* Ik wens de Belarussen vrede, goedheid en voorspoed.
maandag 9 mei 2022
Lukashenko richt zich in speech tot Amsterdammers
* Ik wens de Belarussen vrede, goedheid en voorspoed.
maandag 13 september 2021
De R (van maatRegelen) is weer in de maand
De "R" is weer in de maand, dus zomerspeelkwartier is voorbij en we gaan weer over op nieuwe, verse, dwangmaatRegelen.
Valt het jullie trouwens ook op, het gaat met name om EURO-landen, landen onder de knoet van Lagarde en haar ECB. Zweden, Denemarken, Wit Rusland, allemaal met eigen munt, doen niet, of niet meer, mee met de dwangmaatregelen.
"Ze" spelen het knap hoor: beginnen met een jaartje voetbal zonder publiek, en daarna toegang tot stadion met test/vaccinatiebewijs, en hup, het lukt. Nu moet de doorrol gemaakt worden naar horeca. Dat is natuurlijk een lastige om uit te leggen, maar Klaus Schwab heeft in Nederland een filiaalmanager die wel bewezen heeft bedreven te zijn in dit type klusjes. Maar deze wordt wel een uitdaging. Ga er maar vanuit dat er vandaag flink geoefend gaat worden om morgen weer soepel voor de dag te kunnen komen. De kijkbuiskinderen moeten bediend worden met een gladde psychologisch kloppende show, waarbij gedaan zal worden alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, om "even je app te tonen". "Is een fluitje van een cent, gaat heel makkelijk, en in het stadion en in Frankrijk werkt het ook al heeeeeel gemakkelijk." En ja... je krijgt er ook zoveel vrijheid weer bij.... dan is die checkapp toch helemaal niets? Zo spinde het NOS-staats-journaal het in ieder geval gisteren al, dus op die fiets zullen "ze" waarschijnlijk wel doorgaan. Trouwens, voor een De-missionaire club, wekken ze niet echt de indruk indruk niet met een missie bezig te zijn...
Bucerias gaat Boomen
De Bahia de Banderas in Jalisco, Mexico is al booming, maar dat gaat nog veel verder doorzetten: geen check-app, geen testen, binnenkomen in Mexico ook zonder enige test of prik, Noord Amerika (Canada, VS) gaat leeglopen en de Bahia de Banderas vollopen. Zoek zelf maar eens op booking.com een plek om te slapen in Januari-Februari voor een paar dagen. En de prijzen gaan nog verder stijgen! Joel had 5 appartementen in Bucerias die hij in een dag verkocht toen hij de geinteresseerden vertelde dat het tijd was om te beslissen. Onderstaand zie je Elena die de bouwwoede in Bucerias toont. En alles wordt als warme broodjes verkocht.
Smit Zeevis: personeel zit in de beveiliging
Smit Zeevis is regelmatig te gast bij Harry in business-class en gisteren vertelde hij in een paar tussenzinnen wat de situatie in Nederland nu is: hij kan geen personeel (meer) vinden, voor uiteenlopende klussen waar de enige eis is dat je bereid bent de handen uit de mouwen te steken. Zijn bedrijf alleen al, kan zo 30 man (!!!) plaatsen, van chauffeurs tot vis-bewerkers. Ze zijn er niet. Zijn simpele analyse: zitten allemaal in de beveiliging, Corona-test en prikstraten, en kijk naar Schiphol, zegt hij, 5 beveiligers op 3 passagiers. In wat voor een wereld zijn we terecht gekomen?
Update
Hugo zojuist op de radio 1 zegt dat er al een app is en dat de voetbalsupporters hun vinkje al laten zien , dus logisch dat daar nu verder gebruik van wordt gemaakt...... We worden er in gerommeld, maar goed, de volgers in dit blog, de meesten althans, wisten dat natuurlijk al...
dinsdag 1 juni 2021
Je kunt nog naar Minsk via Istanbul
vrijdag 9 april 2021
Wordt Stolbtsy het nieuwe Nowoya Gollandiya?
zaterdag 18 april 2020
Loekasjenko versus Rutte. Wie is de goede huisvader?
Loekasjenko op bezoek gisteren. Geen hysterische situatie, geen chantage of dreigementen aan de burgers, zoals in de EU.
Het is niet dat Loekasjenko en de Wit Russen zich helemaal geen zorgen maken om het Corona virus. In tegendeel. Loekasjenko is er dag en nacht mee bezig. Weet precies waar welke patiënten zitten en wie er overleden is.
Alleen laat Wit Rusland zich niet hysterisch maken, zoals in Nederland met Rutte, Jinek en Osterhaus:
* Geen Anderhalve meter hysterie
* Geen Mondkapjes hysterie
* Geen Samenscholings verboden
* Scholen gewoon maandag weer aan de slag (hadden weekje extra vrij gekregen)
* Geen Berufsverboten
* Geen ge-annuleerd prof-voetbal
* Geen staats volg-Apps
* Geen "heel voorzichtig versoepeling, maar reken er niet op"
* Geen chantage: "Hoe beter u gehoorzaamt, hoe eerder u een beetje vrijheid terug krijgt"
* Geen Grapperhous toestanden die zegt: "Misschien moeten de Nederlanders het luchten beperken tot maximaal 10 minuten per dag per persoon"
* Geen continue propaganda op de tv met Frontberichten, tijgers met Corona en Jineks.
* Geen gesloten kroegen of restaurants.
Het extra goede nieuws: Er verlaten in Wit Rusland nu meer mensen de hospitaalbedden dan dat er bezettingen bijkomen. Loekasjenko wijst erop dat hij niet meedoet met de psychose die zowel westelijk, als oostelijk van hen aan de orde is.
Wit Russinnen. Terwijl de systeemmedia ons altijd wilden doen geloven dat Wit Rusland het meest repressieve land zou zijn, blijkt het tegendeel waar. Geen hysterie, geen apps, geen anderhalvemeter hysterie, geen handschoenen, geen mondkapjes, geen Berufsverbot, geen gedwongen thuis zitten, geen economische zelfmoord. Vrijheid!
Geniet onderstaand van een heerlijke pot Wit Russisch voetbal van 17 April uit de uitstekende, de spannendste, en meest bezochte competitie van heel Europa!
En dan nog dit...
Waar zijn de alarmisten en angsthazen, die beelden schetsten van catastrofes en hun modelletjes met "exponentiële groei" en smeekten om onderdrukt te worden? Op de trappen van de hospitaals in Minsk en Brest zouden de patiënten op dit moment, 18 April, neerzijgen. Van de doomscenarios voor Wit Rusland (en Zweden) is helemaal NIETS uitgekomen. In tegendeel. Er verlaten in Belarus nu al meer mensen de hospitaals dan dat er instromen. Waar gaan de alarmisten nu mee aankomen om zich hier uit te lallen?


