donderdag 28 augustus 2014

Donetsk vanavond 27-8 "krankzinnig gebombardeerd"

Donetsk heeft vandaag en vanavond, 27 Augustus 2014 uitzonderlijk veel bombardementen moeten ondergaan. De junta gaat als een razende tekeer. een kleine opsomming (maar niet uitputtend) van de Poroshenko oorlogsmisdaden van vandaag. Zou Den Haag hem gaan berechten? Ik denk Wij weten haast wel zeker dat dit niet gaat gebeuren. Hij heeft namenlijk een carte blanche. Anders is dit niet te verklaren.



"Op het centrale ziekenhuis van Donetsk is met vijandelijke artillerie geschoten", aldus een BERICHT van de Volksrepubliek Donetsk. Enkele minuten geleden is het centrale regio klinische ziekenhuis in Donetsk beschoten met multiple rocketlauncher systeem, "Grad". Het salvo bestond uit zo'n 20-30 straal-projectielen. Over slachtoffers en gewonden zijn nog geen berichten.







Bericht van de correspondent van Dag-tv Donetsk: "Zesde model Zhigoeley - twee mannen en een vrouw met een kind op de arm zijn levend verbrand. In de andere straat is een minibus met 5 journalisten en een chauffeur geraakt - 3 gewonden. De jonge chauffeur kon met de kapotte banden het ziekenhuis bereiken."



Verdere beschietingen van Donetsk en omgeving 27 Augustus 2014: Lenin rayon, Makeevka, dorp Mezhewoe, het regionale kinderziekenhuis in het Kalinins rayon, het cultuurgebouw bij boulevard shevshenko, ook een auto geraakt, 5 mensen dood, het Kirovsk rayon in Donetsk, en het Kyibishevski rayon eveneens in Donetsk.



Het gebouw van de 33e school brandt in Donetsk 27 Augustus 2014, na een beschieting

Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014, Foto's en video's

Het gebouw van de 33e school brandt in Donetsk 27 Augustus 2014, na een beschieting



Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014



Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014

Verder berichten dat het centrum van Kirovsk weer beschoten is (kennen we nog van de kerk en het ziekenhuis met vele doden en gewonden): "Er zijn krachtige inslagen te horen. Ze vernietigen huizen. Het veld voor de mijn brandt. In de stad valt niet te ademen. Ook het centrale ziekenhuis van Kirovsk weer getroffen. Er wordt gebombardeerd vanaf de kant van Maloorlovka. Daar zit de Natsguardia. En daar heb je het antwoord op de vraag wie hier bombardeert."

29 opmerkingen:

  1. Tja domme domme Donetsk-republiek aanhangers (of zeg maar gewoon Russen). Jullie is al tig keer gevraagd de wapens op te geven en je over te geven, maar jullie zijn zo eigenwijs en jullie storten jullie eigen bevolking zelf in de stront. Het Oekraïense leger laat zich de eigen steden niet afpakken door Russen. En terecht!! En die bombardementen lijken me meer "eigen" werk van de separatisten. Slecht getraind "personeel" dat nogal eens de neiging heeft om op verkeerde knopjes te drukken en niet precies te weten waar ze mee bezig zijn...ik noem een MH17...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blik, zouden ze bij de AIVD nou echt geen (iets) meer capabele mensen hebben dan deze Gruwelman? Hij is toch een schande voor die club, Wat een ondermaats niveau, het reageren niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat je IQ wel kennen zo...onmenselijk laag als je echt denkt dat de AIVD jullie in de gaten houdt. Die hebben wel betere dingen te doen als Rusland-lovers oftewel losers in de gaten houden. En het laat ook het hoge aluhoedjesgehalte zien. Die zien overal spoken en spionnen op de loer liggen...iets te verbergen?? Ow ja, jullie steunen terroristen met propaganda. Tja, dan heb je wel iets te verbergen...maar wees gerust, die 6 lezertjes die jullie trekken zijn geen gevaar hoor...jullie brullen hier wel maar het lef hebben om naar Donbas te gaan zoals die Fransen ontbreekt jullie dan weer...hoop roepen maar geen reet uitvoeren dus!! Nu kom je natuurlijk met de lulkoek ga dan zelf naar Kiev. Nee doe ik niet, waarom niet?? Het is een binnenlandse kwestie van de Oekraine, en zal door hunzelf opgelost moeten worden. Dat nu Russen er weer zich mee gaan bemoeien verbaast mij niet, maar dan kan altijd de internationale gemeenschap nog mee gaan doen. Russen zijn geen haar beter als ISIS, willen ook een soort Russisch kalifaat met kalief/Tsaar Poetin aan het hoofd....Maar ja, jullie zijn zo dom om dat te negeren...vergeten Georgie, Tjetsjenie enz gewoon...vandaar dus dat lage IQ...

      Verwijderen
  3. @Blik,

    Stan van Houcke heeft dit artikel op zijn blog gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laatste nieuws; de door jullie geliefde zeer wrede Russische soldaten zijn Oekraine binnengedrongen. Dit is tegen de Geneevse conventie en een aanval op een soevereine staat. Niet dat ik er van sta te kijken hoor maar zie dus maar wat voor idioten jullie de gehele tijd verdedigd hebben. Want nu gaan de doden pas echt vallen, want de Russen schieten op alles wat ademt. Zij en alleen zij zijn uit op escalatie en zij hebben er ook het meeste mee te winnen, gewoon ordinair landjepik en een vrije doorgang naar de eveneens oneerlijk verkregen Krim.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry joh, maar je springt weer in de paniekmodus. Om 14:20 uur heeft Reuters het woord "invasie" uit haar berichtgeving teruggetrokken. Zij hadden het bericht eerder overgenomen van de internetsite van Petro Walzman Poroshenko. Je zou ook kunnen zeggen; "Reuters heeft de volgende leugen van Petro Walzman Poroshenko in haar berichtgeving gecorrigeerd."

      Verwijderen
  5. Het is nog niet voor 100% bewezen, maar waarschijnlijk waar. Rusland is eindelijk van plan het bombarderen van woonwijken, ziekenhuizen en scholen een halt toe te reopen. M.i. had dat veel eerder moeten gebeuren. Als de Junta beweert dat het oosten van Oekraine is zou zelfs een blinde geestelijk gestoorde toe moeten geven dat het leger dan zijn eigen bevolking vermoord.
    De voormalige deelstaten hadden direct, nadat 90% van de bevolking besloten had niets met deze fascisten te maken willen hebben, de militaire hulp van Rusland in moeten reopen om de grenzen veilig te stellen, en daarmee ook het vermoorden van de bevolking te voorkomen. De staat Oekraine hield wettelijk op te bestaan na de fascistische staatsgreep. Het volk heeft dan het volste recht te kiezen waarbij ze dan willen horen. En als 90% dan voor vrijheid en afscheiding stemt lijkt mij wel duidelijk genoeg. Hopelijk komen de fascisten ooit nog eens voor een (eerlijk) gerecht te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet hier dus duidelijk de Nazi praktijken van het Oekraïense leger. Het Oekraïense leger heeft de slag om de Donbas verloren en gaat zich te buiten aan strafexpedities en slachtpartijen op de burgerbevolking. Dat deden de Nazi's ook. Over de Geneefse Conventie gesproken! ;-)

      Verwijderen
  6. Ik hou hierbij echt op met reageren, ik ga niet met nazi's in discussie die werkelijk alles goedpraten wat die fascistische separatisten in Donetsk en Lugansk de mensen daar aandoen. Er worden vervolgens filmpjes gemaakt waarbij mensen achter de camera met een Kalasjnikov vrolijk staan te dreigen om vooral niks verkeerds te zeggen over de separatisten en vooral Kiev nazi's te noemen. Propaganda ten top en bedreiging van de menselijkheid noemen we dit soort mafketels. En jullie als brave Poetinjugend juichen alles toe. Er zit geen hart in die lichamen van jullie, alleen maar leegheid. Dom volk wat zichzelf slim lijkt te maken door Poetin en de separatisten te verdedigen maar in feite ben je juist de agressor en grootste oorlogszoeker sinds Hitler aan het verdedigen. Je kan net zo goed ISIS gaan verdedigen, ronselen allebei op dezelfde manier soldaten. ISIS door te zeggen dat de Islam verdedigt moet worden, Poetin door te zeggen dat Groot Rusland (lees Sovjet Unie) 1 grote familie is en dat verdedigt moet worden...hoe er gelogen en bedrogen moet worden boeit niet, zolang er maar oorlog gevoerd moet worden. En ow ja, de gasindustrie en legerindustrie die toevallig via Oekraine verloopt moet ook "veilig" gesteld worden. Zie daar de werkelijke redenen van ome Poetin..het ga jullie goed stelletje domme landverraders!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is goed, moet je doen. In de tijd die je dan vrij hebt moet je 1984 van George Orwell er even bij pakken en goed lezen wat de term "dubbelspraak" nu eigenlijk precies inhoudt. Veel succes hé, dom element.

      Verwijderen
    2. Ik ben nu 67 jaar en heb dus alles uit de eerste hand wat betreft de Nazi's en oorlog mee gekregen. Mijn familie zat in het verzet en was later actief in 'Verenigd Verzet'. Mijn vader was door de moffen tewerkgesteld op de duitse treinen als stoker en zat midden in het bombardement van Kassel. Een broer van me werd dienstweigeraar toen de nederlandse regering(??) hem naar Indonesie wilde sturen om onze broeders daar te vermoorden. Ik, van NA de oorlog, kon alleen maar actief zijn in diverse vredesbewegingen. Ik was een van de organisatoren van de Volkeltochten en ben politiek aktief gebleven tot ik een paar jaar geleden kotsend Nederland heb verlaten. Dus beschuldig mij niet van Nazi symphatien, Lamzak.
      Vertel jij ons nu eens je geschiedenis, Gruwelman.

      Verwijderen
    3. Sorry, ik heb gruwelman weggejaagd.

      Verwijderen
    4. Wil deze nog wel beantwoorden hoor; goh, dus jij noemt je met laten we zeggen 1 jaar een oorlogskind en kenner van de nazi's. Knap hoor, je bent inmiddels al wel dubbel geslaagd voor het beroep landverrader. En je steunt nu de verkeerde en je bent al weggerend uit Nederland, wat eigenlijk ook een zegen voor ons land is!! Dus blijf lekker weg. En je bent politicus geweest, dus al helemaal iemand die alleen voor zichzelf bezig is en niet voor het volk. Mooi, zijn we daar vanaf!! En mijn geschiedenis?? Gaat je geen reet aan, ik hou liever van wat privacy. En mijn vrijheid waar ik op gesteld ben. Jij minder, want je steunt de terroristen die ieders vrijheid willen beperken tot ehh...niks meer. Maar ben niks anders gewend van Poetin en trawanten. Voor de rest nogmaals veel succes met dit clubje neo-fascisten hier.

      Verwijderen
    5. Heimwee naar het NOS journaal.

      Verwijderen
    6. @Gruwelman

      Junge, komm bald wieder, bald wieder, nach haus!

      Verwijderen
    7. @Gruwelman

      Rekenen kan je ook al niet. 2014-67=1947, toen was de WWII allang afgelopen. Hij had zijn rekenmachientje niet bij zich. Die bevindt zich, standaard, in Windows, oen!

      Verwijderen
    8. Och och och...zijn de argumenten op?? Bewijzen hadden jullie toch al nooit voor "gruweldaden" door Kiev, bewijzen voor de gruweldaden andersom stikt het van. Maar goed, het bewijst nogmaals hoe zielig en onbeholpen en dom jullie zijn. Geniet van dit blog zolang het nog kan...binnenkort is daar de oorlog afgelopen en dit blog dus ook...

      Verwijderen
    9. @Gruwelman

      Zoals ik zei; "Junge, komm bald wieder, bald wieder, nach haus!" Een nummer van Freddy Quinn maar weet gruwelman wel wie dat is? Misschien dat google uitkomst biedt? Kan gruwelman überhaupt Deutsch verstehen? Natuurlijk kan hij dat, hij staat de hele dag met zijn rechterarm omhoog en schreeuwt "Sieg heil" en daar bedoelt hij Obama mee. Weet hij veel!

      Verwijderen
    10. Dat Gruwelman 'nou reageer ik echt niet meer' zo'n eenvoudig rekensommetje niet eens kan maken bewijst zijn enorme IQ. Moeten we de rest van zijn inhoudsloos gezwets dan wel serieus nemen??
      Om precies te zijn, maar dat valt binnen dezelfde rekensom, ik ben van November '46. Na thuiskomst uit Moffenland van mijn vader hadden mijn ouders een feestje te vieren en daar was ik, een nakomertje, het gevolg van. Ik ben mijn ouders, ook al zijn ze al lang overladen, hier nog altijd dankbaar voor. Niet dat de kapitalistische wereld zo mooi is, maar omdat ik mijn steentje kan bijdragen aan een betere toekomst voor de mensen, ook al zijn we er nog lang niet.
      Weet je waar ik nou respect voor heb Gruwel? Dat mij moeder, met 4 kleine kinderen, tijdens de oorlog de illegale 'De Waarheid' rond bracht, terwijl daar de doodstraf op stond.
      Randfiguren als Gruwel, die zich laten betalen door de AIVD, beseffen niet eens dat ze bezig zijn hun eigen toekomt en die van hun kinderen te vernietigen.
      Maar grootbek Gruwelman, jullie nitwits vallen zo makkelijk door de mand. En het grappige is, jullie hebben het niet eens zelf door. Heeft je baas je nog steeds niet op je vingers getikt en gezegd dat je met je nonsense de AIVD alleen maar schade toebrengt?

      Verwijderen
    11. Hier moet ik wel even op reageren, want zoveel domheid schreeuwt om een antwoord!! Dat jullie echt denken dat ik van de AIVD ben laat zien dat een amoebe nog meer verstand heeft dan jullie. Het laat meteen zien dat jullie echt aluhoedjes zijn met een ongezonde achterdocht. Jullie denken dat je overal in de gaten gehouden wordt. Laat me dit zeggen...een AIVD vind dit amateurblogje met propaganda zo oninteressant dat ze Blik en jullie als lezers (en mij dus ook) nog bijna zouden oppakken voor uitblinkers in saaiheid wegens het hebben van geen leven. Nou heb ik wel een leven, een super blij leven zelfs. In tegenstelling tot de aluhoedjes wat aartspessimisten zijn, niet genieten van het leven, overal het slechte van inzien en dus eigenlijk zeurders van het ergste soort. Ik ben optimist, bekijk nog altijd het goeie van mensen terwijl jullie echt zoeken naar het slechtste van mensen. Deden de nazi's, de communisten en meer van dat "fraai" volk ook allemaal....

      Verwijderen
    12. Goh...stil....de waarheid is hard he?? Ga weer lekker in de hoek zitten, zuip jullie flessen whisky leeg en schaam je enorm diep....De hele wereld wordt wakker en ziet verdomde goed dat Rusland liegt en bedriegt en nu de rekening gepresenteerd gaat krijgen, evenals de zogenaamde "verzetsstrijders". Het is game over!! Oekraine wint op alle fronten, en jullie gaan de boeken in als losers en verraders van het ergste soort!!

      Verwijderen
    13. Hmmm. Black Bottle whisky. Lekker man, moet je ook eens proberen, als het tenminste in Nederland te koop is. Ik zal vanavond een goed glas op jouw gezondheid drinken, mister ' nou reageer ik echt niet meer'.(grinnik)

      Verwijderen
    14. Tja, ik kom hier liever op mijn woorden terug en probeer nog wat verstand in jullie lege schedels te krijgen dan dat ik de verstandelijk minder bedeelden links laat liggen. En ehh, vanavond drinken, was ik al van plan. Ik heb een leven ..:-)
      Maar je gaat weer eens niet inhoudelijk in op de post, maar kan je niks aan doen. Kunnen je hersens niet aan, neem ik je niet kwalijk. Aluhoedje dat knelt en zo....

      Verwijderen
    15. En uhh theyknew, wordt die rechterarm voor Poetin nog niet zwaar?? Och nee he, je vind het maar wat lekker die man..daar zal een hoop liefde voor die man vandaan komen, je valt stiekem lekker op foute mannen!! Ben je bij Poetin helemaal goed!! En als je de EU/VS/NAVO zo moe bent dan verhuis je toch gewoon naar Rusland??

      Verwijderen
    16. He Theyknew, waar ik vroeger woonde had ik een (ruime) achtertuin. Daarachter, gescheiden door een heg, was de tuin van de overburen. Daar woonde een gezin dat door inteelt (moet ik je uitleggen wat inteelt is, Gruwel?) twee kinderen had die geestelijk niet normaal waren. Zeg maar gerust, zo gek als een deur. Erg genoeg, maar het was nou eenmaal zo.
      Maar wat nou het geval was, ik geloof dat die kinderen het zelf heel goed beseften, want heel vaak riepen ze tegen mensen die ze tegenkwamen (ja Gruwel, ook tegen mij): JIJ bent GEK, JIJ bent GEK.
      Doet dat je aan iemand denken, Theyknew?

      Verwijderen
    17. Je gedraagt je niet echt naar een volwassen vent van 67, je lijkt eerder een jankend kind van 7 dat zijn zin niet krijgt en iemand die constant de pestkop uithangt. Vandaar de voorliefde voor de liegende, bedriegende en moordende mensen. Die zijn ook als pestkoppen begonnen. En nee je hoeft niets uit te leggen, weet waar je vandaan komt. Jezus wat een kleuterreacties hier...zal me als enige volwassene toch maar weer de wijste tonen en gerust een biertje gaan drinken, want volwassenen mogen dat. Gaan jullie nog mens-erger-je-nieten met een sinasje.....

      Verwijderen
    18. @Gerrit H

      Ja verdomd, je hebt gelijk. Dat was toch omstreeks 1974?

      Verwijderen
    19. ???????? Inderdaad, rond die tijd, dacht slechts een paar jaar later. Kennen wij elkaar dan? Ik heb het over een gezin in de Grevelingenstraat in Amsterdam. Ik woonde in de Deurloostraat
      En Griezel voelt zich dus duidelijk aangesproken (Grinnik)

      Verwijderen
  7. Hoor al een paar dagen niks meer on topic, misschien omdat nu overduidelijk is wie de agressor en dus de loser is?? En daarmee niet geassocieerd wil worden??

    BeantwoordenVerwijderen