UPDATE 2: 26 januari 11.45 UUR.
Dit is slecht nieuws: ( NRC, 26 jan. 10.27 uur) ( of valt het mee? Zie groene tekst )
Chinese minister zegt:
Het risico op overdraagbaarheid van het nieuwe
coronavirus wordt steeds groter en het aantal besmettingen kan blijven
toenemen. (1)
De kennis van de autoriteiten
over het nieuwe virus beperkt is en dat er onduidelijkheid is over de risico’s
van mutaties van het virus. (1)Wel is bekend dat het virus besmettelijk is tijdens de incubatieperiode, die één tot veertien dagen kan duren. Dat was niet het geval bij SARS. (2)
(1) bedoeld wordt dat er nu een mutant kan verschijnen die véél besmettelijker is
(2) Mogelijk twee weken incubatie !!!!! Er zijn nu 2000 mensen besmet . Hoeveel mensen zijn door hen besmet in de 2 weken dat ze nog niet wisten dat ze ziek waren? Dat kunnen er wel 1 miljoen zijn.
En die 1 miljoen zijn nu bezig om ànderen te besmetten...
Of maak ik een denkfout? Blijft de besmettelijkheid 1,4-2,5 , ook al is er die incubatietijd van 1 tot 14 dagen? Laat ons hopen dat ik een denkfout heb gemaakt.
Dan rest nog de bezorgdheid van de Chinezen dat de besmettelijkheid door een mutatie plots zou kunnen toenemen. Of maakt die 'bezorgdheid' van de minister deel uit van het effectief bestrijden:
= Effectief bestrijden is alleen mogelijk door goede isolatie
> dat is alleen te bereiken door mensen serieus bang te maken ?
UPDATE 1: 26 JANUARI 11 UUR.
Moon of Alabama heeft twee informatieve tabellen gepubliceerd:
De besmettelijkheid wordt uitgedrukt in het aantal mensen dat één zieke zal besmetten.
Dat is het Ro getal. Een zieke besmet 1,4 tot 2,5 mensen. ( Ander bron zegt 3,8 )
Als je door de zieken af te zonderen en de mensen van elkaar te isoleren, de besmetting terug brengt zal de ziekte uitdoven. Zodra de Ro onder de 1 valt, neemt het aantal zieken af.
Vraag: Ebola is even besmettelijk - zelfde Ro - maar als je op straat loopt krijg je mogelijk wel 'besmette druppeltjes' binnen, maar geen 'lichaams sappen'.
Door de vorm is dit CoV dus toch meer besmettelijk dan het Ebola, lijkt mij.
Hierboven zien we dat de mazelen zeer besmettelijk zijn, maar dat slechts 1 op de 750 zieke kinderen er aan sterft.
En het aantal mensen dat sterft nadat ze besmet zijn met Wuhan Corona virus is niet zo groot: 4% denkt men nu. Maar dat moet volgens mij allemaal nog blijken.
Al met al geruststellende informatie.
Maar geen reden om te gaan relativeren, want het is juist de discipline van de mensen ( lees: angst) die nodig is om het virus snel te laten uitdoven.
Einde Update.
Met dank aan BNdeStem.
De kranten van de AD groep openen vandaag met beangstigende beelden:
https://www.bndestem.nl/buitenland/alarmerende-beelden-uit-wuhan-mensen-bewusteloos-op-straat-chaos-in-ziekenhuizen~abbe29d9/
Mocht U het artikel niet kunnen lezen: hieronder is het volledig weergegeven:
Alarmerende
beelden uit Wuhan: mensen bewusteloos op straat, chaos in ziekenhuizen
CORONAVIRUS
Zieke mensen die bewusteloos op straat
liggen, een ongeziene chaos in ziekenhuizen, hulpverleners in beschermende
pakken die handen tekortkomen: de beelden die op sociale media circuleren van
de toestand in de Chinese miljoenenstad Wuhan zijn zeer verontrustend. Het
coronavirus heeft al 41 doden geëist, meer dan 1300 mensen zijn besmet geraakt.
Dertien steden zijn afgesneden van de buitenwereld, ruim 43 miljoen inwoners
leven daardoor in quarantaine.
De ziekenhuizen in Wuhan hebben grote moeite met
de behandeling van de vele besmette inwoners met het coronavirus. Berichten van
chaos en overvolle ziekenhuizen bereiken de media. Er zijn niet genoeg
ziekenhuizen om de zieken op te vangen, er zijn niet genoeg bedden op de
afdelingen, niet genoeg dokters en verplegers, en niet genoeg beschermende
maskers en handschoenen.
Ook zorgpersoneel is
niet veilig. De infectieziektenspecialist Jiang Jijun was uitgeput. Hij
overleed aan een hartstilstand terwijl hij bezig was met behandeling van
patiënten. Een verpleegster die zeven maanden in verwachting is, bleef
patiënten verzorgen. Ze kreeg het virus zelf, en haar 70 jaar oude moeder
ook.
Werknemers van de
ziekenhuizen dragen luiers. Er zou niet genoeg tijd zijn om naar de wc te gaan,
of mensen zouden bang zijn dat hun beschermende kleding zou scheuren tijdens
het aan- en uittrekken. De voorraad van beschermende pakken schiet tekort. Aan
ander materiaal als chirurgische maskers en veiligheidsbrillen is ook een
tekort. Extra medische uitrusting is nodig, melden de autoriteiten in Hubei.
Hong Kong spreekt van een noodsituatie.
Medicijn
Volgens Paul Stoffels,
een deskundige die het Amerikaanse gezondheidsbedrijf Johnson & Johnson
leidt, kan het nog bijna een jaar duren voor er een medicijn op de markt komt.
,,Een eerste versie van het vaccin zit al in onze laboratoria”, klinkt het
in The Guardian. Verwacht wordt dat de eerste testen in de zomer
zouden kunnen uitgevoerd worden. ,,De kans bestaat dat dit een wereldwijde
epidemie wordt. Maar de ebolacrisis is een wake up-call geweest, sindsdien
spelen we veel korter op de bal.”
China is intussen in
allerijl gestart met de bouw van een ziekenhuis van maar liefst 25.000
vierkante meter. De werkzaamheden zouden binnen tien dagen al klaar moeten
zijn. Het ziekenhuis zal uitsluitend patiënten opvangen die besmet zijn geraakt
met de mysterieuze longziekte.
Chinees Nieuwjaar
Het attractiepark
Disneyland in Shanghai, de grootste stad van China, heeft tot nader order de
deuren gesloten. ,,Ons enige doel is de epidemie te voorkomen en de gezondheid
te vrijwaren”, staat op de website te lezen. Ook delen van de Chinese Muur
worden gesloten voor bezoekers, net als enkele bekende monumenten in en rond
Peking. Het Vogelneststadion (het nationaal stadion dat gebouwd werd voor
de Olympische Spelen van 2008) is nu al dicht, vanaf vandaag zullen ook de
Ming-graven en het Pagodenbos niet meer toegankelijk zijn. Daarnaast sluit
McDonald’s alle restaurants in vijf steden in de provincie Hubei. Naast
Wuhan gaan ook de vestigingen van de fastfoodketen in Ezhou, Huanggang, Xiantao
en Qianjiang dicht. McDonald’s doneerde 1 miljoen yuan (131.000 euro) aan de
Wuhai Charity Foundation om de strijd met het virus aan te gaan.
Ook de internationale
skibond FIS twijfelt of de wereldbekerwedstrijd in China wel door moet gaan. De
bond gaat de komende dagen de teams polsen hoe zij tegenover afreizen naar
China staan nu daar het coronavirus is uitgebroken. In het nabij Peking gelegen
Yanking staan op 15 en 16 februari een afdaling en een super-G voor mannen
gepland. Yanking, waar over twee jaar ook de olympische wedstrijden worden
gehouden tijdens de Winterspelen van Peking, ligt meer dan 1000 kilometer ten
noorden van Wuhan.
De voorpagina van
de People’s Daily wordt intussen gedomineerd door president Xi
Jinping die zijn volk een gelukkig nieuwjaar wenst. Op het avondnieuws van
staatszender CCTV passeerde het virus de voorbije dagen pas als vijfde of zesde
item. ,,Maar dat heeft met het communistische protocol te maken”, stelt
China-expert Bill Bishop. ,,Nieuws over de president en wat er gebeurt in de
aanloop naar Nieuwjaar moet altijd vooraan zitten.”
,,Bij andere officiële
media komt nieuws rond het virus wel op de eerste plaats. De klemtoon ligt op
actie: wat kan er gedaan worden om het virus in te dammen? Elk teken van paniek
is uit den boze.” Caixin, de meest vrije mediaspeler van het land, heeft
negen verslaggevers in Wuhan (het epicentrum van de virusuitbraak). Het
wordt interessant om te kijken hoe open zij mogen blijven communiceren.
Voorlopig wordt er een oogje dichtgeknepen, maar dat zal volgens mij niet
blijven duren. Hoeveel zullen ze nog naar buiten mogen brengen vooraleer de
censuur toeslaat? Dat wordt de hamvraag”, besluit de Amerikaanse journalist.
Het leger verspreidt
intussen een handleiding van zestien pagina’s om de strijd met het virus aan te
gaan. Cartoonfiguren leggen daarin uit welke regels rond hygiëne en preventie
dienen gevolgd te worden. Veertig werknemers van het militair hospitaal
van Wuhan steken ook een handje toe op de afdeling intensieve zorgen.
----------------------
Joop verwijst in een reactie naar een artikel uit 2012 in het Algemeen Dagblad.
Ik neem aan dat dit van de Mischa Kat blog komt: Micha deze week verwijst naar
Micha in 2011 en dat verwijst naar Infowars en dat verwijst naar Activist Post en daar lezen we dat onderzoeker Ronald Fouchier van het Erasmus Medisch centrum in Rotterdam het gevaarlijke volgelgriep virus extra besmettelijk heeft gemaakt. Er zijn mensen die de methode om dat te doen willen publiceren.
Twee tegenstrijdige zinnen uit dat artikel:
1) Virologist Ron Fouchier of the Erasmus Medical Center in the Netherlands is responsible for weaponizing the virus
2) Ron Fouchier says that mutating the virus to become highly contagious is shocking enough, ( Maar dat deed hij toch zelf ?) but the fact that some scientists are now pushing for the release of the research is beyond outlandish.
In de bovenstaande artikelen lezen we dat het virus meer besmettelijk is gemaakt. Hoe?
Dat lezen we een jaar later:
Het AD artikel van 24-12-2012 vind ik niet, maar wel een artikel dat 3 dagen eerder op
NewScientist .com stond.
Dat zegt ons dat bij een uitbraak van een minder dodelijke vogelgriep in nederland, is ontdekt dat de later geïnfecteerde kippen-boerderijen altijd wind-afwaarts waren gelegen van het eerst besmette bedrijf. Dat het virus door de lucht wordt verspreid is dan de enige goede verklaring.
Het zou ernstig zijn als ook het erg dodelijke H5N1 volgelgriep virus die eigenschap zou overnemen.
De suggestie dat Osterhaus zou proberen om dit zelf voor elkaar te knutselen, daarvoor mis ik de argumenten. Ik hoop dat Joop of Mischa Kat die in de comments kan geven.
Dit alles staat los van het coronavirus. Daar weet ik nu helemaal niets van. Ik wilde geen aandacht aan de kwestie geven, maar schrok toen ik het AD artikel las.
----------------------
Joop verwijst in een reactie naar een artikel uit 2012 in het Algemeen Dagblad.
Ik neem aan dat dit van de Mischa Kat blog komt: Micha deze week verwijst naar
Micha in 2011 en dat verwijst naar Infowars en dat verwijst naar Activist Post en daar lezen we dat onderzoeker Ronald Fouchier van het Erasmus Medisch centrum in Rotterdam het gevaarlijke volgelgriep virus extra besmettelijk heeft gemaakt. Er zijn mensen die de methode om dat te doen willen publiceren.
Twee tegenstrijdige zinnen uit dat artikel:
1) Virologist Ron Fouchier of the Erasmus Medical Center in the Netherlands is responsible for weaponizing the virus
2) Ron Fouchier says that mutating the virus to become highly contagious is shocking enough, ( Maar dat deed hij toch zelf ?) but the fact that some scientists are now pushing for the release of the research is beyond outlandish.
In de bovenstaande artikelen lezen we dat het virus meer besmettelijk is gemaakt. Hoe?
Dat lezen we een jaar later:
Het AD artikel van 24-12-2012 vind ik niet, maar wel een artikel dat 3 dagen eerder op
NewScientist .com stond.
Dat zegt ons dat bij een uitbraak van een minder dodelijke vogelgriep in nederland, is ontdekt dat de later geïnfecteerde kippen-boerderijen altijd wind-afwaarts waren gelegen van het eerst besmette bedrijf. Dat het virus door de lucht wordt verspreid is dan de enige goede verklaring.
Het zou ernstig zijn als ook het erg dodelijke H5N1 volgelgriep virus die eigenschap zou overnemen.
De suggestie dat Osterhaus zou proberen om dit zelf voor elkaar te knutselen, daarvoor mis ik de argumenten. Ik hoop dat Joop of Mischa Kat die in de comments kan geven.
Dit alles staat los van het coronavirus. Daar weet ik nu helemaal niets van. Ik wilde geen aandacht aan de kwestie geven, maar schrok toen ik het AD artikel las.
Tja, het is maar waar je je druk over maakt: https://dissidentvoice.org/2020/01/flu-deaths-us-6600-china-25/#more-100742
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Ben
Slecht denkwerk, Ben.
VerwijderenIn elk land sterven elk jaar vele mensen aan longontsteking en griep. Waarom? Omdat dit is waar je aan sterft bij gebrek aan een meer acute oorzaak als kanker of hartfalen.
De zwakkeren sterven dan aan griep bijvoorbeeld.
Maar een griepvirus kan heel soms ook dodelijk zijn, en als het dan ook nog via de lucht zou kunnen worden doorgegeven, eneen langere incubatie tijd heeft ( dat moeten we in dit geval nog afwachten), dan kunnen er mogelijk heel erg veel doden vallen.
De Spaanse griep was ook een griep,weet je nog ?
Ik meen dat 30 % van Europa stierf.
Tja Jan, voorlopig gaat het allemaal nog nergens over en is het vooral China Bashing en dat is ook nog de belangrijkste agenda van de heersende elite en toeval bestaat niet.
VerwijderenGroeten, Ben
Slecht denkwerk, Ben.
VerwijderenJe kan de wereld totaal niet meer waarnemen zoals hij is.
Jij kijkt door sterk gekleurde glazen.( Zie 2 blogs terug.)
Met de moed der wanhoop leg ik het nòg maar eens uit.
( Beter is als jij jouw vooroordelen even opzij schuift, dan zie je deze dingen zèlf.)
1) Tja Jan, voorlopig gaat het allemaal nog nergens over het is vooral China Bashing
Dat lijkt me niet. Het is China zelf dat 43 miljoen mensen in quarantaine doet. Reisverboden in stelt. Een ziekenhuis gaat bouwen voor 1000 of 2000 patienten.
Dat doet niet de westerse pers.
We moeten zelfs bezorgd zijn - want dit is zeer slecht voor China's imago - dat het al vele dagen onder de pet is gehouden. Dat het erger is dan we nu weten.
2) het is vooral China Bashing
Dat lijkt me niet. Het is China zelf die 43 miljoen mensen in quarantaine doet. Reisverboden in stelt. Een ziekenhuis gaat bouwen voor 1000 of 2000 patienten.
Dat doet niet de westerse pers.
We moeten zelfs bezorgd zijn - want dit is zeer slecht voor China's imago - dat het al vele dagen onder de pet is gehouden. Dat het erger is dan we nu weten.
3) China bashing is de belangrijkste agenda van westerse elite.
Klopt. En daarom is een zeer dodelijke griep-epidemie onmogelijk ?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenTja Jan, helaas voor jou heb ik altijd gelijk.
VerwijderenJe slechtste en domste blog ooit, Jan Verheul:
BeantwoordenVerwijderen"Zieke mensen die bewusteloos op straat liggen, een ongeziene chaos in ziekenhuizen"
Waar dan? Waar zijn de beelden dan? En dan niet iets vaags, maar gewone, heldere bewusteloos op straat liggende mensen, en die complete chaos van je.
Als je in deze tijd geen beelden hebt, anno 2020, met iedereen een camera op zak, dan ijlzwam je.
Je leukste reactie ooit, Blik.
VerwijderenIk houd wel van bonje!
Voor algemene info: zie mijn reactie hierboven , op Ben.
Verder: Op het Chinese journaal is Griep item nr 6.
Het wordt dus klein gehouden. Mogelijk om de paniek niet groter te maken. Mogelijk dat uitgaande filmpjes van ellende je ook niet in dank worden afgenomen door de regering. Ik weet het niet.
Ik weet niet of het bericht in AD helemaal klopt,maar ik neem aan dat er 43 miljoen mensen in quarantaine zitten.
Ik zie een foto met een lange wachtrij voor een ziekenhuis. Gelukkig zegt het bericht dat er bij hoort: een dag later was die wachtrij korter.
Er ligt een man bewusteloos op de grond, en die word door mannen in maanpakken afgevoerd. Maar er ligt bloed onder zijn hoofd.
Ik weet dus niet of hij zo hard 'flauw viel' dat hij ging bloeden, òf dat hij is neergeslagen.
Ik heb nog eens naar het filmpje gekeken.
VerwijderenHet is nu helemaal onderaan in de tijdlijn: vanochtend o 6.30 uur .
Daar kun je het zien.
Dit zal ook wel op Youtube te zien zijn, maar je kan vanuit het AD niet door klikken.
Nu heet dat artikel:
https://www.bndestem.nl/buitenland/minister-bruins-coronavirus-legt-dodelijke-schaduw-over-chinees-nieuwjaar~abbe29d9/
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenEen dr. Feigl,epidemioloog,
BeantwoordenVerwijderendie 15 jaar les gaf op Harvard, twittert dit:
HOLY MOTHER OF GOD - the new coronavirus is a 3.8!!! How bad is that reproductive R0 value? It is thermonuclear pandemic level bad - never seen an actual virality coefficient outside of Twitter in my entire career. I’m not exaggerating... #WuhanCoronovirus #CoronavirusOutbreak
( Het is de voorlaatste tweet van Dawg.)
Klinkt niet goed.
Tweede tweet van deze Feigl:
VerwijderenI’ll be honest - as an epidemiologist, I’m really deeply worried about this new coronavirus outbreak. 1) the virus has an upward infection trajectory curve much steeper than SARS. 2) it can be transmitted person to person before symptoms appear — I.e. it is silently contagious!
Dat betekent dus dat er een incubatie-tijd is.
Incubatie tijd: tijd tussen besmetting en merken dat je ziek bent.
De essentie is: Àls je pas besmettelijk wordt voor je omgeving wanneer je je ziek gaat voelen, dan is er niet zo heel veel aan de hand.
Maar als je besmet bent en de volgende dag al jouw omgeving gaat besmetten,en pas na een week merkt dat je ziek bent, dan kun je
als je veel met openbaar vervoer reist, vele honderden mensen hebben besmet, die op hu beurt tienduizenden ziek hebben gemaakt. En Nog steeds weet géén van die tienduizenden dat ze ten dode zijn opgeschreven.
Dàt is het risico.
Ik weet niet of dat hier geldt,maar ik denk het wel: Feigl schrijft immers:
2) it can be transmitted person to person before symptoms appear
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenWuhan has 2 million more people than either NYC or London. Would the US or UK tackle the problem this seriously? Wuhan will build dedicated hospital in six days to handle the emergency.
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.facebook.com/groups/947867908642430/permalink/2722748724487664/
There have been 16 deaths in China thus far. Here is the link to continuous updates for transparency and coordination with the rest of the world.
https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml
For perspective, 80,000 people died in the US from the flu with no global hysteria. “Flu activity is widespread across the United States. Officials said it's too early to know what the final numbers will be. By comparison, influenza killed about 80,000 people in the 2017-2018 season. In recent years, flu-related deaths have ranged from about 12,000 to 56,000. Feb 14, 2019”
https://www.washingtonpost.com/…/this-years-flu-vaccine-is…/
Groeten, Ben
Ben leert het nooit.
VerwijderenDie 80.000 Amerikanen zijn aan gewone bekende griep virussen gestorven.
Virussen waar alleen de oude en zwakke mensen aan sterven,omdat ze nu eenmaal een natuurlijke dood sterven: dat is altijd door een ziekte waar ze onvoldoende weerstand tegen hebben.
Die 80.000 zal volgend jaar ook wel gelden, maar kan potentieel nooit ineens 800.000 worden.
NU in China is er iets heel anders aan de hand.
Maar door jouw bril zal dat wel nooit zichtbaar worden.
Tja Jan wel mooi dat jij 16 Chinezen belangrijker vindt dan 80.000 amerikanen. Of lees ik het nu weer verkeerd?
VerwijderenJij kunt nu ook dagelijks de score in China bijhouden. Zul je dat niet vergeten!?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenSofia,
Verwijderendit is een interessant artikel.
We leren er veel van.
BSL-4 = bio safety level 4: de meest gevaarlijke ziekteverwekkers.
Het Wuhan lab is in 2017 geopend, en was het eerste in China.
In de VS zijn er volop, en op Taiwan zijn er ook al 2.
In 2025 zullen er 4 in China zijn.
Deze labs zijn officieel natuurlijk om ziekten te voorkomen.
Om antistoffen te prepareren.
Maar oorlog is tegenwoordig 'totale oorlog', met wapens,atoombommen, propaganda, sancties, economische tarieven en ook: bio-wapen defense en misschien zelfs: bio wapens om aan te vallen ??
Dus ja: iedereen die een Level4 lab bouwt wordt er ook van verdacht om deze dodelijke virussen juist te ontwikkelen. Misschien. Je weet het nooit....
Dat vind ik interessant aan dit artikel, hoewel het er niet met zo veel woorden staat.
Wat ik in het artikel niet lees: de regel van Sofia:
"Wuhan coronavirus: China was warned in 2017 that a deadly virus could escape its level 4 biohazard lab"
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderen
BeantwoordenVerwijderenOp 18 oktober vorig jaar is er een soort oefening geweest :
Wat moeten we doen als er een dodelijke Corona pandemie uit breekt.
In het filmpje dat Dawg al gaf, zie je het verslag.
Youtube: Event 201 Pandemic Exercise: Highlights Reel
Deskundige spreken over anti stoffen, enwioe die dankan kopen, etc. Ze spreken over uitval van toerisme. Over bevoorradings problemen nu we tegenwoordig alles met 'just in time' bevoorraden.
In de epiloog wordt gezegd: In ons model lukt het niet om de zaak efficient te stoppen, en na 6 maanden waren 65 miljoen mensen dood, in vele landen in de wereld.
Ik ben geneigd om te geloven dat dit 'genuine' was: al die deskundigen uit al die landen zijn niet omgekocht en in een complot samen.
Ook al zitten daar verdachten aan tafel als de Bill Gates en de Soross medewerkers.
Nu ga ik de link van Sofia bekijken ( bio lab Wuhan)
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenJa, ik begrijp dat de eerste reactie van mensen is: Het is een hoax.
BeantwoordenVerwijderen1) Zal wel zijn om de mensen bang te maken. Om de economie van China te treffen. etc.
2) Kijk maar naar SARS en naar Ebola: ook storm in glas water.
-------------------
Ad 1. De Chinezen nemen het zelf heel erg serieus. Het is dus ècht.
Ad 2. Èlke besmettelijke epidemie houdt op.
Er is maar één remedie: contact vermijden.
Dat lukt beter naarmate je de epidemie als ernstiger en gevaarlijker in de media en aan het publiek toont.
Dus het uiteindelijke dodental is omgekeerd evenredig met 'hoe groot de dreiging volgen de media was'.
Te zeggen dat Sars en Ebola 'toch ook mee vielen' en dat de opwinding dus dit keer ook wel weer overdreven zal zijn, is dus niet juist.
Als mens SARS en Ebola niet zo groot had afgeschilderd, dan was er híer nog een toerist gauw naar huis gevlogen en in de Parijse metro gaan hoesten en dààr nog een mannetje naar Manhatten gevlogen voor een belangrijke vergadering met mensen uit de hele wereld...
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen@ Sofia,
Verwijderenvolgens Blik en volgens Ben is het een hoax.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen@ Dawg.
VerwijderenJe hebt gelijk hoor.( Niet ironisch)
Het is bijzonder toevallig dat enkele maanden geleden er juist over deze virussen een conferentie was.
Verdacht zelfs.
Het is ook heel verdacht dat een Lab 4 in Wuhan staat en juist in Wuhan dat virus opduikt. Ik schat ook dat de kans groter is dat het uit dat lab komt dan dat het uit een toevallig in Wuhan gegeten vleermuis komt.
Ik weet dat in het land waar de Ebola zo hard toe sloeg ( Liberia? Guinea?) dat daar een speciaal lab stond van de Yanks, waar ze met Ebola werkten.
Ik denk dan ook: òf dat virus is daar bewust los gelaten uit dat lab, om er van te leren.
Òf een medewerker heeft dat virus daar per ongeluk mee naar buiten genomen.
Nu naar Wuhan.
Dat lab zou volgens het Nature artikel ( https://www.nature.com/news/inside-the-chinese-lab-poised-to-study-world-s-most-dangerous-pathogens-1.21487 )
NIET met Corona aan de slag gaan. Wel met andere zaken, die in dat artikel zijn na te lezen:
The lab’s first project will be to study the BSL-3 pathogen that causes Crimean–Congo haemorrhagic fever....
Future plans include studying the pathogen that causes SARS
before moving on to Ebola and the West African Lassa virus
Maar je weet nooit natuurlijk of ze toch niet stiekem met dat Corona zijn begonnen.
Mijn vermoeden op dit moment:
1) Grootste kans: Het virus is per ongeluk uit het Wuhan lab mee naar buiten genomen.
2) Tweede kans: Het virus is door een Yank bewust in die plaats verspreid.
Om China een opdonder te geven.
Om ze onder druk te zetten.
Mogelijk dat het "Event 201 Pandemic Exercise" voor de Chinezen al een heel duidelijke hint is dat de VS dit virus expres bij hen heeft losgelaten.
Ik ken deze wereld niet zo goed, maar dat zou me niks verbazen.
Dawg.
BeantwoordenVerwijderenMijn reactie op "Aanbeveling 7": Het volk moet door bronnen worden geïnformeerd die het vertrouwt.
( Vergeet nu aub dat deze mensen bezig zijn om de wereldbevolking uit te dunnen middels bio wapens.
Daar wil ik later wel iets over schrijven.
Maar NU ga ik er van uit dat we met een echte zeer besmettelijke en zeer dodelijk virus te doen hebben )
Natùùrlijk moet je dan eenduidige voorlichting hebben.
Uit betrouwbare bronnen.
Anders wordt het een absolute puinhoop.
Een besmette stad moet je afgrendelen.
Mar als 11 miljoen mensen ion paniek rakenen vluchten, kun je ze niet tegen houden. ( Zelfs niet met hele vrachten zand voor de tunnels te stortten,zoals nu al gedaan word: https://twitter.com/wmiddelkoop/status/1221004483343372288 )
Stel dat er 1 miljoen ontsnappen en dat daar 100.000 besmettelijke mensen tussen zitten die overal heen vluchten. dan kan dat uitlopen op heel veel miljoenen doden.
Het hangt van de incubatie tijd af hoe lang de afgrendeling moet duren.
Stel dat die 1 week is, dan moet je voor de zekerheid pakweg 10 dagen iedereen afgezonderd houden.
Natuurlijk zal er voedsel de stad in moeten, waarna die auto's in de stad blijven.
Je moet een manier vinden om het voedsel uit te delen, zonder dat de mensen dicht bij elkaar komen.
Je moet de zieken ophalen en ergens onderbrengen, met medische zorg.
Na de periode van quarantiane ( ze 10 dagen) weet je wie gezond zijn en zie ziek.
De zieken heb je geïsoleerd.
Dan is het probleem voor Wuhan imn goede banen geleid.
De vraag is of er elders nog veel nieuwe haarden ontstaan.
Zo ja, dan wordt het moeilijk.
Er moet altijd een gezonde omgeving zijn die nog wel voedsel kan aanvoeren, en medicijnen kan produceren etc.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenNog een mening:
BeantwoordenVerwijderenEr wordt ook wel gedacht dat Bill Gates cs de wereldbevolking willen doen afnemen (ja dat willen ze) door mensen met dit soort ziekten te besmetten.
Maar ik denk dat dit niet de aangewezen manier is. Het valt niet te controleren. Je weet niet waar het eindigt.
Voor hetzelfde geld was er een medewerker van de Bill Gates Foundation op vakantie in Wuhan, en besmet zonder het te weten, en ..
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen@ 18.18 Deze begrijp ik niet: "Maar dat werkt twee kanten uit: degenen die willen treffen, worden in dat geval de getroffenen."
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenWie nu eens echt lekker wil schrikken moet Anatoli Karlin lezen: 20 tot 60 miljoen doden...
BeantwoordenVerwijderenProbeer weinig mensen te ontmoeten, zegt hij.
https://www.unz.com/akarlin/cant-quarantine-the-corona-chan/
Voor de afwisseling:
BeantwoordenVerwijderenIsrael Shamir over Putin: ( unz)
Putin is so different from his predecessors, from beefy Yeltsin and obsequious Gorbachev! He is lissom, agile, quick, friendly, totally devoid of pomposity and pretence. He is full of energy and quick to respond, but also able to keep his poker face and to maintain silence amid the uproar. That is the man we saw in Jerusalem. He met people and gave speeches and made decisions – more than a young man can. And he is not old yet, 67 as opposed to Trump’s 73 or Sanders 78. I think he will be able to work for many years more to come.
Op het corona-virus ‘Wuhan-virus’ rust een Engels patent: nummer EP3172319B1
BeantwoordenVerwijderenKun je er meer over uitleggen aan ons Ron?
VerwijderenBron? Plan?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenHier een video uit Wuhan:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.youtube.com/watch?v=hbKx7KwGyFI&feature=emb_logo
Hier een video uit Aleppo nu.
Verwijderenhttps://twitter.com/maytham956/status/1221180588566159360
Terwijl Nederland op Nederland 1 een straaljager serie zit te kijken waarbij de Evangelicals ons alvast mentaal klaar stomen voor vijandschap tegen Rusland, bombarderen anderen, ook door Westerse Evangelicals gesteund, Aleppo.
Deze analyse over de Iran crisis die 3 weken geleden begon is zeker de moeite van het lezen waard. dat geldt ook voor de links in het artikel:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.counterpunch.org/2020/01/24/aftermath-the-iran-war-after-the-soleimani-assassination/
De neocons zijn erg huiverig voor een oorlog met Iran onder Trump, omdat hij te wispelturig is en bij een te grote prijs in gesneuvelde soldaten waarschijnlijk terugtrekt. Dit zit mogelijk achter het impeachment, want president Pence zou daar geen moeite mee hebben. President Biden ook niet.
Mijn Idee over de 'Iran oorlog'.
VerwijderenDe Neocons willen dat Iran zichzelf vernietigd. Dat doen ze door een burgeroorlog te veroorzaken.
Dat doen ze door het land in economische problemen te brengen en te isoleren.
Werkeloosheid, strenge religieuze wetten etc. veroorzaken bij de jeugd ( 50% van het volk ?) opstandigheid.
Time is on their side. (van de Israeli's en Neocons)
Maar als je langs de ravijn ( oorlog) loopt, dan kun je er zomaar in tuimelen.
Zo ontstaan veel oorlogen: één foutje. Eén misverstand. Eén vermoeden dat 'we' worden aangevallen, en de eerste raket wordt echt gelanceerd. Daarna blijft het doorgaan en wordt het een echte oorlog.
Ik denk dat de Neocons dat ook niet erg vinden, maar dat dit niet hun huidige doel is.
Het feit dat ze al 30 jaar roepen dat 'we Iran moeten aanvallen" is om dat land te sanctioneren en isoleren en zo tot burgeroorlog te brengen.
Ik moet erkennen: 3 weken geleden zei Oligarch: Er komt géén oorlog. Ik was het toen nog met hem oneens.Dacht dat de Neocons ècht oorlog wilden.
Nu heb ik het iets anders beschreven, hierboven.
Gaat nooit lukken! 3000 demonstranten in Iran en in Irak tegen de regering. 5-12 miljoen en 2 miljoen tegen de VS/ Israel!
VerwijderenNu is het Wuhan virus nog te vergelijken met een beginnende fikse griepepidemie. Ik denk dat we de werkelijke bedreiging (groot, middelmatig of gewoontjes (zoals de 'swine flu')) pas 2-3 weken na het Chinees nieuwjaar (gisteren) kunnen overzien.
BeantwoordenVerwijderenIn elk geval is er geen land ter wereld (uitgezonderd Japan misschhien) wat zo effectief op een uitbraak kon reageren. Het virus is nu ook in Hong kong uitgebroken.
Op Moon of Alabama staat een goed artikel met goede wetenschappelijke data.
VerwijderenDe besmettelijkheid van dit CoV is niet zo sterk. (De Ro)
Zodra één zieke minder dan één ander besmet, neemt de epidemie af. Ro van dit virus: 1,4 tot 2,5. Sommigen zeggen 3,8.
En het aantal mensen dat sterft nadat ze besmet zijn is niet zo groot: 4% denkt men nu. Maar dat moet volgens mij allemaal nog blijken.
@Jan 21:54
BeantwoordenVerwijderenDat is nou typisch zo'n videofilmpje wat ik bedoel; de hele wereld praat over het corona-virus, en jij doet daar nog een schepje bovenop, en het enige beeldmateriaal waar je mee op de proppen komt is een vaag vertikaal, amateurfilmpje van een mobieltje met veel spannende muziek. Alsof er geen filmploegen zijn in die stad van 10 miljoen, om een normale reportage te maken. Kortom, alle signalen staan op #Hoax.
Ik begrijp niet wat je wil zien, Blik.
VerwijderenWil je honderden doden op een rijtje zien?
Mensen die met elkaar om voedsel vechten?
Àls de zaak nu niet zo groot zou worden gemaakt, dan zouden die beelden over enkele weken òveral in heel China kunnen worden gemaakt.
Ik vind dat de reactie eigenlijk al te traag en te zwak was. de eerste dode viel 1 maand geleden.
Ik zag een filmpje van CNN reporters die op 21 januari nààr Wuhan reizen, omdat ze dan pas de zaak serieus nemen.En nu zijn ze er nog neet uit kunnen komen.
Een ander filmpje ( mogelijk van dezelfde menzen zie je hier:
Reporters describes scramble to flee Wuhan before lockdown
( Ik kan ook de link geven,maar met omschrijving werkt het ook, en heb je meer info. )
Als je in het Youtube scherm zoekt op CNN Wuhan, dan krijg je vele filmpjes.
Maar verwacht geen rijen met dode mensen. Die zijn er niet.
Maar ze komen er wel, als je nu niet zeer ingrijpende maatregelen neemt.
Als je nu relativerend doet, denkt elke chinees: "Ja, maar ik ga toch nog even dat huwelijksfeest door laten gaan, want het is betaald en geregeld. Het zal zo'n vaar niet lopen. En dan kan één zieke zomaar 100 mensen besmetten.
Dat principe moet je niet vergeten:
Hoe groter de heisa, hoe minder doden.
( Een regering moet ook rekening houden met paniek, en met plundering (hoarding), dus ze moet een balans zoeken. De zaak te negatief voorstellen doet paniek uitbreken en geeft plunderingen.
NB: In de CNN film van de ontsnapte CNN journalisten horen we:
Twwee mensen zwaaiden hun zoon en opa uit, in de laatste treindie Wuhan verliet. We vroegen: Waarom gaat U zelf niet mee?
Hun antwoord: Wij moeten andere leden van onze familie beschermen.
Dat er geweld en ellende zal komen, daar houden zelfs de gewone mensen al rekening mee, zie je wel.
Als over 1 week het eten op zou zijn, en het water onbetrouwbaar, wat dan?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenSofia,
VerwijderenAls je de video had bekeken had je deze vragen niet hoeven stellen.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen
VerwijderenSDR26 januari 2020 om 14:09
Jan, ik zie nergens een link in jouw bericht.
==============
Een ander filmpje ( mogelijk van dezelfde mensen zie je hier:
Reporters describes scramble to flee Wuhan before lockdown
( Ik kan ook de link geven,maar met omschrijving werkt het ook, en heb je meer info. )
Als je in het Youtube scherm zoekt op CNN Wuhan, dan krijg je vele filmpjes.
Dit blog heeft een UPDATE: de twee tabellen van MoA.
BeantwoordenVerwijderenHet virus wordt besmettelijker:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.rt.com/news/479211-china-virus-grown-stronger/
Ik weet te weinig van virussen, maar ik weet dat bij planten na een hybridisatie of mutatie, en ook in ons immuunsysteem en bij kankercellen , 'mutabiliteit' toeneemt. Dat heeft te maken met het feit dat de regulatie eiwitten, die het genoom stabiliseren niet goed meer passen. Het virus heeft een species-jump ondergaan: dat was door een mutatie. Aangezien we ook nu al met zeer vele triljoenen virussen te maken hebben (1 mutatie is genoeg) is dit best wel waarschijnlijk.
Het RT artikel schrijft:
Verwijderen"The virus' transmission ability has become stronger," National Health Commission Minister Ma Xiaowei said at a press briefing on Sunday.
Volgens mij kan dat alleen als het genetisch veranderd is.
Maar ze schrijven :
Fu Gao said that there were no signs of clear mutation of the virus so far
Dat zou kunnen betekenen dat de Ro van 1,4-2,5 een te lage inschatting is gebleken, achteraf, nu men meer data heeft.
Maar dat is een meet fout, niet een verandering van het virus.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenBeijing vanaf morgen in lockdown: niemand er in niemand er uit.
BeantwoordenVerwijderenDat is een kolossale ingreep.
VerwijderenMaar gelukkig doen ze het voor de lol,want het is slechts een hoax.
Dit soort zaken kan uiteindelijk tot het ineen storten van het hele systeem leiden.
Frustratie, angst, plunderingen, Honger, moord.
Rootman26 januari 2020 om 15:06
VerwijderenBeijing vanaf morgen in lockdown: niemand er in niemand er uit.
Dit bericht kan ik nergens bevestigd vinden, Rootman !
Dat zie ik helemaal niet zo! Een epidemie is een van de meest zware bedreigingen.
BeantwoordenVerwijderenEn het is niet in zijn verloop te voorzien. Waar voorheen de oude communistische eerste reactie altijd was om alles te ontkennen en zwaar te relativeren, hebben ze nu- na de SARS epidemie- veel geleerd.
Je kan, en mag nu nog niet zeggen dat het een hoax zou zijn!!!
OP wie reageer je?
VerwijderenTot nu toe is alles gewoon serieus standaard epidemiologisch protocol!
BeantwoordenVerwijderen
BeantwoordenVerwijderenSDR26 januari 2020 om 13:27
Joop plaatste 3 dagen geleden het navolgende bericht (met link). Ik denk dat Ron daar op doelt.
Kan iemand mij uitleggen hoe een nieuw gemuteerd virus (corona) in 2015 een patent heeft aangevraagd welke in 2018 werd toegekend?
https://twitter.com/Jordan_Sather_/status/1219796095888289792?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1219796095888289792&ref_url=http%3A%2F%2Frevolutionaironline.com%2F
=====
Dat was mijn vraag aan Ron. Maar hij geeft geen antwoord.
Ik zal het uit mijn duim moeten zuigen...
Als een virus verschijnt, dan 'bestaat' het nog niet. Er is geen naam, er zijn geen kenmerken.
Toch wordt er daarna 'gehandeld' met zo'n virus:
Laboratoria willen een remedie ontdekken, en dat verkopen.
Het virus moet dus een nummerbord krijgen, ergens.
Ik ver,moed dat dit is wat er gebeurt als je de eerste bent die er patent op aanvraagt:
Je krijgt een beloning voor jouw onderzoek. Want jouw reputatie gaat er mee omhoog. Want jij hebt het voor het eerst in al zijn details omschreven.
De lab's die er mee aan de slag willen, zullen jou daar een klein bedrag voor moeten betalen.
( Pas op: geheel zelf bedacht.)
Natuurlijk kun je ook een virus zelf bedenken en later als wapen gaan gebruiken. Maar dan ga je het niet openbaar maken: niet registreren via een patent, lijkt mij.
Dawg,
Verwijderenik heb even gegoogled met de woorden "attenuated corona virus patent" en dit rolt er uit:
The Institute holds Patent no. 10130701 which covers the development of an attenuated (weakened) form of the coronavirus that could potentially be used as a vaccine to prevent respiratory diseases in birds and other animals. Many vaccines are made in this way, from flu to polio
www.pirbright.ac.uk › news › 2020/01 › pirbright’s-livestock-coronavir...
Maar nu meen ik dat het virus in Wuhan van een nieuw type is, en dat dit vaccin dus niet helpt.
Het is wel van de Corona familie.
Dit is dus de meest gangbare manier om een vaccin te maken: Je veroorzaakt heel zwakjes de ziekte ( pokken bijv.) waarna het organiosme daar antistoffen voor gaat maken.
Als je dan later tegen het echte sterke virus aan loopt, dan heb je afweer-kracht.
Dàt moet dit patent zijn.
Nogmaals: Natuurlijk worden her en der bio wapens ontwikkeld, maar dat wordt volgens mij niet gepatenteerd. Dat wordt geheim gehouden. En misschien heel af en toe bewust ergens 'verloren' ( in Wuhan? door de VS ?) om eens te kijken wat het doet.
Als je zo'n virus 'verliest' dan doe je dat bij de vijand in zijn land. en wel op een locatie waar die vijand ook met dat soort virussen werkt, zodat de buitenwereld kan denken: het is bij hun 'ontsnapt'.
Het schijnt trouwens dat er in Nederland ook al 1 dode is gevallen: een chauffeur uit Melick. Is al ruim een week niks meer van vernomen !
Ron heeft wel een ander patent nummer:
VerwijderenRon:
Op het corona-virus ‘Wuhan-virus’ rust een Engels patent: nummer EP3172319B1
Die vermiste persoon is ook weer terecht zie ik....
VerwijderenOver virussen en vaccins gesproken.
VerwijderenUit onderzoek is gebleken dat het aantal baarmoeder
halskankergevallen in het VK zich heeft verplaatst. Waar, historisch gezien, de meeste gevallen voorkwamen bij vrouwen in de leeftijdscategorie tussen de 50 en 64, heeft deze zich nu verplaatst naar de leeftijdscategorie tussen de 25 tot 29.
Dit is geen complottheorie, het zijn officiële cijfers. Natuurlijk wordt er formeel geen enkel verband gelegd tussen het feit dat die piek van het aantal gevallen van baarmoederhalskanker juist die groep betreft die jaren geleden als eersten werden gevaccineerd in dat land.
https://childrenshealthdefense.org/news/bombshell-study-questioning-hpv-vaccine-efficacy-appears-as-the-uks-cervical-cancer-rates-rise-in-young/
Tja, het is nogal naïef te denken dat laboratoria die virussen ontwikkelen voor biologische oorlogsvoering daadwerkelijk wachten op een oorlog om deze wapens in te zetten. Mochten er hier nu mensen zijn die de Wikipedia info over Fort Detrick in Maryland geloven, god hebben hun ziel. Naast de OPWC bestaat er ook een organisatie voor het verbod op biologische wapens, weinig effectief, maar dat terzijde.
VerwijderenNee, deze uitbraak is geen hoax en maakt misschien wel deel uit van Agenda 21 (Agenda 2030) als endgame. Op dit moment is de door de mens veroorzaakte klimaatverandering de grootste bedreiging voor de mensheid. U weet wel, 79 wetenschappers die 97% consensus hebben vergaard, waar consensus niets heeft te maken met wetenschap.
Wat blijft er dan nog over?
Een complottheorie zoals de Georgia Guide Stones of waren deze slechts bedoelt als trekpleister voor toeristen? Als toerist zou ik er zeker niet naar toegaan, in mijn vakantie zoek ik niet naar iets hoe ik de mensheid op 500 miljoen inwoners moet houden om deze in harmonie met de natuur te laten leven.
Misschien moeten wij eens erkennen dar er mensen op de wereld bestaan die het toch niet zo goed met ons voorhebben.
VerwijderenWat zegt dat artikel van de childrens antivaxlobbyisten? -als je doorlinkt naart de wetenschappelijke studies-
Verwijderen-De vaccinatie helpt tegen de meest voorkomende vorm van HPV, er zijn echter 2 andere, zeldzamer, maar aggressiever.
- Doordat gevaccineerden zich immuun wanen gingen ze niet naar hun onderzoek (uitstrijkes en zo).
-Veel onderzoek heeft een te korte follow up tijd, waardoor effecten gemist worden.
Duidelijke tekortkomingen, zeker, maar niet het effect wat het antivax artikel suggereert (dat HPV vaccinatie cervixkanker zou vervroegen).
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenOndertussen neemt de druk op de VS in Irak meer toe:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.theguardian.com/world/2020/jan/27/us-embassy-iraq-rocket-attack-injuries
Death by a thousand cuts, zoals voorspeld door oa de Saker. Dit artikeltje bevat echter een vitaal stukje info: Muqtada al Sadr, de inspirator van de 1+ million march (eerder 2+ miljoen, gezien de foto's), sluw opportunist als hij is, heeft zijn steun voor de pro-westerse demonstranten ingetrokken(ca 2000, breed in onze pers uitgemeten). Zonder deze bescherming werden ze vogelvrij, en binnen enkele uren was het protest, met tentjes etc. totaal verdwenen.
De betekenis is dat Sadr niet slechts de gewone bevolking kan mobiliseren, maar genoeg macht heeft om de 5e colonne en hun NGO steun te keren.
Ondertussen ga ik vandaag wat droogbonen en een grote zak rijst kopen, zodat indien hier quarantaine zou worden ingesteld (if or when?), ik ruim een maand vooruit kan, ook bij lege schappen in de winkels.
Beste Rootman,
Verwijderenwil je, vóór je gaat hamsteren, nog even zeggen hoe je op het idee kwam dat Beijing vandaag zou worden afgesloten van de buitenwereld?
Ik had het in een youtube clipje gehoord. et is niet te vermijden dat we af en toe verkeerde of des-info krijgen. Met alle nieuws moet je tegenwoordig dubbele confirmatie krijgen. Aan de andere kant is men hier wel voldoende kritisch om met verkeerde informatie om te gaan.
Verwijderen"Men" is voldoende kritisch: ik heb het nagecheckt.
VerwijderenMaar ik vind dat jij dat zelf eerst moet doen, voor je het plaatst.
Beijing is 1000 km verderop.
De gevolgen zouden gigantisch zijn.
Youtube filmpje ?
Je had er meteen sceptisch over moeten zijn.
We proberen op dit blog uitsluitend waarheid te plaatsen.
Dat is heel moeilijk.
Maar dat is ook meteen de enige waarde van dit blog.
Mijnheer Blik krijgt een beetje gelijk:
BeantwoordenVerwijderener vielen geen mensen flauw op straat.
er lagen geen doden in de gangen van ziekenhuizen. (Dat heeft U hier ook niet gelezen)
De besmettelijkheid was niet zo hoog ( Ro 3,8) als dr Feigl twitterde.
De Volkskrant vandaag:
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/sterven-in-wuhan-de-mensen-op-straat-feit-en-fabel-over-het-nieuwe-coronavirus~b60bb4cd/
In China zouden de mensen omvallen op straat en de doden in de ziekenhuizen in de gangen liggen. Op sociale media (en daarbuiten) gonst het van de hele en halve waarheden over het nieuwe coronavirus. Wat weten we echt? Vijf uitspraken tegen het licht.
1. Het virus is veel besmettelijker dan de WHO zegt
ONDUIDELIJK
2. Deze ziekte is veel dodelijker dan China zegt
ONWAARSCHIJNLIJK
3. De ziekte leidt tot overvolle ziekenhuizen
DENKBAAR
4. De oorzaak van het coronavirus is vleermuissoep
ONJUIST
5. Het virus is ontsnapt uit het laboratorium
ONWAARSCHIJNLIJK
Voor zover dit blog de zaak té dramatisch heeft voorgesteld, stel ik voor dat on de schoenen van Rootman te schuiven.
VerwijderenIk heb maat 54, dus kom maar op! :)
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
Verwijderen7 Chinese burgers in het ziekenhuis opgenomen, in Moskou, met vermoedelijk coronavirus infectie:
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.fort-russ.com/2020/01/sars-in-russia-seven-chinese-in-hospitalized-in-moscow/
https://www.theguardian.com/science/2020/jan/26/coronavirus-could-infect-100000-globally-experts-warn.
BeantwoordenVerwijderenMogelijk zijn er al zoveel geinfecteerd. De incubatietijd is groter dan 5 dagen, maar wel symptoomloos infectiegevaarlijk.
Coronavirus far more likely than Sars to bond to human cells due to HIV-like mutation, scientists say
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.scmp.com/news/china/society/article/3052495/coronavirus-far-more-likely-sars-bond-human-cells-scientists-say
De Nankai universiFteit heeft het virus onderzocht en ziet (net als het Franse onderzoek) dat het virus te werk gaat als het HIV virus in het slopen van het menselijk afweer systeem. Delen van het HIV virus zitten in het corona virus. Dit is zeer ongebruikelijk.
Hmmm. 1+1=2
Volgens professor Boyle:
Dr. Boyle: Well, let me just discuss one more scientific article with you. Archives of Virology 2010, 155. And here, Wuhan was working with an institute in Australia to DNA genetically engineer a super bioweapon involving SARS and HIV. That’s right in here; you can read it, okay. And apparently it was successful. So as far as I can tell, Alex, what happened was, the Wuhan is to the virology took the– and this was the Australian government knew all about this. And it says this work was jointly funded by the State Key Program for Basic Research Grants from the Chinese Ministry of Science, Technology and the Knowledge. And the other writer here, Australian Animal Health Laboratory in Australia. So as far as I can figure out here, what happened here, Alex, is that the Wuhan scientists took the North Carolina SARS with gain of function, which is already a biological warfare weapon, and they took the technology here behind this well-developed SARS HIV weapon and they all brought it back to the Wuhan a BSL-4 and tried to DNA genetically engineer it into a chimera, into a biological warfare weapon involving the coronavirus, the HIV virus and gain of function.
Sven Hulleman schreef een brief die ondernemers of anderen kunnen gebruiken om een beroep te doen op OVERMACHT:
BeantwoordenVerwijderenGeweldig idee !
https://www.youtube.com/watch?v=7krfd_XpuhU&t=28s