dinsdag 18 september 2018

Waarom investeert Pentagon $300 miljoen in Biologische wapenfabriek?

Het gebruik van Biologische wapens is al lang verboden, maar de Amerikanen omzeilen dit verbod doodleuk.

300 Miljoen Dollar investeerde het Pentagon in een fabriek in Tiblisi, Georgië. Diverse doden zijn er al bij gevallen. Onder andere 2 Filipijnen, waarvan één met schuim uit de mond.

In 2015 vielen er 30 doden, waarbij 24 op één dag. In 2016 vielen er 30 doden in April en 13 in Augustus. De reden is onbekend. Lees en zie het hele verhaal bij het Russische Eerste Kanaal.

Commentaar Blik op NOS-journaal
De Amerikanen zitten dik en diep in Georgie. Een luchtmachtbasis, en deze bio-wapen fabriek. Als een meneer Skripal onwel wordt maar gauw weer "up en running is", staat de hele wereld op zijn kop. Als de Amerikanen gewoon een bio-gif fabriek bouwen en runnen a raison van $ 300 miljoen met tientallen doden tot gevolg, kijken NOS en andere Hollandse staatsmedia even de andere kant op. Zij mogen enkel berichten overnemen van Atlantisch-Zionistische persbureau's als AP en Reuters. De Amerikanen hebben nog meer dergelijke bouwwerken langs de grenzen met Rusland staan.

161 opmerkingen:


  1. Raam op Rusland gaat met de universiteit van Leiden samenwerken

    Misschien geen wereldschokkend nieuws voor velen, maar dat een zo partijdige denktank onderdeel van het academische systeem wordt is het wel.

    Tenzij er evenveel gewicht aan de opponenten van deze club wordt gegeven, maar dat zie ik niet helemaal.

    Ik ken de huidige atmosfeer op deze faculteit niet, maar nu lijkt het een trainingsschool voor Russofoben te worden. Zelfs als je het daarmee eens zou zijn heeft dit geen plaats in een academische omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een oude alliantie, Karel van het Reve werkte daar vroeger ook. En die wist ook alles van Rusland, en daar stukjes over te schrijven in de Nederlandse dagbladen.

      Toch is Hubert Smeets Karel van het Reve niet.

      Grunberg is overigens fan van Karel van het Reve. Of dat ergens verband mee houdt, weet ik niet.

      Verwijderen
    2. Dat taal bij de faculteit Geesteswetenschappen zit, wist ik niet. Media en communicatie vallen ook onder die hoed leert Google mij. Ik dacht Geesteswetenschappen gelijk stond aan theologie. Maar dat is niet zo. Geesteswetenschappen staat gelijk aan praatjesmaken, liegen, bedriegen en hoe je dat geestelijk voor elkaar krijgt.

      Wat dat betreft past raam op Rusland erg goef onder die hoed.

      Verwijderen
    3. Voor volledige transparantie zou ik echter de faculteit van geesteswetenschappen, de faculteit van propaganda willen noemen. Dan weten de studenten beter waar ze aan beginnen aks ze zich inschrijven. Niet Gogol en Dostojevski lezen, of Serpico of Woodward of Bernstein zijn, maar leren hoe je in je latere leven het beste mensen kan voorliegen en bedriegen.

      Voor een paar rottige centen!

      Verwijderen
    4. Excuus, theologie hoort er ook bij

      http://universitairemasters.nl/universiteiten/Universiteit-Leiden/faculteiten/faculteit-Geesteswetenschappen/

      Nou ja, als je leugenachtige praatjes moet maken is het 'verstandigst' om zelf te geloven dat die leugenachtige praatjes waar zijn. Kom je verder mee in het leugenachtige wereldje van 'geesteswetenschappen' dan weten hoe het echt zit.

      Verwijderen
    5. Wel grotendeels mee eens, maar er zit ook een nobel deel in: Filosofie werd altijd ´de koningin van de wetenschap´ genoemd. En talenkunde is historisch en practisch belangrijk. (Een nobele taak voor hen zou zijn een keer de NL transcriptie van het Russisch meer internationaal te maken!!!)

      Verwijderen
    6. Leiden is het centrum van het nederlandse Moslim-Bashen.

      Je hebt daar Afshin Elian, en Kinnegin en Paul Cliteur en ook Bolkestein is er thuis als ik het goed heb.

      Leiden is dus al los van het oude Politiek Correcte en verkondigt de Nieuwe PC idealen.
      Ook Rusland-Bashen is Nieuwe PC.

      De enige dissonant is Yhierry Baudet; ook een rechtsfilossof uit Leiden, en wel anti-immigratie, maar niet dogmatisch anti-Rusland.




      Verwijderen
  2. Toch is biowarfare een zeer onwaarschijnlijk wapen, gezien zijn gebrek aan specificiteit. Misschien dat het gebruikt kan worden voor assasinations (Chavez? en in de MSM Skripal...) en in terrorisme (ik was verbaasd dat Boko Haram dat niet met Ebola geflikt had afgelopen jaar). Maar het tast zowel vriend als vijand aan.

    In de geschiedenis zijn er experimentele aanvallen geweest (Manchurije pre- WW2) en aanvallen op mensen zonder immuniteit (de indianen met pokken, maar het feit dat Europeanen koloniseerden met hun voor hen onbekende ziektekiemen was eigenlijk al voldoende).

    Een lab zou een aggressieve vorm van bv sars of kamelenziekte kunnen ontwikkelen mèt een vaccin. Dat zou een invallend leger een voordeel geven, alhoewel de consequenties van verder verbreidende besmettingen niet te overzien zouden zijn, en mutaties in het pathogeen al helemaal niet.

    De enige overblijvende mogelijkheid is targeted biowarfare, naar bevolkingsgroepen met specifieke genetische markers.

    Afgezien van kleine bergdorpjes en eilandjes moet je dan zoeken in bevolkingen of stammen die zich ´uitverkoren´ wanen, of strenge wetten tegen vermenging hebben: yazidis, joden, brahmanen, amish. Laten we ook productieve rassen, al dan niet GMO, van voedingsgewassen en vee niet vergeten, want die zijn zeker ook kwetsbaar.

    Een andere vorm van besmetting is het onvermijdelijk uitlekken van het genoom van de pathogenen, welke tegenwoordig, en zeker in de nabije toekomst, al door amateurs (bio-hackers) in een garagelaboratorium kan worden gereproduceerd.

    De verdediging tegen biowapens is een ander, zeer legitiem aspect van bio-warfare.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar gezien het zeer machtige ´uitverkoren volk´-gedeelte bij onze leiders zal zich dat 100 % zeker tegen hen keren. Spoedig.

      Verwijderen
  3. Goed artikel, Blik.

    Waar heb je deze info nu weer vandaan ?!
    O, een Russische Bron. God zij dank voor hun nieuwsberichten. Dan hebben we nog enig idee wat ons allemaal wordt verzwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat verdwenen vliegtuig ( een peperdure Awac ?) met 14 Russen aan boord, dat vind ik levensgevaarlijk.
    Mijn eerste reactie: De Mossad weet precies hoe ze een vliegtuig spoorloos kunnen laten verdwijnen, zonder dat je de dader kan aanwijzen. En in een machtsspel met Putin wordt dit nu gebruikt.

    Putin weet dat dit wordt gedaan.
    Nu is het aan hem om een volgende stap te zetten, of na te laten, of in te binden.
    Kijk, die simpele Turken schoten heel eerlijk een Russische straaljager neer. Maar als een vliegtuig 'verdwijnt' en niemand weet hoe of wat, dan kun je geen represailles nemen. Dan ben je gewoon de verliezer.Lulletje rozewater.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De MH17 briefing van de Russen vind ik geweldig.
    Ik ga er van uit dat de echtheid van die oude logboeken is te verifieren door nederlandse wetenschappers.
    Ik ga er van uit dat de analyse van de video van Bellingcat ook door deskundigen op dit gebied wordt onderschreven. ( Aan de reactiue van Bellingcat te zien is hij wel degelijk betrapt en door de mand gevallen)

    Ik heb maar één probleem met die briefing: Waarom zóóó laat ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanavond in Pakhuis De Zwijger:

    https://dezwijger.nl/programma/how-to-stop-the-bloodshed-in-the-donbas/

    Op de lijst staat Robert Serry.
    Hij wordt door Victoria Nuland genoemd in een van de befaamde telefoontjes met de ambassadeur toen ze die staatsgreep voor bereidden in Oekraïne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht iemand de tijd hebben er heen te gaan: vertel ze over de analyse van Alan Kuperman in 2012 op de academie in Den Haag: Zònder humanitair ingrijpen: hooguit 1000 doden in Libië. Mèt Humanitair ingrijpen: 30.000 doden ( al in 2012 !).

      Verwijderen
  7. De toedracht mbt het verdwenen Russiscghe vliegtuig is bekend:

    De Israeli's vielen Lattakia aan en gebruikten de Rus als 'cover': ze vlogen er heel dicht bij om zodoende niet door het Syrische luchtafweer te worden aangevallen.
    De Syriers hebben geschoten en de Rus geraakt en die is neer gestort.

    Rusland is heel boos op Israel, en zegt dat ze in de toekomst de rekening zullen presenteren. Hier werd door Israel bewust de levens van de Russen in de waagschaal gesteld.

    Info is op RT te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat dit niet meer getolereerd gaat worden, dit had héél slecht kunnen aflopen. Maar ook een les voor de Russen die de afweer beter had kunnen integreren, en ook best veel agressiever tegen de IDF toestellen mag optreden.

      Mijn advies: een no-fly zone over het regeringsgebied en Idlib (laten ze Libanon er ook maar bij nemen).

      En snel een formele opname van Iran, Syrië en Hezbollah in de SCO met een soort artikel 5.

      Verwijderen
    2. De verslaggeving en de uitleg van Moon of Alabama zijn weer heel goed.

      Verwijderen
    3. JA extreem rechtse complotdenkers doen het bij Jan altijd goed!!!

      Verwijderen
  8. Ach de waarheid mag hier niet geplaatst worden....sorry, zal jullie laten liegen en bedriegen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Feest! Dit is de 4000 ste keer dat Creulman precies dezelfde comment plaatst.

      Verwijderen
    2. Ja, en het is de waarheid dat jullie alles behalve de waarheid schrijven dus vieren jullie maar feest als beschermers van moordenaars, pedofielen en weet ik wat...of als brengers van fake news….ach de leugen regeert en jullie willen daar een feestje om vieren....het zegt enorm veel over jullie!!!

      Verwijderen
    3. Zegt onze extreem rechtse Jan!! Goed bezig mafketel!!

      Verwijderen
  9. Op Russia Insider wordt Putin op een vilaine manier aangevallen omdat hij de Israeli's deze moord zomaar laat plegen.

    MoA zegt: Alls Syrië de moderne S 300 zou hebben gekregen van Putin, dan was dit vliegtuig niet neergeschoten, omdat die moderne afweer beter de vliegtuigen kan onderscheiden. Nu heeft Putin een goede reden om dat wapen aan Syrië te verkopen.( En niet langer naar Netanyahu te luisteren, die er vorige keer in slaagde om die verkoop te stoppen)

    We gaan het zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, we gaan het zien. Maar ook ik vond de statement van Putin slap: hij had best wat meer de nadruk kunnen leggen op het onverantwoordelijk (in de radarschaduw wegduiken) en saboterend (pas 1 minuutje voor het treffen waarschuwen) gedrag van Israel.

      En het instellen van een no fly zone boven Israel èn Libanon wat betreft vijandelijke vliegtuigen; tevens verklaren dat aanvallen op Syrisch grondgebied op Iran en Hezbollah niet meer mogen, op straffe van uit de lucht halen.

      Dit is ook nodig omdat ons nieuws het bericht zodanig verdraait dat het net lijkt alsof de israelische vliegtuigen een pleziervluchtje maakten langs hùn kust en dat de Syriërs de agressors waren. De Russische officiële versie moeten ze wel tonen.

      Verwijderen
  10. Kees van der Pijl is 100% correct.

    Nu de Grote Vernietigers zien dat hun kansen om buurland Syrië totaal te vernietigen met de dag kleiner worden, worden hun methoden wel erg zichtbaar: Pleeg een gas-aanval, zeg dat jouw vijand die heeft geplaagd en ga zijn land en burgers vermoorden, zogenaamd omdat die burgers onder die gasaanval te lijden hebben.
    Maar zorg wel dat enkele Westerse Landen medeplichtig zijn, anders krijg je later gedonder.

    Nooit eerder zo openlijk gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ergens las ik dat het NIET innemen van Idlib door Assad en Putin een manier is om nu juist deze False Flag te pareren: om hem vrijwel onmogelijk te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. UNZ (Ron Unz, joodse pundit: unz.com) beschrijft in een lang artikel dat hij tot het jaar 2000 heel goede banden had met de Neocons. Een artikel van zijn hand was zelfs prominent in Commentary opgenomen , in 1999.

    Dan beschrijft hij hoe hij het jaren lang te druk had om 911 goed te onderzoeken en hoe beetje bij beetje, langzaam maar zeker,. ook bij hem informatie binnen kwam die hem volledig tot andere inzichten bracht.

    Lang artikel, maar elke minuut is de moeite waard, juist omdat deze joodse mijnheer UNZ ooit een pro Israel insider was met heel nauwe banden met de Neocons.
    Hij geeft talloze links naar waardevolle artikelen.

    http://www.unz.com/runz/american-pravda-911-conspiracy-theories/


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nieuwe Michael Hudson, 10 jaar na '2008'

    Het is niet makkelijke kost om te lezen (vind ik), maar de inspanning levert wel wat inzicht op

    http://www.unz.com/mhudson/the-lehman-10th-anniversary-spin-as-a-teachable-moment/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De gebombardeerde kindjes in Jemen hebben ze maar niet geteld

    https://www.nu.nl/terrorisme-in-europa/5471117/verenigde-staten-meldt-aantal-aanvallen-terrorisme-wereldwijd-gedaald.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Definitie terreur: dat wat zij ons aandoen

      Dat wat wij een ander aandoen heet R2P

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  15. OK, dat Franse Fregat heeft een missile afgeschoten. We weten niet waarheen, en waar dat projectiel terecht is gekomen.

    Maar het lijkt me wel ineens ongevraagd erg link voor de Fransen om een Russisch vliegtuig neer te halen, met 15 mensen aan boord.
    Er zijn veiliger manieren om de band met Rusland te bevriezen, als Frankrijk dat zou willen. Welk redelijk argument zou Fr. kunnen aanvoeren?

    Ook deze aanname klopt niet : "given the tremendous preparation and planning that goes into these events" ( het afschieten van een luchtafweer door S200 raket.)
    Maar dat kost uiteraard niet zo veel voorbereiding. Daar ontbreekt per definitie de tijd altijd voor.
    Het probleem is: de raket gaat op een doel af dat de radar-golven flink weerkaatst. Omdat de Il 20 veel groter is dan de Israelische F15, gaat hij automatisch naar dat grote vliegtuig.
    De Syriers wisten wellicht niet dat dit óók daar vlak bij vloog.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eddy is zo slecht geïnformeerd dat ik zijn postings nu vaak laat staan omdat het wel grappig is en je altijd weer verbaasd bent dat iemand zó eenzijdig kijkt en geen enkele integriteit bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LOL...die Trump. Hahaha

    President Donald Trump hands out prepackaged meals to people in cars at Temple Baptist Church in an area impacted by Hurricane Florence.‘Got a Nice Boat Out of the Deal’: Trump Continues Hurricane Faux Pas Tour
    https://sputniknews.com/us/201809191068180585-Trump-Hurricane-Faux-Pas-Tour/

    "Have a nice day"

    "How is the house?"

    de mooiste:

    "Trump was touring a neighborhood devastated by the hurricane when he came by a small brick house. Outside of it, a large yacht was shipwrecked against the house's porch. "Is this your boat?" Trump asked the homeowner. When the owner said that it wasn't, Trump assured him, "At least you got a nice boat out of the deal.""

    De man heeft totaal geen inlevingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De Saker heeft een kort stukje over de IL 20:

    1.
    Ja, Putin reageert langzaam, mar zoals een Russische spreekwoord zegt: "Haast is alleen nodig als je vliegen wil vangen." ( Had in nooit gehoord. Prachtig!)

    2.
    Het is waarschijnlijk dat die S200 is afgevuurd terwijl daar ook ergens Russische commanders bij betrokken zijn. Het kan dus deels ook eigen stommiteit zijn.
    3. ( @ Rootman): Nee, Rusland heeft niet voldoende macht om een No-Fly te kunnen instellen boven heel Syrië. Mogelijk wel boven Lattakkia en omstreken.
    http://thesaker.is/russian-response-options-to-the-latest-israeli-provocation/

    @ Dawg.
    De mogelijkheid van een Franse 'dader' wordt door bijna niemand besproken. Ook niet door Israel. Terwijl dat de israeli's zou vrijpleiten, en tevens het anti-Putin block groter zou maken in de wereld-opinie, wat voor Israel een voordeel is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met meer luchtafweer wel! En de bondgenoten officieel in bescherming nemen.

      Verwijderen
    2. Waarom zijn de witte helmen die een chem attack willen uitvoeren nog in leven? En hoe staat het met de special forces in Idlib en de Blackwater huurlingen oost van Deir Ezzor?

      Verwijderen
    3. @ Rootman,
      Ik lees nu dat boven en bij de kuststeden van Syrië een soort No Go area is afgekondigd door Rusland.

      Verwijderen
    4. @Jan Verheul,

      O ja joh, van wie heb je dat?

      Verwijderen
    5. Nou dit vind ik vrij ernstig meneer Hugo Jansen. U bent best wel vrij zielig

      Verwijderen
  19. Volgens deze turkse bron was de aktie van de israëlische straaljagers bedoelt om het vredesproces te ondermijnen. De luchtaanvallen natuurlijk ook.

    ERDOGAN’S ADVISOR: ISRAEL PROVOKED IL-20 INCIDENT TO SABOTAGE IDLIB AGREEMENT
    https://southfront.org/erdogans-advisor-israel-provoked-il-20-incident-to-sabotage-idlib-agreement/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komt een mooi politiek vredesproces. Dat mag natuurlijk niet van Israël en de bloeddorstige wallstreet oligarchen

      Verwijderen
    2. The West Hates Peace in Syria: From De-Escalation to Almost World War III in Just Two Hours
      https://www.strategic-culture.org/news/2018/09/19/west-hates-peace-syria-from-de-escalation-almost-world-war-iii-just-two-hours.html

      Verwijderen
    3. Ze willen conflict en dat conflict beheersen ze en uit dat conflict worden ze machtiger. Hun doel is hun macht behouden en uitbreiden.

      Verwijderen
    4. Erdogan says Turkey is working to ‘extinguish fire’ in Syria, not add to it
      https://www.almasdarnews.com/article/erdogan-says-turkey-is-working-to-extinguish-fire-in-syria-not-add-to-it/
      Rusland, Iran en Turkije bepalen wat er gebeurt met Idlib.

      Amerika, Israël en Frankrijk spelen een bijrol en zullen niet het uiteindelijke resultaat van Syrië bepalen.

      Verwijderen
    5. Waarom is de post van Joop weg gehaald Hugo?

      Verwijderen
  20. Karel en Kees zijn weer te beluisteren op Weltschmerz.

    Mijn reactie aldaar: Ja, 911 is onze 'Rijksdagbrand': het punt waar de Neocons hun coup plegen en in Amerika de Macht overnemen. Ron Unz is een intellectuele reus die in 1999 nog publiceerde in Commentary, het lijfblad van de Neocons, en die nu de moed heeft om te beschrijven dat hij diezelfde Neocons beschouwt als mede-plegers van de 911 aanslag. In een lang artikel - 11000 woorden - beschrijft hij zijn 'volwassen-wording' : http://www.unz.com/runz/american-pravda-911-conspiracy-theories/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was jij de goochemerd die net mijn reacties verwijdert heeft? Degene met de links had je wel kunnen laten staan toch of heb jij jezelf het privilege verworven alleen op Eddy te mogen reageren?

      Verwijderen
    2. Ja alleen Hugo heeft het recht om op Eddy te mogen reageren. Hahahaha

      Sommige bloggers zijn meer gelijk dan andere. LOL

      Verwijderen
    3. Hugo is net een soort van Guy Verhofstadt, lopen brullen bij een Praagse Lente maar een Boedapestse Lente juicht hij toe.

      Verwijderen
    4. @oligarch,

      Kijk, zo werkt dat bij Hugo. Je haalt de reactie van mij weg en schrijft aan Rootman dat je net gelezen hebt dat er bij de kuststeden een soort No-Fly zone wordt ingesteld.

      Jan Verheul20 september 2018 om 21:50

      @ Rootman,
      Ik lees nu dat boven en bij de kuststeden van Syrië een soort No Go area is afgekondigd door Rusland.

      Verwijderen
    5. Hugo is een ego tje hoor.:-)

      Zelfs Willy van Damme pakt informatie van hem! LOL.

      Verwijderen
    6. @Joop

      Hugo post dezelfde informatie die jij en ik al 7 jaar geleden plaatste

      Verwijderen
    7. @oligarch,

      Niet in alles, vaak krijgt Hugo een puist op z'n neus die Huib uit mag drukken.

      Verwijderen
    8. Wie op toktok reageert mag verwachten dat zijn posts verwijderd worden. Ik had er laatst ook een paar met een goede link, maar dan moet ik dat als zelfstandige post neerzetten, mijn eigen schuld dus; wat je nav toktok of kroel neerzet moet dus nooit veel meer dan scherts zijn.

      Verwijderen
  21. Waarom is de post van Joop weg gehaald Hugo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reacties op toktok of kroel hebben een zeer beperkte houdbaarheidsdatum; dat zou je kunnen weten!

      Verwijderen
  22. Het nationalistische geluid mag helemaal niet meer gehoord worden.

    Marine Le Pen Must Undergo Psychiatric Evaluation, French Court Rules
    https://www.zerohedge.com/news/2018-09-20/marine-le-pen-must-undergo-psychiatric-evaluation-french-court-rules

    Ze worden echt erg!. En Blik (die ook op de lijst van nepnieuws staat) heeft hierover nog geen artikel geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En Guy Verhofstadt wil interveniëren in Hongarije. Hoe zou hij gereageerd hebben op de Praagse Lente?

      Verwijderen
  23. Rusland wordt niet alleen omring door raketten ; Lees deze maar eens goed door en scrol ff door naar beneden en zie de vele testen van Porton Down ( Skripal?? ) Salisbury attack reveals $70 million Pentagon program at Porton Down http://dilyana.bg/salisbury-attack-reveals-70-million-pentagon-program-at-porton-down/
    US diplomats involved in trafficking of human blood and pathogens for secret military program http://dilyana.bg/us-diplomats-involved-in-trafficking-of-human-blood-and-pathogens-for-secret-military-program/
    Pentagon Biological Weapons Program Never Ended: US Bio-labs Around The World https://www.sott.net/article/375723-Pentagon-Biological-Weapons-Program-Never-Ended-US-Bio-labs-Around-The-World

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vond deze interessante art op Fort-russ mbt het neerschieten van de Russische IL-20.

    FULL ANALYSIS: RUSSIAN DISINFO CAMPAIGN ‘BLAMES’ ISRAEL FOR IL-20 PLANE DOWNING, YET EXONERATES FRANCE
    https://www.fort-russ.com/2018/09/full-analysis-russian-disinfo-campaign-blames-israel-for-il-20-plane-downing-yet-exonerates-france/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dawg goed gezien .
    https://www.fort-russ.com/2018/09/full-analysis-russian-disinfo-campaign-blames-israel-for-il-20-plane-downing-yet-exonerates-france/

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Joop de Jong en Oligarch zijn verontwaardigd, omdat er een comment van Joop verdwenen is.
    Zal wel een reactie op E. zijn geweest, en dan weet je dat hij de kans loopt mee te verdwijnen in het zwarte gat waar E. steeds uit kruipt.

    Enfin,
    samen hebben ze nog heel wat wrok te verwerken.

    Zo schrijft oligarch 21 september 2018 om 00:00

    Hugo is een ego tje hoor.:-)

    Zelfs Willy van Damme pakt informatie van hem! LOL.


    Ja, Oligarch,

    een maand geleden schreef Joop dat ik info over Iba Abdo van Willy van Damme had overgenomen.
    Ik schreef toen dat IK juist Willy had getipt.

    Joop heb ik er niet meer over gehoord, maar jij begint er nu weer over.

    Lees het artikel van Willy, en zie dat hij aan het eind schrijft: "Met dank aan Jan Verheul."

    https://willyvandamme.wordpress.com/2013/09/01/syride-niet-zo-spontane-spontane-opstand/

    Ook linkt hij naar de website van Iba Abdo.
    Zoals te voorspellen was is die site opgeheven.
    Maar ik heb in oktober 2013 een copie op mijn site gezet: https://xevolutie.blogspot.com/2013/10/299-syrian-rebels-planned-syrian-revolt.html


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet sommige reacties van Eddy ook niet weghalen. Als Eddy niet beledigend is dan kan je zijn posts gewoon laten staan. Dat is juist de kracht van het blog. Joop geeft Eddy een top antwoord op Eddy. Waarom dat dan weghalen ?. En als je Eddy toch wil weghalen, haal dan alleen Eddy weg. Ik heb een hekel aan censureren, zowel als big tech of msm het doet, alswel als wij dat doen.

      In 2013 vertellen wat Abdo in 2011 op haar facebook account schrijft is wat anders dan in Maart 2011 Willy van Damme op de hoogte brengen dat de revolutie in Syrië niet zo spontaan was als wat we volgens de MSM moeten doen geloven.
      Waar is die post of brief vanuit 2011 waar je Willy van Damme tipt?

      Verwijderen
    2. Ik kan je vertellen dat E. niet de bedoeling heeft om dit blog 'kracht' te geven.
      Hij maakt het tot een scheld-blogje. En schelden heeft geen informatie: dat is inderdaad 4000 keer precies hetzelfde: 'niks te melden'.
      Ja, af en toe mag hij blijven staan, en af en toe wordt er op gereageerd.
      Maar met Joop weet je dat je hele reeksen van 'welles-nietes' krijgt. Weg ermee !

      Ik heb Willy van Damme in maart 2011 uiteraard niet geschreven dat alles bedrog was. Die info kwam pas later. O.a. uit Israelische kranten, en van Pax Christie etc. ( Ik heb er een blog over: https://xevolutie.blogspot.com/2012/07/219-truth-in-syria.html )
      Het blogje van Iba Abdo heb ik vermoedelijk pas in 2013 ontdekt. Het belang van dat blog is dat deze mevrouw op de TV kwam, en dan mag vertellen hoe erg het allemaal is, terwijl ze zelf het onomstotelijk bewijs levert dat het MSM verhaal NIET klopt.
      Het was erg dom van haar dat ze dat op haar blog liet staan al die tijd.
      Ik wist ook met zekerheid dat ze het zou verwijderen.
      Ja, ik heb Willy van de blog van Abdo op de hoogte gebracht, en zoals je kan lezen bij hem onderkende hij onmiddellijk het belang er van.

      Verder heb ik geen interesse om aan dit soort kinnesinne ( waar jij en Joop nu mee bezig zijn) mijn tijd te besteden.

      Verwijderen
    3. "Verder heb ik geen interesse om aan dit soort kinnesinne ( waar jij en Joop nu mee bezig zijn) mijn tijd te besteden."

      Nee, denk jij dat ik hier zin in heb?. Jij moet gewoon die post van Joop en van mij laten staan.!

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. "Joop de Jong en Oligarch zijn verontwaardigd, omdat er een comment van Joop verdwenen is.
      Zal wel een reactie op E. zijn geweest, en dan weet je dat hij de kans loopt mee te verdwijnen in het zwarte gat waar E. steeds uit kruipt."

      Die Jan Verheul is een grappig mannetje. Ja, het was een reactie op E. Net zoals Jan Verheul en Rootman op E. reageren en Jan Verheul heeft dan nog weleens de neiging om wat voor duistere reden reacties van E. te laten staan. Waarom?

      Maar goed, in een van die verwijderde reacties van mij stond een link over het instellen van een No-Fly zone boven Syrië voor de Israëlische luchtmacht en dat vond Jan Verheul kennelijk toch wel interessant want een tijdje later schrijft hij doodleuk aan Rootman:

      [Jan Verheul20 september 2018 om 21:50

      @ Rootman,
      Ik lees nu dat boven en bij de kuststeden van Syrië een soort No Go area is afgekondigd door Rusland.]

      m.a.w. Jan Verheul leest de reacties van en op E. nooit behalve als er iets van zijn gading bij zit wat hij kan gebruiken. Kijk Verheul, onbeduidende reacties van mij op E. mag je van mij verwijderen, daar heb ik geen enkel probleem mee, maar van relevante informatie die ik inbreng blijf jij met pestpokken poten vanaf en zeker als jij die informatie later voor jezelf gaat gebruiken.

      Dan nog even iets over het artikel van Willy van Damme en de niet zo spontane opstand in Syrië.

      Ik heb nooit tegen Verheul gezegd dat hij dat artikel van Willy van Damme heeft overgenomen, ik weiger alleen het blog van Verheul als bron te gebruiken voor mijn informatie.

      Opvallend is dat er in dat artikel geen enkele reactie van Verheul is te vinden en dat Willy van Damme het alleen heeft over dank aan onder meer Jan Verheul en niet alleen aan Jan Verheul.

      Tja, Willy van Damme heeft mij ook weleens bedankt voor mijn bijdragen aan zijn blog en dat was niet onder meer.

      Verwijderen
    6. Aanvulling;

      Er staat wel een reactie van mij, dat Iba Abdo inmiddels was toegetreden tot instituut Clingendael.

      Verwijderen
    7. Ik gebruik reacties van toktok wel eens als kapstok voor iets inhoudelijks, of om het onderwerp weer op topic te brengen. Maar ook wel eens als scherts of om een stokpaardje te laten draven. Dit alles op risico van snelle verwijdering, dat heb je nu eenmaal met trollen.

      Maar nooit om het verder in het persoonlijke te trekken.

      Waarom niet? Dit is een publieke ruimte, en ik mag aannemen dat niemand erg in mijn persoonlijke issues is geïnteresseerd. Ik ben ook maar een mens, en soms lijkt iets op een betreffend moment vreselijk belangrijk, of enorm leuk om te posten. Eerlijk gezegd ben ik dan later vaak blij dat die onzin was weggehaald. En soms mis ik ook wel eens een waardevolle post.

      Hè, dan had ik maar een boek moeten gaan schrijven!

      Verwijderen
    8. @Rootman,

      Tja, het is net zoiets als klimaatwetenschappers die met honderden vliegtuigen naar een klimaattop vliegen.

      Verwijderen
  27. Le Pen, een kanjer van een vrouw. Die rechter is zelf een psychisch gestoorde.Net als het blik circus van Pipo Bruynzeels psychisch gestoord is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondanks het schelden krijgt toktok tòch een inhoudelijk antwoord (waarvan ik dus WEET dat het een beperkte houdbaarheid heeft; ik ga dus niet zeuren bij verwijdering.

      Le Pen heeft een sterke persoonlijkheid en vaak goede ideëen. Helaas bleek ze in het debat niet in staat zich goed overeind te houden.

      Zoals overal in Europa kan ´populistisch rechts´ en/of non-pseudo-links rekenen op winst wanneer ze sterke oppositie voeren. Soms lukt het om samen te werken met centrum pro-EU, pro-NATO partijen, maar meestal krijg je een gedoogsituatie à la Wilders, die uiteindelijk leidt tot verlies van invloed. Of ze krijgen een cordon sanitaire, wat ook niet tot invloed leidt.

      Ik blijf herhalen dat de enige mogelijkheid om te winnen een gelegenheidscoalitie van links en rechts is, zoals in Italië en misschien straks in Duitsland.

      Links moet dan alle identiteitspolitiek en knuffelonderwerpen inslikken, en rechts moet het zelfde doen met alle Ayn Rand shit van vlaktaks etc. en zwarte Piet onzin. Realisme van beide kanten, geen geruzie en een strakke oppositie: een formule om de hele EU lobbycratie neer te halen!

      Verwijderen
    2. Gecontroleerde opositie Hegel's dialect.

      Verwijderen
    3. Inderdaad, Dawg. Daarom denk ik vaak, als aartsoptimist, ´de tijd is er nog niet rijp voor´.

      Dat loopt ongeveer parallel met: ´elk volk krijgt de leiders die het verdient´.

      Hopelijk breekt het inzicht eens door.

      Verwijderen
    4. Ik heb dit 'gemist' (ik weet niet of ik iets gemist heb), maar hoe kan je mild zijn voor een Afghaan die een misdaad in Nederland heeft gepleegd? De straf die hij krijgt is toch niet anders dan die een Nederlander krijgt voor het zelfde vergrijp? Of heb ik iets gemist?

      Nederlanders worden toch ook niet uitgezet als ze een misdaad hebben gepleegd? Of doelt Holman niet op een straf als uitzetten?

      Verwijderen
    5. Een verblijfsvergunning moet loszitten van welke strafmaat dan ook. Lijkt mij rechtvaardig.

      Verwijderen
  28. Kijk, Stan van Houcke heeft een reactie van mij overgenomen van het blog van Willy van Damme onder een nieuwe kop!

    MH17 Corruptie

    http://stanvanhoucke.blogspot.com/2018/09/mh17-corruptie.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Steek die felicitatie maar in je reet.

      Verwijderen
    2. Waarom kom je het hier dan trots melden?

      Denk je dat ik het niet meen?

      Verwijderen
    3. Moet ik er trots op zijn om wantoestanden aan het licht te brengen die een gevaar vormen voor de wereldveiligheid?

      En jouw 'oprechtheid' heb je hier al meerdere malen getoond.

      Verwijderen
    4. Ja, ik ben oprecht.
      Je bent geen aanwinst voor dit blog, want een oude querulant.
      Maar soms breng je interessant nieuws. Dit was interessant.
      Kritiek en lof, net wat je verdient. Dat ik wat ik te bieden heb.

      Verwijderen
    5. Als jij oprecht was had je wat meer moeite gedaan zonder typo's te schrijven. Zelfs dat respect heb je niet.

      Verwijderen
    6. Joop,
      zoals al eerder gebleken is begrijp je niet zo veel van de wereld. Je gooit alles op één hoop.
      Voorbeeld:
      Oprechtheid, respect voor de ander hebben en teksten op typefouten corrigeren dat zijn drie verschillende eigenschappen.
      Ze vormen geen cluster. De één voorspelt de ander niet. Noch sluit hij de ander uit.

      Verwijderen
    7. "Je bent geen aanwinst voor dit blog, want een oude querulant"

      Is dat niet iemand die altijd over joden klaagt?

      Verwijderen
    8. "zoals al eerder gebleken is begrijp je niet zo veel van de wereld. Je gooit alles op één hoop."

      Was jij niet degene die joden en zionisten op één hoop gooit en het onderscheid tussen de twee niet kan maken?

      Verwijderen
    9. Ja, ik klaag vaak over joden. En toon dan altijd aan dat de problemen die hier aan de orde worden gesteld, aan hun acties zijn te wijten.
      Lijkt me volkomen adequaat.

      Een querulant is iemand die overal mogelijkheden zoekt om ruzie te maken. Lang en saai ruzie maken, over bijzaken. Herken je het, Joop?

      Ja, mijn kritiek geld veel meer dan alleen de zionisten.
      Leuk voorbeeld: Max Pam, vandaag in de Volkskrant. Anti-Zionist zijn hele leven, maar nu toch volledig blind voor de wandaden van Israel. Pam zal je niets zeggen over de Neocons. Van Pam kom je niet te weten dat zijn neffjes de Russische Revolutie pleegden en zo 60 miljoen Russen de dood in joegen. Pam zal niet zeggen dat al die oorlogen ten bate van Israel zijn.
      Pam is joods. Tot en met joods. Hij gaat over lijken.
      Het Zionisme is voor dummies. Hùn wandaden kunnen zelfs dummies zien.

      Verwijderen
    10. "Lijkt me volkomen adequaat."

      Het onderscheid weten te maken tussen joden en zionisten. En dat onderscheid heb ik je redelijk vaak volkomen adequaat uitgelegd. Maar ja, dan kan je je blog sluiten.

      Verwijderen
    11. O, ik vergeet nog een voorbeeld te geven.

      Iedere nieuweling die zich verder wil (laten) informeren over het 'joden probleem' kan zich beter niet wenden tot het blog van Jan Verheul, want Jan Verheul schiet zichzelf in de voet als hij joden en zionisten op één hoop flikkert en tegelijkertijd Ahmadinejad verdedigd. Begrijp je wat ik bedoel met jouw amateuristische kijk op de wereld en jouw nog amateuristische blogje?

      Verwijderen
    12. Send in the clowns. There have to be clowns...

      Verwijderen
    13. Verheul is net zo stil als de politici die ik benaderd heb over artikel 57, lid 2, van de Rijkswet Onderzoeksraad voor Veiligheid en het vervalsen van bewijs in de reconstructie van de MH-17.

      Verwijderen
    14. Dawg mag zich dit ook aantrekken, want ook hij zag weinig bewijs in deze Rijkswet.

      Verwijderen
    15. Dus jij ziet in die wet ook niet dat er onwelgevallige informatie buiten rapporten worden gehouden, zoals bijvoorbeeld de aanwezigheid van Oekraïense gevechtsvliegtuigen? Hebben wij ooit uit officiële Russische bronnen vernomen dat er geen Oekraïense gevechtsvliegtuigen aanwezig waren? Heeft het JIT ooit onderzoek gedaan naar de aanwezigheid van Oekraïense gevechtsvliegtuigen? Is er tijdens de reconstructie van MH-17 een ander cockpitpaneel gebruikt of niet?

      Verwijderen
    16. @Dawg,

      Nee, het bewijst niet wat er met MH-17 is gebeurd maar het bewijst wel dat er Russische informatie buiten het rapport is gehouden omdat dat niet past in de Nederlandse policy of op de Nederlandse kijk wat er wél met de MH-17 is gebeurd.

      Gelukkig zijn er mensen die de 'waarde' van die Rijkswet wel inzien.

      Verwijderen
    17. @Dawg,

      Ik ga mij nu serieus afvragen hoe fout jij bent.

      Verwijderen
  29. Reactie op Theodor - what's in a name- Holman. ( Parool)

    Beste TH, toen de massa-immigratie volop swung had, jaren 80 en 90, heb ik je nooit gehoord.
    Nu de joodse Elite het Midden Oosten teistert met oorlogen en vele miljoenen van huis en haard berooft, en van hun levensgeluk, hoor ik je daar niet over. ( vergeleken bij die ellende is dit wel héél klein bier, TH.)
    Nu de joodse agenda volop bewaarheid wordt -- massa-immigratie everywhere -- sta je wéér aan de kant van de veroorzakers: die massa-immigratie dient namelijk om onze landen hun aard en ziel te ontnemen, hun culturele eenheid, waardoor ze een vogeltje voor de joodse Poes worden. ( "Sorry, maar we moeten de Persvrijheid afschaffen, en Habeas Corpus, en sociale hulp, en studiebeurzen. Het is voor uw eigen bestwil uiteraard.")

    Dit waren de Grote Lijnen.

    Nu de case waar het hier over gaat.
    Wil U een rechtvaardige rechter, of eentje die dubbel straft, àls U pech heeft?
    Het eerste? OK.
    Dat betekent dat de dader zijn straf krijgt, maar als die door bijzondere omstandigheden extra groot zou worden, dan zorgt de rechter dat DAT niet gebeurt.
    Dronken rijden? Rijbewijs weg, tenzij U uw baan als chauffeur verliest. Want dan zou U hierdoor een veel te grote straf krijgen.

    Zwakbegaafd meisje aangerand? U krijgt Uw straf, maar niet de dubbele straf die het geval zou worden als U ook nog uw verblijfsstatus hier kwijt zou raken.
    Dat heet: rechtvaardigheid.

    NB: In mijn ervaringswereld zijn zwak begaafde meisjes erg door sex gefascineerd. De man was fout natuurlijk, maar we waren er niet bij. Hoe weet U dat hij zag dat ze zwak begaafd was? Hoe weet U welke signalen ze af gaf? Hoe weten we of ze toestemde of niet?
    Wie heeft dit aan de grote klok gehangen? Iemand met een 'Wilders-agenda?"
    Daar moet je allemaal rekening mee houden. Hebt U dat gedaan, TH ?

    Welnee, U grijpt de kans om de joodse agenda van verdeel en heers te steunen.
    U bent véél misdadiger dan deze man die dat meisje heeft bepoteld. Véél misdadiger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezien Jan. Holman zet aan tot haat. Dat doet hij over de rug van een, aldus Holman, zwak begaafd meisje. Zie ook mijn commentaar hierboven.

      Verwijderen
    2. Of Holman misdadig is weet ik niet (is een definitie kwestie waar ik geen oordeel over heb). Dat hij niet lezenswaardig is en een haatzaaier is, dat weet ik wel.

      Verwijderen
    3. Rechter Holman

      'Wetten moeten geruststellen, niet tot ­opwinding leiden'

      Begrijp ik niet.

      Wetten moeten rechtvaardig zijn, of dat al dan niet tot opwinding leidt, doet er niet toe.

      Behalve voor de status quo die beroering haat.

      Komt daar de aap uit de mouw.

      Verwijderen
    4. Het zaaien van haat is altijd misdadig.
      Haat leidt tot erger.

      In dit geval is de rechter de schuldige, want de asielzoeker heeft het vonnis niet uitgesproken.
      De haat treft vooral de asielzoeker.

      Daar komt nog bij dat we geen idee hebben wat zich tussen die twee heeft afgespeeld.
      Het is goed denkbaar dat het meisje interesse toonde in een sexuele schermutseling. Moet de man dat afwijzen? Waarom? Omdat ze zwak begaafd is? Hoe weet hij dat? Omdat ze 18 is en hij een stuk ouder? Dat staat niet in de wet.

      Hoe zal die afwijzing door het meisje worden opgevat? Zal ze beledigd zijn? Depressief worden? Zich voor de trein gooien?
      Theoretisch zijn dat allemaal mogelijkheden.

      Holman kiest één denkbeeldige toedracht uit en genereert daarmee haat voor asielzoekers. Alleen mogelijkl door de uitspraak van de rechter. En door Holman's verzwijgen van de juridisch gangbare praktijk.

      Die asielzoeker heeft dat vonnis NIET uitgesproken. Dat deed een rechter.
      De zaak van Holman is zo krom als maar zijn kan.

      Holman bespreekt een sentiment dat héél anders in elkaar zit.
      Een héél andere oorsprong heeft.
      Ik weet er alles van, en als ik mijn zin had gehad, dan was Holmans probleem non existent. Maar Holman was destijds naief.

      En zo jaagt Holman ons voort naar een toekomst die nòg veel zwarter zal zijn dan wanneer Holman vanaf nu zijn best zou doen oprecht te zijn. Het ontbreekt Holman aan oprechtheid, intelligentie en moed.

      Verwijderen
    5. Holman wil het liefste alles bij het oude laten: lekker moslims haten. Want moslims zijn slecht, en wij zijn goed.

      Aldus de 'wijze' lessen die we van Holman en Co. kregen post 911.

      Daar op terugkomen kan niet. Vindt Holman.

      Maar de geschiedenis heeft hem al lang ingehaald.

      Niet dat de kindjes in het MO daar veel lol aan beleven, dat Holman is blijven hangen in de zero's. Toch zie ik er wel enige vorm van rechtvaardigheid in.

      Spijt is een godverdomd gevoel, en moslimbashers post 2001 zullen wel wat spijt over eea hebben.

      Met spijt kan je wel wat goeds doen. Maar daar is Holman nog niet aan toe. Die ontkent en overschreeuwt zichzelf.

      En nu ga ik dan weer verder met lezen in Dostojevski's misdaad en straf.

      Verwijderen
  30. Ik heb het gerechtelijk verslag gelezen.

    Dat meisje wordt als zwak begaafd afgeschilders, maar ik ken weinig zwakbegaafden die de engelse taal zo perfect beheersen als dit meisje. Ik ken zelfs weinig begaafden van 18 jaar die zo goed engels spreken.

    Het meisje heeft niet tegen gestribbeld, heeft niet om hulp geroepen, heeft zijn penis in haar mond gehad en er niet op gebeten.
    Ze heeft de tas mee genomen en heeft ion de winkel geen ophef gemaakt.
    Als ze buiten is dan whats'appt ze het verhaal naar haar vriend en haar vriendinnen.
    Is ze overstuur? Of vind ze het wel stoer?
    Ik denk het laatste.
    Het idee om er een rechtszaak van te maken is later gekomen.
    Als ze echt was verkracht (die term wordt gebruikt, want de man heeft met zijn vingers aan haar vagina gezeten: 20 maanden de cel in !! ) dan had ze wel geroepen,. Of had ze in die winkel wel ophef gemaakt. Op zijn minst zou ze de tas hebben geweigerd.

    NB: de winkel ligt in een shabby omgeving. Een collega van de man heeft ook sex gehad met een bezoekster van de winkel.

    Het lijkt me dat die meid het allemaal wel stoer vond en dat er daarna door haar omgeving een groot drama van is gemaakt.

    20 maanden is heel zwaar gestraft voor een schermutseling die vermoedelijk door beiden gewenst was. ( Hoe vaak bent U mee naar een magazijn gelopen achter een winkel? Ik nog nooit.)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. California Governor's Veiled Threat To Trump: "Something's Got To Happen To This Guy"

    https://www.zerohedge.com/news/2018-09-20/california-governors-veiled-threat-trump-somethings-got-happen-guy

    Ik formeer alvast een Clintoncommissie die onafhankelijk onderzoek gaat doen naar de moord op Donald Trump.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfmoord waarschijnlijk. Of Alex Jones heeft het gedaan. 2 vliegen in 1 klap. Hahahaha

      Verwijderen
    2. Dat is een redelijke oplossing voor een groot probleem.

      Verwijderen
  32. In de publieke discussie gaat het steeds over een verkrachting.
    Dat roept een beeld op van ruwe dwang en verregaande schending van de ander zijn lichaam.

    Alles wijst hier op een situatie die veel vreedzamer was.

    Àls dat meisje al zwakbegaafd is, dan blijkt dat uit het feit dat haar omgeving van deze schermutseling een verkrachting heeft gemaakt zonder dat ze daar weerstand tegen kon of wilde bieden. ( Aandacht en slachtofferschap zijn grote kado's).

    Ik zie een meid voor me die het wel avontuurlijk vond wat haar die middag overkwam. Maar haar 'vriend' voelde zich beledigd, en zo is het balletje gaan rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hmmm...Afghanistan, een land waar vrouwen in burka's lopen om aan verkrachting te ontkomen. Waarschijnlijk had dat zwakbegaafde meisje zich volgens Verheul in een burka moeten hullen om aan te geven niet verkracht te willen worden. Bij Verheul mis ik echter de culturele achtergrond van de Afghaanse man. Het is hetzelfde domme gelul van Verheul dat wij ons verantwoordelijk moeten voelen voor de vluchtelingenstroom naar Europa omdat wij een NAVO-lid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @ Dawg 22.33 uur.
    Zoals ik het begreep zou een iets zwaardere straf ( de normale 24 maanden gevang voor verkrachting) ipv de nu gegeven 20 maanden, een vrijwel zekere uitzettiung veroorzaken, en dus ware straf de straf vele malen hoger maken dan 24 maanden.

    Vergelijkbaar met rijontzegging die tot ontslag leidt van een beroepschauffeur. Dàt soort gevolgen heet altijd invloed op de straf die de rechter toekent.
    Ook hier, bij deze Afghaan.
    Niks aan de hand.
    Holman pleit voor discriminatie. Voor onrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @ Joop, 00.02 uur.
    Op het moment dat Brzezinski besloot om Hekmatyar cs te gaan steunen liepen de meiden in Kabul in minirok naar de universiteit.
    https://ajammc.com/2017/09/06/weaponization-nostalgia-afghan-miniskirts/
    Die modernisering is door de VS de kop in gedrukt.

    Dit doen wij àltijd, trouwens.
    Nasser moest worden gedwarsboomd met door de VS gesteunde Moslim Brotherhood.
    Saddam moest plaats maken voor door ons gesteunde ISIS.
    In Lybië hebben we het ook voor elkaar gekregen.

    En dan gaan wij hier lekker luisteren naar liden als Cliteur die met uitgestreken gezicht over de in de Islam ontbrekende 'Verlichting' lullen.
    Hij doelt op de geweldige voordelen van de Gay Parade en de Transgender tsunami, wellicht.

    Wij zijn om van te kotsen.
    En de rest van de wereld doet dat ook, uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ja, wij vioelen Afghanistan binnen op basis van NIKS.
    We braken dat land af en zijn dus verantwoordelijk voor het feit dat die mensen hun huis en haard verlaten. Dan niet zeuren en als volwassen mens de consequenties aanvaarden.

    Onderbouwing:
    Corbett Report heeft ism Niels Harrit ( Noors professor over 911) een document boven water gehaald dat aan toont dat de reden om Afghanistan binnen te vallen in 2001 totaal niet-bestaand was. Die motieven waren in brieven aan de Regeringen mee gedeeld en moesten destijds geheim blijven.

    https://www.corbettreport.com/afghanwar/
    https://www.corbettreport.com/interview-1385-niels-harrit-exposes-the-terror-war-lie/

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Welvaart.

    Uit HP-DeTijd.
    Over de karige koopkracht stijging.

    Citaat:
    We vroegen de twee dames wat zij van plan waren met hun voorspelde extra koopkracht. “Het gaat maar om anderhalf procent hè. Dat vind ik niet zo heel veel. Wat zullen we daarmee doen, Amira? Misschien extra voer voor de paarden kopen?

    Commentaar van Jan Verheul:
    Ik herinner me nog de tijd dat paarden een groot bezit warn waarmee je de kost kon verdienen. Had je niet voldoende geld, dan moest je met een ezel werken, of zelf jouw boot langs de rivier slepen ( dat is wel wat langer geleden).
    Nu klagen we: het gaat zo slecht dat we er zo weinig bij krijgen dat we daar alleen wat voer voor de paardjes voor kunnen kopen.
    Paardjes die we voor de lol hebben, uiteraard. Ze kosten vele honderden euro's per jaar, soms duizenden. maar dat vinden we een grondrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mensen met paarden lezen HP de Tijd.

      Niet iedereen in Nederland heeft paarden.

      En het aantal mensen met een negatief vermogen is de afgelopen 10 jaar verdrievoudigd (CBS getallen)

      De extra koopkracht: je mag hopen dat je daarmee je eigen risico voor de ziektenkostenverzekering deels kan dekken.

      Als je ziek en armoedig bent in de Bijlmer, Schilderswijk of Rotterdam Zuid.

      Verwijderen
  38. Youp wil censuur. Om de lieve vrede, uiteraard.

    Quote

    ' Vroeger had je een dorpsgek die door de stad schreeuwde en daarna vlug opgesloten werd. Maar nu zitten de meest gestoorde idioten te kwaken op het net en iedereen, maar dan ook iedereen leest het. Ook na zoiets verschrikkelijk verdrietigs als Oss.'

    Ik heb nauwelijks een idee waar hij het over het heeft, en was het niet dat ik laatst op de radio (MSM) iets uitzette wat hier... verband mee hield, had ik niks geweten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zelfde Youp, wilde vroeger 'risicodekkers' doodmaken die andere kindjes aangereden hadden omdat ze bij het rijden niet goed opgelet hadden.

      Youp vond dat 'humor'

      Als iemand iets dergelijks zegt, vind Youp het geen humor.

      Maar Youp is dan ook nooit een goede grappenmaker geweest.

      Wel een dominee van wie niks mag.

      Alsof we daar al niet meer dan genoeg van hebben in Nederland.

      Verwijderen
    2. Iemand anders en vind met dt

      Anyway...

      Verwijderen
    3. Overigens censureer ik VK en NRC al maanden tot jaren.

      Gewoon door die blaadjes niet te lezen en te mijden als de pest als me weer eens zo'n vod wordt aangeboden bij het station of buurt super door een student die er verder ook niks aan kan doen

      Verwijderen
    4. Toch is de toenemende censuur en steeds meer betaalmuren een belangrijke bijdrage tot de informatiebubbel. Ik crosscheck nl graag wel alle nieuws, maar ook alt-nieuws.

      AD, Nu.nl en Metro zijn wel heel erg infantiel en tabloid-achtig. De enige ietwat diepgaande zijn de Guardian en BBC, plus de 5 artikelen/ mnd van de Volkskrant.

      Ik geef nl graag commentaar en correcties op het nieuws in gesprekken, maar dan wil je wel weten wat de mensen gelezen of gehoord hebben.

      Verwijderen
  39. Nog een vraagje over die Afghaan die 20 maanden de cel in moest omdat hij misschien tegen de zin van een meisje een aanranding pleegde. ( O nee; verkrachting. Hij frummelde met zijn vingers aan haar vagina.)
    Vraag: Hoe zat dat met Han ten Broeke. Ging hij nu 20 maanden de cel in of 24 maanden? Of weten we helemaal niet wat die mevrouw hem precies verweet? Hoe kan dat?

    O ja: die Pechtold heeft ook iets gedaan dat die mevrouw niet zo leuk vond. Was het 20 maanden of 24 maanden voor Alexander?
    Wat zegt U ? Is het nooit duidelijk geworden wat Alexander nu gedaan heeft? Geen rechtszaak zegt U? Waarom dan niet ?
    ( Ik ga niet verder terug dan 3 maanden. Ik zal niet helemaal naar MeToo gaan. Te lang geleden. Recent al voorbeelden te over.
    PS: twee jaar geleden was er een Afghaan ( !!! Wat doet die hier ? Waaarom blijft hij niet in zìjn land !! ) waarbij de dame in kwestie zich óók achteraf bedacht. Enfin, die kwestie kent U. Daar praat U de hele dag over.... )

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dawg,

    Ik heb nooit gehuurd maar altijd 'eigendom' gehad (tussen aanhalingstekens omdat het 25 jaar van de bank was, in België is het verplicht aflossen) en een vereiste om een lening te krijgen is dat de lasten (rente plus aflossing) niet meer mogen bedragen dan 1/3 van het beschikbare inkomen. In jouw voorbeeld met een huur van €800 zou deze onderwijzer dus €2400 moeten verdienen. Huren versneld dus de armoede. Waar kan hij dan terecht? Of is dit een van de zovele toekomstige daklozen? Mooi wonen in rutteland! (is mij geen hoofdletter waard)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dus voor de bank is er een inkomensgarantie maar niet bij de huursector. Als je op een gegeven moment de huur niet meer kunt opbrengen, en die kans is dus levensgroot met al die lastenverzwaringen, sta je gewoon op straat en is het enige wat je nog rest je baard laten staan, je gezicht donker schminken en niet meer Nederlands praten. Dan hen je zo weer een huis, volledig ingericht en er nog een zakcentje op de koop toe bij.
    Ben geen echte fan van Wilders maar hier heeft hij gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @ Dawg.

    Ik ben geheel met je eens dat het een schande is dat nu twee werkende ouders nodig zijn om hun gezin met 1 of 2 kinderen draaiend te houden waar vroeger de vader in zijn eentje een gezin met 6 kinderen kon onderhouden. Klagen daarover is terecht.

    Anderzijds: bij mij in de straat lopen nu veel meer paarden dan 80 jaar geleden, en toen waren er 10 boerderijen die alleen paarden hadden om hun werk te doen. Nu zijn er zeker 30 recreatie-paarden in mijn straat (en nog 2 boeren).
    De armoede is toch van een andere orde dan vroeger. Ik kan er zelf ook niet precies de vinger op leggen waar nu de oorzaak ligt.

    Ik ben al mijn hele leven een zuinig iemand. Soms wel heel zuinig. Vind ik leuk. Ik ken best veel mensen die heel veel geld uitgeven voor zaken waarvan ik denk: NIET doen !

    Een deel van de armoede is ook een gevolg van gebrek aan zuinigheid, of van domheid of roekeloosheid, denk ik.
    Mijn eerste nieuwe auto heb ik 5 jaar geleden gekocht: een Nissan Leaf. ( Op mijn 61 ste de eerste nieuwe auto !)
    Auto's zijn bijzaak, en als je niet veel rijdt moet je geen nieuwe kopen. Maar ik ken mensen die er 'krom voor gaan liggen', voor een nieuwe auto, en óók weinig rijden. OK. Maar dan niet klagen dat het allemaal zo duur is.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. De toekomst? Kijk naar de ´tiny house´ beweging. Onstaan in de zééér alternatieve groene, en gesteund door de hipster bestuurders groene beweging: een veredelde caravan, ´design´ ontworpen met een zonnepaneeltje, waterfiltertje etc. Het mag niet van de woningwet, maar veel gemeenten hebben nog een kaveltje industriegrond wat niemand wil; en dat wordt welwillend voor een jaar of 5 in bruikleen gegeven. Omdat er wieltjes onder de tiny houses zitten kunnen ze makkelijk oprotten/ verkassen als een projectontwikkelaar een bod zou doen.

    Leuk voor 23 jarigen, waarbij alles om het mobieltje en het image + sociale contacten draait. Deze voorstanders zijn hip, zeer idealistisch, en denken positief bij te dragen.

    Ze staan met hun oren te klapperen als je ze zegt dat ze helpen het fenomeen ´trailer park´ te introduceren.

    In de VS wonen veel laagbetaalde werkers die liever geen 2 fulltime banen werken in een trailer park. Die ´deplorables´ zijn het ´trailer trash´. Er zijn nette trailer parks, maar vaak is er misdaad, drugs en een enorme bende. En erg goedkoop is het ook zeker niet.

    De middenklasse wordt, zoals in de VS, gedecimeerd, en 50 tot 90 % gaat in woonwagens wonen. En door slimme marketing/ brainwashing denken ze ook nog dat ze goed bezig zijn en vooraan lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @ Rootman,

    Interessante bijdrage over de Tiny Houses.
    Maar toch zie ik hierachter niet een samenzwering van de Elite om de gewone man te laten wennen aan klein wonen.

    Non-burgers (mensen die geen imago van netheid /succes/ normaalheid hoeven op te houden) hebben altijd gezocht naar goedkoop wonen: zo ging de avant garde in oude fabrieken en pakhuizen wonen. En de onderklasse op vakantieparken of in trailers.

    Hier zien we dat ook: doordat de huizen-bubble steeds nodig is voor de banken om geld te kunnen scheppen zijn die huizen te duur geworden. En als je alleen bent kan je ook met een veel kleiner huisje toe: elke student die op een kamer woont, doet dat ook.
    Ik denk dat zo die Tiny Houses zijn ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Het aflossingsprobleem wordt, voor wie ouders heeft die hun huis wel hebben afgelost (zoals dat vroeger normaal was), deels opgelost door erfenissen.

    Wat wel een treurige wetenschap is voor de ouders: je hele leven gewerkt en gespaard, om uiteindelijk niets meer achter te laten aan je kinderen dan waarmee zij geboren zijn.

    Maar de erfenis is voor die kinderen met een restschuld wel een uitkomst. Maw, het kan altijd erger.

    Liever zou ik het beter willen.
    Maar lievere koekjes worden er niet gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Overigens is het fenomeen recreatiepaard en andersoortig geld over de balk smijterij mij ook bekend.

    Ik heb daar geen mening over anders dan Tyler Durden's mening dat in dergelijke gevallen: 'The things you own end up owning you.'

    Ik weet niet hoe oud een paard wordt, maar weet wel dat je er erg lang aan vast zit. En zo geldt dat voor meerdere materiële zaken, zoals bv schuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Toch is dat niet de voornaamste reden dat ook ik graag zuinig ben/ het leuk vind om zuinig te zijn op... alles.

    De voornaamste reden dat ik zuinig ben, is dat ik niet van verspilling houd.

    Maar er zijn wel grenzen: een tiny house is als leven in een ton.

    Spullen moeten me niet tot last zijn. Dat is mijn definitie van rijkdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zo zijn ze ontstaan, geen samenzwering dus. De huidige tiny house bewoners zijn intelligent, handig en goed opgeleid. Het is ook nu een manier om fors te sparen (zoals torenhoge studieschulden inlopen).

    Maar als de baby komt gaan deze mensen verhuizen, en een 2e generatie neemt het over. Maar dàn is het fundament al gelegd en begint de gestadige evolutie naar de door mij beschreven situatie. Zoiets duurt zeker 30- 50 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Iran Summons Netherlands, Denmark, UK Ambassadors After Parade Attack - Reports © AP Photo / Vahid Salemi
    MIDDLE EASThttps://sputniknews.com/middleeast/201809221068256526-iran-netherlands-denmark-uk-ambassadors-attack/
    Blijkbaar heeft Iran info dat Nederland hier bij betrokken is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IRANIAN ARMY SPOKESMAN: AHVAZ ATTACKERS LINKED TO US, ISRAEL
      https://southfront.org/iranian-army-spokesman-ahvaz-attackers-linked-to-us-israel/

      Verwijderen
    2. Jezelf verschuilen achter een russisch vliegtuig en dan de Syriërs de schuld geven dat ze het russische vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.
      Israel blames Syria for the destruction of Russian Il-20
      http://uawire.org/israel-laid-the-blame-on-syria-for-the-destruction-of-the-russian-il-20

      Ze waarschuwen de russen 1 minuut voor het ongeval. Ja hebben jullie gewaarschuwd, ons valt niks te verwijten. Wij houden ons aan de spelregels. LOL.

      Zo vals is Israël

      Maar Israël moet oppassen. Poetin vergeet nooit.

      Verwijderen
  50. Bij een dergelijke situatie kun je de erfenis ´benificiair aanvaarden´, wat betekent dat je hem alleen krijgt als het een positief saldo oplevert. Maar ook dan is het belangrijk van te voren de situatia te kennen, anders heb je je misschien al rijk gerekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Mensen die nu een schuld hebben en rond 2030 in de problemen komen (over 12 jaar) zijn nu ongeveer tussen de 35 en 50 aar (sloten hun hypotheek af tussen 2008 en 2013). Als ouders gemiddeld 25 jaar ouder zijn, dan zijn die ouders nu tussen de 60 en 75 jaar. Daarvan zal het merendeel zijn huis afbetaald hebben (is mijn hypothese), en zal een groot deel binnen 12 jaar zijn overleden. Daarmee komt geld vrij uit de erfenis kan afgelost worden.

    Alles staat en valt uiteraard onder.

    1) je hebt ouders die nog leven
    2) zij hebben een huis afbetaald
    3) bij de erfenis komt een groot genoeg bedrag waarmee de restschuld op het huis van de kinderen mee afbetaald kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dit moem ik overigens een 'positief' scenario waarmee kinderen hun restschuld rond 2030 kunnen afbetalen.

    Er zijn nog heel wat negatievere scenario's te bedenken.

    Ook wel positievere. Zo kan de loterij winnen of carriere maken je ook helpen in eea.

    Of het verstandig om er van uit te gaan dat je je hypotheek kunt aflossen door bv de loterij te winnen (of ouders denkt te hebben die rijk genoeg zijn op het momen dat je je restschuld moet afbetalen), is een tweede.

    De bank heeft daar ook wel een verantwoordelijkheid te nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Als de pedofilische elite met hun technocratische en communistische hoeren en gevecht willen, dan kunnen ze die krijgen!

    Alex Jones Speech 9/22/18 | #FreeAlexJones Rally [Full Video]
    https://www.youtube.com/watch?v=s1TbgAYM7go

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij generaliseert en verdraai van alles;

      - Dat de elite veel pedo´s bevat is zeker een teken van hun morele kwaliteiten, maar is verder niet erg relevant

      - Hij generaliseert, evenals Peterson dat doet, pseudo-links met links, als ´communist´

      - de repressie komt evenzeer van links als van rechts. de ´technocraten´ zijn centrum-rechts of centrum-pseudolinks.

      - Hij is weer gevaarlijk aan het hetzen tegen China en verdedigt de absurde en onwinbare trade wars van Trump

      Hij heeft het over de corrupte democrats, maar geen woord over de rechtse en zionistische olicharchen, AIPAC, Israel en Wall street.

      -Hij heeft zeker gelijk wat betreft censuur etc.

      Verwijderen
    2. [Is China communistisch?
      Ja of nee?]

      Wat is communistisch? Dat begrip is uiterst slecht gedefinieerd:

      Bolshewisten: 1917 tot ca 1925 (Trotskisten er uit)

      Stalinisten vroeg: 1925 -1941

      Stalinisten later: na WO-2 tot ca 1960 zuiveringen, Russificatie

      Maoïsme: 1949-1975 confusiaans communisme

      Post stalinisten: 1960- 1985 geïnstitutionaliseerd staatssocialisme

      3e wereld socialisme: Cuba, Vietnam, Venezuela,

      Eigenlijk is er nu geen communisme meer, al noemen de Chinezen zich zo.

      (mijn categoriëen zijn nogal onnauwkeurig en arbitrair, ik sta zeker open voor correcties!)

      Verwijderen
    3. Zoals Wall Street in 1917 de Bolshevistische Revolutie produceerde, zo hebben ze waarschijnlijk ook gezorgd dat China communistisch werd in 1949.

      Er zijn diverse bronnen voor.
      Ik herinner me nu alleen het verslag van Freda Utley.

      Motief:
      In Rusland: 1. joodse machtsovername. 2. Tegen een onderzoekscomissie ( Overmann ) in 1920 zei de banker: "We wilden de competitie van Rusland uitschakelen en dus hebben we daar het communisme gebracht. Nu kunnen ze nooit iets bereiken."

      Ik denk dat China vooral omwille van motief 2 communistisch is gemaakt.
      www.fredautley.com

      Verwijderen
    4. @ Toktok:

      Opnieuw het zwakke generaliseren, waarvan Alex Jones en Peterson waarschijnlijk kampioen zijn!

      Mao´s culturele revolutie had net zo min met communisme te maken als de vele doden toegeschreven aan Stalin (meer dan de helft als gevolg van de nazis).

      En Marx, een typische 19e eeuwer, had al helemaal niets met die slachtoffers te maken.

      Uiteraard heeft 19e eeuwse economische filosofie niet alle antwoorden op 21e eeuwse situaties, maar dat zou zelfs een kind moeten begrijpen.

      Verwijderen
    5. E, zegt: Liever geen communisme.
      Hij linkt naar een site, en wie zien we daar als hoofd van de uitgevende staf: Het Amerikaanse Foreign Policy Council.

      http://www.theasanforum.org/about-us/editorial-board/

      Dus 100 jaar geleden heeft de VS het Communisme gebracht in Rusland. En sindsdien maken ze dat land zwart.
      60 miljoen dode Russen hebben ze al veroorzaakt.

      E. weet van niks.

      Verwijderen
    6. Ah... Het 20e eeuwse communisme had een atheisme-hobby. Dat had ik eventjes vergeten. Voor de rest had het vroege christendom meer Marxisme inzich dan alle ´communistische´ landen op een rij.

      Het christendom heeft evenals alle andere religies de kwalijke neiging de danmalige machthebbers te steunen. Jezus heeft daar ooit iets over gezegd (geef des keizers....).

      Vandaar de hekel aan het geloof door marx.

      Vandaar dat het leugenachtige en tribale judeïsme zich meester van het ´communisme kon´ maken.

      Verwijderen
    7. Het socialisme is een evoluerend fenomeen, wat tijdsfenomenen als Marx, ´communisme´, Maoïsme, Chavismo in de loop der tijden achter zich laat. Dat geldt ook voor de zio- corrumperende elementen. De eerste christenen begrepen dit een stuk beter dan toktok.

      Verwijderen
    8. Daarom is de ´ontstaansgeschiedenis´ behoorlijk irrelevant.

      Verwijderen
    9. Jammer dat de SP het maoisme nooit heeft afgezworen. Ik lees in dit artikel wel dat Daan Monje een arbeider was en een praktisch iemand.


      "Ook de maoïstische beginselen worden door Daan met vrije hand gehanteerd. Koos van Zomeren: “Daan was zeker geen Prinzipienreiter. Hij gebruikte wel eens een citaatje, maar het was niet iemand die voor of na het eten in de werken van Mao grasduinde.” Volgens Theo Thomassen zong Daan in Albanië rustig en voor zijn gastheren onverstaanbaar “hoepelepoep zat op de stoep.” Hij gaf daarmee aan dat het socialisme niet al te serieus moest worden genomen. Joke herinnert zich dat ze als jong meisje erg onder de indruk was wanneer Daan Mao citeerde: ‘Als iedere Chinees elke dag 10 muggen zou doodslaan, was de malaria binnen de kortste keren uitgeroeid.’

      Maar wanneer de discussie over het socialisme verder ging, bleek Daan er niet zoveel vanaf te weten. Het beginselprogramma van de partij beroept zich in 1974 weliswaar nog steeds op het marxisme-leninisme “verrijkt met het denken van Mao” en in het partijblad de Tribune worden de zegeningen van voorzitter Mao breed uitgemeten, Daan lijkt toch vooral z’n eigen weg te gaan. Het hart van de partij is gericht op het praktijkwerk in Nederland en daar ligt precies de kracht van iemand als Daan Monjé."
      https://anderetijden.nl/aflevering/586/Daan-en-zijn-onderdanen

      Verwijderen
  54. Grapje in the independent. Quote.

    Theresa May’s problem is that she is fundamentally a decent, functional human being. She is not struck down with the Messiah complex. She does not lie easily or well.

    Het was alleen niet grappig bedoeld.

    Ik zie in May iemand die vol zit met ambities, en als ze die ambities niet waar kan maken, zoveel mogelijk mensen probeert mee te trekken in haar ondergang.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik ook en er komt een leuk stukje in voor op 34:45 waarin Kees v.d. Pijl zegt dat hij door "iemand" op de hoogte werd gebracht over het bestaan van artikel 57 van de Rijkswet Onderzoeksraad voor Veiligheid.

    Die "iemand" was ik!

    Van: Kees Van Der Pijl
    Datum: 4-8-2018 09:05:34
    Aan: Joop
    Onderwerp: RE: Flight Mh17, Ukraine and the New Cold War Prism of Disaster


    Geachte heer De Jong
    Hartelijk dank voor uw opmerkingen. Vooral heel interessant wat de wet over de OVV zegt, dat wist ik niet.



    Als het boek niet al een jaar geleden afgesloten was geweest zou ik zeker verder op Volosjin zijn ingegaan. Ik noem al een aantal verhalen die door specifieke tekortkomingen niet aanvaardbaar zijn maar als je die onder elkaar legt, zie je dat er wel een paar elementen steeds terugkomen, en sindsdien heb ik er meer gehoord/gezien

    enkele dagen voor luchtoperaties kwam er een vliegtuig dat de plaats moest innemen van een ingepland toestel (een Su)

    1 of meer vliegtuigen die niet onder het reguliere leger ressorteerden waren bij de actie betrokken
    Eén Su-25 (grondondersteuningsjager) steeg na operaties naar grotere hoogte
    In Georgie is samen met Israel een versie van de Su-25 ontwikkeld die meer mogelijkheden heeft, de Su-25 Scorpion, die bewapend is/kan worden met Python air-to-air raketten, waarvan het inslagpatroon 'pin and shrapnel' is zoals op MH17 (de standaard R60 heeft geloof ik niet zo'n inslagpatroon, zou ik na moeten zoeken)

    Het verhaal van/over Volosjin,

    Maar zelfs nu zou ik aarzelen om dit zo aan elkaar te verbinden in een boek omdat het volgens mensen zoals Max van der Werff die in mijn ogen de meest complete kennis van zaken heeft over het eigenlijke neerschieten, het niet mogelijk is met zekerheid te zeggen hoe het vliegtuig is neergehaald, en in mijn boek gaat het ook vooral over de context.


    Ik hou me aanbevolen voor meer informatie,

    Met vriendelijke groet






    Kees van der Pijl
    Fellow, Centre for Global Political Economy,
    Professor Emeritus, School of Global Studies,
    University of Sussex.

    http://sussex.academia.edu/KeesVanderPijl
    http://oorlogisgeenoplossing.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dit is echt erg. Hoe heeft dit kunnen gebeuren. Niet alleen Gekaufte Journalisten, maar ook Gekaufte Bücher.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Freda Utley is een heel interessant persoon geweest.
    Ze was een studente en protegé van Bertrand Russell.
    Russell was een beetje voor een One World Regering, meen ik. Hij was in elk geval heel positief over het Communisme.
    In 1920 verbleef hij enige tijd in st Petersburg, en schreef - op de terugweg naar huis -- aan zijn vriendin Ottoline dat de Revolutie werd gepleegd door 'Americanised jews' die gruwelijk te keer gingen in Petersburg.
    Trotsky nam 300 New Yorkers mee die joods waren èn geboren ion Rusland, om de revolutie te maken.
    En geld van Schiff cs.
    ---
    Utley huwt met een Engelsman ( of een Rus?) en samen gaan ze naar Rusland, idealistisch, om de nieuwe wereld te maken.
    Maar in de jaren 30 maakt ze de zuiveringen mee, en haar man wordt ook in de Gulag gestopt en komt nooit meer terug.
    Utley is erg gedesillusioneerd door het Communisme.

    Daarna woont ze in China, ten tijde van de strijd tussen Mao en Chiang Kai Chek. Officieel steunt de VS natuurlijk de kapitalister, maar in werkelijkheid laten ze - zo denkt Utley- bewust Mao winnen.

    Utley werd nog in het zonnetje gezet door Ronald Reagan.

    Ze heeft ook goede getuigenverslagen geschreven over Neurenberg. Al die bekentenissen zijn door marteling verkregen. Ze steunt daarbij op een Amerikaanse rechter die daarover veel heeft gesproken in de VS. Maar natuurlijk nooit de MSM heeft gehaal.
    Àlle duitse gevangenen in Neurenberg waren de facto gecastreerd.

    Onze Amerikaanse Helden !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Joden in Bolsjewiek Rusland noemt Russell, in zijn 900 blz tellende autobiografie, in een bijzin. De betekenis is mijns inziens klein. Antisemitisme was in de jaren 20-30 wijdverbreid en Russell noemt wellicht Joden zoals er nu andere groeperingen worden genoemd als problematisch zonder er verder over na te denken: moslims bijvoorbeeld. Of Soros. Of Antifa, etc.

      Waar Russell wel menig woord aan besteed, is zijn teleurstelling in het communisme. Onder Lenin en Stalin was dat niets meer dan een staatsdictatuur. Russell zegt bv 's nachts in zijn hotelkamer te Rusland te horen dat mensen, vanwege hun politieke voorkeur, die anti-Lenin/Stalin is, worden opgepakt/ doodgeschoten werden. Als ik vanavond tijd heb, zoek ik de precieze quote voor je op.

      Wat communisme dan wel was volgens Russell, kan ik hier niet uit mijn pen toveren, maar het was niet een groot Joods complot volgens Russell.

      Ipso facto zou ik daar democratie in de westerse wereld tegenover willen zetten. Net zoals communisme in de USSR (en China) een woord wat niet de lading dekt, of zoals Gandhi zei: een mooi idee.

      Verwijderen
    2. Een belangrijk commentaar; veel waardevolle ideëen worden weggegooid vanwege een enkele ontsporing. Of enkele.

      Alex Jones en Jordan Peterson maken zich hier vaak schuldig aan. Dat maakt hen minkukels in mijn boekhouding!

      Verwijderen
  58. Dawg,

    volgens mij is het bijna regel.
    Oliver Stone is ook door National Geopgraphic ) of History Channel. maakt ook niet uit) gekocht, maar wordt alleen midden in de nacht uitgezonden.

    De Magnitsky Act wordt om twee redenen niet getoond: Omdat Browder iedereen dreigt met zeer zware straffen als je het uitzendt. En wellicht ook wegens angst bij de MSM om deze zeer bijzondere docu te tonen.
    Uit de film blijkt overduidelijk dat Browder enorme leugens vertelt, al ruim 10 jaar. NIEMAND in de film zegt dat Magnitsky is vermoord met klappen op zijn hoofd. Alleen Browder zegt dat, en hij heeft zelfs een vertaling van de autopsie vervalst. Alles bewezen met beeld, in de film.
    De moeder van Magnitsky zegt dat haar zoon is gestorven omdat hij in paniek was en een hartstilstand kreeg, en mogelijk had kunnen worden gered als hij direct verzorgd was.

    ( Magnitsky diende 400 klachten in tegen de Gevangenis, en zat minder dan 1 jaar gevangen. Hij had elke sympathie verspeeld. Dan loop je de kans dat je niet optimaal wordt geholpen.
    NB: Toen was Rusland nog steeds zeer arm, o,a, het gevolg van de diefstal van mensen als Browder... Je kunt begrijpen dat comfort voor gevangenen dan niet boven aan de lijst staat.)


    BeantwoordenVerwijderen
  59. Er is een oudere variant. Peter Dale Scott vertelde daar over.
    Elk boek heeft publiciteit nodig. Er moet wat voor gedaan worden. Een 'stiekem vijandige' uitgever kan dit volledig na laten. Dan doet een boek ook niks.
    Scott had dat zelf mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Van: Joop
    Datum: 24-9-2018 00:21:02
    Aan: k.van-der-pijl@sussex.ac.uk
    Onderwerp: MH-17

    Geachte heer van der Pijl,

    Met uw welnemen wil ik graag nog even terugkomen op onze vorige email uitwisseling betreffende MH-17 en met name de manipulatie bij de reconstructie van MH-17.

    Ik geef u hieronder twee foto's van het linker cockpitgedeelte, één van de reconstructie;

    http://imgb.igcdn.nl/3b408044f28b4ec590d56087a04616e8/opener/De_reconstructie_van_toestel_MH17_(foto_ANP).jpg

    en het origineel;

    https://www.anderweltonline.com/fileadmin/user_upload/upload_Redaktion/PDF/Cockpit-MH017.pdf

    en ook twee artikelen van waar deze foto afkomstig is;

    https://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2014/schockierende-analyse-zum-abschuss-der-malaysian-mh-017/

    https://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2015/mh-17-abschuss-durch-ukrainische-su-25-ist-bewiesen/

    van Max van der Werff heb ik een email ontvangen waarin hij bevestigd dat het originele cockpitgedeelte zich bevindt op vliegbasis Gilze-Rijen en Joost Niemöller was tijdens de open dag op vliegbasis Gilze-Rijen waar deze wrakstukken waren opgeslagen voor de reconstructie. Alleen het originele wrakstuk van het linker cockpitgedeelte lag in een andere hangar opgeslagen waar niemand bij mocht. Mijn vraag is, als Max van der Werff weet dat dit cockpitgedeelte op Gilze-Rijen ligt, waarom hangt hij dit dan niet aan de grote klok? Of heeft dit te maken met dat hij al diverse malen door diverse instanties is ondervraagd? Dan begrijp ik zijn terughoudendheid in deze. Klokkenluiders worden niet al te zeer gewaardeerd in dit land, zeker waar het de staatsveiligheid aangaat.

    Over staatsveiligheid gesproken, ik geef u ook een link naar de film
    2/11: Het spel van de wolf, de moord op Theo van Gogh, waarin een dialoog voorkomt tussen het hoofd van de AIVD en een Amerikaan en waarom de AIVD is opgericht. Is dit feit, is dit fictie? Het is aan te bevelen de hele film te bekijken.

    https://www.vpro.nl/programmas/2-11-het-spel-van-de-wolf.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag heb ik ook uw gesprek met Karel van Wolferen op Café Weltschmertz bekeken. Wat een fantastisch gesprek, met voor mij zeer herkenbare elementen.

      Zo sprak u bijvoorbeeld over de insider trading tijdens 9/11. Het 9/11 commissierapport schrijft hierover dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden maar omdat er geen connecties met Al-Qaida waren gevonden heeft men er verder geen onderzoek naar gedaan. Is er dan niemand in dat slimme Amerika dat het niet Al-Qaida was? In dat kader kunnen wij MH-17 inderdaad zien als de Europese 9/11.

      Ook leuk is om onderwijsgevenden in Nederland te instrueren hoe 9/11 onderwezen moet worden. Thomas Kean, de voorziter van de 9/11 commissie werd, ergens na 2007, ook de VS ingestuurd om onderwijsgevenden in de VS te instrueren hoe 9/11 onderwezen moest worden. Dat document is, natuurlijk, niet meer beschikbaar op het internet maar het heeft wel plaatsgevonden en de vraag is, wat heeft Thomas Kean de onderwijsgevenden vertelt, na de onthulling dat de 9/11 commissie was set up to fail? Nu in Nederland de ogen van mensen opengaan wat er werkelijk op 9/11 is gebeurd, moet men onderwijsgevenden instrueren hoe 9/11 onderwezen moet worden? Damage control?

      Nederlandse universiteiten en 9/11.

      Coen Vermeeren, jarenlang verbonden geweest aan de TU Delft, heeft een aantal jaren geleden Richard Gage (Architects & Engineers for 9/11 Truth) uitgenodigd om een lezing te houden over de instortingen van de World Trade Centre gebouwen 1, 2 en 7 en dat werd hem niet in dank afgenomen. Inmiddels werkt Coen Vermeeren niet meer voor de TU Delft en de reden daarvoor weet ik ook niet maar het geeft te denken.

      Ik was overigens zeer vereerd dat u noemde van "iemand" informatie te hebben ontvangen betreffende artikel 57 van de Rijkswet Onderzoeksraad voor Veiligheid. Deze informatie heb ik ook aan Willy van Damme gestuurd, waarna Stan van Houcke er een artikel met de kop "MH-17 corruptie" van heeft gemaakt. In mijn omgeving zie ik echter niemand die hier enige waarde aan hecht. Ook politici die ik benaderd om commentaar op deze wet hullen zich in stilzwijgen.

      Tot slot, mocht u geïnteresseerd zijn in een alternatieve kijk op de Britse politiek, dan kan ik u UK Column aanbevelen.

      https://www.ukcolumn.org/

      Met verontschuldiging voor dit lange epistel en met vriendelijke groet,

      Joop de Jong

      Verwijderen
  61. Van: Joop
    Datum: 24-9-2018 00:21:02
    Aan: k.van-der-pijl@sussex.ac.uk
    Onderwerp: MH-17

    Geachte heer van der Pijl,

    Met uw welnemen wil ik graag nog even terugkomen op onze vorige email uitwisseling betreffende MH-17 en met name de manipulatie bij de reconstructie van MH-17.

    Ik geef u hieronder twee foto's van het linker cockpitgedeelte, één van de reconstructie;

    http://imgb.igcdn.nl/3b408044f28b4ec590d56087a04616e8/opener/De_reconstructie_van_toestel_MH17_(foto_ANP).jpg

    en het origineel;

    https://www.anderweltonline.com/fileadmin/user_upload/upload_Redaktion/PDF/Cockpit-MH017.pdf

    en ook twee artikelen van waar deze foto afkomstig is;

    https://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2014/schockierende-analyse-zum-abschuss-der-malaysian-mh-017/

    https://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2015/mh-17-abschuss-durch-ukrainische-su-25-ist-bewiesen/

    van Max van der Werff heb ik een email ontvangen waarin hij bevestigd dat het originele cockpitgedeelte zich bevindt op vliegbasis Gilze-Rijen en Joost Niemöller was tijdens de open dag op vliegbasis Gilze-Rijen waar deze wrakstukken waren opgeslagen voor de reconstructie. Alleen het originele wrakstuk van het linker cockpitgedeelte lag in een andere hangar opgeslagen waar niemand bij mocht. Mijn vraag is, als Max van der Werff weet dat dit cockpitgedeelte op Gilze-Rijen ligt, waarom hangt hij dit dan niet aan de grote klok? Of heeft dit te maken met dat hij al diverse malen door diverse instanties is ondervraagd? Dan begrijp ik zijn terughoudendheid in deze. Klokkenluiders worden niet al te zeer gewaardeerd in dit land, zeker waar het de staatsveiligheid aangaat.

    Over staatsveiligheid gesproken, ik geef u ook een link naar de film
    2/11: Het spel van de wolf, de moord op Theo van Gogh, waarin een dialoog voorkomt tussen het hoofd van de AIVD en een Amerikaan en waarom de AIVD is opgericht. Is dit feit, is dit fictie? Het is aan te bevelen de hele film te bekijken.

    https://www.vpro.nl/programmas/2-11-het-spel-van-de-wolf.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag heb ik ook uw gesprek met Karel van Wolferen op Café Weltschmertz bekeken. Wat een fantastisch gesprek, met voor mij zeer herkenbare elementen.

      Zo sprak u bijvoorbeeld over de insider trading tijdens 9/11. Het 9/11 commissierapport schrijft hierover dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden maar omdat er geen connecties met Al-Qaida waren gevonden heeft men er verder geen onderzoek naar gedaan. Is er dan niemand in dat slimme Amerika dat het niet Al-Qaida was? In dat kader kunnen wij MH-17 inderdaad zien als de Europese 9/11.

      Ook leuk is om onderwijsgevenden in Nederland te instrueren hoe 9/11 onderwezen moet worden. Thomas Kean, de voorziter van de 9/11 commissie werd, ergens na 2007, ook de VS ingestuurd om onderwijsgevenden in de VS te instrueren hoe 9/11 onderwezen moest worden. Dat document is, natuurlijk, niet meer beschikbaar op het internet maar het heeft wel plaatsgevonden en de vraag is, wat heeft Thomas Kean de onderwijsgevenden vertelt, na de onthulling dat de 9/11 commissie was set up to fail? Nu in Nederland de ogen van mensen opengaan wat er werkelijk op 9/11 is gebeurd, moet men onderwijsgevenden instrueren hoe 9/11 onderwezen moet worden? Damage control?

      Nederlandse universiteiten en 9/11.

      Coen Vermeeren, jarenlang verbonden geweest aan de TU Delft, heeft een aantal jaren geleden Richard Gage (Architects & Engineers for 9/11 Truth) uitgenodigd om een lezing te houden over de instortingen van de World Trade Centre gebouwen 1, 2 en 7 en dat werd hem niet in dank afgenomen. Inmiddels werkt Coen Vermeeren niet meer voor de TU Delft en de reden daarvoor weet ik ook niet maar het geeft te denken.

      Ik was overigens zeer vereerd dat u noemde van "iemand" informatie te hebben ontvangen betreffende artikel 57 van de Rijkswet Onderzoeksraad voor Veiligheid. Deze informatie heb ik ook aan Willy van Damme gestuurd, waarna Stan van Houcke er een artikel met de kop "MH-17 corruptie" van heeft gemaakt. In mijn omgeving zie ik echter niemand die hier enige waarde aan hecht. Ook politici die ik benaderd om commentaar op deze wet hullen zich in stilzwijgen.

      Tot slot, mocht u geïnteresseerd zijn in een alternatieve kijk op de Britse politiek, dan kan ik u UK Column aanbevelen.

      https://www.ukcolumn.org/

      Met verontschuldiging voor dit lange epistel en met vriendelijke groet,

      Verwijderen
    2. GAMECHANGER! Russian MoD Reveals New Evidence On Malaysia Air Investigation
      https://www.youtube.com/watch?v=NL9ZNjRC40I

      Verwijderen