dinsdag 11 mei 2021

Nogmaals: Overwinningsdag, 9 Mei 2021 Moskou

Nogmaals, Overwinningsdag, nu vanaf het Rode Plein. Wat een presentatie, wat een evenement. 

Leuk, Leuk, Leuk!
Maar wat viel ons op? Op minuut 3:30 komen wij volgens ons, onze held tegen. Hij staat direct achter Putin in de groene jas, en met de witte sjaal, precies zoals wij hem 6 jaar geleden, bij een evenement voor veteranen, ontmoetten, zie die beelden HIER. Deze veteraan was 17 jaar in 1941 toen hij begon met zijn deelname aan de tweede wereldoorlog: Belarus en Polen heeft hij zich doorheen gevochten aan het front, om in 1945 het einde van de oorlog te bereiken in Tsjechië. Hij moet nu dus 97 jaar zijn. Wat fantastisch om onze held nog zo, in goede conditie, te zien, vlakbij Putin. Wat een geweldige verrassing!  :-)

26 opmerkingen:

  1. Moet dit de trots van Rusland voorstellen?
    Een show met gehersenspoelde militairen en nieuw oorlogstuig (tanks)
    Nergens gewone Russische bevolking te zien.
    Het was toch de bevolking wat bevrijd waren?
    Waar is het volksfeest te zien vanwege hun bevrijdingsdag?

    Ik kan mij nog de bevrijdingsstoeten herhinneren hier Nederland waar tevens overal feesten waren in het land.
    Als je die stoeten zag, zag je alleen van die oude willy jeeps opgetuigd met vlaggen van de geallieerden en uiteraard onze rood-wit-blauwe nationale vlag.


    Als ik die Russische stijf marcherende massa zie, dan zie ik overeenkomsten met nazi-parades. Zwarte laarzen en stijf omhoog gooiende benen.
    Het lijken wel gedresseerde paarden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blik,

    ik was afgelopen zondag op de Soviet begraafplaats in Amersfoort.
    Er was een klein groepje en vanuit de Begraafplaats zijn we naar het monument 'Koedriest' gewandeld, want daar zijn 77 ( Uzbeekse) krijgsgevangenen gefusilleerd op 9 april 1942.

    Er liggen in totaal ca 800 Russische soldaten ( sommige vrouwelijke soldaten) in Amersfoort. De meesten waren eerst in Margraten begraven, maar toen de Yanks de Koud Oorlog flink opgezweept hadden, moesten de Russen weg uit Margraten.

    Dat heb je dan: je verslaat Hitler, maar net voor het klaar is komt een ànder land de rijkste delen 'bevrijden' en zegt dan : 'Dit is van ons!" Uiteindelijk lig je zelfs in jouw graf nog niet rustig.

    Even pluggen: Imperium USA, een wereldmacht zonder scrupules.

    De Blauwe Tijger. 27 euro meen ik.

    Het is een naslagwerk. Alle wandaden staan er kort in. 300 pagina's met wandaden.
    Gelukkig zakt het Imperium nu in zijn eigen modder weg.
    Maar het ergste daaraan is: de 98% van de mensen die er geen schuld aan hebben, lijden er het meeste van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met 'Er was een klein groepje' bedoel ik de mensen met wie ik had afgesproken naar de Koedriest te lopen.

      Verder was het behoorlijk druk op die begraafplaats. Zeker wel 30 auto's. Overal mensen.
      ( Ik heb een foto van een monument met veel bloemen naar je ge-appt zojuist. Verder niet interessant vermoedelijk)

      Verwijderen
  3. NB:
    Ik luister altijd naar de Duran.

    Laatste nieuws: Rusland en China worden steeds zelfbewuster tegenover de VS.
    ( Die Blinken stelt ook niks voor trouwens. En leeft die Biden eigenlijk nog? Of zien we een hologram .... of deep fake? Wie zal het zeggen? )

    Ook: Nieuw Zeeland laat merken aan de VS dat ze afstand gaan nemen. Zee twijfelen of ze wel in de gemeenschappelijke Secret Service blijven ( de 5 Eyses).

    Australië wordt door China over de knie gelegd, en zal kleur moeten bekennen: òf vriendjes met de VS blijven òf vriendjes met China.

    Het wordt spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blik,
    heb je die oude militair nog de hand gedrukt destijds?
    Dan ben je 1 handshake away van Vladimir Vladimirowics.
    Kan ik niet zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi hè?! Ik heb zijn telefoonnummer, en kan via hem elk moment bij Putin komen; dus iedereen die iets van Putin wil, kan zich bij mij melden, dan regel ik het! :-)

      Verwijderen
    2. Kan hij Eddy een job geven in het noorden van Siberië ?

      Verwijderen
    3. Lachen hoor om al die stommiteit tussen die 2 hier.

      Verwijderen
    4. Lachen ja. Daar was het voor bedoeld, Eddy.

      Verwijderen
    5. Oh dacht ik al. Schiet je er wat mee op?
      Ik in ieder geval niet.

      Verwijderen
    6. Lachen is alleen om te lachen, Eddy. Niet om er iets mee op te schieten.

      Verwijderen
    7. Ik schiet liever op en verruim mijn blik.
      Genoeg andere dingen om gemeend te lachen.
      Lachen om peppie en kokkie met al hun lakeien bijvoorbeeld.
      Ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze die gen spuit toch in de gezonde mens kunnen krijgen.
      Iedere truc van hun wordt steeds doorzichtiger. ;-)
      Wordt vervolgd zolang zij hun circuspropramma blijven opstellen.

      Verwijderen
  5. Eddy heeft hier werk genoeg en hoogstwaarschijnlijk ook nog met veel plezier.
    Misschien heeft Putin daar wel werk voor een oud, versleten, lulpraat rondstrooiend, mislukt nederlandstalig orakel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het vragen, Dwarsligger.

      Je hoort nog van ons.

      Verwijderen
    2. [Eddy heeft hier werk genoeg]

      Ja ja, nú nog wel. over een paar jaar niet meer, dan is íe vervangen door een zelfrijdende vragtwaggel.

      Verwijderen
    3. Dan neem ik het stokje over van dwarsligger en ga ik zwaaien op viaducten.

      Verwijderen
  6. Ik vind JV duidelijke trekken van Hugo de Jong hebben.
    Iemand een worst voorhouden en hopen dat hij/zij bijt.
    Laat hem maar zelf in z'n eigen worst bijten.
    Zal mij ook een worst wezen,dwarsligger.
    Vind je ook niet?
    Hoe vonden jullie de peppie en kokkie aflevering van zojuist?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Dat is inderdaad een goed gemaakt filmpje.

      De spreker die zo geweldig kan lachen ken ik al langer, maar zijn buurman, met die éne tand wasme nog niet opgevallen.

      Het is met zorg gemaakt: als de spreker 'uithaalt', correspondeert dat met de tekst die we onderaan lezen. Dat is knap gedaan.

      Ik wist ook niet dat Hugo de Jonge op Bilderberg was geweest in 2020.

      Verwijderen
  8. Laatste Nieuws: In Frankrijk is het vaccinatiepaspoort WEGGESTEMD.

    Spanje laat Engelsen binnen zonder PCR test of vaccin paspoort!

    Heel Europa op vakantie naar Spanje en Frankrijk zonder PCR test

    Daar gaat je testsamenleving Hugodioot!
    https://twitter.com/BrautigamRoland/status/1392210523991719938

    Jammer dat @Rootman zijn prik heeft gekregen, is dus voor niets !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed nieuws.

      Maar grote veranderingen worden als een processie ingevoerd: drie stappen vooruit, en dan weer 2 terug.

      Over een paar jhaar: weer 3 stappen vooruit en 2 terug.

      Het gaat er om dat ze de grenzen in de geest van de mensen verleggen. Langzaam maar zeker.

      911 was een perfect middel om werelddwijd die enorme controles op vliegverkeer in te stellen. Altijd en overal in handen van Israelische bedrijven.
      Dan zie je dat de 'onderbroeken terrorist' die met Kerstmis een aanslag wilde plegen (met veel te weinig explosieven okm ook maar een deuk in het vliegtuig te kunnen maken) door de Israelische controleurs was toegelaten, zonder dat hij zelfs een visum voor de VS had.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  9. Maarten van Rossum vertelt steeds dat Osama 911 heeft gepleegd.

    https://www.youtube.com/watch?v=l6s8zQa1UOQ&t=814s

    Ik heb er maar weer eens wat van gezegd:

    Het begin van 911 in een notendop. Richard Perle ( Neocon) reisde in de maanden vóór de verkiezingen elk weekend Texas, naar Bush jr. om hem in te wijden in de geopolitiek. Jr wist daar weinig van, en die blanke lei kon je dus als Neocon fijn inkleuren. De Neocons waren ambitieus. Nu Rusland gevloerd was, waren zij de enige wereldmacht. Ze vroegen zich af: Wat is er nodig om nog 100 jaar baas over de wereld te blijven? En schreven daar hun beruchte geheime PNAC Rapport over: ‘Rebuilding America’s Defenses’.
    Daar lezen we al: We moeten op alle denkbare manieren oorlog voeren: met media, proxy legers, infiltratie, steun aan rebellen, cyberspace etc etc. En fysiek op twee plaatsen tegelijk kunnen vechten. Moeilijkste vraag: Hoe krijgen we het Amerikaanse volk zo ver dat ze dit goed keurt? 'Dan hebben we een nieuw Pearl Harbor nodig’ lezen we in hoofdstuk 5. Pearl Harbor was de door de VS uitgelokte aanval door Japan op de VS. Twee jaar na het verschijnen van dit PNAC report gebeurde die aanval: dat was 911. Neocons wisten binnen 6 weken al welke landen ze zouden gaan vernietigen in de komende 5 jaar. Luister maar naar de baas van de NAVO, generaal Wesley Clark: google op Wesley Clark seven countries. Dan hoort U hem zelf zeggen hoe dat ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bericht vanuit het Kremlin ontvangen, betreffende Eddy: Putin heeft werk voor Eddy en hij mag kiezen: mooie korte vrachtwagenritjes binnen Moskou, of, ook binnenlandse ritjes maar langer, op de route Moskou-Kamtjatka en vice versa. Hij vroeg me er achter te komen waar Eddy's voorkeur en kracht ligt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vraag het Kremlin maar eerst hoeveel roebels
    ik krijg per maand en welk landhuis ik kan huren voor een redelijke prijs per maand.
    Ik zat te denken aan minimaal de helft van Putin’ inkomen.
    Daarna kijk ik wel weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen