zondag 2 oktober 2016

VS bombarderen infrastructuur Syrië

De VS bombarderen bruggen in Syrie om het Syrische leger te stoppen. Kan dit zomaar?



Honderden betogen tegen Assad in Berlijn

Zaterdag hebben in Berlijn honderden geprotesteerd tegen Assad. Gezien de borden en spandoeken die voorbij kwamen houden ze hem verantwoordelijk voor het geweld en stellen zij dat hij = ISIS.`Het viel wel op dat het leger aan demonstranten vooral bestond uit jonge volwassen allochtone mannen. Weinig families en weinig autochtonen.

45 opmerkingen:

  1. Een batterij S 400 neerzetten. Gelukkig is met wat deskundigheid de brug in een week te repareren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net terug van een boodschapje, en de TV weer aan: de BBC benoemt het salafistisch bezet gebied ´free Aleppo´.

    Meestal moet ik om zulke dingen glimlachen, af en toe word ik toch even heel kwaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OT

    Ik heb het gedaan: alsnog even naar het item "Nederland ontboden door Rusland" in Buitenhof gekeken. Ruslandkenner en schrijfster Sana Valiulina en VVD-buitenlandwoordvoerder Han ('Het Westen is te netjes') ten Broeke over de Russische psyche en hoe je die aanpakt. Arrrghhh......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan dit zomaar? Goede vraag. Op grond van welke wettelijke basis kan de 'coalitie' in Syrie bombarderen? Iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede vraag, en ik weet het antwoord hierop niet goed. Ik heb wel bij Chomsky gelezen dat de VS verheven is boven de wet en dat het plegen van genocide en andere oorlogsmisdaden, iets is waar 'de VS niet aan doet en niet voor verantwoordelijk mag worden gehouden.

      Lees deze quote bv. Overigens is een beter antwoord mogelijk, maar ik weet nu even niet beter...

      The U.S.—the idea that the U.S. has introduced and imposed principles of international law, that’s hardly even a joke. The United States has even gone so far as to veto Security Council resolutions calling on all states to observe international law. That was in the 1980s under Reagan. No state was mentioned, but it was evident that the intention was to request the United States to observe international law, after it had rejected a World Court judgment condemning it for what was called unlawful use of force—it means international terrorism—against Nicaragua. In fact, the U.S. has been a rogue state, the leading rogue state, radically violating international law, refusing to accept international conventions. There’s hardly any international conventions that the U.S. has accepted, and those few that it has accepted are conditioned so as to be inapplicable to the United States. That’s true even of the genocide convention. The United States is self-authorized to commit genocide. In fact, that was accepted by the International Court of Justice. In the case of Yugoslavia v. NATO, one of the charges was genocide. The U.S. appealed to the court, saying that, by law, the United States is immune to the charge of genocide, self-immunized, and the court accepted that, so the case proceeded against the other NATO powers but not against the United States. In fact, the United States, when it joined the World Court—it helped introduce the modern World Court in 1946, and joined the World Court, but with a reservation. The reservation is that international agreements, laws, do not apply to the United States. So the U.N. Charter, the charter of the Organization of American States, the U.S. is immune to their—self-immunized to their requirements against the threat and use of force, intervention and so on.

      Verwijderen
    2. Ik geloof dat John Kerry daar al antwoord op had gegeven. Rusland heeft schijt aan het Internationaal Recht (wat dat dan ook moge wezen) en de VS is onmachtig omdat het congres geen toestemming geeft en de VN geen resolutie heeft uitgevaardigd, maar kennelijk is er toch 'iets' wat de VS rechtvaardigt Syrische infrastructuur te bombarderen.

      Verwijderen
    3. Het exceptionalisme van de VS, misschien?

      Verwijderen
    4. Soms valt wordt eens 'Hoofdstuk 7, artikel 51' uit het UN Charter opgevoerd als rechtvaardiging van dat bombarderen:

      "Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defense if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security."

      http://www.un.org/en/sections/un-charter/chapter-vii/

      Sharmine Narwani stelt echter in een artikel in Global Research dat artikel 51 geen rechtvaardiging kan zijn om Syrie te bombarderen:

      "Well, no. Article 51, as conceived in the UN Charter, refers to attacks between territorial states, not with non-state actors like ISIS or Al-Qaeda. Syria, after all, did not attack France or Iraq – or Turkey, Australia, Jordan or Saudi Arabia."

      http://www.globalresearch.ca/breaking-international-law-in-syria-us-natos-humanitarian-air-strikes/5492208

      Verwijderen
    5. Zou het iets met dit te maken kunnen hebben, Leon Panetta die zegt genoeg juridische basis te zien voor militair ingrijpen als er genoeg NAVO landen meedoen of dat de VN-veiligheidsraad een resolutie uitvaardigt en daarmee het Amerikaanse congres buiten spel zet?

      https://www.youtube.com/watch?v=WSzZAOQnYFI

      Verwijderen
    6. @ Joop

      Geen idee, maar het klinkt alsof meneer Panetta de wet als een zelfbedieningswinkel ziet.

      Verwijderen
    7. Het grappige is dat Panetta het ook over Libië en Joegoslavië heeft. Daar zal dus een VN resolutie zijn geweest maar geen toestemming van het Amerikaans congres en dat is een schending van de Amerikaanse grondwet.

      "We did same with Libya and Yugoslavia."

      Verwijderen
    8. Supranationale besluitvorming is voor globalisten vaak het voertuig waarmee ze dingen voor elkaar krijgen waar ze binnenlands de handen niet op elkaar kunnen krijgen.

      Verwijderen
    9. Ik geloof dat ik het begrijp. Het is r2p wat het bombarderen van de VS en NATO in Syrie illegaal, maar.. legitiem maakt.

      Hier een quote:

      The State Department has long countered that their position is that the alleged attacks by the Assad regime on civilians, particularly in rebel-held East Aleppo, invalidates the Syrian leader’s legitimacy under international law under a doctrine known as "right to protect."

      https://m.sputniknews.com/middleeast/20161001/1045911056/kerry-assad-syria-airstrikes-illegal.html

      Maakt de propaganda dat Assad het leuk vindt om vooral slachtoffers te maken onder burgers etc wat duidelijker. Want op die manier (als ik het goed heb) hoeft die VN charter voor humanitaire interventie niet eerst goedgekeurd te worden, (en waarbij de Russen hun veto stem kunnen laten gelden)

      Hier wederom in een (lang) artikel van Chomsky.

      https://chomsky.info/20090723/

      Nog steeds niet zeker of deze uitleg klopt...

      Verwijderen
    10. Gaat R2P dan niet in samenwerking met een No Fly Zone?

      Verwijderen
    11. @ Willem Willem.
      Heel onthutsend stukje tekst van Chomsky over de VS, WW !

      Verwijderen
  5. Iedere Natie die oorlogshandelingen uitvoert in een andere land en daar geen mandaat heeft van VN.
    Handelt in strijd met het volkerenrecht der VN.
    En daar gaat heden de schoen voor EU en VS ernstig te wringen omdat Rusland op uitnodiging van bestuur Syrie daar zijn bijstand levert aan Assad.
    Het gevolg zal hoe dan ook over enige jaren als de EU/VS macht in de wereld gebroken de politici voor een tribunaal gaan verschijnen.
    Wie denkt dat loopt zo vaart niet, nu als wij EU en VS voor onze economie volgers zijn van Rusland, India en China dan is het eerder aan de orde als vele zullen denken.
    Zoals sancties bv.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Citaat: "Het gevolg zal hoe dan ook over enige jaren als de EU/VS macht in de wereld gebroken de politici voor een tribunaal gaan verschijnen."

      Ik denk dat dit mogelijk is.
      Het lijkt me goed om deze toekomst-mogelijkheid her en der te vernoemen, zodat de leugenaars ( uiteraard ook journalisten) weten dat ze mogelijk niet ongestraft zullen blijven.

      Waarom zou je ongestraft mee mogen werken met de moord op miljoenen mensen? Omdat je te naief was om het in te zien? Nee. Die uitvlucht zal niet worden geaccepteerd.

      Verwijderen
    2. Mag dat ook met terugwerkende kracht?

      Verwijderen
    3. Joop,
      ik ga er juist van uit dat de misdaden uit het verleden dan zullen worden berecht.
      Het lijkt me per definitie met terugwerkende kracht.

      Je moet dan wel kunnen bewijzen dat politici wisten dat hun info onjuist was. Dat ze geen wederhoor pleegden. Dat ze de misdaden van de VS en Israel schromelijk onder-belichtten en zo een verkeerd beeld van de werkelijkheid gaven.

      Maar dat lijkt me niet zo heel moeilijk.
      Ze weten dondersgoed dat ze al enkele jaren aan het Rusland bashen zijn. Ze hebben allemaal begrepen van hun bazen dat ze zullen worden ontslagen als ze niet die propaganda produceren.
      Er worden met regelmaat journalisten ontslagen als ze niet het 'staats-beleid'verdedigen.( Peter Arnett, Phil Donahue)
      En eigenlijk is het zo dat je pas een bekend journalist kan worden als je hebt aangetoond te weten 'hoe de hazen lopen'.
      Heb je niet door wat er van je wordt verwacht, dan stroom je niet door naar boven.

      Verwijderen
    4. Jarenlang pushen voor een kenniseconomie, nu hebben wij die kennis en zijn wij ineens domme burgertjes?

      Verwijderen
  6. Hoor net op het 8 uur journaal dat er in Libië een Nederlandse journalist (Oerlemans?) is gedood door een sluipschutter van I.S.

    Bericht is nog niet bevestigd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://www.kpnvandaag.nl/w3/nieuws-tonenop/persfotograaf-oerlemans-in-libie-omgekomen-1.htm

      Verwijderen
    2. Heeft Oerlemans ooit de moeite genomen om het ware verhaal naar buiten te brengen? Ik herinner het me niet.

      Heeft hij ons destijds verteld ( augustus 2011) dat àlle stammen in Libië achter Ghadaffi staan, zoals deze Yugoslavische journalist ons toont? https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kHMYlPo-oOI#t=1043s

      Ik denk het niet. Ik denk dat Oerlemans aan zijn eigen carriere dacht, en niet aan de hel die in Libië, mede dank zij zijn leugens, zou ontstaan.

      Geen medelijden met deze passieve moordenaar.

      Verwijderen
    3. Geen flauw idee en het interesseert mij ook geen fuck. Ik meld alleen dat hij dood is. Stan Storimans is ook gesneuveld voor een leugen.

      Verwijderen
    4. En Jeroen Akkermans doet er zijn voordeel mee, het was zijn maatje!

      Verwijderen
  7. Poetin bant Bill Gates, Microsoft en alle Microsoft software uit Rusland.

    Ingaande, heden direct!

    http://yournewswire.com/putin-bans-bill-gates-microsoft-russia/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Ik vind het geweldig nieuws!

      Uit de tekst:
      “The US, which presents itself as a bastion of democracy, has in fact been carrying out minute-by-minute surveillance of tens of millions of citizens of Russia and other countries.“

      “All the main internet companies that were formed in the US are involved in this ugly story, and these companies operate on the territory of our country,” said the Kremlin spokesman.

      Verwijderen
    2. Ik ook! It closes the backdoor!

      Verwijderen
    3. En ik heb zojuist een piepklein PCtje (net groot genoeg om alle stekkertjes in te kunnen doen) met Windows 10 aangeschaft. Reden was de belabberde weergave van videos in Linux Mint (schokkende beelden, maar niet van het goeie schokkende soort). Voor sommige dingen werkt Windows toch een stuk beter, fotobewerken met Gimp is ook een ramp. Ik heb ook een virus op mijn Linux bak, en wat moet je dan?

      Verwijderen
    4. Voortschrijdend inzicht zal aantonen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt!

      Verwijderen
    5. Ik draai op Windows 8.1 en heb de automatische updates uitgezet op aanraden van complotter Mike Rivero. Geen centje pijn!

      Verwijderen
    6. Trouwens, dit heb ik ook op dit blog gezet, maar wat je vooral niet moet doen is luisteren naar mij!

      Verwijderen
    7. Mijn informatie is tenslotte voor niets en generlei waarde voor jullie!

      Verwijderen
    8. @ Joop: ik heb het ding al gekocht, uit China, voor E 80.- ( banggood.com ), incl. Windows 10. In de recencies staat dat dat niet te vervangen is (iets met UEFI of zo).

      Hij start in 5 seconden op en wordt niet heet. Youtube wordt ook als het HD is probleemloos full screen weergegeven. En ik kan eindelijk weer eens mijn GIS programmas draaien en een app voor mijn actioncam gebruiken.

      Maar voor hier posten etc. blijf ik mijn linuxbak gebruiken: geen updates etc. en een oud, maar zeer prettig scherm. Bovendien heeft deze PC 2 Tb opslag.

      Daar kun je je niet dood aan vallen. Wel moest ik een keyboard en monitor kopen, want met een PS2 en VGA aansluiting kom je nergens. En volgende maand is een geheugenkaartje van 128 Gig in de aanbieding. Voor mij ook weer eens een learning curve, want ik raakte wel erg achter.

      Dus updates uitzetten, dat zijn dingen die ik allemaal opnieuw moet leren.

      Verwijderen
    9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    10. Tzt ben ik zeker geïnteresseerd om het Russische OS op een PC te zetten wanneer een Engelse versie beschikbaar komt. Het is ongetwijfeld veilig surfen, maar ik ben wel scrptisch over de grafische mogelijkheden. maar wie weet.

      Wat betreft spionage: Ik heb geen enkele illusie, omdat er toch wel gespioneerd wordt, en wat dan nog, omdat ik kritische anti-NATO stukjes schrijf? Ik heb medelijden met degene die dat beroepsmatig moet doorploegen (al zou ik het salaris goed kunnen gebruiken): we zijn niet belangrijk genoeg.

      Verwijderen
    11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    12. Maar zoals gezegd, ik wil hem hoofdzakelijk voor multimedia en foto/ film gebruiken. Ik heb weliswaar veel cursussen GIS/ remote sensing gedaan, maar als particulier is deze kennis vrijwel nutteloos. Ik doe alleen af en toe iets met openbare data om niet te roestig te worden.

      Verwijderen
    13. @ SdR

      Is het ook mogelijk om Windows 10 te gebruiken zonder in te moeten loggen via een Outlook-account? Heb sinds ruim 2 jaar een laptop met Windows 10 en kan dat kreng alleen gebruiken na ingelogd te hebben met m'n emailaccount. Vind dat niks.

      Verwijderen
    14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Matt,
      deze senator kwam al eerder in het nieuws als dwarsligger. Maar ik moet wel zeggen dat hij geen Senator is in Washington, maar senator in de regering van de staat Virginia.

      Moon of Alabama meldt trouwens dat nu zelfs Reuters en de Wall Street Journal al durven te melden dat die gematigde rebellen toch wel heel erg lijken op Al Qaida.
      Dus ook daar lijken de leugens toch iets te pijnlijk te worden om ze te blijven vertellen. http://www.moonofalabama.org/2016/09/syria-us-propaganda-shams-start-to-openly-fail-.html

      Verwijderen
  9. Dit is wel lachuhhh:

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/russische-meubelmaker-verkoopt-kinderbed-in-vorm-van-buk-raketinstallatie~a4387794/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. VS is immuun voor oorlogsmisdaden!
    https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members%27_Protection_Act

    BeantwoordenVerwijderen