)
      https://www.verney-carron-security.com/fr/3-flash-ball

      Verwijderen
  3. Bij Jinek zei Paul Jansen dat de verslaggeving in 2003 vanuit Irak betrouwbaar was, want door een echte journalist. Nu komen de berichten van alle kanten.

    Maar..... de man die uit Baghdag verslag deed voor CNN heeft later op film gezegd dat zijn verslag grotendeels in scene is gezet door het leger. Het gaf een onjuist beeld. Fake nieuws dus, beste Paul Jansen c.s.

    Hier Rageh Omaar: ( Nu wel scherp, op minuut 11 van het filmpje) https://youtu.be/G--PczHiwVQ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die URL die op een precies tijdstip in de video begint werkt slechts 1 uur. Daarna begint dezelfde link gewoon vooraan in de film...

      Verwijderen
  4. @Jan en Root
    Ik ben voor a.s. woensdag helaas verhinderd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Rootman.

      Ik weet niet of je nog wil komen als Blik er niet is, in Utrecht ?
      Zat je niet dicht bij Alkmaar?
      Maar dat is op het eind van de reeks.

      Ik zou het goed vinden als we in enkele stad wat mensen kregen die wat lastige vragen konden stellen.

      Hier het schema:
      Woensdag 9 januari 2019 Utrecht
      Dinsdag 22 januari 2019 Groningen
      Dinsdag 29 januari 2019 Zwolle
      Donderdag 7 februari 2019 Arnhem
      Dinsdag 12 februari 2019 Eindhoven
      Woensdag 20 februari 2019 Rotterdam
      Dinsdag 26 februari 2019 Alkmaar
      Dinsdag 5 maart 2019 Heerenveen

      Aanvang altijd half 8, altijd in de grootste bib van de stad. Inkom gratis. Geen controles.

      Verwijderen
    2. Uiteraard ga ik ik Alkmaar, maar toch ook naar Utrecht. Meer voor de mogelijkheid tot ontmoeting. Ook als Blik er niet is lijkt het me zeer nuttig. We zijn zo langzamerhand nl. meer een denktank dan een stel reaguurders gewordeen, weliswaar onbezoldigd.

      Verwijderen
    3. Dat is goed nieuws, Rootman !

      Een denktank bestaat uit deskundigen en deskundige ingewijden.
      De 'ingewijden' zijn de lieden die een agenda hebben en de hele denktank één kant op sturen.

      De oude denktanks in de VS ( AEI, Carbnegie Foundation, Ford Foundation etc. Dat waren natuurlijk 'uitgebreide denktanks': met veel middelen om hun ideeen uit te werken. ) in de VS zijn door Neocons geïnfiltreerd. Over genomen.

      James Corbett heeft er goede info over gemaakt: over het Reese Comittee dat in de jaren 50 een onderzoek deed naar de invloed van die Foundations.
      http://xevolutie.blogspot.com/2018/12/792-de-geschiedenis-die-wij-kennen-is.html

      De Blik reageerders zijn volgens mij tien maal zo deskundig als de reageerders op de meeste andere sites.

      Maar mensen als Van der Pijl en Van Wolferen zijn natuurlijk èchte deskundigen.

      Maar deskundigheid is voor mij niet zaligmakend.
      Oprecht de waarheid zoeken, met logica en boerenverstand staat bij mij hoger aangeschreven.
      ( Vraag het Ortega y Gasset: vooral de intellectueel heeft vaak ongelijk, want totaal niet zelf-kritisch.)

      We zijn schripbreukelingen op de oceaan, en ergens vlak achter de horizon ligt een eiland dat ons het leven zal redden.
      Wie bepaalt welke richting we roeien?
      De man met de ideologie ?
      De man die 'er voor geleerd' heeft?
      Of de man die open staat voor de realiteit, en zonder vooroordelen probeert een goede analyse te maken.

      Ik denk de laatste: Zo breed mogelijk de info toe laten, scherp oog voor de belangen van de andere sprekers hebben ( en hun bias), alert op leugens zijn, logica gebruiken, cui bono regel gebruiken, de menselijke natuur in acht nemen, en dan een koers kiezen.



      Verwijderen
    4. Toch is wat echte deskundigheid voor iedereen belangrijk. Dat is wat me zo aantrekt in de Russische cultuur, waar interesse en je best doen om te leren nog geen taboe zijn, evenmin als respect voor intelligentie en geleerdheid.

      Zo valt me vaak de brede verslaggeving over astronomie en ruimtevaart op, en worden NASA prestaties meestal veel uitgebreider verslagen dan dat de VS media dat doen.

      Verwijderen
  5. ( 'Het is ook altijd wat')
    Een huisdier heeft ook een ecologische voetafdruk.
    Omgerekend gelijk aan dit aantal km autorijden:

    Paard: 21.453 km
    Hond: 3.677 km
    Kat: 1.413 km
    Konijn: 691 km
    Parkiet: 124 km
    Vis: 14 km

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger wemelde het van de paarden.
      Over 20 jaar zijn er alleen nog electrische auto's ...

      We gaan nog een tekort aan CO2 krijgen op die manier !

      Verwijderen
    2. Paarden vormden in de 19e eeuw een behoorlijk milieuprobleem! Wagonladingen met stront, en toch ook best wel vaak dode paarden waren in de zomer een grote last in steden: stank en vliegen. Paardenmest is zeer nuttig voor tuinbouw, maar de waarde is zo klein dat transporteren over wat grotere afstanden niet rendabel is. De boer neemt wat mest mee na transport van zijn oogst naar de stad, maar hij gaat er niet extra voor rijden...

      Verder zijn huisdieren CO2 neutraal wanneer hun voer lokaal gekweekt wordt. Dat was dus ook voor die paarden.

      Intensieve veehouderij kost wel energie, maar daar mag men slechts een klein deel van hun voeder voor rekenen: slechts de diesel voor de tractoren en het transport. De rest wordt door de (al dan niet GMO) landbouwgewassen uit de atmosfeer opgenomen.

      Ik ben zeker geen klimaatontkenner, maar door dit soort zware rekenfouten worden de groene argumenten wel zwaar ondergraven!

      Verwijderen
    3. Het was meer een grapje dan een rekenfout, Rootman.
      In dat artikel staat dat de footprint van een paard gelijk is aan 21000 kilometer.
      Ik vroeg me ook al af wat dat paard dan wel gegeten had, want destijds was veel energie ( ook van de eerste dorsmachines) door het paard zelf geleverd.

      Verwijderen
  6. Gilets Jaunes:
    VRT geeft 2 minuten lang een duidelijke reportage.
    Volgens politei waren er 25000 demonstranten in Frankrijk,
    Ze willen druk zetten op de gesprekken die met Macron gaan komen.

    In POarijs waren er 3500 demonstranten.
    Het laatste stukje van de mars was verboden, omdat dit bij het Parlement eindigde.
    Daar zijn toen een aantal schermutselingen geweest.

    NB: Dit soort demonstraties is voor geboren relschoppers en trouwens ook voor normale mannen tussen 18 en 28. ( denk aan de brave burgers van Katwijk die genieten als ze enorm veel pallets in brand kunnen steken, zeker als dat er meer zijn dan bij de buren: dit soort instincten horen bij de mens )
    Dat er wat geweld bij komt kijken is normaal.

    Ik vond dat de VRT niet deed alsof dat geweld de hoofdzaak was.

    NB: Telegraaf heeft na 17 uur ook een artikel geplaatst ,en de NOS website ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. George Carlin legt in 2,5 minuten uit hoe de realiteit in elkaar zit:

    https://www.youtube.com/watch?v=LTyFH5kGGJI

    BeantwoordenVerwijderen