zaterdag 18 oktober 2014

Russische NTV in Nederland voor Jeugdzorgproblematiek

Enlish summary below. We waren door JDTV op de hoogte gebracht dat een Russische tv ploeg in Amsterdam was om opnamen te maken over de Nederlandse jeugdzorgproblematiek. We besloten te gaan kijken.

Zet de Engels ondertiteling aan (rechtsonder) voor het eerste kleine stukje in het Russisch. Daarna geen ondertiteling meer. Meest Engels en daarnaast Nederlands gesproken.

Meer info over de Antonov zaak bij Geenstijl, HIER en HIER.

De journalisten van NTV schatten dat hun reportage zaterdag 18 25 Oktober 2014 gepubliceerd zou worden. Hun website is HIER.



English summary

Please turn on the English subtitles for the first small Russian part. Apart from that small part, no further subtitles. Mostly English spoken.

Blik op NOSjournaal was informed by JDTV (see their report on the issue, HERE, that a Russisn TV-channel was in Amsterdam to make a report on problems in the Dutch youthcare. We decided to have a look. More info on the Antonov case you can find at Geenstijl, HEER and HERE (quite shocking this one). The NTV journalists estimated their report would go online / onair on Saturday 18 October 2014. Their website can be found HERE.

9 opmerkingen:

  1. Och hoe aandoenlijk, de Russen komen hier ff kritiek uiten op onze gezondheidszorg en kinderopvang e.d. terwijl ze het zelf niet eens hebben. Typisch even Nederland bashen, omdat we vraagtekens zetten bij Poetin. Rusland laat kinderen helemaal aan hun lot over, laat zwervers aan hun lot over, laat iedereen eigenlijk aan hun lot over. Maar wel even het Westen terecht wijzen...kijken of ze het woord hypocriet kunnen spellen bij het Russische Lingo??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Wrede, Nee in Nederland is alles prima geregeld, iedereen heeft het goed, voor de ouderen word uitstekend gezorgd, ze krijgen goede en heel betaalbare gezondheids zorg, riante huisvesting in bejaartentehuizen, werkelozen worden in de watten gelegd, voedselbanken dienen hier enkel om wat restjes van de winkels op te ruimen, asielzoekers zijn welkom en krijgen meteen een riante uitkering enz. En de kinderen die per ongeluk in de jeugdzorg terechtkomen zijn daar absoluut veilig, want daar zorgt een voormalig topambtenaar van justitie wel voor. Prachtig land dat Nederland, hier mag je absoluut geen kritiek op hebben.(...)
    Nu de werkelijkheid: Rusland loopt inderdaad nog een stuk achter op gebied van sommige mensenrechten, maar er is wel een enorme inhaalslag bezig; homo zijn mag maar doe dat thuis en niet op straat,en hier sta ik helemaal achter, Islam mag ook maar niet ten koste van de russische samenleving: geen sharia daar, sinds Putin er is, is er met de grove besem door de coruptie geveegd, En als Rusland nog communistisch zou zijn denk je dat er dan vrije pers rondloopt? Ik denk eerder dat de pers daar minder corrupt is dan in Nederland.
    Voor je mij nu persoonlijk gaat aanvallen: ik ben een 60+ Belg en ben met geen enkele groepering of wat dan ook verbonden, maar hou me op de hoogte door kranten en alternative media te lezen. Ik ga geen debat uit de weg maar hou wel rekening met een andere mening, want ik kan het ook mis hebben, maar de tunnelvisie die jij hier tentoon spreid staat iedere discussie in de weg. Je leeft in jouw perfecte wereld en daarbuiten is het duisternis en het lichtknopje weet jij niet zitten.
    Ik vraag me trouwens af wat je op deze site doet (behalve alles afkraken) en wat jouw bedoeling daabij is. Ik heb je eerder al eens wat vragen gesteld maar behalve wat gezwam er geen direkt antwoord op gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stel directe vragen maar krijg totaal geen antwoord van de Rusland-fans hier. Heb ook kritiek op de droomwereld zoals zij ze voorstellen, maar alles wat ik dan krijg is tunnelvisie, een hoop gescheld en ik wordt in een hokje gestopt omdat dat voor hun wel zo makkelijk is. Zij willen geen bredere kijk op de wereld, zoveel is duidelijk. Daarnaast bekijk en lees ik ook ALLE media. Maar als jij zegt dat Poetin de corruptie aanpakt terwijl hij zelf volop met de maffia handelt, corruptie toestaat als ware het eerlijke handel, onafhankelijke pers en personen laat vermoorden of gevangen zet omdat hij totaal niet tegen kritiek kan en hij zich enorm totalitair opstelt richting alles wat anders als Russisch is. Dan ben ik benieuwd welke "open" blik jij hebt....verlicht mij en stel mij alle vragen die je wilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan ben ik eens benieuwd wat je vind van de volgende stellingen of feiten: er word door het westen steevast verteld dat het Russische leger actief is in het oosten van Oecraine en door deze aanwezigheid van zogenaamde rebellen is dat voor het westen voldoende reden tot die sancties tegen Rusland. Ze zouden ook dat vliegtuig hebben neergeschoten terwijl er zoveel bewijzen zijn dat Oecraine er zelf achter zit. Alle bewijzen hiervoor worden door de westerse media steevast als onzin of leugens verkocht maar alles wat er maar enigzinds op lijkt dat Rusland er achter zit word breed uitgemeten.
    Vergelijk nu eens al die invasies die het westen gepleegd heeft (Irak: olie, Afghanistan:drugs, Libie: olie en afschaffen van de oliedollar, Iran komt ook weer in beeld omdat ze zogenaamd een atoombom hebben laten ontploffen) en waar daar sancties tegenover staan. Hoe zit het met de overeenkomst bij het beeindigen van de koude oorlog, het verwijderen van de Berlijnse muur, en de afspraak die toen gemaakt is: geen uitbreiding van de navo richting Rusland. Zou jij niet ongerust worden als diegene die jou tot vijand verklaren ook ineens tot de tanden bewapend voor jouw voordeur staan? Als Putin gewild had was de oorlog al begin dit jaar uitgebroken toen het "beschaafde " westen Oecraine bij hun clubje wilde inlijven. Putin heeft de krim terug genomen, wat trouwens toch al zo goed als van Rusland was en is. De Amerikaanse oorlogsindustrie draait op dit moment op volle toeren en is de enige bedrijfstak die grote winsten draait. Putin wil niet meer met petrodollars handelen en dat is volgens mij de enige reden dat hij weg moet.
    Volgende vraag, waar komen de wapens vandaan waar de I,S. mee aan het vechten is? Vandaag heeft de US weer enkele vliegtuigladingen wapens gedropt om de Koerden te helpen. Waren een poos geleden de Koerden niet terroristen?
    Verklaar eens hoe het komt dat er chemische wapens in Irak lagen die Sadam tegen de Koerden gebruikt heeft. Waar kwamen die vandaan? later werd dit als reden gebruikt om Irak binnen te vallen maar toen waren die wapens ineens verdwenen(misschien door de Amerikaanse merktekens?)
    Rusland is niet het perfecte land, dat ben ik met je eens, maar om het westen als ideaal voor te stellen ben ik niet met je eens. hier word de ergste vorm van witte boorden criminaliteit gepleegd. Onder het mom van democratie worden grote groepen mensen de afgrond ingedreven door steeds hogere schulden en nu wil de navo dat landen nog meer gaan bijdragen om diezelfde wapenindustrie aan het draaien te houden, dus nog hogere schulden en zwaardere bezuinigingen voor de gewone belastingbetaler.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt enorme taalfouten Matt, je onderbouwt je stellingen en beweringen niet met feiten en sommige "feiten" die jij noemt zijn klinkklare leugens. Dus sorry dat ik je post verder niet beantwoord maar wil eerst zeer duidelijke vragen van je, goeie onderbouwingen, zo weinig mogelijk taalfouten en nogmaals duidelijke vragen!! Dan ben ik met alle plezier bereid je vragen te beantwoorden. Zo ver jouw antwoord nu gaat kan ik alles al weerleggen maar goed, dat zal je toch wel weer wegwuiven met de vaste slogan dat het westerse propaganda is. Zoals het nu bij veel complotsites gebeurt. Want als ik die ook confronteer met mijn vragen, ze vriendelijk vraag waarom ze dan niet naar Rusland verhuizen als ze het toch het beloofde land vinden zoals ze het verdedigen, dan krijg ik geen fatsoenlijk antwoord maar complete scheldkannonades, drogredeneringen en klinkklare onzin naar mijn hoofd geslingerd en dat blijven ze maar eindeloos herhalen om zo hun "gelijk' meer kracht bij te brengen. Terwijl het enige wat ze doen is hun retoriek en propaganda uithollen en zichzelf belachelijk maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna iedere zin van Matt is een stelling of een vraag die uitnodigt tot inhoudelijk debat, maar daar kom jij hier helemaal niet voor. Je provoceert alleen maar met denigrerende teksten en beschuldigingen ('scheldkannonades, drogredeneringen en klinklare onzin, retoriek. propaganda, zichzelf belachelijk maken'), kortom precies datgene wat hier telkens jouw eigen insteek is.

      Verwijderen
  6. Helder en goed onderbouwd verhaal van Matt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja idd Blik, verhaal.....geen feitenrelaas, geen keiharde waarheden, slecht taalgebruik (kom op, Oecraine??) , alleen een verhaaltje...die kan ik ook neerpennen, en dan krijg ik ook kritiek, terecht!! Dat jij het dan weer voor hem opneemt snap ik wel Blik, de Westenhaat en de Ruslandliefde druipt er vanaf dus dan keur je het al gauw goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ik taalfouten maak, sorry, ik ben geen master op de pc. En ik ben geen pro Rus,
    Buiten mijn taalfoutjes heb je op geen enkele stelling een antwoord behalve dat ik alles zou verzinnen. Waar zijn jouw waarheden? Dat je anti Rusland bent is intussen duidelijk, bewijs dan dat Rusland dat vliegtuig heeft neer gehaald. Bewijs dat het westen geen andere doelen heeft dan meer rijkdom voor die 0.01% die de touwtjes in handen hebben (voornamelijk grootbanken) en geld sturen om wapens te kopen. Bewijs dat de wapenstilstand voornamelijk niet door Kiev geschonden word om hun bijna verloren leger te kunnen hergroeperen en nu weer volop aan het schieten zijn. Vind je het dan gek dat die seperatisten terug schieten? Trouwens ; seperatisme betekend afscheiding en niet terrorisme . Afscheiding van het naziregime van Kiev dus, of is dat ook een leugen?En aub geen zever over enkel bewijzen die in de Telegraaf hebben gestaan.
    Ik ben er niet gerust op omdat hier hemelsbreed 20km bij mij vandaan er een Amerikaanse basis ligt met atoomwapens (na een actie van Greenpeace heeft de regering dat schoorvoetend toegegeven) en dat is bij de Russen natuurlijk ook bekend dus een mogelijk target. Wat doen die hier trouwens? Ons beschermen? Oh ja, als er geen vijand voorhanden is dan creeeren we die toch, niet?

    BeantwoordenVerwijderen