Bobo's Chiel Warners en Kessels vinden het prima. Trek de lijn maar weer bij Rusland. Er moet nu maar eens een signaal gegeven worden. Alle Russen bannen! Denken ze wel eens na waar ze over praten vanuit hun bestuursstoeltje?
De moeders van Russische atleten hebben volgende open brief geschreven:
Aan hen die over het lot van onze kinderen beslissen:
Stelt u zich eens hun postitie voor. Uw eigen kind, die dit doel voor ogen had, meedoen aan de Olympische Spelen, voor vele jaren. Dag in dag uit, jaar in, jaar uit overkwam het onvoorstelbare fysieke uitdagingen en morele moeilijkheden. De huidige atleten stammen uit de 90'er jaren, waarbij er weinig te eten was, geen verscheidenheid in speelgoed. Zelfs wij volwassenen waren in verwarring, wisten niet hoe te overleven in een land waar de wetten van de straat golden en geen plek was voor licht. Bij vele gezinnen kwamen de kinderen op de tweede plaats. En ondanks zoveel zware omstandigheden, hebben ze die niet enkel weerstaan, maar werden zij voorbeeld voor anderen.
En zijn het precies deze kinderen die enkele dagen voor de opening van de Olympische Spelen op een dichtgeslagen deur dreigen te stuiten. De droom van hun leven, waar ze zoveel voor opgeofferd hebben, vanaf hun vroegste kinderjaren.
Alstublieft, laat u onze kinderen niet in de steek. Zij zijn grote harde werkers en ze verdienen het, niet gestraft te worden voor de fouten van anderen. Ontneem hen niet het feest van de atleten uit de hele wereld. En ontneem het feest niet zijn sportieve wereld/vrede!
De moeders van de atleten
De Russische gymnaste Daria Spiridonova wacht de toestemming af om naar Rio de Janeiro te gaan. Foto Ria Novosti / Vladimir Astakovitsh
Medaillespiegel van de Olympische Zomerspelen 2012
BeantwoordenVerwijderenhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel_van_de_Olympische_Zomerspelen_2012
Ok, kroel. We gaan zien of GBR deze zomer nog zoveel medailles gaat halen. Wedden van niet!!!!!!!!!!!!
Goud Zilver Brons Totaal
GBR 29 17 19 65
De Laatste spelen: Als alle Russische sporters worden geweerd van de spelen is dit een geheel verkeerde beslissing. Schuldig tot het tegendeel wordt bewezen geld in het westen? Er zijn sporten op de olympiade waar gebruik van doping totaal geen nut heeft en ook niemand ooit gebruikt heeft. Ook deze sporters worden gestraft. Maar deze schorsing zal ook het einde betekenen van de Olympische spelen zoals wij die kennen. De Russische sponsors en tv zenders hebben al gemeld zich terug te zullen trekken als er geen Russische atleten meedoen. Dat betekent voor de organisatie 1/5 minder inkomsten terwijl de kosten gelijk blijven. Rusland heeft gemeld te overwegen om bij schorsing van atleten in de toekomst zelf dergelijke spelen te organiseren. Hier zullen heel wat landen uit de wereld deelnemen. oa geheel eurasia, maar ook alle andere vele bevriende landen in de wereld. Op dat moment is het ook voor westerse bedrijven zoals bv Coca-cola niet meer interessant om geld te investeren in sponsering en reclame. Ik durf mij af te vragen of de Amerikaanse overheid die deze schorsing ZONDER ENIG BEWIJS op haar geweten heeft, dan de kosten gaat dragen?
BeantwoordenVerwijderenIOC is bezig haar eigen doodskist te timmeren als ze besluiten alle Russische sporters te weren. Alleen die sporters die bewezen doping hebben gebruikt mogen geweerd worden denk ik dan maar.
VerwijderenBehaalde medailles zijn geen knip voor de neus waard omdat de concurrentie niet mag meedoen. Dat betekent dat de medaillewinnaars in Rio niet de beste van de wereld zijn, maar alleen van het toernooi. Als ik topsporter was zou ik niet meer willen meedoen als ik mij niet met de beste uit de gehele wereld zou kunnen meten.
BeantwoordenVerwijderenExact! Glans van vele gouden medailles is er nu al vanaf. Je bent de beste van een gedevalueerd toernooi. Gefeliciteerd met je medaille!
VerwijderenINFOWARS VIDEOS REMOVED FROM YOUTUBE FOLLOWING YOUNG TURKS MELTDOWN
BeantwoordenVerwijderenVideos disappear after progressive news host has on-air meltdown
http://www.infowars.com/youtube-begins-removing-videos-from-alex-jones-channel-following-young-turks-incident/
Je ziet hoe vals AJ hier is. Cenk Uygur zit rustig met zijn team totdat alex jones binnen komt lopen. Cenk ontvangt Jones aller hartelijkst. Dan krijgt Cenk een t shirt met rape en het hoofd van Bill Clinton. Maw Alex Jones komt met modder gooien naar de young turks. Cenk reageert volkomen normaal en Alex Jones wordt helemaal niet bespuugt zoals Jones verteld!. Dan heeft hij een verhaal dat zijn you tube kanaal uit de lucht is gehaald. Totaal niet waar.!
Wat een clown. Het wordt wel heel erg met AJ. LOL.
Trouwens. Trump wordt ook beschuldigd van verkrachting. Deze machtig charismatische rijke mannen kunnen kiezen uit honderdduizenden vrouwen. Zo werken de genen van vrouwen nou eenmaal. Als zo'n vrouw nou eenmaal weer gedumpd wordt voor een ander zijn ze vol haat en zijn ze verkracht. Aan de andere kant hoeft zo'n man ook niet zachtzinnig te zijn voor zo'n vrouw. Voor haar 100.000 anderen.
ANA KASPARIAN’S DISGRACEFUL FAT SHAMING HYPOCRISY
VerwijderenYoung Turks host champions body positivity while angrily calling Alex Jones a "fat fuck"
http://www.infowars.com/ana-kasparians-disgraceful-fat-shaming-hypocrisy/
Infowars begint de agressie, manoeuvreert zich vervolgens in de slachtoffer rol en slaat van daar uit nog verder in de richting van de young turks. Ja, infowars is hardhitting bezig. LOL. Ongepast. Beetje fascistisch zelfs.
AJ wordt omlaag getrokken door de smeerlap Roger Stone. De man achter tricky dicky Nixon.
VerwijderenMoscow, Russia 2016
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=2XRf0Uxq98Q
Artikel voor @Blik!
BeantwoordenVerwijderenVredesmars richting Kiev!
https://deutsch.rt.com/inland/39601-programmbeschwerde-gegen-ard-wegen-nachrichtenunterdruckung/
Inderdaad Joop. Niet om 8 uur bij Marcel Gelauff te zien.
VerwijderenVandaar ook dat de fascisten nu in oost Oekraïne met huurlingen van over de hele wereld moeten vechten om Lugansk in handen te krijgen. De Oekraïners zelf hebben er geen zin in.
O, jij hebt het ook gelezen over die Polen en Tsjetsjenen!
VerwijderenZeker
VerwijderenOver de Republikeinse conventie:
BeantwoordenVerwijderenVannacht de helft van de speeches gezien van Ivanka Trump en the Donald. Zeer onder de indruk van Ivanka, en met de gay senator (of wat hij dan ook was) is een een klap veel van de weerstand van de zwevende kiezer tegen de ultrareactionaire evangelical wing uitgeschakeld. Een 6 jarig zwart zangeresje was vertederend, en zong zeer goed voor haar leeftijd. Trump heeft echter nog een lange weg te gaan om het vertrouwen van de gekleurde kiezer terug te winnen.
Trump presenteerde zijn ´America first´ beleid, eigenlijk heel gematigd, dat in eerste instantie slechts eist dat NATO (etc.) landen hun 2 % bijdrage moeten leveren als ze steun willen.
Dit is er in NATO landen met wat moeite nog wel doorheen te drukken, maar voor agressievere stappen is echt geen draagvlak te vinden.
Het betekent dus voorlopig geen interventies, en dat is waarom het de neocons dun in de broek loopt.
Verder wel steun voor Erdogan, en niet voor Korea, Japan, de Oekraine of de Baltische staatjes, en voorlopig geen TTIP, NAFTA, TPP, CETA etc. NATO werd obsoleet genoemd!
Clinton hoeft niet meer de bak in, ze gaan haar gewoon verslaan: Trump staat in de polls nu 7% voor, en de zure oude heks gaat dat volgende week niet terugpakken.
Trump heeft zijn nobody running mate geïntroduceerd, en Hellary onthult vanavond de hare. Beide weinig wereldschokkend (alhoewel de onopvallende Biden uiteindelijk toch behoorlijk wat macht bleek te hebben).
De race is nog niet gelopen, maar ik geef Trump inmiddels een kans van 60-40. Misschien niet leuk voor de Amerikanen, maar wel voor de rest van de wereld.
M.a.w. Trump haalt november niet!
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenAch, in de VS hebben zij voor elke categorie wel een "Hitman", economisch of politiek, moet geen probleem opleveren en met zo'n Advocaat Generaal als Loretta Lynch zit Hillary gebakken.
Verwijderen"Mevrouw Lynch, is liegen onder ede een strafbaar feit?"
"Dat weet ik eigenlijk niet?"
Maar de ontmoeting tussen Loretta Lynch en Bill Clinton had een puur sociaal karakter en had niets met de emails van Hillary te maken!?
Als jij op een weg rijdt waar 50 km is toegestaan en jij rijdt 65km, heb jij dan een strafbaar feit gepleegd?
VerwijderenAntwoord van Cruelman1974;
"Dat weet ik eigenlijk niet."
Ik heb nooit getwijfeld dat Trump zou gaan winnen. Kroel denkt/dacht dat Hillary gaat winnen.
Verwijderenoligarch2 maart 2016 20:04
Trump maakt gehakt van Hitlery. Die vrouw is zo kwetsbaar met al haar schandalen. Bernie maakt er geen gebruik van. Schijt waarschijnlijk in zijn broek vanwege haar machtige relaties waar zij voor werkt.
Of we blij met Trump moeten zijn is een tweede.
Zijn Ideeën over martelen, het installeren van een veiligheidszone in Syrië, het tot de tanden bewapenen van Amerika en over het afstaan van de code van apple aan de FBI staan me niet aan.
Zijn ideeën over een goede relatie met Poetin, het vernietigen van terrorisme, het beschermen van de eigen industrie en het investeren in eigen land staan me wel aan.
Trump wordt de sterke man van Amerika. Hmmm. Wallstreet globalisme is definitief afgelopen, maar.......een sterke leider autoritaire leider kan ook gevaarlijk zijn. Ik hoop niet dat hij een politiestaat van Amerika gaat maken. Libertariërs zouden wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Met Trump wordt een globalistische trend gebroken. Kan veel impact hebben op de wereldmunt de dollar.
Wij hebben het hier over de VS, leeghoofd! Daar krijg je tegenwoordig al een kogel door je knar voor een overtreding. Wanneer begin jij die hersentjes van jou eens te gebruiken, in zoverre deze nog bruikbaar zijn!
VerwijderenFout kroel.
VerwijderenEen overtreding is in het strafrecht een relatief licht strafbaar feit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overtreding_(strafrecht)
Je bent in de war met een misdrijf. LOL
@oligarch,
VerwijderenZou het de relatie met de EU kunnen bekoelen, als ik even naar de reacties van Jesse Klaver, Alexander Pechtold etc mag refereren.
Zijn standpunt over de NAVO staat mij ook wel aan. Minder interventies en van mij mag hij artikel 5 ook wel schrappen, wordt teveel misbruik van gemaakt.
Ik denk dat onder Trump Europa extra in de beurs moet tasten voor de NATO. Dat zou de verhoudingen wat kunnen verstoren.
VerwijderenMooi, dus oorlog voeren wordt ook marktwerking?
VerwijderenRasmussen geeft Trump een voorsprong
VerwijderenThursday, July 21, 2016
Hillary Clinton has rebounded into a virtual tie with Donald Trump in Rasmussen Reports’ latest White House Watch survey.
Our weekly national telephone and online survey of Likely U.S. Voters finds Trump with 43% support, while Clinton earns 42%. Eleven percent (11%) like some other candidate, and four percent (4%) are undecided. (To see survey question wording, click here.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch
Als Trump achterop in de peilingen staat voorspel ik de komende maanden massale aanslagen uit naam van moslim terrorisme. Dit om Trump aan de overwinning te helpen.
VerwijderenBlijkt dat 54% voor EU is in NL
VerwijderenBegrijpelijk. Uittreden zonder een goed plan zou rampzalig zijn.
In dit stadium is een aanslag op Trump waarschijnlijk slechts een voedingsbodem voor een veel grotere, wildere beweging of voor een desintegratiescenario zoals beschreven door Orlov.
BeantwoordenVerwijderenEen gangbaar alternatief is een false flag, of demonisatie van een zogenaamde vijand.
De Clintons hebben een lange lijst met verdachte overledenen om hun heen waaraan zij uiteraard niet gekoppeld kunnen worden.
VerwijderenVincent Foster!
VerwijderenTwee schotwonden in z'n achterhoofd!
VerwijderenConclusie: zelfmoord!
Schietpartij in winkelcentrum München, voorlopig 15 doden.
BeantwoordenVerwijderenhttps://deutsch.rt.com/inland/39611-schiesserei-in-munchner-einkaufszentrum/
Sprekend!!!
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.davidicke.com/wp-content/uploads/2016/07/Untitled-1-14.jpg
https://www.davidicke.com/wp-content/uploads/2016/07/get-attachment-83-2.jpg
VerwijderenAch, er steekt een mes in je hoofd ten teken voor je hersenbeschadiging. Een veel passender voorbeeld is er niet te vinden.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenNice Attacks, Destroying Evidence at Crime Scene: French Government Orders Destruction of CCTV Video Footage
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.globalresearch.ca/nice-attacks-destroying-evidence-at-crime-scene-french-government-orders-destruction-of-cctv-video-footage/5537290
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenHet is inderdaad precies hetzelfde als in Nice, de pliessie roept op om geen foto's of video's op social media te plaatsen, het zou de daders weleens kunnen helpen!
VerwijderenYep, of wij zien dat het een uit de hand gelopen 'oefening' was!
Nu weten wij gelijk waarom het Amerikaanse State Department het publiek oproept om zoveel mogelijk materiaal over MH-17 op social media te zetten.
VerwijderenPrecies, om de daders te helpen!
Charly Hebdo, Paris shooting en nu Nice. Bernard Cazeneuve blijft lekker op zijn post.
VerwijderenHmmm Beloond worden voor falend beleid. Misschien wil de franse overheid wel aanslagen. Je zou denken dat Hollande de noodtoestand wel fijn vindt.
Marine deelt mijn mening dat Bernard moet oprotten. Hij faalt!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3693668/France-s-far-right-leader-Marine-Le-Pen-leads-calls-Interior-Minister-resign-massacre-Nice.html
"Zo hebben we de trail van de buk gezien
VerwijderenEn een dieplader met een missende buk
Ook hebben de vele foto's en berichten op vk veel info opgeleverd"
Leuk al dat door NATO gefabriceerd beeldmateriaal. Wordt door een senior medewerker van de atlantic council de ehter in geslingerd onder het mom van onafhankelijke nieuwsgaring
Jij ook een goed weekend LPG. Zit je al lekker aan een wijntje ?
VerwijderenDe uitspraak van de Duitse en Franse pliessie blijft hetzelfde, LGK! Geen foto's of video's op social media, want dat kan de daders helpen en dat geldt tevens voor MH-17, daar is geen enkel verschil tussen. Dus, ik kan jou nu beschuldigen van het helpen van de daders die MH-17 hebben neergehaald en volgens jou zijn dat de Russen geweest.
VerwijderenJe staat er gekleurd op joh, door je eigen westerse pliessie!
@Joop,
VerwijderenBij 9/11 werden de foto toestellen en film camera's van de burgers in beslag genomen. Is de uitspraak van de duitse pliessie reden om te denken dat München een valse vlag is.?
Ja, waarschijnlijk zullen de CCTV beelden, net als in het geval Nice, worden vernietigd. Zij hebben gewoon door dat wij via die beelden kunnen zien of het een oefening is of niet.
VerwijderenSurprise, en maand of wat terug vond er in Nice/Cannes een terror oefening plaats, zou dat in München ook het geval zijn geweest? Het zou mij niet verbazen.
Ik vind hier dit bericht van de baas van de duitse inlichtingen dienst van 2 Juli.
VerwijderenGermany may face Istanbul-style attacks as IS fighters find way to Europe – spy chief
https://www.rt.com/news/349331-germany-terror-attack-istanbul/
Op 2 Juli is de aankondiging dat er mogelijk IS style aanslagen gaan komen in Europa. 17 IS militanten waren gearriveerd in Europa. En ze hadden IS STATE INSTRUCTIES!, jawel.
Ik zal je een beetje helpen, LGK, heb jij dat gedaan omdat je dom bent of omdat een bepaalde entiteit in de VS jullie gevraagd hebben om zoveel mogelijk materiaal over MH-17 op social media te zetten?
VerwijderenDat jij dom bent is nu al een vaststaand feit, maar hoe lul jij je eruit?
Wat was er nog meer in het onafhankelijke nieuws de afgelopen week?
BeantwoordenVerwijderenFrankrijk neemt wraak op I.S. in Syrië, na de 'terroristische' aanval in Nice! Resultaat: 140 dode burgers!
De VS is na de onthoofding door I.S. van een 12-jarig jochie een beetje terughoudender in het leveren van wapens aan deze groep.
O oké, die heb ik even gemist. Zullen die proxy terroristen daarna door de VS worden overgevlogen naar Georgië en Oekraïne om rotzooi te trappen in Rusland?
VerwijderenBen bang dat er veel verhalen komen van verkrachtingen. Dit is allemaal zoals het moet gaan!. Duitsers moeten de vluchtelingen gaan haten. Voor 2017 heb ik grote sociale spanningen voorspeld in Europa en dus ook in Duitsland en nederland. Blank en zwart, moslim en niet moslim, we gaan elkaar allemaal haten en wantrouwen.
BeantwoordenVerwijderenJe kunt ook lezen dat Trump een dreigement afgeeft aan andere NATO landen om zich meer te bewapenen. Als je je niet genoeg bewapend zal Amerika je niet tegemoet komen.
BeantwoordenVerwijderenVerder vind Trump dat de NATO of hij zelf zich niet moet bemoeien met de mensenrechten in andere landen. Wil Trump soms zelf de vrijheden van de Amerikanen afpakken vraag ik me dan af ?
Een gedachte die bij me opkomt is: 1) is dit een terroristische daad (zijn moslims, of mensen die in moslimlanden zijn geboren [zie Nice], de aanslagplegers), of 2) is hier sprake van een schietpartij (gepleegd door een aantal ernstig verwarde geboren en getogen Duitsers). Bij twijfel kan 3) Poetin er natuurlijk ook nog achter zitten.
BeantwoordenVerwijderenZeer belangrijk om dit te weten omdat je in geval 1 en 3 hoort te denken aan enorme groepen mensen die er op uit zijn om hel en verdoemenis naar de EU te brengen, en om welke reden je best een paar bommen mag gooien op burgers in Syrië, of de nucleaire confrontatie met Rusland tot 'normaal' nieuws kunt maken. Allemaal ter meerdere eer en glorie voor onze veiligheid natuurlijk. Terwijl in geval 2 we rustig kunnen gaan slapen en de politie haar werk moeten laten doen en dit natuurlijk (en dat is zonder grappen zeker waar) niets maar dan ook niets over Duitsers in het algemeen zegt... In geval 1 of 3 echter... Nou ja, zie comment van Oli over het welwillend aanzetten tot volkshaat onder de bevolking in de EU
Het is te gek voor woorden, en ik word er gallisch van geloof ik, bovenstaande gespleten manier van verslaggeving. Die we ook nu weer voor de kiezen krijgen en de komende dagen zullen krijgen (aanslagen en schietpartijen volgen de verhaallijn van een stripboek, ik bedoel draaiboek, in MSM land).
Een voorspelling: Aangezien er nog geen paspoorten en ID kaarten gevonden zijn van de daders en ze ook niet 'in stilte met Kalashnikovs moorden en tegelijkertijd voor een ieder duidelijk sissend zeggen: dit is voor Syrie, en waar hoogzwangere vrouwen, die verder anoniem willen blijven, moeten vluchten uit nauwe ramen nadat ze net, naar ik aanneem, met pers weeën stonden te headbangen bij een HARD ROCK concert [Bataclan in VK]*', en omdat de daders nog voortvluchtig zijn (dus kans hebben om hun terroristische daad ooit nog toe te lichten), schat ik in dat hier sprake is van een 'schietpartij'.
Oplossing: krant weg, tv uit, internet marginaal bekijken en iets goeds doen. Goed weekend gewenst allemaal. Genieten van het zomerse weer of zo, ga ik doen.
* Na te lezen in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/buitenland/-we-zullen-je-laten-voelen-wat-onschuldige-syriers-ook-voelen~a4188471/
Bedankt Willem. Jij ook een goed weekend.
Verwijderenbv al na 3 dagen.?
VerwijderenBellingcat is 2 dagen voordat mh17 neerstortte opgericht. Ik wist al op 15 Juli dat Poetin achter het neerhalen van mh17 zat.
Het is inmiddels wel duidelijk dat bellingcat zelf MH-17 heeft neergeschoten.
VerwijderenMunich Police: Islamic Terrorists Not Connected to Mall Attackin
Verwijderenhttp://sputniknews.com/europe/20160722/1043492945/munich-mall-terror-connections.html
Het waren in Munchen extreem rechtsen zo lijkt het
U bedoelt vast 'scherp'
Verwijderenwishful thinking. Het betekent gewoon val dood.
Nee, op 15 Juli wist ik al dat Poetin achter het neerhalen van MH17 zat.
VerwijderenHoofdverdachten in de zaak mh17 zijn Elliot Higgens en Dajey Petros
VerwijderenHet is precies 5 jaar geleden dat Anders Breivik en kornuiten 77 man doodschoten.
Verwijderenhttp://sputniknews.com/news/20160723/1043497930/boris-johnson-munich-terror-isis.html
mw Merkel heeft volgens dit artikel in een jaar tijd al 2 miljoen vluchtelingen opgenomen.
"Weer geen argumenten meer"
VerwijderenJij hebt geen lul meer!
Donald Trump Says Horrible Munich-Style Terrorist Attacks ‘Cannot Continue’
Verwijderenhttp://sputniknews.com/us/20160723/1043498953/trump-horrible-munich-cannot-continue.html
De Donald kopt hem gelijk in. Jongens, ik ga op Trump stemmen. Dit kunnen we niet door laten gaan!
"Jongens, ik ga op Trump stemmen."
VerwijderenHoe doe je dat? Heb jij stiekem een dubbel paspoort?
2 miljoen badmeesters in Duitsland. 5 miljoen klachten over aanrandingen
Verwijderen"Een visie heeft die man nog nooit verteld"
VerwijderenËén visie heeft hij WEL vertelt, hij maakt een einde aan JOUW imperialistische politiek!
Jongens, ik ga op Trump stemmen.
VerwijderenVoor de goede orde. Dit is cynisch bedoelt.
Ëén visie heeft hij WEL vertelt, hij maakt een einde aan JOUW imperialistische politiek!
VerwijderenDat denk ik ook.
U bent vast jaloers dat Putin wel lid is van de motorclub in Moskou en u niet
VerwijderenNou nee hoor. Ik ben al jaren een zeer tevreden lid van de Nederlandse postzegel club. Ik voel me daar zeer prettig bij.
Fijn te lezen dat JIJ geen visie hebt, LGK!
Verwijderen@LPG,
VerwijderenIk hoop toch niet dat ook u badmeester wordt in Duitsland met uw LUL uit uw broek.
Hoort onder eerdere draad van Joop te staan (terreur in München)
BeantwoordenVerwijderenIk merk nu waarom ik een fan ben van Southfront. In deze video zeggen ze precies wat ik al dacht.
BeantwoordenVerwijderenUS VOTERS FACE A DIFFICULT CHOICE
https://southfront.org/us-voters-face-a-difficult-choice/
Als bijna anticlimax is de running mate van Clinton bekend gemaakt, nagenoeg onder de radar van een copycat shooting in München. Tim Kaine, een conservatieve katholiek die zijn Spaans als jezuitenmissionaris had geleerd, uiteraard van onbesproken gedrag, redelijk competent als bestuurder, een getrouw vriend van de Clintons van tientallen jaren en groot voorstander van TTIP etc. Komt wel integer over, als noodzakelijke compensatie voor crooked Hillary. Is geen echte havik en zeker geen neocon. Maar dat zal zijn portefeuille ook wel niet worden.
BeantwoordenVerwijderenGeen pré voor de Sanders supporters, die de steun van hun favoriet voor Clinton nu misschien nog meer als een sellout gaan uitleggen.
Volgende week weer proberen de belangrijke onderdelen van de conventie te volgen. Maar ik kan nog weinig enthousiasme voorzien. Ik ben wel benieuwd naar de speech van deze man en naar die van Sanders. De pers probeert de afgelopen speech van Trump als pessimistisch te framen. Die indruk kreeg ik zelf niet. Het zal vermoedelijk hun eigen zwarte gal zijn bij het vernemen van zijn ´America First´ programma, met minder interventionisme en handelsverdragen.
Je vergeet het belangrijkste, Rootman.
VerwijderenKaine is goedgekeurd door Israel.
En hij is inderdaad geen Neocon. Beter kan niet, want dan heb je een pro-Israel stem die uit een neutrale mond lijkt te komen.
Uit Haaretz:
Kaine, who has also served as head of the Democratic National Committee, has visited Israel several times and has supported the funding of Iron Dome systems and the U.S.-Israel Strategic Partnership Act. Halber noted that he was a “very good friend” of the U.S.-Israel partnership, but he added that if chosen as vice president, he may want to see movement on the Israeli-Palestinian issue. “His social background and his sympathy to the oppressed will likely make him want to see a solution,” he said, “but he will also support defending Israel in the U.N. and expanding the relationship.”
Kaine is a member of a small group of senators who participate in a biweekly reflection group organized by the Faith and Politics Institute.
“I had many, many personal deep conversations with him, and he is genuinely a friend of Israel,” said Rabbi Jack Moline, one of the group’s moderators. Moline believes that much of Kaine’s worldview was shaped during his work as a Jesuit missionary in Honduras. “It had an immense influence on his understanding of the need to make the world a better place.”
In Virginia, Kaine hosted the first Passover Seder in the governor’s mansion.
http://www.haaretz.com/world-news/u-s-election-2016/1.732809
Bedankt voor deze belangrijke aanvulling! Ik had nog nooit van deze man gehoord, en had mijn info dus slechts uit biografische gegevens van Wikipedia en Google.
VerwijderenHet team van Clinton heeft dus zeer goed nagedacht, met name over de neocon kwestie.
Alles uitstekend gecompenseerd, doch er ontbreekt een ding: de chemie. Waarschijnlijk blijven veel Sanders kiezers thuis, en wordt het dus een overwinning voor Trump.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen@ Knip
VerwijderenHoewel ik het met veel van wat u zegt roerend eens ben verschil ik op een belangrijk punt van mening: De intenties van de deep state/ neocons/ zionisten bestaan inderdaad uit een buitengewoon duistere agenda.
Ik geloof echter niet dat de toekomst vastligt en ook niet al te zeer in de competentie van onze hoogmoedige ´reptielen´. Stom en onmachtig zijn ze uiteraard ook niet, maar juist in deze roerige tijden gebeuren er soms ook verrassend positieve dingen, zoals het struikelen en de nek breken van CIA Gülen afgelopen week.
En wat Donbass betreft: De inwoners gaan een paar harde maanden tegemoet, omdat Putin wil voorkomen dat Clinton gekozen gaat worden* en dus slechts minieme steun wil leveren, maar Ambassadeur Churkin heeft een rode lijn in de VN getrokken: bij een serieuze invasie zal het Oekraiense leger met de nazi milities binnen het gebied van de DPR/LPR deze keer volkomen vernietigd worden. Dat leger bouwt zich nu op en het bestaat voornamelijk uit schurken en blackwater-type huurlingen.
*Als Clinton wordt gekozen is er ook dan geen echt probleem, maar het gaat de bevolking veel kosten, door zeer zware sancties. De kosten voor bewapening moeten ook door de gewone Rus opgebracht worden en voor veiligheid moet een prijs van terughoudender meningen betaald worden.
VerwijderenEen gewetensvol leider gaat behoorlijk ver om al dit soort ellende te voorkomen, in het belang van zijn bevolking.
Maar niet blind tot het uiterste!
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenHet verhaal in de Delovaya Zhizn over de gedode Russische soldaten bleek op niets gebaseerd.
VerwijderenWho slipped? How fake report on ‘Russian soldier deaths’ in Ukraine set MSM on fire
https://www.rt.com/news/313653-russia-ukraine-soldiers-fake-forbes/
http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.php/2015/08/30/phony-reports-of-russian-casualties-in-u
De website van Delovaya Zhizn was gehacked bleek later. Het verhaal over de 2000 gedode russische soldaten was geschreven door een hacker bleek later. Het IP adres van de hacker kwam uit Kiev.
"“On August 23, the editorial staff received emails requesting clarification of the information contained in the article, in its last part. This is how we discovered that the site had been hacked… and an editor removed the part of the text added by the perpetrators to the story.”
He indicated Business Life’s site was hacked on August 22, “allegedly from a Kiev-registered IP address,” RT reported"
Weer geheel actueel, helaas.
BeantwoordenVerwijderenhttp://stanvanhoucke.blogspot.nl/2016/07/operation-gladio.html
Joop,
Verwijderenook ik denk aan Gladio zij dit soort zaken. Maar enkele kenmerken van de Gladio aanslagen ontbreken.
Bij Gladio ontkwamen de daders altijd, zover ik weet. En van een zelfmoord-aanslag was nooit sprake.
Dat deze aanslagen goed passen in bepaalde agenda's: akkoord.
Dat ze niet op het conto van de islan kunnen worden geschreven: akkoord. ( Zie mijn lange post hieronder van 16.50 uur)
Ook de post van Guess Who, die ik nu juist lees, moet worden nagetrokken, en indien correct, dan moeten we die ook 'verbreiden'.
@Jan Verheul,
VerwijderenHet is wel grappig dat Stan van Houcke een zelf gefabriceerde wikipagina over dit onderwerp heeft gemaakt. De informatie die in deze link staat zal je niet in de "echte" wikipedia vinden of er zal een opmerking bij staan zoals; "Complotdenkers denken dat....".
Waar "Gladio" in de jaren 80 van de vorige eeuw werd gebruikt om hun aanslagen toe te schrijven aan linkse groeperingen zoals de Rode Brigades in Italië, de Rote Armee Fraktion in Duitsland, de CCC en Bende van Nijvel in België, zo zal "Gladio B" iets anders zijn opgezet als zijn illustere voorganger. Alhoewel "Gladio" formeel zou zijn ontbonden, alles wijst erop dat de NAVO (CIA, MI6 en nu waarschijnlijk ook de Mossad) de uitspraken van nationale regeringen aan hun fascistische laars lappen en rustig verder gaan met het terroriseren van burgers. waar het bij "Gladio" erom ging om de USSR zwart te maken, bij "Gladio-B" zal de moslim de pineut zijn en het is aan het vernuft van de doorsnee burger om dit spel te doorzien.
Hoeveel mensen denken echt dat er op 9/11 19 plofmoslims waren? Een diep religieuze Mohammed Atta die van alcohol, varkensvlees, lapdances hield en zelfs een hoertje als vriendin had.
"Ik zie graag een lijstje hoeveel CIA medewerkers zichzelf hebben opgeblazen?"
Verwijderen- Mohammed Atta;
- Abdulaziz al-Omari;
- Wail al-Shehri;
- Waleed al-Shehri;
- Satam al- Suqami;
- Marwan al-Shehhi;
- Fayez Banihammad;
- Mohand al-Shehri;
- Hamza al-Ghamdi;
- Ahmed al-Ghamdi;
- Hani Hanjour;
- Khalid al-Mihdhar;
- Majed Moqed;
- Nawaf al-Hazmi;
- Salem al-Hazmi;
- Ziad Jarrah;
- Ahmed al-Haznawi;
- Ahmed al-Nami;
- Saeed al-Ghamdi.
Ene Richard Gutjahr filmt toevallig het truck-incident te Nice alsook geheel en al toevallig de schutter in Munchen. En daar komt dan nog bij dat zijn partner, Einat Wilf, als politicus het Zionisme wereldwijd promoot, mar ook nog eens bij de Israelische veiligheidsdiens heeft gewerkt.
BeantwoordenVerwijderenMünchen, Nice, Orlando.
BeantwoordenVerwijderenZelfmoord-aanslagen door jonge moslim-mannen.
De media klagen. Het volk wordt bang en boos. De deskundigen verklaren. "Het is de Islam. Die onverdraagzame godsdienst met al die teksten die opwekken tot heilige oorlog."
Een test. De Koran is 1300 jaar oud. Zijn er al 1300 jaar zelfmoord-aanslagen door moslims? Hoeveel wilde schietpartijen waren er vóór 2001? Geen, zover ik me herinner.
Is er iets veranderd in de Koran? Zijn er haat-verzen bij geschreven?
Nee. Ook niet.
Maar wat is er dan gebeurd?
Sinds 2001 is het Yinon Plan tot uitvoer gebracht.
Moslimlanden worden vernietigd doordat krachten van buitenaf in die landen een burgeroorlog veroorzaken. ( Geheel volgens Training Circular 18-01).
Vanaf 2001 plukken we de vruchten van al die madrassa's die de Amerikaanse neocons als Richard Perle en consorten hebben gefinancierd, samen met hun (onwetende) helper Fetullah Gülen.
Sinds 2001 zijn de moslim-bashers met volle kracht aan het werk gegaan. Boeken, video's, fake-geschiedenis.
Sinds 2001 zijn er joodse figuren die zich vermommen als moslims en dan de meest agressieve verhalen vertellen. Denk aan Joseph Cohen: https://www.youtube.com/watch?v=DabIO_gwRgo
Joseph Cohen kennen we als leider van Revolution moslim. Hij heette toen Yusef al Khattab, en haalde vier keer het wereldnieuws met zijn extremistische verhalen. (Wenste een atoombom op Israel, was fan van de Fort Hood schutter, bedreigde de makers van South Park etc.)
Denk aan Adam Pearlman die zich voor deed als moslim-activist: https://www.youtube.com/watch?v=GsUtvOW6SR0
Kortom, kosten noch moeite zijn gespaard om de moslims zwart te maken.
En het was al niet gemakkelijk om een goede verstandhouding tussen moslims en autochtonen te handhaven, want ze zijn wel erg snel onze landen binnen gestroomd, en massa-immigratie geeft altijd flinke problemen. Altijd. Ongeacht wie de immigranten zijn.
"OK. Dus de moslims zijn zwart gemaakt en vernederd. Maar dat wil toch niet zeggen dat je met een geweer de straat op gaat om onschuldigen te vermoorden? " zult u zeggen.
Ja en nee.
99% van de moslims is in staat om de jarenlange vernedering en het diepe kwetsen van hun heiligste gevoelens (de profeet naakt en pornografisch afgebeeld, dat moet toch kunnen! Dat zijn de hogere waarden van de Vrije pers!) over zich heen te laten komen.
Maar 1% van de moslims lukt dat niet. Zoals ook 1 % van de mensen die lang gepest wordt het recht in eigen hand neemt. En 1% van de vrouwen die in haar huwelijk mishandelt wordt uiteindelijk haar man zal proberen te vermoorden.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. De eigenschappen zijn volgens de Gaus kromme verdeeld, en de 1% die zich in de extremen bevindt, zal tot agressie over gaan.
"Maar die moslims zijn toch de daders. Ze hebben toch schuld!"
Ja en nee.
Daders zijn ze zeker. Maar is een gepest jongetje schuldig aan de wraak die hij neemt? Of de duizend maal verkrachte vrouw. Is zij schuldig? Of zijn de pestkop en de verkrachter de schuldigen?
Het antwoord is aan U.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze propaganda kenmerkt zich door salafisme met de islam te verwarren. Dat is zelfs het geloof zelf binnengedrongen.
VerwijderenDe wahabis/ salafisten noemen zichzelf Sunnis (maar zijn het niet, het zijn niet eens moslims!).
Elk jaar vallen tienduizenden Hadj pelgrims te prooi aan deze illusie. Gematigde Sunnis zien die salafisten dan als ´scherpslijpers´, zoals gematigd protestanten de fanatieke zwartkousen respecteren vanwege hun zeer grote bijbelkennis. Het besef dat het leiden van een goed leven zijn eigen wijsheid oplevert, in de religieuze opvatting getemperd door de Schrift, gaat dan verloren, en de enige deugd die overblijft wordt fanatieke gehoorzaamheid.
Het is het vergif der Farizeëers, maar inherent aan het monotheïsme, met hun jaloerse oorlogsgod.
@ knip.
VerwijderenIk kan uw post niet altijd even goed volgen. Uw eerste zin begrijp ik als: "Het is duidelijk wat er nu gebeurt."
U zegt (denk ik) dat op youtube te zien is dat in de MSM nooit bewijzen komen dat er echte doden zijn gevallen.
Daarover dit: ik kan de MSM nog wel begrijpen als ze geen gruwelijke zaken wiollen tonen. Maar vaak komen er ook geen privé filmpjes op youtube waarop te zien is dat er echte doden zijn gevallen.
Toch wil ik een onderscheid maken tussen zaken als Sandy Hook, Orlando, Boston (aanslagen in de VS) enerzijds, en aanslagen in Europa.
Ik denk dat Nice en München echt gebeurd zijn en dat het echt een gevolg was van dolgedraaide moslimjongeren die geen uitweg meer zien. ( En ik kan me dat goed voorstellen.)
Ik vind youtubers prima. Maar zeker niet allemaal. Ik denk dat Changing Reason zijn werk goed doet. https://www.youtube.com/watch?v=7EMFzihk86U
Ik houd niet van youtubers die met niet-overtuigend materiaal komen en dan spreken met een air van 'Wat zijn jullie toch dom!'.
Wat heeft een tracking-device metyoutube te maken?
Knip, ik moet altijd heel erg mijn best doen om begrijpelijke taal te schrijven. En dat doe ik ook. Het is een service aan de lezer. Denk daar eens aan, als U weer een post schrijft.
Lees hem nog eens kritisch door. Laat hem eens door een ander lezen.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenLPG, als er iemand verknipt is, dan ben jij het wel. Net als je "vriend" György Schwartz alias George Soros. De fijnste tijd uit het leven van György was toen hij als 14 jarig jongetje samen met zijn vader de bezittingen van zijn mede joden ging confisceren in opdracht van het nazi regime. Hij vond het bovendien een positieve ervaring.
Verwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=c1Qr7TnWG74
http://www.handelsblatt.com/politik/international/journalist-richard-gutjahr-in-nizza-die-panik-begann-mit-den-schuessen/13882708.html
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.tagesschau.de/multimedia/video/video-201867.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Einat_Wilf
Net te snel conclusies trekken denk ik: ik kan niet zo gauw uitmaken of Gutjahr ook zelf in München was, of er uit hoofde van zijn functie later heenging.
Gutjahr werkt momenteel bij de Beierse TV, en dus zwa hij waarschijnlijk dicht bij de plaats van de aanslag in Múnchen. HGij deed verslag om 22 uur, en toen was die aanslag al uren bezig. Daar is dus niks verdachts.
VerwijderenMaar in Nice is hij wel heel erg exact ter plaatse:
"Ich war direkt an der Anschlagsstelle und habe gefilmt, wie der Lkw auf die Menschenmenge zufährt."
Wikipedia: Ein Video, das offenbar den Beginn des Anschlags zeigt, stellte er dem WDR zur Verfügung; er entschied sich ausdrücklich gegen eine Veröffentlichung des Materials in den sozialen Netzwerken, weil er es den Sendern überlassen wollte, welche Bilder gezeigt werden sollten.
Verder in Wikipedia:
Gutjahr stond in 2010 23 uur op de stoep van Apple en was de eerste persoon die een Ipad kocht.
Ik krijg de indruk dat Gutjahr er alles voor over heeft om zelf in het nieuws te komen.
Het zou me niks verbazen als hij getipt was over Nice. En dan weten we ook meteen dat er een belangrijk onderscheid is tussen de Dader en de Schuldigen van de aanslag in Nice.
At 17:52 CEST (15:52 UTC), a lone gunman opened fire at a McDonald's west of the Olympia shopping mall in Moosach.
VerwijderenRichard Gutjahr is er vanaf het allereerste moment bij. Hij filmt de schutter als deze buiten Mcdonalds op voorbijgangers schiet.
Opmerkelijk.
Guess Who,
Verwijderenwaar kunnen we dat verifieren?
Bij nader inzien denk ik niet dat het filmpje van zijn hand is. Hij heeft zich 20 minuten na de aanslag naar de locatie begeven en later op televisie verslag uitgebracht.
VerwijderenU ziet: we moeten altijd voorzichtig zijn. Dank voor uw eerlijkheid.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenNee hoor Knip. Gewoon blijven posten. Blik bepaalt of iets blijft staan of niet. Jij hebt je mening en die moet je blijven ventileren als je daar behoefte aan hebt.
Verwijderen@ knip.
VerwijderenOp dit moment heb ik alleen het bovenste filmpje gezien. ( Rest komt mogelijk nog)
Het begint heel irritant.Je ziet wat youtube beelden en een cursor die heen en weer schiet. Geen commentaar. Je weet niet wie wat beweert en wat de maker van de video nu aan het uitleggen is. Slecht gedaan dus.
Maar ik bleef kijken, en daarna ging het over Nice.
Nu vind ik het aleen enorm toeval dat een journalist precies op het juiste hotel-balkon staat als daar voor zijn neus een niet aangekondigde 'wereld-gebeurtenis' plaats vindt.
Maar Gutjahr stond er. Toeval? Zal wel. Maar dan: echtgenote zit in de core van de Joodse Macht ( bijna voorzitter World Jewish Organisation). En: Ijdel, want vloog naar new York en stond 23 uur op de swtoep omk als allereerste een iPad te kopen. De wereld heeft het geweten.
Ik vond het dus al minder toevallig dat hij daar op dat balkon stond.
Maar nu blijkt uit dit filmpje dat hij al buiten stond en begon te filmen toen er waarschijnlijk nog niets aan de hand was.
( Kijk naar video vanaf 6.45 min. Luister naar commentaar.)
We zien de truck langzaam door rijden.
Er zijn dan nog geen doden gevallen. De truck is om een of andere reden op het terrein gekomen. Een motorrijder komt naast de truck rijden, maar valt. ( Gutjahr beweert dat de motor rijder probeerde in de truck te komen, werd neergeschoten en werd overreden door de truc. dat zie ik niet op de video). Dan schiet de politie op de chauffeur. ( We zien dat een drietal agenten achter de truck aan rent.) Pas daarna geeft de chauffeur gas en gaat hij zijn verwoestend werk doen.
Zo begrijp ik het verhaal en het filmpje van Gutjahr.
Als ik dat goed heb begrepen, dan stelt zich de vraag: Wat was de reden van Gutjahr om die truck te gaan filmen?
Had hij al geschreeuw gehoord?
Stond hij toch al toevallig met zijn camera in de aanslag?
Gutjahr geeft er geen verklaring voor.
De kans dat een redelijk bekend journalist exact klaar staat op 'ground zero' op het uur 0, die kans is zeer zeer klein.
Maar nu is hij ook al gaan filmen zomaar bij toeval. Of misschien nadat hij wat geroep hoorde.
De kans dat je dat doet, zomaar gaan filmen op het juiste moment, nog voor er echt iets aan de hand is: die is nog vele malen kleiner.
Hiermee wordt Gutjahr een soort Nina Brink, die al haar aandelen verkocht in de week voor 911. "Zomaar. Ik had een gut feeling' zei ze als verklaring tegen Paul Witteman.
Er zal in huize Gutjahr wel wat zwaaien: "Gaan filmen nog voor er iets aan de hand is: dat hadden we toch niet afgesproken, idioot!"
Ik ben benieuwd of Gutjahr nog een fataal auto-ongeluk krijgt in de komende maanden.
Knip.
VerwijderenDe tweede video beweert dat Gutjahr zelf de aanvaller van Munchen filmde. Het is al lang duidelijk dat dit niet zo is. Waarom plaats je een achterhaalde leugen/vergissing?
In de derde video zien we dat een drs. beweert dat er geen echte atoombom bestaat. Kan zijn, maar de foto's van Hiroshima zien er wel heel anders uit dan die van andere gebombardeerde plaatsen. En die paddestoel is ook geheel gefaked? Welke bom is er dan op Hiroshima gegooid? Dat moet jij me uitleggen, knip, want dat moet je weten alvorens ons lastig te vallen met deze video.
Het vierde filmpje toont een vlieg-demonstratie waar een 'carpet bombing' wordt nagespeeld.
Alleen psychologisch interessant voor mij, want het filmpje is 6 miljoen keer bekeken. Ik wist echt niet dat de mensheid zooo dom was.
In jouw laatse video zien we beelden van WO1 en horen we het lied 'it's a long way to tipperary'.
Denk je dat ik mijn tijd niet beter kan gebruiken?
Over Gutjahr en zijn film.
VerwijderenWe zien dat Gutjahr filmt vanaf een balkon waar er redelijk vrij zicht is op de boulevard. Rechts en links zie je dat er bomen staan.
War je nu kan doen is nagaan of dit balkon het beste balkon is met het meest vrije zicht op de boulevard. ( Met Google Earth is dat mogelijk te doen.)
Op de plaats waar hij filmt was de auto al door de weg-blokkade gereden. Het had dus best gekund dat hij daar al met een noodgang op de mensen in reed. Dat kon Gutjahr niet vooraf weten.
Toevoeging bij 12.19 post:
VerwijderenAls Gutjahr filmde vanaf het balkon dat zowat als enige een goed uitzicht gaf op de boulevard, dan wordt daarmee de kans op toeval voor de derde keer nog eens veel en veel kleiner.
De kans dat een redelijk bekend journalist (met Mossad info?) en enorme eerzucht bij toeval precies op de enige positie ter wereld staat vanwaar je de Nice attack goed kan filmen, en dat hij dan ook nog begint met filmen als er nog geen enkele reden voor is? Kleiner dan 1 op 1 miljard lijkt mij.
En dat betekent: dit was geen toeval.
En dat betekent: de Nice attack was een sting operation.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenMooie bijdrage Jan. Ja, Nice is voor mij een 100% valse vlag.
Verwijderenhttp://www.veteranstoday.com/2016/07/22/nice-munich/
Verwijderenhttps://en.wikipedia.org/wiki/Einat_Wilf
Van Richard Gutjahr bestaat geen wikipagina. Is ook niet zo verstandig als je een Mossad agent bent.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenHelaas vrees ik dat Knip, ondanks uitstekende bedoelingen, gevallen is voor propaganda à la Sorcha Faal.
VerwijderenDat wil echter totaal niet zeggen dat alles wat hij naar boven brengt onzin zou zijn!!!
Een kleine CIA tak om af en toe disinfo te verspreiden.
Het doel is om serieuze non- mainstream investigative journalists als aluhoedjes te framen.
En iedereen krijgt er een keertje mee te maken en beleeft zijn moment van schaamte....
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenOver Gülen:
BeantwoordenVerwijderenEen aantal posts op diverse sites gaf mij de indruk dat Gülen een vorm van salafisme in opdracht van de CIA predikt.
Ik wam echter vandaag verschillende andere geluiden tegen:
http://lobelog.com/islamists-at-war-in-turkey/
http://carnegieendowment.org/2014/02/04/g-len-movement-and-turkish-soft-power-pub-54430
Het feit dat deze info van zeer suspecte bronnen komt is nog geen reden het meteen te verwerpen.
De taal zal het erg moeilijk maken dit te fact checken, maar het is wel belangrijk.
Er is geen onderwerp waarover ik een vaste mening heb. Vanwege het taalprobleem is het extra lastig alles over zo´n onderwerp als de Gülen beweging boven water te krijgen. Eenzelfde voorbeeld was Girkin/ Strelkov.
VerwijderenHet is bepaald geen schande om van mening te veranderen n.av. nieuwe feiten of degelijke argumenten: dat betekent dat je een heldere, levende geest hebt.
In het geval Gülen ben ik nog lang zover niet om mijn mening te herzien, daarom vroeg ik ook om feedback.
Er is geen onderwerp waarover ik een vaste mening heb. Vanwege het taalprobleem is het extra lastig alles over zo´n onderwerp als de Gülen beweging boven water te krijgen. Eenzelfde voorbeeld was Girkin/ Strelkov.
VerwijderenHet is bepaald geen schande om van mening te veranderen n.av. nieuwe feiten of degelijke argumenten: dat betekent dat je een heldere, levende geest hebt.
In het geval Gülen ben ik nog lang zover niet om mijn mening te herzien, daarom vroeg ik ook om feedback.
Rootman,
Verwijderenvolgens Willy van Damme moetje nooit 1 woord geloven van CIA ambtenaren. Jouw eerste artikel is geschreven door Graham Fuller.
Zijn dochter was gehuwd met de oom van de Tsarnaev broers, je weet wel , die jongens die de Boston-mararthon aanslag zouden hebben gepleegd.
Stel dat Gulen voor de CIA werkt, wat zal Fuller dan doen? hem als ongevaarlijk en goedaardig wegzetten natuurlijk.
Ik vind dat we deze bron niet serieus moeten nemen.
Ik zie dat de tweede link uit dezelfde bron komt, en zie dat je zelf al twijfels hebt bij deze bronnen.
VerwijderenWat je waarschijnlijk niet wist is dat dit profiel al jaren lang voor Gulen wordt gegeven: hij is gematigd, wil de kwaliteit van leven van de moslims verbeteren, wil moderniseren, maar wel de religie een goede plaats daarin geven.
Dat is de narrative.
Daarom kan het American Turkish Council ( Richard Perle, Wurmser etc.: neocon havikken .... die geld geven aan arabieren.... warning lamps anyone??) miljarden amerikaanse tax $$ aan Turkije geven, en aan Gulen vermoedelijk.
Maar let op: de madrassa's die Gulen bouwt geven niet alleen Engelse taal onderricht, maar geven ook militaire training, en een deel van de studenten wordt jihadist.
Wat is dan het echte doel? Denk je?
Ik las ergens dat het echte achterliggende doel voor Gulen is om alle Turkse volkeren in de wereld te verenigen. Dat zijn er dan 180 miljoen. Maar in China wonen er nog eens 120 miljoen, meen ik. Als hij die er er ook bij kan krijgen zit je op 300 miljoen. ( Of 500 miljoen, dat herinner ik me nu niet precies)
Dat is de geheime agenda van Gulen.
Maar hij krijgt geld via de joodse Amerikanen, en die hebben natuurlijk een heel andere agenda: de moslimlanden zichzelf laten vernietigen door jonge en testosteron rijke jongens eerst te brainwashen en dan alle gevestigde non-USA-puppet leiders te laten aanvallen.( In feite het Yinon Plan alsnog uitvoeren.)
Gulen zal dit wel vermoeden, maar denkt wellicht: mijn tijd komt nog wel. Perl denkt: eerst maar eens de Saddams en Assads en Ghadaffi's opruimen. Dan zien we wel weer. En wat kan ons gebeuren: als Gulen's bemoeienissen onverhoopt toch tot arabische democratische regeringen zouden leiden, dan weten we precies hoe we daar de controle over kunnen nemen. We doen niet anders in de rest van de wereld.
Rootman schreef: "Er is geen onderwerp waarover ik een vaste mening heb."
VerwijderenEn dat is de enige goede houding.
Je moet de waarde van jouzelf gelijk stellen met het waarheids-gehalte van jouw ideeen.
Dus altijd zoeken naar feiten die jouw wereldbeeld als onjuist kwalificeren. Dat is de enige manier om 'beter 'te worden.
Maar dat is contra intuitief.
Onze intuitie zegt ons: Als ik een fout moet toegeven, dan verlies ik 'face' en dus reputatie en uiteindelijk betekent dat: minder goede voortplantingskansen. Vandaar die aangeboren neiging om de eigen mening te behouden en verdedigen.
De zwakste denkers zijn dus het internet aan het afstruinen naar berichten die hun wereldbeeld onderbouwen.
En bij elke vondst wordt die triomfantelijk gepost.
Niet moeilijk natuurlijk: want wie controleren de media? Wie schrijven 99% van alle columns in de MSM? Juist, de usual suspects en hun huurlingen ( al dan niet bewust huurling zijnd).
Dat vond ik zo goed van Pim: hij kon gewoon van mening veranderen. maar dat maakte hem ook tot onbetrouwbaar voor de Usual Suspects. En dat kostte hem het leven, zo is mijn inschatting. Het was tijd voor Geert: heel betrouwbaar en heel trouw aan de Usual Suspects.
WOW, ik heb hier een mooi artikel van WILLIAM ENGDAHL uit feb 2015 over operation Gladio, one world government en de Gülen beweging. Graham Fuller is een enorme senior medewerker binnen de CIA.
Verwijderenhttp://www.boilingfrogspost.com/2015/02/10/bfp-exclusive-william-engdahl-on-operation-gladio-fethullah-gulen-one-world-government/
Stukjes
"Sibel Edmonds, former FBI Turkish translator and “whistleblower,” named Abramowitz, along with Graham E. Fuller, as part of a dark cabal within the US Government that she discovered were using networks out of Turkey to advance a criminal “deep state” agenda across the Turkic world, from Istanbul into China. The network that she documented included significant involvement in heroin trafficking out of Afghanistan."
"Graham E. Fuller had been immersed in the CIA’s activities in steering Mujahideen and other political Islamic organizations since the 1980’s. He spent 20 years as CIA operations officer in Turkey, Lebanon, Saudi Arabia, Yemen, and Afghanistan, and was one of the CIA’s early advocates of using the Muslim Brotherhood and similar Islamist organizations like Gülen Cemaat to advance US foreign policy."
"WE: First it should be noted that Russia moved swiftly to ban the Gülen schools when the CIA began the Chechyn terror in the 1990’s. In the 1980’s when the Iran-Contra scandal broke in Washington (a scheme authored by Fuller at CIA), he “retired” to work at the CIA and Pentagon-financed RAND think-tank. There, under RAND cover, Fuller was instrumental in developing the CIA strategy for building the Gülen Movement as a geopolitical force to penetrate former Soviet Central Asia. Among his RAND papers, Fuller wrote studies on Islamic fundamentalism in Turkey, in Sudan, in Afghanistan, Pakistan and Algeria. His books praise Gülen lavishly."
Engdahl zei vorig jaar het volgende en dat zien we nu mogelijk gebeuren nu de CIA coup is mislukt. Binnen de SCO wordt Turkije een draaischijf in de opkomst van euroazië.
"WE: I believe that Turkey today can play a very positive role in a new world that is emerging to replace the world of CIA wars, terror and chaos. Turkey is a geopolitical crossroads which has the possibility to play a very positive role in the emerging Eurasian system of China and Russia, the countries of the Shanghai Cooperation Organization, in building energy and rail infrastructure. By herself, Turkey will be isolated and broken as Ukraine, and by the same people. In a principled economic and political alliance with Russia and China, she can play a pivot role in building a new world free of the debt of the collapsing Dollar System that also included the stagnating Europe. Turkey has a beautiful opportunity to partner with Russia and change the world power balance. It will require a lot of will. But if done in a good open way, Turkey could enjoy prosperity as never before and be a genuine “good neighbor.”"
Alexander Mercouris: Report of a Russian Tip-Off to Erdogan is True
Verwijderenhttp://theduran.com/alexander-mercouris-report-russian-tip-off-erdogan-true/
@Rootman, de bron is reden om het hele verhaal als propaganda te zien. Fuller is in feite de man achter Gülen. De man achter Gülen schrijft in het artikel alleen maar negatief over Erdogan en alleen maar positief over Gülen. Uiteraard.
VerwijderenMaar het slot van het artikel is veelzeggend.
"How will it end? Erdogan has beaten Hizmet decisively. But Erdogan is planting the seeds for his own destruction. How and when he will fall remains unclear. Meanwhile on the international scene Turkey is rapidly becoming a pariah. The country itself is now his primary victim."
Erdogan is naar Poetin gegaan zoals we weten, daarom moest ie weg. De coup tegen Erdogan is mislukt. (Ook als Erdogan niet naar Poetin was gegaan had ie weg gemoeten en plaats moeten maken voor chaos, misschien was de coup dan op een later tijdstip geweest of Erdogan dat de coup zou komen en is snel vriendjes geworden met Vlad). Ze geven de strijd nooit op en Erdogan moet zoiezo weg en ik verwacht dat Erdogan meer en meer zwart gemaakt gaat worden in de pers en er zal waarschijnlijk economische en financiële oorlogsvoering komen tegen Turkije. We hebben het van Fuller zelf gehoord. TURKIJE IS NU DE PARIA BINNEN DE INTERNATIONALE GEMEENSCHAP GEWORDEN. HET LAND ZELF IS HET SLACHTOFFER GEWORDEN DOOR HET OPTREDEN VAN ERDOGAN.
Sorry mensen, maar het feit dat de bronnen zeer suspect zijn (inclusief Jim Lobe) kan voor mi geen reden zijn Gülen te verwerpen. Uiteindelijk raadplegen de meesten van ons ook het CIA Fact Sheet wanneer het om voor ons onbekende landjes gaat.
BeantwoordenVerwijderenIk wil gewoon meer inhoud!
Waarschijnlijk heeft geen enkele partij hier schone handen, dus laten we ons svp op het zoeken naar de feiten concentreren en de interpretatie aan de individuele reageerders overlaten, en accepteren dat dit voorlopig slechts meningen en iterpretaties betreft!!!
@Rootman
VerwijderenAlleen als Fuller positief over Erdogan en negatief over Gülen zou spreken zou ik gaan twijfelen of Gülen werkelijk banden met de CIA zou hebben.
Het artikel van Fuller bevestigd wat mij betreft de mening van de onderzoeksjournalist waarin ik geloof.
"Vannacht de helft van de speeches gezien van Ivanka Trump en the Donald. Zeer onder de indruk van Ivanka, en met de gay senator (of wat hij dan ook was) is een een klap veel van de weerstand van de zwevende kiezer tegen de ultrareactionaire evangelical wing uitgeschakeld."
De gay senator (of wat hij dan ook was) is Pieter Thiel. Hij is co founder van paypal en zit in de steerig committee van Bilderberg. De club die er juist voor heeft gezorgd dat Amerika is gedeindustrialiseerd en er voor zorgt dat Amerika nog verder deindustrialiseerd. De speeches van Peter Thiel, Ivanka en Donald, het is allemaal nep. Ze zeggen datgene waarvan ze denken dat ze dat aan de macht helpt. Éenmaal aan de macht doen ze precies wat ze altijd al van plan waren en dat is voor zichzelf en voor hun vriendjes (0,0001%) werken. Heeft Trump ooit gezegd dat hij wallstreet gaat belasten ?. Of de FED gaat auditen of überhaupt iets gaat doen tegen de too big to jail. Nope.
De zoetsappige Melania Trump heeft bv nooit haar studie afgemaakt, maar de buitenwereld moet via haar biografie geloven dat ze is afgestudeerd in ontwerp en architectuur aan de universiteit van Ljubljana. Gewoon keihard liegen. Na haar eerste jaar was ze weer weg van de universiteit. Gesjeesd.
Die ultrareactionaire evangelical wing gaan nooit op Trump stemmen. Dat zijn de mensen die op Ted Cruz stemmen. Er is een splitsing in de partij. De Ted Cruz mensen gaan waarschijnlijk op Hillary Clinton stemmen
Wallstreet heeft de kont van Trump meerdere malen gered. Het is nu pay back time voor de Donald.
VerwijderenHij moet de omgeving voor de elite zo veilig maken (DHS c.q politiestaat) dat het volk de elite nooit kan berechten voor alle fraude die ze in hun leven hebben gepleegd.
p.s Uiteraard is alles wat ik schrijf mijn mening.
What is the choice between the less of two evils?
VerwijderenIk heb geen keuze Joop. Ik zou het echt niet weten. Ik heb het hier vaak over Trump omdat er bij sommige mensen nog een illusie is dat Trump het beste voor heeft met het Amerikaanse volk. Die illusie heb ik niet.
VerwijderenIk heb echt geen idee bij wie de wereld vrede of de economie in betere handen is. Trump zal wel voor meer verandering van het huidige beleid zorgen.
Maar ja, jullie willen allemaal Trump, dan kies ik ook maar voor Trump.
Oké, dus sinds decennia zijn wij er nu achter dat wij geen keus hebben.
VerwijderenYep, een nederlaag is moeilijk te verkroppen, vooral met de laatste email leaks! De eerste komt zij al niet te boven, laat staan de tweede!
VerwijderenRusland mag naar de Olympische Spelen van het IOC!
BeantwoordenVerwijderenDus, Rusland mag naar de Olympische Spelen!
VerwijderenDe frustratie begint bij jou wel héél erge grote vormen aan te nemen, hé LGK?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenHeb het 8 uur journaal niet gezien. Maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk niet. De mensen in de donbass moeten gedemoniseerd worden. Wij in Nederland mogen geen warme gevoelens voor deze mensen hebben/krijgen.
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de link Dawg.
BeantwoordenVerwijderenHillary en Trump zijn allebei ongewenst. Ik verwacht van beide slecht leiderschap in de tijd van een crisis.
De nieuwe adviseurs van Trump voor Pisrahel zijn nog zionistischer dan Nethanyahu.
BeantwoordenVerwijderenLast week, as the draft Republican platform was leaked, Trump proudly tweeted that it was the “most pro-Israel of all time!” Avoiding any mention of a two-state solution, it states: “Support for Israel is an expression of Americanism. … We reject the false notion that Israel is an occupier.”
The capitulation was so complete that even the Anti-Defamation League, a New York-based apologist group for Israel, called the platform “disappointing” and urged the Republican convention to “reconsider”. After all, even Netanyahu pays lip service to the need for a Palestinian state.
But Trump is not signaling caution. His new advisers on Israel, David Friedman and Jason Greenblatt, are fervent supporters of the settlements and annexation of Palestinian territory.
http://mondoweiss.net/2016/07/talks-trump-israel/
IK denk dat met deze wetenschap zelfs Jan anti Trump wordt. Hehehe.
VerwijderenHillary Clinton heeft een petit mal epileptische aanval in het openbaar gehad, hier gaat de Trump campagne mee weglopen. Clinton komt dan zwak en ziekelijk over, en het zal einde verhaal worden voor haar.
BeantwoordenVerwijderenEr zijn veel filmpje op Youtube over, waar vrij vaak demonische bezetenheid wordt gesuggereerd.
https://www.youtube.com/watch?v=lMZhXgtmF08
Dat laatste lijkt me overbodig, want ze is demonisch genoeg van zichzelf.
Trump als überzionist? Zou kunnen. Als nominee wordt hij vanaf nu bijgeschoold over staatsgeheimen. Dat zal bij een impulsief persoon als hij in elk geval tijdelijk zijn meningen veranderen. Trump een beetje kennende gooit hij het evt ook zo weer van zich af en zijn die adviseurs eventueel zo weer verdwenen.
Het kan ook dat Trump de weg van Erdogan en Putin volgt en beseft dat hij zijn doelen niet kan bereiken als hij nu al de confrontatie met de zionisten aangaat.
Ik ben misschien te optimistisch, want verontrustend is het wel.
Rootman,
Verwijderenik vind dit de duidelijkste video: https://www.youtube.com/watch?v=JeZXBTfy5Po
Ik ben niet deskundig, maar ik denk ook wel dat dit een korte aanval was.
Ze begon erg langzaam te spreken ( over de Obama steun die ze kreeg) , en toen dat vreemde hoofdschudden.
Zou dat overdadige lachen een bewust uitgevoerde 'cover-up' van haar zijn? Of zou dat bij die aanval horen?
Ze antwoordde niet op de vraag van de vrouwen, wat ze had moeten doen natuurlijk, maar zei tegen de vragenstelsters dat ze een bepaald drankje moesten proberen.
De meeste mensen blijven lachen, maar één interviewster kijkt toch even heel verschrikt naar de 'knikkebollende' Clinton.
Is het opportuun voor Trump om hierover te beginnen?
Dan krijgt hij Bernie als opponent.
Ik las dat Bernie wel kans maakte tegen Trump.
Trump kan deze video wel heel subtiel ter sprake brengen ( 'Zullen de spanningen van het presidentschap haar niet te veel worden ?' Etc.)
In de hoop dat het op die manier een paar procent van de kiezers af schrikt.
Clinton heeft eens een TIA/ kleine stroke gehad. Ze is daar vrij jong voor, dus kunnen er ook onderliggende oorzaken voor zijn. Dat zijn over het algemeen hart- en vaatproblemen, maar kan ook op kanker duiden, zelfs als de tumor nog niet aantoonbaar is. Er zijn al eerder observaties geweest over absences en petit mal aanvallen. In een van de vele youtubes werd uitgelegd dat patienten met dit soort epilepsie dit vaak maskeren alsof het een grappig voorval was.
VerwijderenClinton schijnt helemaal weggehouden te worden van drukke persmeetings, al een jaar, omdat dat bij haar een aanval zou triggeren. Ze zal wel volgestopt worden met anti epileptica meds, wat haar zombie-achtige optreden af en toe verklaart (Valium is ook een anti- epilepticum).
http://www.breitbart.com/big-government/2016/01/06/law-enforcement-officials-medical-professionals-theres-something-seriously-wrong-hillary-clintons-health/
Als Clinton na de conventie wordt uitgeschakeld krijgt mr Kaine automatisch de nominatie. Dat deze man, afgezien van legendarische corruptie en oneerlijkheid dezelfde standpunten als zij (pro Wall street, pro settler) vertegenwoordigt zou kunnen duiden op een besef van het democratic etablishment dat Clinton geen blijvertje is. Want dit soort condities verbetert zelden, en gaat vaak in stappen van kwaad tot erger.
Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand een stroboscopisch lampje in haar ogen schijnt of wanneer er een menigte fotografen flitsfotos gaat maken.
Als die deze week niet gezien worden weten we dat er serieuzer dingen aan de hand zijn, want dat zou een grand mal kunnen uitlokken. Voor de conventie kan Clinton niet al te doped-up zijn.
Rootman, wie het ook wordt. Hillary of Donald, hun presidentschap wordt een ramp. Einde Amerikaanse hegemonie in de wereld.
Verwijderenp.s. Elite gaat verder met Londen en Shanghai/hongkong en gaat van daaruit het Chinese geld over de wereld uitrollen. Zij worden/zijn de bankiers voor de Chinezen.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenEen werkelijk uitstekend artikel van RI waarin de opkomst van ´Alt Right´ door de gutmenscherei van het cultureel marxisme wordt verklaard:
BeantwoordenVerwijderenhttp://russia-insider.com/en/politics/unexpected-ally-russia-emerges-west-its-known-alt-right/ri15784
[U bedoelt een werkelijk goed propaganda artikel van Kremlin?]
VerwijderenIk bedoel een analyse van een maatschappelijk fenomeen.
Journalistieke analyse begint in onze media nogal zeldzaam te worden. Het enige wat daarvoor hier nog doorgaat is het verbinden van feiten met een voorgekookte, policorr standaardmening. Een van de meest droevige voorbeelden van gisteren was dit artikel (moet ik me daarvoor opnieuw registreren en mijn reaktie geven?)
http://www.joop.nl/opinies/donald-trump-grap-durft-lachen-verkiezingen-hillary-clinton
Joop.nl is ook echt verschrikkelijk/afstotend. Op het lachwekkende af.
VerwijderenI doubt that this "release" is any more real than her tax reports on the Clinton Foundation.
Verwijderenhttp://www.blacklistednews.com/VIDEO%3A_Bizarre_Hillary_Behavior_Caught_on_Camera/52904/0/38/38/Y/M.html
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenDonald Trump's Biker Force | Republican National Convention | The New York Times
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=toY7xYnAang
Zal Donald nog een keer meerijden met de Bikers, zoals Poetin. Ik denk dat niet. Hij is niet zo'n hands on type als Poetin.
Ik heb nog wat oude NRC'tjes bij mijn broer opgevraagd en het is duidelijk dat het Bilderberg nieuws het jammer vind dat de coup is mislukt. Verhaallijn:
BeantwoordenVerwijderenOpstandige elementen binnen het leger maakte zich zorgen hoe Erdogan de democratie verder uitholt. Het is weer hetzelfde verhaal, mensen, legeronderdelen die zich verzette tegen de verschrikkelijke dictator en zich inzette voor vrijheid en democratie. We houden het nieuws over Erdogan en Turkije in de gaten. Erdogan en Turkije moeten vermorzeld worden net als dat met Poetin en Rusland moet gebeuren.
"Gladio-B"
BeantwoordenVerwijderenSmoking Gun: Nice And Munich Terror Attacks Linked To CIA And Mossad
http://investmentwatchblog.com/smoking-gun-nice-and-munich-terror-attacks-linked-to-cia-and-mossad/
"Gladio-B"
Police officer said that the federal police was conducting an exercise near the shopping centre in Munich
http://reseauinternational.net/un-policier-declare-que-la-police-federale-etait-en-train-de-proceder-a-un-exercice-tout-pres-du-centre-dachat-a-munich/
FRANCE POLITICIAN WARNS FRANCE IS PREPARING FOR A CIVIL WAR
http://investmentwatchblog.com/france-politician-warns-france-is-preparing-for-a-civil-war/
De OvV heeft in haar onderzoek een wrakstukje van MH-17 vergeten mee te nemen. Toevallig zit er een gat van een Air to Air of een Air to Ground missile in!
BeantwoordenVerwijderenhttp://blogdoradcy.salon24.pl/720484,what-really-burst-the-boeing-flight-mh17
Wat een onzin wordt hier weer verspreid. Gelukkig komen hun horrorvoorspellingen nooit uit. Ze hebben al honderden keren het failliet van Nederland, de wereld enz voorspeld, ook WO3,4,5 en 6 achter elkaar, die al tig keer afgelopen hadden moeten zijn en Niburu die ons had gered en anders wel andere aliens....ja dames en heren en andere aliens, dit soort blogjes laat zien waarom we nooit mogen bezuinigen op psychische bijstand. Bij het lezen van de stukjes en de reacties eronder weet je dat het zeer nodig is!!!
BeantwoordenVerwijderen