Posts tonen met het label Loekasjenko. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Loekasjenko. Alle posts tonen

maandag 9 mei 2022

Lukashenko richt zich in speech tot Amsterdammers

Indrukwekkende speech Lukashenko vandaag op Overwinningsdag 9 Mei 2022. Hij wendt zich in Minsk in het bijzonder tot de West-Europese burger die in een wolk van onwetendheid leeft. Wij halen een aantal van de belangrijkste punten aan uit zijn toespraak. En de opmerkelijkste zijn dikgedrukt:

* Mensen in het Westen, zoals wij, uw politici doen er veel aan om u te laten vergeten wie u van het fascisme heeft bevrijd.

* Het is de Sovjet soldaat en de Sovjet Unie die de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben. Het tweede front, waarover in het Westen zoveeeel verteld wordt, werd pas in de zomer van 1944 geopend, toen de overwinning van de USSR duidelijk werd!

* Het Westen vreesde de Sovjet Unie vanwegen haar resultaten in de oorlog. Daarom werd koers gezet tegen de Sovjet Unie en tegen het Slavische volk.

* Na de Neuremberg tribunalen dachten we dat we dit nooit meer mee gingen maken, maar wat zien we nu?

* De middeleeuwse strijd om grondgebied en grondstoffen gaat door. Alleen zijn de Kruisridders vervangen door buitenlandse (financiele? red.) fondsen. De agressoren zien we nu slogans gebruiken als "mensenrechten" en "ontwikkeling van landen". 

Verslag gaat door onder video.

* Het Westen wil niet zien dat miljarden mensen met hun eigen wetten al eeuwenlang leven.

* Ze proberen diegene te verslappen die anders leeft en denkt.

* Ik richt me nu tot de Westerse burgers:

* Je kunt toch niet zo blind zijn om te zien waartoe het "ombouwen" van Libië, Irak, Syrië, Afghanistan en andere landen heeft geleid?

* Brengen van demokratie onder de vleugels van NATO heeft enkel leed en lijden achter gelaten, slachtoffers en economische chaos, en een afwezigheid van perspectief. En niemand van de Marionetten-regime's daar is in staat er een bloeiende oase van te maken.

* Ik wil dat jullie, normale mensen in Parijs en Berlijn, New York en Warschau, Brussel en AMSTERDAM, levend in dromen over een vergroenende Sahara, plannen over het redden van het bos in de Amazone, en goedgevoede baby's in Afrika, dat veel van uw geld, heel veel van uw geld naar een ordinaire genocide gaat. U redt geen enkele Sahara. U redt geen enkel bos. En kinderen heeft u niet gevoed.

* U bent voor de gek gehouden en in het ongewisse gelaten. Over Joegoslavië, Libië, Irak, Afghanistan, en nu over ons Oekraïne.

* De fascisten proberen revanche te nemen op de nakomelingen van de helden van de Sovjet Unie maar durven het niet direct met ons te doen. Daarom doen ze het in Oekraïne, stoppen het vol met wapens, vechten met de herdenkingsmonumenten, de symbolen, de veteranen.

* Het was niet in de ergste nachtmerrie voor te stellen dat daar waar het fascisme net aan is verslagen, het er weer de kop op steekt. En het is de Westerse elite die dit monster heeft gecreëeerd. De Bandera-aanhangers (Oekraïense fascisten) zijn tot de tanden toe bewapend, hebben van het Nazisme een staats-ideologie gemaakt en de Oekraïense en Russische broeders laten botsen. 

* De onverantwoorde Westerse leiders snappen niet dat ze zelf te maken gaan krijgen met het fascisme dat ze daar nu steunen. Want je kunt dit (fascisme) niet begrenzen binnen de grenzen van één land.

* Dadelijk moet Oekraïne zich nog tot ons wenden om het land bij elkaar te houden. Ze zijn al plannen aan het maken hoe het land te verdelen. Welk stuk ze voor zichzelf willen hebben. (Hij doelt waarschijnlijk op Polen, red.)

* Er sterven daar nu mensen en de Nazi-bataljons doden nu mensen om etnische redenen. maar de agressoren zijn volgens het "collectieve westen", Moskou en Minsk. Daarom proberen ze onze historie en geschiedenis buiten de boeken te houden. 

* En nu legt men ons sancties op die u in (West) Europa en Amerika meer gaat voelen dan wij. U voelt ze al. Maar dit is slechts het begin. Daar weet men niet dat het Wit Russische leger geen oorlog voert. Ze negeren het feit dat wij proberen de vijandelijkheden zo snel als mogelijk proberen te laten stoppen.

* Wij zijn vreedzame mensen, maar wee het gebeente je tracht met ons te praten vanuit een machtspositie! Belarus staat als een versterkt fort. Ons klein proberen te krijgen, maakt ons enkel sterker en inspireert anderen.

* Want miljarden mensen kijken hoe Belarus en Rusland strijden met het kwaad op aarde. China, India, Latijns Amerika, Afrika, Arabische staten... Iedereen is moe van het Amerikaanse power-play. Ik neem aan dat jullie gewone mensen (in het Westen, red.) ook een faire wereld willen, zonder discriminatie en sancties, war alle volken gelijke rechten hebben en problemen via dialoog opgelost worden.

* Maar de macht bij u in het Westen vertelt u nooit de waarheid. Amerikaanse, Britse en Franse pers gaat door met hun auditorium op te zetten tegen Rusland en Belarus hen leugenachtig weg te zetten als argessoren. Niemand van u wil oorlog maar uw politici doen er alles aan om hem te laten voortduren. het is geen geheim voor u dat de hele Westerse wereld tegen Rusland vecht in Oekraïne. En wij worden gestraft omdat we Rusland steunen. Niemand kan ons vertellen dat wij het recht niet hebben om Rusland te steunen. Wij waren altijd samen. Wij zijn een eenheid.

* Belarus is vreedzaam. Laat ons met rust! Kom niet aan onze heilige grond. Toen speelden jullie met het fascisme met vuur, en nu weer. Houd ermee op, voordat het te laat is!

* Plots lid worden van de NAVO, een lange muur bouwen door de bossen. Waar zijn de natuurbeschermers nou? Jullie zijn hypcrieten en slecht.

* Maar je zou in die bossen zomaar eens op een tiental begraafplaatsen, misschien wel een honderdtal begraafplaatsen kunnen stuiten van immigranten die slechts kortgeleden, via ons trouwens, bij jullie in de bossen gedood zijn en gelijk ter plaatse begraven!

* Denk na, denk na, en nogmaals... denk na (zegt Lukashenko tegen het Westen, red.)

* Belarus stelt u zo'n wereld voor, als goede buren. Daarvoor dienen jullie wel, als minimum, te stoppen met ons te vertellen hoe wij moeten leven. Denk hier goed over na, en bedenk hoe je je leiders kunt beïnvloeden. het is een voor de toekomst van de planeet werkelijk belangrijke vraag. Ik zou zo graag willen dat mijn woorden buiten de grenzen van Belarus, daar in het Westen, gehoord zouden worden.

* Een grote Feestdag, maar met een bijsmaak van droef- en triestheid.

* Het is een overwinning van de Sovjet Unie die niemand ons afpakt, maar ook van het verzet in Westerse landen, van Amerikanen en Engelsen en ook van Duitsers die vochten tegen het fascisme.

* Ik wens de Belarussen vrede, goedheid en voorspoed.
Lukashenko, 9 mei 2022, Overwinningsdag: "Westen, denk goed na, denk heel goed na."







donderdag 2 april 2020

Adviezen Rutte staan haaks op adviezen Loekasjenko

Waar Rutte wil dat we vooral binnen blijven in isolatie, weg van vrienden, weg van sport, weg van ontspanning, en weg van frisse lucht en de lentezon, daar adviseert Loekasjenko juist sport en veel frisse lucht.

Bootje varen
Rutte ging donderdagavond zelfs zo ver om bezitters van plezierjachten er dringend op te wijzen deze dagen niet het water op te gaan. Waar is Rutte bang voor? Dat de brugwachter besmet wordt? Of de snoekbaarsen?


Loekasjenko adviseert verder vet eten en zure room. Met dat vette eten bedoelt hij dierlijk vet: een goed stuk vlees en "salo". Salo is typisch Russisch en is buikvet. Dat wordt in de Russische keuken inderdaad gezien als een puur stukje gezondheid, met name in de ochtend na de ochtend work-out met een stukje mooi brood. "Je moet sport beoefenen en je in de frisse lucht bewegen. Je moet je longen helpen." Verder beveelt hij ook roomboter aan.

Eerder (17 maart) beveelde Loekasjenko aan vaker handen te wassen, op tijd te ontbijten, lunchen en dineren, alsook naar de sauna te gaan en een wodkaatje te drinken.

De Corona-benaderingen van  Rutte en Loekasjenko, staan haaks op elkaar. Laat in de comments weten welke benadering jou meer aanspreekt.

dinsdag 31 maart 2020

Wat werkt beter, Wodka en Sport, of Lockdown?

We gaan het meemaken!
Gaan Zweden, maar vooral Wit Rusland eindigen in een catastrofe, met hun "onverantwoorde" laissez faire politiek ten aanzien van het Corona virus? Als we de alarmisten moeten geloven, dan stevenen die landen op de Corona af, zoals de Titanic op de beroemde ijsschots. Loekasjenko die zweert bij Wodka en Sport? Kan niet!!! Lockdown moet! Het is sterker: In Spanje en Nederland wordt dankzij de alarmisten een strandwandeling nu als iets heel verdachts en asociaals gezien. Precies het omgekeerde van hoe Loekaschenko het benadert.

Het leuke is, het gaat allemaal bekend worden. Volgens de Corona-pessimisten, met hun modellen en theoriën over de zogenaamde exponentiële groei, moet het een kwestie van luttele dagen zijn, voordat Zweden en Wit Rusland down gaan en zullen de zieken daar op de stoepen van de hospitaals in Stockholm en Minsk bezwijken.

Wat anders: Exit strategie
Waar Zweden en Wit Rusland duidelijk kiezen voor het de natuur -in de goede zin van het woord- zijn werk laten doen. Een actieve en fitte bevolking die gewoon door gaat met zijn leven, waardoor vanzelf voldoende weerstand wordt opgebouwd. Daarbij zal het virus zich dan na verloop van een aantal weken nauwelijks nog verder verspreiden. Het is dan uitverspreid. Ook prettig voor kwetsbaren. Daarbij komt, hoe eerder je de piek gehad hebt, hoe eerder je er ook vanaf bent.

Wat is de exit strategie in landen als Spanje en Nederland dan?
Wat wil een land als Spanje, maar ook Nederland, nou bereiken met hun langdurige en strenge lockdown? Het virus helemaal uitroeien? Dat zal dus nooit lukken, of je moet dit jaren volhouden. Is dat soms de bedoeling? We weten het niet. Of, na verloop van tijd gaat de lockdown eraf, en dan komen de zieken alsnog, net zo hard. Of nog harder, want een bevolking die gedwongen binnen zit, wordt er niet gezonder op. En in ieder geval met een economie die dan sowieso helemaal kreupel is.
In Wit Rusland geen Corona-hysterie, geen vrijheidsbeperkende maatregelen, geen afgelaste sportwedstrijden, geen gesloten scholen, geen reisbeperkingen, geen sportverbod, geen "samenscholingsverbod", geen cash-verbod, geen verbod op het vieren van je verjaardag met vrienden, geen afzeggingen van ziekenhuisbehandelingen, geen gesloten of failliete restaurants, geen strandverbod, geen hamsteren, geen boetes op minder dan 1,5 meter afstand, geen mondkapjes, geen desinfecterende gel, geen strepen op de grond om afstand te houden. Wit Rusland is het vrijste land van Europa.