woensdag 9 oktober 2019

An evening with Pete

Gisteravond kwam de amerikaanse ambassadeur naar Roosendaal voor een spreekbeurt bij de plaatselijke Lions afdeling en gaf  'de Witheeren lezing'.

Het stond in de krant en je kon er naar toe, dus ik ben gegaan.
Kan nooit kwaad.



Pete vertelde weinig opzienbarende zaken.
Hij speelde op het sentiment: Dat wij de oorlogsgraven zo mooi onderhielden, dat er zulke oude en goede banden zijn tussen Nederland en de VS.

Al na 40 minuten was er de Q & A.
"Dat doe ik het liefste" zei Pete, en hij doet dat ook heel goed.

Hoe verdedig je Trump in een zaal met 300 mensen die Trump als een idioot of een duivel beschouwen?
Laat dat maar aan Pete over. ( "I am from the Mid- West  and we do not like New York")

Natuurlijk kwamen er tientallen uitspraken voorbij waar ik heel graag het mijne over zou zeggen.
Maar ik was te laat aangekomen en zat in het donker op de achterste rij.

Uiteindelijk kreeg ik toch de microfoon.
( Iedereen moest zeggen wat hij deed. Veel vragen van nitwit studentes in 'internationale verhoudingen' of zoiets.)
'Hello mister Hoekstra,  you are from the Mid-West and I am a farmer. We may have something in common there.
Also: I was very happey whenTrump won the presidency and not Hillary".

Pete:  "I will buy you a beer afterwards ! "

Ik: " But you did not hear all I have to say yet!  I also like mister Putin a lot ! "

Pete:  "I will buy you a Zero alcohol beer ! "

Afbeeldingsresultaat voor pete Hoekstra
  ( Vanaf nu ben ik dus one handshake away van de Donald)


Dat begon dus goed.
Daarna moest ik echter enkele harde noten kraken, en werd het even een schreeuw-partij.
Ik had de recorder op mijn telefoon aan staan., dus ik kan het wellicht wel precies opschrijven.
Maar nu niet. Later misschien.

Ik herinner me niet goed wat er in die 2 minuten geroepen is.
Ik zei dat Wesley Clark al in sept 2001 in het Pentagon hoorde dat ze 7 moslimlanden zouden gaan kapotmaken,. En dat nu alleen Iran nog recht staat.
Ik zei:  "niks 'City on the Hill' , niks. The 'exceptional people' .  U bent een gruwelijk land dat andere landen verwoest." ( Zo ongeveer was de strekking van wat ik zei.)
Zijn verdediging was dat ze toch echt Europa hadden bevrijd en dat die jongens die daarvoor gevallen waren door mij niet gerespecteerd werden.
Ik riep dan nog dat van elke 10 Duitse soldaten er 8 door de Russen zijn uitgeschakeld, en dat die bevrijding nooit gelukt zou zijn als de Russen dat niet hadden gedaan.

Na 3 of 4 minuten was het over, en ging met braaf verder.
Ik was tevreden over mijn optreden.

Na afloop was er een 'drankje', en Pete zou 'blijven hangen' had ie gezegd.
En dat deed hij.
Ik heb toen nog wel een half uurtje mee geluisterd naar de gesprekken die hij voerde.
Ik heb ook een paar opmerkingen gemaakt, waar hij wat schoorvoetend op in ging.
Ineens kwam de ruzie weer boven en deed hij heel verontwaardigd omdat ik de nagedachtenis van die gesneuvelde soldaten zou hebben geschonden. Ik heb maar geen moeite gedaan om het allemaal nog eens goed duidelijk te maken.

Vòòr ik naar het kringetje met Pete ging,
 ben ik met een glas bier in de ruimte gaan staan.
300 mensen die naar een lezing van de amerikaanse ambassadeur gaan, en niet één die achteraf de moed had om naar mij toe te komen en met me in discussie te gaan!
Zelf zou ik altijd op iemand toe stappen die zaken beweert waar ik geen enkel idee van had. Kijken wat er van zou kunnen kloppen.

Maar later,  in dat kringetje rondom Pete, was er wel een jonge student ( Robin van Ooyen ?) uit den Haag, met wie ik aan de praat raakte:  hij bleek goed geïnformeerd en was het grotendeels met me eens. Kende Weltschmerz, wist over de 26 miljoen dode Russen, verdedigde Putin tegenover zijn omgeving etc.   Zijn grootvader was een industrieel geweest in de beton-wereld en was ook volledig op de Amerikanen afgeknapt in de loop der jaren.  En zo eindigde de avond toch nog met een positieve noot.
                        -----------------------------------

Nagekomen:  https://nl.wikipedia.org/wiki/Pete_Hoekstra

Het blijkt dat Hoekstra een zeer conservatief persoon is, en dat hij een stevige islamofoob is.
Ik wist dit niet, hoewel ik me nu wel  de schermutseling herinner over zijn 'no-go-area's ' in Nederland.
Dat hij met professionele islam-bashers als  Daniel Pipes en Robert Spencer samen werkte wist ik niet.


55 opmerkingen:

  1. Uitstekend werk!

    SyrianGirl legt de situatie in Syrie uit:

    https://www.youtube.com/watch?v=YfLw4zT9DWI

    Ook oogstrelend, maar voornamelijk informatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Syrian girl was altijd al oogstrelend, en lekker fanatiek.

      Ze plaatst ook goede reacties bij de Saker, zoals jij wel zal weten.

      Verwijderen
  2. Mooi verslag. Goed dat "De Pete" even door "onze boer" is wakker geschud. Alle beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat @Jan Prescott Bush er niet bijgehaald heeft om Pete de mond te snoeren.

    Bush bank tied to Nazi funding

    President Bush’s grandfather was a director of a bank seized by the federal government because of its ties to a German industrialist who helped bankroll Adolf Hitler’s rise to power, government documents show.

    Dus, die duizenden geallieerden die op de stranden van Normandië zijn geland werden onthaald met door de VS gespondorde munitie.

    https://www.washingtontimes.com/news/2003/oct/17/20031017-110534-8149r/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoewel het feitelijk gezien een prachtig plan (om de oer-Bush er bij te halen) is, werkt zoiets voor geen meter.

      Hoekstra is hier omringd door meestal wat zweverige anti Trump geinteresseerden' met bijna geen kritiek op het Atlantisch establishment. Hun kritiek betreft slechts de SJW zonden van Trump: ze zijn 100% OK met de genocide in Yemen en de regime changes.

      In elk debat is het dom om het publiek te irriteren en meer dan 1, in uitzonderlijke gevallen 2 nieuwe feiten te presenteren.

      Niet omdat meer onwaar zou zijn, maar omdat de menselijke geest dat niet aankan!

      De 2e wereldoorlog is oud nieuws, een enkele opmerking moet volstaan.

      Verwijderen
    2. Feit nummer 2

      We plakken er nog één achteraan

      2011 US blames USSR in WW2 history re-write

      https://www.rt.com/russia/us-starting-wwii-anniversary-201/

      8 jaar later gevolgd door het in Brussel gevestigde Ministerie van Waarheid, die gezapig, het her-schrijven van de geschiedenis aan haar onderdanen dicteert.

      Russian Government Condemn’s European Parliament’s Blaming Stalin as Having Started WW II

      https://theduran.com/russian-government-condemns-european-parliaments-blaming-stalin-as-having-started-ww-ii/

      @Rootman is er in ieder geval ingetuind met zijn enkele opmerking, want zo te lezen is WWII nog steeds Live & Kicking.

      Overigens beschik ik over een uitzonderlijk sterke geest, ik heb de leugens over 9/11 en MH-17 met glans overleefd. Dit in tegenstelling tot @Rootman, die het voor elkaar krijgt om in één zin het bestaan van chemtrails te ont- en te erkennen. Kon jouw geest het niet aan @Rootman?

      Verwijderen
    3. [Overigens beschik ik over een uitzonderlijk sterke geest]

      Familiebanden met Trump????

      Verwijderen
    4. Trump:'In my great and unmatched wisdom'....

      Verwijderen
    5. "I am a stable genius' vind ik ook heel mooi.

      Verwijderen
    6. [Waarschijnlijk ben jij blind, @Jan, en zie ik de dingen toch iets beter dan jij.] past goed in dat rijtje...

      Verwijderen
  4. @Jan Verheul,

    Beste @Jan,

    Aan jou de vraag wat het verschil is tussen de EU en nazi-Duitsland en waarom het Wilhelmus op scholen ineens uit het regeerakkoord is gehaald?

    Wat overblijft is de Europese hymne "Alle menschen werden brüder" en dat is Duits.

    Blijf jij nog steeds volhouden dat het nieuwe NAVO Hauptquartier in Brussel niet bestaat uit SS-symbolen?

    Waarschijnlijk ben jij blind, @Jan, en zie ik de dingen toch iets beter dan jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jensen:

    DE NIEUWE KOUDE OORLOG - DE JENSEN SHOW #28
    https://www.youtube.com/watch?v=jpQTT0g5A08&t=2s

    @27:15 media watch. NOS propaganda blootgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Jensen ook gezien, maar na de eerste 5 minuten vond ik hem minder goed worden. Veel herhaling.

      Verwijderen
  6. Aanslag in Halle gepleegd door één neonazi en volgens Rita Katz van S.I.T.E. zei de dader dat alle problemen worden veroorzaakt door joden. De dader gooide vervolgens een handgranaat in een döner zaak.

    U mag natuurlijk niet gaan denken dat het hier om een Gladio-B aanval gaat. De NAVO draait de situatie nu volledig om, het gaat nu niet meer om links extremisme maar om rechts eztremisme.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jannalor
      Inderdaad. Inlichtingendiensten werk.

      Zowel Joden als Moslims aanvallen.....Lijkt erop alsof ze de minderheden willen opzetten met zijn alle tegen de meerderheid (blanken / christenen)
      Past precies in het plaatje van het demoniseren van de "witte"man.

      Verwijderen
    2. Links extremisme kunnen wij nu toe bedelen aan figuren die geloven dat klimaatverandering veoorzaakt wordt door de mens. Daarvan hebben wij er hier ook één op het blog. Maar volgens een IPCC klokkenluider volgt de IPCC in haar rapporten nog steeds de "hockey stick" van Michael Mann, wat ik de klimaatgekkies al aan hun neus gepeuterd heb.

      Verwijderen
    3. De hockeystick van Mann en de daarop volgende stydies, evenals de inmiddels 20 jaar extra metingen.

      Ik peuter wel in mijn eigen neus! Ik stel voor dat jij hetzelfde doet.

      Verwijderen
    4. Misschien vinden we hier een gulden middenweg:

      500 Climate experts declare "no Climate emergency"

      https://wattsupwiththat.com/2019/09/28/global-climate-intelligence-group-founded/

      Verwijderen
    5. Nee Jan, geen lobbyistensite van de Koch broeders aanhalen! Dat is beslist geen gulden middenweg.

      Ik haal zelf ook de IPCC liever niet aan. Hoewel de vele referenties in hun rapport wel betrouwbaar zijn is het politieke deel, met beleidssuggesties WEL partijdig.

      Verwijderen
    6. Een aantal van de namen is erg bekend, zoals Lindzen en niet wetenschappers Monckton en ex pres Klaus.

      Geofysici hebben een spontane afkeer van klimaatalarmisten, omdat in geologische termen de huidige opwarming veel minder catastrofaal is dan eerdere gebeurtenissen, zoals de asteroide van 65 miljoen jaar geleden, of de Perm extinctie.

      Ik deel dat sentiment grotendeels. In geologische termen is Homo sapiens ook al bijna uitgestorven, want primatensoorten gaan evolutionair meestal minder dan een miljoen jaar mee.

      Als tegenargument moet dan gewezen worden op het feit dat WIJ H. sapiens zijn, en dat zeker de beschavingen heel veel zullen leiden van de geprojecteerde, geologisch relatief onbetekenende veranderingen. Veel geofysici hebben overigens met oliemaatschappijen gewerkt. Die hebben dus vaak flink wat van die bedrijfscultuur opgepikt.

      De lobbyisten veracht ik, ik vind nog steeds dat ALLE lobbyisten minstens de doodstraf verdienen.

      Verder zitten er nogal wat emeritussen tussen, die hun studie in een voorbije periode hebben gedaan.

      Verwijderen
    7. OK Rootman, ik ken het dossier niet.

      Ik vond dit in de nieuwste Nieuwsbrief van Peter Myers, en Peter heb ik hoog staan.

      Verwijderen
    8. Dit is ook een leuke. De "witte mens" mag nu ook niet meer meedoen met de anti racisme bijeenkomsten.

      Sheffield SU bans white students from attending ‘anti-racism’ meetings
      https://thetab.com/uk/sheffield/2019/10/08/sheffield-su-bans-white-students-from-anti-racism-policy-meetings-40127

      Over rascisme gesproken.

      Verwijderen
    9. "Nee Jan, geen lobbyistensite van de Koch broeders aanhalen! Dat is beslist geen gulden middenweg."

      In een vorige discussie al om bewijzen gevraagd voor deze aantijging, @Rootman heeft deze tot nog toe niet kunnen leveren.
      Het blijft dus een een loze beschuldiging.

      Verwijderen
    10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    11. "Ik peuter wel in mijn eigen neus!"

      Ja, dat heb ik gemerkt, er komt een hoop snot uit waarvoor je al twee consessies hebt mogen doen.

      Verwijderen
    12. @Sofia,

      Precies, denk aan Dries van Agt, Als premier pro Israël, daarna pro Palestijnen.

      Verwijderen
    13. Gewoon even 'heartland institute'' en 'Koch' googlen:

      https://insideclimatenews.org/news/22122017/big-oil-heartland-climate-science-misinformation-campaign-koch-api-trump-infographic

      https://en.wikipedia.org/wiki/The_Heartland_Institute

      etc. etc.

      Verwijderen
    14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    15. Yep Wikipedia, ik dacht al dat je daarmee zou komen. Meerdere waarschuwingen hier dat Wikipedia als bron zeer onbetrouwbaar is, is aan @Rootman niet besteed.

      Wikipedia heeft ook een gigantische lijst aan bodemschatten in Mali laten verdwijnen, heeft op de Engelse versie, via 'bllct', de maximale vlieghoogte van de SU-25 op 7000 meter gezet en de Nederlandse versie liet de complete technishe specificaties van de SU-25 verdwijnen.

      @Rootman heeft het regelmatig over 'conformation bias' en Wikipedia schijnt daar de ideale bron voor te zijn. Misschien moet @Rpptman toch een verder kijken dan zijn neus lang is, i.p.v. er in te peuteren.

      Verwijderen
    16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  7. @Jan
    Pete is nu net niet de juiste persoon om over die 7 landen te beginnen. Trump en Pete hebben dit nooit gewild en willen ook zo snel mogelijk uit het midden oosten weg. Zoals je weet zijn dat de globalisten die dit bedacht en uitgevoerd hebben. Pete en Trump zijn juist nationalisten die de natiestaten willen bewaren en niet kapot willen maken en zij streven al helemaal niet naar werelddominantie. Dit is ook mooi uitgelegd door Jensen in de uitzending van vandaag.

    Trump is niet te benijden. Hij is bezig met een keiharde oorlog tegen deze gasten die hem zo snel mogelijk uit de politieke arena willen hebben, Vanaf dag 1 van zijn presidentschap hebben ze hem bevochten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Oligarch,
      Je hebt daar een juist punt te pakken.
      Maar je moet begrijpen dat hij uitgebreid mooie verhalen vertelde over de zegeningen van Amerika's militaire hulp aan de wereld ( WO1 en WO 2)
      In die context wilde ik daar even melden dat een presidentskandidaad èn generaal ( niet zomaar iemand dus) al in september 2001 hoorde dat ze 7 landen gingen verwoesten.

      Ik wilde duidelijk maken dat Amerika agressor is.

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Sofia,

      "En hoe lang moeten wij die lui 'dankbaar' blijven?"

      Tot in lengte van dagen, wat niet alleen blijkt uit de aanschaf van de JSF maar ook uit de donatie van €25 miljoen van de Nationale Postcode Loterij, met daarnaast een extra donatie van de Nederlandse belasting betaler aan de Clinton Foundation.

      Verwijderen
    2. Prescot Bush, wallenberg familie en de bankiers families van wallstreet etc. (BIS) die financierden de Nazi's en de amerikaanse militairen bevrijden ons van de Nazi's.

      Tsja, je kan de militairen bedanken die uit Amerika kwamen en tegelijkertijd kan je ook de corporatistische families uit Amerika verafschuwen.

      Verwijderen
    3. SDR en Jan, zien jullie nu niet dat er een groep lieden zijn die boven de naties staan (trans nationalen) en die naties met elkaar laten vechten om zelf meer macht te verkrijgen. En die lui zijn nog steeds aan de macht en dat zij bepalen wie aan wie dankbaar moet zijn.

      Verwijderen
    4. Sofia schreef: "alsof dat de V.S. een vrijbrief geeft om nu de wereld te terroriseren"

      Dat is het punt dat ik wilde maken: dat ze nu terroristen zijn geworden.

      Verwijderen
    5. Oligarch,
      jouw posts van 23.38 en 23.45 vind ik interessant.
      Ben nu pas net wakker, en nog niet helder.
      Maar als ik me goed herinner was er een soort fascistische staatsgreep in de VS, ergens in 1936 of zo. Hij is onderdrukt door Smedley Butler. Er is later uiteraard bijna niet meer over gesproken.

      Ik ben benieuwd of hier de Bushes en Harriman's ook achter zaten. Weet nu dus niet wie er achter zaten.

      Verder: Ik zelf til niet zo heel zwaar aan de investeringen van IBM en Bush in Duitsland. In de jaren rond 1936 was Hitler een fenomeen waar iedereen tegen op keek, behalve de joden. Maar iedereen keek neer op de joden, hoewel ze al erg machtig waren.

      Ford investeerde flink in DL. Van hem weten we dat hij anti-joods was.
      Maar waren de Bushes anti-joods, of lieten ze dat in het midden?

      NB: Dat het communisme een westers idee was en dat de bankiers in de VS het naar Rusland brachten wist ik al.
      Ook wist ik dat Lord Milner en Rhodes veel invloed hadden.

      Nu staat er bij De Saker een gesprek tussen twee historicidie een oud boek hebben ontdekt waaaruit blijken zou dat de Pilgrim's er veel mee te maken hadden.
      Het werd me bij oppervlakkige beluistering niet erg duidelijk.

      Verwijderen
    6. Kijk, Oligarch,

      jij schrijft: "zien jullie nu niet dat er een groep lieden zijn die boven de naties staan (trans nationalen) en die naties met elkaar laten vechten om zelf meer macht te verkrijgen."

      We kunnen er snel uit zijn als jij met mij akkoord gaat dat dit joodse krachten zijn.
      Maar ik weet van jou dat je daar niet mee akkoord bent.

      Het principe spreekt me zeker aan: verdeel en heers, en word zelf rijk of machtig.
      Je zou al simpel kunnen denken aan het MIC in de VS: dat heeft echt baat bij oorlog.

      PS: In haar laatste gesprek met de Saker spreekt Catherine Austen Fitts over de (joodse) 'Trans National Crime Organisation.'

      Verwijderen
    7. Jan, weet jij eigenlijk of de (orthodoxe) joden zelf in al die onzin geloven?

      In het oude testament is geloven totaal irrelevant, het gaat slechts om het uitvoeren van wetten en regels en uiteraard niet de jaloerse Jaweh op zijn teentjes trappen.

      Pas in het chtistendom, en zeker de islam is geloof gaan spelen.

      Verwijderen
    8. @Jan, ja velen hebben eenJoodse achtergrond. Wallenberg is luthers. Gillette een Hugenoot Net als met de russische oligarchen die de macht overnamen na de sovjet unie is het een kartel van Joodse en niet Joodse afkomst. Soros is van Joodse komaf en deed zich in W2 voor als christen. Dit soort lui zijn puur bezig met zichzelf verrijken en geloof is volgens mij voor hen een bijzaak. Het is wel zo dat de Rothschilds zich hebben hard gemaakt voor Israël. (zionisten) . In de praktijk denk ik dat dit soort lieden zich meer marxisten voelen dan Joods. Ze houden van macht en controle.

      Verwijderen
    9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De botte agressie van Lenin Moreno in beeld.

    https://twitter.com/BlikopNOS/status/1182208127405559810

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo is het; Go Kimmie!!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=-CSeXtdZAO4

    (over de koerden)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jensen laat in de 1e minuten precies zien wat Trump vond van de amerikaanse inmenging in het midden oosten.
    ALLE GEKKEN ONTSNAPT UIT HET GESTICHT - DE JENSEN SHOW #29
    https://www.youtube.com/watch?v=wIDWNyAFFIc

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vandaag werd bekend dat ook Joe Biden zelf tijdens z'n gig als vice-president onder Obama een aardige grijpstuiver overhield aan z'n geklus in Ukraine:

    Former U.S. Vice President Joe Biden received $900,000 for lobbying activities from Burisma Group, Ukraine's Verkhovna Rada member Andriy Derkach said citing investigation materials.

    Ukrainian MP Andriy Derkach revealed on Wednesday that former Vice President Joe Biden received $900,000 from Burisma Group for lobbying activities, citing materials related to an investigation.

    Derkach publicized documents which, as he said, "describe the mechanism of getting money by Biden Sr." at a press conference at Interfax-Ukraine's press center in Kyiv on Wednesday. -Interfax

    https://www.zerohedge.com/political/joe-biden-personally-paid-900000-burisma-according-ukrainian-mp-bombshell-admission

    Het werd voor Biden en de Democraten allemaal nog erger toen onderzoeksjournalist John Solomon op Fox onthulde dat de Amerikanen al wisten dat Ukraine een onderzoek was gestart naar corruptie bij Burusma in februari van dit jaar, dus voor het telefoongesprek van Trump em Zelinsky en zelfs voor de verkiezing van Zelinsky tot president.

    John Solomon: Ukraine had launched new Burisma investigation before Zelensky elected

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=d4tMIUwR6-w

    (clip +/- 2.30 min.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een viezeriken die Democraten. Huh. Omdat hun schimmige spelletjes worden ontmaskerd gaan ze snel Trump zwart maken. Zodat hij niet als de good guy naar voren komt.

      Verwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen