Posts tonen met het label Silvana Simons. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Silvana Simons. Alle posts tonen

maandag 8 januari 2018

Maandagochtend NPO/NOS-gebed

Jack van Gelder slaat ook door: "Wees NOS dankbaar!"

Jack van Gelder denkt dat de NOS zijn broodheer is en vergeet dat het de Nederlandse belastingbetaler is. Dat verklaart waarschijnlijk ook zijn vreemde tweet. Maar goed, Blik heeft nu het wekelijkse maandagochtend NOS/NPO-gebed en daarmee hopen we dat van Gelder dan ook weer bediend is.



Geweldige Tweet van Sven. Wij gaan hem, met hopelijk zijn toestemming, iets herschrijven:

Onze #NPO, die in den ether zijt. Uw propaganda worde geheiligd. Uw heilstaat kome. Uw wil geschiede, gelijk in den Grachtengordel, alzo ook in Hilversum. Geef ons heden onze dagelijkse Silvana en vergeef ons onze kritiek op haar, gelijk ook wij haar onkunde vergeven. Leid ons niet in Russische beïnvloeding en verlos ons van het Nepnieuws. Amen.

NPO draait volledig door: Lachen met Buitenhof!

De NPO en NOS raken steeds meer in paniek. Buitenhof is al jaren niet meer om aan te zien, maar presteerde het gisteren om wederom Silvana Simons minutenlang een podium te geven voor gewauwel over... ja, waarover eigenlijk? En dacht je dat dat het was? Neeeee! Vanochtend, zojuist kort voor 12 uur mocht ze weer haar Woord via de ether tot ons brengen! Want stel je voor! Een dag zonder de duiding van Silvana Simons, is een dag niet geleefd!

Pluim voor Nieuwsuur over Putin

Als het mogelijk is een compliment te maken, dan beginnen we daar altijd het liefst mee, en dat doen we betreffende de Nieuwsuur uitzending gisterenavond over Putin. Er werd een scala aan mensen uit Putin's omgeving aan het woord gelaten en die mochten context geven betreffende zijn popualriteit. Dat gaf helemaal geen slecht beeld. Dat gezegd hebbende, en het feit dat wij elke informatie over Rusland, hoe gekleurd die ook is, toejuichen, willen we toch enkele kritische kanttekeningen plaatsen. Eelco Bosch van Rosenthal doet de inleiding en zoals iedereen weet, net als dat in de krant de kop en het plaatje zeer belangrijk zijn, is de inleiding dat ook: "Ondanks een stagnerende economie en toenemende repressie"

Feitelijk onjuist

Wat is de definitie van een stagnerende economie? Als de economie groeit, en dat doet hij nu weer in Rusland, is er dan sprake van een stagnerende economie? Volgens ons is dat eerder, minimaal, een opkrabbelende economie. En dat nog ondanks Westerse obstructie! En die toenemende repressie? In de VS worden zo'n 2.000 mensen jaarlijks door de politie doodgemaakt. Nederland doet ook inmiddels aardig mee. In de VS plegen elke dag 20 (ex-)militairen zelfmoord. Maar dat land wordt door Marc Rutte "de leider van de vrije wereld" genoemd, en "New York de hoofdstad van de wereld". En met die zogenaamde repressie wordt dan vaak verwezen naar de moord op Nemtsov bij het Kremlin, alweer enkele jaren geleden. Nemtsov was ooit een veelbelovend politicus, maar ten tijde van zijn moord was hij waarschijnlijk vergelijkbaar belangrijk als Jan Marijnissen of Emiel Roemer nu. De suggestie dat Putin daar een hand in gehad zou hebben is dus veel minder waarschijnlijk dan dat in Nederland iemand een hand gehad zou hebben in de moord op Fortuyn of van Gogh. De ongekende populariteit van Putin wordt op die manier een klein beetje verdacht gemaakt, want, wellicht het resultaat van repressie, je moet verplicht van hem houden! Maar dan zet je toch de wereld een beetje op zijn kop, of in ieder geval Rusland op zijn kop.

Jaap de Hoop Scheffer erkent fouten NAVO jegens Rusland

Ook het einde van een reportage is belangrijk en daar schotelt Eelco Bosch van Rosenthal ons nog een mea-culpa van Jaap de Hoop Scheffer betreffende het NATO-gedrag jegens Rusland voor. Dit is niet onbelangrijk en maakt dat wij al met al een pluim geven aan Nieuwsuur en ook aan item-maker Gert Jan Dennekamp.

Jack van Gelder: "Wees dankbaar voor alles wat de NOS op de buis brengt..."

En dan nog dit...

woensdag 1 juni 2016

Marcel Gelauff tovert met Typhoon Tsunami echte nieuws weg

De klok slaat. Het is 8 uur. Het NOS-staatsjournaal gaat beginnen. Het is stil op straat. Marcel Gelauff spreekt tot het volk. Via een presentator. En waar begint hij mee? Natuurlijk! Met de aanhouding van de zwarte rapper Typhoon. Van een paar minuten. Die daarna met excuses op zak weer verder reed. En met Silvana Simons. Die had zowaar een tweet ontvangen met haar naam en iets over een banaan erin en aan haar oren trekken. Dat moest stoppen! En die aanhouding van Typhoon? De minister sprak, "lotgenoten" spraken, deskundologen spraken, Wilders sprak, DENK sprak. Ja, wie sprak er eigenlijk niet?

Typhoon Tsunami

Samen met het intro en de samenvatting op het eind werd er niet minder dan 7 minuten besteed aan Typhoon en Simons. Wat hebben Typhoon, Simons en Zwarte Piet gemeen? Dat ze niet van het scherm en van de radio af te slaan zijn. Elke scheet die één van de drie laat, wordt breed uitgemeten. Op radio 1 was het ook bal. Ook over Typhoon. Bij 1 Vandaag radio. Dacht je het daarmee gehad te heben? Lara Rense deed het in het vervolgprogramma Nieuws en Co nog eens dunnetjes over. Weer Typhoon. Meer achtergronden, meer interviews, meer details, meer, meer, meer! Een ware Typhoon Tsunami kam er vandaag over ons heen.

"Wag the Dog"

De hele week komt er al een Simons, Typhoon, Zwarte Piet Tsunami over ons heen. Het gaat maar door. Alsof er niets belangrijkers is dan dit. De aanhouding van Typhoon en de vervelende tweets aan het adres van Silvana. En natuurlijk Zwarte Piet! Silvana's belangrijkste politieke thema? Gaza? NATO? Koerden? De ouderenzorg? Al Nusra? Nee! De tweets aan Silvana Simons zijn voor Silvana Simons het belangrijkste politieke thema. "Persmomentjes" worden voor dit politieke talent gecreeerd die bij en met DENK als een komeet omhoog schiet. En de Gelauff brigade rukt hongerig uit met draaiende camera's om deze "persmomentje" vast te leggen en aan het volk te presenteren. We zijn aangeland bij Wag the Dog in het kwadraat.

Killer cop Schiedam

In schril contrast met de Typhoon Tsunamivan 7 VOLLE Minuten, stonden de 40 miezerige secondjes voor het uit voorzorg / per ongeluk dododschieten van de 21-jarige man in het Beatrix-park in Schiedam. "De politie arriveerde in het park en toen ging er iets goed mis". Ja, zo kan iedereen politiewoordvoerder worden. Dat er iets goed mis ging als er een ongewapende man doodgeschoten wordt door een politie-agent, daar hoef je geen Docterandus voor te zijn om dat te bedenken. Maar wat er mis ging. Wat de afstand was, waarom de killer-cop schoot, wat de dreiging van de man was, wat zijn huidskleur was. Er was bij het staats-journaal van de weinig geloofwaardige Gelauff geen ruimte voor. Die was namelijk al vergeven in de ZEVEN volle minuten aan Typhhoon en Silvana.

Iets mis

Bij het staats-journaal van Marcel Gelauff is een korte aanhouding door de politie met het daarna met excuses gauw weer doorlaten van een persoon (Typhoon in dit geval), of een verbale tik aan Silvana veel groter nieuws dan het doodschieten van een ongewapende jongeman in een park. Een geweldloze aanhouding of verbaal geweld heeft bij het journaal meer prioriteit dan het door de politie ontnemen van het leven van een ongewapende burger. Dan wordt enkel de politie-woordvoerder naar voren getoverd die mag melden dat er "iets" mis ging.

Struikelen

Het moge duidelijk zijn dat er van de geloogwaardigheid van de staatsomroep, waar al weinig van over was, steeds minder overblijft. De gelijkgeschakeldheid wordt ook steeds onomvloerster. Zelfs RTL opende met het non-nieuws van Typhoon. Dus RTL, NPO, NOS struikelen over elkaar tijdens de Typhoon Tsunami. Met journalistiek heeft het niets meer te maken; met staatsperceptie-management des te meer.

Zwalkende Gelauff wordt met zijn staatsjournaal nauwelijks nog door iemand serieus genomen. Behalve dan natuurlijk door mede meelijwekkende staatsjournalist Lara Rense. Wordt interessant te zien hoe lang zij het beiden nog volhouden om dit soort klusjes te blijven uitvoeren.