maandag 15 juli 2019

Wapens in Italie: Waar is NOS nu weer mee bezig?

Volgens NOS Teletekst zijn de in Italie gevonden wapens en Nazi-spullen van mensen die in Donbass aan de pro-Russische zijde hebben gevochten.

Dat klinkt vrij onlogisch, omdat de van Oekraïne afgescheiden gebieden zeer anti fascistisch zijn. Het is juist de rest van Oekraïne waar het Fascisme, het Banderisme, welig tiert. Met een Azov bataljon dat openlijke symboliek meedraagt en er praktijken op nahoudt die verwantschap met Nazi ideologie tonen. Fakkeloptochten, het neerhalen van beelden van Sovjet soldaten, en het verheerlijken van Stepan Bandera die slachtpartijen op onschuldige Joodse en Poolse burgers op zijn geweten heeft.

Wij gingen daarom op zoek naar de oorsprong van dit bericht, en waar doe je dat anders dan in de Italiaanse pers? De wapens werden ten slotte in Italie geconfisceerd. en wat zagen we daar? Ja, de mensen hadden in Donbass gevochten, maar er was in de Italiaanse berichten niet te achterhalen aan welke zijde deze mensen streden?

Daarbij is het ook zeer opmerkelijk dat een dergelijke raket, toegeschreven aan de opstandelingen, uitgerekend aan de vooravond van vijf jaar na MH17 opduikt.
Dit zou vandaag gevonden zijn bij mensen die aan pro-Russische zijde meegestreden zouden hebben.

Italiaans is niet ons sterke punt, dus wij nodigen een ieder hier uit om in de Italiaanse pers wel informatie te vinden en die dan met ons te delen, waar uit zou blijken dat de eigenaren van bovenstaand materiaal aan Pro-Russische zijde vochten.

Als niemand dat kan brengen, dan verklaren we het NOS teletekstbericht 100% Fake Nieuws. Met dank aan @oukita2 die ons wees op het Teletekstbericht.

@oukita2

@oukita2

18 opmerkingen:

  1. Schitterend! Hoe verzin je het, Italiaanse fascisten die strijden tegen het Azov bataljon!

    Overigens, er stond in die hangar ook een gevechtsvliegtuig, moet dat ook iets betekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de corriere della sera staat dat de raket uit Qatar kwam. Dat wijst op Azov, want die flirten met AQ.

      Verwijderen
    2. Maar we moeten ook niet vergeten dat er ook in Rusland neonazis zijn. Ook in oost Europa bestaan Russofobe, maar ook Russofiele neo-nazi´s. Maar aangezien Ukraine de grote wapenleverancier is voor de onderwereld, en die hun eigen moeder nog zouden verkopen voor enkele euro´s blijf ik toch aan Azov denken. Maar een bewijs is het niet.

      Verwijderen
  2. Gelukkig kijk ik geen tv, maar wel Russia Today:

    Italy detains 3 in seizure of MISSILES & load of weapons

    https://www.youtube.com/watch?v=IEnlNZc1auE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat de NOS verkondigt, is de omgekeerde wereld:

      Italian police have found an arsenal of weapons, including an air-to-air missile, 20 guns and neo-Nazi material, in a series of raids on far right groups which fought against rebels in Ukraine's eastern breakaway republics.
      https://www.sott.net/article/416805-Italian-police-seize-missile-guns-and-neo-Nazi-material-in-raid-on-far-right-militants

      Verwijderen
    2. En nogmaals Russia Today:
      MSM link Italy neo-Nazi weapon haul to ‘pro-Russian separatists’ despite police saying the OPPOSITE

      https://www.rt.com/news/464251-italy-missile-fake-news/

      quote:
      A long list of reputable media outlets such as CNN and BBC have misquoted Italian police about a neo-Nazi group that fought for the government in Ukraine, falsely reporting that they were linked to Donbass separatists instead.

      The Italian state police said on Monday that it had seized a cache of Nazi memorabilia and weapons – including a missile – from a neo-Nazi gang in northern Italy. The operation, the police said, was a result of a year-long investigation into far-right political movements who had fought “against the separatists” in Ukraine's eastern breakaway region of Donbass.

      Despite the rather unambiguous wording of the police statement, a host of mainstream media outlets got it dramatically wrong, essentially reporting the exact opposite.
      einde quote.

      Verwijderen
    3. Ja, goed werk !

      Blik,

      kun je dat stukje website van die Italiaanse politie misschien ook hierboven zetten?

      https://www.poliziadistato.it/articolo/225d2c47fb2c9ef299497390

      Stukje uit de tekst:

      Le indagini erano iniziate circa un anno fa quando la questura di Torino, coordinata dalla Direzione centrale della Polizia di prevenzione, aveva monitorato alcune persone legate a movimenti politici dell’ultra destra e che avevano combattuto nella regione ucraina del Donbass contro gli indipendentisti.

      Google Translat:

      Het onderzoek was ongeveer een jaar geleden begonnen toen het hoofdbureau van de politie in Turijn, gecoördineerd door de centrale directie van de Preventiepolitie, enkele mensen had gemonitord die banden hadden met politieke bewegingen van extreem rechts en die in de Oekraïense regio Donbass tegen de separatisten hadden gevochten.

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Het is weet MH17 seizoen.
    Artikelen overal.

    Kunnen jullie dit zien?

    Zo niet dan zet ik het wel hieronder.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/15/pseudo-ingenieurs-verkochten-onzin-over-mh17-a3967212

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ‘Pseudo-ingenieurs verkochten onzin over MH17’

      Vadim Loekasjevitsj De Russische luchtvaartexpert Vadim Loekasjevitsj heeft nooit geloofd dat Oekraïne MH17 uit de lucht schoot, zoals het Kremlin stelt. „Door te liegen verdedigen ze de criminelen die de levens van onschuldigen op hun geweten hebben.”

      Steven Derix
      15 juli 2019 om 22:51
      Leestijd 5 minuten

      Het prestigieuze Skolkovo-instituut in Moskou heeft hem ontslagen. Toen hij wilde solliciteren bij het Russische ruimtevaartbedrijf Roskosmos kreeg hij te horen dat hij dat beter niet kon doen. Vadim Loekasjevitsj is de enige luchtvaartexpert in Rusland die openlijk durft te zeggen dat Moskou verantwoordelijk is voor het neerschieten van MH17. Voor dat standpunt betaalt hij een hoge prijs: een informeel beroepsverbod in de Russische luchtvaartsector.

      Maar Loekasjevitsj laat zich niet de mond snoeren. De afgelopen jaren heeft hij zich vastgebeten in het MH17-dossier. In een artikel in de Russische uitgave van het zakenblad Forbes van deze dinsdag veegt hij de vloer aan met het Russische onderzoek dat de hoeksteen vormt van het officiële standpunt van Moskou dat niet Rusland, maar Oekraïne de fatale Boek-raket afvuurde. Volgens Loekasjevitsj hebben de ingenieurs van defensiebedrijf Almaz-Antej toegewerkt naar het gewenste resultaat. „Door te liegen verdedigen ze de criminelen die de levens van onschuldigen op hun geweten hebben.”

      Het begon allemaal met ergernis.

      Op 21 juli 2014, vier dagen nadat vlucht MH17 boven het oosten van Oekraïne werd neergeschoten, gaf het Russische ministerie van Defensie een persconferentie. Russische radars, zo stelde Moskou, hadden een vliegtuig in de buurt van MH17 waargenomen. Volgens de generaals ging het om een Oekraïens gevechtstoestel, een Soe-25. De suggestie was duidelijk: de Oekraïense luchtmacht was verantwoordelijk voor de crash van de Boeing-777 van Malaysia Airlines.

      Loekasjevitsj wist dat dat onzin was. „De Soe-25 is bedoeld voor grondaanvallen en heeft een vliegplafond van vijf, hooguit zeven kilometer.


      Lees ook: Hoe verstandig is een MH17-proces in Nederland?
      Het toestel heeft een maximumsnelheid die 150 kilometer lager ligt dan de kruissnelheid van een Boeing-777. Een Soe-25 kan een Boeing op tien kilometer hoogte niet neerhalen. Dat is in principe onmogelijk. In Noorwegen groeien geen palmbomen.”

      Enkele uren na de persconferentie van het Russische ministerie van Defensie zat Loekasjevitsj in de studio van tv-zender RBK. Hij was de eerste die de verklaring van de Russische Federatie naar de prullenbak verwees. Ook in de maanden die volgden nam hij geen blad voor de mond.

      Verwijderen
    2. Neerschieten militaire vliegtuigen
      Vadim Loekasjevitsj (56) weet waar hij het over heeft. Hij studeerde luchtvaarttechniek en ging in 1985 werken bij vliegtuigbouwer Soechoj: eerst in het verre Komsomolsk aan de Amoer, later in Moskou. Loekasjevitsj specialiseerde zich in de ‘survivability’ van militaire vliegtuigen – het minimaliseren van schade door vijandelijk vuur. Maar zijn proefschrift ging over de andere kant van de medaille: hoe je militaire vliegtuigen kunt neerschieten. Loekasjevitsj werkte aan de Soe-25, en aan de Soe-27 ‘Flanker’, de oervader van een lange lijn Russische gevechtsvliegtuigen. Hij schreef mee aan een geheime publicatie over de Amerikaanse A-10.

      Het zijn de jaren waarin Soechoj-ingenieurs een echte Amerikaanse Stinger-raket (door de CIA geleverd aan de mujahedeen in Afghanistan) afvuren op een Soe-25. Loekasjevitsj was daar niet bij, maar hij vertelt er met passie over: „De raket blies een van de motoren op, maar de andere bleef intact.”

      Met de val van de Sovjet-Unie in 1991 raakte de Russische defensie-industrie in het slop, en Loekasjevitsj nam ontslag bij Soechoj. Hij werkte als financieel directeur bij verschillende overheidsinstituten, schreef boeken over luchtvaart. Een daarvan, Ruimtevleugels, maakt nog steeds deel uit van de bibliotheek van het internationale ruimtestation ISS en draait rondjes om de aarde.

      Voor een expert als Loekasjevitsj was de oorzaak van de MH17-ramp meteen duidelijk. De wrakstukken waren over een groot gebied verspreid, wat erop duidde dat het toestel hoog in de lucht uit elkaar was gevallen. Een aanval van een gevechtsvliegtuig – met het boordkanon of een lucht-luchtraket, was daarmee uitgesloten. „De springkop van een lucht-luchtraket is heel klein, drie kilo TNT hooguit. Kun je daarmee een groot vliegtuig in een keer vernietigen? Geenszins.”

      Toen in 1983 een Sovjet-jager boven het schiereiland Sachalin raketten afvuurden op een Boeing-747 van Korean Air, werd het toestel niet uit elkaar gerukt, het verloor hoogte en stortte in zee. „Met een lucht-luchtraket kun je geen Boeing opblazen”, zegt Loekasjevitsj. Volledige zekerheid kwam na een paar dagen, toen hij de eerste foto’s van de wrakstukken zag. „Het was duidelijk dat het toestel was neergehaald door een luchtafweerraket.”

      MH17 liet Loekasjevitsj niet meer los. Geërgerd over wat er allemaal beweerd wordt in de Russische staatsmedia, zegt hij: „Er verschenen allerlei pseudo-ingenieurs, die overduidelijke onzin verkochten. Ik ben zelf ingenieur, en ik vond het een belediging van het vak.”

      Het scenario van een Oekraïens gevechtsvliegtuig blijft een jaar lang de Russische verklaring voor de ramp. Het Russische OM begint zelfs een strafzaak tegen een Oekraïense gevechtsvlieger. Maar in 2015 vordert het werk van de Nederlandse Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) en moet Moskou in de verdediging. De basis daarvoor is al een jaar eerder gelegd: op de persconferentie van 21 juli 2014 toonde het Russische ministerie luchtfoto’s van een Oekraïense Boek-installatie bij het plaatsje Zarosjtsjenske. Op 2 juni 2015 geeft het Russische defensiebedrijf Almaz-Antej, de producent van het Boek-systeem, een persconferentie.

      Verwijderen
    3. Volgens hoofdingenieur Michaïl Malysjevski blijkt uit eigen onderzoek dat de Boek-raket is afgevuurd vanaf een gebied bij Zarosjtsjenske – door Oekraïne dus. De datum van de persconferentie is niet toevallig gekozen: diezelfde dag heeft de OVV een concept-rapport rondgestuurd voor commentaar. Moskou neemt het initiatief met bevindingen die tegengesteld zijn aan die van de OVV.

      Op 13 oktober 2015 presenteert de OVV zijn eindrapport. De conclusie: MH17 is neergeschoten met een Boek-raket vanuit een graanveld in de buurt van Pervomajsky – gebied dat in handen was van pro-Russische separatisten.

      Maar enkele uren daarvoor heeft Almaz-Antej al een tweede persconferentie gegeven, om opnieuw het tegenovergestelde te bewijzen: de raket kwam van Oekraïense kant. Pièce de résistance: een test waarbij een Boek-raket voor de cockpit van een vliegtuig werd afgeschoten. Een compleet zinloze test, zegt Loekasjevitsj, maar de beelden maakten indruk. „Ze wisten heel goed dat er alleen journalisten zouden zitten die de technische details niet begrijpen.”

      Zelf doorzag hij ook niet meteen dat het verhaal van Almaz-Antej niet klopt. „Je moet je er eerst in verdiepen.” In de afgelopen maanden heeft hij alles stap voor stap ontleed. Dat is belangrijk, zegt Loekasjevitsj.

      Russische bevolking gelooft Kremlin
      In het Westen mag er dan enigszins meewarig zijn gereageerd op het verhaal van Almaz-Antej, in Rusland is het nog steeds hét scenario: de versie die wordt uitgedragen door het Kremlin en door de bevolking wordt geloofd.

      In een lang artikel laat Vadim Loekasjevitsj nu zien dat het onderzoek van Almaz-Antej een lange opsomming is van fouten. Sommige fouten kunnen niet per ongeluk zijn gemaakt. „Ze hebben alles naar Zarosjtsjenske toegerekend”, zegt Loekasjevitsj. „Zodat het een Oekraïense raket móét zijn.”


      Lees ook het interview met Peter van der Meer, die zijn drie dochters verloor: ‘Het erge is dat ik ze niet meer ruik, niet meer voel’
      Sinds zijn ontslag komt hij rond van losse opdrachten. Loekasjevitsj schrijft artikelen, geeft adviezen over luchtvaart bij films en series – en laatst nog voor het ruimtevaartpaviljoen op het beroemde Moskouse VDNCh-park. „Als freelancer kan ik me veroorloven om zelfstandig te zijn.” Met een glimlach op het gezicht: „Ik ben hongerig, maar een vrij man.”

      Vadim Loekasjevitsj is vicevoorzitter van de Russische liberale oppositiepartij Parnas. Eind 2017, bij een congres van de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa (ALDE) in Amsterdam, gaf hij Mark Rutte de hand. Ze spraken kort over MH17.

      Loekasjevitsj is nog steeds trots op de wapens waar hij aan heeft gewerkt. „We maakten jachtvliegtuigen om het vaderland te verdedigen tegen de NAVO, tegen het imperialisme. De Boek was bedoeld om Amerikaanse vliegtuigen boven Moskou neer te schieten. Nu zie ik hoe de wapens worden gebruikt om kinderen in Syrië te bombarderen.”

      Hij kijkt uit naar het strafproces tegen vier verdachten, dat volgend jaar begint in de speciaal beveiligde rechtszaal op Schiphol. De ingenieur overweegt een YouTube-kanaal te beginnen waarin hij het proces toelicht voor het Russische publiek. „De Russische propaganda is sterk. Het is belangrijk dat er een objectieve stem klinkt.”

      Op woensdag 17 juli is het vijf jaar geleden dat Malaysia Airlines-vlucht 17 werd geraakt door een luchtdoelraket en neerstortte bij het Oekraïense dorp Hrabove. Alle 298 inzittenden, onder wie 193 Nederlanders, kwamen hierbij om. Met een reeks artikelen staat NRC deze week stil bij deze gebeurtenis. Zaterdag ging het over de nabestaanden. Maandag kwam de crisismanager van Malaysia Airlines aan het woord. Later wordt de nalatenschap van hoogleraar infectieziekten en aidsdeskundige Joep Lange in kaart gebracht, die ook in het vliegtuig zat.

      Verwijderen
  4. Over het NRC artikel:
    Ik hooor het graag van Joop hoe dat zit met die vlieghoofgte van die Su25. Ik denk dat deze deskundige daar fout zit.

    Het mooiste vind ik wel: Deze man bewijst dat er meer persvrijheid is in Rusland dan bij ons.
    Dat hij zijn baan kwijt is: niet best, maar elke 9/11 critic is ook zijn professoraat verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jan,

      "Ik hooor het graag van Joop hoe dat zit met die vlieghoofgte van die Su25."

      Het verhaal in de NRC stuit inderdaad op een aantal problemen waarvoor ik terug moet gaan naar 2013 toen de Nederlandse regering toestemde met een trainingsmissie in Mali.

      Je kan het toeval noemen maar ik besloot na die goedkeuring eens op Wikipedia te kijken wat Mali zoal te bieden had aan bodemschatten. En inderdaad, op Wikipedia stond een gigantische lijst. De volgende dag was die lijst van Wikipedia verdwenen. Ik begon dus 'nattigheid' te voelen, ook waar het Al-Shabaab en Boko Haram betrof, gecreëerd door het westen om haar aanwezigheid in Afrika te rechtvaardigen (hetzelfde als met Islamitische Staat, dus).

      Terug naar MH-17.

      Na de Russische persco van 21 juli 2014 heb ik zowel de Britse als de Nederlandse Wikipedia in de gaten gehouden. Bij de Britse Wikipedia was een persoon met de initialen 'bllct' bijzonder druk om de vlieghoogte van de SU-25 op 7.000 meter te houden onder het argument dat er Russische bots bezig waren de vlieghoogte te wijzigen in 10.000 meter. De Nederlandse Wikipedia pakte het wat drastischer aan en verwijderde de alle technische specificaties van haar Wikipedia pagina betreffende de SU-25. Dit gebeurde voor mijn ogen toen ik op de desbetreffende Wikipedia pagina was, Ik was dus als het ware een ooggetuige.

      Dat bovenstaande niet door mij verzonnen is bewijst Peter Haisenko, die hetzelfde mee maakte op http://www.fliegerweb.com/aktuell/.

      Op 1 augustus 2014 stond dit op fliegerweb...

      https://www.anderweltonline.com/fileadmin/_processed_/2/5/csm_Technische_Daten_Suchoi_Su-25__1.8.2014__76a8a7318f.jpg

      en op 1 sept. 2014 stond er dit...

      https://www.anderweltonline.com/fileadmin/_processed_/5/5/csm_Technische_Daten_Suchoi_Su-25__1.9.2014__ee7e14e4c1.jpg

      Daarnaast hebben wij natuurlijk nog dit beeld

      https://www.anderweltonline.com/fileadmin/user_upload/upload_Redaktion/PDF/Cockpit-MH017.pdf

      ...wat niet door een BUK veroorzaakt kan zijn.

      NRC is mij overigens nog uitleg schuldig over dit artikel, wat dus weer te maken heeft met de Oekraïense leugens dat er geen gevechtsvliegtuigen in de lucht waren, hun radar niet werkte en waarom Pieter Omtzigt monddood gemaakt moest worden.

      https://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/11/boven-oekraine-vond-tijdens-ramp-mh17-een-luchtoorlog-plaats-a1414784

      Verwijderen
    2. Vervolg

      Nu was er ook een flight tracker 'Flight Aware', die haar servers plotseling in onderhoud nam, toen het verhaal naar buiten kwam dat voorgaande MH-17 vluchten een veel zuidelijker koers vlogen dan de MH-17 op 17 juli 2014.

      Overigens, over flight tracker gesproken, het blijkt dat vliegtuigen die chemtrails over ons heen sproeien, niet geregistreerde vluchten zijn.

      Het is maar een weet.

      Verwijderen
    3. Robert Mark is de tweede persoon die op Flight Aware voorgaande MH-17 vluchten een veel zuidelijker koers heeft zien vliegen, de eerste persoon was Vagelis Karmiros.

      Crashed MH17 flight 'was 300 miles off typical course'

      https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10975524/Crashed-MH17-flight-was-300-miles-off-typical-course.html

      Verwijderen
    4. @Jan,

      "Ik hooor het graag van Joop hoe dat zit met die vlieghoofgte van die Su25."

      Tja, je hooort graag van mij hoe het nu eigenlijk zit met die vlieghoogte maar ik zie geen response.

      Verwijderen