Het Amerikaanse volk vond het gelukkig allemaal helemaal niet "toppie". We weten niet of hun redenen binnenlands of buitenlands georienteerd waren, of wellicht beiden, maar ze gingen niet mee in wat hen verteld werd door de oneerlijke media. En Trump ook niet. Hij spreekt op zijn inauguratiedag over de "Oneerlijke media", de "dishonnest media". De media is inmiddels in paniek en radeloos. DWDD had gisteren een panel aan gasten die stuk voor stuk in hun zurige bubbel zaten. Diversiteit 0. Als de Publieke omroep zo publiek is, en van iedereen, waarom dan steeds diezelfde, veelal staatsbetaalde, gezichten? Waarom die enorme kloof met de wel eerlijke en onafhankelijke journalisten van het internet in stand houden? Waarom kan er bij DWDD geen Joost Niemoller, Boublog, Micha Kat, Frank Knoper (Market Update), Stefan Beck, Eric Donk, Steve Brown, Jan Verheul (Xevolution) aanschuiven? Ohh jeetje, er zou zo maar eens discussie aan tafel kunnen ontstaan!
Gisteren kregen we ook een fragment van Business Nieuws Radio (BNR), De Friday Move mee. Daar kwam Bernard Hammelburg aan het woord. Mooie donkere stem. Goed timbre. Rustig spreektempo. Geen domme man. Wat zei hij over het twitteren van Trump: "Gevaarlijk". Het is wat ons wel vaker opvalt. Journalisten die tegen geinformeerd worden zijn! Trump die je in een tweet rechtstreeks informeert? Vinden oneerlijke journalisten niet goed! Dit soort nep-journalisten en oneerlijke media zullen steeds meer lachwekkende fact-fiction programma's worden.
Trump asks an inaugural ball crowd if he should "keep the Twitter going?" Because "the enemies keep saying" it's terrible pic.twitter.com/PVLhn5YaeB
— Brianna Sacks (@bri_sacks) 21 januari 2017
Amerika gaat zijn lifestyle aan niemand opleggen
De voor het buitenland belangrijkste passage uit Trump's inauguratierede geven we onderstaand. De link naar de complete rede hebben we ontvangen van Jan Verheul waarvoor dank. Trump zegt dat Amerika zijn levenswijze aan niemand wil opleggen. Hierin kan gelezen worden dat de VS zullen stoppen met hun interventie-, invasie- en inmengingspolitiek zoals onder Obama en daarvoor. Als dat zo is, dan zou dit fantastisch nieuws zijn. De oorlogfaciliterende oneerlijke media zullen daar wel weer anders over denken.
We will seek friendship and goodwill with the nations of the world, but we do so with the understanding that it is the right of all nations to put their own interests first. We do not seek to impose our way of life on anyone, but rather to let it shine as an example. We will shine for everyone to follow.
Donald Trump met Melania, moedig wandelend tijdens de parade. Melania in ijsblauw pakje van Ralph Lauren. Foto via Volkskrant van AP.
Dit rijtje "Joost Niemoller, Boublog, Micha Kat, Frank Knoper (Market Update), Stefan Beck, Eric Donk, Steve Brown, Jan Verheul"
BeantwoordenVerwijderenzegt meer dan genoeg..
Niet lullen maar poetsen, Piet Konings.
VerwijderenVage suggesties= niks.
Hoort alleen thuis bij mensen die geen argumenten hebben en vermoedelijk braaf geloven wat hen is ingepeperd.
Heb je enig idee wat 'Confirmation bias' is?
Nee?
Nou, dan zou ik daar beginnen.
Groeten van iemand die vroeger hetzelfde wereldbeeld had als jij. Een 'uninformed wereldbeeld'. Wist ik veel. Ik had geen tijd, en ik dacht: ze zijn het toch met elkaar oneens, dus dan zal ik wel alle argumenten en info te horen hebben gekregen. Viel dat even tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=7aTNskAOUKs&t=17s
VerwijderenNa het zien van dit filmpje lijkt het mij allemaal door gestoken kaart
VerwijderenAls die tekenfilm inderdaad uit 2000 stamt en niet is gemaakt nà de beelden van Trump en Melania, dan is dat extreem toevallig. Verder niks.
VerwijderenMaar in de commets lees ik dat het wellicht achteraf is getekend.
@ Unknown.
VerwijderenWeet U wat 'Chaff' is?
Hier wordt het uitgelegd.
U functioneert als chaff.
Als dat uw bedoeling is: OK.
Maar als U slechts een 'nuttige idioot ' bent, dan raad ik U aan uzelf te informeren en uw tijd beter te gaan besteden.
Chaff:
http://xevolutie.blogspot.nl/2017/01/579-wie-heeft-de-macht-in-de-vs-in.html
Natuurlijk houd je nog steeds je hart vast voor Trump:
BeantwoordenVerwijderenper slot zei Bush vóór zijn verkiezing ook: "We gaan ons niet met het buitenland bemoeien" (in een debatje met Al Gore).
En Obama beloofde vrede.
Maar het geruststellende is dat Trump nà zijn beëdiging nog geen woord heeft terug genomen. Nog niks heeft afgezwakt.
Ik denk dus dat hij het meent, en dat ie door gaat.
Binnen de joodse gemeenschap is er natuurlijk ook geen éénduidig standpunt. Twee joden= drie meningen.
Ik krijg de indruk dat joodse omgeving van Trump ( dochter Ivanka en haar man Jared Kushner; de twee andere schoondochters, adviseurs en ambassadeurs) toch een andere lijn volgt dan de Neocon-joden, ook wel de oorlogsNeocons genoemd.
We gaan het allemaal beleven, als de Donald de kogels weet te ontwijken.
Zijn Twitter-account is inderdaad een machtig wapen. Ik moet bekennen dat ik dat nu pas goed begin te beseffen. Hij omzeilt alle Media, en kan direct aan miljoenen mensen zeggen wat hij zelf denkt. En als dat eenmaal bekend is, dan kunnen de echte media er niet meer omheen. De spin heeft dan maar een beperkte reikwijdte: Als Donald twittert dat het wit is, kun je nog wel spinnen dat het cremekleurig is of lichtgrijs, maar niet dat het zwart is. Dat gaat niet meer.
Trump verklaring macht naar volk en samen D & R problemen oplossen zet hij zichzelf boven de partijen, schopt media,CIA en Deep State.De kansen op ongeluk/aanslag op hem zijn mijns inziens zeer groot, filmpje op internet waarin Obomba voorover buigt en Bob Dole toefluisterd ; he won't last long is een aardige indicatie dat er wat speelt. De elite zien liever Obomba/Clinton lijn, die met Pence te volgen is. Ben benieuwd naar de odds in Engeland op aanslag op Trump. We gaan het zien
VerwijderenLOL, LOL, LOL, LOL, LOL!!!!!
BeantwoordenVerwijderenBREAKING: Major KGB Announcement From Putin About Donald Trump, New US President!
Exclusive video from KGB HQ!
Here's the official KGB press release:
"Yesterday at 6pm Moscow time one of the most successful KGB operations ended.
Donat Ivanovich Trolstoyevski, KGB sleeper agent, became president of the USA.
Congratulations to the KGB, and glory to genius comrade Putin!
Donat Ivanovich, your final order - make mother Russia great again!"
http://russia-insider.com/en/breaking-major-kgb-announcement-putin-about-donald-trump-new-us-president/ri18632
This is not Fake News.
De KGB(Soviet Unie) bestaat al een hele tijn niet meer, de Russische geheime dienst heet tegenwoordig FSB
VerwijderenDe speech van Trump tijdens zijn inauguratie viel bepaald niet mee. De America First-toespraak schokte de Europese leiders. Het Europees Parlementslid Guy Verhofstadt noemde de speech vijandig. “We kunnen niet wachten en hopen op Amerikaanse steun en samenwerking. Europa moet zijn eigen lot en veiligheid in eigen handen nemen.”
BeantwoordenVerwijderenDe Duitse vice-bondskanselier en minister voor economische zaken Sigmar Gabriel zei dat Europa zich op moet maken voor ‘een ruwe rit’. “Als Trump een handelsoorlog met China begint, hebben Duitsland en Europa een economische strategie nodig die gericht is op China en Azië.” De Franse president François Hollande was ook duidelijk: Hij vindt het een slecht idee om de grenzen te sluiten, “zoals sommigen, die vandaag hun ambtseed afleggen, ons aanraden.
(stukje gekopieerd uit msm nieuws)
De lafaards komen in actie. Nu ze 'vriend' en leidinggevend Amerika kwijt dreigen te raken zullen ze moeten bewijzen dat ze op eigen benen kunnen staan en gezien bovenstaande reacties zal dat een zware klus zijn voor de EU lijders (bewust met lange ij geschreven).
De EU zal er niets van bakken. Nu niet en nooit niet.
Zolang ze niet eens in staat zijn om bijvoorbeeld een minimum loon voor alle deelstaten in te voeren kan er verder ook niets geregeld worden zoals gesloten grenzen aan de buiten rand van de EU en een gezamenlijk leger. Het blijven 27 landen met ieder een eigen mening, en het moeten knappe koppen zijn die daar eenheid in kunnen maken. Die eenheid is nu ver te zoeken dus ik denk dat, zeker nu Trump de EU wat laat spartelen , het hele systeem als een kaartenhuis in mekaar zal storten, iets wat Trump blijkbaar niet erg vind. Na de brexit volgen er meer landen is zijn verwachting.
@Matt,
VerwijderenIn de link hieronder kan je de ware reden lezen over de immigratie, uit de mond van Mark Rutte. Het schijnt om openstaande vacatures te gaan, m.a.w. om de winstmarges van bedrijven op peil te houden worden de huidige werknemers ingewisseld voor nog goedkopere arbeidskrachten!
Joop, daarom zal Rutte weggestemd worden want er bestaat ook nog zoiets als vakbonden die, al hoor je ze weinig de laatste tijd, niet alles pikken wat de VVD voorstelt, in het nadeel van de werkende mens. In Frankrijk en België heeft dat voor gigantische protesten gezorgd, dus in Nederland moet dat ook kunnen.
VerwijderenIn België hebben ze voor de bedrijven de belasting verlaagd om concurrerend te zijn met omliggende landen en tegelijkertijd de lonen iets verhoogd zodat de koopkracht in stand blijft.
Als mensen niets meer te besteden hebben, dat alles op gaat aan hun rekeningen, stort de economie ook in en dat is niet goed voor de bedrijven die failliet gaan en mensen op straat zetten. En zo is de cirkel rond.
Als het gros van de bevolking dit snapt dan zal Rutte amper de kiesdrempel halen.
Daarom , wat ik mijn bovenstaand stukje schreef: zorg eerst voor een minimum loon voor de hele EU.
Dan heeft het geen zin om hier zoveel Polen of Roemenen (bijvoorbeeld) te laten werken en moeten, zoals wij hier zeggen, de beroepsdoppers terug aan de slag. (Iemand die in de WW zit is hier een dopper).
Met gemiddeld 7% werkelozen heb je eigenlijk geen buitenlanders nodig.
Als je hier goed geschoold personeel niet vind onder de eigen bevolking is er iets grondig fout in het onderwijssysteem.
Oké Mark, je ziet het weer toppie!
BeantwoordenVerwijderenBy choosing Brexit people in UK opted to become poorer – Dutch PM
https://www.rt.com/business/374319-netherlands-uk-brexit-poorer/
Vandaag is het de dag van de ´snowflakes´, de protesten tegen de democratische verkiezing van Trump en zijn (vermeende?) agenda.
BeantwoordenVerwijderenHier is het slechts aandoenlijk of pathetisch, maar met name in Washington komen er misschien toch halsstarrige pogingen tot een gekleurde revolutie.
Dat gaat nergens heen, gezien de ´wall of meat´ van de Amerikaanse bikers. Geen domme jongens, die vast wel eens ´Night Wolves´ gegoogled zullen hebben.
Ik zie op CNN dat er heel grote massa's aan het demonstreren zijn tegen Trump. Georganiseerd door vrouwen.
BeantwoordenVerwijderenElizabeth Warren gaf een zeer goede en oprechte speech.
Ze is een goede Senator (D) die zich altijd tegen Wall Street heeft verzet, zover ik meen te weten.
Ze kan echt oprecht speechen, en als het geen liberal interventionists zijn die een atoombom op Moskou willen gooien, dan heb ik een warm hart voor echt linkse mensen als Elizabeth Warren en Oliver Stone. Maar deze echte linkse mensen zijn wel zeldzaam geworden.
En wellicht worden zelfs zij voor het karretje van Soros en de oorlogsNeocons gespannen.
( Rootman, is dit wat jij met 'de dag van de Snowflakes' aanduidde? Wat zijn die snowflakes?)
Op RT uitgebreid verslag van de meeting tussen Wilders, Le Pen en de Duitse 'extreem linkse' populisten.
BeantwoordenVerwijderenOp NPO totaal niks hiervan aan verslaggeving.
Te zeer anti EU en daar kunnen de EU dictatortjes niet tegen.
Ik moet toch terug komen op bovenstaande uitspraak, De NPO heeft in het 20u journaal wel aandacht geschonken aan dit onderwerp, zij het dan minimaal.
VerwijderenZe zijn bang voir het trump effect, negatieve aandacht voir wilders zal hem zetels opleveren. Positieve of objectieve verslaggeving is natuurlijk uitgesloten.
VerwijderenOver een jaartje piept de media hier wel anders.
BeantwoordenVerwijderenEn in Amerika zullen er veel failliet gaan, omdat ze geen overheidssubsidies meer krijgen, en de alternatieve nu gewoon hun gelijke zijn wat Trump betreft.
Is het alleen nog aan het volk om de MSM te verwerpen.
Trump op dit moment op bezoek bij de CIA in Langley.
BeantwoordenVerwijderenRechtstreeks uitgezonden op CNN.
Hij doet hel amicaal, krijgt ook flink wat applaus en gejuich.
Flynn is er ook.
Pence gaf een vlotte introductie.
Reince priebus is er ook.
De CIA krijgt dus de meest zware delegatie op bezoek die denkbaar is.
Benieuwd wat dit allemaal te betekenen heeft.
Trump houdt een wat verward verhaal. Prijst de nieuwe CIA baas aan als een genius. Pompeo schijnt nog niet te zijn goedgekeurd door het Congres. Verder slijmt hij behoorlijk bij de CIA.
VerwijderenHij zegt dat de CIA zijn eerste bezoek is.
VerwijderenHij geeft flink af op de moslims en op de media.
Hij zegt dat de media het idee hebben gelanceerd dat Trump een probleem heeft met de Intelligence community.
Het is duidelijk dat hij de CIA in elk geval nu wil slijmen.
Wellicht geen slechte strategie.
Maar volgens de Saker en anderen moet hij ze zuiveren: alle pro-Neocons er uit smijten.
Nu zegt hij dat er beweerd is door de Media dat hij, Trump, het standbeeld van MLK zou hebben verwijderd. Een leugen, zegt Trump. Er stond een camera voor.
Verwijderen( Is MLK niet ook door de CIA omgelegd? Ik dacht het wel... Dan lijkt het me een weinig geslaagd idee om over MLK te spreken.)
Nu is de speech van Trump alweer afgelopen. Heeft ongeveer 11 minuten geduurd.
NB: (Met de kennis achteraf)
VerwijderenTrump had de CIA methoden vergeleken met Nazi -Duitsland.
Maar al op dag 1 gaat Trump bij de CIA langs. Echter: het is op hun vrije dag. De aanwezigen zijn dus mogelijk dat deel van de CIA dat wèl achter Trump staat.
Dit bezoek is dus strategisch goed voor Trump, want hij versterkt zijn deel van de CIA. Maar tevens drijft hij het conflict op de spits, het interne conflict bij de CIA.
Brennan is weg, Pompeo komt wellicht. En dan zuiveren. Dat zou het scenario kunnen zijn.
Wat betreft de ´snowflakes´ demonstratie op Womens day: Het geeft nogal een gay kumbahjah indruk op mij. Protesten die zo voorstelbaar zijn zijn nooit effectief, deze mensen worden door de Trump aanhangers, maar ook door officials niet serieus genomen. Ik was wel heel verbaast John Kerry in de menigte te zien! Ook zag ik verschillende Otpor vuisten (Het handelsmerk van Soros gekleurde revoluties). Zoiets is makkelijk te copycatten, maar dat is niet erg karakteristiek voor deze millenials, dus ik ga wel van een georganiseerde poging uit.
BeantwoordenVerwijderenIk zie het nergens heen gaan; die ´100 dagen protest´ fizzelt uit volgens mij, zelfs bij een provocatie.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenKnip,
Verwijderendank voor de video's.
De toespraak van de rabbi op de inauguratie vond ik vreemd: Algemeenheden die eigenlijk juist niet aan het joodse volksdeel doen denken.
Dat Trump in bed ligt met de joden is duidelijk.
Maar zolang het niet met de oorlogsNeocons is, is er hoop.
Ik ben benieuwd of hij een onderzoek naar 911 zal laten doen, zoals hij beloofde.
Zouden dan de Saudi's de schuld krijgen, of toch de oorlogsNeocons?
Dat is een interessante vraag.
Over Israel las ik zojuist weer een schrijnend verhaal, ditmaal van Jonathan Cook: Een groepje mensen dat tijdens de Nakbah uit hun dorp met stenen huizen verdreven werd en 60 jaar in de woestijn woonde, is nu ook daar uit hun blikken huisjes verjaagd. Eén man verloor wellicht zijn zelfbeheersing en is door de politie dood geschoten. Een MP, Palestijns leider van een grote partij in de Knesset, steunde de dorpelingen en is ook neergeschoten, met rubber kogels. Cook vergelijkt het met het neerschieten van Jeremy Corbyn tijdens een demonstratie. In Israel kan dat gewoon, en er ontstaat géén wereldwijde woede. Ra ra hoe kan dat? We weten allemaal het antwoord.
http://www.informationclearinghouse.info/46270.htm
Het houdt nooit op daar. Deze oorlogsjoden zijn echt krankzinnig.
En ja: Jared Kushmer steunt deze settlers met geld.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenKnip,
VerwijderenZionisme is volgens de bronnen die ik ken: het streven van de Joden om terug een eigen joodse staat te hebben.
Waar heb je dat vandaan:
"Zionisme is het streven naar een wereldheerschappij" ?
En waar kan ik hier iets over vinden:
"Vrijmetselarij vindt daar ook z'n oorsprong met de bouw van de tempel van Salomo" ?
De tarotkaarten (grote arcana) kent ook wat van deze symbolen.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDe waarschuwing is terecht, maar ik vind dat Pepe zijn touch wat is kwijtgeraakt de laatste jaren. Hij schept vaak op over de militaire capaciteiten van Rusland, maar het klinkt mij wat overtrokken en dweperig. Bovendien word ik niet echt blij van het roemen van nucleaire wapens, ik hoop voor een betere toekomst voor mijn kinderen en de hele aarde. Al zie ik ook wel dat het via de MAD doctrine een noodzakelijk kwaad kan zijn.
BeantwoordenVerwijderenDat Kissinger en Brzezinsky Rusland en China uit elkaar willen spelen, logisch, maar volgens mij weten Putin en Xi het spel toch beter te spelen dan Trump, die volgens mij wel veel intuïtie heeft, maar te weinig achtergrondkennis. Trump ziet wel dat een grote oorlog bad for business is.
Wel vreemd dat Rootman er nog niet over begonnen is, maar dan zal ik het maar doen:
BeantwoordenVerwijderenWat ziet die Melania Trump er goed uit zeg!
Nog niet verkeerd als je op je 70 ste met zo'n mooie vrouw je leven deelt! Er is geen twijfel mogelijk: ze is zeker nog drie maal zo mooi als die Jackie Kennedy.
( Het is allemaal niet belangrijk, maar één keer mag het toch wel gezegd worden.)
Melania is inderdaad een lust voor het oog! Ze heeft dat Europees -aristocratische van Jackie Kennedy. Ze heeft ooit naaktmodel gespeeld, en is daarmee ook weer een bewijs dat de huidige preutse en hypocriete houding tov sexy in het westen een degeneratie is.
Verwijderenhttp://www.godelina.eu/nieuws/nieuwsbericht/523/melania_trump_eerste_presidentsvrouw_die_ooit_een_naakt_shoot_deed
Trump roept zoveel weerstand op omdat hij de ouderwetse silverback alphamale is. Mooie vrouwen voelen zich tot dit soort mannen aangetrokken, dat is een honderden miljoenen jaren oud biologisch gegeven.
VerwijderenHoewel dit niet helemaal waar is, komen de vrouwen uit de demonstratie dan over als de ´rejects´. De mannen die meedoen komen dan in het dierenrijk over als de kleurloze (bij veel vissen letterlijk) of te jonge/oude mannetjes die het niet tegen de leider kunnen opnemen. In dat plaatje past de gay oververtegenwoordiging en de policorr metrosexueel helemaal in. In het dierenrijk zijn rejects ook asexueel of leiden aan perversies:
http://www.bbc.com/earth/story/20141117-why-seals-have-sex-with-penguins
https://www.theguardian.com/science/2017/jan/10/snow-monkey-attempts-sex-with-deer-in-rare-example-of-interspecies-mating
Wat het bij de mens compliceert is dat de mens ietwat monogaam is, niet in haremgroepen leeft en in symbolische begrippen denkt.
Maar het hier over hebben is waarschijnlijk erger dan fascisme in de ogen van Soros geïndoctrineerde cultureel marxisten!
Vanuit evolutionair perspectief:
VerwijderenVrouwtjes hebben meer kans dat hun genen overleven als ze met een 'beter' exemplaar maten.
Als de bijdrage van het mannetje onontbeerlijk is bij het opgroeien, dan vormen ze paartjes. Maar zelfs dan laat een vrouwtje zich soms stiekem bevruchten door een mannetje met betere genen dan de man die ze kon strikken als partner.
Deze evolutionaire strategiën (overspel met 'knapper, sterker, rijker, slimmer (= alpha) mannetje) bestaan, omdat ze ooit bij toeval ontstonden, en voor meer levend nageslacht zorgden.
Overspel loont, in dit geval, en blijft dus op het gedragsrepertoire staan.
Dàt is waarom vrouwtjes zijn aangetrokken tot de Silverback.
Uiteraard mee eens. Het is echter ook gecompliceerder.
VerwijderenWat bv interessant is is de voortplantingsstrategie van zalmen: Ze gaan naar zee, worden groot en komen terug, en bewijzen daarmee hun fitness. Maar er zijn ook mannetjes die blijven waar ze geboren zijn. Het zijn kleinere vissen, zonder de typische geslachtskenmerken. Tijdens de paring tussen de grote zalmen (uitwendige bevruchting) schieten ze snel naar waar het kuit neergelegd wordt en bevruchten een gedeelte. Dit laat zien dat er ook niet-silverback strategiën zijn, zelfs bij dezelfde soort. Zijn dit de metrosexuele zalmen; de snowflakes???
De mens is een symbolisch wezen, door het gebruik van taal. Daarom worden voortplantingsstrategieën vaak nodeloos ingewikkeld en maar deels effectief. Dat heeft ook met de lange levensduur te maken en met de omafactor, die we slechts met orcas gemeen hebben (post menopausal women). Sex en voortplanting zijn bij de mens maar zeer ten dele één strategie, Dat was ook al zo vóór de pil: vrouwen die borstvoeding geven, vroeger vaak 4 jaren, zijn maar zeer ten dele vruchtbaar
= Zou het kunnen dat met de langdurige borstvoeding gaf om op die manier niet zo snel zwanger te worden? Soort voorbehoed-middel dus.
Verwijderen= Onze instincten (intuïties, aangeboren gedragsvoorkeuren) zijn geëvolueerd in de 'Evolutionaire Tijd'. In de afgelopen 200.000 jaar , meen ik. (En nog veel langer, want bepaalde instincten hebben we al van onze voorgangers geerfd, de mensapen).
Maar overvloedig voedsel en weinig beweging was in de Evolutionaire tijd nauwelijks aan de orde. Eten wat je krijgen kan was de beste strategie.
Heb je wel eens gehoord van J.P. Rushton?
Hij heeft een erg interessante theorie. Zie:
Race, evolution and Behavior. J P Rushton.
Het hele boek is te downloaden. https://lesacreduprintemps19.files.wordpress.com/2012/11/jp-rushton-race-evolution-behavior-unabridged-1997-edition.pdf
Beslist niet politiek correct. Maar de waarheid gaat voor, vind ik.
Bedankt voor de PDF! Dat wordt wel voor regenachtige dagen.
VerwijderenZo langzamerhand weet je wel dat mijn visie op evolutie en ook geopolitiek een co-evolutie/ -ontwikkeling van een breed spectrum van oorsprongen, tussenstadia en uitkomsten betekent. Homo sapiens bestaat een paar 100 000 jaar maar veel van onze instincten zijn veel ouder. Honderden miljoenen jaren! We zijn 4-dimensionale wezens (we veranderen in de tijd), of misschien wel 5 dimensionaal (we veranderen in de tijd onder invloed van omstandigheden). Biologisch heet dat diversiteit WITHIN.
Dat klinkt leuk filosofisch, maar verklaart de radicalisatie van gewaardeerde medeburgers tot jihadisten of de totale corrumpering tot Wall str. bankiers.
Maar wie weet: als je ze ontmoet zijn het misschien slechts ´leuke dudes´.
In anticipatie van het artikel: Ik heb zelf een IQ van ca 160, getest, en mijn latina geliefde van 7 jaar (en het is nauwelijks begonnen) waarschijnlijk 85-min. Nog nooit heb ik van iemand zóveel geleerd, ook mijn omgeving signaleert positieve veranderingen.
Ik overdrijf hier nergens.
Er zijn heel veel kwaliteiten die niet in de tests niet meekomen.
We zijn 5- dimensionale wezens. We testen slechts in 3D, volgens rigide protocollen. Slechts intuítie etc. kan ons een glimp geven van wat onze verborgen biodiversiteit kan beloven. En daarbij introduceer ik het neo- magisch denken als een zeer serieus hulpmiddel.
Ik ben bij pagina 31. Mijn reactie: sluit eens vriendschap met wat Igbo´s: het intelligentste volk op aarde, in west Nigeria en Benin! Dan zullen die ´blacks´ je laten voelen dat je een domme idioot bent! (Ik ook).
VerwijderenRootman,
Verwijderende IQ tests meten zaken waarmee je in de westerse samenleving 'uit de voeten kan'. Niet de zaken waarmee je in een niet-westerse samenleving 'uit de voeten kan'.
Maar wat heel erg veel mensen gemeen hebben, blanken, zwarten en mongoloïden, dat is dat ze verzot zijn op producten: voedsel, machines, mooie voorwerpen, kleding etc.
Daar heb je met je 'westerse intelligentie' een voorsprong: dat zijn zaken die je met een hoog (westers) IQ beter kan maken of verwerven.
Daarom zijn de westerse landen rijker, en willen veel mensen vanuit vele landen daarheen.
Rushton's critici gooiden tomaten naar hem (want hij zou discrimineren) en riepen: "Waarom zijn de Chinezen zo arm? Jouw theorie klopt niet!"
Maar een land kan arm zijn wegens een foutief politiek systeem. De Chinezen hebben grote talenten, en als het ze lukt om politiek de zaak op orde te houden, dan gaan we nog wat beleven.
Maar in Afrika zit heel veel tegen: daar zijn heel veel aangeboren eigenschappen die een belemmering zijn voor het opbouwen van een rijke ( materieel) en stabiele samenleving.
Dat is allemaal heel ongemakkelijk en zeker niet zoals ik het zou willen, maar ik vrees dat het de realiteit is, en ik denk dat je de mensen beter kunt helpen als je weet wat de mogelijkheden zijn. Ik vind mensen als Oprah Winfrey gruwelijk: ze riep tegen iedereen : "Als je maar hard je best doet, kun je alles bereiken!" Kleine zwarte kindertjes met een IQ van 80 denken dan dat ze chirurg kunnen worden. Dat is gruwelijk.
Jij hebt een IQ van 160, maar het kan best zijn dat je op terreinen die je toch heel belangrijk vindt , een heel laag IQ hebt. Je zou een laag emotioneel IQ ( EQ heet dat meen ik) kunnen hebben. En jouw vriendin is daar mogelijk juist heel goed is.
De dingen zijn zoals ze zijn. Als vriendin zul je haar kiezen, en begrijpelijk. Maar als je een hartopereatie moet ondergaan en je bent op vakantie in haar land, kies je wellicht voor een reis terug naar huis.
Zelfs als je temidden van de Igbo's bent, denk ik. Ik meen dat ze vroeger Ibo's werden genoemd.
Ik weet dat de Ibo's erg slim zijn. Dit zijn de Biafranen waar we in de jaren 60 nog actie voor gevoerd hebben. Maar het is mij niet bekend dat ze daar nu ook een bloeiende industrie op poten hebben gezet. Het is dus echt de vraag of de noodzakelijke eigenschappen aanwezig zijn voor echte 'welvaart'. Maar het zou kunnen. Zoals gezegd: politieke instabiliteit kan heel veel roet in het eten gooien.
Waarbij ik bedoelde dat ik ook het gevoel krijg een idioot te zijn...
VerwijderenJa, ik had je wel begrepen. Zo snel ben ik niet bel;edigd hoor.
VerwijderenMaar als je wil kan je ook ingaan op mijn beweringen.
Waaruit ervoer je dat die Ibo's dan zo slim waren?
Zoveel Ibo´s ken ik ook weer niet, maar eentje (igbo-vrouw) kan me soms verlegen maken, het lijkt wel of ze van elastiek is gemaakt...Ik had het van een artikeltje, want sindsdien ben ik wel geïnteresseerd in ibos:
Verwijderenhttp://evoandproud.blogspot.nl/2015/07/the-jews-of-west-africa.html
Helemaal eens met je toevoegingen over IQ, bij mij zeker van toepassing. Zoals de Orcas, die meer dan 5x zoveel hersens als wij hebben, maar nog geen spijker in de muur kunnen slaan!
VerwijderenAan beide einden van de IQ Bell curve zijn vermoedelijk meer mutaties opgehoopt (mijn veronderstelling). En veel mutaties die nog niet door het vuur van natuurlijke selectie zijn gegaan hebben waarschijnlijk zowel positieve als negatieve effecten.
De nieuwe perschef Sean Spicer heeft weinig charme, maar heeft wel beloofd dat de president voortaan àlle leugens van de pers gaat corrigeren.
BeantwoordenVerwijderenEn zo hoort het ook: De pers moet de regering corrigeren. Maar als de pers zichzelf niet corrigeert (omdat ze een kongsi vormen ipv een competitief geheel) dan moet de president die Media leugens maar recht zetten.
Bij feitelijke zaken die goed te controleren zijn, is dat eenvoudig.
https://www.youtube.com/watch?v=1-lH6tqN5js
Nog een observatie: Op de fotos van de demonstraties zijn opvallend veel, verder vaak verzorgde, borden van karton zonder handvat te zien. Ik weet niet wat dat betekent. Zeer onpraktisch, want na een paar honderd meter lopen heb je al pijn in je armen. Ook viel me op dat elk land nogal lokale accenten legt:
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.volkskrant.nl/foto/vrouwen-protesteren-tegen-president-trump~p4451766/
Het zou kunnen betekenen dat de meeste demonstranten onervaren zijn.
VerwijderenLijkt me logisch. Nog nooit is het volk zo bang gemaakt voor een president. En zeker vrouwen.
Neem daarbij dat deze demonstraties sterk worden gepromoot. Dan krijg je veel onervaren demonstranten mee.
--
Alternatief antwoord: Het was toch een vrouwen-demonstratie? Misschien zijn ze niet zo handig met hamer en spijkers.
[Het was toch een vrouwen-demonstratie? Misschien zijn ze niet zo handig met hamer en spijkers.]
Verwijderen:)
En ze zijn inderdaad onervaren. Iedereen die ooit in een demonstratie heeft meegelopen weet dat je op ergonomie moet letten. Bij fanfarekorpsen zie je dat de vaandeldragers zelfs een speciale riem dragen waar ze de vlaggenstok in laten rusten.
Ik heb tot nu toe 30 minuten beluisterd en de volgende aantekeningen gemaakt:
BeantwoordenVerwijderenKeerpunt in Geschiedenis ? Wolferen, Weltschmerz : Komst van Trump.
Nm = Niemöller. W = Wolferen.
Obama was de belangrijkste toeschouwer.
Zijn schuld, of had ie wel meer kunnen doen?
Roosevelt heeft wèl veel invloed gehad, zelf.
J F Kennedy besefte dat de relatie fout liep met de CIA.
Carter besefte wel zijn beperkte macht.
Na Carter kwamen de Neocons op.
Machten: MIC, Geheime diensten, Banken?
Wolferen: 2 grote monsters zijn er die, tamelijk vrij zijn in de VS en die niet onder controle staan: 1) De militaire macht.
2) De financiele macht.
Beiden bedreigen het democratisch bestel in de VS, en ook de wereld.
Nm: Wat is de status van de VS nu ?
W: men poogde Full Spectrum Dominance. Na WO2 was de VS zeer machtig.
De Atlantische wereld die na WO2 ontstond was heel bijzonder. Kapitalisme met menselijk gezicht.
De dreiging van Rusland zorgde voor eensgezindheid.
Met Verdrag van Rome: een begin van Europese Eenwording.
--
Veranderingen hebben plaatsgevonden.
Ziet Trump de realiteit van de huidige Amerikaanse macht?
We weten het nog niet. ( Make America Great again gaat over het binnenland.)
Nu: schelden op Trump. Veel info geven de Media verder niet.
Je kan wel gaan gissen: zijn verleden, zijn keuzes als medewerkers.
Wat Trump zou moeten beseffen is dit:
= Op Euraziatisch Continent zijn Rusland en China naar elkaar toe gedreven.
Hillary maakte een eind aan Japans-Chinese toenadering. Toen begreep China dat de VS het slecht met haar voor had.
= In de Oekraiene heeft de VS een anti-Russische regering gebracht.
Trump weet wel dat Ru en China in elkaars armen zitten. Maar weet Trump wel hoe diepgaand die relatie is? Ze kopen elkaars producten: energie. Een symbiotische relatie. Infrastructuur etc. De nieuwe Zijderoute.
Minuut 18.
Ook militair goede samenwerking.
W: ik denk dat de Chinezen niet zo veel militaire macht willen.
Europese leiders hebben weinig ruggengraat. Europa is tot nog toe mislukt: wegens invloed van de grote bedrijven, en wegens de gevaarlijke functie van de NATO. De Neocons willen de Nato gebruiken als strijdkracht. Wij zijn de vazallen van de VS geworden.
--
We zitten sowieso op een breukvlak tussen twee tijdvakken. Zelfs als Trump weinig kan doen. De ontwikkeling is toch even gestopt.
Stel er zijn 3 mogelijkheden:
=Trump gaat er hard tegen aan.
= Trump is wat passief, gematigd.
= Trump doet weinig of niks net als Obama.
Een president is erg afhankelijk van zijn medewerkers.
Stel Trump is hard: Dan moet hij meteen de Intelligence wereld aanpakken.
Intelligence heeft de oorlog verklaard in de laatste weken aan Trump.
Het is schandalig wat Obama deed in de laatste weken.
Ik denk dat ze in paniek waren. Flynn staat bekend als iemand die de Intelligence wereld aan wil pakken. Dus CIA was in paniek.
Ook de Media waren anti-Trump en pro Intelligence.
Tegen de CIA in gaan heeft Kennedy het leven gekost.
Hij wilde de CIA in 1000 stukjes scheuren. (Als dat was gelukt zou dit het eind van de Koude Oorlog zijn geweest)
Nm: Maar Obama heeft toch ook de Intelligence willen bruskeren. Seymour Hersh onderzicht het. Veel CIA medewerkers zeggen dat die gifgas van de Turken kwam, niet van Assad.
W: Pentagon is niet eensgezind. Gelukkig maar. Obama is =niet de oorzaak van die verdeeldheid.
Dus Obama kon niet ‘leveren.’ Zal het Trump wel lukken?
Minuut 30.
Een soort vrouwelijke Trump is tot schrik van de Oekraíene ook daar opgestaan ...
BeantwoordenVerwijderen''Tijdens haar verblijf in een Russische cel werd de pilote het symbool van Oekraïense onverzettelijkheid. Nadija Savtsjenko (35), in 2014 in Oost-Oekraïne opgepakt en ontvoerd omdat ze verantwoordelijk zou zijn voor de dood van twee journalisten, trotseerde ruim 700 dagen de intimidaties van haar Russische ondervragers en bewakers.
Intussen steeg Savtsjenko’s populariteit in Kiev tot grote hoogten. Nog tijdens haar gevangenschap werd ze uitgeroepen tot Held van Oekraïne en veroverde ze een zetel in het parlement.
Landverraad
Voor Savtsjenko zijn collega-parlementariërs ‘vrijwel allemaal leugenaars en verraders’. De legerleiding is ‘zwaar incompetent’. In interviews veroordeelt ze in scherpe bewoordingen de grenzeloze corruptie bij de overheid, de zelfverrijking van een clubje oligarchen (‘die zijn nog steeds aan de macht’) en de diepe minachting van de elite voor het gewone volk. Porosjenko (‘een schurk, een varken’) had volgens Savtsjenko al lang moeten aftreden.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2017/01/terugkeer-savtsjenko-uit-rusland-van-heldin-tot-verrader-2958015W/
Die Savchenko is wel compleet gestoord, is lid van het Aidar nazi battallion en heeft bloed aan haar handen. Een lelijk soort uitvoering van Bellatrix Lestrange uit Harry Potter (het boek).
VerwijderenHaar ervaring op het slagveld heeft haar realist genoeg gemaakt om te beseffen dat de Krim nooit meer bij Oekraine kan terugkeren, maar haar idee om dan de Donbass te ´ruilen´ is eveneens totaal onmogelijk.
Ze is onmogelijk in elke sociale omgeving, maar haar ideeën vertegenwoordigen wel de opinie van veel gedesillusioneerde maidan activisten.
Nu de VS steun afgeknepen wordt voorspellen velen dat ook het rompland in delen uiteen gaat vallen.
Ze zxegt wat ze ziet, en dat is niet diplomatiek. Dat is levensgevaarlijk, en je bereikt vaak niet zo veel.
VerwijderenMaar het is ook een verademing.zo'n ongeleid projectiel.
Pim Fortuin was ook zo.
Alles wat ze nu zegt lijkt me volledig juist.
Dan hebben wij hier natuurlijk nog wel veel moeite met wat ze twee jaar geleden zei.
Maar ik denk dat ze de zaak geheel vanuit Kiev-perspectief bezag. Vanuit USA-perspectief: "Wij zijn een vrij land en mogen kiezen voor wie we willen. De Europese vrijheid en welvaart ligt op ons te wacvhten. Die Russen hebben ons decennia beknot,dus weg met de Russen en hun handlangers."
Hier op dit blog weten we veel meer over die situatie. En over wat de werkelijke intenties zijn van mevrouw Nuland en 'Yats'.
Wij weten dat de Oekraïeners een pion zijn in een groter spel. Dat het hun zal vergaan zoals de Shiiten die -- op verzoek van de VS -- in oopstand kwamen tegen Saddam.
Wij weten dat Rusland heel terecht een buffer wil, en dat ze die met 27 miljoen doden ook dik verdiend heeft in WO2.
We weten dat het economisch beter zal gaan als Oekraine aan gesloten blijft bij Rusland. Etc. etc.
Dat is een perspectief dat jhe eenvoudigweg niet kan verlangen van iemand die in Kiev op groeit.
@ Jan Verheul
BeantwoordenVerwijderen"Wat ziet die Melania Trump er goed uit zeg!
...
( Het is allemaal niet belangrijk, maar één keer mag het toch wel gezegd worden.)"
Je hebt helemaal gelijk, en goed dat je het benoemt, hetgeen Blik nagelaten had. Wellicht is dat ook de reden dat de twee zoveel weerstand oproepen. Jaloezie, afgunst, je zou ze de kost moeten geven die daar aan lijden. Had hij een niet zo mooie vrouw gehad, was ie voor velen een stuk salonfähiger geweest.
Als dit door het huis komt gaan wij zien of Trump woord houdt en zijn handtekening eronder zet!
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.paul.senate.gov/news/press/sen-rand-paul-reintroduces-audit-the-fed
Persvoorlichter Sean Spicer beschuldigt de media een te laag opkomstgetal van publiek te geven. In de spaarzame gefilmde overzichtshots tijdens de inauguratie zijn de open witte plekken duidelijk waarneembaar, en ziet er ongeveer zo uit: https://twitter.com/voxdotcom/status/822704285200818177
BeantwoordenVerwijderenBen spicer beantwoorde geen vragen van journalisten en dus zitten we met een probleem namelijk de ontkenning van de werkelijkheid zoals die is door Trump en zijn team. Dat belooft wat voor de toekomst ...
Ben Spicer moet zijn: Sean Spicer. Beantwoordde is met dubbel D.
Verwijderenhttp://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/SMALL_faketrumpcrowd.jpg
VerwijderenJoop, Ben Spicer zei "Dit was het grootste publiek dat ooit getuige is geweest van een inauguratie". Dat klopt niet, zie de foto;s bijvoorbeeld van Obama's inauguratie. Ook op de door jou geplaatste foto zie je de gapende witte gaten in de menigte. Zie je dat ook Joop?
BeantwoordenVerwijderenHan van der Horst maakt zich zorgen om het narcisme van Trump, "en bij een politiek leider is dat een zorgelijk verschijnsel. Een teleurgestelde narcist gaat wild om zich heen slaan." Het stuk is hier te lezen: http://www.joop.nl/opinies/trumps-spin-doctors-leren-een-oude-les
VerwijderenIk maak me niet alleen zorgen om Trumps narcisme en cognitieve dissonantie, maar ook over de juichstemming onder Nederlanders die geloven dat Trump de elite aan gaat pakken. Men ziet niet in dat Trump zelf de elite is en zijn woorden daadloos zullen blijven. Han omschrijft het zo: "In zijn speech tot het Amerikaanse volk wond de nieuwe president zich op over de elite, die feest vierde terwijl het volk leed. Daarna bezocht hij met zijn door Ralph Lauren geklede echtgenote een aantal inauguratiegala’s in de hoofdstad, waarvoor de toegangsprijs gemiddeld twintigduizend dollar bedroeg. Ook dit stond een welgemeend Hail to the chief niet in de weg."
Ik herinner me dat Spicer zegt dat de gaten groter lijken dit jaar, omdat er beschermend wit plastic op het gras was gelegd.
VerwijderenLuister,
Obama was de eerste zwarte president, en àlle kranten waren maanden lang enthousiast.
Nu zijn àlle kranten al maanden lang negatief.
Volgens het systeem dat de VS heeft gekozen ( met kiesmannen), heeft Trump gewonnen. Als dit systeem niet goed is, moet je dat zeggen vóór dat er verkiezingen zijn. Niet pas als je verloren hebt.
Trump heeft zijn startegie aangepast bij het systeem. De dichtbevolkte gebieden aan west- en oost kust waren vor hem niet te winnen, dus giung hij daar geen campagne voeren. Maar die gebeiden hebben veel stemmeers, en zo kan je de popular vote wel verliezen.
Maakt niet uit: het gaat er om of je president wordt of niet.
Jansse,
dit is allemaal tijdverlies, waar jij je nu mee bezig houdt.
Ga liever dit lezen: http://xevolutie.blogspot.nl/2017/01/579-wie-heeft-de-macht-in-de-vs-in.html
Dan steek je nog wat op.
Dat wit plastic lag er ook al in 2013. Maar afgezien daar van, een ieder kan zien dat de opkomst beduidend minder was dan in 2009, (maar je moet het wel willen zien)
VerwijderenVerheul ik verlies liever gen tijd aan het lezen van dat blog.
"Ga liever dit lezen: http://xevolutie.blogspot.nl/2017/01/579-wie-heeft-de-macht-in-de-vs-in.html
VerwijderenDan steek je nog wat op."
Daar leer je hoe je over Zwarte Piet heen moet lezen!
@ F Jansse, 18.16
VerwijderenZijn er politiek leiders die niet ijdel zijn?
Voor de wispelturigheid van Trump zijn we allemaal bezorgd. Maar het alternatief was:"dood en verderf van de oorlogsNeocons (in de gedaante van democraat Hillary). Dan is de keuze makkelijk.
Als ik moet kiezen tussen een arme drommel die beweert de Elite een pak slaag te gaan geven, en een lid van de elite die hetzelfde beweert, zal ik altijd voor de laatste kiezen.
Arme drommels hebben in feite bewezen dat ze niet helemaal door hebben hoe de vork in de steel zit. (OK. Niet iedereen wil rijk worden, maar van diegenen die het willen, lukt het maar een enkeling.)
Het zijn allemaal verhalen voor de vaak, Jansse.
Ze hebben geen belang.
Laat Han v d Horst maar zorgen dat zijn website niet aan censuur doet. (Ik word daar geband. En ik ben geen trol. Ik kom met feiten). Dan doet ie zelf waar hij voor denkt te staan: het vrije woord dienen. Hij heeft blijkbaar geen last van zijn eigen cognitieve dissonantie.
Overigens, een waarschuwing van Trump aan het adres van de CIA.
VerwijderenPresident TRUMP Makes His Way To The CIA & Reminds Them That The MILITARY Is With Him
http://investmentwatchblog.com/president-trump-makes-his-way-to-the-cia-reminds-them-that-the-military-is-with-him/
Dit is ook wel grappig niet, @Jan Verheul of heb je daar ook 'overheen' gelezen? Unconvenient Truth's komen jou ook al niet uit heb ik in de gaten!
VerwijderenWhite House Scrubs ‘Climate Change’ Section From Website
http://investmentwatchblog.com/white-house-scrubs-climate-change-section-from-website/
http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/al-gore-angry-cantOthat.jpg
On Global Warming, Follow the Money: U. S. Spent $165 Billion on climate change
http://www.climatedepot.com/2014/07/15/on-global-warming-follow-the-money/
Han van de Horst op Joop.nl weerlegt een mogelijke leugen van Trump met de veel grotere leugen dat Trump de verkiezingen verloren zou hebben. Zeker voor een historicus is dit beschamend, want die zou de ins en outs van het VS election systeem moeten kennen.
VerwijderenIk ben daar 4x (op inhoud, niet op trollen) geband en heb het voorlopig wel gezien daar. Laten ze het maar over de PvdA en GL hebben daar bij die Soros fanclub.
Tja, dat je hardleers bent hadden wij al begrepen!
VerwijderenJoop heeft meermaals beweerd dat ik zijn 'Zwarte Piet' over het hoofd zie. Maar als ik vraag om die Zwarte Piet aan te wijzen, blijft het stil.
VerwijderenJoop lult maar wat.
===
Joop schrijft:
"Dit is ook wel grappig niet, @Jan Verheul of heb je daar ook 'overheen' gelezen? Unconvenient Truth's komen jou ook al niet uit heb ik in de gaten!"
Joop, wijs eerst eens aan waar ik jouw Zwarte Piet over het hoofd heb gezien.
En verder meld Joop: Het feit dat Trump de climate change van zijn website heeft gehaald.
En dan zegt hij : "Unconvenient Truth's komen jou ook al niet uit heb ik in de gaten!"
Hoe kreeg jij dat zo in de gaten, Joop?
Waar concludeer jij dat uit?
( Neem alvast maar van me aan dat Joop er geen antwoored op heeft. Dus: Joop lult maar wat. )
O, jij bent mij nu aan het uitdagen, @Verheul? Moet ik jouw vuile werk weer opknappen? Als jij de Black Pope in de lijst van 300 bewust hebt gemist is dat jouw probleem. Dan mankeert er iets aan je zorgvuldigheid en je focus!
Verwijderen"Hoe kreeg jij dat zo in de gaten, Joop?
Waar concludeer jij dat uit?"
Doordat jij de punten climate change en vaccinaties uit Trump's beleid, buiten beschouwing hebt gelaten! Zo moeilijk is dat niet hoor, @Verheul!
"( Neem alvast maar van me aan dat Joop er geen antwoored op heeft. Dus: Joop lult maar wat. )"
VerwijderenAi, dat valt tegen!
Joop.
VerwijderenIk sprak over het blauwe schema, wat ik zinvol vind: http://www.unzcloud.com/wp-content/uploads/2017/01/TheoryEverything2.jpg
Het schema van 300 mensen heeft geen enkele betekenis. Een koningin van 92 jaar die de wereld controleert? In 2010 nog samen met prins Bernhard, die dan al 6 jaar dood is? En Constantijn, Friso en Mabel ook al op de lijst? Samen met Adolfo Nicholas.
Maar die Nicholas was toch alleen de baas in de wereld? En nou moet ie zijn macht delen met de reeds vergane Bernhard...
@Jan,
Verwijderen"Ik sprak over het blauwe schema, wat ik zinvol vind: http://www.unzcloud.com/wp-content/uploads/2017/01/TheoryEverything2.jpg"
Nope, wij spraken over het schema van @knip!
Houdt de discussie zuiver, @Verheul, ga niet zitten liegen om je huid te redden!
VerwijderenJoop,
Verwijderenop de vorige draad heb ik een uur geleden alles uitgelegd.
Om 10.15 uur op 21 januari meld ik dat de zwarte paus ontbreekt. Dan gaat het over het blauwe schema.
Je houdt er van om met vage teksten en gecreeerde misverstanden mensen in een negatief daglicht te zetten.
Of vaak heb je niks nodig en maak je de ander voor rotte vis uit.
Een oprechte discussie is meestal niks voor jou.
Je plaats drie keer de opmerking 'dat die Zwarte Paus wel genoemd wordt'.
Je had kunnen schrijven:
"In de lijst van 300 staat de zwarte paus: Adolfo Nicholas."
Dan was het helder geweest.
Dan was er geen misverstand mogelijk.
Dan verlies je geen tijd.
Maar dat wil jij niet.
Mijn conclusie naar aanleiding van jouw gedrag:
Je bent te kwader trouw, Joop.
Een looser die zijn verlies niet goed kan verwerken.
Joop, je zou er goed aan doen eens wat meer info over die zwarte paus te geven: wat is zijn opleiding, waar heeft hij aan gewerkt, wat is zijn visie? Waarom zou hij machtig zijn? Wie zijn zijn oponenten, wie zijn vriendjes? Want aan slechts een naam Adolfo hebben we natuurlijk niets, het gaat immers niet om de poppetjes, toch?
Verwijderen@Jan,
Verwijderen"Je bent te kwader trouw, Joop.
Een looser die zijn verlies niet goed kan verwerken."
Ik citeer @Verheul;
Jan Verheul 22 januari 2017 om 03:37
"De lijst van 300 zou actueel zijn voor 2010, maar ik zie dat Bernhard er nog op staat, terwijl die toen al 6 jaar doiod was.
Gelukkig staat Zwarte Piet er niet op."
Wie is er hier te kwader trouw, @Verheul? Jij schrijft zelf over de lijst van 300 waar Zwarte Piet niet op staat!
Als je mistbanken probeert op te werpen om jouw falen te verdoezelen, dan moet je het wel goed doen of is onsamenhangend lullen misschien een karaktereigenschap van jou?
Hieronder nog meer bewijs van @Verheuls te kwader trouw of dacht u misschien dat @Verheul 'per ongeluk' de punten climate change en vaccinaties buiten zijn beschouwingen over het Trump beleid had gelaten?
VerwijderenNope, het past niet in @Verheuls visie hoe Trump tegenover climate change en vaccinaties staat!
"Hoe kreeg jij dat zo in de gaten, Joop?
Waar concludeer jij dat uit?"
Doordat jij de punten climate change en vaccinaties uit Trump's beleid, buiten beschouwing hebt gelaten! Zo moeilijk is dat niet hoor, @Verheul!
@ Joop.
VerwijderenDie zwarte Paus van jou en Oligarch is dermate onbekend, dat Oligarch zelf --- vele uren of dagen nadat hij hem als 'Grote Macht' had geïdentificeerd ---- moest melden dat het niet Adolfo was, maar een nieuw persoon ( wiens naam ik nu ook alweer vergeten ben. En ik ga hem niet opzoeken. Mij te onbelangrijk)
Jij,Joop, had dus niet drie of 4 keer moeten schrijven dat ik die Zwarete Paus niet wilde zien. Je had moeten zeggen:
"Adolfo Nicholas was in 2010 de zwarte Paus, en staat wèl in het rijtje , op alfabet: bij de N. Niet bij de Z van zwart. Of bij de B van Black."
Maar nee, Dat doe jij niet.
Waarom niet?
Omdat je heel graag andere mensen voor rotte vis uit maakt.
Dat vind jij veel leuker dan een discussie aan te gaan.
Want die verlies je tegen mij vrijwel altijd.
Maar schelden, ja, daar ben je wel goed in.
Dan ben je in jouw element.
Het liefst 40 posts achter elkaar, lekker op Cruelman schelden.
Heerlijk vind je dat.
Wat een looser ben je dan, in mijn ogen.
Nu ga ik er echt geen seconde meer aan besteden.
Ik laat Joop lekker in zijn eigen vet gaar koken.
Over Climate Change: heeft Trump er iets over gezegd? Kan best hoor.
Ik heb het niet gehoord.
Ik ben er ook niet zo mee bezig.
Waarom zou ik daar iets over moeten zeggen?
Omdat ik life verslag deed van zijn inauguratie?
Ik heb daar alleen gemeld dat het geen verzoenende speech was, maar een oproep tot rebellie.
Dat was de essentie.
Ik heb nooit een volledige samenvatting gegeven.
NB: Ik negeer Cruelman al een jaar. De man is niet integer.
VerwijderenVoor mij bestaat hij niet.
Vanaf nu zal ik Joop volledig negeren.
Hij is nauwelijks beter dan Cruelman.
Hij is niet constructief maar destructief.
Meestal citeert hij kletspraat-sites.
En hij poept deze blog onder met scheldpraat.
@Jan,
VerwijderenGeef nu eens antwoord, Jan! Hier ging het om,
Ik citeer @Verheul;
Jan Verheul 22 januari 2017 om 03:37
"De lijst van 300 zou actueel zijn voor 2010, maar ik zie dat Bernhard er nog op staat, terwijl die toen al 6 jaar doiod was.
Gelukkig staat Zwarte Piet er niet op."
dus dat lulverhaal van jou dat jij bedoelde dat de Black Pope niet in jouw blauwe schema stond was gewoon wat het was, een lulverhaal. Het staat hier boven, in jouw eigen woorden.
Dat is toch niet zo moeilijk, Jan?
"Je had moeten zeggen:"
Ik moet niets en dat ik heb jou ook aangegeven dat het jou probleem was en nu wordt jij met jouw probleem van onzorgvuldigheid en verkeerde focus geconfronteerd. Die jij overigens nog steeds uit de weg gaat, dus, hoezo wil jij met mij een discussie aangaan, waarvan jij blijkbaar bang bent om die te verliezen?
"Over Climate Change: heeft Trump er iets over gezegd?"
Nope, maar wie heeft het over jouw live verslag van de inauguratie van Trump? Je lult maar weer wat om je eruit te lullen!
"Vanaf nu zal ik Joop volledig negeren."
Dat is mooi, maar ik jou niet. Ik zal je op elke tegenstrijdigheid te pakken nemen en jou hier met je eigen woorden voor lul zetten.
"Meestal citeert hij kletspraat-sites."
Je verlaagt je nu tot een kneuzen niveau, Jan!
Hallo Joop, u heeft over mijn vraag heen gelezen.
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/SMALL_faketrumpcrowd.jpg
VerwijderenFoto 2017 (Trump) op eerder uur genomen dan in 2009, kan witte gaten verklaren
En wat 2017 ook anders maakt dan 2009 is wat Jan hierboven zegt: het verschil tussen een lyrische media over Obama (2008) vs een hysterische antimedia over Trump (2016).
Overigens zou het een teken van politieke bewustwording onder Amerikanen zijn als ze Trump's inaugratie minder spektakel vinden dan de inaugratie van Obama (dus dat de witte gaten waar zijn). Omdat na 8 jaar loze beloften van Obama Amerikanen niet langer geïnteresseerd zijn in de woorden, maar daden van een president.
Nope, als je het over de foto rechtsboven hebt staat daar precies wanneer die foto is genomen "Hours before the start of the inauguration".
VerwijderenF Jansse schrijft: "Verheul ik verlies liever gen tijd aan het lezen van dat blog."
BeantwoordenVerwijderenZo zie je dat mensen verschillend zijn.
De één vind het interessant wat 7 verschillende schrijvers denken over WAAR nu precies de macht in de VS zich bevindt.
Per slot is dat ook de entiteit die mìjn leven en deels mijn lot bepaalt.
De ander doet niet liever dan doorpraten over hoeveel mensen er op een bijeenkomst waren en wanneer er al dan niet een wit zeil op het gras heeft gelegen.
Ik ben dan altijd héél benieuwd wat zo iemand daar dan aan denkt te hebben, maar daar zal je wel nooit achter komen. Dat is een vraag die hij zichzelf ook nog niet gesteld heeft, neem ik aan.
Verheul, ik begon niet over de aantallen maar Trump en Spicer, en daar journalisten geen vragen mochten stellen zullen we niet weten hoe ze tot die verklaring zijn gekomen. Wen er maar vast aan dat de pers in de toekomst uitgeschakeld wordt Dat zie je wel vaker terug in de geschiedenis. Misschien kan het stuk van van der Horst enige opheldering bieden voor de vragen waar je me zit. Hier nog wat foto's met tijdsaanduiding.
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.vox.com/policy-and-politics/2017/1/21/14347298/trump-inauguration-crowd-size
Verwijderen@ Jansse.
VerwijderenDe Media hebben in de laatste maanden zo enorm veel gelogen over Trump, dat het bijna is om gek van te worden.
Trump spreekt bij de CIA en geeft een goed verifieerbaar voorbeeld:
Hij noemt een krant die beweert dat er slechts 250.000 bezoekers waren.
Ik ga er van uit dat Trump hier niet liegt, want dat zou wel heel hard onderuit te halen zijn.
Iedereen kan zien dat hier veel meer dan 250.000 mensen waren.
Trump zegt dan: "Het waren er misschien wel 1 miljoen of zelfs 1,5 miljoen."
Ik neem aan dat hij ook wat hoog schat, maar dat mag. Van de weeromstuit. En omdat hij geen krant is die neutraal nieuws moet brengen. Hij mag best zijn eigen to3eschouwers wat aan de hoge kant inschatten. Eeen krant mag er 50% naast zitten, maar geen 200%. Dan wordt het bedrog.
En dat was het hier: bedrog.
Ook de vox link die je geeft is bedrog.
Die link zegt dat: " Trump claims 1.5 million people came to his inauguration."
Onjuist. Trump claimt niet.
Hij schat: " 1 miljoen, misschien wel 1,5 miljoen. "
Jansse.
Waarom zou de pers uitgeschakeld worden?
En waarom hecht je waarde aan 'de pers'?
Heb je ooit meegemaakt dat àlle media zo partijdig waren?
Noem je dat 'pers'?
Is dat niet 'propaganda' ?
Ik hoop dat zer zich weer als pers gaan gedragen.
Verheul, als dat van jou mag ben ik hierover met je uitgepraat. Wat de pers betreft is het essentieel dat een leider zich laat bevragen door de pers. Maar dat hoef ik verder niet uit te leggen, ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
VerwijderenDonald Trump BATTERS Brussels with order to STOP EU Army plans or lose US Nato support
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.express.co.uk/news/politics/757235/Donald-Trump-EU-Army-Nato-funding-European-Union-President
These are the Countries with the Biggest Debt Slaves, and Americans Are Only in 10th place
BeantwoordenVerwijderenIn 4th place, the Netherlands with a household-debt-to-GDP ratio of 111.3%. Now, I know that the fearless folks of the Netherlands believe that they’re on top of the heap of debt, that they in fact are the Number 1 debt slaves, and by some measures they may be
http://www.blacklistednews.com/These_are_the_Countries_with_the_Biggest_Debt_Slaves%2C_and_Americans_Are_Only_in_10th_place/56418/0/38/38/Y/M.html
De Volkskrant Hoofdredactie is er uit: ze hebben al een analyse van Trump's speech.
BeantwoordenVerwijderenNu gaf ik die zelf ook, op dit blog (vorige blog).
Er is wel een verschil:
1.Ik deed het tijdens de speech. Philip Remarque doet het 45 uur later.
2. De analyse van Remarque zit vol met fouten. Ik beperk met tot de constatering dat Trump met de traditie breekt en een harde speech geeft.
Remarque is fout, want :
- 'Instortend Amerika' is wel een juiste typering: De gewone man is er in 30 jaar niet op vooruit gegaan, maar de rijken zijn heel veel rijker geworden. 50 miljoen mensen met voedselbonnen. Bruggen waar je niet meer over mag rijden. Staatsschuld van 18 trillion $. Politici en Media die het er liever niet over hebben, en graag nog een oorlogje gaan voeren ten bate van de wapenindustrie...
- Trump zegt niet dat andere landen Amerika uit buiten, zoals Remarque beweert. Hij zegt dat de elite haar fabrieken in het buitenland vestigde, en vervolgens de producten zonder invoerrechten weer in de VS mocht brengen.
China profiteert zelf van heel lage tarieven bij de export naar de VS, maar heeft hoge invoerrechten.
Trump beschuldigt veeleer de eigen politici dan de andere landen.
- Remarque zegt dat politiek bedrijven moeilijk is, en dat Trump ten onrechte uit gaat van de onoprechtheid van politici.
Nou, als je de bovenstaande zaken leest: de enorme rijkdom van de elite, de 'ver-elendung' van de armen, dan weet je dat die politici niet oprecht kunnen zijn. Zie ook: The Israel Lobby.
Niet wat Trump zegt is verontrustend, maar de leugens van Remarque.
http://www.volkskrant.nl/opinie/trumps-aanval-op-de-politiek-is-onjuist-en-verontrustend~a4451854/
Paul Craig Roberts:
BeantwoordenVerwijderenThe military/security complex has a 1,000 billion annual budget dependent on “the Russian threat” that Trump says he is going to replace with normalized relations. Trump’s assassination cannot be ruled out.
--
We should ask ourselves why a 70 year old billionaire with flourishing businesses, a beautiful wife, and intelligent children is willing to give his final years to the extraordinary stress of being President with the stressful agenda of putting the government back in the hands of the American people. There is no doubt that Trump has made himself a target of assassination. The CIA is not going to give up and go away. Why would a person take on the grand restoration of America that Trump has declared when he could instead spend his remaining years enjoying himself immensely?
Whatever the reason, we should be grateful for it, and if he is sincere we must support him. If he is assassinated, we need to take up our weapons, burn Langley to the ground and kill every one of them.
If he succeeds, he deserves the designation: Trump the Great!
http://www.paulcraigroberts.org/2017/01/20/trumps-declaration-war/
Disclaimer: PCR vind ik altijd een geweldige schrijver. Maar ik moet wel zeggen dat hij boude beweringen kan doen. Hij had min of meer voorspeld dat Trump zou worden vermoord vóór de inauguratie.
VerwijderenHet zal weinigen hier verbazen, maar hier is een artikel dat aantoont dat met name Soros achter de ´womens march´ zat:
BeantwoordenVerwijderenhttp://nytlive.nytimes.com/womenintheworld/2017/01/20/billionaire-george-soros-has-ties-to-more-than-50-partners-of-the-womens-march-on-washington/
De Gambianen lijken blij te zijn met hun nieuwe president. Misschien had Jammeh zijn houdbaarheidsdatum inderdaad overschreden.
BeantwoordenVerwijderenMaar nu blijkt de schatkist leeg! De MSM zullen dit zonder het stellen van vragen aan de voormalige president wijten
http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/article/detail/4451927/2017/01/22/Nieuwe-president-Gambia-Schatkist-is-leeg.dhtml
Ongetwijfeld komt er een aanbod van de IMF aan de nieuwe pro-westerse president om te ´helpen´ met leningen, in ruil voor olieconcessies bij de monding van de rivier...
Ik weet er totaal niks van, maar het feit dat er nu wat te halen is in Gambia ( olie) doet het ergste vermoeden.
VerwijderenEerst maakt men het volk ontevreden, zodat er behoefte is om de oude machthebber weg te krijgen ( dus zijn de Gambianen nu blij).
Vervolgens kiest men een zakenman als president.
Een zakenman! Wie heeft er nou nog grotere oren naar Amerikaanse beloften van rijkdom en macht, dan een jonge zakenman!
Ik weet van de toestand niks, maar ik weet wel waar het op lijkt: de VS heeft weer een landje om uit te zuigen.
Hun moderne manier van veroveren heeft weer succes.
Ik ken Jammeh ook niet. Het zou me niks verbazen als hij de schatkist heeft mee genomen.
Maar dat is niet waar het hier om gaat.
Jammeh was dictator,een CIA asset,geïnstalleerd na een politicus natuurlijk die geen mensen opsloot
VerwijderenZo zijn de Westerse manieren
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-22/billion-year-gambian-president-was-installed-cia
Paul, Jammeh is meerdere malen onder vuur genomen door MI6 en de CIA. Eveneens de nog zéér koloniale Fransen. Serieuze coup- pogingen!!!
VerwijderenAls een echte Afrikaanse koning (zoals Trump) heeft hij natuurlijk ook geprobeerd deals te sluiten, ook met zijn opponenten. Deze man was geen asset, wel corrupt, maar waarschijnlijk wel binnen de lokale normen.
Het gebeurt veel vaker dat CIA puppets een veel te onafhankelijke koers gaan varen.
Zeker wanneer er een enorme olievoorraad ontdekt wordt, mag dat niet gebeuren!
Hopelijk verkwanselt de nieuwe president niet alle fossiele voorraden, en blijft in elk geval qua landbouw en toerisme het staande beleid geldig...
Nog één keer over de bezoekersaantallen op de inauguratie.
BeantwoordenVerwijderenIk vind het nauwelijks belangrijk, maar op Joop.nl barst het van de reacties, en de meesten kiezen de kant van de media.
Er zijn twee zaken: de persconferentie van Spicer, op zaterdag.
En de toespraak van Trump op zaterdag bij de CIA.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=1-lH6tqN5js
Spicer's belangrijkste grief is dat een journalist stemming kan maken door te tweeten dat het beeld van MLK uit het Oval Office is verwijderd. ( Dat heeft grote symbolische informatie waarde ! ) Als het een leugen blijkt te zijn, dan tweet hij simpelweg: "Oh, dan stond er zeker een agent voor het beeldje".
De woede van Spicer is terecht.
Een journalist moet twee bronnen hebben, en als hij het beeldje mist, moet hij heel goed gaan zoeken vóór hij opruiende tweets de wereld in stuurt. Als je zoiets twittert, moet je héél zeker zijn.
Het excuus dat er dan mogelijk iemand voor stond is dus beneden alle peil. ( video: seconde 30 tot 60)
Maar daar zegt die hele media oproer niks over.
Dan over de aantallen.
Uiteindelijk zegt hij dat er minstens zo'n 700.000 mensen op drie terreinen stonden: 240.000 + 220.000 + 250.000 = 710.000
(Minuut 1.)
Dat is minder dan Obama1 : dat waren er 1 miljoen.
Op 2.40 zegt hij letterlijk:
"This was the largest audience to ever witness an inauguration. Period. Both in person and around the globe. "
Omdat hij 'Period' zegt, moet je de eerste zin los zien van de tweede.
Ik denk dat dit niet waar is: ik denk dat er bij Obama 1 miljoen waren en hier ruim 700.000 , in levende lijve.
Het kan zijn dat hij het TV puybliek er bij telt, en dat je dan kunt zeggen dat er nooit zoveel getuigen waren van een inauguratie. Maar omdat hij heel duidelijk 'Period' zegt, vind ik dat je niet de tv er bij mag tellen.
Spicer is mogelijk niet helemaal eerlijk.
Maar als de NYT spreekt over 250.000 toeschouwers op de Mall, dan is dat ronduit en bewust een grote leugen vertellen. En dat deed de NYT, als ik me goed herinner.
Ook Trump heeft het daarover als hij bij de CIA speecht.
Nogmaals: het spijt me dat we op dit niveau onze tijd moeten verliezen.
Het was geen sterke uitspraak van Trump, maar er zijn ergere dingen. Nu de meeste kabinetsleden nog niet benoemd en ingewerkt zijn begint Trump met het draineren van het stuk moeras wat al wel droog te leggen is: de media. Hij heeft ze duidelijk de wacht aangezegd, en daarmee zijn de neocons en Clinton/ Soros aanhangers hun voornaamste propagandamiddel ontnomen. Ook CNN en de Washington Post willen in de toekomst graag bij de persconferenties zijn en zullen dus inbinden.
VerwijderenWat er ook is, er zijn altijd ergere dingen. Dat is een waarheid als een koe. Kijk en luister maar eens naar Kellyanne Conway, adviseur en woordvoerder van Donald Trump, had een wel heel bijzondere uitleg van de leugens van Donald Trump afgelopen weekend tegenover de CIA en van perssecretaris Sean Spicer. Het waren simpelweg ‘alternatieve feiten’.
VerwijderenOud journalist Dan Rather vat het als volgt samen: "Dit zijn geen normale tijden. Dit zijn buitengewone tijden. En buitengewone tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen. We hebben een perssecretaris die een leugen verpakt in de Orwelliaanse term “alternatieve feiten”. We hebben een perssecretaris die in zijn eerste optreden voor het Witte Huis verslaggevers bedreigt, intimideert, liegt en dan wegloopt zonder de ballen te hebben ook maar één vraag te beantwoorden. We hebben een president die voor de sterren voor de gevallen CIA-agenten staat en praat over de grootte van zijn publiek (leugens) en hoe fantastisch zijn inauguratiespeech was. Dit zijn geen normale tijden"
Kijk en luister: http://www.joop.nl/nieuws/adviseur-trump-leugens-welnee-waren-alternatieve-feiten
Voorlopig heeft Trump nog de speelruimte van jarenlang liegen om maar slechts in de buurt te komen van de score die de media opgebouwd hebben tijdens het Obama presidentschap. Joop.nl komt hier zeker niet het gunstigst af.
VerwijderenEen kleine selectie uit die leugens; waarop wel veiligheids- en economisch beleid op is gebaseerd:
Russische troepen in Donbass--totaal onbewezen
MH 17 door Russen neergehaald--onbewezen
Witte helmen zijn onafhankelijke helden--leugen
Assad gebruikt gifgas tegen bevolking--leugen
´Gematigde oppositie´--leugen
Georgië slachtoffer van Russische agressie--leugen
Putin wil Baltische staten inlijven--leugen
Putin vergiftigt/vermoordt tegenstanders--geen spatje bewijs
etc. etc.
Dit zijn geen ´foutjes´ maar allang weerlegde beweringen. die nog elke dag worden herhaald.
Ik vind het ook wat kinderachtig van Trump, mijn interpretatie heb ik hierboven gegeven, en de woordkeuze van mrs Conway zou ook niet de mijne zijn. Ze gaan het echt wel leren, het zijn hun eerste dagen in hun nieuwe job. Na de laakbare partijdigheid tijdens en na de campagne zal het echter eerst de media moeten zijn die moeten bewijzen dat ze bereid zijn het nieuws met minder bias te rapporteren.
Rootman schrijft:
Verwijderen"Ze gaan het echt wel leren, het zijn hun eerste dagen in hun nieuwe job."
Dit was een scenario dat tevoren is bedacht.
Boos worden over leugens is de achilleshiel van Trump.
Men heeft bewust gelogen, zodat hij boos zou worden en het van zijn kant uit een beetje zou overdrijven.
Het lijkt op Israel: de Palestijnen treiteren, zuigen, treiteren, beledigen etc. Tot er 1 Palestijn een hand uitsteekt.
Die schiet je dan onmiddellijk neer: uit zelfverdediging.
Dan kunnen de Palestijnen zich niet meer beheersen en vallen ze aan. Dat heb je op film ebn dat stuur je de wereld rond. ( Alle Media staan in de rij) .
Daarna straf je de Palestijnen af: 100 dode Palestijnen voor 1 dode Israeli.
Zo doen ze het al 70 haar.
Lees Livia Rokach. Haar vader was minister in Israel. Zij weet hoe het werkt. Livia 'stierf' op jonge leeftijd, onder onbekende omstandigheden. Zoek op: din moser.
En wat doe je op dag 1 van je presidentschap? Dan bel je met Netanjahu, logisch toch? Trump wil graag de ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem verplaatsen, geen enkel land durft de ambasade in Jeruzalem te vestigen omdat zowel Palestina als Israel Jeruzalem claimen als hoofdstad. tevens wil hij dat zijn schoonzoon Jared Kushner als speciale gezant het Israëlisch-Palestijnse conflict oplost, de liefdadigheidstichting van Kushners familie heeft in 2011 en 2013 geld gedoneerd aan joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. De Joodse Kushner is getrouw met de dochter van Trump die zich laat bekeren tot het jodendom https://en.wikipedia.org/wiki/Conversion_to_Judaism
BeantwoordenVerwijderenDit zijn alemaal feiten waardoor ik neig er van uit te gaan dat onder Trump de Palestijnen aan het korste eindje zulen trekken.
Daar ben ik het weer wèl mee eens. De Palestijnen zijn de verliezers, zoals altijd. Maar waarschijnlijk blijft het daarbij, met een sterk Hezbollah, een door Putin gesteund Syrië en een verzwakte Wahabi golf. Het langere termijnplan voor een groot Eretz-Israel (het rijk van Salomon of de belofte aan Abraham in Genesis 15) wordt voorlopig onmogelijk. De enige wildcard is hier Iran, maar daar sluit ik me zo ongeveer aan bij Pepe Escobar (dit keer):
Verwijderenhttp://www.scmp.com/week-asia/opinion/article/2064005/trump-will-try-smash-china-russia-iran-triangle-heres-why-he-will
Dat zou het eind van het Yinon plan betekenen, afgezien van de reeds aangerichte schade uiteraard.
Wat betreft alternatieve feiten: Als iemand mijn voortuin filmt en daaruit afleidt dat mijn tuin een puinhoop is dan kan ik als alternatief feit een video tonen van mijn zeer goed onderhouden achtertuin en als ander alternatief feit een video tonen waaruit blijkt dat mijn voortuin op een later tijdstip er net zo goed uitzag als mijn achtertuin.
BeantwoordenVerwijderenIk bedoel dat het begrip 'alternatief feiten' helemaal niet hoeft in te houden dat daarmee de waarheid geweld wordt aangedaan. Als de media beweren dat het begrip 'alternatieve feiten' alleen maar gebruikt kan worden om 'echte feiten' te verdoezelen dan getuigt dat van kwade wil of op zijn minst van kortzichtigheid.
De begrippen 'feiten' en 'alternatieve feiten' kunnen elkaar dus aanvullen en allebei naar de werkelijkheid verwijzen.
Hoe groot in werkelijkheid de opkomst was bij de inauguratie van Donald Trump interesseert mij niet. Wel zie ik dat de gevestigde media er al heel lang van alles aan doen om Trump in een kwaad daglicht te stellen en alle bekende trucjes gebruiken om het nieuws de gewenste spin te geven. Nou ja, die trucjes zijn hier al genoeg besproken, daar zal ik niet nog een schepje bovenop doen.
Maar als ik zie hoe Trump lekker impulsief om die trucjes heen twittert en de pers daarmee op de zure teentjes trapt krijg ik daar een heel goed humeur van.
Vincent Brunott
Met uw alternatieve redenering wordt alles recht dat krom is, u zou een goede spindocter zijn. Er is reden genoeg om kritisch te zijn op de gevestigde media maar dat is voor mij nog geen reden om Trump op een schild te hijsen.
VerwijderenAch, het is maar net hoe je "alternatief" interpreteert!
VerwijderenIk doe niet mee aan het kleinzielige gezanik van poltici, zorgvuldig geselecteerde experts en de gelijkgeschakelde pers over de verfrissende impulsieve uitspraken van Donald Trump.
VerwijderenOok hijs ik Donald Trump niet op een schild maar ik kan me voorstellen dat ik die indruk heb gewekt.
Dus voor de duidelijkheid: Ik wacht af wat hij in de praktijk gaat doen en zal hem daarop beoordelen.
Vincent Brunott
Vincent,
VerwijderenAls je de ruimte en de tijd nauwkeurig benoemt, dan is er slechts één getal dat correct het aantal aanwezigen in die ruimte benoemt. Daar is geen 'alternatief feit' mogelijk.
Maar de ruimte was vaag en er is door de instanties geen aantal bekend gemaakt.
Over het tijdstip is wel consensus mogelijk volgens mij: binnen een half uur voor en na de eed-aflegging.
Het staat dus betrokkenen vrij om een eigen schatting te geven.
Maar die schatting mag er dan hooguit 50% naast zitten. Niet 300%.
De Trump kant was boos over een schatting die er 300% naast zat. En maakte vervolgens een schatting die er mogelijk 50% naast zit.
Kellyanne Conway wilde de gemoederen sussen, maar hier maakte ze haar eerste fout dit seizoen: het begrip 'alternatief feit' is gemakkelijk onderuit te halen.
En dat deden de Media.
Wat ik er van leer: 'Het houdt maar niet op."
De Media blijven door gaan met elk strohalmpje vast te klampen dat ze kunnen gebruiken om Trump in een negatief daglicht te zetten.
Wij denken dat dit een normaal verwerkingsproces is:
"Ze hebben het moeilijk. Kunnen hun verlies niet verwerken. Het zal wel over gaan."
Maar er is mogelijk iets anders aan de gang: een bewuste campagne.
Als je maar lang genoeg door gaat met iemand zwart te maken, dan gelooft op den duur iedereen je. Ook al beseft iedereen regelmatig dat hij naar een hetze kijkt, een toneelstuk.
Tòch werkt het door in de hoofden van de mensen.
Dàt is waar ze mee bezig zijn volgens mij.
Ik herhaal wat Bertrand Russell zei:
"There is no nonsense so arrant (enorm) that it cannot be made the creed of the vast majority by adequate governmental action."
Kort vertaald: "Je kunt het volk àlles wijs maken."
NB: onder government moeten we in dit geval de Media Machten verstaan. De Deep State.
Het houdt wel op voor de media. Als het enige feitelijke (echte) nieuws dat ze nog kunnen brengen bestaat uit het rapporteren van spijkers op laag water (als hoeveel mensen er bij de inauguratie van Trump aanwezig), of de de wereld van ditjes en datjes (DWDD) brengen als het walhalla van hoe Nederland hoort te denken, dan haken de kijkers af. En als de kijkers afhaken, haken de sponsors af. En als de sponsors afhaken, krijgen de media hun budgetten niet meer rond, en gaan we vanzelf terug naar twee teevee kanalen maximaal die alleen uitzenden tussen 6 en 11 uur 's avonds.
Verwijderenhttp://media.tpo.nl/2017/01/23/nepnieuws-cnn-gigapixelfoto-geeft-president-trump-gelijk-publiek-inauguratie/
BeantwoordenVerwijderenDat bedoel ik dus met; "Ach, het is maar net hoe je "alternatief" interpreteert!"
Verwijderenhttps://twitter.com/PrisonPlanet/status/823280706390462464
Verwijderen
BeantwoordenVerwijderenkijk eens naar het bruine gebouw rechts op beide foto's. En zie dan op de 2017 foto hoe dicht het Witte gebouw (rood omcirkeld)aan dat bruine gebouw grenst. Op de 2009 foto is geen wit gebouw, maar wordt die ruimte gevuld met een mensenmassa. Verder is op de 'reality'foto te zien dat de mensenmassa in 2017 niet verder reikt dan halverwege het bruine gebouw. Kortom, er waren veel en veel meer mensen aanwezig in 2009 dan in 2017.
Het witte en het bruine gebouw staan op beide CNN-foto's. Maar het bruine gebouw valt op de reality-foto buiten beeld. Op de reality-foto zie je de mensenmassa tot aan het witte gebouw. Maar of er achter dat witte gebouw ook veel mensen zijn is vanwege de lage hoek waaronder die foto is genomen niet te zien. Het witte gebouw belemmert het zicht. Dus wie gaat mij nu vertellen hoeveel mensen er op welk tijdstip achter dat witte gebouw op de been zijn? Ik kan er kortom geen chocola van maken. Ik heb daar trouwens ook geen zin in. Ik zei het al eerder: Ik wacht af wat Donald Trump gaat doen en zal hem daarop beoordelen en niet op zijn verfrissende impulsieve uitspraken waar ik zo intens van geniet.
VerwijderenVincent Brunott
Het blijkt inderdaad dat u er gen chocola van kunt maken. Het bruine gebouw valt op de reality foto helemaal niet buiten beeld, en als u beweert dat er achter dat witte gebouw ook nog een hele menigte aanhangers staan dan is het voor mij verspilde moeite hier nog iets zinnigs aan toe te voegen.
Verwijderen... vergeefse moeite. .)
VerwijderenKijk ook eens hoe laat een bepaalde foto genomen is.
VerwijderenAls die, pakweg 3 uur voor de plechtigheid plaatsvind, genomen is dan is er inderdaad veel minder volk.
Net hoe je het bekijkt. Beide hebben gelijk, maar de feiten worden toch verdraaid door diegene die met de waarheid, de feiten op het juiste (als Trump op het balkon staat) moment, een loopje willen nemen.
Dat is dus alternatieve media. Die zijn op zoek naar de echte waarheid en niet naar een verdraaide halve waarheid. Dat is ook waar Trump zo tekeer tegen ging.
Dan zou dit blog en vele anderen, die claimen alternatief, te zijn ook ongeloofwaardig zijn?
Tja, als F. Jansse beweert dat ik beweer dat er achter het witte gebouw ook nog heel veel mensen staan wordt het wel heel moeilijk voor mij om wat ik te melden heb voor hem begrijpelijk te maken.
VerwijderenEn van dat bruine gebouw valt op de reality-foto echt geen spoor te bekennen. Logisch want het witte gebouw grenst op die foto bijna aan de rechter rand van die foto. Het bruine gebouw valt dus rechts van die foto buiten beeld.
Niet dat het er voor mij veel toe doet. Maar als Trump zegt dat journalisten over het algemeen rasleugenaars zijn die de politiek correcte agenda van hun broodheren uitvoeren dan heeft hij gelijk. Want hoe liegen die gelijkgeschakelde journalisten? Hun instrumentarium is rijk geschakeerd:
Uitspraken uit hun context lichten, halve waarheden verkondigen, weglaten wat niet te pas komt, experts aan het woord laten die het gewenste politieke geluid laten horen, andere experts boycotten, ronduit liegen, simplificeren, inspelen op emoties en de onderbuik, op hypocriete wijze appelleren aan moraal, focussen op iets onbelangrijks om iets wat wel belangrijk is en doorgedrukt moet worden ongemerkt te laten passeren, er voor zorgen dat zo veel mogelijk neuzen de gewenste kant op wijzen, enz.
Het is nou eenmaal zo dat binnen de journalistiek en de politiek extreem veel wordt gelogen. De manier waarop onze samenleving zich door de eeuwen heen heeft ontwikkeld brengt nou eenmaal met zich mee dat liegen binnen die sectoren ongeveer de standaard is geworden.
Vincent Brunott
Helemaal mee eens, Vincent.
Verwijderen"Maar als Trump zegt dat journalisten over het algemeen rasleugenaars zijn die de politiek correcte agenda van hun broodheren uitvoeren dan heeft hij gelijk."
VerwijderenOmdat Trump het zegt??????
LOL
En waar u de media van beticht, doet Trump er nog een schepje bovenop
Vandaag is Wiite Huis al op statement van gisteren teruggekomen
1Vandaag deed ook weer eens een verwoede poging om te laten blijken dat zij geen nepnieuws verspreiden.
BeantwoordenVerwijderenGemakshalve vergeten ze daarbij te vermelden dat zij het waren die knipten in de verslaggeving met die Oekraïense "terrorist" met dat beertje, en lieten doorschemeren dat hij aan het plunderen was, wat een grove leugen bleek te zijn. Dan het huilverhaal van Timmermans dat breed uitgemeten werd maar ook een leugen bleek te zijn.
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden.
Dat ze eerst maar eens de hand in eigen boezem steken voor dat ze anderen veroordelen.
"lieten doorschemeren dat hij aan het plunderen was"
VerwijderenNOP
een interpretatie van u
Nee lgk, dat is jouw kromme visie.
VerwijderenLater heeft de NPO zelf toegegeven dat ze fout zaten met die berichtgeving, door druk van de alternatieve media die wel de hele reportage uitzonden.
Wat jij interpreteert is gewoon gejank van de verliezer. Bang dat straks de waarheid m.b.t. MH17 naar boven komt en jij als anti Rusland trol gepakt gaat worden en al jou leugens uit komen?
Op Joop.nl mag Dan Rather kritiek op Trump hebben.
BeantwoordenVerwijderenDezelfde Dan Rather die ooit, in een docu van John Pilger zei:
"If we journalistst had done our job properly, had asked the right questions, I think we would not have invaded Iraq ."
Op 8.11 min: http://www.informationclearinghouse.info/article27116.htm
Correct, mijnheer Rather.
Maar er waren 2 journalisten die dat deden: Phil Donahue en Peter Arnett.
En omdat ze de waarheid zeiden op dat moment, verloren ze hun baan.
Dan Rather heeft nooit zijn baan opgeofferd om de waarheid te kunnen vertellen. En zelfs nu hij gepensioneerd is, neemt hij niet de moeite om de waarheid te vertellen.
Dan Rather is mede-schuldig aan de dood enkele miljoenen Iraki's.
Ik vind trouwens dat Kellyanne Conway het prima doet. Alleen de term 'alternative facts' was een misser, en dus dodelijk.
@Jan Verheul,
Verwijderen"Meestal citeert hij kletspraat-sites."
Wat is dit dan, Jan?
Kado'tje voor mijnheer Blik:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=2XFMxcSowKA
Het gezeur over die menigte aantallen is alweer achterhaald door echt belangrijk nieuws, maar dat werd niet gemeld:
BeantwoordenVerwijderenTrump heeft nu al een streep door het TPP verdrag gehaald!
Dat zullen de steel workers wel even belangrijker vinden dan dat gekibbel. Hij gaat direct voor hen aan de slag en vervult zijn beloften. Maar ik ben het eens dat er genoeg pogingen gedaan worden en zullen worden om de opvliegende aard van Trump te gebruiken om hem zichzelf voor schut te laten zetten. Hij zou best wat coaching kunnen gebruiken (arme coach).
Yep, en hij dreigt ook een streep door de 5e colonnes te halen!
Verwijderenhttp://russia-insider.com/en/politics/trump-threatens-eliminate-columns-historic-speech-cia-video/ri18655
Of een vertrek uit de VN?
VerwijderenH.R. 193: American Sovereignty Restoration Act of 2017 - Get the U.S. out of the UN
http://12160.info/profiles/blogs/h-r-193-american-sovereignty-restoration-act-of-2017-get-the-u-s-
Hij heeft ook al climate change van de website van het Witte Huis gehaald!
VerwijderenTrump wordt steeds meer een man naar mijn hart: meteen actie ondernemen wat hij tijdens de campagne beloofd heeft. En dan is hij nog maar net begonnen!
VerwijderenDaar kunnen onze politiekers nog niet eens in de verte aan tippen.
Vandaar hun zo negatieve reacties natuurlijk.
"Dat zullen de steel workers wel even belangrijker vinden dan dat gekibbel"
VerwijderenLOL
China is geen onderdeel van TPP en daar komt al het staal vandaan
Maar dat snappen de domme posters hier natuurlijk niet
Deze is om te bewaren, want het geeft een historisch kantelmoment weer in de eerste week van de Trump presidency:
Verwijderen[LOL
China is geen onderdeel van TPP en daar komt al het staal vandaan
Maar dat snappen de domme posters hier natuurlijk niet]
Australië, waar de hele bodem zowat uit ijzererts bestaat, suggereert dat het TPP verdrag in gewijzigde vorm met China gesloten kan worden. In dat geval is Obama´s ´pivot to Asia´ gelijk ook van de baan!
Zoooow,dat gaat snel!
BeantwoordenVerwijderenMr T. laat er geen gras over groeien..
''According to the Russian Defense Ministry, cited by AP, Russian warplanes have flown their first combat mission in Syria with U.S.-led coalition aircraft. Russian Interfax added that various ISIS storage facilities, and militants were eliminated in the "joint strike":
ISIL STORAGE FACILITIES, MILITANTS ELIMINATED IN JOINT STRIKE CONDUCTED BY RUSSIAN AEROSPACE FORCES, INTL COALITION FORCES IN SYRIA, WITH COORDINATES RECEIVED FROM U.S. - RUSSIAN DEFENSE MINISTRY. IFX.
However, the report was promptly denied by the Pentagon after spokesman Major Adrian Rankine-Galloway told reporters Monday that “there is no military-to-military coordination for airstrikes over targets in Syria,” Pentagon. Instead what appears to have happened is that U.S.-led coalition and Russia have communicated to prevent unforseen incidents, a process known as “deconflicting.”
This however is also suspect, because earlier in the day Sputnik reported that Russia had received coordinates of Daesh targets in Al-Bab, Aleppo Province, from the US via the 'direct line,' according to the Russian Defense Minsitry said Monday. The United States has provided coordinates of the terrorists' targets in the city of Al-Bab in Aleppo province for Russian airstrikes. After the reconaissance check, Russia and two coalition jets have conducted joint airstrikes on the Daesh targets in the region.
A total of 22 Daesh targets have been struck. A day later, Russia received Daesh's coordinates in the area from the United States and struck them jointly with the US-led coalition aircraft, the ministry said. This was the second joint operation by Russian and Turkish aviation in Syria. On Wednesday, the first joint airstrikes have been launched against Daesh in Al-Bab.''
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-23/russian-warplanes-fly-first-joint-mission-us-coalition-aircraft-kremlin-says-pentago
Heee, de eerste keer dat Rusland IS bombardeert
VerwijderenBlijkbaar dan ook de eerste keer dat jij naar het nieuws gekeken hebt, lgk.
VerwijderenSpeciaal voor LGK ,plaatjes
Verwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=6nsT6aWGq8Q
https://www.youtube.com/watch?v=SkJZr49dkOA
Een felle discussie is uitgebroken op de site Krapuul, tussen ideologen en realisten. Maar er is wel weer een stukje van mij geplaatst:
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.krapuul.nl/overig/blog/inzending-tips-overig-2/2624303/reactie-op-politiek-correcte-knuffel-cultureelmarxisten-van-krk-16-januari/
Te vaak heb ik nare aanvaringen en fricties met westerse feministes gehad (meestal helemaal niet betreffende hun agendapunten). Het ligt dan meestal aan hun dogmatische, ideologische benadering van onderwerpen en vaak aan hun control freak benadeing van alles. ADHDer zijnde, is dat bijna een garantie voor een onmiddellijke wederzijdse irritatie, zoals je wel eens ziet tussen honden op straat. Ik heb zelden zo´n gevoel met 3e wereld feminisme.
BeantwoordenVerwijderenDaarom was ik blij een feministische club te vinden die wèl genuanceerd overkomt: uiteindelijk ben ik het op praktische punten met een groot deel van de feministische agenda eens:
http://thefeministclub.nl/
Het is denk ik wel belangrijk om niet mee te drijven met het haatelement dat zeker in de alt right beweging zit. Tegen te veel migratie zijn omdat het haat oproept is iets heel anders dan zelf deze haat over te nemen. Dat geldt ook voor vrouwenhaat en het hele scala wat non mainstream bewegingen vaak voor de voeten geworpen wordt.
Realisme en empathie zijn geen tegenstelling!
Gisteravond heeft dezelfde Sean Spicer 75 minuten (!) vragen van de pers beantwoord.
BeantwoordenVerwijderenIk zag alleen de laatste 50 minuten, en weet niet wat er daarvoor mogelijk over 'de crowd-size' is gezegd.
Op het eind vroeg men: "Waarom sprak Trump bij de CIA over crowd-size?"
Toen begon Spiver aan een lange en bijna emotionele klacht:
Dat alles wat Trump deed in het laatse jaar werd afgekraakt. Dat alle doelen die hij zich stelde zouden mislukken volgens de pers. Dat hij belachelijk werd gemaakt. Dat de vele medewerkers van Trump, die uit ideaal hun baan hadden opgezegd het hier ook moeilijk mee hadden. En dat het maar door ging en maar door ging. Maand in en maand uit. Àltijd negatief over Trump. Àltijd poogt men zijn geloofwaardigheid te ondermijnen. 'Wij willen een gezonde dialoog. Maar altijd zijn de media negatief."
Kritiek op een kandidaat is normaal. Maar ik zag het nooit zo erg en zo constant. Het is frustrerend.
Ik stond bij de inauguratie bij de president en was verbaasd over de aantallen mensen die er waren. En dan komt toch weer die pers die zegt dat dat niet zo zou zijn.
Trump heeft een heel succesvol bedrijf moeten verlaten om het land te helpen. En jullie doen alsof hij helemaal nooit iets goed doet. Jullie zijn constant, àltijd negatief. Dat kan toch niet. Soms moeten we toch iets goed doen. Schrijf dat dan ook. "
---
Ik zag het op CNN, en na afloop heb je dan 6 mensen op een ijtje zitten die dan altijd Trump beginnen af te kraken.
Dit keer was het niet heel veel anders. Men zoch zich rot naar argumenten. Maar ze moesten wel toegeven dat iedereen vrij kon vragen wat hij wilde, en dat een persconferentie van veel meer dan een uur wel erg gul is. En dat Spicer op vrijwel alle vragen goed antwoord gaf.
Heeft iemand DWDD gezien, met Gelauff en Jeroen Smit over 'de crowd-leugen'?
BeantwoordenVerwijderenBeter van niet. Je wordt niet vrolijk van het extreem lage niveau van zo'n gesprek.
Ook op de Volkskrant zijn er artikelen aan gewijd.
Ook een interview van Irene de Zwaan ( die soms wel iets van gezond verstand toont als het om dse arabische lente gaat) met een docente van de UvA.
Die heeft nog wel een interessant puntje: die hele crowd discussie zou door Trump opzettelijk zijn uitgelokt om die grote vrouwen-demonstratie te overschaduwen.
Ik geloof het echt niet dat dit Trumps opzet was, maar dat is wel een klein beetje wat er gebeurde: het ging meer over de crowd-size dan over de vrouwen.
Hoewel: ook de crowd-discussie was weer een en al "negativiteit over Trump rondstrooien." Dus dat leverde Trump weinig winst op.
Het is daarbij opmerkelijk dat het terugdraaien van TPP, wat toch zeer breed door zowel links als rechts gedragen wordt, niet genoemd werd. De discussie ging volgens mij eigenlijk over hoeveel verplichte voorgekauwde verontwaardiging bij dit soort onderwerpen ingesloten moet worden. Dat ervaar ik ook in die discussie op krapuul en ook wel op joop.nl: zodra een onderwerp behandeld wordt door Trump, le Pen of Wilders is het besmet, en moet het òf doodgezwegen worden, òf is het ineens fout.
VerwijderenNog enkele zaken die uit de persconferentie bleken:
BeantwoordenVerwijderen- Als China in internationale wateren een eilandje gaat opspuiten, dan zal dit reden tot conflict zijn voor Trump.
- Het verplaatsen van de US ambassade naar Jerusalem, is nog geen besloten zaak. ( Dat viel de CNN groep tegen.)
- Voorlopig zal Trumop zich concentreren op het uitwijzen van illegalen die de VS schade hebben toegebracht. DE anderen zijn nog geen prioriteit.
- Trump wil ook toegang tot Chinese markt. Dat moet verbeteren.
Ze hebben al met Jack Ma gesproken.
- Weg met alle grote verdragen als TTIP etc. Alles moet bilateraal.
- Trump heeft een goede relatie met de Hispanics, zegt Spicer.
Over het bezoek aan de CIA.
BeantwoordenVerwijderenDe media wilden dat zwart maken:
- Trump had toch gezegd dat de CIA methoden hem aan Nazi-duitsland deden denken.
- Trump stond voor de wand met 150 sterren, en elke ster symboliseert een gesneuveld CIA lid. Trump had er niks over gezegd, en het was erg ongevoelig om daar te gaan klagen over de pers en hun crowd leugen.
- Er zouden Trump mensen in de zaal hebben gezeten, en die zouden dan het hardst geklapt hebben
---
Mijn mening over dit alles:
De CIA heeft delen die pro-Trump zijn en deep state delen die anti Trump zijn.
Het was slim van Trump om op eendag dat de CIA niet aan het werk was, daar heen te gaan: de mensen die kwamen waren pro Trump.
Zo kon hij daar vertellen dat hij de CIA waardeert en steunt.
Dat steekt in elk geval een duidelijk hart onder de riem van hen die pro Trump zijn.
Maar dat neemt niet weg dat er geen zuiveringen komen. Die zullen nu gemakkelijker zijn.
Dat Trump niks zei over de gesneuvelde CIA-ers zal wel per ongeluk zijn. Hij heeft die plek ook niet zelf gekozen, neem ik aan.
Of was het alleen maar integer? Heeft ie niet zo heel veel respect voor die doden?
Trump weet dat veel van die gesneuvelde CIA-ers in feite voor de imperialisten werkten. ( Denk aan John Perkins: Confessions of an economic hit-man)
LOL,muisje brult,oorlogsretoriek:
BeantwoordenVerwijderen''Nederland laat Poetin tanden zien.
3500 nl soldaten ,hun gezichten zijn vastberaden.''
http://www.telegraaf.nl/reportage/27487074/__Nederland_laat_Poetin_tanden_zien__.html?reason=authentication_failed&apw-origin=http%3A%2F%2Fwww.telegraaf.nl%2Freportage%2F27487074%2F__Nederland_laat_Poetin_tanden_zien__.html
"Op het grootste oefenterrein van Europa, bij de ijsmeren van het gehucht Oleszno, staan dik 3500 Nederlandse soldaten in de bevroren modder. Hun gezichten zijn vastberaden."
VerwijderenMatt,
kan je hier geen tekening van maken?
Let op het detail: ze staan niet OP de bevroren modder, maar er IN.
Ze staan daar dus al een hele tijd vastberaden te kijken.
Kerels van sta-vast.
Putin zal de schrik wel om het hart zijn geslagen toen hij hierover werd gebriefd.
Matt schrijft hierboven dat hij Trump erg daadkrachtig vindt.
BeantwoordenVerwijderenKlopt natuurlijk.
Die ski vakantie waar Joop.nl zo uitbundig over schreef heeft ie niet genomen, dat is wel duidelijk.
Spicer heeft het steeds over een 'executive order' dat wel of niet getekend werd door Trump.
Ik begrijp dat het een soort besluiten zijn die de kracht van een wet hebben, en die in feite opdrachten zijn van de president aan zijn ambtenaren om iets te gaan doen.
Trump heeft er 5 genomen tot nu toe, waaronder deze twee:
- een order die een begin maakt met het inrekken van Obamacare.
- en een die de TPP stopt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_order#Donald_Trump
Trump zegt dat de tijden dat de VS regimes omver werpt voorbij zijn.
BeantwoordenVerwijderenDit zou betekenen dat we geen vrede en democratie en zorg voor de mensenrechten gaan verbreiden??
http://www.dewereldmorgen.be/long-read/2017/01/21/westerse-coalitie-richt-bloedbad-aan-in-mosoel#
Evenwel zeer opmerkelijk ,dat een president dat voor het eerst gewoon zegt.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2016/12/trumps-amerika-gaat-geen-regeringen-meer-omverwerpen-410452/?utm_medium=website&utm_source=nieuwskoerier.nl
Erkent en veroordeelt dus gewoon roofriddergedrag van de VS ,en het komt amper in de media..
Je zou zoiets in je stoutste fantasieën niet durven dromen.Het is in feite pure praat van een SP president oid in het Witte Huis .
Maar het is een republikeinse bully dus dan slikt men het wel.
BeantwoordenVerwijderenTrump is vanaf dag 1 begonnen met het uitvoeren van zijn aangekondigde beleid. Hij zou op het punt staan om binnen zeer korte tijd maar liefst 7 ‘executive orders’ uit te vaardigen, waarmee:
* er een stop komt op de ongebreidelde groei van het leger ambtenaren. ‘De staat’ is onder Obama tot ongekende proporties opgezwollen, iets wat Trump wil terugdraaien.
* (voormalige) regeringsleden en overheidsofficials 5 jaar lang geen lobby werkzaamheden mogen uitvoeren;
* Amerikaanse subsidies voor buitenlandse instellingen die abortussen uitvoeren worden stopgezet (het is reeds verboden dat hiervoor Amerikaans geld wordt gebruikt, maar nu gaat het in het algemeen gelden);
* de minister van Defensie en de gezamenlijke stafchefs van het leger zo snel mogelijk met een plan moeten komen om ISIS totaal te vernietigen;
* een analyse wordt gemaakt van de paraatheid van de strijdkrachten, inclusief de status van de digitale veiligheid van de overheid en de samenleving;
* immigranten veel strenger worden gecontroleerd, en er iets wordt gedaan tegen de door Obama opgezette ‘vluchthavens’ (steden waar migranten niet worden gecontroleerd en vrijelijk hun gang kunnen gaan. Dit werden al snel bolwerken van criminaliteit.)
* de VS zich terugtrekt uit het TPP vrijhandelsverdrag met Aziatische landen, en er wordt gekeken of ook het NAFTA verdrag met Canada en Mexico kan worden herzien. Volgens persbureau Reuters zal Trump al vandaag het uitvoerende bevel hiertoe ondertekenen. Het nog in onderhandeling zijnde TTIP vrijhandelsverdrag met de EU kan hierom zo goed als zeker als dood en begraven worden beschouwd.
Kijk eens aan ,bonden achter Trump":
BeantwoordenVerwijderen[quote]“This is a group that I know well,” Trump said referring to the union bosses, adding “we’re going to put a lot of people back to work” and “stop the ridiculous trade deals.”
When Trump said the administration “just officially terminated TPP,” it prompted applause from the labor chiefs (and this time it certainly wasn't by paid members of the studio audience), who later described their meeting with Trump as "incredible." [/quote]
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-23/labor-unions-pivot-praise-trumps-tpp-withdrawal-describe-meeting-president-incredibl
Even wat benoemingen en wetsvoorstellen tekenen.
BeantwoordenVerwijderenOp de formulieren staan maar een stuk of 3 hele kinderlijk grote woorden ,en zijn handtekening is ook Russisch- reuzegroot,verder staat er niets op.Wel zo Putin style duidelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=UWP-aDnB1lo
LOL
BeantwoordenVerwijderenhttp://media.tpo.nl/2017/01/24/zwarte-trump-stemmer-rant-bevooroordeelde-blanke-arrogante-cnn-journalist-helemaal-kapot/
Och, hij maakt er anders dankbaar gebruik van, door bijv. het plan tegen ISIS als executive order te presenteren terwijl het maar een memo is (https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/01/28/plan-defeat-islamic-state-iraq), en iedereen (inclusief het NOS) gaat er doodleuk in mee.
BeantwoordenVerwijderenVerwar executive orders echter niet met wetsvoorstellen; Wereld van verschil.