"Op het centrale ziekenhuis van Donetsk is met vijandelijke artillerie geschoten", aldus een BERICHT van de Volksrepubliek Donetsk. Enkele minuten geleden is het centrale regio klinische ziekenhuis in Donetsk beschoten met multiple rocketlauncher systeem, "Grad". Het salvo bestond uit zo'n 20-30 straal-projectielen. Over slachtoffers en gewonden zijn nog geen berichten.
Bericht van de correspondent van Dag-tv Donetsk: "Zesde model Zhigoeley - twee mannen en een vrouw met een kind op de arm zijn levend verbrand. In de andere straat is een minibus met 5 journalisten en een chauffeur geraakt - 3 gewonden. De jonge chauffeur kon met de kapotte banden het ziekenhuis bereiken."
Verdere beschietingen van Donetsk en omgeving 27 Augustus 2014: Lenin rayon, Makeevka, dorp Mezhewoe, het regionale kinderziekenhuis in het Kalinins rayon, het cultuurgebouw bij boulevard shevshenko, ook een auto geraakt, 5 mensen dood, het Kirovsk rayon in Donetsk, en het Kyibishevski rayon eveneens in Donetsk.
Het gebouw van de 33e school brandt in Donetsk 27 Augustus 2014, na een beschieting
Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014, Foto's en video's
Het gebouw van de 33e school brandt in Donetsk 27 Augustus 2014, na een beschieting
Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014
Beschieting van de mijn Komsomolets Donbas, Zhdanovka, 27-8-2014
Verder berichten dat het centrum van Kirovsk weer beschoten is (kennen we nog van de kerk en het ziekenhuis met vele doden en gewonden): "Er zijn krachtige inslagen te horen. Ze vernietigen huizen. Het veld voor de mijn brandt. In de stad valt niet te ademen. Ook het centrale ziekenhuis van Kirovsk weer getroffen. Er wordt gebombardeerd vanaf de kant van Maloorlovka. Daar zit de Natsguardia. En daar heb je het antwoord op de vraag wie hier bombardeert."