zondag 26 april 2015

Blik op reis in Moskou en meer. Deel 1: Vliegveld en "Blokvorming"

Blik op NOSjournaal arriveert zaterdag 18 April 2015 op vliegveld Sheremetyevo in Moskou. Hij gaat daar een aantal impressies maken om vervolgens door te reizen naar een tweede -interessante- bestemming. De impressies van deze week op reis zullen in serievorm hier op de site geplaatst worden. Het zal gaan om zo'n 10 korte afleveringen.

Dit is deel 1: Aankomst op het vliegveld Sheremetyevo, Moskou. Makkelijke doorkomst door de douane en korte bespreking van het thema "We moeten een blok vormen tegen de Russen".



Luchthaven Sheremetyevo, Moskou

17 opmerkingen:

  1. @Blik,

    Prettige reis/verblijf gewenst in Rusland en vertel de Russen maar dat er in Nederland nog mensen zijn die anders tegen Rusland aankijken dan wat er in de media geroeptoeterd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weg en They, ik ben alweer terug! Was van vorige week zaterdag 18 April tot zaterdag gisteren op pad; gisteren teruggekomen, en nu ga ik het voor jullie plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom was het ook ff stil hier van mijn kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer terug bent, Blik! En Blik is geen Blok! :-)
    Wat een relaxed sfeertje daar op dat vliegveld. Zelf heb ik een hekel aan vliegen gekregen vanwege de luchthavens. Sinds die idiote onderbroekbommer willen ze daar eerst even in je kruis snuffelen voor je kunt opvliegen. En dan nog mag je blij zijn dat je niet uit de lucht wordt geschoten om de Russen de schuld te kunnen geven. Ik ben heel benieuwd naar je verdere reportages.

    Bij mij wacht achter de schermen nog dit:
    Russian FM Lavrov 3-way Q&A with radio heads (FULL EXCLUSIVE VIDEO)
    Duurt bijna 2 uur! In Rusland heeft men nog tijd voor zoiets als democratie.

    https://www.youtube.com/watch?v=AWSu7ZzaPmY

    Ik weet niet of (of wanneer) ik er aan toekom om dat te bekijken en te bespreken, dus als je me voor bent, dan zou ik daar alleen maar blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Boudine. Dank voor je prettige woorden. Nou, twee uur Lavrov, spijt me, maar die mag jij hebben :-) Ga ik niet aan toe komen!

    Ja, ik heb wel grappige dingetjes, die er aan komen, dus fijn als je de lijn blijft volgen! Dank daarvoor! Daar doen we het voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Blik. Goed dat je weer terug bent.!

    Bij de vorige post waren enorm veel commentaren. Dus je moet een aantal keren doorklikken om daar te komen. Op de laatste pagina's van de commentaren kom je geen NPO trollen meer tegen. Blijkt wel weer dat deze lieden op de één of andere manier beloond worden voor hun "werk". Ze weten dat mensen niet zoveel pagina's gaan doorklikken om de commentaren te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom terug Blik!

    Zo'n ervaring is een wereld van verschil, want in klootjesland Hol-land gaat dat allemaal wat anders: bij aankomst op Schiphol werd ik opgewacht door 'n peleton Israelische militairen met machinegeweren in de aanslag, er bleek 'n vluchtje naar Israel tegelijk met mijn vlucht naar LA te vertrekken! De agressieve houding van die militaire kleutertjes van zo'n jaar of 20 maken op mijzelf geen indruk, maar de gemiddelde mens wordt er niet vrolijk van.
    Vervolgens moest ik in de gesloten inrichting "Verengde Staten" eerst inchecken in Atlanta. Nou Blik, probeer daar dus maar niet te filmen, want dat heb ik aan den blote lijve mogen onder-vinden. Wat 'n zieke gore bende is dat daar: the land of the psychopaths & not so free. Overal waar ik kwam op tour hetzelfde verhaal: overal politie, militairen, beveiliging, bewaking, camera's, etc...bijna net zo erg als Monaco, waar je 1 agent op elke 5 inwoners hebt.
    Als je dat dan vergelijkt met Rusland, waar je veel minder politie en/of militairen op straat tegenkomt...'n wereld van verschil.
    Ben benieuwd naar het vervolg van je Moskou reisverslag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles aan je antwoord zegt mij maar 1 ding; rot lekker op naar Rusland als je ons land klote vind, Israël zo'n hels land vind en de USA zo vervloekt. Dan doe je alles wat je als Nederlander niet moet doen....je eigen land ten schande maken. Ga lekker naar Iran, of beter nog, Noord Korea!!! Die zijn ook zo dik met de Russen en net zo anti-Westers als jij...echt waar, mensen als jij zijn niet geboren maar gesticht en daar horen ze ook thuis, het gesticht.

      Verwijderen
    2. @Mental Midget1974,

      Dat zeggen alleen gedrochten die er zelf in thuishoren. Kollen, kobolten, poliepen, gedrochten, die wachten op het doopsel van de duivel.

      Verwijderen
    3. @Mental Midget1974,

      Schamel en naakt en in uiterste vervoering zijn zij tot alles in staat. Zij kussen eerbiedig zijn billen. Alles voor satan. Alegremos, que gente nueva tenemos, alegremos.

      Verwijderen
    4. "waar je veel minder politie en/of militairen op straat tegenkomt...'n wereld van verschil."

      LOL

      Bent wel eens in RU geweest?

      In NL zie je geen militairen, in Moskou wel

      Verwijderen
    5. Weglopen en niet antwoorden is topic-routine voor LKG aka LPG alias Iwan K. uit B de Cruelman in de Menie:
      Hoeveel is 1 + 1 ? vroeg Grandalf van Tast op 16 april 2015 om 17:08 alweer en krijg nu al ruim 2 weken geen antwoord op deze simpele vraag.

      Constante scheldpartijen en beledigingen uiten aan alle gezond denkende mensen is het enige wat je kunt. LKG's constante troeptoeteren zonder enige vorm van onderbouwing en/of link of bronvermelding, is te verklaren uit zijn stoornis, waardoor deze van ons belastinggeld betaalde NPO-huistrol enkel maar als 'n soort Sjon de Alléénstaande Vandaal kan reageren.
      Al bijna 'n jaar constant dezelfde leugens verkopen, dan ook nog bij iedere topic waar het lastig wordt laf verdwijnen. Nog nooit 1 wedstrijdje kunnen winnen en nu inmiddels compleet op tilt...hebben ze nou echt niets beters daar bij de NPO?

      Eerst was ik 'n amerikaanse militair, omdat ik vanaf 1976 internet ervaring heb:

      Das knap om vanaf 1976 op internet te zitten Want het was tot 1983 alleen beschikbaar voor Amerikaanse defensie.

      Lees verder: LGK 9 maart 2015 00:31

      Nu vraagt het zich af of ik wel eens in Rusland geweest ben, jazekers wel en niet alleen in Moskou. Ook veel gereden daar en weinig politie en/of militairen onderweg tegengekomen in tegenstelling tot het fascistische wereldje hier in het wilde westen.
      Ik zie hier op Schiphol 'n peloton ISRAELISCHE militairen de beveiliging doen en dat vind jij dus normaal?
      Ben je zelf wel eens buiten geweest, vraag ik me af, want aan je reacties te lezen zit je al heel wat jaartjes veilig opgeborgen en opgesloten in een inrichting. Jouw bekrompen beeld van de wereld is ook nog eens ergens in de jaren 80 stil blijven staan, dat maak je hier duidelijk met je gezwam in je besloten ruimte.
      Zelfs van de vaderlandse geschiedenis weet je niets en wens je veel plezier met je oranje vlaggetje: landverrader!

      Verwijderen
  8. Bedankt Oli en Grandalf! Wat een prettige terugkomst!

    Nou, we zijn weer "Back", dus met het doorclick probleem zal het voorlopig wel even gaan meevallen. Ik verklap hier alvast dat er dingetjes aan zitten te komen over "de homo situatie", de overwinningsdag voorbereidingen (9 mei in Rusland), en nog een exotische bestemming... en meerrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Video over TTIP. Video over het vrijhandelsverdrag dat niet over vrijhandel gaat maar over het inleveren van de democratie bij transnationale ondernemingen. Duurt 1,5 uur,

    http://www.golemxiv.co.uk/2015/03/two-videos-one-politics-one-philosophy-2/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Probleem is niet dat ze niet samen willen werken met Europa, probleem is dat ze Oost-Oekraine naar een paar eeuwen terug schieten.
    Daar is nu geen groot vliegveld meer met of zonder poortjes.
    Het oorlogpad waar ze op zijn, dat is de proxy oorlog in Oekraine.
    En daar is er maar 1 met de oorlog begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen