zaterdag 3 oktober 2020

In shock

Nu wisten we wel van de zomervakantie dat de Nederlanders net zo makkelijk aan de mondkap zouden gaan als elk ander land in Europa, want we zagen Nederlanders voorop lopen in diverse landen met het opzetten van de gezichtsluier, maar om het dan vanmorgen in en rond het winkelcentrum in het echt en met eigen ogen te zien, was een distopische ervaring.

Het winkelen is veranderd van een ontspannen en veelal gezellig kort uitje, tot een unheimische noodzaak, waarbij ge-anonimiseerde, gemondkapte medebuurtbewoners nagenoeg onherkenbaar als schichten en als potentiële besmettingshaarden voorbij schieten.

Ik had me voorgenomen me ontspannen op te stellen naar alles wat komen gaat, en er als het ware van te genieten, van alles wat er in deze bizarre tijden gebeurt, en hoe mensen daar op reageren, of beter gezegd, hoe iedereen zich laat manipuleren. Helaas lukte het vandaag niet deze instelling te handhaven. Ik was in shock.  En dus ook gemanipuleerd. Verbaast ook, dat de helft van de bevolking zich de gezichtsluier zo makkelijk laat aanpraten. Het knipperen met de ogen van de Grote Leider is voor 50% van de mensen al voldoende. Het management zal tevreden zijn over deze cijfers.

De vakkenvullers bij de supermarkt hadden, in tegenstelling tot de kassamedewerkers, de gezichtsluier voor. Ik hoorde één medewerker (m/v geen idee, want onherkenbaar en de stem dusdanig vervormd door de lap dat ook de stem onherkenbaar was) zeggen dat het wel erg wennen is, dat werken met gezichtsbedekking. Dat ze het er gisteren wel moeilijk mee had. Maar dat het vandaag al iets begint te wennen. Natuurlijk heb je dan de neiging de persoon iets te zeggen, maar het heeft geen zin, en het is ongepast. Doe een ander niet aan wat je zelf ook niet aangedaan wilt worden. De supermarkt is eenvoudig gespleten in 2 helften: de gekapten en de vrijen. 

Ken ik jou? Of ken ik je nou niet? Wat maakt het uit? We gaan sowieso toch als schichten langs elkaar heen. Jij en ik zijn in de eerste plaats potentiëeel levensgevaarlijke besmettingshaarden...




11 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. [feit is dat er tot dusver, zoals RIVM en WHO zelf hebben erkend]

      Ook tandartsen sluiten zich hierbij aan. Aantal patiënten met mondklachten stijgt explosief.
      Gelukkig heb ik er geen last van met mijn prothese, ik draag ook geen mondmasker.

      Bij de fysiotherapeut weer een discussie: mondkapje op! "Nou, het is dat ik ermee wordt overvallen, voor deze ene keer. De volgende keer dat ik kom, is niet eerder, dan dat deze kolder is afgelopen." Toen mocht 'ie af! Ja ja, zodra het geld kost, hoeft het ineens niet meer.

      Verwijderen
    2. MONDKAP schade is velerlei. Mentaal, schade aan hersenen door langdurige verminderde zuurstof opname, het burkariseren van de samenleving, geen lichamelijk contact. Benieuwd naar Staphorst honderden, zonder mond luier, zingend in de kerk.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. In Australië werken de mondkapjes hartstikke goed, kijk maar,

      https://www.youtube.com/watch?v=dBDpQU_HXl0

      Hoeveel tijd heeft het Australische killervirus nodig om deze kikkerdelta te bereiken, dat het aan komt waaien is wel zeker, Annie Logical over o.a. Jennifer B. Nuzzo,

      https://153news.net/watch_video.php?v=RWMD5M5D8S15

      Verwijderen
  2. [Ik had me voorgenomen me ontspannen op te stellen naar alles wat komen gaat, en er als het ware van te genieten, van alles wat er in deze bizarre tijden gebeurt, en hoe mensen daar op reageren, of beter gezegd, hoe iedereen zich laat manipuleren. Helaas lukte het vandaag niet deze instelling te handhaven. Ik was in shock.]

    Ja Blik, herkenbaar. Dat de autoriteiten en hun lakeien bij MSM en adviesorganen door zullen gaan op hun destructieve koers is ingecalculeerd, maar dat de massa zich ook nu weer zo makkelijk laat manipuleren is onthutsend en demoraliserend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voordeel is wel: je kunt nu duidelijk onderscheid maken tussen geïnformeerden en niet-geïnformeerden. Alleen zal de eerste de beste die mij aanspreekt op het niet dragen van een mondkap klappen gaan krijgen.
      Maar ik blijf hopen op een goede afloop en stuur zo veel ogelijk mails naar familie, vrienden en bekenden om ze de waarheid te laten zien. Hoop verloren is al verloren.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Als tegenhanger een stuk uit het rioolblad de groene. Noemen zichzelf onderzoeksjournalisten, ha ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen