maandag 5 september 2016

NOS-journaal negeert pijnlijke blamage VS-Obama



In het land, China, waar gezichtsverlies een groot goed is, wordt Obama, in tegenstelling tot de leiders van andere landen, met een ongestoffeerde metalen trap ontvangen, via de achterkant van zijn vliegtuig.

Op de grond zijn zijn vertegenwoordigers bezig met een ordinaire bekvechtwedstrijd over wie de baas is op het Chines vliegveld... Zijn vertegenwoordiger wordt er fijntjes op gewezen dat ze in China zijn, dus als de Amerikanen het goed vinden, maken zij, de Chinesen, de dienst uit. #Carpetgate is geboren. Zo. Die zit. Prettige G20, Mr Obama. Terwijl de internationale nieuwsstations deze blamerende en onthutsende beelden gisteren al wereldwijd toonden, keek de NOS met zijn Mickey Mouse NATO journaal van Marcel Gelauff even de andere kant op.

244 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Men wilt niet van de dollar af, de wil is heden bij Rusland, China en India aanwezig om de dollar zijn status reservemunt en handelsmunt te ontnemen.
      Zodat VS niet op de hele wereld zijn zak leeft en doet wat hem goeddunkt.
      Na verwachting is dat per 1-10-`16 zover en dat is nu net de rede van de agressie der VS heden.
      Helaas voor hen is er niets meer te redden voor de dollar.

      Verwijderen
  2. "Obama’s China visit gets off to rocky start, reflecting current relations"

    De Washington Post doet verslag van wat de Staatsomroep negeert.


    https://www.washingtonpost.com/world/obamas-china-visit-gets-off-to-rocky-start/2016/09/03/a188b2c6-71df-11e6-b786-19d0cb1ed06c_story.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Guardian trouwens ook:

    'But Obama’s unceremonious arrival was unusual and surely deliberate, the former Mexican ambassador added. “Just as the Chinese are about giving face they are also about not giving it and letting you know that they are not giving it to you … They don’t overlook these things by mistake. It’s not who they are. It’s not the way they do these things,” he said.'

    https://www.theguardian.com/world/2016/sep/04/barack-obama-deliberately-snubbed-by-chinese-in-chaotic-arrival-at-g20

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Russia Insider verwoordt het goed;

      Obama's Humiliating Exit - Air Force One's Back Door!

      http://russia-insider.com/en/obama-snubbed-chinese-arrival-g20/ri16261

      Verwijderen
  4. Fijn dat er een nieuwe draad is! Wat betreft de G-20 wacht ik op de slotverklaringen en analyses. Ik ben het er wel mee eens dat de ontvangst van Obama een statement van China naar de VS is.

    Wat ik veel minder goed begrijp is het voortduren van de onderhandelingen van Putin en Lavrov met de VS: zelfs de simpelste idioot kan zien dat de VS geen eerlijke onderhandelingspartner is. Toch opnieuw een statement van Rusland dat ze opnieuw gaan onderhandelen... Ik kan er geen chocola van maken... iemand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Rootman

      Ik blijf me, voor zover ik tenminste kan zien wat er gaande is, verbazen over de Russische manier van diplomatie bedrijven. Die lijkt me pragmatisch tot het gaatje; als er een deal gesloten kan worden waar beide betrokken partijen voordeel in zien dan wordt zo'deal als het maar even kan ook gesloten. Kijk maar eens hoe ze weer pijlsnel met de Turken het gesprek zijn aangegaan nadat die pas daarvoor een vliegtuig van ze uit de lucht hadden geschoten. SA heeft tot dusver een kwalijke rol gespeeld in Syrie en het oppoken van jihadistische stromingen binnen Rusland, maar de Russen onderhandelen op dit moment evengoed met ze over de olieprijzen. Of hoe ze in Azie de banden aanhalen met China, maar ondertussen (en tegen de zin van de Chinezen)ook met Japan en Zuid Korea in gesprek willen blijven. Als er onderhandeld kan worden over wederzijdse belangen, dan wordt er onderhandeld.

      http://beurs.com/2016/09/05/westerse-kijk-op-russische-ostpolitik/136360

      Zien ze die ruimte niet meer, dan kan het snel gaan. Dat hebben we bij de aansluiting van de Krim kunnen zien.

      Lavron lijkt me een monumentale persoonlijkheid. Zou wel eens een maand of wat z'n tas willen dragen (voor niks, betaal ik m'n eigen hotelrekening ook nog) om te zien hoe ie te werk gaat.



      Verwijderen
    2. @Dawg,

      Over de relatie Rusland ---> Turkije na het incident met de SU-24 kan misschien het volgende worden gezegd;

      Het is in ieder geval duidelijk dat Erdogan werd gewaarschuwd door Poetin van een ophanden zijnde staatsgreep. Het moet Poetin toen ook duidelijk zijn geweest dat de SU-24 door aanhangers van Gülen, die op de basis Incirlik waren gelegerd, neer is geschoten en de connectie CIA --> Gülen heeft gemaakt.

      Verwijderen
    3. Aanvulling

      Dat is denk ik de reden waarom de banden weer zo snel werden aangehaald. Poetin zag in dat het niet Erdogan was die achter het neerhalen van de SU-24 zat maar een zoveelste Amerikaanse provocatie was. De Amerikanen waren er denk ik dit maal van overtuigd dat Poetin Turkije aan zou vallen en dat dan artikel 5 van de NAVO in werking zou treden.

      Verwijderen
  5. Eens met Rootman; VS willen enkel treineren. Het toont het engelengeduld van de Russen, maar veel alternatieven hebben ze niet; neem niet aan dat ze hun acties in Syrie erg laten afhangen van wat Obama en zijn aanhang zeggen of vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Russische tv gisteren ook uitgebreid over de ontvangst van Obama; daar krijg je dat tenminste wel te zien. Is toch nieuws. Een ordinair bekgevecht rond Obama's aankomst en een ongestoffeerde metalen trap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Yep, als je de Oosterse leefwijze en beleefdheidsvormen kent, dan weet je precies hoe Obama is ontvangen. Hij is ten aanzien van de wereld vernederd, op z'n plaats gezet.

      En is Obama werkelijk op een 'gewone' manier ontvangen in Nederland tijdens de nucleaire summit in Den Haag, door half Den Haag ontoegankelijk te maken voor haar eigen bewoners, alleen voor een Wall Street puppet?

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Burgers van Europa, stelt u zich dit eens voor bij de vorming van een Europese Unie.....nooit meer oorlog!

    Huh?

    From Friends to Bitter Rivals: Poland and Ukraine Accuse Each Other of ‘Genocide

    http://russia-insider.com/en/friends-bitter-rivals-poland-and-ukraine-accuse-each-other-genocide/ri16271

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch geen Brexit? Het ziet er naar uit dat het Verenigd Koninkrijk dezelfde behandeling gaat krijgen als de Ieren! U mag het nog een keer proberen!

    https://www.rt.com/on-air/358333-uk-parliament-brexit-petition/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan een 2e referendum leiden tot een Britse burgeroorlog?

      'Invoke Article 50 or Else!' Brexit Campaigners Call for Britain to Leave EU

      Read more: http://sputniknews.com/politics/20160905/1044985170/brexit-vote-debate-referndum.html

      Verwijderen
    2. Ik ben benieuwd hoe de vrijhandels verdragen van Engeland en de andere landen er uit zullen zien. Echte vrijhandelsverdragen of een soort TTIP.?

      Verwijderen
  10. Corruptie binnen de EU 'slechts' €120 miljard.

    http://www.europeanfinancialreview.com/?p=7757

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het gaat hard met de gezondheid van Hillary. Ik weet niet hoor, maar dit ziet er toch echt niet gezond uit. http://www.zerohedge.com/news/2016-09-05/hillary-just-had-one-worst-coughing-fits-ever-msnbc-cuts-away

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier een filmpje van een paar uur eerder.

      HRC, geen best spul meer van de bovenste plak, maar uitgeblust, niet geloofwaardig, schertsvertoning. http://www.zerohedge.com/news/2016-09-05/press-finally-got-ask-hillary-question-what-they-wanted-know

      Verwijderen
    2. En Obama in China, is ook geen coca-cola meer. Of wel nog steeds coca-cola, maar zonder prik.

      Verwijderen
    3. Of je bent gewoon een Filipijnse president die Obama a son of a bitch noemt.

      Verwijderen
    4. Zo is dat Dutarte. Obama moet zich niet bemoeien met de binnenlandse politiek van de filipijnen. Maar ja, leider van de "internationale gemeenschap". Zelf zit Obama iedere dinsdag met zijn kill lijst op te stellen wie die moet "dronen"

      Verwijderen
    5. Hij heeft ballen of hij heeft zijn doodvonnis getekend.

      Verwijderen
    6. Those weapons of mass destruction miust be somewhere!

      Maybe over here...

      How a big US bank laundered billions from Mexico's murderous drug gangs

      https://www.theguardian.com/world/2011/apr/03/us-bank-mexico-drug-gangs

      or here...

      HSBC to Pay Record U.S. Penalty

      http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887324478304578171650887467568

      or here...

      http://www.huffingtonpost.com/zach-carter/megabanks-are-laundering_b_645885.html

      or here...

      U.S. Troops Patrolling Poppy Fields In Afghanistan (Photos)

      http://www.washingtonsblog.com/2012/10/14066.html

      or you two are just a bunch of dumbasses!

      Verwijderen
  12. Weer pijnlijke kuch-speech van Hillary:
    https://www.youtube.com/watch?v=H133cTro1NQ&feature=youtu.be

    Wel respect hoe ze toch probeert door te modderen.

    Wel onzalige grap dat het een allergische reactie op Trump betreft. Karma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You have to blame someone for your illnesses.

      Verwijderen
    2. Mrs Clinton kwaad toewensen is het trekken van politiek naar een persoonlijk niveau, onsympathiek en gevaarlijk als ze is. Wel menselijk, niet professioneel.

      Maar verkiezingsstrategisch mag men het best toejuichen, als ze zo´n hoestbui, absence of petit mal aanval krijgt tijdens een van de debatten is de race voor haar gelopen.

      Ipv medemenselijkheid te reserveren voor deze door en door corrupte en foute politica kan men beter even stilstaan bij de vele onschuldige burgers die slachtoffer van haar interventiebeleid als secr. of state zijn geworden.

      Verwijderen
    3. Ja, dit kuchen wordt nu echt serieus.
      Wanneer heeft U voor het laatst meegemaakt dat een 'gezond iemand' ruim 3 minuten aan het hoesten was?

      Dit klopt echt niet.
      Als dit echt onderwerp van gesprek wordt in de MSM, dan ziet het er slecht uit voor haar. Dit moet een symptoom zijn van iets dat niet in orde is, en ze kan dus het ambt van president niet vervullen, volgens mij.
      Wat zou er gebeuren als ze zich nu terug trekt?
      Komt Bernie dan automatisch terug als kandidaat?

      ( @ Rootman: ik heb inderdaad totaal geen medelijden. Weet je nog hoeveel schik ze had toen ze net Ghadaffi had laten vermoorden? Ze kirde van plezier. https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y )

      Verwijderen
    4. Whahahaha god hee....er is iemand verkouden en ze moet gelijk plaats maken voor een ander....zullen we ook met jullie doen als jullie een keer kuchen, gelijk afmaken want dat is niet normaal...toch?? Of als jullie weer onzin uitkramen...afmaken want heej, dat is niet normaal. Jullie redenatie wordt met de dag erger. Maar ja, normaal zijn jullie allesbehalve, nog erger als de nazi's van vroeger!!

      Verwijderen
    5. Ik wilde dat jij zo verkouden was, Knelissen!

      Verwijderen
    6. Ja en?? Hoest ik wat en ik ga niet dood...man o man...jullie zijn echt de zieligheid voorbij. Jullie ZOEKEN gewoon wat om die vrouw zwart te maken, al is het een onschuldige hoestbui. Nog iets over Trump zijn cavia op zijn hoofd dan maar??? Want dat is gewoon een alien op zijn hoofd die zijn "hersens" bestuurt....goh hoe makkelijk is verzinnen eigenlijk en de domme complotter uithangen. Gelukkig heb ik WEL verstand, en jullie niet. Incasseringsvermogen ontbreekt het bij jullie ook al aan!!

      Verwijderen
    7. Het hoesten is een side-effect van de merkwaardige medicatie die ze krijgt: een mid 20e eeuwse stimulant, die blijkbaar haar epilepsie behoorlijk effectief onderdrukt. Met neuro- en psych- medicatie kunnen tussen individuen verrassende verschillen bestaan. Ik neem aan dat ze 1e klas medische zorg krijgt, itt. wat sommige dokters beweren.

      Maar het hoesten is dan een teken dat ze blijkbaar aan de bovengrens van de therapeutische dosis zit.

      Andere anti-epileptica maken duf, en sterke hoestdrankjes ook; dat kan ze tijdens debatten ook niet gebruiken. Het is een typisch probleem uit de geriatrie, en vaak een teken van uitbehandeld zijn, als de medicijnen elkaar op deze wijze in de weg gaat zitten.

      Een andere aanwijzing zijn de dramatische verschillen in haar verschijning: soms dof en doods, soms hyped -up vrolijk, en in haar recente veteranenspeech angstwekkend oud en kwaad. Ze slikt ook schildkliermedicatie, en daar had ze toen duidelijk veel te veel van genomen. Bij nauwkeurige observatie wordt steeds meer duidelijk, en zelfs voor haar fans gaat het duidelijk worden dat ze geen presidentieel materiaal (meer) is. Hopelijk vóór november!

      Verwijderen
    8. Rootman,
      ik wist dat het met medicatie te maken had, of met een val die ze ooit maakte (of een klap op het hoofd), maar zo precies als jij het nu uitlegt, dat wist ik niet. Hoe het ook zij: besluiten en de capaciteit om te besturen zijn erg afhankelijk van de chemische huishouding in de hersenen. Je hebt een gezonde chemische evenwichtige toestand nodig voor gezonde besluiten.
      Dat is bij haar niet meer het geval. Ze behoort echt gediskwalificeerd te worden.

      Vraag: wie komt er dan voor de democraten in het strijdperk?

      Verwijderen
    9. [Vraag: wie komt er dan voor de democraten in het strijdperk?]

      http://www.usasupreme.com/dnc-rules-it-is-still-possible-for-u-s-senator-bernie-sanders-to-be-our-next-president/

      Verwijderen
  13. Legendarische reply van Ronald Reagan over zijn hoge leeftijd en kandidatuur voor het presidentsschap:

    https://www.youtube.com/watch?v=fJhCjMfRndk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Minister Edith Schippers "roept op tot het vormen van een nationale vrijheidscoalitie tegen de invloed van de radicale politieke islam."

    http://www.volkskrant.nl/politiek/minister-schippers-sta-op-tegen-radicale-politieke-islam~a4370982/

    Mevrouw Schippers,
    zou U aan uw joodse neefjes willen vragen waarom ze in de afgelopen 30 jaar iedereen die tegen de massa-immigratie was, tot outcast bombardeerden in de media (omdat ze 'het debat' controleren en iedereen tot 'nieuwe Hitler'uit riepen die minder immigratie wilde).

    Mevrouw Schippers,
    Zou U uw joodse neefjes die in Amerika de buitenland-politiek in handen hebben ( de Neocons, de Media, de Israel Lobby) willen vragen waarom ze altijd via Saudi Arabië en via het American Turkish Council de groei en agressie van moslim-fundamentalisten hebben bedacht, aangewakkerd, gefinancierd en voor destructie hebben aangewend ?
    Om met uw nichtje Livia Rokach te spreken: Hoe zit het met Israel's geliefde terrorisme, als strategie ?
    http://ziomania.com/livia/livia.htm

    Mevrouw Schippers,
    de slachtoffers van het moslim-extremisme zijn een fractie van de slachtoffers van het joodse geloof. De Neocon-oorlogen hebben miljoenen doden veroorzaakt in de afgelopen 15 jaar, en vele landen vernietigd. Om dat te kunnen doen was 'moslim-terrorisme' nodig. Dààr is dat moslim-terrorisme voor in het leven geroepen. Door uw neefjes.

    Mevrouw Schippers,
    Elke keer als een moslimland een seculiere regering kreeg, en dus de vrouwen hun sluirs af legden, naar de universiteit gingen en gelijkwaarid werden in het huwelijk, kwamen uw neefjes om zo'n land terug te bombarderen naar de middeleeuwen: Het begon al in Iran in 1953, en in de jaren 50 in Egypte (waar uw neefjes de Moslim Brotherhood mee oprichtten) en in 1979 in Afganistan en in 2003 in Irak en 2011 in Libië en nu in Syrië.

    Mevrouw Schippers,
    waarom went U zich niet eerst tot uw eigen familie en smeekt U hen niet om van strategie te veranderen?
    Ik zal U zeggen waarom: omdat U (of U zich dan bewust bent of niet) mee helpt met de strategie van uw neefjes: de moslims zwart maken. Dat is gemakkelijk voor U. De ware oorzaak aanpakken is veel te moeilijk voor U. Daar is heel veel moed voor nodig.

    Met vr. groet, J.V.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Matt,
      dat ICC is een van de weaponized instanties die de elite gebruikt om wereldwijd haar macht uit te oefenen.
      Netanyahu hoort bij die elite. Hij heeft dus niks te vrezen.

      Verwijderen
    3. Matt,
      vroeger pleegde je agressie door te schieten en te veroveren.
      Agressie was nog gewoon agressie.

      Nu pleegt men agressie door het te verkopen als 'humaan ingrijpen', 'recht plegen', 'dictatuur verdrijven'.

      Vroeger spioneerde je door spionnen in te zetten.
      (Soms waren ze vermomd als ambassade-klerk).
      Tegenwoordig stuur je NGO's het land in om 'hulp te bieden' en goed rond te kijken.
      Zij zullen de opstand in dat land voorbereiden.
      ( In een toespraak tot de NED heeft Hillary dat zelf nog bevestigd.enkele jaren geleden.)

      Verwijderen
    4. @ Jan V

      Verkiezingstijd Jan. De VVD moet zich profileren ten opzichte van de PVV. Rutte had het ook al, naar aanleiding van de fittie tussen Erdofans en Gulenaanhangers in Nederland, over Turken die 'op moesten pleuren'. Na de verkiezingen beijvert de voltallige VVD zich gewoon weer voor het omvolkingsbeleid van de EU.

      Verwijderen
    5. Dawg.

      In verkiezingstijd vertel je de mensen waar je voor staat.
      Je zegt hen wat je wenst te bereiken.
      Dat kun je ook bereiken, tenzij er compromissen nodig zijn.

      Mevrouw Schippers doet iets heel anders.
      Ze doet wat Malcolm X voor waarschuwde: Ze gebruikt haar stem om .... 'to make the innocent guilty and the guilty innnocent'.
      Dat is verachtelijk en verboden. Oók in verkiezingstijd.

      Verwijderen
    6. Tja, had jullie wel als NSB-ers ingeschat. Maar als PVV-ers zijn jullie dus nog een slag erger!!

      Verwijderen
    7. @ Jan V

      Welnee. Schippers trapt met veel aplomb een open deur in. Zij, van de weldenkende VVD, is tegen de fundamentalistische extremistische islam en niet zoals die ruwe onbehouwen Wilders en z'n PVV tegen iedere vorm van islamisering van Nederland. Dat is haar boodschap.

      Onschuldigen? Er is wat mij betreft maar één categorie. De mensen die hier al eeuwen wonen: de Nederlanders Mensen die niets gevraagd wordt en
      geacht worden hub regenten niet tegen te spreken.

      Verwijderen
    8. Extreem rechts blog is dus de mildste kwalificatie die ik dit blog kan geven....

      Verwijderen
  15. American Pravda: How the CIA Invented "Conspiracy Theories"

    http://www.unz.com/runz/american-pravda-how-the-cia-invented-conspiracy-theories/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oftewel hoe Matt een volleerd nazicomplotter werd die totaal de realiteit kwijt is en in een horrorfantasiewereld gaat leven. Net als zijn maatjes hier...

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Whaha jij doet precies hetzelfde makker. Jij beledigt ook alleen maar en legt niks uit. Je toont geen bewijs of wat dan ook. Jij bent een moeilijkheid, en ik scheld je niet uit, ik noem je bij je namen op basis van je "antwoorden" en stukjes die je hier neerpleurt!!! Heel iets anders dus!!

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. Dit is al genoeg bewijs door zo te dreigen. En je hebt het al lang bewezen in je schrijfsels, kan je ook al niet lezen, net als Joop????

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    7. Ja dat ben je, dat weten we al!! Nog iets nieuws te melden??

      Verwijderen
    8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    9. Dat zeg ik net, je kan echt niet lezen he?? Gelukkig is het de week van de laaggeletterden, je kan je overal inschrijven voor cursussen. Doe dat, je wordt er een hoop wijzer van. Al is dat bij jullie hard te betwijfelen! Bewijs is allang geleverd maar jij kan niet lezen, net als je vriendje Joop.

      Verwijderen
    10. Onze Matt kan net als zijn vriendjes wel scheldwoorden uitdelen en beledigingen, die ik netjes pik, maar incasseren kan hij totaal niet. Tja, als je op zo'n extreem rechts complotblog zit moet je niet raar staan te kijken als critici je nazi noemen. Maar een zorg, Goebbels 2, oftewel Blik, haalt weer alles weg, kan jij weer adem halen. Ventjes zonder ballen zijn het hier....

      Verwijderen
    11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    12. Die WIL EN KAN jij niet zien, want je zit met je kop in je kont. Leren omgaan met mensen en eigenlijk alles wat leeft moet jij eens gaan leren, naast lezen en dan vooral begrijpend lezen. Maar die discussie ga ik niet meer met je aan, als volleerd nazi ben jij doof voor kritiek en eigenlijk alle andere woorden als die in jouw straatje passen. Geen land mee te bezeilen dus. Jij en kritisch?? Tuurlijk joh, daarom schaar jij je ook meteen achter die andere extreem rechtse idioten hier op dit blog en keur je hun bewezen leugens ook goed en stel je geen lastige vragen. Man man man, kansloos ben je zonder ballen!! Ga lekker bij NVU spelen en laat hier fatsoenlijke mensen praten. Jij bent inderdaad minder vaak op dit blog maar wel uitgesproken extreem rechts dus neonazi....tja, dat kan je wel ontkennen maar dat is als een kind die elke dag appels steelt maar dat toch ontkent....je ziet het aan zijn gedrag dat hij niet liegen!! Zo ook bij jou, je doet semi verontwaardigd maar ondertussen ga je gewoon door met je extreem rechts gebral!!

      Verwijderen
    13. Dank je je mij gelijk geeft kroel, jouw antwoord is niets anders dan gebrabbel en geraaskal. Een totaal nietszeggend antwoord.
      Ballen heb jij niet, fatsoenlijk ben je ook niet,
      bewijzen leveren kun je ook niet, dus wat blijft er van jou over kroel? Een hoop lucht, meer niet.
      En aangezien ik niet graag tegen een hoop lucht praat ben ik klaar met jou.

      Verwijderen
    14. Zodra het woordje ´bewijzen´ opduikt moeten de alarmbellen afgaan! Het is hier geen rechtszaal!

      Wie vraagt om bewijzen zou onmidellijk gediskwalificeerd dienen te worden, evenals degenen die emotionele argumenten gebruiken.

      Informatievoorziening over geopolitiek, dat is toch het zwaartepunt van dit blog?

      Wel, in geopolitiek is een emotioneel gekleurd argument een determinator (mooie naam voor een pittig biertje overigens!- ik zit nu aan mijn 2e Gladiator), voor leugenachtige propaganda.

      Geopolitiek en emoties zijn vuur en water. Afgezien van wat overdreven trots, wat woede, wat paranoia zijn de spelers te hoog opgeleid en getrained om hiervoor te vallen.

      Het is moeilijk om in de geschiedenis leiders te vinden die zich hieraan bezondigden, behalve Adolf Hitler...

      Verwijderen
    15. Ter aanvulling: Vele leiders, zoals GW Bush, reageerden emotioneel, maar hadden ijskoude poppenspelers zoals Cheney, Perle en Wolfowitz achter hen. Als de echte baas vanuit gevoelens, emoties en sentimenten gaat werken gaat het heel snel heel fout.

      Verwijderen
    16. @ LGK

      "De docu gaat niet in op wat voor wapen het dan was, de AAM
      Waarom niet?"

      Dus wel, er wordt een R27 genoemd nl. in de passage waar gesteld wordt dat de warhead van het projectiel dat MH17 trof, de helft van de explosieve kracht van een BUK moet hebben gehad.

      Alle andere opmerkingen in je lijstje zijn net zo betwistbaar, maar vergen meer tekst. Heb wel wat beters re doen.

      Verwijderen
  17. Het hele nieuwsspectrum binnen de EU doet in opdracht Dictator VS.
    Voor zover het te bekijken was op diverse media is Obama volkomen genegeerd door alle mee pratende leden van de G 20 top.
    Dat is ook niet zo vreemd voor mij want de dame? Clinton schoffeert op dit moment de Hele wereld op VS na.
    En wie kaatst moet verwachten dat er terug gekaatst word.
    Zag ook Merkel in kledij leek wel van de rommelmarkt afkomstig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha nee joh, er zijn genoeg idioten die de wereld schofferen, inclusief de VS, zoals ene Donald Trump. Maar die houden jullie angstvallig als jullie je nieuwe Führer willen beschermen, buiten beeld. Wat een idioten zijn jullie toch, zo overduidelijk als nazi's te herkennen en zo doen jullie ook, maar noem je jullie bij je ware naam zijn ze nog verontwaardigd ook. Hypocrisie is jullie dus niet vreemd. ZOgenaamd voor vrijheid van meningsuiting zijn, zolang het jullie vrijheid maar betreft. Uitdelen kunnen jullie wel, incasseren lukt jullie niet. Mot je wel kunnen wil je een beetje een vent met ballen zijn!!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  18. @ Matt

    Iwan 1974 verdedigde twee jaar geleden fanatiek de beschietingen en bombardementen van vrouwen, kinderen en bejaarden(terroristen noemde Iwan ze) in Donetsk. Door de hele en halve nazi's van het Azov bataljon en soortgelijke eenheden. Toen ik hem daarom een nazivriend noemde bleef hij daar maar over jammeren bij Blik. Het hield niet op. Iemand die het doden van burgers door nazi's verdedigt een nazivriend noemen; dat kon toch echt niet. Vond ie. (over incasseren gesproken)

    Inmiddels zijn we twee jaar verder. Iwan kan vrijwel geen regel schrijven zonder daarin bezoekers van dit blog voor fascist, nazi, racist etc. etc. uit te schelden. Vergelijk deze held achter een PC-tje maar met de ouderwetse potenrammer of de pestkop op het schoolplein. Degenen die zich daar het hardst aan bezondigen zijn bijna onveranderlijk degenen met de meeste angst dat ze anders zelf voor heaumeau uitgemaakt zullen worden of zelf gepest zullen worden.

    Matt, je lijkt me een beminnelijk en tolerant mens. Laat je niet opfokken door een onverdraagzame dwerg die van treiteren zijn levensdoel gemaakt lijkt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. @ Matt

      Mijn zegen heb. Haatkabouters als Iwan Knelissen zijn er mede de oorzaak van dat je maar beter onder een nick regeert in plaats van je eigen naam. Het internet vergeet niet zo gauw iets en dan is het niet zo prettig als je naam ontelbare wordt belasterd met termen als nazi, racist etc. Er blijft toch altijd wat aan je kleven.

      Verwijderen
    3. Ja, die scheldpartijen van verdachtmaker Kroel, waarvan altijd wel 'iets blijft hangen', omdat ook bij volledige weerlegging terugkeer naar de toestand ervoor niet meer mogelijk is. Maar aan wie het iets blijft hangen, is als je het mij vraagt toch aan verdachtmaker Kroel.

      Verwijderen
    4. In dat geval, Dawg, moet kroel meer schrik hebben dan ik want zijn volledige naam is hier al vaker genoemd en straks staat hij officieel bekend als haatzaaier met een veroordeling aan zijn broek.

      Verwijderen
    5. Matt,
      ben je gek geworden of zo?
      Denk je dat ik belasting ga betalen omdat jij het zo leuk vindt om met een halve zool als Cruel te gaan kissebissen?

      Je noemt hem zelfs met een koosnaampje: kroel .

      Cruel is een patient. Hij weet niet beter.
      Jij en Joop gaan het gesprek aan met deze patient.
      ( Nu denk ik dat Joop ook een patient is, want hij belooft beterschap aan Blik, en een uur later volgt er weer een serie van 15 posts in een duel met Cruel. Dus dan ben je op zijn minst zwaar verslaafd.)

      Er zijn twee oplossingen: Blik haalt Cruel consequent van de site.
      Dat weigert hij, dus dat zal niet lukken.
      Dan de tweede oplossing: Lees nooit of nooit wat cruel schrijft. Dat doe ik zelf.
      Dus reageer ik nooit op hem. ( Nou ja, hoogst zelden).
      Dan is het probleem óók opgelost.
      Dan zal je nooit van die ellenlange discussies krijgen.

      Je ziet maar wat je doet, maart de politie er bij halen?? Ben je wel goed snik??? ( Ze zullen je trouwens in je gezicht uitlachen. Tenminste, dat hoop ik.)

      Verwijderen
    6. Jan, wie zegt dat jij voor mij moet betalen?
      Ik kom voor mijn rechten op en als jij dat niks vindt dan is dat jouw probleem, niet het mijne.

      Verwijderen
    7. Matt,
      als jij een beroep op de politie doet, dan betaalt de belastingbetaler. Daar hoor ik ook bij.
      ( Jij als Belg betaalt niet mee, maar dat vind ik niet van belang. Zo flauw wil ik niet zijn.)
      Waar ik boos om wordt is om het feit dat jij zelf die ellende op je hals haalt, door met Cruel te gaan kissebissen. Het blog gaat daardoor diep achteruit. Daar hebben veel mensen last en schade ( verspilde tijd) van.
      Dat schijn je niet belangrijk te vinden.

      Ook ben ik boos ( uit onmacht wellicht) dat je denkt dat dit soort blogs en uitingen daarop van belang zijn. Dat de politie daar actie op zou ondernemen. Dat toont volgens mij dat je niet begrijpt hoe volledig irrelevant jullie geklets met Cruel en LGK is.
      Neem van mij aan dat nooit meer dan 3 mensen al die onzin lezen.
      Jullie beschuldigen elkaar van de ergste dingen. So what?
      Who cares?

      Verwijderen
    8. Een reisje aanbieden voor Kroel dan maar, namens ons allen? Op voorwaarde dat Kroel in de dagen op congres geen internet mag gebruiken. En achteraf waarheidsgetrouw verslag doet. Hebben wij hier een paar dagen rust en kunnen we mogelijk nog wat van Kroel leren ook.

      http://www.paulcraigroberts.org/2016/09/05/a-conference-to-clear-the-mind-of-the-911-brainwashing/

      Maar ach, daar hoef je eigenlijk niet voor op reis. Dus... aanbod gaat wat mij betreft over.

      Ps, sorry Jan, en je hebt gelijk: je moet je eigenlijk niet laten verleiden om te reageren op die sirene... Maar soms kan ook ik het niet kan laten en moet de 'stofzuiger' weer gehanteerd worden. Sorry, sorry, sorry....

      Verwijderen
    9. Gewoon via een quote reageren, nooit persoonlijk. Anders schrijf je slechts voor de prullenbak

      Verwijderen
    10. In de serie 'Een schizofreen is nooit' alleen aflevering32:

      Cruelman 1974 doet aangifte bij agent Knelissen

      Verwijderen
    11. En de complottheorieën zijn gewoon door de geheime dienst van zijn o zo geliefde heilstaat uitgevonden!

      American Pravda: How the CIA Invented "Conspiracy Theories"

      http://www.unz.com/runz/american-pravda-how-the-cia-invented-conspiracy-theories/

      Verwijderen
    12. Joop,

      in het artikel van Rob Unz komt deze zin voor:
      "So as a means of damage control, the CIA distributed a secret memo to all its field offices requesting that they enlist their media assets in efforts to ridicule and attack such critics as irrational supporters of “conspiracy theories.”

      Dat is secret Memo 1035-960.
      Die hele kwestie is heel goed gedocumenteerd op deze site: http://themindrenewed.com/resources/documents/369-doc002

      Dit is basiskennis. Een dossiertje dat iedereen moet kennen.

      Verwijderen
    13. Agent Knelissen!

      https://cdn4.img.sputniknews.com/images/104502/27/1045022780.jpg

      Verwijderen
  19. Zo werken die dingen dus.

    De interne partijdemocratie van de Democraten is dermate gecorrumpeerd dat DNC-voorzitter Debbie Wasserman Schultz moet aftreden wanneer uit een datadump door Wikileaks blijkt dat de Democratische kandidaat Sanders is tegengewerkt ten
    gunste van concurrent Hillary Clinton. Razendsnel wordt dit topic ondergesneeuwd door de aandacht te verleggen naar de Russen die computers gehackt zouden hebben.

    http://news.antiwar.com/2016/09/05/us-probes-allegations-russia-trying-to-disrupt-election/

    Poetin zet even de puntjes op de i.

    https://www.washingtonpost.com/world/national-security/intelligence-community-investigating-covert-russian-influence-operations-in-the-united-states/2016/09/04/aec27fa0-7156-11e6-8533-6b0b0ded0253_story.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bernie was de kandidaat die de democratische stemmers hebben gekozen. Ze kregen Hillary van het establishment. Bernie had Trump verslagen in de strijd om het presidentschap.

      Ik heb de teleurgestelde en woedende Bernie aanhang gezien. Die "bad asses" moet je niet tegen je hebben. Ze gaan er nu voor zorgen dat Trump president wordt. Niet omdat Trump hun belangen gaat dienen, maar omdat ze haat hebben naar Hillary toe omdat het spel zo in elkaar gezet is om Hillary de volgende president van amerika te maken. De slimme jeugd heeft dat spelletje als geen ander door en zullen er voor zorgen dat Hillary geen president wordt. En ze hebben gelijk.

      Verwijderen
  20. On topic.
    Op RT zag ik bij Max Kaiser een deskundige ( Dan Collins, http://www.thechinamoneyreport.com/ ) over China praten.
    - De Chinezen hebben nu een supercomputer die twee maal zo snel is als de snelste Amerikaanse computer.
    - Ze werken met quantum technologie waarmee het intyernet 100 maal sneller zal worden en niet-hack-baar zal zijn.
    - Ze gaan een elite groep . de Siberian Tigers- naar Syrië sturen: 5000 Chinese soldaten. Vooral om ervaring op te doen in dit soort werk.

    Ja, mensen, de koele ontvangst van Obama was geen toeval. De Chinezen zijn totaal niet bang meer van die verachtelijke en degeneratieve Amerikanen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jan, tsja....ik spreek liever over de arrogante Wallstreet bankiers die verachtelijk zijn. En ja, met opzet is amerika uitgehold voor de nieuwe wereld orde die er niet gaat komen zoals de federal reserve bankiers dat willen.
      Met communistisch China hoeven we ook niet blij te zijn. Als je ziet hoe China zowat de gehele chinese zee claimed. De belangen van de buurlanden in de wind slaat. Hoe de communistische regering met de rechten van haar eigen bevolking omgaat......

      De mensheid gaat er met communistisch China niet op voorruit ben ik bang. Maar ja, we hebben er mee te dealen.

      Verwijderen
    2. Oligarch,

      het is verleidelijk om te speculeren hoe een Pax Chinoise ( ik neem de franse versie. Geen idee van het latijn) er uit zou zien.
      Een bekende China-kenner Martin Jacques zegt dat China nooit kolonien had, omdat het al handen vol werk was voor een Chinese regering om het eigen land onder controle te houden.

      Toch zie ik weinig wreedaardigheid van China uit ( niet te vergelijken met de Jappen en de Duitsers en de Amerikanen) , behalve dan als er een communistisch systeem vigeert en het eigen confucianisme weg gedrukt is.

      Ik zie nu niet meteen waarom de Pax Chinoise geen vooruitgang zou zijn in vergelijk met de Pax Neoconia ( meestal onnauwkeurig aangeduid als de Pax Americana).

      Verwijderen
  21. Waarschijnlijk is de moeder van Obama ook een hoer. Duterte heeft denk ik gelijk in letterlijke zin

    Waarschijnlijk is Obama de zoon van frank marschall Davis..Uncle Frank zoals Barry hem noemt.

    Ann Dunham en haar escapades:

    https://themuslimissue.wordpress.com/2012/09/29/bombshell-us-election-turns-ugly-obama-son-of-a-communist-and-a-strpper-mom/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. We zouden geen aandacht aan dit soort minne berichtjes moeten geven. Preutsheid, of het nu van de evangelische VS of vanuit reactionair Iran of Saoedi komt is GEEN deugd.

    het is niet verbazend om in de familie van leiders sexueel meer dan normaal actieve personen te vinden; dat zijn immers typische alphatrekjes. Voor een bioloog is dit eerder een pré!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lebensraum creëren voor de eigen "arische soort" door miljoenen russen te vermoorden is volgens biologen ook een pré. Het hele macht spelletje tussen de alfa figuren in deze wereld is een pré voor biologen.

      Verwijderen
  23. De mens is, door zijn vermogen tot taal en abstractie deels een symbolisch wezen. Vanuit populatiebiologie was die move van die ´arische soort´ een typsche overreach: uiteindelijk is het lebensraum van die populatie drastisch afgenomen.

    Veel alfatrekjes zijn te gespecialiseerd en te abstract geworden. Een flinke sexdrive hoort daar niet bij. Als een vrouw het beroep van sexwerker weet te hanteren en daarna een gezin met succesvolle nakomelingen sticht is ze werkelijk 1e klas Homo sapiens materiaal, een ideale moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lange neus Pinokkio.

    Hillary Clinton: We’re Going After the Top Ten Percent in America–with Taxes
    http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/06/hillary-clinton-were-going-after-the-top-ten-percent-in-america-with-taxes/

    Ze gaat iedereen extra belasten behalve de 1%.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Voor onze ´fascistische´, maar wel duivels goed geïnformeerde blogleden, is dit artikeltje een reden tot glimlachen...

    http://www.volkskrant.nl/opinie/-de-autocraten-ruiken-hun-kans~a4371701/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reactie op Rootman 17.57
      De laatste zin van het VK artikel:
      "De autocraten ( Rusland en China worden bedoeld) voelen dat ze de overmacht hebben, altijd een stap sneller, altijd een tikkeltje gewetenlozer."
      Het klopt: Rusland en China zijn veel beter wendbaar en sneller op koers dan Amerika. Als je een verlicht despoot aan de macht hebt, is dat veel en veel beter dan een democratie.Voor het gewone volk.

      En een democratie zonder echte persvrijheid (nu in Het Westen het geval), dat is eigenlijk een toch wat gehandicapte
      dictatuur van de 1%.

      Maar de laatste woorden kloppen niet natuurlijk: Neoconia is veel gewetenlozer dan Rusland en China. 6 landen vernietigd in 15 jaar!
      Rusland heeft zelfs aardig wat R2P gepleegd: tav de Zuid Osseten, de Krim bewoners en de Donbass bevolking en de Syrische bevolking. Al deze mensen heeft Putin zo goed als mogelijk behoed voor de Neocon-barbaren.

      Verwijderen
    2. Onzin artikel omdat Rutte en Obama ook autocraten zijn. Dit kunnen ze zijn omdat de oppositie en pers dezelfde corporatistische werkgever hebben als beide heren en dus kunnen ze lekker hun gang gaan. Ze trekken zich niks aan van het volk. Ze hebben een te verwaarlozen vertrouwen van de bevolking en toch zetten ze de impopulaire agenda van immigratie, Oekraïne, TTIP, Syrië/Libië, belasting verlaging voor de rijken door.
      Alleen de corporatistische bankiers oligarchie als agressor doet niks goed,. coups falen, hun puppets worden afgezet. etc. etc.
      Tsja, rusland en china verdedigen tot nu toe alleen maar. De strepen in het zand lagen in Syrië en Oekraïne. Tot hier en niet verder.

      Verwijderen
  26. Opnieuw een false flag chlooraanval nin Aleppo, volgens Nieuwsuur.

    Volgens HRW en de White helmets, compleet met verhalen over barrel bombs.

    Voor de totaal gehersenspoelde kijker misschien nog geloofwaardig, maar verder zo doorzichtig als de hel. Maar zulke factoids gaan een eigen leven leiden, Georgië is immers terloops ook nog steeds elke keer het slachtoffer ipv de dader in veel artikeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja.... Aleppo is weer geheel omsingeld. Alle toevoer wegen zijn weer afgesloten. Terroristen in Aleppo zijn in big shit. Dus is het weer tijd om het verhaal van chemische wapens en het wrede assad regime van stal te halen.

      p.s.
      Blijkbaar hebben ze hun plannen om Assad van de troon te stoten nog niet laten varen.

      Verwijderen
    2. Zullen de amerikanen weer komen met een voorstel voor humanitaire hulp aan Aleppo ??. Stop de beschietingen op aleppo voor de komende 72 uur en laat de "hulp" goedere in.

      Ach ja, de situatie is voor het israëlische/neocon proxy leger is zo hopeloos in Aleppo dat ik me afvraag of ze er nog iets aan gaan doen.
      Vrije aftocht voor alle terroristen zal het wel worden.

      Verwijderen
  27. Dawg en ik hebben afgelopen fed meeting weer een keer gelachen om Yellen en de markt dat er in september een rente verhoging door de fed zou worden doorgevoerd.
    We weten dat oa goldman sachs de baas is van de fed. Nu zegt GS. Kans is erg klein(26%)op een rente verhoging in september. LOL

    Goldman is going against the herd, as most economists believe the weakish jobs report for August ruled out a September rate hike.

    http://www.cnbc.com/2016/09/06/interest-rates-goldman-sachs-says-the-fed-could-hike-rates-now.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kenneth Rogoff: “Geen biljetten groter dan $10”

      "Grote bankbiljetten moeten uit omloop worden gehaald, omdat deze biljetten vandaag de dag vooral gebruikt worden voor belastingontduiking en het financieren van criminele activiteiten als wapenhandel, mensenhandel en terrorisme. Dat schrijft econoom Kenneth Rogoff in een nieuw opiniestuk voor Project Syndicate.

      Als het aan hem ligt worden alle bankbiljetten groter dan $10 uit omloop gehaald en kunnen grotere transacties alleen nog maar via het elektronische betalingsverkeer afgehandeld. Op die manier is het voor criminelen en belastingontduikers veel moeilijker zich aan de regels te onttrekken, zo beweert de econoom.

      Het is geen toeval dat contant geld de laatste jaren steeds meer gecriminaliseerd wordt. Ons geldsysteem begint vast te lopen en dat betekent dat spaarders met een vooruitziende blik een manier zoeken om aan de gevaren van bail-ins en negatieve rente te ontsnappen. Zij halen een deel van hun geld van de bank en zetten dat om in tastbare zaken als edelmetalen, contant geld, kunst en sieraden.

      Er zijn dus zeer legitieme redenen te bedenken om een deel van je vermogen in contant geld te bewaren. Hebben critici als Rogoff ook gekeken naar deze argumenten? Of zijn dit juist de argumenten om contant geld als vluchtweg te blokkeren?"

      http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/kenneth-rogoff-geen-biljetten-groter-dan-10/

      Verwijderen
    2. Ja, leuk, zoals de KPN-klanten deze week nog hebben kunnen ervaren. De overheid, maar ook degenen die ervoor kunnen betalen kunnen zo de positie en koopgedrag van iedereen bepalen. Er ontstaat dan inderdaad een zwart circuit, waat ook gepaard zou gaan met woekerrentes en georganiseerde misdaad.

      De piratenpartij heeft zeer goede en uitgewerkte ideeën over dit onderwerp, en waarom het een zeer slecht idee is.

      Die Rogoff zit duidelijk in het kamp van de 1% deep state, en de stasi, gestapo en KGB kunnen jaloers op hem zijn.

      Verwijderen
    3. Glyphosaatverontreiniging (uit Mansanto's Roundup) gevonden in vaccines.

      http://www.silverdoctors.com/headlines/world-news/vaccine-bombshell-most-vaccines-contaminated-monsanto-roundup/

      Bij Silverdoctors wordt minstens éénmaal per week de totale ineenstorting (van alles) voorspeld, dus een beetje distantie is zeker aanbevolen. Niettemin. Iemand die dit bericht op waarde kan schatten?

      Verwijderen
    4. @Dawg,
      De bankiers verkopen het fiat geldsysteem.
      Edelmetaal verkopers verkopen edelmetaal (= veiligheid) en verkopen dus het einde van het fiat geldsysteem. Zo verkoopt Jim Rogers verkoopt zijn landbouw/metaal trackers/fondsen en dus is hij bullish op landbouw/metaal.

      Iedereen predikt voor eigen parochie!!.

      Dr A Samsel heeft vaccins onderzocht die ei eiwitten en gelatine bevatten. Hij dacht hé, dit zijn dierlijke producten die wellicht gmo voedsel hebben gegeten. Dat ga ik eens op glyfosaat onderzoeken. En hij vond glyfosaat in de meeste vaccins. Tsja, ook in de medische/academische wereld worden fouten gemaakt cq gelogen voor eigen bestwil cq voor eigen ego.
      Ik hoop dat de brief naar de senator leidt tot meer onderzoek naar glyfosaat in de vaccins en meer bevestiging dat het er daadwerkelijk in zit.
      Zullen de vaccin makers dierlijke producten van bio dieren moeten gebruiken. Zo moeilijk is dat niet. Iets duurder misschien.

      p.s. Als de glyfosaat inderdaad via de dierlijke producten in de vaccins zitten is dat behoorlijk verontrustend voor mensen die geen biologisch vlees eten. Die zouden dan dus ook glyfosaat via de dierlijke cellen binnen krijgen.
      Ik eet al 2,5 jaar geen of nauwelijks vlees meer en eet verder alleen maar biologische dierlijke producten.

      Verwijderen
    5. Tja alles is wel een beetje verontreinigd met roundup, zeker in de Americas. De auteur geeft geen concentraties en maakt niet duidelijk dat en waarom een concentratie van 1/ 600 van de toelaatbare norm zo schadelijk zou zijn. Bovendien geeft hij geen vergelijking met bv voedingsmiddelen, en waarom niet eens een keer bv. een potje verf testen?

      Verwijderen
    6. "Iemand die dit bericht op waarde kan schatten?"

      Alles heeft een reden. Waarom zou het CDC documenten achterhouden waaruit blijkt dat vaccinaties autisme veroorzaken. Waar komt de explosie van dementie, alzheimer en kanker vandaan?

      Het is in ieder geval overduidelijk dat glyfosfaat niet van nature in vaccins voor komt, het is dus een menselijke handeling. Evenals er in vaccins kwik voor komt. Stel je dan de vraag wat de voordelen van deze middelen zijn voor het menselijk lichaam of dat er wellicht iets anders meespeelt zoals Agenda 21 die eind deze maand wordt omgevormd naar Agenda 2030 voor de vorming van een NWO?

      The United Nations 2030 Agenda decoded: It's a blueprint for the global enslavement of humanity under the boot of corporate masters

      Learn more: http://www.naturalnews.com/051058_2030_Agenda_United_Nations_global_enslavement.html#ixzz4Jfh2OSLG

      Dit geldt overigens ook voor de financiële markten, je kan wel zeggen dat er al een tijdlang geroepen wordt over de financiële ineenstorting maar dat hij maar niet komt. Er zal toch een mannetje/vrouwtje moeten zijn die de opdracht geeft voor die ineenstorting, die komt niet vanzelf. Veel mensen weten inmiddels dat financiële markten worden aangestuurd via een softwareprogramma met de naam "PROMIS" die koersen kan manipuleren.

      Verwijderen
    7. Hartstikke leuk toch om mensen in te spuiten met kankercellen en virussen, tenminste, dat vinden ze bij Merck wel!

      https://www.youtube.com/watch?v=GvsXrVkjyz4

      http://www.naturalnews.com/033584_Dr_Maurice_Hilleman_SV40.html

      Verwijderen
    8. Studies naar dit virus:

      Brown F, Lewis AM (eds): Simian virus 40 (SV40): A possible human polyomavirus. Dev Biol Stand. Basel, Karger, 1998, vol 94.

      Carbone M, Pass HI, Rizzo P, Marinetti M, Di Muzio M, Mew DJ, Levine AS, Procopio A. Simian virus 40-like DNA sequences in human pleural mesothelioma. Oncogene 1994, 9:1781-90.

      Carbone M. Simian virus 40 and human tumors: It is time to study mechanisms. J Cellular Biochemistry 1999, 76: 189-93.

      Carroll-Pankhurst C, Engels EA, Strickler HD, Goedert JJ, Wagner J, Mortimer EA. Thirty-five year mortality following receipt of SV40-contaminated polio vaccine during the neonatal period. Br J Cancer 2001, 85(9):1295-7.

      Cicala C, Pompetti, Carbone M. SV40 induces mesotheliomas in hamsters. Am J Pathology 1993, 142:1524-33.

      De Rienzo A, Tor M, Sterman DH, Aksoy F, Albelda SM, Testa JR. Detection of SV40 DNA sequences in malignant mesothelioma specimens from the United States, but not from Turkey. J Cell Biochem 2002; 84(3):455-9.

      Eddy BE, Borman GS, Berkeley W, Young RD. Tumors induced in hamsters by injection of rhesus monkey kidney cell extracts. Proc. Soc. Exp. Biol. (NY) 1961, 107:191-197.

      Emri S, Kocagoz T, Olut A, Gungen Y, Mutti L, Baris YI. Simian virus 40 is not a cofactor in the pathogenesis of of environmentally induced malignant pleural mesothelioma in Turkey. Anticancer Res 2000; 20(2A):891-894.

      Farwell JR, Dohrmann GJ, Marrett LD, Meigs JW. Effect of SV40 virus contaminated polio vaccine on the incidence and type of CNS neoplasms in children: a population based study. Trans Am Neurol Assoc 1979, 104:261-264.

      Fisher SG, Weber L, Carbone M. Cancer risk associated with simian virus 40 contaminated polio vaccine. Anticancer Res 1999, 19(3B):2173-2180.

      Fraumeni JF, Ederer F, Miller RW. An evaluation of the carcinogenicity of simian virus 40 in man. J Am Med Assoc 1963, 185:713-718.

      Fraumeni JF, Stark CR, Gold E et al. Simian virus 40 in polio vaccine: follow up of newborn recipients. Science 1970, 167:59-60.

      Geissler E, Konzer P, Scherneck S, Zimmermann W. Sera collected before introduction of contaminated polio vaccine contain antibodies against SV40. Acta Virologica 1985, 29:420-23.

      Geissler E, Staneczek. W. SV40 and human brain tumors. Archive fur Geschwulstforschung 1988, 58:129-134.

      Heinonen OP, Shaprio S, Monson R et al. Immunization during pregnancy against poliomyelitis and influenza in relation to childhood malignancy. Int J Epidemiol 1973, 2:229-235.

      Verwijderen
    9. Vervolg:

      Horvath LB, Incidence of SV40 virus neutralizing antibodies in sera of laboratory workers. Acta Microbiol Acad Sci Hung 1965;12(2):201-5.

      Jasani B, Cristaudo A, Emri SA, et al. Association of SV40 with human tumors. Semin Cancer Biol 2001, 11:49-61.

      Levine A, Butel J, Dorries K, Goedert J, Frisque R, Garcea R, Morris A, O’Neill F, Shah K. SV40 as a putative human commensal. Developments in Biological Standardization 1998, 94:245-69.

      Minor PD, Dunn G, Piplin PA. Detection and growth kinetics of SV40 preparations with different enhancer element copy number. Vaccine 2001 May 14;19(25-26):3457-71.

      Mortimer EA, Lepow ML, Gold E, et al. Long-term Follow-up of persons inadvertently inoculated with SV40 as neonates. Medical Intelligence 1981, 305:1517-1518.

      Newman JS, Baskin GB, Frisque RJ. Identification of SV40 in brain, kidney and urine of healthy and SIV-infected rhesus monkeys. J NeuroVirology 1998; 4:394-406.

      Olin P, Giesecke J. Potential exposure to SV40 in polio vaccines used in Sweden during 1957: no impact on cancer incidence rates 1960 to 1993. Dev Biol Stand. 1998, 94:227-33.

      Rizzo P, Resta ID, Powers A, Ratner H, Carbone M. Unique strains of SV40 in commercial poliovaccines from 1955 not readily identifiable with current testing for SV40 infection. Cancer Research 1999;59:6103-6108.

      Shah K, Nathanson N. Human exposure to SV40: Reviews and Comment.. Am J Epidemiol 1976, 103:11-12.

      Sherwood RW, Buescher EL, Nitz RE et al. Effects of adenovirus vaccine in acute respiratory disease in US Army recruits. JAMA 1961, 178:1125-1127.

      Shivapurkar N, Harada K, Reddy J, Scheuermann RH, Xu Y, et al. Presence of simian virus 40 DNA sequences in human lymphomas. Lancet 2002 359:851-852.

      Sierra Honigmann A, Krause PR. Live oral poliovirus vaccines do not contain detectable simian virus 40 (SV40) DNA. Biologicals 2000, 28(1):1-4.

      Strickler HD, Rosenberg PS, Devesa SS, Hertel J, Fraumeni JF, Goedert JJ. Contamination of poliovirus vaccines with simian virus 40 (1955-1963) and subsequent cancer rates. JAMA, January 28, 1998; 279(4):292-295.

      Strickler HD, Goedert JJ. Exposure to S40 contaminated poliovirus vaccine and the risk of cancer-A review of the epidemiological evidence. In F Brown and AM Lewis (eds.) Simian Virus 40 (SV40): A possible human polyomavirus. Dev Bio Stand Basel Karger 1998, 94:235-244.

      Vilchez RA, Madden CR, Kozinetz CA, Halvorson SJ, et al. Association between simian virus 40 and non-Hodgkin lymphoma. Lancet 2002, 359: 817-823.

      Zimmermann W, Scherneck S, Geissler E. Quantitative determination of papovavirus IgG antibodies in sera from cancer patients, labworkers and several groups of control persons by enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA). Zentralblatt Fur Bakteriologie, Mikrobiologie Und Hygiene-1-Abt-Originale A, Medizinische Mikrobiologie, Infektionskrankheiten Und Parasitologie 1983, 254:187-96.

      Verwijderen
    10. Om aan te tonen dat het een betrouwbare site is, Knelissen en dat jij weer eens een keer uit je nek zit te lullen.

      Overigens was het mijn zus die eraan is overleden en niet jouw zus, dus ik heb er iets harder voor gelopen om er achter te komen of er SV40 in die tumor zat en dat was zo. Meer hoefde ik niet te weten.

      Als iets kwaakt als een eend, loopt als een eend en vliegt als een een, heb je een grote kans dat het een eend is.

      Verwijderen
    11. @Rootman, het probleem met vaccins is dat de "troep" gelijk in je bloedbaan komt. Normaal filtert je lichaam veel stoffen die ze niet in het lichaam wil hebben uit het eten/drinken. Dus toegestane hoeveelheid per dag lijkt me niet opgaan voor vaccins.

      Verwijderen
    12. Inentingen verlopen subcutaan, dus er is geen sprake van release in de bloedbaan. Waar dit af en toe toch gebeurt, door per ongeluk toch injectie in een bloedvaatje heeft meestal hoogstens een milde reactie plaats.

      Dit soort dingen staan in boeken voor verpleegsters, en op een wat hoger niveau in textboeken voor biologen en med. studenten. Geen geheimen dus.

      Er is OOIT een enkel onderzoekje gedaan naar de effecten van verdunde Atrazine, een fungicide, waar die 1/ 600 vandaan komt. Belangrijke info, maar niet te extrapoleren naar andere, totaal niet verwante stoffen.

      Vaccineren, inderdaad, een noodzakelijk kwaad. Maar als ik een tropische vriendin zwanger zou maken en er is een vaccin, dan neem ik haar zelf mee naar de medische post!

      Jij en ik zijn niet bang voor bv. mazelen of polio. Maar als je onverwacht een kindje maakt is bescherming je verantwoordelijkheid. Naar wie ga je dan luisteren? (tip: dan wil je wèl statistiek leren, moeilijk en dor als het is).

      Verwijderen
    13. @Rootman,
      Ik me nooit verdiept in vaccinaties/vaccins.
      ik twijfel niet dat vaccins een goede dienst (kunnen) bewijzen aan de mensheid. Ik vind het wel raar dat er soms (zware) metalen als additieven in vaccins zitten. Of zoals Joop zegt kanker cellen/virussen.

      Verwijderen
    14. Het moet losgemaakt worden van Big Pharma. Fouten worden gemaakt, maar praat eens met een oude Soviet dokter. Die leert je het kaf van het koren te scheiden.

      Verwijderen
    15. @Rootman,

      "Inentingen verlopen subcutaan"

      Of intramusculair in de spier;
      Of intracutaan in de huid;
      Of intraveneus in de ader.

      Over de tijd waar ik schrijf (1952-1963) werden DTKP vaccinaties intramusculair uitgevoerd, dus in de spieren (spierweefsel).

      Griepvaccins worden intraveneus uitgevoerd oftewel rechtstreeks in een ader, waardoor het kwik zeer snel in het hoofd komt en alzheimer/dementie kan veroorzaken.

      Kijk, het is natuurlijk héél erg vreemd dat mijn zus aan een zeer zeldzame vorm van kanker (weke delenkanker, spierweefsel is een week deel) is overleden, terwijl er in mijn familie geen kanker voor komt. In dezelfde periode dat mijn zus ziek was werd ik geconfronteerd met de bovenstaande video van Dr. Hilleman en ben ik verder gaan zoeken op Semian Virus 40 en heb zelfs de professor die mijn zus behandelde gevraagd naar dit virus te zoeken in de tumor met positief resultaat. De professor zelf wist héél goed waar ik het over had, overigens en complimenteerde mij nog met mijn kennis hierover.

      Geen complottheorie, dus!

      Als je aan kwik de naam thimerosal hangt en je weet niet beter, is er geen haan die er naar kraait. Evenzo met aspertaam, daar gaan ze ook een ander etiketje opplakken omdat geen hond nog producten koopt waar aspertaam in zit.

      Naar wie luister je dan, @Rootman, naar Big Pharma en statistieken of liever naar jezelf?

      Verwijderen
    16. Als wij even een zijsprongetje maken naar 9/11, hoort er in kantoorgebouwen nano-thermite te zitten, zo ja, dan met welk doel?

      Verwijderen
    17. Of wij nemen de tabaksindustrie. Waarom heeft de tabaksindustrie nicotine en teer aan hun producten toegevoegd? Is dat omdat de ene hand de andere wast, misschien?

      Verwijderen
    18. En waarom moet er altijd iets verborgen worden als het geen kwaad kan?

      CDC Caught Hiding Data Showing Mercury in Vaccines Linked to Autism

      https://healthimpactnews.com/2014/cdc-caught-hiding-data-showing-mercury-in-vaccines-linked-to-autism/

      Verwijderen
    19. @oligarch,

      "Bedankt voor de info Joop"

      Graag gedaan. Wees een gewaarschuwd man, zelfs mijn huisarts probeert mij via valse voorwendselen aan de kwikspuit te krijgen. Ik ben een hartpatiënt en behoor tot de risicogroepen, hahahahahaha!

      Huh? Ik zal toch wel zelf weten of ik een hartpatiënt ben, toch?

      Verwijderen
    20. What's In Cigarette Smoke?

      Cigarette smoke contains over 4,000 chemicals, including 43 known cancer-causing (carcinogenic) compounds and 400 other toxins. These include nicotine, tar, and carbon monoxide, as well as formaldehyde, ammonia, hydrogen cyanide, arsenic, and DDT.
      http://www.quitsmokingsupport.com/whatsinit.htm

      Verwijderen
    21. David Rockefeller krijgt op de leeftijd van 101 zijn 7e harttransplantatie!

      http://anonhq.com/david-rockefeller-breaks-record-heart-transplants-age-101/

      Verwijderen
    22. De vraag is. Wie is er vermoord om Rockefeller dat hart te geven.? Hart is waarschijnlijk rechtstreeks uit Israël over gevlogen.

      Verwijderen
    23. REPORT: ISRAEL CAUGHT HARVESTING PALESTINIAN ORGANS AGAIN
      http://www.middleeastrising.com/report-israel-caught-harvesting-palestinian-organs-again/

      While Scheper-Hughes emphasizes that traffickers come from numerous nations and ethnicities, including Americans and Arabs, “Israel,” she states, “is at the top. It has tentacles reaching out worldwide.”

      In a lecture last year she explained that Israeli organ traffickers “have a pyramid system at work that’s awesome...they have brokers everywhere, bank accounts everywhere; they’ve got recruiters, they’ve got translators, they’ve got travel agents who set up the visas.”
      http://www.wrmea.org/2009-november/israeli-organ-harvesting-from-moldova-to-palestine.html

      Wat denk je van al die gewonde IS soldaten/jihadisten die in Israëli ziekenhuizen worden behandeld.
      God Rockefeller heeft een hart nodig. Dit hart van deze jihadist lijkt me wel geschikt. Ok, geef hem een spuitje en haal zijn hart eruit. Zorg dat het hart 24 uur later in het ziekenhuis ligt waar Rockefeller zijn nieuwe hart verwacht.

      Verwijderen
    24. Ja die tabaksindustrie, daar kan je nog iets van leren als je wilt weten waarom het belang van een bedrijf boven het belang van de consument gaat. En hoe bedrijven levensgevaarlijke producten weten te slijten als iets wat aantrekkelijk voor de consument is. Om vervolgens consumenten vast te houden dmv verslaving.

      Het rolboek werkt als volgt: 'deny the problem, minimize the problem, call for more evidence, shift the blame, cherry-pick the data, shoot the messenger, attack alternatives, hire industry-friendly scientists, create front groups.' Herkenbaar voor wie dit blog leest over soortgelijke 'zaken' van politici en bestuurders die over het belang van mensen, ik bedoel, de winstgevendheid van bedrijven en CEOs, gaan.

      Hier nog een quote van tabakslobbyist Peter Sparber “If you can ‘do tobacco,’ you can do just about anything in public relations.”

      En dan te weten dat minister Schippers bij de tabaksindustrie groot geworden is.

      Verklaart een hoop, zie: http://www.tabaknee.nl/tabakslobby/de-mensen-achter-de-lobby/28-de-mensen-achter-de-lobby/95-edith-schippers-minister-van-de-tabakswerkgevers

      Of Google bv 'doubt is our product' en je komt op een interne tabaksindustrie memo uit die uitlegt waarom verwarring van belang is voor het slijten van je product (tabak). Ik citeer: 'doubt is our product since it is the best means of competing with the ‘body of fact’ that exists in the minds of the general public.” Conspiracy fact.

      En hier nog een wat langer artikel over de tabaksindustrie van Robert Proctor, met heel veel referenties en andere conspiracy facts voor de geïnteresseerde die hier meer over wil lezen: http://tobaccocontrolbeta.bmj.com/content/21/2/87.full

      Overigens is de oplossing van dit alles simpel (maar moeilijk voor velen en moeilijk gemaakt voor velen): geen gif consumeren.

      Verwijderen
    25. Nu we toch bezig zijn met geneeskunde, hierbij een stukje over de psychiatrie van de dorpsgek. Voor iedereen hier inzichtelijk over wie dit gaat, behalve voor degene over wie dit gaat.

      Zo gaat dat...

      http://www.psychiatrienet.nl/system/news/news_documents/000/000/009/original/Marle.pdf?1396612703

      Blijf bij eerder verkondigd standpunt dat tolerantie gepast is. En ook dat je beter niet kunt reageren op de dorpsgek. Maar dat kost wel moeite als je leest wat die allemaal verkondigt.

      'Doe eens normaal man'. 'Doe zelf normaal man.' Dat soort eindeloze discussies...

      Verwijderen
    26. @Joop,
      Zeer waarschijnlijk is kroel ook slachtoffer geworden van big farma toen hij zijn vaccins heeft gekregen. Hersenbeschadiging en een laag IQ waren het gevolg.

      Verwijderen
    27. @oligarch,

      Knelissen geeft al toe dat hij een zeer zwak gestel heeft door op zijn 42e al over te moeten gaan op griepvaccins!

      Verwijderen
    28. "Dat is geen bewijs sukkel"

      O, dus jij lult zomaar wat uit je nek! What's new?

      Verwijderen
    29. Zucht... welke feiten Kneusillen? Je lult alleen een eind uit je nek zonder feiten te kunnen produceren!

      Verwijderen
  28. Die mensen die niks weten, leven wel lekker onbekommerd lijkt me.

    Stupid Americans Clueless About September 11th Attack Fifteen Year Anniversary
    https://www.youtube.com/watch?v=gX68N0OLYPQ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat niet weet, wat niet deert.

      Maar last hebben ze er wel van, de Amerikanen, gezien ruim de helft van het jaarlijks budget overheidsgeld naar 'defensie' gaat (om toekomstige 9-11s te voorkomen natuurlijk), terwijl het land zelf omkomt in schuldenlast. Waar dat toe leidt? Hypothese: je gaat als land achter de spaarrekening en pensioenen aan van Amerika, door a) papier geld uit de roulatie te nemen, b) NIRP in te stellen, c) pensioenfondsen op de fles te laten gaan (die dan gespaard geld niet langer hoeven uit te betalen). Niet dat het allemaal zo ver al is, maar het is een plan wat wel mogelijk uitvoerbaar gemaakt gaat worden. Als ik Amerikaan was zou ik me daar wel zorgen over maken, zorgen die Godfroid hier op dit blog eerder zo goed verwoord heeft. Henk Westbroek ook...

      Verwijderen
  29. Libertariër en derde partij kandidaat Gary Johnson weet niet Aleppo is. Waarschijnlijk een goede zakenman, maar hij weet niet wat er in de wereld gebeurt zoals met zoveel amerikanen. (In nederland is het jammer genoeg niet veel beter) Maar dat begrijp je niet van politici. Leef lang en gelukkig in new mexico. Doei.
    http://www.infowars.com/gary-johnson-must-now-drop-out-of-the-presidential-race/

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bemoedigend nieuws uit Syrië.

    @Jan,
    Je ziet dat de russen het Syrische leger trainen en professionaliseren. Ik denk dat menig zionist denkt. Hadden we nog maar het oude Syrië van voor de proxy oorlog.

    Syrian War Report – September 8, 2016: 1,000 More Syrian Marines Deploy to Frontline
    https://www.youtube.com/watch?v=eO6Fhl6bDkg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was Oekraïne dat een Russisch vliegtuig naar beneden haalde beste Kroel
      Siberia Airlines Flight 1812
      https://en.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

      Verwijderen
    2. Nu de "corridor of hope" gesloten is accelereert de opmars van het syrisch leger in aleppo en voor de terroristen is aleppo een hel en wordt het een nog veel grotere hel.

      Mooi!!

      Verwijderen
    3. Nu de "corridor of hope" gesloten is accelereert de opmars van het syrisch leger in aleppo en voor de terroristen is aleppo een hel en wordt het een nog veel grotere hel.

      Mooi!!

      p.s. Misschien is er onder de terroristen in Aleppo nog wel één met een geschikt hart voor Dick Cheney. Die zal ondertussen ook wel weer een nieuwe nodig hebben.

      Verwijderen
  31. Het amerikaanse regime wil maar niet snappen dat het Syrische volk voor Assad gekozen heeft. Ze blijven erbij dat hij moet opstappen.

    Turkey Prepares Joint Action with US against Syria
    http://www.globalresearch.ca/turkey-prepares-joint-action-with-us-against-syria/5544615

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Poetin krijgt overal de schuld van. Nu van het feit dat Hillary de verkiezingen gaat verliezen

    A Lousy Dancer: Putin’s Getting Blamed for All of Hillary’s Problems
    http://www.globalresearch.ca/a-lousy-dancer-putins-getting-blamed-for-all-of-hillarys-problems/5544597

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gezondheid problemen van Hillary komen ook door Poetin.

      Verwijderen
  33. OMG. Hoe moet de 14 miljard aan cargo nu bij de klant komen

    Hanjin shipping is over de kop.

    "It's Bordering Chaos": $14 Billion In Cargo Stranded At Sea, Crews "Go Crazy" On Hanjin Ghost Ships
    http://www.zerohedge.com/news/2016-09-08/its-bordering-chaos-14-billion-cargo-stranded-sea-crews-go-crazy-hanjin-ghost-ships

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Antwoord op Oligarch, 8 sept 21.32 uur.

    Ik citeer paragraaf 22 uit het Yinon Plan ( 1982):

    The dissolution of Syria and Iraq later on into ethnically or religiously unqiue areas such as in Lebanon, is Israel's primary target on the Eastern front in the long run, while the dissolution of the military power of those states serves as the primary short term target. Syria will fall apart, in accordance with its ethnic and religious structure, into several states such as in present day Lebanon, so that there will be a Shi'ite Alawi state along its coast, a Sunni state in the Aleppo area, another Sunni state in Damascus hostile to its northern neighbor, and the Druzes who will set up a state, maybe even in our Golan, and certainly in the Hauran and in northern Jordan. This state of affairs will be the guarantee for peace and security in the area in the long run, and that aim is already within our reach today.

    Yinon was een optimist en dacht dit binnen enkele jaren voor elkaar te brengen.
    Dat is niet gelukt, en misschien lukt het zelfs nu ook niet ( zoals jij denkt).
    Maar daar gaat het natuurlijk niet om.
    Het gaat er om: Wie heeft die ellende in Syrië veroorzaakt?
    Wie had dat plan? Wie had het motief?
    Die is schuldig aan al deze ellende.
    Oók als hij zijn doel niet volledig zal bereiken.

    De Neocons ( U weet wie dat zijn) zijn schuldig aan de miljoenen doden sinds de laatste 15 jaar.
    En onze Media vertellen voor de tiende keer reeds land achterhaalde leugens ( over Assad's gifgas in Ghouta etc etc).
    Wie controleert die Media ook alweer?

    Dàt is waar we het over moeten hebben.
    En over Putin natuurlijk. Onze laatste hoop.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen heeft het over PNAC maar Verheul blijft het maar over Yinon hebben. Waarschijnlijk lijdt Verheul ook aan een ideologie!

      Verwijderen
    2. Het syrische volk en Iran voorkomen dat het Yinon plan werkelijkheid wordt.
      Rusland voorkomt dat de ideëen van PNAC werkelijkheid wordt.

      Over 5 jaar is Amerika regionale macht. Diepe crisis de komende jaren. Het duurt 15 jaar voordat Amerika weer een economisch wonder is.

      Verwijderen
    3. Daar moet dan wel eerst een WWIII voor worden gevoerd, eerder wordt de Amerikaanse economie niet vlot getrokken.

      Verwijderen
    4. @Joop,
      Een goede crisis doet zijn werk. Is geen oorlog voor nodig.

      Verwijderen
    5. WWI en WWII bewijzen het tegendeel.

      Verwijderen
    6. Dat is het anglo amerikaanse bankiers model. Zo willen de bankiers/corporatisten het.

      Verwijderen
    7. Joop probeert wat mist te verspreiden.
      Hij schrijft:

      "Iedereen heeft het over PNAC maar Verheul blijft het maar over Yinon hebben. Waarschijnlijk lijdt Verheul ook aan een ideologie!"

      Dit zijn de documenten waar ik het meeste waarde aan hecht:
      (qua voorspellende waarde)
      1 Oude testament. ( Torah) (??)
      2. Jewish History , jewish religion. ( Shahak) ( 1980?)
      3. Israel's Sacred Terrorism. ( Livia Rokach)( 1982)
      4. Het Yinon Plan.( 1982)
      5. The Wolfowitz Doctrine. ( 1992)
      6. Het PNAC Report. ( 1999)
      7. 'A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm. ( 1996/ 2006)

      Een mooi coherent geheel, Joop.
      Het Yinon Plan past er perfect in.

      Deze teksten zijn zonder uitzondering door jouw neefjes geschreven, Joop.
      "Ze zeggen het zelf."
      Daar helpt helemaal geen ontkennen aan. Ook geen verwarring stichtende opmerkingen van Joop.

      Deze keizer heeft mooi geen kleren aan, Joop.
      Wees verstandig, en doe er het zwijgen toe.

      Verwijderen
    8. PNAC en Yinon zijn duidelijk door hetzelfde idee geïnspireerd, en de neocons hebben er later wat Brzezinski aan toegevoegd. Net als dat het Amerikaanse exceptionalisme van het zionisme geleend is, aangevuld met wat angelsaksisch kolonialisme.

      Jan Verheul kent zijn geschiedenis en achtergronden wat beter, maar iedereen heeft zo zijn specialisatie.

      Verwijderen
  35. PRESIDENTIAL PUPPET? HILLARY WORE EARPIECE RADIO RECEIVER DURING LIVE TV TOWNHALL EVENT, HAD ANSWERS FED TO HER!
    http://www.thedailysheeple.com/presidential-puppet-hillary-wore-earpiece-radio-receiver-during-live-tv-townhall-event-had-answers-fed-to-her_092016

    BeantwoordenVerwijderen
  36. More Lost Opportunities to Diminish the New Cold Warhttps://www.thenation.com/article/more-lost-opportunities-to-diminish-the-new-cold-war/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit dit artikel:

      § And in Kiev, Poroshenko unilaterally reversed the order of steps required to implement the Minsk Accords to end the Ukrainian civil and proxy war by declaring that returning control of Ukrainian’s Eastern border with Russia to Kiev had to be the first step of implementation, not the final step as spelled in the Minsk agreements. In effect, Poroshenko’s announcement betrayed German Chancellor Merkel and French President Hollande, who had brokered the Minsk agreements and, unless Poroshenko relents, is the end of the only existing option for negotiating an end to the Ukrainian conflict. It is hard to imagine that Poroshenko took this step without the permission of the Obama Administration, and of Vice President Biden in particular, who has been in charge of the “Ukrainian project” at least since 2014.

      Verwijderen
    2. @ Rootman

      Goed opgemerkt. Na woorden als 'LOL', 'blijkt' of 'echter' volgt meestal een halve leugen of een trollenvraagje van LGK.

      Verwijderen
  37. Putin & Theresa May meet for first time, hope to 'resume dialogue'
    https://www.rt.com/uk/358227-putin-may-meeting-g20/

    Op de G20 was Poetin het middelpunt. Iedereen wilde wat van hem.

    Het Bilderberg nieuws, LaagGK etc etc moest mij doen geloven dat Poetin geïsoleerd was. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  38. The Tide is Turning: The Official Story Is Now The Conspiracy Theory

    The question is: who are the real conspiracy kooks, the majority who disbelieve the official lies or the minority who believe the official lies?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.veteransnewsnow.com/2016/09/07/the-tide-is-turning-the-official-story-is-now-the-conspiracy-theory-paul-craig-roberts/

      Verwijderen
    2. Hoewel Roberts een goed verhaal heeft zou hij zijn taalgebruik beter kunnen aanpassen.

      Ikzelf had het eerst ook steeds over Hellary Kingon of Apocalypta, maar het voegt eigenlijk niets toe aan het betoog, terwijl je je eigen bias levensgroot adverteert.

      Voor mij is het dus weer gewoon mrs Clinton, en hij kan het beter gewoon over journalisten hebben.

      Verwijderen
    3. Roberts, en Joop wanneer hij niet kibbelt, hebben veel argumenten. Roberts gebruikt geen ad hominem, maar labelt een beroepsgroep.

      Verwijderen
    4. Bush had een complot gesmeden om Irak kon binnen te vallen. Hij verzon het verhaal van WMD.

      Verwijderen
  39. Interview by John Micklethwait met Vladimir Poetin| September 8, 2016

    "Do you think we need to expand something"

    "JM: I think the root of Western distrust is the idea that you want to expand Russian influence, in some cases geographically.

    Poetin:I think all sober-minded people who really are involved in politics understand that the idea of a Russian threat to, for example, the Baltics is complete madness. Are we really about to fight NATO? How many people live in NATO? About 600 million, correct? There are 146 million in Russia. Yes, we’re the biggest nuclear power. But do you really think that we’re about to conquer the Baltics using nuclear weapons? What is this madness? That’s the first point, but by no means the main point.

    The main point is something completely different. We have a very rich political experience, which consists of our being deeply convinced that you cannot do anything against the will of the people. Nothing against the will of the people can be done. And some of our partners don’t appear to understand this. When they remember Crimea, they try not to notice that the will of the people living in Crimea—where 70 percent of them are ethnic Russians and the rest speak Russian as if it’s their native language—was to join Russia. They simply try not to see this.

    In one place, Kosovo, you can use the will of the people, but not here. This is all a political game. So, to give reassurances, I can say that Russia has pursued and plans to pursue an absolutely peaceful foreign policy directed toward cooperation.

    As far as expanding our zone of influence is concerned, it took me nine hours to fly to Vladivostok from Moscow. This is a little less than from Moscow to New York, through all of Western Europe and the Atlantic Ocean. Do you think we need to expand something?"

    volledige interview:

    https://www.bloomberg.com/features/2016-vladimir-putin-interview/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bam, die zit. Alleen die verkalkte satanische centrale bankiers willen de hele planeet controleren en domineren.

      Verwijderen
  40. Off topic.

    Ik heb de indruk dat de Saker de laatste maanden een beetje improductief is. Ben ik de enige die dat zo voelt?

    Ik word steeds enthousiaster over Russia Insider.
    Ze plaatsen ook oud nieuws, wat nog steeds heel interessant kan zijn.

    Zojuist de video bekeken over Mike Lofgren, een soort klokkeluider over de Deep State.
    Lofgren spreekt van dat lijzige Amerikaans, wat ik op zich al aardig vind om te horen.
    Voor de volledigheid misschien ook de ingezonden reacties lezen.

    http://russia-insider.com/en/politics/deep-state-and-rise-unspeakable/ri16145

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Had ik zo gauw niet gezien. Het interview met Putin staat op video. Market Update knipt het interview van een uur in vier stukjes:

    http://marketupdate.nl/nieuws/geopolitiek/video-bloomberg-interview-poetin/

    BeantwoordenVerwijderen
  42. The Neoconservatives Who Gave Us 9/11 Gave Us The American Police State

    Constitutional attorney John W. Whitehead who runs the Rutherford institute defends the unjustly accused, and he provides commentary on Americans’ loss of the civil liberty protections that resided in the US Constitution.

    In the article below Whitehead explain how 9/11 was used to give Americans a Gestapo police state.

    If you do not believe that the US is a Gestapo police state, you will find out when it comes for you.

    http://www.rutherford.org/publications_resources/john_whiteheads_commentary/the_tyranny_of_9_11_the_building_blocks_of_the_american_police_state_f

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Putin on the destruction of the Middle East – Must watch!

    https://www.youtube.com/watch?v=jy5F5nDuXYY

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jan Verheul,

      Hier hebben wij het over, ook al wil jij dat ik het zwijgen er toe doe!

      The Project for the New American Century (PNAC) was a neo-conservative think tank that operated between 1997 and 2006. It openly advocated for the total global military domination by the United States. PNAC members held the highest-level positions in the George W. Bush administration, including Robert Kagan (husband of Victoria Nuland) , Dick Cheney, Donald Rumsfeld, Paul Wolfowitz, and others.

      PNAC is noteworthy for its focus on Iraq, a preoccupation that began before Bush became president and predates the terrorist attacks of September 11, 2001 (Which begs the question – how authentic was 9/11?)

      Some of the members of PNAC, such as Vin Weber, were also government lobbyists for military industrial companies such as Lockheed Martin, and other Fortune 500 companies. The more war, the higher the profits....

      In this outtake, Vladimir Putin talks about arming terrorists in one MENA country (Middle Eastern and North African), yet fighting against them in another – “Where is the logic?” – he asks. However, if you look at it from the perspective that the intention was never to rehabilitate, but to destabilise – then it is all very logical indeed.

      If it suddenly seems to you that all of this is happening deliberately – that’s because it is. At the end of the clip, I have included the infamous 2007 speech by ex-NATO General Wesley Clark, on the US plan “to take down 7 countries in 5 years.” They may not have met their deadline, but we are now assured that Clark was not making it up.

      Mr Clark himself commanded the NATO-led Kosovo War.

      Verwijderen
    2. Joop, ( 9 sept. 16.33 uur)

      gelukkig weet elke vaste lezer van dit blog precies wat het PNAC rapport is. En de video van Putin uit juni 2013 is nu ook niet bepaald Groot Nieuws.

      We weten wat in PNAC staat. We weten dat de Neocons de MENA landen kapot maken, waarbij ze in het ene land Al Qaida steunen, en in het andere land Al Qaida aanvallen, zoals Putin terecht zegt.

      Waar het dus om gaat is dit: WAT drijft die Neocons om zo te handelen? Welk motief ligt aan hun gedrag ten grondslag?

      Dan ben je wel heel armoedig bezig als je één PNAC auteur noemt die banden heeft met het MIC. Of als je begint over 'olie'. Dat leg je op een rookgordijn, waarachter je de ware motieven van de PNAC auteurs wil verbergen, Joop.

      Lees de documenten die ik noemde ( zie onder), en alles wordt duidelijk: daar vind je de motieven voor de destructie van de moslimlanden. Voor de dood van miljoenen, in de laatste 15 jaar.

      Het feit dat jij keer op keer de aandacht wil afleiden van die documenten, en ons zand in de ogen wil strooien, doet mij zeggen: Joop, hou op met je pogingen. Wij weten beter. Ons houd je niet voor de gek.


      De lijst die ik noemde, onderbouwt mijn visie:

      1 Oude testament. ( Torah) (??)
      2. Jewish History , jewish religion. ( Shahak) ( 1980?)
      3. Israel's Sacred Terrorism. ( Livia Rokach)( 1982)
      4. Het Yinon Plan.( 1982)
      5. The Wolfowitz Doctrine. ( 1992)
      6. Het PNAC Report. ( 1999)
      7. 'A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm. ( 1996/ 2006)

      Verwijderen
    3. Tja, jij wist ook zeker dat de "Clash of Civilizations" zich in het Midden-Oosten af zou gaan spelen.

      Verwijderen
    4. @ Joop.

      1. Je reageert niet op mijn post.
      2. Je roept iets vaags dat moet suggeren dat ik in het verleden iets fouts zou hebben beweerd.
      3. Ik herinner me niet dat ik ooit heb beweerd dat de Clash of Civilizations in het MO zou gaan plaatsvinden. Recent beweer ik dat die clash ook hier met alle middelen wordt 'georganiseerd'
      4. Maal àls ik dat zou hebben beweerd, dan lijkt het me wel dat ik het goed gezien had.
      5. Ik heb wel beweerd dat Huntingtons boek veel eerder een 'recept' was, een 'hint' aan de ingroup, dan dat het een waarschuwing was voor onheil.
      In 1991 zegt Wolfowitz tegen Wesley Clark : 'Nu we hegemon zijn moeten we snel die moslimlanden kapot maken. Straks komt er weer een andere grootmacht die ons dat zal verhinderen.'
      Zie: youtube, minuut 4.30 tot 4.40: Wes Clark - America's Foreign Policy "Coup"
      In 1993 schrijft Huntington de eerste versie van 'Clash".

      Joop,
      hoe meer je schrijft, hoe meer je jezelf te kijk zet.
      Je beschermt de ware criminelen.
      Je houdt ze uit de wind door allerlei niet essentiele causa te beschrijven.
      Forget it, Joop.


      Verwijderen
    5. "Je beschermt de ware criminelen."

      Dan heb jij een goede analyse van mij. Mag ik dat dan van jou ook zeggen, want als je dat hele rijtje van jou nagaat, dan past daar perfect een SS gebouw in Brussel in of je moet niet helemaal begrepen hebben wat je gelezen hebt of je hebt iets vergeten bij je analyse te betrekken of jij misleid ons ook.

      Verwijderen
    6. Joop,

      er is --zoals wel vaker-- geen chocolade te maken van jouw reactie.
      Je roept iets, en het lijkt iets, maar het is niks.

      1. Je zegt dat ik een goede analyse heb gemaakt van jou.
      Fijn. Je bevestigt dus dat je de ware criminelen beschermt.

      2. Je vindt dat jij ook over mij mag concluderen dat ik de ware criminelen bescherm.
      Daarna komt jouw onderbouwing:
      In mijn 7 documenten past perfect het gegeven dat er een gebouw in Brussel staat dat op het SS symbool lijkt.
      Leg uit , Joop.

      Mijn documenten zou ik willen samenvatten als:
      'Het Jodendom ziet het als haar opdracht van God om de wereld te regeren. Ze beschouwt goyim niet als mensen. Wel als lieden die je mag misleiden en bedriegen en gebruiken ( Lees Shahak. Lees Leo Strauss over de neoconservatisme.)
      Israel moet weer groot worden. Het wordt de basis van de wereldhegmonie. Maar uiteraard wordt een groot land ( Amerika) als 'tool' gebruikt om hun plannen te realiseren.

      En waarom past dat gebouw in de vorm van een SS teken daar zo perfect in?
      NB: is dat gebouw er nu al of nog niet?
      NB: In werkelijkheid is de vorm helemaal niet dezelfde als het SS symbool. Dat is alleen zo als je er vanuit een bepaald punt naar kijkt, als er gezichtsbedrog in het spel is.

      En al deze kletskoek is voor Joop zo belangrijk dat hij er niet over uitgepraat raakt.

      Dan heb je dus geen enkele aanleg om hoofdzaken van bijzaken en van kletskoek te onderscheiden.

      Dat betekent: Joop als pundit = tijdverlies.

      Zoals hierboven al gesteld: doe er nu het zwijgen toe, Joop. In jouw eigen belang.

      Verwijderen
    7. "Leg uit , Joop."

      Waarom Jan, jij weet het toch allemaal zo goed, dus wat valt er aan jou nog uit te leggen?

      Verwijderen
    8. Joop,
      Ja, ik weet het allemaal goed.
      Maar één ding weet jij beter dan ik:
      waarom die SS gebouwen thuis horen in mijn rijtje van 7 documenten.
      Leg uit.

      Verwijderen
    9. "Ja, ik weet het allemaal goed."

      Nou, dan zijn wij er toch en hoef ik ook niets uit te leggen. Ik zal je alleen een vraag stellen;

      Aan wie behoort de staat Israël?

      Verwijderen
    10. Joop, ik ben het nu niet met Jan eens. Ik snap je altijd heel goed.

      Verwijderen
    11. @oligarch,

      Het "Jodendom" is een gigantische blunder van Jan!

      Verwijderen
  44. Rusland is corrupt zeggen ze.
    LOL. Wells Fargo heeft zelf miljoenen bankrekeningen met credit card accounts geopend voor klanten zonder dit de klanten te melden. Vaak kregen de klanten nog rekeningen voor deze zelf aangemaakt rekeningen

    Major Problems Announced At One Of The Largest Too Big To Fail Banks In The United States
    http://theeconomiccollapseblog.com/archives/major-problems-announced-at-one-of-the-largest-too-big-to-fail-banks-in-the-united-states
    Tsja dat krijg je als je too big to fail/jail bent. Ach we betalen de (kleine) boete wel als we gepakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Potje kaarten op vrijdagavond?

    Zie onderstaand stukje commentaar, welke ik geschreven heb nav een stuk van Robert Parry, dat ik tegenkwam op OffG: https://off-guardian.org/2016/09/09/un-team-heard-claims-of-staged-chemical-attacks/

    --

    Actually we should thank the western mainstream media (and their pundits from the UN) for continously reporting Bruner and Postman experiments*: an experimental subject sees a couple of playing cards in a row, in which for example a red queen of spades is hided. When this experiment is played for the first time, the experimental subject often does not notice the anomaly. But when the experiment is repeated, the chance of seeing the anomaly (the red queen of spades) by the experimental subject increases, because the chance of seeing the anomaly is cumulative (either from increased exposure frequency and/or increased exposure time). Once you see such a Bruner and Postman anomaly in a story, you will never miss it again. So the Kosovo genocide by the Balkan butcher Milosovic was a perfect example of a Bruner and Postman experiment of which the anomaly was rarely noted at the time by many people who read or watched Western media news. 17 years later, chances have shifted.

    The Bruner and Postman experiment is a huge problem for the PR industry, also known as "the mainstream media", but it is good for the chances of peace in Aleppo and Syria. Therefore, we have to thank western mainstream media for continously reporting Bruner and Postman experiments. Etc.

    *Copied from the structure of scientific revolutions by Thomas Kuhn

    "In a psychological experiment that deserves to be much better known outside the trade, Bruner and Postman asked experimental subjects to identify on short and controlled exposure, a series of playing cards. Many of the cards were normal, but some were made anomalous, e.g., a red six of spades and a black four of hearts. Each experimental run was constituted by the display of a single card to a single subject in a series of gradually increased exposures. After each exposure the subject was asked what he had seen, and the run was terminated by two successive correct identifications.

    Even on the shortest exposure many subjects identified most of the cards, and after a small increase all the subjects identified them all, for the normal cards these identifications were usually correct, but the anomalous cards were almost always identified, without apparent hesitation or puzzlement, as normal. The black four of hearts might, for example, be identified as the four of either spades or hearts. without any awareness of trouble, it was immediately fitted to one of the conceptual categories prepared by prior experience. One would not even like to say that the subjects had seen something different from what they identified. With a further increase of exposure to the anomalous cards, subjects did begin to hesitate and to display awareness of anomaly. exposed, for example, to the red six of spades, some would say: that’s the six of spades, but there’s something wrong with it – the black has a red border. Further increase of exposure resulted in still more hesitation and confusion until finally, and sometimes quite suddenly, most subjects would produce the correct identification without hesitation. Moreover, after doing this with two or three anomalous cards, they would have little further difficulty with the others. A few subjects, however, were never able to make the requisite adjustment of their categories. Even at forty times the average exposure required to recognize normal cards for what they were, more than 10 per cent of the anomalous cards were not correctly identified. And the subjects who then failed often experienced acute personal distress. One of them exclaimed: “I can’t make the suit out, whatever it is. It didn’t look like a card that time. I don’t know what color it is now or whether it is a spade or heart. I am not even sure now what a spade looks like. My God!”

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @ Willem Willem

    Onze nationale filosoof JC wist dat natuurlijk allang:

    "Je gaat het pas zien als je het snapt"

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Beste bloggers, ik zou graag uw medewerking willen vragen bij onderstaande welbekende foto. Kan iemand zich nog herinneren door wie dit bombardement is uitgevoerd?

    http://ap.mnocdn.no/images/bf0bf779-a539-44ca-922f-939dc7b5e183?fit=crop&q=80&w=380

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Ut
      Pulltizer winnaar 1973.
      Vietnam oorlog. Nixon president. Kissinger op BZ neem ik aan.
      Minister van Defensie: ?
      Geen idee wie de napalm bommen gooide of onder wiens directe verantwoordelijkheid dit viel.
      Die mensen zijn ook nooit aangeklaagd, zoals wel het geval was bij My Lay.

      Verwijderen
  48. @ Joop

    De luchtmacht van Zuid Vietnam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Dawg,

      Dank je, ik was even in de veronderstelling dat het de VS was. Waarom zeg ik dat, omdat het Noorse dagblad Aftenposten deze foto op haar facebookpagina had staan en door facebook was verwijderd.

      http://www.zerohedge.com/news/2016-09-09/dear-mark-zuckerberg-no-i-will-not-remove-picture

      Verwijderen
    2. Correct:
      heel oude Zuid-Vietnamese propellervliegtuigen gooiden de Napalm.
      Maar we zien ook heel moderne vliegtuigen over suizen die gewone bommen gooiden.
      En het wemelt er van de Amerikaanse militairen.

      Werd het echte vuile werk uitbesteed?

      Hier goede informatie, en een filmpje van het gebeuren: http://www.famouspictures.org/vietnam-napalm-girl/
      Op seconde 38 vliegt de napalm gooier over.

      Verwijderen
    3. Joop,
      wat is het verschil: Of Amerika dit nu deed of Zuid Vietnam?

      Het argument is: kleine naakte meisjes plaatsen we niet op Facebook, omdat dit voldoet aan de perverse sexuele behoeften van sommige mensen.

      Het heeft niks met napalm of oorlog te maken.
      Facebook heeft het over kindersex.

      De Nooren zijn boos , omdat ze vinden dat er een stuk historie op deze manier buiten het publieke domein wordt weggehouden.

      Allemaal hypocriete onzin natuurlijk.
      Ik heb nooit gehoord dat de Noorse regering boos was over de sancties tegen Irak, Iran en Syrië, waar vele kinderen door sterven en stierven. Ik hoor ze nooit over Gaza.

      Maar een foto die wordt verwijderd zet heel Noorwegen op zijn achterste poten: 'Geschied-vervalsing (door omissie) ! "

      Nee, Noorwegen.
      De omissie op vele andere terreinen is gigantisch veel groter.
      Dat is geschiedvervalsing die U uit eigen wil pleegt. Of toch minstens: uit eigen onverschilligheid.

      Het is allemaal uiterst onbelangrijk, Joop.
      Niet de moeite om onze aandacht voor te vragen.

      Verwijderen
    4. Wel belangrijk mi. Ik kan me nog goed herinneren dat ik deze beelden live zag, het is een belangrijk keerpunt geweest in de houding van de VS publieke opinie ten aanzien van de Vietnam oorlog. Deze vrouw, die ook nu nog ernstige medische problemen heeft door haar brandwonden (ze is nu VS citizen) heeft door haar onvrijwillig offer meer gedaan dan menig activist om de oorlog te stoppen.

      Dat het protest tegen het weghalen van deze foto juist in het verstikkend policorr Scandinavië op gang kwam, dat als het ware een Soros social engineering laboratorium is, is ook aandacht waard.

      Verwijderen
    5. "Het is allemaal uiterst onbelangrijk, Joop."

      Mooi Jan, als jij nu ook al gaat bepalen wat belangrijk en onbelangrijk is, dan is het nu tijd om je terug te trekken naar je eigen blogje.

      Verwijderen
    6. @ Rootman.
      Joop vraagt geen aandacht voor de foto of de rol die de foto gespeeld zou hebben in de bewustwording van het Amerikaanse publiek.
      Die rol zal best aanzienlijk geweest kunnen zijn.

      Joop wil weten wie die napalm gooide.
      Dan herhaal ik: Wat is het verschil: of Amerika het gooide of Zuid Vietnam?
      Geen verschil. Niet relevant.

      Dan herhaal ik: Is Facebook tegen de persvrijheid? Wil ze boze geschiedenis van de VS verbergen? Nee.
      Is dus ook niet interessant.
      Het argument van facebook is invoelbaar. Voor mij dan toch.

      Dan herhaal ik: Is Noorwegen terecht boos omdat een stuk van de historie hier in een doofpot wordt gestopt? Ja, zegt Noorwegen. Kletskoek zeg ik: Noorwegen laat vele kansen voorbij gaan om levens te redden. Om ware historie te openbaren: nooit gemerkt dat ze enige interesse of moed hadden in die richting.
      Ze kunnen nog niet in de schaduw staan van IJsland of Ecuador. Landjes die nog veel kleiner zijn en armer dan het rijke Noorwegen.

      Kortom: het is allemaal uiterst onbelangrijk. ( Niet de foto en haar rol in de geschiedenis.Wel de heisa die er nu over is. En zeker de vraag wie die napalm bommen destijds gooide.)

      Verwijderen
    7. De clou is dat Jan niet wist wie die napalm gooide, daar had hij het antwoord van Dawg voor nodig.

      Verwijderen
    8. Joop, ( 22.37uur)

      dus als ik hier mijn mening weergeef en onderbouw en verdedig (wat jij allemaal niet doet. Je onderbouwt niet en verdedigd niet. Je poneert alleen maar zaken. ) dan is dat reden voor jou om te zeggen dat ik mij van dit blog moet terug trekken?

      Verwijderen
    9. Ik onderbouw mijn mening ook, ik constateer dat jij bepaalt wat wel of niet belangrijk is.

      Verwijderen
    10. Joop schrijft:
      "De clou is dat Jan niet wist wie die napalm gooide, daar had hij het antwoord van Dawg voor nodig."

      Ja, ik ging er van uit dat Amerika de baas was in de Vietnam oorlog. Daarmee zijn ze ook verantwoordelijk.
      De piloot van de Enola Gay is niet de verantwoordelijke voor het gooien van de atoombom.

      Op de film zie je dat het wemelt van de yanken. Ik zie daar geen enkele Zuid Vietnamese soldaat.
      Voor mij was het Amerika dat die Napalm gooide.
      Maar goed: het was een oud propeller vliegtuig dat van de Zuid Vietnamese regering was.
      Nogmaals: volledig irrelevant.

      Rootman zegt dat de foto veel invloed gehad heeft. Dat bestrijd ik niet. Maar zou hij meer invloed gehad hebben als het een Amerikaans vliegtuig was geweest? Ik denk het niet. Het was voor de hele wereld duidelijk dat dit een Amerikaanse oorlog was. Geen Vietnamese burgeroorlog.

      PS: "de clou van het verhaal":
      'Het meest essentiële punt in een tekst waarin de spanning wordt ingelost. De clou is vergelijkbaar met de pointe van een grap.'
      Nou, Joop. Deze 'clou' heeft geen belang. Is dus geen clou.

      Joop doet neerbuigend omdat ik niet wist wie de napalm gooide. Maar Joop wist het zelf ook niet.
      Of was je dat alweer vergeten, Joop ?

      Verwijderen
    11. Joop schrijft: "Ik onderbouw mijn mening ook."

      Mooi.
      Dan vraag ik het voor de derde keer: waarom die SS gebouwen thuis horen in mijn rijtje van 7 documenten.
      Leg uit.

      Verwijderen
    12. "Joop doet neerbuigend omdat ik niet wist wie de napalm gooide. Maar Joop wist het zelf ook niet.
      Of was je dat alweer vergeten, Joop ?"

      Nee, dat was ik niet vergeten Jan, maar ik ben niet degene die dan de discussie overneemt alsof ik het wel wist!

      Verwijderen
    13. Joop schrijft: "Ik onderbouw mijn mening ook."

      Mooi.
      Dan vraag ik je dit te
      onderbouwen:
      ( Joop schrijft, om 23.09 uur, hierboven)

      @ Oligarch,
      Het "Jodendom" is een gigantische blunder van Jan!
      Leg deze kreet even uit, Joop. Moet heel gemakkelijk zijn. Kleine blundertjes blootleggen is moeilijk, maar gigantische blunders blootleggen is gemakkelijk, lijkt mij.

      Verwijderen
    14. Al vraag je het 1000x, ik leg jou niets meer uit, je weet mij te veel, met een knipoog dan.

      Verwijderen
    15. Joop schrijft: "Nee, dat was ik niet vergeten Jan, maar ik ben niet degene die dan de discussie overneemt alsof ik het wel wist! "

      Je stelde een vraag en ik gaf een antwoord. Zonder eerst te googlen. Ik vond het een vreemde vraag en vroeg me af waar je naar toe wilde met die vraag.

      Verder:
      Wie denk je dat er de verantwoordelijke is voor wat daar gegooid wordt: De regering van Zuid Vietnam, of de Amerikanen ?
      In other words: Als ze het niet eens zijn over het wel of niet inzetten van Napalm, wie denk je dat er dan het besluit neemt?
      Wie denk je dat er nu in Kiev de besluiten neemt? Wie zal bepalen of Poroshenko weer in de aanval gaat?
      Wie bepaalt of Poroshenko met napalm mag gooien of niet?

      Er is een verschil tussen 'formele macht' en 'de facto ergens de baas zijn.'
      Het is dus maar de vraag wat het juiste antwoord is: dat van dawg of dat van mij. Daar kan je over discussieren.

      Verwijderen
    16. Joop beweert nu eens dit: "Ik onderbouw mijn mening ook."

      en dan weer dat: Al vraag je het 1000x, ik leg jou niets meer uit, je weet mij te veel, met een knipoog dan.

      Verwijderen
    17. Aan wie behoort de staat Israël, Jan?

      Verwijderen
    18. Zuid Vietnam was een puppet staat, onder zware VS bezetting. De napalm was geleverd en gedirigeerd door de VS, die dus verantwoordelijk waren, ondanks de herkenningstekens op de bommenwerper.

      Verwijderen