vrijdag 18 september 2015

Polen ontmantelt monument jongste Sovjet generaal

De Russische autoriteiten hebben Poolse diplomaten ontboden om uitleg te komen geven over het ontmantelen van een monument in de Poolse plaats Pieniezno. Het beeld eerde een Sovjet generaal uit de tweede wereldoorlog.



"Het herdenken van de geschiedenis is wat mensen onderscheidt van dieren", zei de woordvoerster van het Russische Ministerie van Buitenlandse Zaken op een persconferentie jl. woensdag. Zij bekritiseerde de Poolse regering ook voor het toestaan van de vernieling van andere Sovjet monumenten.

Het (Russische) Ministerie van Defensie noemde het neerhalen van het monument "barbaars" en voegde er aan toe dat het niets meer was dan een goedkope poging van lokale Poolse authoriteiten om de Poolse geschiedenis te downplayen.

"De generaties van Polen die de Nazi's hebben meegemaakt zullen nooit vergeten wat Generaal Chernyakhovsky voor hen gedaan heeft," zei het Ministerie van Defensie. "Het is een schande dat de Poolse authoriteiten zich blind en vergeetachtig tonen. De geschiedenis herhaalt zich altijd en hun gedrag kan weer mogelijkheden bieden aan Nazi's."

Lees meer HIER. Dit nieuws was ook groot nieuws op het Russische Perwi Kanal, gisteren. Niet vergeten moet worden dat de Russen grote offers gebracht hebben bij het bevrijden en ontmijnen van steden als Krakow en Warschau.

82 opmerkingen:

  1. "The US government is fascist."
    Laatste nieuws van "Texas"

    http://www.veteranstoday.com/2015/09/18/neo-american-risks-life-limb-and-citizenship-to-fight-fascists-in-ukraine/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals Libie, fantastisch land dat het was, professioneel kapot gemaakt door NATO op bevel van afgunstige lieden.

    https://www.youtube.com/watch?t=2&v=aJURNC0e6Ek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gadaffi wilde olie handel niet meer in $$$ , maar in 1 Afrikaanse munt, tegen het zere (GoldmanSachs) been

      Verwijderen
  3. Ik hoop dat de russen deze "lieverdjes" naar Syrië halen. Richt ze op Raqqa en vernietig de hele stad. BYE BYE IS. Of die stad gewoon tapijt bombarderen
    http://sputniknews.com/russia/20150915/1027024305/flamethrower-magazine-impression.html
    Of die stad gewoon tapijt bombarderen met stratosfeer bommenwerpers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel kort wat achtergrond:
    Ik ken een Russische kolonel persoonlijk, en ook hij was in zijn jeugd idolaat van The Beatles. Het westen staat voor : kleur, vrijheid, mooie auto's en rijkdom. Àl die zaken ontbraken onder het communisme. Het Westen had een grote aantrekkingskracht. En nog bij vele mensen. En dat was ook terecht, destijds.

    Met de miljarden propaganda die naar Polen zijn gegaan sinds 1990 is het begrijpelijk dat de Polen toch veel voelen voor het westen, en dat ze echt geloven dat Rusland hen niet goed gezind is. Je kan ze zelfs wijs maken dat Rusland Polen wil heroveren.

    Wat is de realiteit?
    1. Het was westers geld en het waren vaak 'Americanised jews' (dixit Bertrand Russell) die de Boshevik revolutie deden slagen. Slechts 25% van de Russen was vòòr de revolutie. In feite is Rusland bezet door de usual suspects, met steun van hun neefjes uit New York.
    Motief van de bankiers ( zoals verklaard in de Overman enquete Comissie in 1920) : Wij steunden de Russische revolutie, zodat Rusland geen competitor op de wereldmarkt zou worden. ( 'links' op verzoek)
    2. Rusland is tweemaal zwaar gehavend door Westerse invaders: Napoleon en Hitler. Stalin eiste in ruil voor het verslaan van Hitler een bufferzone: de landen die we nu het Oostblok noemen: Polen tot en met Bulgarije. Churchill en Roosevelt waren het er uiteraard mee eens. Ze gaven Rusland een welverdiende bufferzone.
    3. Dat betekende wel dat die landen onder hetzelfde euvel leden als Rusland zelf: geen kleur, geen welvaart, geen mooie auto's, geen vrijheid en geen rijkdom. (Allemaal collateral damage van de plannen van die bankiers. En 'communisme' was de enige mogelijkheid voor de joden om 'gelijk' te worden aan de Russen, en zo binnen no time de baas te worden in het land. De facto. niet de jure. )
    4. Toch even noteren: Het scheelde een haar of Hitler had de oorlog gewonnen. De enorme opoffering van de Russen heeft ons de overwinning geschonken, en niks anders.
    Ook de Polen zouden nooit bevrijd zijn als de Russen niet die 26 miljoen mensen hadden geofferd, en snel de handdoek in de ring hadden gegooid zoals .... ( Ik zal geen namen noemen. Het zijn er ook te veel).
    5. De neocons hebben op allerlei manieren duidelijk gemaakt - en bewezen met hun daden- dat ze de wereld willen blijven controleren, en dat ze daar àlles voor zullen doen. Landen vernietigen aan de lopende band, bijvoorbeeld.
    Putin heeft in 15 jaar nog niet 1 vierkante meter land bezet van gebied dat in 1992 vrijwillig is afgestaan. Het verwijt dat hij dat van plan zou zijn is compleet belachelijk. De tekst die als 'bewijs' daarvoor dient, toont dat ook al aan: zijn speech uit 2005.
    6. Wat we nu meemaken is een langdurige poging van Amerika, en dan in feite alleen van de Neocons ( grotendeels joods. In elk geval joodse agenda) om Rusland zwak ziek en misselijk te maken. Zo nodig zal het vernietigd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enkele dagen geleden schreef ik over ene Joseph Cohen, een joodse settler die zich voor deed als moslim en er in slaagde om 4 maal het wereldnieuws te halen, vermomd als moslim-extremist.
    Nu is er weer zo'n geval in Florida.

    Joop.nl heeft er een artikel over:

    http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/33825_joodse_amerikaan_achter_oproep_tot_aanslag_op_bijeenkomst_met_wilders/

    Een van de reacties op dat artikel vind ik erg leuk. ( Van een half-joodse vrouw, nota bene.)

    Ik geeft die hier volledig weer:

    Het doet me denken aan iemand van de LPF die zichzelf ook dreigbrieven stuurde.
    Ik heb daarna bedacht dat Wilders niks zou voorstellen als hij niet bedreigd werd. Daarom stuur ik 'm dan ook af en toe wat dreigbrieven. Hij betaalt me daar dan ook goed voor.
    [ ....]
    Voor het luttele bedrag van € 1,- per dag bedreig ik iedereen, zogenaamd als moslim, die abonnee bij me wordt.
    Ik stuur dan zo iemand -- in slecht Nederlands uiteraard -- iets waar men bang van kan worden. Die hoeft die alleen maar uit te printen en aan iedereen laten zien zodat hij/zij/het gewoon naar een moslim kan stappen en zeggen dat die hier niet hoort en dient op te sodemieteren.
    Een kopietje van die dreigbrief stuur ik naar de politie zodat die ook kan zien dat er sprake was van bedreiging.
    Ik ga het zo regelen dat ik uiteraard automatisch € 30,- per maand van m'n abonnee kan afschrijven. Als die niet betaalt bedreig ik 'm niet meer. Dan kan hij in de bak terecht komen als hij mensen discrimineert of vals beschuldigd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zal je deze cartoon van Charlie Hebdo ook wel kunnen appreciëren?

      http://whatreallyhappened.com/IMAGES/hebdodrownedsyriankid.jpg

      Verwijderen
    2. Ik kan de cartoon niet goed plaatsen, Joop.
      Mijn punt is: Joodse mensen die zich voordoen als moslim en dan de moslims in een kwaad daglicht zetten. Hier zie ik een moslim jongetje dat verdrinkt, en de idee dat Christenen beter zijn omdat die denken over water te kunnen lopen.
      Ik zie het even niet.

      De regel hierboven van Ali Wijnhold vind ik schitterend: "Als die niet betaalt bedreig ik 'm niet meer."

      Verwijderen
    3. "Ik kan de cartoon niet goed plaatsen, Joop."

      Dat verbaast mij niets, er zijn wel meer dingen die je niet goed kan plaatsen terwijl het op je ontbijtbordje wordt geserveerd.

      Verwijderen
    4. Joop Joop, waarom vraag je er nu om dat ik je weer af straf? ( reactie op Joop 01.14)

      Vriendelijkheids-modus uit. Harde waarheids-modus aan.

      Je snapt er de ballen van, Joop.
      De clou is: Joodse individuen doen zich met grote regelmaat voor als moslim en plegen dan daden of zoeken publiciteit met de bedoeling alle moslims zwart te maken.
      Ik kan dat niet apprecieren, ik vind het juist afschuwelijk.

      Jij plaats een cartoon van Charlie Hebdo: die apprecieer ik al helemaal niet.
      In de cartoon zien we 'het bewijs dat Europa Christelijk is': want christenen kunnen gewoon over water lopen , terwijl moslims dat niet kunnen en verdrinken. ( Het zal wel bedoeld zijn om te lachen met de bootvluchtelingen die in de middellandse Zee verdronken. )

      Wàt heeft dat met mijn melding van de joodse False Flags te maken?

      ----
      Een ander voorbeeld van een post die nergens op slaat is jouw post van 20,59 uur, vlak onder deze post.
      Het artikel van Engdahl is prima , maar je citeert er los wat zinnen uit, en de lezers heeft geen idee waar het over gaat. Op het eind voeg je nog wat kreten toe. ( Omdat het een interessant artikel is, heb ik het zelf ook behandeld in een post. Maar hopelijk wel iets coherenter dan jij.)

      Het lijkt nog allemaal koek en ei, want Oligarch reageert op je,dus dan zal het wel goed zijn.
      Maar hij komt eigenlijk met een heel ander onderwerp. Jij hebt het over de oliebelangen, en Oligarch bespreekt Sutton en dat gaat over technologie die door de Amerikanen verkocht wordt aan landen die officieel in een wapenwedloop met de VS zijn.
      --
      Daarna reageer jij heel enthousiast, want volgens jou gaat het nu ineens over professoren die ontslagen worden omdat ze bepaalde gevoelige zaken aan de orde stellen.

      De heren gooien alles door elkaar en op een hoop.

      Mij best, maar als je dan mij voor rotte vis gaat uitmaken omdat ik op zachtaardige manier zeg dat je post niet begrijpelijk is, dan vraag je om een afstraffing zoals deze.

      Verwijderen
  6. Quotas could be agreed so that Russia and Saudi Arabia and OPEC act much as the Anglo-American oil companies did in 1928 to end literal wars between the British Rothschild group behind Royal Dutch Shell and the Rockefeller Standard Oil companies for world oil market control, wars that raged across the world from Mexico to Baku, from Kuwait to Texas.

    The Anglo-American oil wars were ended in a meeting at the Achnacarry Scotland castle of Royal Dutch Shell’s Sir Henry Deterding in 1927. The American and British oil companies formally agreed to a “ceasefire” which resulted in the creation of the enormously powerful Anglo-American oil cartel, later dubbed the ‘Seven Sisters.’ The peace agreement was formalized in 1927, at Achnacarry, the Scottish castle of Shell’s Sir Henri Deterding. John Cadman, representing the British government’s Anglo-Persian Oil Co. (British Petroleum), and Walter Teagle, president of Rockefeller’s Standard Oil of New Jersey (Exxon), gathered under the cover of a grouse shoot to create the most powerful economic cartel in modern history. The Seven Sisters were effectively joined at the hip, acting in the world as one at least until 1945.

    Their secret pact was formalized as the ‘As Is’ agreement of 1928, or the Achnacarry Agreement. British and American oil majors agreed to accept the existing market divisions and shares, to set a secret world cartel price, and to end the destructive competition and price wars in what became the Red Line Agreement. Britain forced a weakened France to agree in 1927 to let the Americans into the Middle East and revise the secret wartime Sykes-Picot accords to reflect that. A Red Line was drawn from the Dardanelles down through Palestine, to Yemen and up through the Persian Gulf.

    The Anglo-American Red Line Agreement has led to oil wars and world wars since 1928

    http://journal-neo.org/2015/09/16/opec-russia-and-the-emerging-new-world-order-emerging/

    - The Soviet Union did more than any other country to defeat Hitler;

    - Many Zionists collaborated with the Nazis;

    - Hitler had many supporters in the USA.

    Hieraan kan ik zelf nog toevoegen:

    - Sir Henry Deterding, topman van Royal Dutch Shell, die Hitler ook financierde;

    http://journal-neo.org/2015/09/18/top-ten-forgotten-facts-about-the-second-world-war/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil nog dit interview met Antony C Sutton toevoegen
      Antony C Sutton: Wall Street and the rise of Hitler & communism
      https://www.youtube.com/watch?v=Sah_Xni-gtg

      Door gedegen onderzoek kwam de professor erachter dat het regime in de VS, de communisten in Rusland en het nationaal socialisme in Duitsland alle drie door dezelfde financiers van wallstreet werden gefinancierd en ondersteund.
      Toen hij over dit onderwerp ging schrijven en vertellen is hem door stanford gevraagd om hiermee te stoppen. Hij weigerde en even later werd hij ontslagen.

      Verwijderen
    2. Hoe meer aanvullingen die deze stelling onderbouwen hoe beter!

      "Toen hij over dit onderwerp ging schrijven en vertellen is hem door stanford gevraagd om hiermee te stoppen. Hij weigerde en even later werd hij ontslagen."

      Ik heb een tijd geleden met Prof. Steven Jones gecorrespondeerd over wat hij gevonden had in het stof van de WTC gebouwen en hij vertelde mij hetzelfde. In zijn geval was het George W. Bush himself die van de baas van Brigham Young University eiste dat Steven Jones ontslagen moest worden.

      Verwijderen
    3. Betreft de video met Antony Sutton. (die Oligarch linkt.)
      Hem wordt gevraagd: "Waarom zou Wall Street geld hebben gegeven aan de Bolsehvieken?"
      Sutton antwoordt dan ( op min. 19): "Ik denk dat ze het deden om Rusland als competitor uit te schakelen."
      Dat is precies wat ik hierboven schreef ( post van 18.29). De link die ik er bij zou geven (als iemand er om zou vragen) komt uit het boek van Sutton. Hij citeert daar een bankier die dit als motief geeft aan de Enquete Comissie van het Congres.
      Het is dus niet alleen Sutton eigen visie, het werd door de bankiers zelf gezegd!
      Maar volgens mij is het maar de halve waarheid.
      Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat het de enige mogelijkheid was voor de joden om dat machtige Rusland over te kunnen nemen: door de religie af te schaffen. De adel en clergy te doden en te verklaren dat de arbeiders nu de macht hadden en dat iedereen gelijk was. Lees Yuri Slezkine over de pijlsnelle Sociaal Economische stijging die daarna het joodse volksdeel ten deel viel. De Pale stroomde leeg, de steden vol.

      Verwijderen
    4. Hier een korte video van Sutton over de Rus Revolutie. Totaal 13 min. Vanaf minuut 10 meldt hij dat het Rusland onder de Tsaar op technologisch gebied gelijk stond aan het Westen: ze hadden twee eigen autmerken, ze hadden vliegtuigen met enorme vleugel-breedte etc. https://www.youtube.com/watch?v=PaFklTLNy8c

      Verwijderen
  7. Ray McGovern en Elizabeth Murray op rondreis door Duitsland

    Doch die deutsche Mainstream-Presse ignorierte, wie miteinander abgesprochen, die Veranstaltung – was wohl vor allem an den Antworten lag, die McGovern und Murray gaben.

    Allein die Tatsache, dass der deutsche Mainstream kein Interesse an dem Vortragsabend im Herzen Berlins – nur wenige Minuten von dem ARD-Hauptstadtstudio entfernt – zu haben scheint, bestätigt alles, was die beiden im Laufe des Abends sagen werden.

    Tja, dan doen wij dat hier anders hé? "...wie miteinander abgesprochen..."!

    http://www.rtdeutsch.com/32174/meinung/ex-cia-analyst-ray-mcgovern-und-elizabeth-murray-in-berlin-direkte-einblicke-in-das-zentrum-des-imperiums/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind trouwens dat er in Nederland veel te weinig initiatieven ontplooit worden om dit soort avonden ook hier te organiseren. Je krijgt de informatie uit de eerste hand aangereikt.

      Verwijderen
  8. Ray McGovern in een radio interview over de Syrische gifgasaanval, Oekraïense Coup d' Ëtat, MH-17 en hoe de VS intelligence community door het Witte Huis aan de kant wordt gezet omdat het niet past in hun policy.

    http://keepingdemocracyalive.com/was-a-free-press-shot-down-with-that-ukraine-jet/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is het jullie ook opgevallen hoe ongenadig hard Jeremy Corbyn wordt afgemaakt (belachelijk gemaakt) door de MSM ? Pff. Ik heb nooit zo van extreem linkse politici gehouden, maar ik heb toch echt het idee dat hij een gevaar is voor de status quo. Ik verwacht dat hij het heel goed gaat doen.

    Er is in Amerika een grappige trend gaande en dat is dat politici die door de msm de grond in worden geboord populair worden en dat politici die door de msm de hemel in worden geprezen het slecht doen.
    We zullen zien of die trend zich ook in Engeland gaat voordoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @oligarch,

      Ik denk dat mensen langzaam aan het wakker worden zijn. Dat geeft de verkiezing van Jeremy Corbyn in ieder geval aan. David Cameron ziet zijn verkiezing als een bedreiging voor de staatsveiligheid, ja, zelfs voor de veiligheid van Britse burgers. Het is precies hetzelfde als het gesteggel hier in Nederland. Heeft Wilders gelijk als hij zegt dat het Nederlandse parlement een "nep parlement" is? Heeft Pechtold gelijk als hij zegt dat "Wilders dan wel deel uitmaakt van dat nep parlement", maar niet op het idee komt dat Wilders juist in het parlement zit om het als nep parlement te exposen?

      http://rinf.com/alt-news/latest-news/uk-parliament-fire-declining-netanyahu-arrest-petition/

      Verwijderen
  10. Hahahaha. Ja, weg ermee

    Wat werd Mark Rutten vandaag weer opgehemeld in het corporatistische propaganda vodje. Verschrikkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maakt toch niet uit als hij K.I.A.?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De fed heeft in hun laatste uitspraken gehint naar NIRP. Negative interest rate policy.

    Wat zullen de gevolgen zijn.
    http://www.zerohedge.com/news/2015-09-18/fed-opens-negative-interest-rate-pandoras-box-what-happens-next

    Het bezitten van een paar bitcointjes kan dan geen kwaad denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. By the way, heeft iemand enig idee waarom in Den Haag niemand op het lumineuze idee komt om de regime change in Syrië te stoppen? Wij hebben wel "Willy Wortels", zoals Stef Blok, die leegstaande kantoorgebouwen als onderkomen voor vluchtelingen beschikbaar wil stellen. Waarom worden er allemaal van die rare oplossingen bedacht terwijl de meest logische oplossing voor de hand ligt?

    STOPPEN MET DIE KUT OORLOGEN !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja, dat lijkt mij een logisch gevolg. Ray McGovern had het er ook al over. Ik ga steeds meer de kant op dat MH-17, MET OPZET, door SU-25's is neergehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn in de VS niet een héél klein beetje gek.

    US Presidential Candidate Offers Recipe for Nuclear War With Russia

    http://sputniknews.com/politics/20150918/1027168153.html

    Missile Defense Not Enough: Pentagon Open to Preemptive Strikes

    http://sputniknews.com/us/20150917/1027108305/missile-defense-preemptive-strike-pentagon.html#ixzz3m88gAnhT


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carly Fiorina is de voormalige directeur van Hewlett Packard. Weer een voorbeeld van het samensmelten van politici en too big to fail corporaties. Bovendien is ze adviseur van John Mccain. Tsja, dat zijn een stelletje gekken.

      Verwijderen
  16. Ik heb laatst ergens gelezen of gehoord dat Polen heel uitdagend gedrag vertoonde t a v Duitsland, en dat Hitler meermaals heeft gewaarschuwd vòòr hij aan viel.
    Dat doet me denken aan Saddam die ook werduitgedaagd door het veel zwakkewre Kuweit, en uitdrukkelijk waarschuwde voor hij aan viel.
    Ik ben er van overtuigd dat Kuweit een lokaas was voor Saddam, en dat de Kuweiti's misleid zijn om zich zo te gedragen.
    Mogelijk dat de Polen precies dezelfde rol speelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Dawg,

    Verbaast mij niets. Poetin zegt ook over materiaal m.b.t. 9/11 te beschikken en dreigt deze openbaar te maken. Waarom hij het nog niet heeft geopenbaard is voor mij een raadsel, maar ook daar zullen wel afspraken over zijn gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Dawg,
    U weet het misschien niet, maar volgens mij hebben de usual suspects onze wetgeving zodanig gemaakt dat wij asielzoekers die aan de termen van de asielwet voldoen, niet kunnen weigeren. Ze hebben dus RECHT op asiel.
    ( Volgens mij. Ik ben niet helemaal zeker).
    De asiel procedure is alleen het onderzoeken of ze aan de criteria voldoen. Zo ja: dan krijgen ze asiel.

    Als jouw land is vernietigd en het land dat dit heeft gedaan heeft een asiel-wet die hen dwingt om jou op te nemen, dan heb je dus het recht op asiel.
    Als dat land dan de hekken sluit, dan heb je alle recht om dat asiel op te eisen.
    Nogmaals ( ik zal het blijven herhalen) : ik ben ook niet blij met al die asielzoekers/eisers, maar zij zijn niet schuldig.
    U moet uw peilen richten op de schuldigen, niet op de slachtoffers.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. "U moet uw peilen richten op de schuldigen, niet op de slachtoffers."

    Ja, doe eens wat. Vraag eens aan Mark Rutte waarom hij de meest rare oplossingen verzint om vluchtelingen op te vangen terwijl de oplossing voor de hand ligt? Waarom vraag je dat niet aan Rutte, Jan? Bang dat je de kous op je kop krijgt en de AIVD aan de deur krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Dawg,

    Ik heb je link net gelezen en er is voor mij niets duister aan. Ik combineer zaken met elkaar, zoals de uitspraak die de echtgenote van de piloot in een RT docu heeft gedaan, het werd haar verboden om het lichaam van haar man in de kist te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veiligheids garanties aan Polen ( ipv duitsland), bedoelde U ongetwijfeld.

    Fijn dat U het ook zo ziet dat Duitsland mogelijk de oorlog is ingelokt.
    Nu denk ik wel dat Hitler er ook niet echt afkerig van was,maar dat de àndere partij ( Engeland, Frankrijk, VS) het óók wilde, dat is toch wel een nieuw idee voor mij. En dat zou dan toch een beetje blijken als ze Polen niet afremden in hun uitdagend gedrag t..o.v. Hitler. Het is zulk riskant van Polen, dat je moet geloven dat ze juist opgestookt zijn om Hitler te jennen.

    Ik weet er verder veel te weinig van om er een oordeel over te hebben. ( En het is zo'n wirwar van feiten dat het ook erg moeilijk is om er een stevige opinie over te ontwikkelen.
    Over de VS en haar agressieve oorlogen is dat veel gemakkelijker, omdat het allemaal erg duidelijk is.)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een reactie op de post van Joop, gisteren 20.59 uur.

    Het betreft een belangrijk artikel van Engahl waarin die meldt dat de Saudi's aan Rusland hebben aangeboden om lid van OPEC te worden.
    Voorlopig ziet Rusland af van de eer, o.a. omdat SA zich zelf niet aan de quota afspraken houdt.
    Engdahl denkt dat het toch een keer zal gebeuren, en dat er dan een heel machtige groep landen komt ( Rusland en de Olielanden van het MO met SA en Iran) die de VS dan definitief buiten spel zetten, ook omdat de VS zich zo gruwelijk agressief heeft gedragen de afgelopen eeuw.

    Tot zover allemaal veelbelovend, en goed te volgen.
    Maar wat ik niet goed begrijp in dat artikel dat is dat hij zegt dat de Grote Olie maatschappijen in 1927-28 een deal maakten om elkaar niet meer op leven en dood te bevechten ( letterlijk in oorlogen), maar juist samen te werken. Enkele regels verder rept hij over die zelfde overeenkomst (de Red Line Agreement) die dan de 88 jaar daarna zouden hebben geleid tot olie-oorlogen en zelfs wereldoorlogen.

    Wellicht bedoelt hij dat de oorlogen nu niet een gevolg waren van onderling concurrerende 'Seven Sisters', maar van hun manipulaties (ten eigen bate\) die tot oorlogen leidden.
    Maar OPEC is in feite weer een opponent van het Olie Cartel.

    Hoe het ook zij: een interessant artikel.
    Elders las ik dat de situatie in Saudi Arabië behoorlijk precair is op dit moment: volop hommeles in de regerende elite en veel te weinig inkomsten om de uitgaven te dekken. ( Misschien inderdaad verstandiger om nu vrede te sluiten met Iran en Assad? Hopen op 'reconciliation? )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan,
      Dat van die olie oorlog tussen de Rockefellers en de Rothschilds heb ik ook niet begrepen. Volgens mij hebben de Rothschilds de Rockefellers groot gemaakt (meegeholpen met kapitaal) in Amerika.

      Het grote destabilisatie programma (arab spring) van de zionistische anglo amerikaanse centrale bankiers maffia moet door rollen naar het oosten en alles daar moet in veranderen in falende staten. Dus zeker ook KSA en turkije. Ik heb het idee dat de Saudi apen daar nu ook achter komen. (Erdogan niet. Die denkt nog steeds dat hij de grote kalief van het kalifaat kan worden.LOL)
      Sisi is grote vrienden met Poetin. Sisi heeft een goede relatie met KSA. Rusland mag in KSA kerncentrales bouwen. Ze bespreken wapendeals met elkaar. Langzaam aan wordt KSA uit de zionistische anglo amerikaanse centrale bankiers maffia invloedsferen geweekt.

      Verwijderen
  23. ( Herhaling van post hierboven. Zou jammer zijn als ie gemist werd...)

    Joop Joop, waarom vraag je er nu om dat ik je weer af straf? ( reactie op Joop 01.14)

    Vriendelijkheids-modus uit. Harde waarheids-modus aan.

    Je snapt er de ballen van, Joop.
    De clou is: Joodse individuen doen zich met grote regelmaat voor als moslim en plegen dan daden of zoeken publiciteit met de bedoeling alle moslims zwart te maken.
    Ik kan dat niet apprecieren, ik vind het juist afschuwelijk.

    Jij plaats een cartoon van Charlie Hebdo: die apprecieer ik al helemaal niet.
    In de cartoon zien we 'het bewijs dat Europa Christelijk is': want christenen kunnen gewoon over water lopen , terwijl moslims dat niet kunnen en verdrinken. ( Het zal wel bedoeld zijn om te lachen met de bootvluchtelingen die in de middellandse Zee verdronken. )

    Wàt heeft dat met mijn melding van de joodse False Flags te maken?

    ----
    Een ander voorbeeld van een post die nergens op slaat is jouw post van 20,59 uur, vlak onder deze post.
    Het artikel van Engdahl is prima , maar je citeert er los wat zinnen uit, en de lezers heeft geen idee waar het over gaat. Op het eind voeg je nog wat kreten toe. ( Omdat het een interessant artikel is, heb ik het zelf ook behandeld in een post. Maar hopelijk wel iets coherenter dan jij.)

    Het lijkt nog allemaal koek en ei, want Oligarch reageert op je,dus dan zal het wel goed zijn.
    Maar hij komt eigenlijk met een heel ander onderwerp. Jij hebt het over de oliebelangen, en Oligarch bespreekt Sutton en dat gaat over technologie die door de Amerikanen verkocht wordt aan landen die officieel in een wapenwedloop met de VS zijn.
    --
    Daarna reageer jij heel enthousiast, want volgens jou gaat het nu ineens over professoren die ontslagen worden omdat ze bepaalde gevoelige zaken aan de orde stellen.

    De heren gooien alles door elkaar en op een hoop.

    Mij best, maar als je dan mij voor rotte vis gaat uitmaken omdat ik op zachtaardige manier zeg dat je post niet begrijpelijk is, dan vraag je om een afstraffing zoals deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Joop,
    als jij het zo belangrijk vindt dat die oorlogen stoppen, zeg ons dan een s heel precies: wie veroorzaken die oorlogen, en wat zijn hun drijfveren? je zult het vast wel af en toe ergens vermeld hebben, maar ik herinner het me niet.
    En met de term 'Amerika' ben ik niet tevreden.
    WIE in Amerika ?
    Probeer dat nu eens zo goed mogelijk uit de doeken te doen.
    Daar leren we allemaal van.
    Daar moet onze discussie over gaan: over de veroorzakers van alles wat hier steeds maar weer wordt benoemd. En over hun mogelijke motieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Dawg:
    O ja, zijn het aanvallers?
    In Neurenberg is weinig goeds gebeurd, maar wat wel belangrijk was is dat men daar vast stelde dat degene die met een oorlog begint, die met geweld begint, veel meer schuldig is dan degene die misdaden begaat die daar een reactie op zijn.

    Deze asielzoekers zijn echt niet begonnen.
    Hun landen zijn echt niet door henzelf tot onstabiele naties geworden.
    De 'Arab Spring' is toch echt een bedenksel van de VS. ( Gene Sharp, Otpor, Bernard Henry Levie, Oded Yinon.)
    Wij hebben toch echt er alles aan gedaan dat deze mensen hun leven is ontwricht, hun huis afgebrand en dat ze soms al jaren in tenten in Turkije wonen onder onmenselijke omstandigheden.
    Wij ( onze bondgenoten de VS en Turkije ) hebben deze mensen toch echt zelf hierheen gestuurd ( de sterke jongemannnen eerst) , enkele weken of maanden geleden, omdat dit in onze strategie past.
    Ze hebben dat echt niet zelf besloten.

    En nu staan ze al dagen in niemandsland, en als ze dan, na een jarenlange hel - door Ù veroorzaakt, beste Dawg - met stenen gaan gooien, dan zegt U: "Dit zijn geen asielzoekers. Dit zijn aanvallers."

    Mijn reactie daarop is dan: 'Dawg is geen mens. Dawg is een beest. "

    Put it in your pipe and smoke it.

    --
    @ Joop. Je reactie slaat weer eens nergens op, Joop.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kende John Helmer niet, maar heb gisteren eens gekeken.
    Hij noemt zichzelf 1 van de 5 grote journalisten (in de laatste 2 eeuwen) waar het Rusland betreft.
    Bescheidenheid siert de mens.

    Ik las de artikelen over de Hollandse bloemen-mafia, en herkende een post die Ben hier heeft geplaatst, waarin hij dat artikel citeert.
    Ik heb dat toen de grond in geboord.
    Het is ontzettend kostbaar om goede bloemen te kweken. Dat moet worden terugbetaald door de bloemen die je daarna verkoopt. Het telen van die bloemen is niet zo moeilijk.
    Als je dus de basisplanten steelt van de Hollanders, dan kun je je bloemen veel goedkoper op de markt zetten. Maar dan wordt er geen R&D meer gedaan, en houdt het na verloop van tijd gewoon op met de bloemenhandel.
    John Helmer is te kortzichtig en zegt gewoon: die Hollanders staan niet toe dat de Zimbabwaanse boeren hun bloemen direct aan Moskou verkopen, dus de Hollanders zijn Maffia. Onzin.
    Bovendien: Er gaan nog altijd van die kwekers failliet, dus zo eenvoudig is dat vak ook niet.




    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prima overzicht met betrekking tot de situatie in Syrië: http://www.moonofalabama.org/2015/09/russia-increases-pressure-to-stop-the-war-on-syria.html

    Turkije heeft besloten om de vluchtelingen ( die men jarenlang verbood om te vertrekken) te helpen naar Europa te vertrekken.
    Erdogan doet dat natuurlijk niet zonder akkoord van de VS.
    In de VS wordt de overlast voor Europese landen nu gebruikt om een nieuwe aanval op Assad te bewerkstelligen. ( Dàt is het doel van die vluchtelingenstroom)
    Onder het mom: humanitair noodzakelijk.
    Het is natuurlijk juist andersom, want Assad is de meest verkozen oplossing voor de problemen voor Syrië, zo blijkt uit een poll onder alle Syriers.
    ( http://www.moonofalabama.org/2015/09/some-syria-news-items.html )
    En ook: in het door Assad gecontroleerde gebied zijn 7 miljoen Syrische vluchtelingen aanwezig. Die moeten wéér verder vluchten als Assad wordt gebombardeerd.
    Ondertussen maken de Russen duidelijk dat ze Assad zullen helpen als hij daar om vraagt, en Assad zegt dat hij de russen zal vragen, indien nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet meer dan 1/3 van de vluchtelingen komt uit Syrië. Op papier komen ze allemaal uit Syrië.

      IS is daar vanwege Assad. Assad de grote boeman. We moeten Assad laten verdwijnen, dan verdwijnen ook de problemen met IS en dus ook met de vluchtelingen..........Nederlanders geloven op dit moment nog heel veel van wat de autoriteit hun verteld. Knap werk van de social engineers. Maar ja, voor hoe lang nog.

      Verwijderen
  28. Als het hier over Syrië en vluchtelingen gaat is de column van Youp geheel on topic. En leuk. http://www.nrc.nl/youp/2015/09/19/testosteronbommen/
    ( Ik heb een afkeer van alle humor die ten koste van mensen gaat, dus zeker ook van Youp. Maar ja, het is vaak wel leuk natuurlijk.)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In het MoA artikel waar ik de link van gaf kun je lezen dat de franse consul van Bodrum met verborgen camera is gefilmd. Zij verkoopt kleine rubberbootjes aan de mensen die naar Kos willen varen. Ze zegt op verborgen camera dat de Turkse gouverneur, de gemeente en de havenmeester van Bodrum allemaal mee werken aan de exodus van vluchtelingen.
    Het is gewoon in de VS besloten, en Erdogan voert het uit.
    Zo eenvoudig ligt het.

    En die Grieken denken natuurlijk: we gaan geen moeite doen om ze tegen te houden , ze gaan toch lekker naar Duitsland. Met dat land hadden we nog een appeltje mee te schillen.

    Hier de tekst uit MoA:

    On Sept. 11, French Foreign Minister Laurent Fabius suspended his country’s honorary consul in Bodrum after learning that she had been helping refugees leave for Europe illegally. In a conversation filmed by hidden camera for France’s Channel 2, the consul, who sells refugees rubber dinghies intended for use in a pool, not the open seas by which they hope to reach the Greek island of Kos, said, “The municipality is helping with the traffic [of refugees by sea]. The harbormaster is helping with their trafficking. The governor of the district is helping with their trafficking.”

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wow....

    Vluchtelingen stroom is georchestreerd en hier mag voorlopig geen einde aankomen. Als mensen massaal in opstand komen, dan stopt de stroom aan vluchtelingen omdat politici dan gedwongen worden om de grenzen te sluiten en dat mag niet van de NATO. (de militaire tak van de zionistische anglo amerikaanse centrale bankiers maffia)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Russen in Latakia.
    https://www.youtube.com/watch?v=PlChgcFnGFU

    Hun moraal is erg hoog. Geloof niet de msm propaganda.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik neem aan dat je boos bent over mijn uitspraak op de post om 7.46 uur.

    Die uitspraak komt voort uit het feit dat het beestachtig is om mensen hun leven te vernietigen, en als ze dan naar jou toe vluchten, hen van 'een aanval' te beschuldigen. Als je dat doet ben je nog helemal niet op het niveau van fatsoen en verdraagzaamheid. Dan ben je nog gewoon kortzichtig, dom en beestachtig.
    Je zult het p[as begrijpen als het jezelf zal overkomen, vermoed ik. ( Niet dat het mij is overkomen, gelukkig. Maar ik heb een redelijk intact inlevingsvermogen. )
    Ik heb erg weinig boeken gelezen, een kijk ook helemaal niet op naar mensen die dat wel gedaan hebben. Ook zonder veel boeken te lezen is het mogelijk je een vrij goed beeld van de realiteit te vormen.

    Er zijn heel weinig professoren waar ik tegen op kijk. Niet uit gebrek aan respect voor mensen in het algemeen, maar uit minachting voor hun belabberde interesse in de waarheid en gebrek aan eenvoudig redeneer-vermogen.
    ( Bijvoorbeeld Mathieu Segers van de UU. De man heeft boed aan de handen hangen, maar beseft dat wellicht niet.)

    Uw boycot schaadt mij verder niet, dus dat is geheel aan U.

    ( Weet U zeker dat er geen ander motief speelt, op de achtergrond. U zou me zonder moeite onder tafel kunnen argumenteren, neem ik aan? )

    BeantwoordenVerwijderen
  35. U zou niet meer op mij reageren... dat heeft dan precies 2 uur en 3 minuten geduurd.
    Voor mij verandert er niks hoor. Ik blijf gewoon uw posts steunen als ik ze goed vind, en bekritiseren als ik ze onjuist vindt. Ik ben ook helemaal niet boos op U persoonlijk. Ik ben alleen boos omdat half nederland de vluchtelingen veroordeeld : 'Het zijn opportunisten die een beter leven wensen/ ze komen helemaal niet uit Syrié etc.etc. "

    Wat maakt dat uit? Zijn wij niet uit opportunisme naar Canada en al die andere landen geëmigreerd? We hebben zelfs de halve wereld gekoloniseerd.

    De reportage van Karskens is illustratief: "Deze mensen zijn helemaal niet in een onveilige situatie, ze zijn alleen maar op zoek naar een beter leven" waarmee het dus gewoon economische gelukszoekers zijn... ?

    Wat een onzin !
    Ze hebben de universiteit afgemaakt en zitten soms al jaren in een tentje in Turkije. Waarom? Omdat WIJ hun huis hebben verwoest en hun stad.
    En nu zijn ze het beu en het komt de VS goed uit om ze nòg maar eens als pion in te zetten, en dus vertrekken ze nu naar onze contreien.

    En nou zijn ZIJ de boosdoeners !
    Nee. De boosdoeners zijn de mensen aan de basis van de problemen. Diegenen die beginnen om in een ander land de bestaande structuren bewust te vernietigen. Lees het Yinon Plan.
    WIJ zijn en blijven schuldig, en niet een afgestudeerde jongeman die iets van zijn leven wil maken en niet langer in een tentje wil wonen.

    Als de schrijvers van deze blog al niet de discipline kunnen opbrengen om de zaken zo te analyseren, dat is er voor de rest van het land geen enkele hoop.
    En niemand van de pundits op dit blog heeft deze analyse van mij bestreden, zover ik weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ Dawg.
    Ja, de beelvorming is dat het zielige vluchtelingen zijn, en dat valt in de praktijk vaak nog wel mee.
    Maar ze zijn wel slachtoffer, want hun huis en haard zijn ze kwijt.
    Dat is niet hun schuld, maar onze schuld.
    ( Ik blijf het herhalen, zoals U ziet.)

    De zieligheid wordt benadrukt door de media omdat er de agenda is: 'Deze ellende is de schuld van Assad, en dus moeten we nu echt ingrijpen en Assad uitschakelen."
    Kinderen van 5 kun je al duidelijk maken dat er veel meer vluchtelingen zullen komen als Assad weg is en ISIS aan de macht komt. Maar gerenommeerde journalisten kunnen blijkbaar niet zo ver vooruit denken. . Dat toont aan dat ze niet oprecht kùnnen zijn. Die journalisten mòeten wel hoeren zijn van de Grote Vernietigers uit Amerika. Lees het Yinon Plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Leuk Dawg dat U zichzelf zo duidelijk exposeert voor wat U bent.
    U bent òf onwetend en niet bijster slim.
    Òf U bent een schaamteloze propagandist voor Israel.

    Laat oik aardig voor U zijn en er van uit gaan dat U onwetend bent en niet erg slim.
    1. Het is een video van MEMRI. Dat is een joodse propaganda organisatie die allerlei zaken uit de moslimwereld waar elke moslim zich voor schaamt, vertaalt naar het Engels en op grote schaal verbreidt.
    Je kunt MEMRI niet als serieuze bron hanteren voor 'wat het geval is in de wereld.' Het zijn professionele moslikm-bashers tot en met.
    Dus dat wijst er op dat U onwetend bent.

    Dan wil ik nog even zeggen waarom U niet bijster slim bent.
    Boven de video staat dat het hier een top-imam betreft.
    Maar aan alles is te merken dat het hier een man van weinig aanzien betreft.
    Hij staat te schreeuwen in een gebouw en achter hem lopen volop mensen rond. Eén man zit verderop wat oneerbiedig en verveeld te kijken. Luister hij naar de top-imam, of zit hij daar toevallig ? We krijgen ook geen zich top zijn toehoorders. Zijn die er wel, of haalt iedereen de schouders op voor deze top-imam?

    Dat er flink gewerkt wordt door MEMRI kun je zien als je de naam van deze TOP imam googled: er zijn zeker 100 websites die deze speech vermelden, terwijl die nog pas 1 week oud is. Maar de naam van de TOP-imam komt verder nooit op google voor. Het lijkt me geen Top Imam.

    Ik heb wel enkele 'leading Israeli rabbies ' voor U op video: ze vergaderen over het feit dat het is toegestaan om goyim te doden. Ook kinderen.
    Dit heeft Memri natuurlijk nooit wereldkundig gemaakt, terwijl het toch van een geheel andere orde is. Dit gaat nog veel verder terug dan de achterlijke middeleeuwen. Google: How To Kill Goyim And Influence People -- Torat Ha'melech

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het is wel stil hier. De trollen nog steeds op een of ander trollen-congres ( dat neem ik maar aan), en Joop met een boos gezicht en een zwart wolkje boven zijn hoofd uit het raam starend... weer ontzettend boos dat Jan Verheul weer zo hard tegen hem is geweest. Het spijt me Joop. Vrààg er dan ook niet om. Hoe kun je nou over 1 klein facetje ( dat ik geen belang hecht aan het feit dat gebouwen in een SS vorm zijn gebouwd) een jaar lang blijven mokken? Dat gaat me boven de pet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik ben nu eenmaal niet alleen op de wereld en soms heb je 'sociale verplichtingen', zoals dat heet.

      Maar het is wel even fijn om te lezen dat er zaken zijn die boven je pet gaan en er dan ook maar geen belang aan hecht. Misschien is het mijn schaakachtergrond die mijn geestelijke ontwikkeling op zo'n niveau heeft gebracht dat ik wat meer vooruit kan zien en zaken kan combineren dan een persoon die dat niet heeft. Dat is misschien ook wel de reden waarom Vladimir Poetin bij mij in hoog aanzien staat. Het blijft evenwel vreemd dat bij @Jan Verheul het kwartje niet wil vallen en dat "The New World Order" een neofascistisch/nazistisch karakter zal hebben, en dát, terwijl wij op 4 mei de slachtoffers daarvan herdenken.

      Ik snap nu ook waarom je er geen bal van snapt en dat jij zegt dat ik alles op één hoop gooi. Kennelijk ben jij dus niet in staat om artikelen met elkaar te combineren en kan je alleen de betekenis van één enkel artikel bevatten.
      Wat is er zo moeilijk aan om de geschiedenis te volgen en deze met de huidige tijd te combineren of dacht jij misschien dat wij het torpederen van de Lusitania apart moeten zien van 9/11 en het neerschieten van MH-17? Nee hoor Jan, het behoort bij de werkwijze van een bepaald soort elite die graag als een dreinend kind haar zin door wil drijven ten koste van miljarden mensen.

      Verwijderen
    2. Goed dat je weer terug bent Joop!

      En nog helemaal de oude: het mokken is nog helemaal intact !

      Verwijderen
    3. Ik ben nooit weggeweest, hoe kan ik bevroeden dat ik na één dag afwezigheid al gemist zal worden?

      Verwijderen
    4. Zo beïnvloeden zij niet alleen de geschiedenis (dit moet jou bekend zijn van 1979) maar ook de natuurwetten van Isaac Newton (ook dit moet jou bekend zijn van 9/11). 2015 was het jaar om de westerse legers als eerste in Berlijn aan te laten komen. De generatie die het heeft meegemaakt is toch bijna uitgestorven en de generatie van tegenwoordig heeft werkelijk geen benul van wat zich heeft afgespeeld tijdens WWII. Er komt een tijd dat jij voor leugenaar wordt uitgemaakt als jij beweert dat de Sovjets Berlijn hebben bevrijd.

      Verwijderen
    5. The Rebirth of Fascism? Ik denk dat "Rebirth" niet de juiste benaming is, het is nooit weggeweest en met de paplepel ingegoten aan de neocons door Leo Strauss.

      http://www.globalresearch.ca/collateral-damage-from-americas-de-stabilizing-endless-post-911-wars-on-terror-the-rebirth-of-fascism/5476376

      Verwijderen
    6. Ik cieeer Joop:
      Zo beïnvloeden zij niet alleen de geschiedenis (dit moet jou bekend zijn van 1979) maar ook de natuurwetten van Isaac Newton (ook dit moet jou bekend zijn van 9/11). 2015 was het jaar om de westerse legers als eerste in Berlijn aan te laten komen.

      Het gaat me inderdaad veelal boven de pet, Joop.

      Wat gebeurde er in 1979? Doel je op de Shah die vervangen werd door Khomeini ?
      Tijdens 911 vielen de gebouwen enige tijd met vrije val: volgens de natuurwet kan dit geen instorting zijn. Bedoel je dat?

      En wat bedoel je met : 2015 was het jaar ... ?

      ( Ik hoop op een antwoord. Ik ga nu wel slapen. )

      Verwijderen
    7. "Wat gebeurde er in 1979? Doel je op de Shah die vervangen werd door Khomeini ?"

      Nee, de inval van de Sovjets in Afghanistan en de bekentenis daarvan van Zbigniew Brzezinski wat er precies gebeurd is.

      "Tijdens 911 vielen de gebouwen enige tijd met vrije val: volgens de natuurwet kan dit geen instorting zijn. Bedoel je dat?"

      Precies en tot de dag van vandaag wordt deze theorie als de juiste gezien.

      "En wat bedoel je met : 2015 was het jaar ... ?"

      Dat de geschiedenis over de bevrijding van Berlijn wordt herschreven. Hoe je als naties ook tegenover elkaar staat, historisch gezien had er een westerse delegatie aanwezig moeten zijn bij de 70ste verjaardag op de overwinning van nazi-Duitsland. Door weg te blijven ontken je de bijdrage van de Sovjet-Unie, de dood van 20+miljoen Sovjets aan WWII en het bestaan van de staat Rusland.

      "( Ik hoop op een antwoord. Ik ga nu wel slapen. )"

      Ik wens je een welgemeende goedenacht.

      Verwijderen
    8. Nu begrijp ik waar je op doelde.
      Reacties op een blog zijn vaak moeilijk te begrijpen, omdat ze kort zijn en er eerder ook zaken beweerd zijn ( door anderen) waar de reactie op terug kan slaan.
      Effectiviteit vereist dat de schrijver zijn best doet. ( Ben ik ook niet zo goed in.) Je mag er geen puzzel van maken.

      Dat de geschiedenis wordt geschreven en herschreven is mij natuurlijk bekend, maar dat inzicht dank ik vooral aan de vele artikelen die ik dankzij het internet kon lezen. Vroeger konden de MSM je echt van alles wijs maken.
      Ik ben razend benieuwd of dat officiele verhaal over 911 nog een keer wereldwijd in elkaar dondert: dus: zal er ooit een dag komen waarop de NOS er niet meer omheen kan en zegt: 'De aanslag van 911 werd niet gepleegd door moslims, maar door Amerikanen zelf."
      ( En dat ze dan op zoek gaan wie die 'Amerikanen' waren en wat hun agenda was. )
      Die tijden zou ik nog heel graag mee willen maken.
      kan best dat het nooit gebeurt. Kan ook best dat het over 2 jaar gebeurt.

      Joop, ik tref je wel onder aan deze draad of op een nieuwe draad van Blik.

      Verwijderen
  39. De MSM is oorverdovend stil over Yemen. Geen woord over de barbaarse bombardementen van de saudies, die zonder enige vorm van VN mandaat een land en een bevolking bombarderen. En dan die blokkade die voor minimaal zoveel doden zorgt als de bombardementen.

    NOS journaal........propaganda zender, ga je schamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dank U nogmaals mijnheer Dawg, dat U zichzelf exposeert. Niets is zo overtuigend als de woorden van de persoon zelf.

    Geen enkel politicus zegt: 'Ander volk eerst.' Als dat zo is, dan graag een bewijs daarvan.

    Uw joodse vrienden hebben -- met vooruitziende blik-- onze wet en ons zelfbeeld zodanig gemaakt dat we mensen in nood opnemen en helpen.

    Daarna hebben Geert's vrienden er voor gezorgd dat 12 miljoen Syriers hun huis moesten verlaten, 60 % van de bevolking. Waarom? Lees het Yinon Plan. Luister naar Daniel Pipes. Etc.Etc.

    De band tussen Geertt en Israel is zo hecht dat we met zekerheid kunnen stellen dat Geert hier de Joodse agenda uitvoert: verdeel de mensen. http://xevolutie.blogspot.nl/2010/11/geert-wilders-voor-wie-is-hij-in-de.html

    Een minieme fractie van die 12 miljoen klopt nu bij ons aan de deur. En
    Israel's vrienden gebruiken dat om tweespalt te zaaien in ons land.

    Er is maar één ding relevant: Benoem wie al die vluchtelingen heeft veroorzaakt. Benoem de schuldige.
    Wees niet boos op de slachtoffers.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja joh, het duurt niet lang meer of de Nederlandse vrouwen lopen moeten ook met hoofddoekjes op lopen. De globalisten vinden deze spanningen heerlijk.
    Extreme godsdienst krijgen ze hier door priesters die door Saoedi Arabië of Turkije worden gefinancierd. Trouwens ook in Maleisië en Indonesië.

    De golfstaten nemen geen vluchtelingen op. Nee daar zouden weleens Iran aanhangers tussen kunnen zitten. Dat er tussen die vluchtelingen naar Europa IS strijders zitten denkt onze regering niet eens na. Nee ga maar naar Europa en vermenigvuldig u. Maak er mooie moslim landen van. Onderwerp die oude Europeanen en bekeer ze. Onze politici vinden het prima. Hoe meer spanningen hoe beter. Heers en verdeel

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Miliband is een van de vele joodse politici die met opzet onze landen multi-etnisch hebben gemaakt.
    Lees daarover Kevin MacDonald, die het voor Amerika heeft beschreven.
    Maar een joodse deskundige zag al in 2001 dat er zo veel immigranten kwamen die je niet meer kan controleren met de holocaust, en pleitte toen al voor minder immigranten: immigratie was niet langer 'good for the jews'. Zie: http://www.cis.org/articles/2001/back1301.html

    Fase 1 is geslaagd: Europa is nu voldoende multi. Een vuur aan het lont is voldoende om het in de fik te zetten. Dat is fase 2. Daar zijn ze nu aan begonnen. Leon de Winter is al lang met fase 2 bezig.


    BeantwoordenVerwijderen
  43. Chinese company to help build high-speed train between LA and Vegas
    http://mashable.com/2015/09/17/bullet-train-la-vegas-china/#qGft6HUnaikx

    Een chinees bedrijf helpt Amerika een hoge snelheidsspoorlijn aan te leggen en ik verwacht dat de hoge snelheidstrein ook uit China zal komen

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Dawg,
    Om de vraag naar fysiek zilver te checken, kijk ik af en toe naar de premies boven spot die je bij Apmex moet betalen. Hoe hoger de premie, des te hoger is de vraag natuurlijk. Jarenlang was de prijs boven spot bij apmex voor een zilvereagle zo tussen de $2,99 en $3,65. - Je had ook wel eens dat als de prijs van zilver sterk daalde dat zilververkopers een hogere premie vroegen, maar dat kwam omdat de zilververkopers hun zilver niet met verlies of met een mindere marge wilde verkopen. Later corrigeerde de premie boven spot dan weer naar lagere waarden.
    Afgelopen tijd is de premie opgelopen van $2.99 tot $4 dollar, de vorige keer dat ik keek, vorige week of zo, was de premie $5 boven spot en nu ik vandaag kijk is de premie opgelopen tot $5,49 boven spot. Ik vind dat de premie de laatste tijd wel erg hard omhoog gaat. Eerst hoorde je berichten dat er tekorten waren in het groothandels keten, maar nu zie je, als ik kijk naar de premie, ook tekorten bij de zilvershops.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @Dawg,
    $5,49 boven spot voor een eagle heb ik niet vaak gezien. We zullen zien, ik vind het wel spannend. Op de comex is bijna geen registreerd goud aanwezig. Hoe gaat dat aflopen.
    Ik merk toch wel dat de FED na de laatste vergadering veel aan respect heeft ingeboet. Het duurt nu even totdat mainstream dit verwerkt heeft en zich achter de oren krabbend bedenkt waar hij met zijn geld naar toe moet in de wetenschap dat er nooit een rente verhoging komt. Wij weten dat al veel langer, maar mainstream komt er nu achter.
    Ok, de beurzen gaan de komende maanden lagere waarden opzoeken want de negatieve cirkel is nog in volle gang. - wallstreet staat nog enorm hoog. Peter Shiller ziet 11000 punten voor de dow als reëel-. Dan komt er natuurlijk weer een nieuw QE programma of negatieve rente politiek om de beurs hoog te houden en dan is denk ik de dollar geen safehaven meer. China heeft overal al clearinghouses in de wereld en met heel veel landen renminbi swap overeenkomsten. De dollar dankt zijn status mede aan het feit dat er geen alternatief is. Dat alternatief komt er. China heeft ook al een alternatief voor swift. En Amerika wordt steeds impopulairder in de wereld. Er gaat minachting voor het land komen i.p.v respect.
    Ik ben er van overtuigt dat de bodem voor zilver is bereikt. Tussen nu en een paar maanden gaat de dollar onderuit. De FED moet heel veel dollars in omloop brengen om de staatsschuld te financieren. Niemand koopt dat papier meer anders dan de FED. Japan, Golfstaten, China, Rusland etc. hebben geen geld meer om het te kopen. Ze moeten juist amerikaanse obligaties verkopen om aan geld te komen. Ze krijgen dollars voor die obligaties en die dollars moeten ze aanbieden op de markt. Ik verwacht dat er steeds meer aanbod en minder vraag naar dollars komt t.o.v andere munten. Alle waarden die in dollars worden geprijsd profiteren hiervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Nee lpg en ze dragen ook geen basketbal petjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. A million Yemeni tribal fighters are gathering near the border with Saudi Arabia in preparation to invade the Kingdom, Iran’s Kayhan newspaper has reported.

    The newspaper quoted what it described as “informed sources” in Sanaa as saying that “the political forces and the tribes of Yemen announced a general alarm to mobilise one million Yemeni fighters near the border with Saudi Arabia to invade its territory and curb its aggression on Yemen.”

    The paper quoted a spokesman for the Yemeni army, Brigadier General Sharaf Ghalib Luqman, as claiming that his army has captured Saudi, Emirati, Bahraini and Qatari fighters in the province of Marib and will present them to the media in the coming days.

    It added that Yemeni army units and Houthi rebels have besieged two Qatari battalions in Marib and that Qatar has appealed to Saudi Arabia not to bomb the region to ensure its citizens will not be victims of “friendly fire”.

    Remarking on the Houthi attack on the Safer camp in Marib, Kayhan reported that Saudi Arabia has moved all soldiers from the base into its territory after the killing of 300 Emirati, Saudi and Bahraini fighters.

    https://www.middleeastmonitor.com/news/middle-east/21130-one-million-yemeni-fighters-prepare-to-invade-saudi-arabia

    BeantwoordenVerwijderen
  48. https://www.youtube.com/watch?v=CeE4Ux4t9Vw&t=169&app=desktop

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Potsiedorie, is die Porky ook nog pedofiel:
    Shot from the Past: Poroshenko tried in the United States for pedophilia !
    http://kalevholland.blogspot.nl/2015/08/shot-from-past-poroshenko-tried-in.html

    Groeten, Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De corporate zionistische anglo amerikaanse centrale bank financiers zijn allemaal pedofielen, waarschijnlijk een reden dat hij werd uitgekozen als de ideale oligarch. Misschien komt dit naar buiten omdat ze nu van hem af willen -net als met DSK-, misschien ook niet. Trouwens 14 jaar is nog vrij oud vergeleken met de peuters die de absolute elite verkrachten en doden.

      Verwijderen
  50. NOS propaganda zender. Waarom meldt u dit niet!!!
    Saudi Arabia offers Germany 200 mosques – one for every 100 refugees who arrived last weekend
    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/saudi-arabia-offers-germany-200-mosques--one-for-every-100-refugees-who-arrived-last-weekend-10495082.html

    Zo ook dit artikel van onderzoekjournalist Wayne Madsen
    http://www.infowars.com/report-saudis-funding-radical-muslims-in-u-s/

    Oh wat zie ik graag dat regimes in de golfstaten vallen of helemaal bankrupt gaan dat ze niks meer kunnen financieren!!

    Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal Blik op NOS journaal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sibel Edmonds zegt dat mensen als Richard Pearl al in 1985 enorme bedragen Amerikaans belastinggeld naar Turkije en omliggende landen schonken via het American -Turkish Council. 66% daarvan ging naar werkelijk goede zaken. 33% ging naar de stichting van madrassa's: en daar werden de latere jihadisten eruit gepikt en verder begeleid.
      Voor Israel is het erg gunstig dat een kleine groep moslims zich extreem op stelt, en KSA in in feite hun grootste 'nuttige idioot' ( unwitting asset , in de taal van Peter Dale Scott).
      Ik vraag me af hoeveel we van de moslims zouden horen als dit alles niet door Israel was bedacht een opgestookt.

      Ik vraag me af hoeveel moslims in onze landen zouden wonen als onze Masters of the Media niet elke criticus ( over de immigratie) meteen hadden veroordeeld tot fascist. Herinner U Janmaat. De man had heel realistische voorstellen, maar werd volledig onmogelijk gemaakt. Ànderen begrepen dat die standpunten 'einde carriere' zouden betekenen, en ze brachten ze dus niet ter tafel. Zò werkt de èchte dictatuur: preventief. De dictatur van de Masters of Discourse: zij bepalen wat we wel en niet durven denken.
      30 jaar geleden durfden we niets negatiefs over moslims te denken. Over een paar jaar zijn ze zover dat we niks positiefs meer over ze durven te denken.
      En wat hebben de moslims gedaan om dat te veroorzaken?
      Ze zijn hierheen gekomen op uitnodiging.
      Ze hebben zich laten beschuldigen van 911 en andere aanslagen duie ze niet deden.
      Ze hebben hun landen laten vernietigen onder het mom van 'Wij helpen jullie om jullie dictator te verdrijven'.
      En ze zijn massaal naar Europa vertrokken vanuit hun vluchtelingenkampen, toen Erdogan ( de VS / de Neocons / Israel) daartoe besloten.

      Het is mijn zelf opgelegde taak om alles wat er gebeurt te verklaren vanuit Israel's belang, en verdomd, het blijkt altijd weer een fluitje van een cent.

      Het is aan mijn opponenten om mij uit te leggen waarom die extreme moslims het zo goed kunnen vinden met Israel. Dat blijkt veel moeilijker, want er is bij mij nog geen enkele verklaring binnen gekomen.
      Zou het dus kunnen zijn dat mijn hypothese hout snijdt ?

      Verwijderen
    2. Jan,
      Ik ben het met je eens. Het zijn volgens mij vaak ook dezelfde handen op 1 buik.
      Ik wel weten waarom het huis van Saud dit allemaal voor Israël financiert.?
      Dat extreme geloof dat zijn zij zelf. Het huis van Saud zijn van oorsprong hele nihilistisch super conservatieven nomaden stammen, die door de Britten (lees de Rothschilds) geholpen zijn waardoor ze zowat het gehele schiereiland konden veroveren.
      https://books.google.nl/books?id=dxvFBAAAQBAJ&pg=PA7&lpg=PA7&dq=who+financed+Ibn+Saud&source=bl&ots=Ob6ov9Jpje&sig=s8P9H-oPSn-gYLqMgf9ZCekI9wY&hl=nl&sa=X&ved=0CEIQ6AEwBGoVChMIuIHpr7uFyAIVBjnbCh3eFwGZ#v=onepage&q&f=false
      Is het nog steeds payback time ? Bepalen de wallstreet oligarchen nog steeds waar Saud hun geld aan moeten besteden ?
      Ik denk dat het een grote kliek is met dezelfde belangen en de fam. Saud wilde Saddam weg hebben (wilde Israhell ook) en nu willen ze Iran vernietigen (wil Israhell ook), daarvoor hebben fundamentalistische strijders nodig. Waar ze ook zitten in de wereld. Het is bovendien ook een wapen als je volgelingen hebt in Europa. Je kunt dan Europa chanteren met aanslagen.

      Verwijderen
    3. @Dawg,
      Ik verdenk Obama er wel van

      Verwijderen
  51. Iedere blogger die hier komt moet minimaal 100x op de f5 knop drukken zodat de website hoog in de google zoek functie kom. Recht onder de website van het nos journaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Infowars is binnenkort blijkbaar via de satelliet op de tv te zien in bepaalde delen van de wereld. De agenda van Alex Jone$ is om de machtige globalisten met hun eugenics programma te ontmaskeren. Als hun agenda in de openbaarheid komt is het afgelopen met dat kleine satanische clubje. Althans dat zegt hij. Hoe het ook zij, ik heb veel van hem geleerd.
    Zoals het feit dat fluoride in het drinkwater oa je IQ verlaagt en dat het kanker veroorzaakt. Hij liet me de Harvard studies zien en de openbaringen van dr Burk (deze openbaringen hebben er voor gezorgd dat in de jaren 70 het fluoride uit het nederlandse kraanwater werd gehaald)
    ~ Confirmed ~ Cancer Deaths Linked to Water Fluoridation - Dr. Dean Burk
    https://www.youtube.com/watch?v=qq_oQoTdnYc

    Impact of fluoride on neurological development in children
    http://www.hsph.harvard.edu/news/features/fluoride-childrens-health-grandjean-choi/

    Inmiddels zit de fluoride weer in ons kraanwater juichte mijn tandarts assistente toen ik de door haar aangeboden tandpasta weigerde omdat daar fluoride in zit. Ik zei tegen haar dat fluoride je IQ verlaagt. Dat zijn Harvard studies, dat is geen conspiracy. Toen werd ik werkelijk keihard uitgelachen door haar. Ik zei, ik wil niet dat je mij gelooft, ik wil dat je zelf onderzoek er naar doet. Hmm.......ben bang dat ze dat niet doet en iedere patiënt braaf de fluoride tandpasta blijft aanbieden. De arme schat krijgt waarschijnlijk ook kanker als ze zo rond de 50 is, net als zoveel vrouwen in mijn omgeving. Fluoride is maar een onderdeeltje van het grote slow killing en fast killing eugenics programma van de centrale bankiers maffia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.infowars.com/anti-globalist-network-launches-worldwide/

      Verwijderen
    2. Alex Jones is net als Micha Kat al lang ontmaskerd als een frequente leugenaar en fantast die zijn beweringen maar niet kan staven met bewijs. Hij schoffeert alles en iedereen zonder ook maar 1 bewijs te kunnen overhandigen aan wie dan ook....hij schreeuwt heel hard maar zegt niks dus. Dat jij hem gelooft had ik niet anders verwacht op dit complottersblog maar hij wordt zelfs door 96 % van alle complotters al afgeschreven als een doorgedraaide gek. Dus jij hoort bij die 4 % die hem nog gelooft en als held ziet...kortom je wordt zelfs in de alternatieve media nog niet serieus genomen!!

      Verwijderen
  53. Heeft u een dringende lening of financiële hulp nodig? Wil je
    start een nieuw bedrijf of wilt u duidelijk uit uw schuld? Wij bieden een gemakkelijke
    goedkeuring en snelle overdracht aan de klanten in staat onder een lage rente
    tarief. Solliciteer nu en verander je leven contactpersoon de heer Fred op Bonkeyfred@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen