zaterdag 15 mei 2021

Volgens de NOS was het een bombardement......

Nou, kom er maar in allemaal. Wat ziet u HIER?

Een (lucht-)bombardement?

Of een TwinTower-style controlled demolition.

Volgens de NOS, was het een bombardement. Maar die denken ook nog steeds dat 911 gedaan is door Atta en co. En als ze nu aankomen dat Israel heel goed controlled demolition kan uitvoeren, dan worden wellicht slapende honden wakker gemaakt?

De Israëlische hond raakt in de stress...

En dit was niet het enige vreemde "Israel-moment" bij het toch al niet bijster betrouwbare NOS-nieuws. Dan was er het minutenlange item over arme Israëlieten. We zagen een stel op het strand dat plat ging liggen bij een lucht-alarm. En we zagen een zwaarlijvige Israëlische vrouw die voor DIT gebouw stond. Maar mogen wij dit vreemde beelden vinden? Enkel een paar ruiten ingeslagen, maar verder geen enkele beschadiging. Niet aan de kozijnen, niet aan de auto. Wat zijn dat voor een "raketten" van Hamas? Een soort "ruitzoekers"? Die auto staat ook zo geparkeerd, of de camera-opstelling is dusdanig, dat alleen het kapotte achterruit te zien is. En de dikke Israëlische vrouw beklaagde zich dat het gebeuren veel stress veroorzaakte. Niet te vergeten en niet te onderschatten: ook voor de hond.....

Hoe moeten we dit soort verslaggeving nou duiden? Cynisch?

En dan nog dit...

Door heel Europa massale protesten tegen de Covid-terreur. In Amsterdam een tiental duizend man op de been. Werkelijk indrukwekkende beelden van de massa's, de sfeer, de muziek, en de groei die in het Covid verzet lijkt te zitten. NOS laat er geen spikkel van zien. Zowel met dit negeren, als met het bizarre Israel-verslag, laat de NOS zich weer enorm kennen, en wie er daar achter de schermen aan de touwtjes trekken. Morgen een herhaling qua indrukwekkendheid op het Malieveld met Thierry Baudet om 15:00 uur?

55 opmerkingen:

  1. Dag Blik,
    In de auto hoorde ik dat een gebouw waarin de Media zat, is vernietigd.
    De eigenaar van het pand kreeg 1 uur tevore tehoren dat het zou gaan gebeuren, en dus zijn alle journalisten tijdig vertrokken.

    Ik begrijp dat het dit gebowu is, en dan is het heel duidelijk dat het inderdaad niet is gebombardeerd, maar opgeblazen.

    Wat ik mij afvraag is nu: heeft men die springstof aangebracht nàdat de eigenaar werd gewaarschuwd en de journalisten vertrokken?
    Dat is dan snel gedaan.

    Of heeft men het tevoren gedaa, en was het door niemand opgemerkt?
    Hebben ze daar dan veel ervaring mee ofzo?
    Je begrijpt dat ik aan 911 denk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag ooit een foto van een europallet ( 120 cm x 80 cm) en daar lagen wel 10 'raketten' op.
    Wat de Israeli's 'raketten' noemen, dat noemen de Chinezen 'vuurpijlen'.

    Er is vele jaren lang veel ophef geweest opver de raketten uit Gaza.
    Bij gact checken bleek : er waren in Sderot in 12 jaar tijd 9 doden gevallen in Sderot.
    Na 12000 raketten of zoiets.

    Als ik baas van de Palestijnen was zou ik onmiddellijk elke Paletijn die deze raketten af schiet , in de gevangenis styoppen. Hij werklt absoluut voor de Israeli's.


    NB: In Sderot wonen de tweederangs joden: de mizrahim. Ze hebben hun roots in de arabische landen, zijn wat bruiner en lang niet zo slim als de ashkenazim en de sefardim.
    Kanonnenvoer, in joodse ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uit de manier waarop het gebouw in stortte leid ik af dat er een vlieguig in is gevlogen... Zullen wel moslim-terroristen zijn geweest.
    En zoals altijd weten de usual suspects al;s eerste wanneer er weer een moslim een aanslag pleegt...

    "We were there to document the event" zeiden de jonge Israeli's die op een uitkijkpunt hadden staan kijken (en wachten) op het eerste vliegtuig dat op 911 de WTC torens in vloog.

    23 seconden: https://www.youtube.com/watch?v=c7gC5WysqUs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mand vol appels is volgens blik hetzelfde als een mand vol peren.
    Hamas is gewoon te ver gegaan met hun kill israël beleid.
    De gewone vredelievende burger wonende in de door Hamas bezette gebieden staat daar machteloos tegenover.
    Het is voor Israël (IDF) nu een kwestie van keihard doorpakken en de hamas te elimineren tot de laatste man.
    Ik meen dat zij daar ook nu mee bezig zijn en zij zich niet meer zo snel laten ompraten door dat linkse VN gepeupel wat zich laat ompraten door de islamitische diplomatisch en geestelijk gestoorde sektes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te spacen maar die gebouwen worden hoogstwaarschijnlkjk neer gehaald door één en/of meerdere
    AGM-114N Hellfire II missiles.
    Speciaal voor dit doel ontwikkelt.

    AGM-114N Hellfire II

    Target: Enclosures, ships, urban targets, air defense units
    Range: 8,000 m (8,749 yd)
    Guidance:
    Semi-active laser homing
    Warhead: Metal augmented charge (MAC) (Thermobaric)
    Weight: 48 kg (105 lb)
    Length: 163 cm (64 in)
    AGM-114P Hellfire II

    Version of AGM-114K optimized for use from UCAVs flying at high altitude.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hewb je ook beelden van een inslag van zo'n raket ?

      Hier heb ik beelden bvan een Hellfire missile, en dat ziet er echt heel anders uit dan hoe dat Media gebouw ineen zijgt:

      Treffers met Hellfire op minuut 1.35 en op min. 2.

      https://www.youtube.com/watch?v=k0Vq6XU7T0s

      Verwijderen
    2. Dit is een ander type.
      Het gaat om de N toevoeging in de naam.
      Deze is in staat om een first floor (begane grond) onder een gebouw weg te vagen.
      Ik ga straks zoeken voor meer info en film.

      Verwijderen
  6. Wat betreft de auto bij de obese persoon met waarschijnlijk een vagina:
    Heb je scherfinslag op de deur van de auto ook gezien….?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In een vorige draad schreef Sofia dat de CFR van Corona ( = 0,15%) lager is dan die van Influenza ( = 0,18%) volgens de WHO.

    Op Youtube heb ik daar iets over geschreven zojuist, en laat ik dat nu hier maar onder plakken:

    'Cases' zijn mensen die als ziek worden genoteerd.

    Die definitie is zeer ruim en verandert in de tijd: Maart 2020: alleen erg zieken werden als Case genoteerd. In januari 2021: iedereen met positieve PCR uitslag.
    Elk land doet het ook weer anders.

    Omdat we allemaal tijdens ons leven af en toe influenza krijgen en er vrijwel nooit aan dood gaan als we jong zijn, word dat zelden als 'case' genoteerd.

    Pas als we oud zijn en heel ziek in het ziekenhuis komen worden we als een 'influenza case' genoteerd, en als we er aan overlijden komen we in die 0,18% terecht.

    Influenz is de 'ziekte' waar je door ouderdom aan overlijdt. Het wordt ook wel 'Old man's friend' genoemd: een soort genade die voorkomt dat je nog een jaar lang lijdt.

    Maar Corona is heel nieuw en vaak worden de mensen die positief getest zijn ook al bij de 'cases' gerekend. En zo komt dat getal zo laag: 0,15 %.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. @ Sofia 14.39

      Je had er inderdaad geen getallen bij gezet.

      Ik kreeg van Wolf het verzoek om iemand op Youtube een duimpje te geven (1) en daar i
      op Youtube las ik hetzelfde als wat jij schreef: CFR van Influenza hoger dan van Corona.
      Hij gaf er wel getallen bij en het zou informatie van de WHO zijn.
      Ik heb het dus verder niet gecontroleerd.

      De belangrijkste vraag is natuurlijk: Is Influenza nu werkelijk gevaarlijker dan Corona, zoals Sofia ons wil doen geloven.

      Nee natuurlijk.

      Hoe zit het dan?

      Lees mijn verklaring hierboven: CFR is een bijna onbruikbaar getal, omdat het begrip 'case' heel verschillend wordt gebruikt.



      (1) zie: https://xevolutie.blogspot.com/2021/05/1144-jamie-wheal-religie-x-modern.html?showComment=1621023414994#c6606132648749641552 )

      Verwijderen
    4. @ SDR 14.43

      Als iemand kanker krijgt is hij soms ten dode opgeschreven. En soms stelt het weinig voor. Dat hangt dus van de specifieke soort kanker af.

      Ja, Corona krijgen we allemaal, al vele jaren lang. Maar nu is er een specifieke soort, en daar is wel iets mee aan de hand.

      En ja, als je niks doet krijgen we het allemaal. En dat was op 8 maart 2020 ook de aanpak van het kabinet: we laten het gewoon gebeuren.

      In delen van Italie, in New York, in Wuhan, in Manaus, en in delen van India pakt die strategie niet zo goed uit.

      Maar in Wit Rusland, en min of meer in Zweden en grote delen van Afrika gaat dat redelijk goed.

      Dat hangt van heel veel factoren af: wat is het vitamine D niveau bij de mensen. Wat eten ze. Hebben ze een life style die hun natuurlijke afweer stevig maakt? Is de zon veel aanwezig? Leeft men binnen of buiten? Bestaat de populatie voor 10% uit ouderen die thuis blijven (Afrika), of voor 40 % uit 60-plussers die gaan zingen in bedompte kerkjes of reizen in bedompte metro's ? Heb je politici die zeggen: 'laat alle zieken maar naar een bejaardentehuis gaan, om daar te verzorgen' zoals Cuomo adviseerde..

      Heb je criminelen met veel macht, zoals Fauci, die weet dat de zwarte bevolking in zijn land voor 82% zeer laag in vitamine D zit, terwijl hij zèlf wel vitamine D slikt ( 6000 IU's per dag!)

      Of heb je menselijker regeringen ( zoals deelstaat Uttar Pradesh in India) die paketten met Ivermectine uitdelen aan de zieken.

      Maar als Corona en Influenza hetzelfde waren, dan hadden we deze heisa al veel vaker mee gemaakt, maar dan met Influenza.
      Ik kan het me niet herinneren.

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. Maar dan blijft de vraag: Hoe krijgen ze al die Indiers zo gek om zich te laten cremeren?

      Verwijderen
    7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    8. Ik weet dat de Indiers zich laten cremeren, en dat ze even verderop de doden in de rivier smijten.

      Maar ik hoor dat het er nu veel meer zijn dan normaal.

      Ik kan dat persoonlijk niet gaan bekijken, dus moet ik afgaan op bronnen die ik geloof, zoals Arundhati Roy.

      Verwijderen
  8. Ik zag zojuist de oudere broewr van Eddy op de Australische TV.

    ‘Orwellian lefty lunacy’ says Israel should ‘allow citizens to be terrorised'
    https://www.youtube.com/watch?v=SgIGNTiCo9c&t=693s

    Ik heb er maar een comment onder geschreven:

    ( from Holland) Very surprised by the extreme un-informed anchorman over there in Australia. Knows nothing about the Nakhba. Did not read Alan Hart. Doesn't know Ilan Pappé. Never heard Naeim Giladi's own story (how Israeli's bombed Baghdad synagogues to scare the jews out of Iraq into Israel) , never read about the Lavon Affair ( jews planting bombs in Egyptian public spaces to influence world wide public opinion against muslims) etc. etc. All that mr Rowan Dean knows is the information that keeps him firm on his Sky-News seat: The pro Israel narrative. Only thing he and I have in common is that we are sick of lefties (Lefties ! You know , those poor deluded chaps destroying our own countries so that a certain powerful Elite ( banking, Main Stream Media, Social Media, punditry, Big Corp .... you know, they have Power ! ) has an alibi to install dictatorship, one of these days. Divide and Conquer. "By way of deception thou shalt make War" is the epigraph of their Secret Service. But this you probably do not know either. Thank you mr. Rowan Dean for destroying my world and that of your children.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hele artikel was vrij snel verdwenen.

      Ik heb het opnieuw geplaatst, maar dan in 5 stukken verdeeld.

      Deel 2 is direct verdwenen. De rest staat er nog.

      Dit is deel 2:
      /5 Never heard Naeim Giladi's own story (how Israeli's bombed Baghdad synagogues to scare the jews out of Iraq into Israel) , never read about the Lavon Affair ( jews planting bombs in Egyptian public spaces to influence world wide public opinion against muslims) etc. etc.


      Verwijderen
  9. Ik heb er de smaak van te pakken. Nieuwe post:

    The Israeli-Palestine conflict in biblical simplicity:

    Israeli: I'm building a new house.
    There were people living where I wanted to build it, so I just started building it on top of them.
    They tried to stop me so I had to kill them for being terrorists.
    If you disagree with my actions you're basically a Nazi.
    My house has a right to exist.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die linkse roeptoeteraar Jan Verheul is weer alles door elkaar aan het frutselen.
    Hamas kun je namelijk niet bepaald geciviliseerde burgers noemen.
    Het is hamas wat meer dan duizend raketten afvuurt op Israël.
    Iran lacht zich de ballen uit z'n broek hoe hamas zich laat gebruiken voor het doel van Iran.
    Dat is Israël van de kaart af vegen.Islam knuffelaars of ze nu in de Gaza zitten of in Nederland vinden dat fijn. Wie weet applaudiseren ze daar zelfs nog voor als hamas weer eens honderden made in Iran of else afstandsraketten op Israëlische geciviliseerde steden vuren. (sick)
    Guess what, Hamas en helaas de onschuldige burgers aldaar krijgen nog meer ellende op hun af.
    Israël laat niet met zich fucken en slaat ongenadig keihard terug.
    En een jodenhater zoals JV vind dat niet fijn.
    Wat gaat hij er aan doen?
    Ga de held uithangen gestoorde boer en sluit je aan aldaar in de gaza bij die islamitische hamas freaks



    Ik zou zeggen Jan Verheul, probeer eens een raket op mijn straat af te vuren.
    Ik kom je persoonlijk uit jouw huis sleuren en voer je aan de varkens nadat ik jou eerst helemaal lens/buiten westen heb geslagen.
    Zo handel ik dan mijn zaakje met een jodenhater zoals jij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Trouwens, sinds die maffe boer weer de tent van blik aan het kapen is zie je andere posters als sneeuw voor de zon verdwijnen.
    Ik zeg het maar even.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Richard Forer was a traditional jew and extremely pro-Israel all his life. But he found out that Hamas was grounded by Israel ! Because they need an opponent who is not passive. They need one who will show some courage (camera's!) , so that they have an alibi to hit back 100 fold (no camera's). That is their simple strategy. Here is a letter by Richard Forer who wrote this himself: https://sites.google.com/site/onedemocraticstatesite/Home/cutting-through-the-confusion-about-israel-palestine-by-richard-forer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nepnieuws van Richard Forer wat in het straatje van Jan Verheul past. Afgedwaalde joden bestaan blijkbaar ook.
    Hamas is een latere aftakking waar van oorsprong Egyptenaar Arafat mee begonnen is.
    Het is een moslim broederschap.Heeft niks met joden te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, maar ik ben niet van plan om al jouw joden of zionistenhaat te lezen op jouw blog@JV.
      Dus daarom ben jij weer erg aanwezig hier?
      Ik zie nu alweer denkbeeldig Matt met zijn hoofd schudden.Was het niet altijd met Matt eens.
      Maar bij 2 dingen heb ik zijn mening wel gedeeld.
      1] de corona fabel wat over ons uitgerold wordt
      2] de zieke islam en toename daarvan bij ons in Europa. De zieke islam wat alleen maar vol zit met zionisten/Jodenhaat.

      Dat zijn voedingbodems voor een oorlog tegen joden.
      En die zieke hersenspoeling was precies wat Hitler met zijn nazi propaganda ook gedaan heeft in Europa.
      Wat doet JV? Hij doet daar al jaren aan mee,daarom heeft hij ook zo weinig bezoekers die hij dan maar probeert te lokken bij blik.
      Doesn't work for me JV.

      Verwijderen
  14. BNdeStem bind de strijd aan met 'extreme meningen'

    https://www.bndestem.nl/wetenschap/ga-geen-welles-nietes-strijd-aan-met-iemand-met-extreme-meningen-maar-versterk-jullie-band~a917226c/

    Of we mee willen discussieren.

    Ik wel. 500 tekens:

    Drie meningen en een feit:

    1) Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen goed onderbouwde beweringen en slecht onderbouwde beweringen.

    2) Ik vind een bewering van een neutraal persoon die de waarheid zoekt
    zwaarder wegen dan van iemand die zijn eigen belang er mee dient.

    3) Er zijn 7 miljard meningen maar er is slechts één "beste beschrijving van de feiten" . Daar gaat het om.

    4) 'De aarde draait om de zon' was ooit een extreme mening.
    Maar de onderbouwing van Galilei was wèl goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen goed onderbouwde beweringen en slecht onderbouwde beweringen.

    Goed onderbouwde bewering:
    Iran en Hamas hebben een gezamenlijk doel.
    Israëlische staat vernietigen. Daar passen ze geweld voor toe en propaganda.
    Verder moet de joodse stad Jeruzalem islamitisch worden.
    De ultime natte kleffe islamitische droom is dat heel de wereld islamitisch is. Zoiets als sharia? Wat een stelletje gestoorde.
    Als je Mohammed wilt aanbidden moet je dan op een tapijtje met je gezicht naar mekka gericht op je knieeën gaan zitten.
    Vervolgens buig je met je gezicht naar de grond zodat je achterwerk helemaal omhoog komt.
    Dan roep je ali hakkebar of zoiets. Maar pas op, een voorbij komende fietser kan denken dat het om een niet orginele fietsenstalling gaat. Ikzelf zou niet riskeren mijn fiets erin te parkeren. De islamiet zal mij de keel doorsnijden en met mijn fiets er vandoor gaan.
    Ik zal hem wel uitlachen en zeggen dat naar boven kijken veel mooier is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leon de Winter bij WNL over Gaza.

    Geweld tussen Israël en de Palestijnen blijft oplaaien: 'Hamas dacht: nu nemen wij de boel over'

    https://www.youtube.com/watch?v=OjDh2sK1AMo

    12:00
    Oud minister Kamp: (ik zeg het wat directer dan hij):

    "OK. Israel moet bestaan. Maar het voortdurend bezetten van huizen en grond in illegaal (zie de VN resolutie) bezet gebied van de Palestijnen veroorzaakt kwaad bloed."

    Leon de Winter: "Zeker, maar als de Palestijnen ooit hun eigen land terug zouden krijgen, dan mogen die joden zich daar nooit meer vestigen! "

    Wat daar staat is het volgende:
    Kamp: Ja er is ruzie, maar dat komt ook omdat die Palestijnen bestolen worden door de Joden.
    De Winter: "Ja, we moesten wel stelen, want toen we er om vroegen wilden ze het niet geven ! Als ze het hadden gegeven hadden we het niet gestolen ! "

    Kafka is er niks bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1:11 Leon: "De eerste salvo's waren een boodschap aan president Abbas."

      Ging het niet zo, Leon :

      Israëli: "Ik bouw een nieuw huis.
      Er woonden mensen waar ik het wilde bouwen, dus ik begon er gewoon bovenop te bouwen.
      Ze probeerden me tegen te houden, dus ik moest ze vermoorden omdat ze terroristen waren.
      Als je het niet eens bent met mijn acties, ben je in wezen een nazi.
      Mijn huis heeft bestaansrecht.

      De Palestijnen in de wijk protesteerden tegen dit onrecht.

      Toen vielen joodse soldaten de Al Aqsa moskee binnen en gooiden granaten. ( Beelden op twitter.)

      Toen stelde Hamas een ultimatum: Verlaat Al Aqsa.

      Een uur later schoot Al Aqsa de eerste raketten af.

      De naam Abbas ben ik nergens tegen gekomen, Leon.

      Wie is die man die het gesprek leid?
      Die mijnheer Nieman ?
      Hoort daar niet eigenlijk een journalist te zitten?

      Verwijderen
    2. Israel bestaat nog geen 75 jaar en heeft al 3 Presidenten gehad die Terrorist waren.

      Yitzak Shamir was van de Stern Gang. In 1941 schreef hij een brief aan Hitler en bood om mee te vechten...

      Menachem Begin blies het King David hotel op.

      Ariel Sharon organiseerde de moorden in Sabra en Shatilla.

      Verwijderen
  17. Jij steelt mijn water,
    verbrand mijn olijfbomen,
    vernielt mijn huis,
    neemt mijn baan af,
    stopt mijn vader in de gevangenis,
    doodt mijn moeder,
    bombardeert mijn land,
    hongert ons uit ,
    vernedert ons allemaal,
    maar het is mijn schuld,
    want ik reageerde met het afschieten van een raket...

    Noam Chomsky

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zelfdoding onder wanhopige theehuiseigenaren schokt Turkije
    https://nos.nl/artikel/2381013-zelfdoding-onder-wanhopige-theehuiseigenaren-schokt-turkije

    Komt ook of is er al in Nederland. Ja brave mkb ondernemers, jullie zijn het doelwit van de oligarchie. Braaf je winkeltjes sluiten als clownpuppet Rukke dat opdraagt en braaf vragen of mensen hun handen willen ontsmetten en een schaamluier op de mond doen als de zaak beperkt weer open mag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik het even keihard zeggen, Oligarch?

      Dat heet : Evolutie.
      Survival of the fittest.
      Gebrek aan resilience.
      Geen weerbaarheid.

      Denken dat het leven vanzelf gaat en dat je overal rechten hebt., en dat niemand ooit voor die rechten zijn leven heeft gegeven.

      Bullshit.
      Het leven is een strijd.
      Je moet je godverdommese best doen.

      Zoals iemand schreef: Je duwt die steen de berg op, ook al weet je dat je uitgeput raakt en dat die steen terug zal rollen en jou zal vermorzelen.
      Het is je plicht. Klaar.

      De rest is gelul van kinderen.
      En als het door 'volwassenen' wordt geuit, dan is het niet erg dat ze zich door het hart schieten.

      Selectie.

      In moeilijke tijden vallen de doetjes af.

      Vallen door de mand.

      Altijd zo geweest. Moet ook zo gaan. Klaar.

      Verwijderen
    2. Ik bedoel maar: Kein geloel.
      https://youtu.be/hBuron6uDRs

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Ja Sofia, het al dan niet krijgen van een nieuw virus is onderdeel van survival of the fittest.
      En wie snel heeft achterhaald welke maatregelen ( vit.D, ivermectine) hem doen overleven maakt meer kans dan wie zijn tijd verdoet met speculeren over een biertje.

      Verwijderen
    5. Het zijn niet de sterken die overleven maar de organismen die zich het beste aanpassen aan veranderende omstandigheden.

      Verwijderen
    6. Wie zichzelf en zijn gezondheid (fysiek en psychisch) in acht neemt en geen vitamine D tekort oploopt en zich daarnaast niet bang laat maken door een zootje leugenaars, zijn tijd niet verdoet met het maken van berekeningen van mogelijke slachtoffers op basis van deze leugens maar rustig geniet van zijn Coronaatje, maakt meer kans op milde of geen symptomen en/of een snel herstel in geval van een besmetting met een dergelijk virus.

      Verwijderen
    7. [Bullshit.
      Het leven is een strijd.
      Je moet je godverdommese best doen.

      Zoals iemand schreef: Je duwt die steen de berg op, ook al weet je dat je uitgeput raakt en dat die steen terug zal rollen en jou zal vermorzelen.
      Het is je plicht. Klaar.]

      Voor sommigen is het leven misschien een strijd, voor velen is het leven slechts een wandeling naar het graf.
      Een God aanroepen om jouzelf te verdoemen lijkt me geen goede oplossing.
      In plaats van je door je door de steen te laten vermorzelen, zal iemand die voldoende evolueert een andere manier zoeken, met meer kans op surviven.
      Om de berg heen of er doorheen, of er onderdoor, whatever.
      Morele plicht, al dan niet aangepraat en/of opgelegd door anderen en/of zichzelf is geen goede basis voor de evolutie.

      Verwijderen
    8. Dwarsligger:
      [Het zijn niet de sterken die overleven maar de organismen die zich het beste aanpassen aan veranderende omstandigheden.]

      Juist.
      'Fit' komt van 'top fit'. Er bij passen. De mens wiens gedrag goed past bij de situatie, die overleeft.

      Als er een nieuw virus is waarvan gezegd wordt dat het zeer dodelijk is en heel besmettelijk, dan is de beste reactie om dat te gaan onderzoeeken. Niet om het te ontkennen en niks te onderzoeken.

      Maar het is nog niet over. Het kan nog alle kanten op met dit virus. Kan best zijn dat ik de foute keuze maakte toen ik besloot het vaccin niet te nemen.

      Verwijderen
    9. Dwarsligger: 11.05
      'Wie niks doet en niks leest heeft meer kans op overleven.'

      Dat lijkt me onjuist. Op 14 april 2020 nam ik al vitamine D en quercetine en zink.
      Dat maakte dat ik van toen af veel minder ziek werd dan Dwarsligger, want die zat achter zijn biertje.

      Verwijderen
    10. @ Dwarsligger 11.21

      Ik stoor me aan luiheid en gemakzucht. Aan het feit dat iedereen denkt dat al zijn rechten gegarandeerd zijn. Door wie dan?

      Je ervaart toch zelf dat er steeds voor gevochten moet worden!


      Het streven naar meer macht en meer geld zit in elk mens, en een Elite zal altijd het gewone volk zo veel mogelijk leeg zuigen. Dat is de natuur.
      De strijd gaat dus altijd door. De massa zal zich altijd moeten verzetten tegen de schrapende elite.
      En alleen maar roepen dat jij rechten hebt, is niet voldoende.

      Ook jij moet werken.
      Ook jij moet in een uitzichtloze situatie doorzetten.
      Je rolt die steen omhoog, wetend dat je verpletterd kan worden.

      En hoe meer listen je kan bedenken om die steen boven te krijgen zonder dat je verpletterd word, hoe 'fitter' je bent.
      Dat is het hele eieren eten.

      Maar je gaat niet bij de pakken neer zitten en zeggen: die steen kan mij verpletteren als ik hem omhoog duw. Ik schiet wel een kogel door mijn hart, dan ben ik er vanaf.
      Wat een looser!

      Verwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewetenswroeging is eigenlijk niets anders dan spijt met een sentimenteel sausje erover.
      Meestal verandert er niet veel aan de praktijken van dit soort lieden met gewetenswroeging en vallen ze na verloop van tijd weer terug in hun oude gewoonten.
      Hun geweten heeft het vanaf het begin al geweten dat ze fout bezig waren, nu wordt de mentale druk wat hoger en betonen ze spijt met het sentimentele sausje.
      Wat moet je met die losers?

      Verwijderen
    2. Nu geen tijd om dat artikel te lezen, dus mijn reactie is eeen gok.
      Ik kan er naast zitten.

      Het zit volgens mij zo:

      Als er een besmettelijke ziekte is die heel veel doden kan veroorzaken, en je nog geen enkel middel hebt om die ziekte te bestrijden en geen tijd had om het te bestuideren, wat MOET je dan doen?

      Dan MOET je de verspreiding van de besmetting tegengaan.
      Meer kun je nog niet doen. Minder mag je niet doen.

      HOE stop je de verspreiding?
      Door de mensen angst in te boezemen. Ze moeten echt begrijpen dat ze zorgen NIET besmet te worden.

      Zo heeft China in enkele weken tijd de besmetting uitgedoofd.

      Wij westerlingen denken allemaal dat we zelf het buskruid hebben uitgevonden, dus moet je jouw wetenschappers inschakelen om die eigenwijze lieden van de gevaren te overtuigen.

      Ook al weet je op dat moment nog niet 100% zeker dat het heel gevaarlijk is.

      Stel je voor dat je zegt: 'Ach, het zal wel niet bij ons komen. Het zal wel een griepje zijn etc" dan luistert er nioemand, en ÀLS het dan zeer dodelijk blijkt tuit te pakken, dan heb je zomaar 100.000 mensen de dood in gejaagd.

      Nogmaals: Ik heb het artikel niet hgelezen, maar ik vermoed dat deze mensen met de kennis van NU spreken. Niet met de kennis van toen. Dat is gemakkelijk.
      Ik vind al 12 maanden dat onze overheid het NIET goed aanpakt: het laag hangend fruit wordt niet gebruikt.
      Maar in maart vond ik de overhei dte slap, te positief.

      Wat het juiste standpunt is, verandert in de tijd, omdat de kennis van het virus ook verandert.

      Verwijderen
  20. Bij Joop.nl zag ik dat er een video is van Sigrid Kaag in gesprek met een joodse extremiste.
    Opgenomen 25 jaar geleden: Buitenhof.
    Onder leiding van Paul Witteman.

    Wiesje (Lea) de Lange in gesprek met Sigrid Kaag over Israël

    https://www.youtube.com/watch?v=7uG63qXFnxY

    Ooit was er een familie De Lange die hun eigen veiligheid waagde om een onderduikertje (Wiesje = Lea Samuel) het leven te redden....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. JV 11.31, het gedrag kan wel zo goed mogelijk zijn maar ook genetica kan een belemmering zijn om te overleven.
    Als er een z.g. nieuw virus opduikt kun je inderdaad maar beter alert zijn, oude en/of bekende maatregelen zoals bij een gevaarlijke griep nemen en gedegen onderzoek verrichten.
    Wel in acht nemen dat de overheid standaard liegt en bedriegt en er rekening mee houden dat zal blijken dat het ook nu weer om macht en geld draait.
    Zeker niet om de gezondheid van de burger.
    Als je voor je eigen gevoel de juiste keuze hebt gemaakt, is het de juiste keuze, of je nu wel of geen injectie neemt.
    Net als met alle andere gezondheidsrisico's zoals roken, stressen, veel fast food eten, hard rijden, etc, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je schrijft:

      [Wel in acht nemen dat de overheid standaard liegt en bedriegt en er rekening mee houden dat zal blijken dat het ook nu weer om macht en geld draait.]

      Ik zag de beelden uit Wuhan. Toen wist ik dat het geen verzinsel was, want China zal nooit zomaar zijn economie kapot maken.

      Ik wist dus zeker: Dit kan een heel erg gevaarlijk virus zijn.

      ========

      [Als je voor je eigen gevoel de juiste keuze hebt gemaakt, is het de juiste keuze,]

      Onzin natuurlijk.
      Het kan best zijn dat het de foute keuze blijkt te zijn.

      Maar wat je in elk geval moet doen: Goed kijken en zeer goed de waarheid zoeken, en dan beslissen.

      En dat heb ik goed gedaan.

      Wat fout is : er klakkeloos van uit gaan dat het allemaal gelogen is wat de media schrijven.


      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. @SDR: @JV heeft soms/vaak last van selectieve perceptie.

      De enige beelden uit China waren: dode man op straat voor een winkel, bouw van extra ziekenhuizen, die -zoals later bleek- niet zijn gebruikt, -hetzelfde als hier met de Ahoy-hal-, lege snelwegen en berichten, dat huizen werden dichtgelast, om de bewoners opgesloten te houden, reizen werd verboden -toevallig tegelijkertijd met Chinees Nieuwjaar- en later andere steden in lockdown, behalve Sjanghai, want daar woont de Chinese Elite.
      That's all folks.

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  22. En nou ga ik een dag iets anders doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. JV 11.37, Wie niks doet en niks leest heeft meer kans op overleven
    Dat heb ik niet beweert, zie mijn vorige post.
    Ik ben niet ziek geweest en ik drink geen alcohol.

    BeantwoordenVerwijderen