woensdag 11 februari 2015

Prima gesprek Waterdrinker en Sauer bij Jinek

UPDATE JINEK SAUER EN WATERDRINKER

Vandaag was dan de eerste keer dat Jinek de stoute schoenen aantrok en het onderwerp Oekraïne aan durfde te snijden. Jammer dat terwijl Pieter Waterdrinker net bezig was met een uithaal naar Poroshenko, hij van Jinek zijn betoog moest staken om over de dinosaurussen en T-Rexen verder te gaan praten met een andere gast. Die uithaal kwam nadat Pieter eerst nog braaf antwoord ging geven op de door Team Jinek voorbereide vraag: "Volgens de CIA lijdt Putin aan Asperger, wat kun je daar over zeggen?". Daar ging Pieter dus serieus op in. Terwijl het feit dat de CIA dat "lekt" alles zegt over de CIA en hun infameringscampagne en weinig tot niets over Putin. Maar goed, zo kwamen er wel meer zaken naar voren waar we het niet mee eens zijn, zoals Sauer die meer steun wil voor West Oekraïne, of Waterdrinker (als we het goed zeggen) die meldde dat Rusland wel geweld wil gebruiken, maar Europa niet. Dan denken we, wacht eens even, Kiev is begonnen met tanks sturen, en Kiev is toch het voorbeeld van Europa?

Maar, dat maakt allemaal niet uit, en verschillen, mogen, moeten, en zullen er zijn, zoalang de verhalen maar integer zijn en daar leek het vanavond zeker op. Met name het appelleren van Sauer aan het gigantische leed van de lokale bevolking, was duidelijk. En ook Sauer's inschatting dat Oost-Oekraïne niet meer terug te brengen valt onder (volledig) Kiev bewind en hun beider pleidooi geen wapens te sturen waren heldere punten. In het kort: Prima werk van de twee heren. Het zou mooi zijn als we van dit type gesprekken over Oekraïne er meer zouden krijgen op de Nederlandse tv.

Ook maakten de heren het punt: Maidan mocht wel in opstand komen tegen Janoekovitsh, maar Donbass mocht niet in opstand komen tegen Maidan. Vreemd.

13 opmerkingen:

  1. Ja, het was een verademing dat er niet de riedel van beschuldigingen werd afgestoken die we zo vaak overal zien en horen.

    NB: Er is een ruim 1 uur durende documentaire over Putin op youtube te zien, met Nederlandse ondertitels:

    " Een nadere kijk op Vladimir Poetin. (Nederlands ondertiteld)"

    Het is een soort biografie, met daarin ook: de periode Yeltsin, Berezovsky die Putin op het schild zet, Putin de de Oligarchen de wacht aan zegt, etc.
    De docu is zonder twijfel pro-Putin. ( Maar dat is ook wel eens leuk.)

    Er is een lieftallige (vermoed ik) Duitse mevrouw die op heel kokette manier licht-ironisch commentaar geeft, waardoor het een heel prettige documentaire is die veel leerzame info bevat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yup. Ik heb hem gisteren bekeken Jan. Goede docu.

      Verwijderen
    2. "NB: Er is een ruim 1 uur durende documentaire over Putin op youtube te zien, met Nederlandse ondertitels:"

      Ik begrijp hieruit dat mijn reacties hier over het hoofd worden gezien of niet worden gelezen en er kennelijk niet toe doen. Als dat het geval is, laat het mij even weten, dan kan ik mij de tijd en moeite besparen en die ergens anders insteken.

      Het is inmiddels ook duidelijk dat de geheime 28 pagina's over 9/11, die een link met Saudi-Arabië voor moet stellen, een poging van zionisten is om de aandacht van Israël af te leiden. 5 dansende en high-fivende Mossad agenten op 9/11 gearresteerd, (Rabbi) Dov Zakheim (neo-con/neo-fascist/Rothschild zionist) die $9,4 trillion Amerikaans belastinggeld vanuit het Pentagon doorsluisde naar Israël, maar een Navy Seal gebouw in de vorm van een Swastika en een nieuw NAVO hoofdkwartier in de vorm van SS-symbolen dat doen wij maar af als "so what".

      Leo Strauss was een nog grotere extremist dan zijn mentor, Carl Schmitt. De Schmitt-Strauss doctrine is, dat de staat vijanden nodig heeft en leugens moet fabriceren voor de massa. Leo Strauss dacht ook dat degene die “geschikt” waren om een land te besturen, dezelfde zijn die zich realiseerde dat er geen plaats was voor moraliteit en er maar één natuurlijk recht bestaat;

      “The right of the superior to rule over the inferior.”

      “Carl Schmitt was the most notorious Nazi ‘law’ professor of his day, justifying every atrocity the Nazi’s inflicted on everyone. We must understand that these ‘neo-conservtives’ are in fact Neo-Nazi’s, They espouse the Nazi doctrine of Schmitt and Strauss and Machiavelli and Nietsche.

      Francis A. Boyle, Prof. of International Law, University of Illinois

      Francis A. Boyle is toevallig ook degene geweest die een klacht tegen George W. Bush, Tony Blair en Israël heeft ingediend bij het gerecht in Maleisië. Bij dit tribunaal zijn alle drie schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. (MH-370/MH-17?)


      "De docu is zonder twijfel pro-Putin."

      Ja, zou je deze docu ook kunnen bekijken. Ik bekeek de docu meer uit het oogpunt van anti-olicharg en dat er nog iemand op de wereld is die het gevaar van olichargen inziet.

      Paul Craig Roberts schreef;

      "Er is nog één manier om onder een oorlog in Europa uit te komen en dat is als Europa zich afkeert van de VS."

      Ik ben het hartgrondig met Paul Craig Roberts eens, maar gezien het feit dat de landen die lid zijn van de EU allemaal vazalstaten van de VS zijn, de EU een VS en géén Europees project is geweest, hoe groot is dan de kans dat dit gaat gebeuren? 0,0 of minder!

      Verwijderen
    3. Joop,
      ik heb inderdaad jouw hint naar deze docu over Putin gemist.
      Je bent soms in een welles-nietes verzeild met LGK, en dat lees ik inderdaad niet. ( Soms post ik hier heel lange stukken waarvan ik weet dat bijna niemand het leest. Tja, die vind ìk dan weer van belang.)
      Het belang dat jij aan de SS vormige gebouwen hecht, dat deel ik inderdaad niet. Maar daar heb ik je uitgebreid over geschreven. Ik heb het beargumenteerd. We zijn het niet eens. Komt vaker voor. Laten we daar niet te veel bij blijven stil staan.
      De belangrijke zaken zijn we hartgrondig met elkaar eens. En de info die je hierboven meldt, vind ik allemaal interessant. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu tijd heb om het verder uit te spitten. En zo vergeet een mens weleens wat. Ik zou me er niet boos over maken, Joop.

      Verwijderen
    4. @theyknew Je bijdragen doen er toe; dank voor de link, maar zoals Jan zegt, het komt voor dat ook ik (waardevolle) bijdragen mis. Maar evenzovele vallen me op, en worden niet altijd (door mij of anderen) becommentarieerd.

      Verwijderen
  2. Wellicht link (nog een keer?) geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is tie.

      https://www.youtube.com/watch?v=LjNjIbEBXnc

      Verwijderen
    2. Blik, Joop,
      in navolging van anderen hier geef ik tegenwoordig al vaker de Youtube titel van de video: die geeft informatie over de inhoud, en je hebt de video al even snel te pakken.
      Mijn link was dus: Een nadere kijk op Vladimir Poetin. (Nederlands ondertiteld). ( In te vullen in de youtube zoekbalk)
      Je komt bij dezelfde video als wanner je de link van Joop volgt.

      Verwijderen
  3. De man die de Putin docu in het nederlands heeft ondertiteld heet Willem Zweers.
    Hij heeft een site: http://derde-wereldoorlog.nl/3de_Wereldoorlog.html

    En hij heeft vier korte video's ( 4 x 18 min) over allerlei achtergronden die voor ons interessant zijn. ( Ik zag slechts de eerste 8 minuten, maar ben al verkocht)
    Deel 1: Derde Wereldoorlog 1 van 4 Soevereiniteit Europa.

    Willem vertelt het op relaxte manier. Licht komische manier soms.
    Dit is ook een goede inleiding voor oudere nederlanders die nauwelijks engels spreken. ( Voor als U uw ouders wil uitleggen waar U mee bezig bent ?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op deze site staat ook de Nederlandse tekst van de video. Heel verhelderend.
    http://www.bovendien.com/laatste-nieuws/oekraine/is-vladimir-putin-gevaarlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog steeds valt het ontbreken van LGK mij op .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo iedereen dat ik ben Daniel Steve uit Texas, Verenigde Staten. Ik zal graag delen de goedheid van God in mijn leven na zoveel maanden van het proberen om een lening op het internet en werd opgelicht, dus ik werd rusteloos en wanhopig in het krijgen van een lening van een legit geldschieter online. Maar als God zou hebben, ik zag een opmerking van een vriend genaamd William Ken en hij sprak over dit legit lening bedrijf waar kreeg hij zijn lening snel en gemakkelijk zonder enige stress zodat hij stelde me voor aan een man genaamd heer Mason Diego die een bedrijf genaamd Diego lening bedrijf, beheert dus heb ik gesolliciteerd voor een bedrag van de lening van ($170, 000.00USD) met lage rente van 2%, zodat de lening werd goedgekeurd en gestort op mijn bankrekening in minder dan 48hrs, dat was hoe ik was in staat om terug op mijn voeten te mijn gebroken bedrijf draaiende houden en ook te betalen mijn rekeningen dus ik iedereen van u die is geïnteresseerd adviseren ben in het verkrijgen van een lening zonder onderpand, geen credit-check, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere terugbetaling plannen / plannen, naar Neem contact op met de heer Mason Diego. U kunt hem contacteren via zijn e-mail: diegoloancompany@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen