Posts tonen met het label Wit-Rusland. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Wit-Rusland. Alle posts tonen

maandag 9 mei 2022

Lukashenko richt zich in speech tot Amsterdammers

Indrukwekkende speech Lukashenko vandaag op Overwinningsdag 9 Mei 2022. Hij wendt zich in Minsk in het bijzonder tot de West-Europese burger die in een wolk van onwetendheid leeft. Wij halen een aantal van de belangrijkste punten aan uit zijn toespraak. En de opmerkelijkste zijn dikgedrukt:

* Mensen in het Westen, zoals wij, uw politici doen er veel aan om u te laten vergeten wie u van het fascisme heeft bevrijd.

* Het is de Sovjet soldaat en de Sovjet Unie die de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben. Het tweede front, waarover in het Westen zoveeeel verteld wordt, werd pas in de zomer van 1944 geopend, toen de overwinning van de USSR duidelijk werd!

* Het Westen vreesde de Sovjet Unie vanwegen haar resultaten in de oorlog. Daarom werd koers gezet tegen de Sovjet Unie en tegen het Slavische volk.

* Na de Neuremberg tribunalen dachten we dat we dit nooit meer mee gingen maken, maar wat zien we nu?

* De middeleeuwse strijd om grondgebied en grondstoffen gaat door. Alleen zijn de Kruisridders vervangen door buitenlandse (financiele? red.) fondsen. De agressoren zien we nu slogans gebruiken als "mensenrechten" en "ontwikkeling van landen". 

Verslag gaat door onder video.

* Het Westen wil niet zien dat miljarden mensen met hun eigen wetten al eeuwenlang leven.

* Ze proberen diegene te verslappen die anders leeft en denkt.

* Ik richt me nu tot de Westerse burgers:

* Je kunt toch niet zo blind zijn om te zien waartoe het "ombouwen" van Libië, Irak, Syrië, Afghanistan en andere landen heeft geleid?

* Brengen van demokratie onder de vleugels van NATO heeft enkel leed en lijden achter gelaten, slachtoffers en economische chaos, en een afwezigheid van perspectief. En niemand van de Marionetten-regime's daar is in staat er een bloeiende oase van te maken.

* Ik wil dat jullie, normale mensen in Parijs en Berlijn, New York en Warschau, Brussel en AMSTERDAM, levend in dromen over een vergroenende Sahara, plannen over het redden van het bos in de Amazone, en goedgevoede baby's in Afrika, dat veel van uw geld, heel veel van uw geld naar een ordinaire genocide gaat. U redt geen enkele Sahara. U redt geen enkel bos. En kinderen heeft u niet gevoed.

* U bent voor de gek gehouden en in het ongewisse gelaten. Over Joegoslavië, Libië, Irak, Afghanistan, en nu over ons Oekraïne.

* De fascisten proberen revanche te nemen op de nakomelingen van de helden van de Sovjet Unie maar durven het niet direct met ons te doen. Daarom doen ze het in Oekraïne, stoppen het vol met wapens, vechten met de herdenkingsmonumenten, de symbolen, de veteranen.

* Het was niet in de ergste nachtmerrie voor te stellen dat daar waar het fascisme net aan is verslagen, het er weer de kop op steekt. En het is de Westerse elite die dit monster heeft gecreëeerd. De Bandera-aanhangers (Oekraïense fascisten) zijn tot de tanden toe bewapend, hebben van het Nazisme een staats-ideologie gemaakt en de Oekraïense en Russische broeders laten botsen. 

* De onverantwoorde Westerse leiders snappen niet dat ze zelf te maken gaan krijgen met het fascisme dat ze daar nu steunen. Want je kunt dit (fascisme) niet begrenzen binnen de grenzen van één land.

* Dadelijk moet Oekraïne zich nog tot ons wenden om het land bij elkaar te houden. Ze zijn al plannen aan het maken hoe het land te verdelen. Welk stuk ze voor zichzelf willen hebben. (Hij doelt waarschijnlijk op Polen, red.)

* Er sterven daar nu mensen en de Nazi-bataljons doden nu mensen om etnische redenen. maar de agressoren zijn volgens het "collectieve westen", Moskou en Minsk. Daarom proberen ze onze historie en geschiedenis buiten de boeken te houden. 

* En nu legt men ons sancties op die u in (West) Europa en Amerika meer gaat voelen dan wij. U voelt ze al. Maar dit is slechts het begin. Daar weet men niet dat het Wit Russische leger geen oorlog voert. Ze negeren het feit dat wij proberen de vijandelijkheden zo snel als mogelijk proberen te laten stoppen.

* Wij zijn vreedzame mensen, maar wee het gebeente je tracht met ons te praten vanuit een machtspositie! Belarus staat als een versterkt fort. Ons klein proberen te krijgen, maakt ons enkel sterker en inspireert anderen.

* Want miljarden mensen kijken hoe Belarus en Rusland strijden met het kwaad op aarde. China, India, Latijns Amerika, Afrika, Arabische staten... Iedereen is moe van het Amerikaanse power-play. Ik neem aan dat jullie gewone mensen (in het Westen, red.) ook een faire wereld willen, zonder discriminatie en sancties, war alle volken gelijke rechten hebben en problemen via dialoog opgelost worden.

* Maar de macht bij u in het Westen vertelt u nooit de waarheid. Amerikaanse, Britse en Franse pers gaat door met hun auditorium op te zetten tegen Rusland en Belarus hen leugenachtig weg te zetten als argessoren. Niemand van u wil oorlog maar uw politici doen er alles aan om hem te laten voortduren. het is geen geheim voor u dat de hele Westerse wereld tegen Rusland vecht in Oekraïne. En wij worden gestraft omdat we Rusland steunen. Niemand kan ons vertellen dat wij het recht niet hebben om Rusland te steunen. Wij waren altijd samen. Wij zijn een eenheid.

* Belarus is vreedzaam. Laat ons met rust! Kom niet aan onze heilige grond. Toen speelden jullie met het fascisme met vuur, en nu weer. Houd ermee op, voordat het te laat is!

* Plots lid worden van de NAVO, een lange muur bouwen door de bossen. Waar zijn de natuurbeschermers nou? Jullie zijn hypcrieten en slecht.

* Maar je zou in die bossen zomaar eens op een tiental begraafplaatsen, misschien wel een honderdtal begraafplaatsen kunnen stuiten van immigranten die slechts kortgeleden, via ons trouwens, bij jullie in de bossen gedood zijn en gelijk ter plaatse begraven!

* Denk na, denk na, en nogmaals... denk na (zegt Lukashenko tegen het Westen, red.)

* Belarus stelt u zo'n wereld voor, als goede buren. Daarvoor dienen jullie wel, als minimum, te stoppen met ons te vertellen hoe wij moeten leven. Denk hier goed over na, en bedenk hoe je je leiders kunt beïnvloeden. het is een voor de toekomst van de planeet werkelijk belangrijke vraag. Ik zou zo graag willen dat mijn woorden buiten de grenzen van Belarus, daar in het Westen, gehoord zouden worden.

* Een grote Feestdag, maar met een bijsmaak van droef- en triestheid.

* Het is een overwinning van de Sovjet Unie die niemand ons afpakt, maar ook van het verzet in Westerse landen, van Amerikanen en Engelsen en ook van Duitsers die vochten tegen het fascisme.

* Ik wens de Belarussen vrede, goedheid en voorspoed.
Lukashenko, 9 mei 2022, Overwinningsdag: "Westen, denk goed na, denk heel goed na."







maandag 13 september 2021

De R (van maatRegelen) is weer in de maand

De "R" is weer in de maand, dus zomerspeelkwartier is voorbij en we gaan weer over op nieuwe, verse, dwangmaatRegelen.

Valt het jullie trouwens ook op, het gaat met name om EURO-landen, landen onder de knoet van Lagarde en haar ECB. Zweden, Denemarken, Wit Rusland, allemaal met eigen munt, doen niet, of niet meer, mee met de dwangmaatregelen.

"Ze" spelen het knap hoor: beginnen met een jaartje voetbal zonder publiek, en daarna toegang tot stadion met test/vaccinatiebewijs, en hup, het lukt. Nu moet de doorrol gemaakt worden naar horeca. Dat is natuurlijk een lastige om uit te leggen, maar Klaus Schwab heeft in Nederland een filiaalmanager die wel bewezen heeft bedreven te zijn in dit type klusjes. Maar deze wordt wel een uitdaging. Ga er maar vanuit dat er vandaag flink geoefend gaat worden om morgen weer soepel voor de dag te kunnen komen. De kijkbuiskinderen moeten bediend worden met een gladde psychologisch kloppende show, waarbij gedaan zal worden alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, om "even je app te tonen". "Is een fluitje van een cent, gaat heel makkelijk, en in het stadion en in Frankrijk werkt het ook al heeeeeel gemakkelijk." En ja... je krijgt er ook zoveel vrijheid weer bij.... dan is die checkapp toch helemaal niets? Zo spinde het NOS-staats-journaal het in ieder geval gisteren al, dus op die fiets zullen "ze" waarschijnlijk wel doorgaan. Trouwens, voor een De-missionaire club, wekken ze niet echt de indruk indruk niet met een missie bezig te zijn...

Bucerias gaat Boomen

De Bahia de Banderas in Jalisco, Mexico is al booming, maar dat gaat nog veel verder doorzetten: geen check-app, geen testen, binnenkomen in Mexico ook zonder enige test of prik, Noord Amerika (Canada, VS) gaat leeglopen en de Bahia de Banderas vollopen. Zoek zelf maar eens op booking.com een plek om te slapen in Januari-Februari voor een paar dagen. En de prijzen gaan nog verder stijgen! Joel had 5 appartementen in Bucerias die hij in een dag verkocht toen hij de geinteresseerden vertelde dat het tijd was om te beslissen. Onderstaand zie je Elena die de bouwwoede in Bucerias toont. En alles wordt als warme broodjes verkocht.


Smit Zeevis: personeel zit in de beveiliging

Smit Zeevis is regelmatig te gast bij Harry in business-class en gisteren vertelde hij in een paar tussenzinnen wat de situatie in Nederland nu is: hij kan geen personeel (meer) vinden, voor uiteenlopende klussen waar de enige eis is dat je bereid bent de handen uit de mouwen te steken. Zijn bedrijf alleen al, kan zo 30 man (!!!) plaatsen, van chauffeurs tot vis-bewerkers. Ze zijn er niet. Zijn simpele analyse: zitten allemaal in de beveiliging, Corona-test en prikstraten, en kijk naar Schiphol, zegt hij, 5 beveiligers op 3 passagiers. In wat voor een wereld zijn we terecht gekomen?

Update

Hugo zojuist op de radio 1 zegt dat er al een app is en dat de voetbalsupporters hun vinkje al laten zien , dus logisch dat daar nu verder gebruik van wordt gemaakt...... We worden er in gerommeld, maar goed, de volgers in dit blog, de meesten althans, wisten dat natuurlijk al...

dinsdag 1 juni 2021

Je kunt nog naar Minsk via Istanbul

Zo ver is het dus nu gekomen met het alooi dat ons rtegeert. Reizen wordt voor EU ingezetenen steeds onmogelijker gemaakt. Ben je Israëliet of Turk? Dan vlieg je probleemloos van en naar Minsk vanuit je land. Maar woon je in Amsterdam en zit je onder het juk van het EU-NATO-regime dan moet je bij terugkomst sowieso 2 sadistische stokken door je neus laten prikken, maar rechtstreeks vliegen naar Minsk is er niet meer bij. Via Istanbul is waarschijnlijk de beste optie. Het EU-NATO wanbeleid en schrikbewind, maar vooral ook de dubbel-standards, worden steeds in het oog springender.

vrijdag 9 april 2021

Wordt Stolbtsy het nieuwe Nowoya Gollandiya?

Als er één schaap over de dam is.......

En ja hoor, het is zover, de eerste Nederlandse Politiek vluchteling heeft Bellarus bereikt en is er al gesettled: huis, boompje, beestje! Sergey heeft het gedaan. In Stolbtsy. En hij is begeleid door Andrey, en er staat al een hele rij in de wacht bij Andrey om ook de move te maken:

Vrijgezellen, families met kinderen, hele volksstammen verruilen Nederland/Duitsland om te settelen in vrij Bellarus. Daarbij komt natuurlijk nog dat je voor een luttele 10.000 Euro alles geregeld hebt, inclusief een eigen huis, en geen gedoe meer met testen, mondkappen, Berufsverboten, etcetera. Wij kennen de Nederlander Sergey verder niet, maar hij schijnt niet van plan te zijn Belarus het komend jaar te verlaten. Wat hij gaat doen is dus puur speculeren. Een restaurant openen in Minsk? Als DJ spelen in de Minsk club-scene? IT-business? Maar hij zal dus waarschijnlijk niet lang de enige buitenlander in Stolbtsy zijn. Een Duitse familie met kinderen zit er ook aan te komen, alhoewel die het "buiten" in Stolbsy waarschijnlijk als weekend-datcha gaan gebruiken en door de weeks in Minsk gaan wonen. Ja, alles kan in Minks. Voor ieder wat wils!


Ondertussen in Nederland, draait iedereen dol om alles rond vaccinaties, perspectief, terrassen en field-labs. Hoe zat het nou ook alweer met Astra Zenica? Boven de 60 kon het wel krijgen, en onder de 60 niet? Of omgekeerd?

zaterdag 18 april 2020

Loekasjenko versus Rutte. Wie is de goede huisvader?


Loekasjenko op bezoek gisteren. Geen hysterische situatie, geen chantage of dreigementen aan de burgers, zoals in de EU.

Het is niet dat Loekasjenko en de Wit Russen zich helemaal geen zorgen maken om het Corona virus. In tegendeel. Loekasjenko is er dag en nacht mee bezig. Weet precies waar welke patiënten zitten en wie er overleden is.

Alleen laat Wit Rusland zich niet hysterisch maken, zoals in Nederland met Rutte, Jinek en Osterhaus:

* Geen Anderhalve meter hysterie

* Geen Mondkapjes hysterie

* Geen Samenscholings verboden

* Scholen gewoon maandag weer aan de slag (hadden weekje extra vrij gekregen)

* Geen Berufsverboten

* Geen ge-annuleerd prof-voetbal

* Geen staats volg-Apps

* Geen "heel voorzichtig versoepeling, maar reken er niet op"

* Geen chantage: "Hoe beter u gehoorzaamt, hoe eerder u een beetje vrijheid terug krijgt"

* Geen Grapperhous toestanden die zegt: "Misschien moeten de Nederlanders het luchten beperken tot maximaal 10 minuten per dag per persoon"

* Geen continue propaganda op de tv met Frontberichten, tijgers met Corona en Jineks.

* Geen gesloten kroegen of restaurants.

Het extra goede nieuws: Er verlaten in Wit Rusland nu meer mensen de hospitaalbedden dan dat er bezettingen bijkomen. Loekasjenko wijst erop dat hij niet meedoet met de psychose die zowel westelijk, als oostelijk van hen aan de orde is.

Wit Russinnen. Terwijl de systeemmedia ons altijd wilden doen geloven dat Wit Rusland het meest repressieve land zou zijn, blijkt het tegendeel waar. Geen hysterie, geen apps, geen anderhalvemeter hysterie, geen handschoenen, geen mondkapjes, geen Berufsverbot, geen gedwongen thuis zitten, geen economische zelfmoord. Vrijheid!

Geniet onderstaand van een heerlijke pot Wit Russisch voetbal van 17 April uit de uitstekende, de spannendste, en meest bezochte competitie van heel Europa!


En dan nog dit...
Waar zijn de alarmisten en angsthazen, die beelden schetsten van catastrofes en hun modelletjes met "exponentiële groei" en smeekten om onderdrukt te worden? Op de trappen van de hospitaals in Minsk en Brest zouden de patiënten op dit moment, 18 April, neerzijgen. Van de doomscenarios voor Wit Rusland (en Zweden) is helemaal NIETS uitgekomen. In tegendeel. Er verlaten in Belarus nu al meer mensen de hospitaals dan dat er instromen. Waar gaan de alarmisten nu mee aankomen om zich hier uit te lallen?