maandag 7 december 2015

VS-geleide coalitie bombardeert (per ongeluk?) Syrische leger

Persbureau TASS, met verwijzing naar France Press (AFP), maakt melding van een aanval van de VS-geleide coalitie op een oplagplaats of kamp van het Syrische leger. Vier Syrische militairen zijn omgekomen, 16 zijn gewond geraakt.

Het bombardement zou een vergissing geweest zijn. Volgens NOS-teletekst beschouwt de Syrische regering de aanval bij de grens met Irak als een daad van agressie en zou de aanval met 4 vliegtuigen uitgevoerd zijn. Het zou de eerste keer zijn dat de VS-geleide coalitie het Syrische leger aanvalt. Opvallend is dat de Russen spreken over "per ongeluk"; bij de NOS wordt daar niet over gerept.





Geweld Donbass neemt weer toe

Bronnen uit de op Rusland georienteerde Donbass maken melding van toenemende militaire handelingen. Waar eerst rond Gorlovka werd gesproken over "schermutselingen", wordt nu gesproken over regelrechte slagen. Ook geweld rond het vliegveld van Donetsk, Peski, Spartak, Artemovsk, etcetera. Volgens onderminister van defensie van Donetsk, Eduard Basurin opent het Oekraïense leger het vuur op eigen posities in het dorp Bachmutka. Hij merkt op dat dit vaker gebeurt om de defensie van Donbass te kunnen beschuldigen van het schenden van de Minsk overeenkomst. BRON.

135 opmerkingen:

  1. Ken O'Keefe (ex-marinier VS, human-shield in Irak voor de invasie in 2003, mensen rechten activist) legt het Grote Israel project uit, waar volgens de Zionisten de Krim ook bij hoort (vandaar denk ik de onrust in Oekranie).

    https://www.youtube.com/watch?v=LM2Fi1rhYqc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Btw, ik weet dat het filmpje meer dan een jaar oud is, maar het gaat mij om de boodschap.

      Verwijderen
    2. Zeker Rolf, ze hebben tegenslagen zoals de aansluiting van de krim bij Rusland. Hun plannetjes voor de Krim zijn echter niet gewijzigd.

      Verwijderen
    3. @ Oli, als je het over de duvel hebt...

      http://www.presstv.com/Detail/2015/12/07/440748/Russia-should-give-Crimea-back

      Verwijderen
    4. Niet dat ze de Krim ooit afgenomen hebben van iemand, het volk koos voor Rusland.

      Zou ik ook doen.

      Verwijderen
    5. Ja Rolf, die gasten denken dat ze de wereld kunnen bepalen. Helaas voor hun is dat niet zo.

      Verwijderen
  2. Blik, waar jij (en ook ik) altijd bang voor bent/zijn geweest met het bombarderen van Syrië, is gisteren bewaarheid. Nl, het in aanraking komen van de VS geleide coalitie met de Russisch geleide coalitie.

    Wat we niet willen is dat een Nederlandse F16 piloot onnodig wordt neergehaald door een "vijandige" raket. De Russische geleide coalitie is bereid om de terroristen op te ruimen, wij zijn daarbij overbodig. Het brengt enorme gevaren met zich mee, omdat de VS geleide coalitie de vluchtschema's boven Syrië niet coördineert met Damascus en daar komt bij dat het de Nederlandse belastingbetaler veel geld kost. Dus als de Russen het willen doen moeten we daar alleen maar dankbaar voor zijn.

    Bovendien is het bombarderen boven Syrië ongepast c.q mogelijk onrechtmatig, omdat de Syrische regering ons niet heeft gevraagd om boven Syrië bombardementen uit te voeren.


    Wat heb ik een hekel aan die oorlogszuchtige HOERNALISTEN die een één tweetje spelen met de premier. De gladjanussen hebben geen enkel moreel besef, ze lopen geen enkel gevaar en hoeven niet in een F16 boven Syrië missies uit te voeren.

    Het is weer precies hetzelfde als bij MH17. Toen stonden die HOERNALISTEN ook om oorlog te vragen bij de premier. "Wanneer sturen we troepen naar de Oekraïne meneer Rutte ?". Ze doen net alsof het volk om vergelding of oorlog vraagt, wat totaal niet waar is, maar zo willen ze het volk klaar maken voor oorlog. Grrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joost Vullings kan zich verantwoordelijk voelen als er Nederlandse F16 boven Syrië wordt neergehaald. Hij heeft dan heel wat uit te leggen aan zijn familie en het Nederlandse volk.

      Verwijderen
    2. Een belangrijke reden is ook dat de wapenindustrie-lobby tot de elleboog in het achterste van onze regering zit, en er bakken geld mee word verdient als er een paar bommen worden gegooid.

      Verwijderen
  3. 'Rol Dijkhoff en Van der Steur in Teeven-deal mogelijk groter dan bekend'
    http://nos.nl/artikel/2073621-rol-dijkhoff-en-van-der-steur-in-teeven-deal-mogelijk-groter-dan-bekend.html
    LOL LOL ik wist wel dat ik die clowns op het Ministerie van veiligheid en justitie niet kon vertrouwen. Net zulke grote boeven en wellicht wel groter dan Teeven en Opstelten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, waarom zouden de posten defensie en justitie in VVD handen zijn?

      Verwijderen
    2. De bonnetjes man wist veel over pedo netwerk , zwijgen voor Demmink, studievrind Opstelten, een minister die nooit liegt.......en Teeven ? Befehl ist befehl

      Verwijderen
  4. "VS-geleide coalitie bombardeert (per ongeluk?) Syrische leger"

    Ongeluk? Forget it! De Amerikaanse neo-fascistische-conservatieven zullen er alles aan doen om de Russen tot het uiterste te tergen. Zij weten donders goed dat Poetin niet uit is op een WW3 en zo hebben zij de vrije hand in Syrië. Het interesseert hen geen ene moer als er een WW3 uitbreekt die, net als in WW2, de Amerikaanse economie moet redden. De vraag is alleen; "Hoever laat Poetin het komen?"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Hoever laat Poetin het komen?"

      "50 years ago Leningrad streets taught me one lesson- if a fight is inevitable, be the first one to hit."

      https://www.youtube.com/watch?v=9QxWYIAtCMU

      Verwijderen
    2. Ik heb goede hoop dat het niet zover komt, maar klopt, ik heb Poetin dat ook zien zeggen.

      Verwijderen
    3. Met dien verstande dat het een reactie is op de Amerikaanse "pre-emptivestrike", met de nadruk op "het een reactie is op"! Het is dus geen Russisch initiatief.

      Verwijderen
  5. Turkey says has duty to protect soldiers in Iraq after Baghdad ultimatum
    http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-iraq-turkey-idUSKBN0TQ0SS20151207#Wb1Awj6SFlJq8A7b.97
    Ultimatum Irak
    Iraq issues ultimatum: Turkish forces have 48 hours to leave the country, says Baghdad
    http://www.firstpost.com/world/iraq-issues-ultimatum-turkish-forces-have-48-hours-to-leave-the-country-says-baghdad-2535556.html

    Erdogan is weer aan het provoceren in Irak. Haalt natuurlijk nooit zijn troepen terug uit Irak.

    Gaat Irak dan hulp inroepen van Rusland en evt. van Iran ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Artikel in the new york times magazine.
    Voor een ieder die denkt dat er gematigde rebellen in Syirië zijn

    My Captivity
    Theo Padnos, American Journalist, on Being Kidnapped, Tortured and Released in Syria
    http://www.nytimes.com/2014/10/28/magazine/theo-padnos-american-journalist-on-being-kidnapped-tortured-and-released-in-syria.html?_r=1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boris Johnson (burgemeester Londen) zegt dat we samen moeten werken met Assad en Poetin:

    https://www.rt.com/uk/324959-boris-johnson-syria-allies/

    Ben ik het helemaal mee eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Belangrijke opmerking van hem vind ik: “It is just not true that whatever is good for Putin must automatically be bad for the West.”

      Verwijderen
  8. Amerikaanse analisten schrijven voor the National Interest:

    Not a single great power, according to the experts, is able to "call the shots" anymore. The global balance of power is shifting towards multipolarity. Instead of challenging or ignoring this trend, the United States should back the emerging "inclusive international system."

    Read more: http://sputniknews.com/politics/20151207/1031371323/su24-us-russia-changing-global-order.html#ixzz3teGDzxzb

    BeantwoordenVerwijderen
  9. German Vice Chancellor and Economics Minister said that he supported the normalization of relations between the West and Russia.

    Read more: http://sputniknews.com/politics/20151206/1031316837/germany-politician-relations-russia.html#ixzz3teGrSyTt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondertussen ontkent Washington alle betrokkenheid bij het bombardement....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net zoals Turkije alles ontkent over de olie-handel.

      Barry Bama had een hele mooie gelegenheid om verantwoordelijkheid te nemen voor het falen van hun acties tegen Daesh, toen hij de persconferentie hield over San Bernardino, maar in plaats daarvan worden de wapenwetten aangescherpt..

      Verwijderen
  11. Moslims in VS veroordelen daden Daesh:

    http://www.presstv.com/Detail/2015/12/07/440688/Daesh-White-House-march

    Wat een krachtig signaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. http://joostniemoller.nl/2015/12/wanneer-treedt-geheime-plan-merkel-voor-extra-migranten-in-werking/

    http://www.bloombergview.com/articles/2015-12-02/europe-s-refugee-deal-with-turkey-is-only-a-start

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn mening: bangmakerij. Op heel veel plekken heeft de vluchtelingen crisis niet het gewenste effect; namelijk dat ze met liefde ontvangen worden. Niet overal, klopt. Maar steeds meer mensen beseffen dat het een spelletje verdeel en heers is dat er gespeeld wordt, en de enige remedie daartegen is de vluchtelingen een veilige plek bieden.

      Verwijderen
    2. @ Rolf R

      Ja, er is een spelletje verdeel-en-heers gaande, maar dat betekent nog niet dat dat die migranteninvasie geen probleem voor Europa is.

      http://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

      https://www.youtube.com/watch?v=I8yaiN6ew_g

      Verwijderen
    3. Een paar voorbeelden:

      http://www.scmm.nl/nieuws/2015/12/zusters-verwelkomen-vluchtelingen

      http://www.gastgezinvoorvluchteling.nl/

      Fragment van interview met Thomas Schmidinger in NRC van 19 november:

      Wat is het belangrijkste element van de-radicalisering?

      „Liefde. Acceptatie. Duidelijk maken: je plek is hier. Tegen hun zeggen: ‘Ze vertellen je dat dit een verderfelijke maatschappij is, maar ik ben toch je vriend, of je moeder? Ik geef toch om je?’ Enzovoort. Daarom is het belangrijk dat je er vroeg bij bent. Dan is iemand nog zoekende, heeft hij de banden met familie en samenleving nog niet doorgesneden.”

      http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/19/liefde-dat-helpt-tegen-radicalisering-1557493

      Verwijderen
    4. @ Dawg

      Klopt, het is zeker een probleem, dat zal ik nooit ontkennen. Maar er komen steeds meer initiatieven op gang om die mensen te helpen, in plaats van te verdoemen.

      Ik probeer te focussen op de lichtpuntjes in deze bende waar we allemaal zitten, en ik merk gewoon dat het er steeds meer worden en ze makkelijker te vinden zijn :-)

      Verwijderen
    5. Reality check Rolf:

      http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/4171983/2015/10/27/Nederlander-ziet-vluchteling-liever-gaan-dan-komen.dhtml

      Verwijderen
    6. Tja, is dat de mening van de Zionistische media, de mening van een groepje relschoppers in een bepaalde wijk in Nederland of is het de mening van de "gemiddelde" Nederlander?

      Ik weet dat er ook een heleboel mensen hier zijn die ze liever zien gaan dan komen!

      Verwijderen
    7. @ Rolf

      Het genoemde percentage is gevonden bij een groot, door een Frans onderzoeksbureau, gehouden Europees opinieonderzoek vermeldt het artikel.

      Zionistische media? Dat zijn eerder propagandisten van de nwo-gedachte en de bijbehorende multicultuur.

      Bijvoorbeeld:

      https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

      Verwijderen
    8. @ Dawg

      Ik weet wat je bedoelt, maar diezelfde media hebben een hoop baat bij het bang maken van mensen, want bange mensen zijn gehoorzame mensen. Het Parool hoort voor mij bij de MSM, die er alles aan zullen doen dat soort cijfers te manipuleren in hun voordeel.

      Er zijn 1000 mensen in Nederland hiervoor geinterviewd, er wonen bijna 17.000.000 mensen in Nederland.

      Dat is alsof je 10 grassprieten opmeet en dan zegt dat heel het grasveld zo lang is.

      Ongeveer dan.

      Verwijderen
    9. @ Rolf

      Statistici kunnen bepalen hoe groot een steekpoef moet zijn om een uitkomst met voorspellende waarde te krijgen. Hoe minder de variantie in de populatie des te kleiner de steekproef kan zijn.

      Verwijderen
    10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  13. Is de reden dat Rusland aan alle kanten wordt zwart gemaakt, aangevallen, en bestookt door de media omdat hun contract met de Rotschilds in januari afloopt?

    De verdragen met betrekking tot het “privatiseren” van de Russische Staatsbank zijn in 1917 met een looptijd van 99 jaar afgesloten en eindigen dus van rechtswege in januari 2016. Reeds 5 jaar geleden heeft Poetin duidelijk gemaakt dat deze verdragen niet zullen worden verlengd. Vanaf dat moment draaiden de Westerse media als een blad aan een boom en is Poetin gedwarsboomd en al ras met Hitler gelijk gesteld.

    https://herstelderepubliek.wordpress.com/2015/12/06/rusland-waarom-2016-cruciaal-is-voor-de-wereldvrede/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is al bezig om de zionisten als Soros en consorten het land uit te trappen, dus het lijkt me niet ver gezocht...

      Verwijderen
    2. Dat Lijkt logisch en aannemelijk Joop.

      Verwijderen
  14. Generaal Wesley Clark: Our friends and allies funded Daesh

    https://www.youtube.com/watch?v=QHLqaSZPe98

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi onderzoek in ons kikkerlandje door de mannen van Dit is Normaal:

    https://www.youtube.com/watch?v=zEnWw_lH4tQ

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gestolen kunstwerken uit het West-Fries museum in Hoorn duiken op bij Oleh Tyahnibok, Valentyn Nalyvaichenko en Boris Hoemenjoek.

    http://nos.nl/artikel/2073638-geheime-dienst-oekraine-betrokken-bij-kunstroof-westfries-museum.html

    http://nos.nl/artikel/2073727-brein-kunstroofzaak-biedt-westfries-museum-portretten-aan.html

    Van je 'vrienden' moet je het hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. VS: Russen gooiden bom op Syrisch legerkamp

    Jaha want het was donker en dan kan je een ander de schuld geven.

    http://nos.nl/artikel/2073720-vs-russen-gooiden-bom-op-syrisch-legerkamp.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Is dit virus opzettelijk in Iran geintroduceerd? Omdat ook zij nog geen Rothschild bank hebben? Worden ze daarom ook lastig gevallen met een nucleair verdrag? Waarin ze verantwoordelijkheid moeten afleggen aan de grootste nucleaire macht, de VS? Die ook hier in Nederland N-wapens heeft liggen?

    http://www.presstv.com/Detail/2015/12/07/440751/Iran-H1N1-Kerman-Sistan-and-Baluchestan-Sayyari

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. VS heeft een biologische wapenfabriek/opslagplaats in Tblisi.

      http://www.veteranstoday.com/2013/09/04/us-bio-chem-terror-factories-and-syria/

      Verwijderen
  19. German Politician Сalls Erdogan ‘Godfather of Terrorism’
    http://sputniknews.com/europe/20151207/1031384609/german-politician-calls-erdogan-godfather-of-terrorism.html
    Eindelijk lijkt de media wat oog te krijgen dat Erdogan een terrorist is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Paul Craig Roberts slaat de spijker weer precies op zijn kop.

    http://www.paulcraigroberts.org/2015/12/07/war-is-on-the-horizon-is-it-too-late-to-stop-it-paul-craig-roberts/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Joop

    "There is no doubt that Washington is driving the world toward Armageddon, and Europe is the enabler. Washington’s bought-and-paid-for-puppets in Germany, France, and UK are either stupid, unconcerned, or powerless to escape from Washington’s grip. Unless Russia can wake up Europe, war is inevitable." (PCR)

    Zeker, Europa, of beter, de EU, is een 'enabeler'. Misselijk makende gedachte dat der Brusselse lichtgewichten door hun transatlantische ho(e)righeid het geweld over ons en de rest van de wereld afroepen. Ben het het niet eens met PCR dat het verstandig zou zijn van Poetin om de gaskraan naar Europa dicht te draaien; leidt alleen maar tot reputatieschade voor de Russen ("zie je wel") die ze niets oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Dawg,

      "Ben het het niet eens met PCR dat het verstandig zou zijn van Poetin om de gaskraan naar Europa dicht te draaien; leidt alleen maar tot reputatieschade voor de Russen ("zie je wel") die ze niets oplevert."

      Het lijkt mij duidelijk dat de VS en haar vazallen niet op zoek zijn naar een vreedzame oplossing in Syrië. De Britse, Duitse en Fransen toestellen zijn niet in Syrië om I.S. te bestrijden maar om de Russen te irriteren/provoceren.

      Het waren trouwens Britse toestellen die de aanval uitvoerden op het Syrische kamp en was dit...

      President Assad: Let me be frank and blunt about this. This is a new episode in a long series of David Cameron’s classical farce, to be very frank. This is not acceptable. Where are they? Where are the 70 thousand moderates that he is talking about? That is what they always talk about: moderate groups in Syria. This is a farce based on offering the public factoids instead of facts.

      ...daar de aanleiding voor?

      http://www.veteranstoday.com/2015/12/07/coalition-air-attack-hits-syrian-army-base-16-dead/

      http://www.veteranstoday.com/2015/12/07/syria-british-airstrike-kills-20-civilians-in-hasaka/

      Verwijderen
    2. De vraag is in hoeverre Europa meegaat in de oorlog hitserij. Wat betreft de coalitie na Parijs is volgens mij tot nu toe alleen Frankrijk, Engeland en Duitsland. Italië doet i.i.g niet mee. De rest twijfelt nog. Gelukkig zijn we niet allemaal Parijs.
      Misschien nog een vals vlagje er bovenop ?

      Verwijderen
    3. "Italië doet i.i.g niet mee."

      "Misschien nog een vals vlagje er bovenop ?"

      Juist! In de jaren 80 van de vorige eeuw luisterde Aldo Moro ook niet naar Henry Kissinger dat het beter was om geen coalitie te vormen met de Italiaanse communisten. Hij werd in de kofferbak van een auto gevonden, vermoord door de NAVO!

      Verwijderen
    4. @ oli

      Gezien de haast die Frankrijk en Engeland hebben met het bombarderen van Syrië kan je alleen maar cynisch constateren dat die aanslag in Parijs ook maar net op tijd kwam.

      Verwijderen
    5. @Dawg,

      never let a good crisis go to waste.

      Verwijderen
  22. Historische overwinning van FN

    MARINE LE PEN’S NATIONAL FRONT WITH HISTORIC VICTORY IN REGIONAL VOTE FOR FRANCE
    http://southfront.org/marine-le-pens-national-front-with-historic-victory-in-regional-vote-for-france/

    Alle anti Europa partijen gaan winnen. In polen is het al gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Correctie: alle anti-EU partijen.

      Verwijderen
    2. Churchill voorspelde het al.

      “The Fascists of the future will be the anti-fascists.”

      Weet je meteen waar je staat, huiskamerdemagoog.

      Verwijderen
    3. alle anti-EU partijen

      klopt, dat bedoelde ik ook te zeggen.

      Verwijderen
    4. Dajey, u refereert naar een "denktank" uit New York waarvan Pavel Khodorkovsky de president is. Jawel, de zoon van Mikhail Khodorkovsky
      Institute of Modern Russia
      https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_Modern_Russia

      Mikhail khodorkovsky leverde in 2003 zijn aandelen Yukos in bij zijn baas Jacob Rothschild
      http://www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/
      Tsja, ik kan begrijpen dat je verbitterd bent als de olie putten die je bijna voor niks in handen hebt gekregen alsnog worden belast met belasting.
      Als je verbitterd ben dan ga je met modder gooien naar de man die zorgt dat de olie inkomsten wel in veel grotere mate terecht komt bij degene van wie het is. nl de burgers van Rusland.

      Verwijderen
    5. Nee de aasgieren die Rusland van haar energie bronnen / bezittingen beroofde na de ineenstorting van de sovjet unie.

      De zionistische bankiers rusten nooit.

      Verwijderen
  23. De mensen zijn klaar met Russofobe politiek. De overwinning van FN is er het bewijs voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Denk je werkelijk dat het de afkeer van de Russofobe politiek is die de kiezers in Europa naar de rechts/nationalistische partijen drijft? Denk eerder dat de kiezers tabak hebben van ondemocratische nwo-achtige structuren als de EU en de massaimmigratie. Wel is het misschien zo veel dat kiezers in Poetin een politicus herkennen die voor die nationale autonomie opkomt.

      Verwijderen
    2. Het een (klaar met Russofobe politiek) sluit het ander (klaar met vage ondemocratische VS geleide EU en NATO) niet uit.

      Overwinning FN indicatie voor beiden.

      Verwijderen
    3. Hoe dom ben jij eigenlijk, Dejay?

      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/nicolas-sarkozy/9139310/Nicolas-Sarkozy-received-42-million-from-Muammar-Gaddafi-for-2007-election.html

      Verwijderen
  24. Volgens Fars hebben de amerikanen weer toegeslagen nabij Deir Ezzur. 20 burger doden en 30 gewonden in Ayyash 10 km ten noorden van Deir Ezzur.
    Laat dit nu net ISIS in de kaart spelen die bezig is een aanval te plaatsen tegen het plaatsje in de strijd om Deir Ezzur. De 137e brigande van de SAA beschermde de burgers tegen de ISIS strijders.
    http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940916001473

    Dit is de 2e US aanval in korte tijd in Deir Ezzur die ISIS in de kaart speelt.
    Volgens mij gaat het masker af. Dit is geen toeval meer. Ik wens de Russische coalitie veel wijsheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @oligarch,

      "Dit is de 2e US aanval in korte tijd in Deir Ezzur die ISIS in de kaart speelt."

      Het waren Britse Tornado's die die aanval hebben uitgevoerd!

      http://www.veteranstoday.com/2015/12/07/syria-british-airstrike-kills-20-civilians-in-hasaka/

      Verwijderen
    2. Beide aanvallen welteverstaan.

      Verwijderen
    3. Lijkt er wel op. Het gedonder is begonnen toen de Britten gingen bombarderen.

      IK moet denken aan het kleine broertje dat ruzie gaat zoeken en uitdagen en als hij dan een klap krijgt haalt hij zijn grotere broer erbij. Of de grotere broer zegt tegen zijn broertje Ga jij die vent eens een rotschop geven. Ik kom wel voor je op.

      die kut Britten. Die Cameron kon ook geen seconde wachten nadat het lagerhuis akkoord had gegeven. Wat een gevaarlijke man.

      Verwijderen
    4. @ oli

      Fuck, hier kon je op wachten, maar zo snel is wel een heel grote tegenvaller.


      Verwijderen
    5. @Dawg. Inderdaad. De Britten blijken een zeer onbetrouwbare partner in de strijd tegen IS. Assad en coalitie voelen zich met de Britten niet veilig op dit moment verwacht ik.
      Eerder bleek Turkije al onbetrouwbaar en sneaky.

      Verwijderen
    6. Houdt er maar rekening mee dat er nog velen gaan volgen of Rusland moet ingrijpen en dat is precies wat ze willen.

      Verwijderen
    7. @Joop,
      Inderdaad. Ze gaan de US coalitie verbieden en / of de Britten pushen zo hard dat er een Tornado uit de lucht geschoten wordt en dan sluit Turkije als NATO lid de Bosphorus, zodat het moeilijk wordt voor Rusland om zich te bevoorraden. De NATO leden kunnen wellicht in het uiterste geval ook de straat van Gibraltar sluiten om russische bevoorrading te frustreren
      Wat nodig is zijn 70.000 Iraanse paratroopers verdeeld over Aleppo, Damascus, Palmyra, Idlib en Deir Ezzur en zo snel mogelijk die steden veroveren. Rusland moet zoveel mogelijk militaire spullen en andere benodigdheden in korte tijd naar Syrië transporteren.

      Verwijderen
    8. @oligarch,

      Er bestaan ook nog hele grote Russische transporttoestellen, geen nood.

      Verwijderen
    9. @ oli

      Deze Syrische tragikomedie zou heel snel verleden tijd kunnen zijn als de Europese landen zich terugtrokken uit de NAVO. De driehoek Berlijn, Moskou, Parijs laten bemiddelen bij vrede in Syrië.
      Misschien gaat dat niet lukken met Merkel en Hollande, maar het is de enige manier om de Angloamerikaanse oorlogsmachine te stoppen. Al het andere is de escalatie waar de oorlogspartij naar op zoek is.

      Verwijderen
    10. US BLAMES RUSSIA AFTER SYRIA SLAMS AIRSTRIKE ON GOVERNMENT FORCES
      http://southfront.org/us-blames-russia-after-syria-slams-airstrike-on-government-forces/

      Geheel in traditie geeft Amerika Rusland de schuld.

      Verwijderen
    11. Rusland heeft deze beschuldiging inmiddels ook afgewezen, en zo blijven we lekker bezig allemaal...

      Verwijderen
    12. Russia has exposed a “giant, sordid criminal enterprise” whereby Western governments are being seen to be in league with regional despotic regimes like Saudi Arabia, Qatar and Turkey. More damningly, Western governments are also shown to be colluding with some of the most barbaric terror groups known in modern times.

      Putin’s principled military intervention to defend Syrian state sovereignty has flushed out the criminal parties and their joint enterprise to overthrow an elected government.

      This is why Washington and its NATO allies have reacted with such manic militarism. It is entirely plausible that Turkey was given the green light by its NATO superiors to shoot down the Russian warplane on November 24.

      The contradictions in NATO’s stated policies, as uncovered by Russia in Syria, are becoming unbearable.

      US President Barack Obama at the weekend made yet another solemn nationwide speech telling the American people that as Commander-in-Chief he was committed to “hunting down” terror groups in Syria and Iraq. Obama also declared that his government would order regional allies like Saudi Arabia and Turkey to clamp down on funding for terrorists.

      But virtually everything in reality shows that Washington and its Western allies are telling lies. Their military operations in Syria and Iraq have only made the terror networks expand and their Turk ally – a NATO member – is up to its eyes in financing jihadists through a massive oil-smuggling racket.
      https://www.rt.com/op-edge/324992-nato-attacks-syria-war/

      Amerika heeft in een jaar tijd boven Syrië en Irak en met al zijn spionage satellieten nooit de olie smokkel van IS in coördinatie met Turkije gezien met duizenden olietrucks gezien.
      Het neerschieten van de SU24-een daad van agressie-is door NATO nooit veroordeeld.

      Verwijderen
    13. Nu ben ik een lang weekend op vakantie geweest, volledig zonder telefoon TV en internet. Wat een zalige rust!
      Maar dan kom je terug en je gaat de berichten van afgelopen dagen lezen en dan is het toch wel ff schrikken. Het blijkt er hard aan toe te gaan, niet via de MSN maar op de sociale en alternatieve media.
      Nu wil ik het eens even anders bekijken met de volgende vraag (aan allen): als de MSM wel volledig zouden rapporteren, iedere aanval in Syrië, de reacties enz. zou er dan geen paniek uitbreken? Zouden de mensen dan niet in de gaten krijgen dat ofwel we door de navo voor de gek worden gehouden en/of dat we heel dicht bij een oorlog zitten, wat dan weer neerkomt op vraag1

      P.S. complimentje voor Blik: nu dit blog lijkt schoongeveegd te zijn zie ik weer meer reacties van andere lezers. Het gaat de goede kant op.

      Verwijderen
    14. @ Matt, hoop dat je een goed weekend hebt gehad ;-)

      En als de MSM dit allemaal naar waarheid en volledig zou rapporteren en publiceren dan denk ik dat we allang met zn allen in Den Haag stonden..

      Verwijderen
    15. @Matt,

      "als de MSM wel volledig zouden rapporteren, iedere aanval in Syrië, de reacties enz. zou er dan geen paniek uitbreken?"

      Nee, dat denk ik niet. Dan zou de mainstream van alles op de hoogte moeten zijn en dat zijn ze niet. Vanuit regeringswege zijn er altijd zaken die onder de pet worden gehouden en mocht daar iets van uitlekken dan wordt dat al snel weggezet als complottheorie. Het merendeel van de mensheid zal toch over zijn eigen schaduw moeten springen om het grote plaatje te kunnen zien.

      Durf in complotten te geloven, zij bestaan tenslotte, en wees niet bang om voor een complottheorist uitgemaakt te worden. Degenen die dat zeggen zijn onwetend of zijn in dienst van de overheid en zijn daarmee de echte landverraders.

      Verwijderen
    16. @ Joop

      Ben benieuwd of s er eigenlijk iets van die Turkse connectie met ISIS op het Staatsjournaal geweest of in de andere MSM? Laat die zelf voor 99% links liggen, dus vandaar mijn vraag.

      Verwijderen
    17. @Dawg. Ik ben zo vrij geweest om een simpele zoekterm in google te plaatsen.
      Turkije relatie isis en Turkije helpt isis

      Bij beide zoektermen geeft de Nederlandse msm niet thuis. Niks dus wat mij betreft.
      Als er iets wordt vermeld zoals in de belgische pers, dan is de hulp aan IS bedoeld vanwege angst voor de koerdische staat.

      Bij de zoekterm turkije oliehandel met is. krijg je steevast. Rusland beschuldigt turkije van oliehandel met is en
      amerika ontkent betrokkenheid oliehandel turkije met is.

      Verwijderen
    18. @Dawg,

      Bij mijn weten is er geen journaal of schrijvende media geweest die daar aandacht aan heeft besteedt.

      Verwijderen
    19. In dit geval zou het zelfs nog zo kunnen zijn dat de Nederlandse overheid de pers verboden heeft er aandacht aan te besteden.

      Verwijderen
  25. Le Pen vs Hollande at the European Parliament English (+/-12 min.)

    https://www.youtube.com/watch?v=Cz4AjgPwPvk

    Marine Le Pen een vertegenwoordigt L'Europe des patries', Hollande staat voor het federale Europa. Federaal, want dat staat tenminste voor humanitaire waarden en de vrede. Hoor Hollande eens gepassioneerd ronken over humanitait en vrede. Maar ik hoor alleen maar een pyromaan die voorlichting geeft over brandpreventie. In de afgelopen jaren verkocht Frankrijk voor miljarden en miljarden aan wapens in het MO. Beste afnemers waren de verlichte regimes van SA en Quatar; de hoofdsponsors van ISIS.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Turkije is vallende:

    http://www.presstv.com/Detail/2015/12/08/440825/Turkey-investors-capital-flight-Erdogan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ Matt
    Doe ik niet, maar Zwarte Piet heeft een paar trollen meegenomen in de Zak. Heerlijk rustig nu hier.

    op woensdag 16 december van 17 tot 19 uur
    bij boekhandel Pegasus (Singel 367, Amsterdam)


    naar aanleiding van het verschijnen van

    De wraak van Poetin – Rusland contra Europa
    (Prometheus 2015, 360 pag., paperback, € 24,95)

    Vanwege de te verwachten belangstelling en de beperkte ruimte verzoeken wij u ons van uw komst op de hoogte te stellen: winkel@pegasusboek.nl of 020 – 6231138.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. 'Maart 2014: gewapenderhand wordt de Krim gescheiden van Oekraïne en 'herenigd' met Rusland. Die actie van Rusland is in strijd met het Helsinki-akkoord dat in 1975 de territoriale integriteit van alle staten in Europa heeft vastgelegd. Het blijft niet bij de Krim. Rusland wil zijn oude glorie als supermacht terug. Sindsdien woedt er oorlog in Europa.
    Hoe heeft het zover kunnen komen? Zonder oog voor personen als Gorbatsjov, Jeltsin en Poetin is de assertiviteit van dit nieuwe Rusland niet te begrijpen. Gorbatsjov opende met zijn glasnost een doos van Pandora. Jeltsin hervormde het land niet echt. Poetin profiteerde van hun falen en kon de staat weer in het centrum van de macht zetten. Maar er zijn ook structurele oorzaken voor het feit dat Rusland zich nu hard tegen Europa keert. Ondanks de privatiseringen en de opmars van een middenklasse in deze eeuw is Rusland een neofeodale maatschappij. De mens is er onderdaan gebleven en nooit staatsburger geworden. Vandaar dat de ontvoogding, waar Oekraïne en andere voormalige satellieten nu naar streven, voor het Kremlin zo'n groot gevaar is dat het alles op alles zet om zijn invloedssfeer terug te winnen en zo Europa diep verdeelt.
    Hubert Smeets, die Rusland vanaf 1990 op de voet volgt, beschrijft de breuklijn in de Russische samenleving met een scherpe pen en een goed oog voor detail.'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smeets vergeet alleen nog met zijn scherpe pen op te schrijven dat Rusland na de val van de muur steeds verder opschoof in de richting van de NAVO.

      Verwijderen
    2. Heeft Smeets met zijn scherpe pen ook opgeschreven dat alle mensen op het Maidan plein betaald werden om daar te staan.
      Heeft Smeets met zijn scherpe pen ook opgeschreven dat zowel de politie als de betogers op Maidan met dezelfde kogels zijn doodgeschoten.
      Heeft Smeets met zijn scherpe pen........etc etc.

      Verwijderen
  29. Wat een genot om geen reacties te lezen van Kroelman, is hij van deze site afgegooid? Pff, wat een agressief mannetje, wellicht is hij toch een trol van de overheid??? Interessant om jullie commentaren te lezen. Het zijn spannende tijden en de agenda is jaren terug al geschreven, het script wordt nu uitgerold. De mensheid moet ontwaken, nu heel snel, nog teveel schaapjes zitten vast in de matrix, de tv is nog steeds de afleiding, geef het volk brood en spelen en ga rustig slapen, de overheid zorgt voor jullie. Ondanks alles wat zich ontwikkelt rondom Syrie, Rusland en Turkije, kijk uit, niets is wat het lijkt....Het is 5 voor 12 inmiddels, ik vrees met grote vreze dat die WO3 er zal komen, lees ook de brief van Albert Pike. Uiteindelijk heeft de mensheid de sleutel om al dit geweld te stoppen, maar men moet wel out of the box willen denken, onderzoeken. Vrees dat er binnenkort weer een false flag zal komen, om de massa weer angst aan te praten, die angst hebben ze nodig om hun agenda uit te rollen, meer regels, meer controle, meer politie en militairen. Het wordt de hoogste tijd dat mensen dit eens gaan snappen, dat dit nog meer beperkingen geeft in hun vrijheid, maar ja, wie ben ik, ik wil iedereen wel wakker slaan, maar blijkbaar kunnen veel mensen al die informatie niet aan, de cognitieve dissonantie slaat onmiddellijk toe en je bent een complotdenker, een aluhoedje, maar dat ben ik niet....ooit zeg zal ik zeggen...zie je wel dit had ik toch al duizenden malen jou verteld, maar je luistert niet, de tijd zal het ons leren. Tsja het valt soms niet mee om je staande te houden in deze chaotische wereld met zoveel verspilling van bloed, burgerslachtoffers, armoede, honger en wat voor ellende nog niet meer. Ook in ons land gaat het slecht, hoeveel mensen kunnen de rekeningen niet meer betalen, hoeveel mensen zitten in bittere armoede, 60.000 daklozen, nog meer belasting moeten betalen volgend jaar, huurverhogingen en zo kan ik wel doorgaan. Hoe lang blijft dit schapenvolk alles nog slikken, wordt het niet tijd voor een revolutie? Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer....zegt men, wanneer komt het moment van verzet in dit land? Nederland is veel te braaf, een calvinistisch land, wat zich nu openbaart door niet wakker te willen worden, begrijp nu ook dat er toch meer mensen stemmen op Wilders, maar of hij de juiste persoon is om dit land te redden, ik betwijfel het, wat ik heb begrepen is dat hij een zionist is en wordt gesponsord door Israel, maar dat mag ik niet hardop zeggen, want Israel is het heiligdom van velen, alsof Bibi een schatje is, no way. Alle wereldleiders hebben bloed aan hun handen, zijn de puppets van die ene procent die letterlijk alles in handen heeft op deze aardbol. Zij hoeven niks te doen, de mensheid voert hun bevelen uit en intussen worden deze lieden schatrijk, zelfs zo rijk dat de gehele wereldbevolking van hun geld een goed leven zou kunnen leiden, schande!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoo, je komt lekker binnen Albertien! :-) Welkom!

      Verwijderen
    2. @Albertien,

      Welkom op dit blog!

      Duidelijk verhaal waar ik wel achter kan staan. Binnen dit proces spelen echter nog andere zaken die er in zijn geïntegreerd zoals Agenda 21, Klimaatverandering en Chemtrails. Het lijken opzichzelfstaande processen maar behoren tot het grote geheel.

      Verwijderen
    3. @Albertien
      Vrees dat er binnenkort weer een false flag zal komen

      Weinig mensen houden er rekening mee dat dat weleens in een kerk zou kunnen zijn, tijdens de kerstdagen. Misschien wat vergezocht....maar toch. En het zal onze Mark over de streep trekken om toch maar mee te doen met de "Coalition of the willing"

      Vreemd genoeg hebben die aanslagplegers - het altijd gemunt op de burger en nooit op Rijk & Machtig.

      Vinden jullie het ook niet toevallig dat de fouten die incompetente politici maken altijd in het nadeel zijn van de burger en nooit in het nadeel zijn van Rijk & Machtig

      Vinden jullie het ook zo belachelijk dat Rijk & Machtig beslist dat er ergens een oorlog moet worden uitgevochten, maar dat ze zelf nooit meevechten in die oorlogen; dat het de kinderen van de werkende mens zijn die aan flarden geschoten worden door de kinderen van de werkende mensen aan de andere kant; eveneens gestuurd door Rijk & Machtig?

      @Albertien
      begrijp nu ook dat er toch meer mensen stemmen op Wilders

      Voor de islamhaters, de islamfoben, de Geert Wilders fans, de kortzichtigen, de Barrabas roepers, de NSBérs onder ons, die de lezing van de media geloven en zich laten opzetten tegen andere geloven. Sorry gasten, wat zijn jullie een stelletje ezels! Doe verdomme zelf eens wat onderzoek in plaats van zomaar die blonde spreekpop van de Zionisten, Geertje gefrustreerd Wilders na te blaten. Ga eens langs bij je buurman als die een moslim is, praat eens met die lui! Je zult zien dat die mensen net als jij en ik zijn. Mensen die niets anders willen dan een rustig leven.

      BTW
      Wilders komt helemaal niet op voor de gewone man.

      http://urubin.com/greet-wilders-schijt-bagger-voor-urubin/

      Verwijderen
    4. Huub,
      Waar nooit over gepraat wordt is:
      Wat wordt er in de moskeeën op moslim scholen gepredikt ?

      De reden dat er Jihadisten zijn komt door gebrek aan opleiding, gebrek aan werk, gebrek aan vooruitzichten, armoede hoor je de hele tijd. Sorry hoor, maar dat is er voor de meeste mensen in Azië/(niet moslim) Afrika, zuid Amerika ook niet.

      Zou het niet kunnen zijn dat er grote groepen moslims dag in dag uit worden ingespoten met het gif van anti westerse sentimenten en met imperialistische moslim ideeën in scholen en moskeeën ? een beetje taboe om het daar over te hebben ?. Zowel in de MSM als in de onafhankelijke media hoor je daar niks over

      Verwijderen
    5. @ Huub

      En wie blaat jij na?

      http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/?beta=true&utm_expid=53098246-2.Lly4CFSVQG2lphsg-KopIg.1&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

      Verwijderen
    6. Huub, er wordt een onderzoek gestart naar de door Saudi Arabie gefinancierde moskeeën in België.
      Nu zijn we hier nogal sterk voor vrijheid van geloof, maar als de regering deze stap zet ga er dan maar van uit dat er echt iets aan de hand is.
      Je hebt gelijk dat je niet alle moslims over dezelfde kam kunt scheren, maar in die moskeeën is het geen zuivere koffie.
      Stel je ook maar eens de vraag waarom Israël, vlak in de buurt van de brandhaard, volledig buiten schot blijft en dat zijn niet bepaald moslim vriendjes.

      Verwijderen
  30. SAN BERNARDINO FALSE FLAG: MULTIPLE WITNESSES REPORTED THREE WHITE MEN SHOOTING
    http://www.infowars.com/san-bernardino-false-flag-multiple-witnesses-reported-three-white-men/
    Officiële verhaal wijkt af van wat ooggetuigen hebben gezien.
    Lijkt op een valse vlag
    Reden: Amerikaanse bevolking ontwapenen c.q aanval op het 2e amendment van de Bill of Rights.
    en mogelijk een reden geven voor de Amerikaanse regering om de oorlogsinspanningen in Syrië op te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. San Bernardino: This Would Never Happen at a Real Terrorist Shooting Crime Scene
      http://truthstreammedia.com/2015/12/04/san-bernardino-this-would-never-happen-at-a-real-terrorist-shooting-crime-scene/

      Verwijderen
  31. Turkish forces in Iraq to impose: The Gas versus the water
    https://elijahjm.wordpress.com/2015/12/08/turkish-forces-in-iraq-to-impose-the-gas-versus-the-water/

    Deze doorgaans goed geïnformeerde journalist.
    Turkije is bereid om meer water naar Irak te laten stromen in ruil voor een gas pijpleiding van Qatar door Irak naar Turkije. (Turkije is wanhopig op zoek naar alternatieven voor Russisch gas)

    Rusland is bereid om de relaties met Turkije weer te verbeteren in ruil voor het niet meer ondersteunen van IS.
    Waarom is het turkse leger tot 100 km binnen de grenzen van Irak ?

    Het Iraakse leger is niet in staat hier iets tegen te doen omdat ze haar handen vol heeft aan IS. Is het er vanwege de bescherming van IS of vanwege het afpersen van Irak ?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Video report should lead to treason and war crimes prosecutions for BBC personnel and their backers in Whitehall and Washington
    http://www.veteranstoday.com/2015/12/06/busted-bbc-and-cia-caught-staging-phony-syrian-gas-attack-in-2013-use-crisis-actors/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @oligarch,

      Wat ik dus al zei!

      BBC MEDIA ACTION! Gesponsord door;

      - US State Dept.;
      - Britse overheid;
      - EU;
      - Nederlandse overheid.

      Wij mogen dus dubbel betalen voor de propaganda die ons voorgeschoteld wordt.

      Cynischer kan haast niet.

      Verwijderen
    2. Joop,
      Naast de mediapropaganda die we mogen betalen uit de staatskas (vergeet niet de 600 euro dat hoogopgeleid Nederland grif wil betalen voor wat Bilderberg propaganda)

      we mogen de NATO bombardementen betalen boven Libië en Syrië,
      we mogen de vluchtelingen immigratie betalen
      we mogen de Parijse valse vlag betalen
      we mogen de creatie van onze eigen politiestaat betalen

      cynischer kan haast niet

      Verwijderen
    3. @ oli

      Niemand hoeft wat de Russen naar voren brengen voor zoete koek te slikken, maar je zou toch verwachten dat het journaille van de MSM boven op het nieuws van die Turkse connectie met IS zou springen. 't Gebeurt gewoon niet. 't Wordt genegeerd en met een beetje mazzel drijft de bui gewoon over. 't Is al een tijdje het nieuwe normaal, maar ben er nog steeds niet aan gewend.

      Verwijderen
    4. MSM en westerse politici zijn afgekocht door corporatistische en cq centrale bankier families. Als je voor de MSM werkt ben je geen journalist maar HOERNALIST.

      Heel duidelijk voorbeeld zoals al eerder vermeld Jan van der Putten (classicus en journalist) werd in de jaren zeventig ontslagen door de NRC omdat hij zich niet hield aan de Atlantische verhaallijn van Henry Kissinger. Zelfs toen al!

      Verwijderen
    5. The unavowable project for a pseudo-Kurdistan
      http://www.voltairenet.org/article189562.html

      Volgens Thierry.
      De US geleide coalitie wil in Syrië mede een koerdische staat, waar een paar miljoen Iraakse koerden moeten gaan wonen en alleen in de Al-Anbar in Irak is plaats voor IS. Dit, omdat het niet realistisch is dat IS in Syrië kan blijven.

      Verwijderen
    6. @Dawg,
      Om het in de woorden van Helga Salemon te zeggen.
      "De westerse bevolking leeft totaal in een parallelle werkelijkheid" :-)
      gecreëerd door die enorme verschrikkelijke corporatistische propaganda machine in het westen die maar 24 uur per dag dag in dag uit doorgaat.

      Verwijderen
    7. Parallelle werkelijkheid, dat was de uitdrukking die ook bij mij opkwam. 'k Hoorde de veteraan John Pilger laatst nog weer eens stellen dat hij nog nooit eerder had meegemaakt dat de propaganda zo intens, alomtegenwoordig en allesdoordringend was als nu.

      Verwijderen
  33. Hoppa, volgende aanval op Syrische burgers door de door de VS geleide coalitie troepen.

    Let vooral op wat Alaa Ebrahim zegt;

    “Many believe this is a message not to the Syrian government, but to the Russian government to say that despite the deployment of the S-400 air defense systems in Syria – the US still gets its way in Syria and can bombard anyone it wants, including Russia’s closest ally in the group – the Syrian Army,” he said.

    https://www.rt.com/news/325131-syria-bombing-civilians-coalition/

    Dit wordt dagelijkse routine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cameron heeft het toch heel duidelijk gezegd toen hij het Lagerhuis smeekte om mee te mogen doen "het doel is om het regime van Assad omver te werpen".
      Als je dus dat wil doen moet je het leger (van Assad) en de mensen die dat leger beschermen, bombarderen en dat is nu precies wat Cameron doet. Duidelijker kan niet. Heeft niks met IS te maken, behalve als smoes.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. http://www.ft.com/cms/s/0/2a3f285a-9448-11e5-bd82-c1fb87bef7af.html#ixzz3tlIGUak9

      Mr Cameron appeared to concede that they would not be enough in themselves. He told the Commons that the “full answer” to the problem of sufficient reliable ground troops “can’t be achieved until there is a new Syrian government that represents all the Syrian people — not just Sunni, Shia and Alawite, but Christian, Druze and others”.

      Regimechange staat nog steeds op de agenda LOL. Ze weten niet hoe impopulair de westerse regeringen zijn in het midden oosten. Assad wordt een super held in het midden oosten is mijn inschatting

      Verwijderen
    4. "until there is a new Syrian government that represents all the Syrian people"

      Het Britse volk was tegen het bombarderen in Syrië, naar wie heeft Cameron in zijn eigen land geluisterd?

      Verwijderen
  34. Hoe gek het ook mogen klinken, maar Donald Trump heeft een sterk punt: de grens dicht voor moslims TOT is uitgezocht wat er met de moslims aan de hand is. Het woordje 'tot' zet ik in hoofdletters omdat blijkbaar niemand die tekst begrijpt. Zo zouden wij het ook moeten doen: de grenzen sluiten tot zeker is dat er geen extremisten meer naar binnen kunnen. Daarna zien we wel weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Is er iemand die nog denkt dat de amerikanen gaan vechten (in een arabisch land) voor degene die alleen maar rijker willen worden en die anderen alleen maar armer willen hebben. ? (incl kroel en dajey)
    Kijk naar de aantallen.

    Iraq War Deaths Exceed Vietnam War Numbers
    http://www.viewzone.com/wardeaths.html
    Total U.S. Military Gulf War Deaths: 73,846
    * Deaths amongst Deployed: 17,847
    * Deaths amongst Non-Deployed: 55,999

    The stastics for non-lethal injuries are likewise staggering:

    Total "Undiagnosed Illness" (UDX) claims: 14,874
    Total number of disability claims filed: 1,620,906
    * Disability Claims amongst Deployed: 407,911
    * Disability Claims amongst Non-Deployed: 1,212,995

    Percentage of combat troops that filed Disability Claims 36%

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Rusland heeft nu ook de onderzeeër ingezet
    Russia hits Daesh positions in Syria for first time from submarine
    http://www.presstv.com/Detail/2015/12/08/440907/Russia-Syria-Daesh-submarine-
    Die gasten in Raqqa hebben het zwaar. Anders gaan ze wel dood aan een vlees etende huid ziekte
    Flesh-eating skin disease grips ISIS-controlled areas in Syria
    https://www.rt.com/news/325054-flesh-eating-disease-isis-syria/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meneer Petros

      Russia launches more airstrikes in Syria; 1st time Russian sub launches new cruise missile
      http://www.usnews.com/news/world/articles/2015/12/08/russia-says-its-concerned-about-bombing-of-syrian-army-camp

      De MSM internationale pers is het niet met u eens.....

      Russian submarine armed with cruise missiles enters Mediterranean Sea near Syrian coast
      http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/russian-submarine-armed-with-cruise-missiles-enters-mediterranean-sea-near-syrian-coast-a6764946.html

      Verwijderen
    2. http://www.debka.com/newsupdatepopup/14038/Russian-sub-reaches-waters-off-Syria-shoots-cruise-missiles-at-Raqqa

      Debkafile, RT, Independent, USnews....nieuws uit allemaal uit verschillende landen en melden het. Volgens Dajey hebben die het allemaal fout en hij heeft het goed.
      Dajey is een conspiracy theorist.

      Verwijderen
  37. Iraq to Propose Russia Joining Anti-Daesh Airstrikes
    http://sputniknews.com/middleeast/20151208/1031421698/russia-iraq-daesh-coalition.html?utm_source=https%3A%2F%2Ft.co%2FrN1Z9loiiV&utm_medium=short_url&utm_content=an5m&utm_campaign=URL_shortening

    Irak gaat hulp inroepen van Rusland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Turkije moet oppassen. Een S 400 kan meer dan 100 doelen raken.

      Verwijderen
  38. Oli, daar had ik niet bij stil gestaan: natuurlijk kan Rusland zijn onderzeeërs inzetten ook al is de Bosporus afgesloten door Turkije. Die lagen toch op hun basis bij de Krim, of vergis ik me hier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Waarom raket uit onderzeeër als er ook schepen liggen"

      Militair machtsvertoon. Israël moet even zien dat die raketten uit die sub aankomen.

      Verwijderen
    2. Het lijkt inderdaad of de raketten van 2 verschillende vaartuigen kwamen. Vanaf 0:12 lijkt het of de raket uit een (andere) sub komt. Het waren twee subs of 1 sub en 1 cruiser.

      Verwijderen
    3. @oligarch,

      Vergeet het maar, juist van een oppervlakteschip wordt de raket verticaler afgevuurd dan van een onderzeeër.

      Verwijderen
    4. @Joop
      Nieuws uit beide kampen melden raketten richting Raqqa uit een russiche sub. Ik ga er vanuit dat ik dat moet geloven. De camera stond te ver weg om het goed te kunnen zien.

      Verwijderen
    5. @ oli

      't De afstand en de rookontwikkeling maken 't lastig om te zien wat er precies gebeurt. Maar kruisraketten vliegen als snel een betrekkelijk horizontaal traject.

      http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/mgpxxdyx47dkd9kiymjx.jpg

      Hier zie je een plaatje van een van een door sub gelanceerde Tomahawk. Uit de rookontwikkeling zou je (zeker op wat grotere afstand) ten onrechte kunnen afleiden dat het projectiel onder een hoek werd gelanceerd en niet vertikaal als door een sub. Maar nogmaals, lekker belangrijk.

      Verwijderen
    6. Lancering van kruisraketten vanaf de kruiser Moskwa. Die gaan verticaal de lucht in en niet onder een hoek van 30 graden.

      https://www.youtube.com/watch?v=KNxbJm3SGmo

      Verwijderen
    7. Hier komt een slbm schuin uit de onderzeeër (0:34)
      https://www.youtube.com/watch?v=1dXSxZNp2X4

      Verwijderen
  39. Donald Trump vs. Hillary Clinton on Freedom of Speech – A Side By Side Comparison
    http://libertyblitzkrieg.com/2015/12/08/donald-trump-vs-hillary-clinton-on-freedom-of-speech-a-side-by-side-comparison/

    Trump is niet anders dan Hillary. Bij beide kandidaten wordt de vrijheid van spreken ingebonden. Laten we ons geen illusies maken over Trump. De oorlog voor vrijheid (inperking op de vrijheid) gaat in de overdrive ben ik bang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed artikel over fascisme in de VS.

      http://www.fascismusa.com/

      Verwijderen
  40. Sign of times.

    https://pbs.twimg.com/media/B9W5-6FCQAAQUL2.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Kolomoysky: Sorry about the MH17 – but it is a trifle – ENG SUBS
    https://www.youtube.com/watch?v=NrfKZUttEwE

    MH17 is een kleinigheid. Wat een viezerik die vent.

    BeantwoordenVerwijderen