donderdag 19 september 2019

Het menselijk tekort. Over activisten en 'verstandige mensen'.


Mijn buurman kwam 18 maanden geleden bij me op bezoek "om slecht nieuws te melden",  zo zei hij bij binnenkomst.

Nu was zijn moeder al enkele keren van kanker geopereerd, en zijn vader was ook niet helemaal gezond meer, dus ik schrok toch even.

Maar het ws veel erger: mijn ca 52 jarige buurman kwam me zeggen dat hij de ziekte van Parkinson had.
Dan weet je echt niet wat je moet zeggen.

Er was nog een klein onderzoek gedaan of het met zijn beroep als boer te maken had, maar dat was niet zo, zei hij.
Het was dus domme pech.  Kan ieder van ons gebeuren.

Mijn buurman teelt al zijn hele leven broccoli, prei  en ijssla.

Vanavond zag ik op BNN een uitzending over het verband tussen landbouw-bestrijdings middelen en Parkinson .
Het spitste zich toe op broccoli- telers.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/risico-op-ziekte-van-parkinson-bij-blootstelling-aan-landbouwgif

Maar ook in de bollen-teelt en de druiven teelt zijn veel boeren en medewerkers die Parkinson krijgen. Zeker als ze in hun jeugd al intensief met de middelen in aanraking kwamen.
We zagen twee vrouwen van ca 60 jaar, twee zussen, die in hun jeugd veel bollen hadden gepeld: allebei Parkinson.  In hun straatje ( 20 huizen?)  woonden nòg twee patienten.

In Frankrijk is al sinds 2012 officieel het verband tussen bestrijdings-gif en Parkinson bekend.
Maar bij ons kijken de Landbouw-deskundigen van de LTO nog heel verbaasd en wat ontkennend in de camera als er naar gevraagd wordt.
Het woord 'alarmisten' viel niet, omdat het niet in hun woordenboek staat. Anders hadden ze dat zeker gebruikt.

Hoe is het mogelijk !

Het is mogelijk.
Ik zal U een ander voorbeeld geven.
Een voorbeeld dat beter past op dit blog:
Het zwijgen over de serieuze kans op een atoom-oorlog.

Weet U nog hoe groot de Cuba Crisis was? 
Dat de wereld stil stond en dacht dat haar laatste uur geslagen was?

Rusland had bijna zijn raketten geplaatst op een steenworp van Washington. 
Enkele weken later zou Amerika  'schaak' hebben gestaan: in verloren positie.

Nu gaat de VS precies hetzelfde doen met raketten die ze  in Roemenië en Polen wil plaatsen.

Precies hetzelfde dus: jouw wapens bij de opponent op de stoep plaatsen.

Toch zijn er verschillen , waardoor het NU wellicht gevaarlijker is dan TOEN:

1. Rusland had destijds geen atoom-aanval nodig om Wereldmacht ter blijven. 
2. Iedereen wist toen:  MAD: àls je aanvalt, word je zelf ook vernietigd. 


Nu ligt het anders:

1) de VS zal over 15 jaar  Grote Baas af zijn.

2) Tenzij: ze de militair machtigste opponent kapot maakt
en zo àlle anderen tot overgave dwingt, ook China.

3)  De VS is momenteel in handen van  een sekte die gelooft dat God hen de opdracht gaf om kwaadschiks de wereld te onderwerpen. Ze hebben de buitenland-politiek , het Pentagon, de Intelligence grotendeels in handen . En belangrijker: de Media.

4)  Deze sekte ziet de niet-secteleden niet als mens. Meer als dier.   Voor hen geen probleem om die met atoomwapens te doden. Hun God heeft het hen ook opgedragen:

Isaiah 60:12 “. . .[T]he nation and kingdom that will not serve [Israel] shall perish; yea, those nations shall be utterly wasted” 

Deuteronomy 25:17-19 (“[T]hou shalt blot out the remembrance of Amalek from under heaven; thou shalt not forget [to do] it”). 



De enigen die het zien worden meewarig voor  'alarmisten' uitgemaakt.

De enige hoop voor de mensheid:  meer alarmisten.

Gaat niet gebeuren. 

Dodo's zijn geen alarmisten.

Dodo's lopen opgewekt en licht nieuwsgierig hun ondergang tegemoet.

158 opmerkingen:

  1. Aan de ECHTE Blik,
    Verheul zou zich aan en paar afspraken houden en 1 daarvan was dat zijn stokpaardje achterwege zou laten.
    Met bovenstaand 'bijbel' geleuter en 'dodo's'(mensen die het niet met hem eens zijn), breekt hij die afspraak. Bovenstaand 'stuk' hoort op zijn blog thuis, niet hier.
    Wij mogen niet reageren op Eddy maar met dit stuk daagt Verheul hem juist uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Matt,

      onze levens worden bedreigd, en jij wil er niet van horen.

      Ga toch weg !

      Verwijderen
    2. Wat heb jij gezopen Verheul, dat je zulke onzin uitkraamt?
      Hoe oud was jij ook al weer? en je leeft nog??? (raar)

      Verwijderen
  2. @ Jan

    Helemaal eens met matt. Zet deze TS op je eigen blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat niet gebeuren.
      De echte Blik mag me ontslaan. Prima.

      Zo niet, dan blijft de waarheid hier gewoon op dit blog verschijnen.

      U bent natuurlijk zeer welkom om aan te tonen dat het onwaarheid is.
      Dat het NIET gevaarlijk is.
      Dat we géén dodo's zijn.

      Daar zit ik om te springen als het ware.

      Maar ik krijg alleen censoren die zeggen: Oh, maar dàt stukje waarheid mag je niet vertellen hoor !

      Precies wat Gilad Atzmon zegt: Het is geen geheim dat joodse krachten de VS besturen, dat ze alles doen om de wereld te controleren, dat 911 hùn daad is ( Ik geef een indruk, weet niet of Atzmon deze voorbeelden gaf. Zal het tzt opzoeken en melden) , maar je mag er alleen nergens over spreken of schrijven. Ze gaan prat op wat ze doen. Zelf zijn ze trots onder elkaar. Maar de buitenwacht mag er geen woord over zeggen.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. @ Dawg en Matt

    Jan Verheul heeft redaktionele vrijheid. Daarbij is het goed dat hij de uitstekende Zembla documentaire van gisteren verband lanbouwgif-Parkinson op de kaart zet, alsook het gevaar van de terreur van de VS en consorten. Tip: Val hem aan op de inhoud ipv trachten hem de mond te snoeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK zie dat Blik gelijk met mij aan het schrijven was.
      Ik zie dat ie precies hetzelfde zegt als ik.

      Verwijderen
    2. @ Jan en Blik

      Er zijn genoeg bloggers die zeker weten dat achter de schermen de communisten, de kapitalisten, de vrijmetselaars, de maltezer ridders, de jezuiten, de zwarte paus, Poetin, fundamentalistische christenen, moslims, joden of nog vele andere samenzweerders die ik nu vergeet of zelfs nog nooit van gehoord heb de wereld aan zich willen onderweroen. Al deze 'know it all's beschikken over de onomstotelijke bewijzen dat ze zich niet vergissen.
      Bernie Madow werd veroordeeld omdat aangetoond kon worden dat hij de voor een bedrag van meer dan 50 miljard US $ had gefraudeerd, niet omdat iemand hem ervan beschuldigde een 'joodse sjacheraar' te zijn. Lijkt me een goede zaak. Een heel goed zaak zelfs. als we tenminste niet terug willen naar de tijd van de heksenverbrandingen. Ben van mening dat de joodse identiteit en hun maatschappelijke invloed vandaag de dag hoofdzakelijk berust op de herinnering aan het gedeelde slachtofferschap van vervolging, ja zelfs het koesteren daarvan. Met jouw onverdraagzaamheid ga je precies het omgekeerde bereiken van wat je claimt: het vinden van waarheid en rechtvaardigheid.
      Als er namelijk iets ‘easy meat’ is voor de Israel lobby zijn het mensen zoals jij.

      Als je op deze toer gaat heeft dit blog binnen no time het stempeltje ‘antismitisch’i, Is het over en uit voor Blikopnosjournaal.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Beste allemaal,
      Kan nu niet overal op antwoorden. Ook niet alles lezen.

      @ Dawg.
      Ik zal je eerlijk opbiechten: Ik speel ook wel eens met de gedachte de wereld te gaan controleren... Alle gekheid... Zodra een leider of land machtig wordt, wil hij meer.
      Maar hìj wil dat. Niet zijn religie. Niet het volk waarmee hij sterk verbonden is. Zijn volk is ook niet opvallend slim of zo. Ze hebben ook niet wereldwijd de financien in handen. Ze controleren niet de grootste persburaus ter wereld, en de invloedrijkste kranten.

      Maar voor onze usual supspects gelden al die belemmeringen niet.
      Ze maken dus wel degelijk een kans: motief, mogelijkheden en middelen.
      Dus moeten we deze groep goed in de gaten houden.
      makt me niet uit of het joden ziojn of Russen of Duitsers. Altijd zal je als burger de gevaarlijke klanten in toom moeten houden door ze te exposeren, aan te kjlagen. Tell the truth and shame the devil.
      Dit blog wil de truth vertellen. Jullie moeten foute beweringen hier ontkrachten. Niet verbieden.

      De groepen die jij noemt (communisten etc.) ontlenen hun historische of legendarische imago van would-be wereld-veroveraars meestal ook doordat het front organisaties waren voor joodse belangen. Zeker de communisten.

      Over Bernie Maddow wil ik je wel uit de droom helpen: er is maar één reden dat Bernie voor de bijl ging: hij had als jood àndere joden bedrogen. Op zeer grote schaal.
      Dàt loopt dus nooit goed af.
      Had Bernie uitsluitend goyim bedonderd, U zou niks over Bernie hebben gehoord, en hij zou talloze instemmende knipoogjes ontvangen als hij in joods gezelschap was: 'Well done, Bernie."

      Dat is de realiteit, en daarom lees je die hier. Maar falsificatie is zeer welkom.

      Jouw reactie is in feite een poging om mijn ideeen als onjuist neer te zetten. Prima. En hierboven geeft ik de rebuttal.

      Hoop dat je toch nog met voorbeelden komt die mij falsifieren.
      Dan kunnen mijn stellingen ook bij het oud vuil.

      Verwijderen
    5. @ SDR

      [Bevestig je hiermee niet feitelijk de macht van de joodse lobby?]

      De maatschappelijke norm in moreel en juridische opzicht is dat ieder mens individueel aansprakelijk is op zijn gedrag. Wanneer we die norm los laten en mensen op grond van hun etnische afkomst collectieve kwaadaardigheid gaan toeschrijven is het einde zoek.

      Ik realiseer me dat individuele verantwoordelijkheid een vrije wil bij de mens veronderstelt. En zo'n veronderstelling negeert de biologische, culturele, sociaal-economische, historische en alle andere bagage die de vrije wil van de mens als deel van een etnische groepering in de praktijk beperkt. Het is goed om daar oog voor te hebben, maar Jan slaat helemaal door. 'Joden (behalve degenen die hem in z'n gelijk bevestigen natuurlijk) deugen gewoon niet'. En zoals iedere fanaticus weet hij z'n gelijk bevestigd in een paar uitspraken in een zgn heilig boek.

      Met zo'n stellingname is Jan natuurlijk een makkelijke prooi voor willekeurig welke joodse loobygroep. Hoeven ze niet eens erg veel macht voor te hebben.

      Verwijderen
    6. Beste Dawg,

      over individueel en collectie wil ik je later mijn mening geven.
      Kan nu niet.

      Verwijderen
  4. Beste Blik, met het eerste deel van het schrijven van Verheul is niks mis mee. Ook ik ben fervent tegenstander van pesticiden en wat voor ellende die allemaal veroorzaken.
    Hij gebruikt dit gewoon als aanleiding om zijn 'eigen verhaal' onder de aandacht te krijgen.
    Maar toen ik de film "Tribe" hier promootte, die heel duidelijk de rol van Monsatan in het vergiftigen en verminken van de wereld voor puur geldelijk gewin aankaartte, was het Verheul als eerste die ,naar eigen zeggen het niet eens volledig bekeken te hebben, dit verhaal naar de prullenbak verwees.
    Dus ja, ik val hem aan op zijn "inhoud" want die heeft hij niet.
    Al zijn geraaskal is gebaseerd op aannames, fantasietjes en, ja die zijn er helaas, fake- blogs. Ik stelde hem een duidelijke vraag? Hoe komt het dat Verheul al zo oud is geworden als zijn leven zo bedreigd zou zijn? En waarom laten die, door hem zo gehate zionisten, hem met rust? Omdat hij de waarheid zo goed kent of omdat het een klein burgermannetje is met een tomeloze fantasie en een heilige schrik voor zaken die hij niet aankan?
    Moeten we volgens verheul dan allemaal in angst leven omdat een bepaald clubje denkt baas te kunnen spelen over de wereld? En trappen we daar niet in en is er geen angst zijn we dodo's?
    Er zijn wel degelijk mensen die nadenken, maar misschien niet op de manier die verheul zo graag ziet.
    Waar is zijn oplossing? Nog harder schelden op de zionisten? Of toch maar weer een krantje kopen en hun ook nog eens geldelijk steunen, want alle kranten zijn toch in handen van de zionisten?
    En mij dan ook nog eens laten uitschelden dat ik dom en onwetend zou zijn omdat ik niet in die ziekelijke waanbeelden van Verheul meega. Dat gaat mij te ver.
    Dus hij mag zijn redactioneel vrijheid hebben, maar verbaas je dan niet dat dit blog straks op sterven na dood is, en daar gebruik ik even het "groot aantal bezoekers" van zijn eigen blog voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Beste Matt,

      even was ik bang dat je afscheid van het blog zou nemen....
      ( Ja, beetje pesten blijf ik leuk vinden :-)

      Ik zag bij toeval het verhaal over de boeren met Parkinson, en bleef uiteraard kijken.
      Ik begrijp echt niet dat wij in Nederland ( LTO etc) dit verhaal niet kennen. Zelfs in twijfel blijven trekken.
      Hoe stom is dat ? Waar komt die behoefte aan "vertrouwen dat alles OK is en dat die alarmisten wel weer ongelijk zullen hebben" toch vandaan? Evolutionair kan ik dit ook niet goed plaatsen.

      Nou ja, de parallel met de atoomdreiging ligt te veel voor de hand om hem niet te noemen. En waarom zou ik dan niet de lieden àchter die atoomdreiging noemen?

      Weet je wie de machtigste man in de VS is ?
      Deze man:
      https://www.youtube.com/watch?v=6sCW4IasWXc

      ( Ik las dat Sheldon en Bibi ruzie hebben. Gevolg: einde Bibi.)

      Verwijderen
    3. SDR, ja de Israëlisch pers is belangrijk. Dat is het Belang van Limburg ook.
      En jij schrijft mij nogal wat macht toe want omdat ik hem niet geloof leeft hij nog?
      En aannames aannemen? Misschien wel, tot op zekere hoogte. Als ik overtuigd ben van een stelling, maakt even niet uit waar die vandaan komt, kan ik het daarmee eens zijn als die stelling mijn eigen ideeën bevestigd.
      Wie in god geloofd doet dat ook zonder voorbehoud want er is totaal geen enkel bewijs dat die god, die hemel en aarde geschapen heeft, en die beschikt over leven en dood van de mensen, ook echt bestaat en niet een verzinsel is van angstige mensen die dit uitgevonden hebben omdat ze zelf te min zijn om hun eigen mens als mens te zien en daarom hun toevlucht zoeken in het bovennatuurlijke, want dat is een heel gemakkelijke vluchtweg. (Bijvoorbeeld: het was de wil van god.....)
      Maar op 1 punt geef ik je helemaal gelijk, SDR, Verheul jaagt met zijn gedoe mensen tegen zich in het harnas. In plaats van aan mij en medestander te krijgen heeft hij van mij eerder zijn vijand gemaakt. Hoe dom kun je dus zijn?
      Maar voor de rest hou ik het weer voor gezien hier. Verheul heeft zijn zin alsnog gekregen en de discussie over zijn stokpaardje is weer in volle gang.

      Verwijderen
    4. We waren blijkbaar tegelijkertijd aan het schrijven Verheul, dus lees ik nu jouw schrijfsel pas.
      En ja hoor, je mag gerust pesten, ik pest met evenveel plezier terug.
      Einde 'Bibi'?
      Hoop het wel want dat is een harde klap in het gezicht van 'jouw vriendjes' .
      Daarmee wil ik zeggen dat ze lang niet alle macht over de wereld hebben die jij ze toeschrijft. Straks zit Bibitje in de bak wegens fraude!
      En wat gaat Krushner doen? Zijn leermeester en opdrachtgever om Trump in te lijven in het pro isisrahel verhaal en oorlog uitlokken gaat niet helemaal de goede kant op.
      Het is zoals Dawg hierboven ook al aanhaalt een kluwen van groepjes die allemaal denken dat ze over de wereld kunnen heersen maar er niks van bakken.
      Als ik straks niet meer op dit blog kan schrijven omdat er een gewapende jud voor mijn deur staat die mijn doen en laten belemmert dan geef ik je gelijk. Niet eerder.

      Verwijderen
    5. @Sofia,

      Voor zover ik op de hoogte ben weet ik dat Gilad Atzmon nog steeds in leven is. Rob Unz ook en @Jan heeft wel meer bronnen die behoren tot het ras waar @Jan zo'n hekel aan heeft. @Jan gooit hen zelfs op een grote hoop (zijn zijn eigen woorden) een jood is een jood en die zijn niet te vertrouwen. Een hoop joodse klokkenluiders, veel grotere vissen dan @Jan, zijn nog steeds in leven. Misschien zijn dat wel Mossad agenten die het antisemitisme levend moeten houden.

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    8. @Sofia,

      Het was slechts een observatie die mij opvalt.

      Verwijderen
    9. SDR even toch nog een antwoord op jouw stukjes c/p van mij.
      Met die kranten bedoel ik doorsnee MSM kranten, beide aangehaalde kranten als voorbeeld zijn voor mij totaal niet belangrijk.
      Dan het 2e stukje over die 'macht' dat was gekscherend bedoeld maar met een bepaalde ondergrond.

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Sofia,

      Ik ben het met je eens dat de VS zeker sinds 1992 de alleenheerser is. De Grote Baas.

      Onze joodse vrienden waren in de jaren niet alles bepalend, Ja, de allerhoogste Finance. het Bretton Woods plan, Versailles destijd: daar hadden ze heel veel invloed. Maar in het dagelijks leven waren het de WASP's die de lakens uit deelden Ook politiek. Achtergrond, puppeteer, adviseur: het was altijd de beste rol voor de joden.

      Maar na 1970 kregen ze steeds meer almacht , zeker over de cultuur. Flmkeuring werd afgeschaft in de VS: sex etc. Porno werd groot. Enfin: het gaat nog elke dag een stapje verder.
      Ik las dat een echtpaar de sexe van hun kind niet wil bekend maken: dat kind moet later zelf besluiten wat ie wil worden....

      Het doel van al deze gekkigheid: de mensen volledig tegen elkaar op zetten: als niemand nog één greintje 'normen en waarden' met zijn buurman gemeen heeft, krijg je bonje. Permanent.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Die pornificatie van de samenleving is grotendeels een mythe en is zeker vanaf ca de 21e eeuw op zijn retour. Zeker de laatste 10 jaar heeft het feminisme en de politieke correctheid juist voor een radicale verpreutsing gezorgd: er zijn talloze indicatoren: ga maar eens op het strand zoeken naar topless!

      Verwijderen
    4. Porno bestond al in de oudheid, maar er was niet aan te komen.
      Nu is er niet aan te ontkomen.

      Dat je geen naaktstranden meer hebt komt omdat dit niet in de menselijke natuur zit ( 1% uitgezonderd, zoals altijd) Onze Vrienden hebben het een tijdje als 'modern' verkocht, en toen deed 5% van de mensen het.

      Verwijderen
  6. Voorlopig nog geen bevestiging gezien van dit
    "Eerste gezamenlijke aanval Israël en Saudi Arabië op Iraanse basis"
    artikel. Maar als het klopt kan ieder moment de hel losbarsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mijn oordeel zijn er nu nog maar 2 neutrale bronnen over: Kim Iverson (+++++!) en MoA.

    Met een beetje steun van RT, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk ook dat dat dodo narratief uitermate contraproductief is.

    Dat is onheilsprofetie. En zoals ik af en toe tegen toktok zeg: profetieëen zijn geen voorspellingen. maar waarschuwingen.

    Maar ze worden bijna nooit als zodanig opgevat, dus roepen ze fatalisme en weerstand op, en maken zo zelfs vaak de profetie zelfvervullend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dodo -beeld is een exacte weergave van de realiteit.
      Dodo's waren geevolueerd in een omgeving zonder vijanden.

      Wij worden geconfronteerd met een vijand die we tijdens onze hele evolutionaire vorming niet hebben 'ervaren' en waartegen we dus geen verweer hebben.

      Het is duidelijk dat zelfs mensen aan wie ik hier tien maal duidelijk heb gemaakt hoe de wereld in elkaar zit, dat ze het niet willen weten. Waarom niet?
      Ze zijn al volgegoten met normen en waarden die hen leren dat mìjn visie 'Gevaarlijk!' en 'Slecht' is.
      Die kant dùrven ze niet eens op te denken. Idem met de joodse zaak: die is ook geïnternaliseerd. Twijfel voelt heel slecht.

      Je kan zeggen dat religies van dezelfde techniek gebruik maken: mensen worden vanaf de prille jeugd met een bepaalde God opgevoed, en horen dat hij de enige ware is, en dat je heel erg fout doet als je niet in hem gelooft.

      Prompt durft niemand die God kritisch te bekijken.
      Waarom niet? Omdat ze geleerd is dat ze dan héél slecht zijn.

      Een nuchtere blijk ziet dat er vele goden zijn en vele geloven, met àllemaal fanatieke believers in hùn ene ware God.
      Logischerwijze weet je dan wel dat er niet zozeer sprake is van een God, als wel van een psychologisch fenomeen.

      Verwijderen
    2. Zeker in Europa zijn we zeer zeker opgegroeid tezamen met vijanden. Waar mammoeten,en mastodonten uitstierven bestaan de olifanten nog steeds, omdat ze zijn geco-evolueerd met H sapiens. Ecologisch lijkt onze positie dus totaal niet op de dodo.

      Taboes leiden nooit tot meer inzicht, laat ik dat wel zeggen. Het is echter ook niet nodig (en soms minder productief) om labels te plakken, en patronen leren doorzien gaat ook zonder dat. Dat zit immers al in onze genen, en waarschijnlijk ook deels in ons ´reptielenbrein´, het deel van onze geest wat nonverbaal patronen herkent.

      Verwijderen
    3. De Dodo groeide niet op met wezens die hem konden en wilden opeten, en er was dus geen selectie op 'bang zijn voor grote wezens'.

      Toen die wezens van de ene op de andere dag aan wal kwamen, was er niet de tijd om de populatie te laten overleven: Stel dat er al een paar dodo's weg renden (door een toevallige mutatie) dan hield dat de soort toch niet in stand, want ze waren met veel te weinig en konden geen nageslacht maken met kans op overleven. Zulke selectie en verandering van de populatie gaat heel langzaam.
      Maar het begint bij mutaties: toevallige veranderingen in het gen /het gedrag die meer kans op overleven geven.

      Bij ons mensen was het altijd zo dat we bij een clan hoorden: een groep die dicht bij elkaar verbleef.
      Mensen van buiten zien er anders uit en geven instinctief wat angst.
      Ons wereldbeeld wordt bepaald door de opinie-leider ( de leider van de clan.) Voordeel: eensgezindheid. Geen discussie als je wordt aangevallen. Leider bepaalt: vechten of vluchten.

      Soldaat zijn, vechten voor territorium, dat snappen we allemaal.

      Nu er geen clan-leiders meer zijn, is de opinie leader de geestelijk leider van de belangrijkste identificatie-entiteit: voor de een is het de Pous. Voor de ander is het 'De wereld draait door', Voor een ander de zeden en gewoonten zoals die in de Telegraaf staan. ( Ik laat Rutte er even buiten. Maar de oude Drees was destijds zeker een opinie-leider.)

      Maar dat er een vijandige elite bij komt die onze Media over neemt: de Telegraaf, en DWDD en de hele cultuur en normen en waarden bepaalt: dàt zit niet in ons genenpakket.
      Dààr zijn we niet op verdacht. Daar hebben we geen verweer tegen: dat maakt ons tot dodo. Dat wordt onze ondergang.

      Onze genen zoeken naar de Opinie Leider. Naar de Communis Opinio, de meerderheids opinie.
      Voor de meeste mensen is het 'aanvoelen wat de meerderheid denkt' en dat idee volgen en zelfs uitdragen. Simpel, en in zekere zin niks mis mee: efficiente arbeidsverdeling. En zo houd je een soort eenvormigheid, en soort groep die het enigszins met elkaar eens is.

      Verwijderen
    4. deel 2

      Maar àls die nieuwe opinion-makers (media) nu eens worden gemanipuleerd door een 'vijandige elite'?

      Ik denk aan Leon de Winter.
      Die vijandige Elite heeft dus iedereen die tègen moslim-immigratie was zwart gemaakt. Karaktermoord gepleegd op Janmaat etc.

      Meende De Winter wat hij destijds zei?
      Geen idee.

      Wellicht werkte het instinctief: zoals een bijenvolk ook aanvoelt wat er nu moet gebeuren.
      Joden hebben àltijd pro immigratie ge-ijverd. Omdat hen dit wat beschutting gaf: de blanken hadden dan volop te stellen met die àndere immigranten.

      En joden hebben àltijd het vuurtje willen aanstoken: hoe meer gedoe de autochtonen hebben , hoe meer kansen de joden hebben om hun eigen agenda uit te voeren. En zelfs de macht te nemen.

      Lang verhaal.
      Zal niet altijd helder zijn.
      Heb nu geen tijd voor preciese formuleringen.

      Verwijderen
  9. Matt: dat is een aanval in Syrië, dus op het proxy-niveau. Vermoedelijk gehyped door de opschepperige hasbara-Debka, de bron achter veel Xander artikelen. Er zullen zeker tegenmaatregelen volgen; op het juiste tijdstip.

    Ik heb nog geen analyses gezien over de nieuwe sancties en de paar honderd troepen die Trump vannacht aankondigde. Als dat het is, lijkt het mij een poging om de neocons nog even zoet te houden tot na het verkiezingsseizoen. Met nog een bonus van wat wapenverkoop.

    In die zin denk ik dat de Houthi´s, Hezbollah en Iran zich aan hun eigen tijds-schema zullen blijven houden, en zo diplomatie kansen geven. Als ik een Houthi was zou ik een een enorme knal in de lucht boven Dubai of zo veroorzaken, indien de vijand niets geleerd blijkt te hebben. De enorme glasschade en minimaal aantal slachtoffers zouden een (matig) vredelievende, maar zeer krachtige waarschuwing inhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rootman, ik denk dat je gelijk hebt.Geen enkele andere nieuwssite heeft dit bericht bevestigd en als het waar zou zijn was RT toch een van de eerste om hierover te berichten.
      Trump heeft naast de extra troepenzendingen niets anders gedaan dan de sancties met Iran te vergroten door hun bank aan te pakken. Dat helpt.... Iran werkt niet meer met de $.

      Verwijderen
    2. In Iran hebben ze hun antwoord ook al klaar:

      marine Iran gaat-oefenen met China en Rusland

      Dit maakt het er allemaal niet simpeler op maar zal vermoedelijk een directe Amerikaanse aanval voorkomen.
      Normaal gezien maak ik bij het AD alleen de puzzels maar dit artikel vond ik de moeite waard om hier te plaatsen.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Men kan nooit de mainstream bronnen vertrouwen, maar de VS actie lijkt mi. slechts voor de bḧne, en om de reputatie van hun afweersystemen nog een beetje te redden: radarsystemen rondom de kwetsbaarste punten, niet slechts op Iran gericht en goedgetrainde VS militairen om ze te bedienen, ipv. de luie en incompetente Saoedi soldaten.

      En de neocons kunnen horen dat er voorlopig al wat aan gedaan is, maar dat ze geduld moeten hebben, tot na de verkiezingen. Dan krijgen ze hun oorlog zelfs sneller dan met een pres. Biden.

      Het staat te bezien wat er na de (volgens mij 95 % zekere) herverkiezing van Trump gaat gebeuren: Afgezien van het risico op een moordaanslag of legalistische manipulatie door de deep state hoeft hij zich dan niets meer van zijn electoraat of donors aan te trekken.

      Dus Trump kan dan die ´beloften´ aan de neocons naast zich neer leggen, of juist voluit samen met hen in vernietigingsmodus gaan. Ik vraag me af of er iemand op de wereld rondloopt die hier een zinnige uitspraak over kan doen, zelfs niet Melania...

      Verwijderen
  10. Antwoord aan Joop en Dawg, over mijn houding t a v de joden.

    1) Ik ga er van uit dat ik deels joodse voorouders heb.

    2) Ik denk ( en schreef dat eerder, wellicht ook op dit blog) dat joodse mensen de wereld flink vooruit hebben geholpen: hij is veel kleurrijker, veel minder saai. 80% van de zangers die ik erg waardeer zijn joods. ( De andere 'kunsten' doen mij minder).

    Maar: omdat onze Vrienden zichzelf 'gekweekt' hebben, door op IQ te selecteren, door op onderlinge loyaliteit te selecteren ( anti-semitisme opwekken en 'onderhouden' door de 'host-populatie' te benadelen is een onmisbare techniek), door huwelijk tussen slimme mannen en rijke dochters voor te schrijven etc.

    Het gevolg is dat er een klein percentage levensgevaarlijke lieden tussen zitten.
    DIE moeten we met zijn allen bestrijden. Ook joodse mensen moeten dat doen. ( Die extreme groep wordt altijd de sterkste: In Israel hebben ze de macht overgenomen. In de VS. In Rusland aanvankelijk, maar Stalin beperkte de schade.)

    Deze idioten zullen zonder twijfel de wereld vernietigen: de Samson Optie. Laat ons op zijn minst onze best doen om dat te voorkomen. Zal wel niet lukken, vrees ik, maar niet proberen is misdadig.

    NIET willen WETEN is àltijd misdadig.

    (Houdt U daar even rekening mee, Dawg, Joop. )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. [NIET willen WETEN is àltijd misdadig. ]

      Wat sterk uitgedrukt, vind ik, maar:

      [1) Ik ga er van uit dat ik deels joodse voorouders heb. ]

      Dus je bent misschien een ´Marron´?

      Niet nodig te speculeren!!!!

      https://www.myheritage.nl/dna

      (er zijn ook andere, ik wil hier geen specifieke reclame voor maken.)

      Het belang van zo´n test, voor degenen betrokken bij dit onderwerp berust op 4 visies:

      De bijbelse visie (joodse moeder, etc, blablabla).

      De nazi visie varieerde, vanwege problemen om verder te kijken dan de grootouders. De joodse of gemengde (mischlingen) werden als joods gezien. Geen originele gedachte, want in de thora gaan ze zelfs 10 generaties terug om ´zuiver joods bloed´ aan te tonen.

      De verwarde religieuze visie: Die gaat meer uit van wat men gelooft. Aangezien dit een behoorlijk variabel gegeven is, levert dit een onwerkbaar breed scala op. Verdere politisering kan 100 % KKK Aryian broeders tot joden maken, en certifieerbaar van joodse afkomst experts tot antisemieten.

      De ecologische visie. (later uit te leggen---Mijn visie!)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Vanwege mijn zeer grote affiniteit tot de Latino cultuur ga ik met deze kwestie ook te maken krijgen: die stamboom gaat veel dieper dan de nazaten van de blanke kolonisten.

      Alvast een tipje opgelicht van mijn visie (dat wordt een heel artikel, te schrijven wanneer ik er tijd en aandacht voor heb): Kinship alliance!

      Los van formele banden blijken dieren, planten en zelfs microben in staat familie van vreemden te kunnen onderscheiden. Hoe??? Dat blijft een totaal raadsel, maar zelfs met één (hersen?-)cel blijkt dat te kunnen, dat tonen alle tests--- met extreem hoge scores!!!! aan!

      In dat perspectief (fuck de formele definities, dit werkt op een heel ander niveau). kan die 10+(?) % kinship alliance op een zeer diep niveau (we hebben het hier niet eens meer over een reptielenbrein, een zeesterren?brein?)

      Dit gaat over ons ´microbenbrein!´!!! Intrercellulaire componenten!

      Verwijderen
    4. Proost! Maar ik heb wel gelijk! (niet vanwege mezelf, maar vanwege het onderwerp.)

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. Waar ik op doel is dat die formele afkomst zeker belangrijk is, maar dat op een iets dieper niveau die ´mischlingen´ een bijna even gevaarlijke krachtformatie vormen. In de ecologie heet dat : ´Kinship alliance´...

      Dit alles gaat 99%+ buiten rede en argumentatie.

      Inzicht, research, debat en discussie zijn hier nodig en belangrijk!

      Verwijderen
    7. JP Rushton spreekt over 'genetic similarity': mensen voelen aan of ze van dezelfde 'komaf' zijn.
      ( Ik moet het herlezen. )

      Over mijzelf: Mijn ene grootvader had een slagerij in 'de jodenhoek', zoals dat stukje van het dorp werd genoemd, voor en kort na de oorlog. Later is die benaming verdwenen. er woonde niet één jood, alleen katholieke middenstanders met een bril en een jood suiterlijk.

      Ook mijn andere grootvader had een joods uiterlijk, naar mijn inzicht. Van beide kanten heb ik samen 16 ooms en tantes, en allemaal hebben ze hun eigen toko, zover ik weet: eigen kleine bedrijfje. Voor mij is dit een aanwijzing voor redelijk wat joods bloed in de families.

      Over marrano's en converso's: Toen de Katholieke vorsten Spanje weer hadden ingenomen, na de moslim-occupatie, bleek dat de joden hen behoorlijk hinderden. Ze eisten 'bekering tot het christendom, òf vertrewk naar elders'.
      Diegenen die zich bekeerden waren de converso's.
      Diegenen die onder doken en stiekem het joodse geloof trouw bleven waren de marrano's, als ik me goed herinner. ( Moet dit nakijken)
      Uiteindelijk bleek dat die Converso's, hoewel officieel bekeerd, toch een stiekem subversieve agenda hadden.
      Toen kwam de inquisitie, en moesten ze òf vluchten òf echt bekeren of werden ze terechtgesteld. ( Ik weet het nog ongeveer,niet meer precies.)



      Verwijderen
    8. @ SDR: Ik begrijp je reserveringen. Misschien nog even wachten dan. Maar vrijwel de essentie van het narratief van Jan gaat hierover. Bovendien: de meeste cliënten zijn supertrots om een oud- bijbelse voorouder in hun stamboom te kunnen plaatsen.

      Daarom heb ik weinig twijfels over hun werk: Cui bono?

      Fout en slordig werk bevoordeelt slechts hun nabije concurrentie: als ze niet oliedom zijn doen ze dat dus niet!!!

      Verwijderen
    9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    10. @ Rootman 16.34

      Gooi je niet enkele dingen door elkaar?

      Genetic boost: het feit dat een kind van twee echt verschillende ouders soms veel sterker is. ( Als het de sterke kanten van beiden heeft geloot, en omdat de inteelt-zwakheden ontbreken, vermoed ik

      Kinship alliance: het feit dat een gevoel van samenhoren/samenwerken/genegenheid/verbondenheid automatisch aanwezig is of wordt aangevoeld als mensen van dezelfde komaf zijn.

      Verwijderen
    11. Of gewoon heel simpel om een landelijke DNA database vast te leggen. Doen jullie het niet vrijwillig, dan doen wij het wel met een lulverhaal dat jullie 'exotische' voorouders hebben.

      Verwijderen
    12. Over dit onderwerp:
      Ik heb het vermoeden ( maar las er nooit ergens 1 woord over) dat invloedrijke mensen die er enigszins voor in aanmerking komen, door joodse 'kennissen' worden benaderd met de retorische vraag: "Ben jij joods?" Of "Volgens mij heb je minstens één joodse voorouder"
      ( Volgens mij is dat ook vaak zo. En ik kn het mijn vrienden niet echt kwalijk nemen als ze op deze manier invloedrijke mensen in hun kamp trekken. Maar ze oen de niet-joden dan natuurlijk wel tekort.

      Nogmaals: pure speculatie, nooit ergens iets over gelezen.

      Verwijderen
    13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    14. Momenteel kan ik het me echt niet veroorloven, zo´n genetische test. maar zeker gezien de wet van Moore, die ook voor biotech geldt, ga ik het ergens in de komende jaren, voor mijzelf wel doen. Ook voor mijn vaak zeer donkere ´naasten´, geliefden en heel misschien ook voor potientiële moeders van mijn latere nageslacht. Es la vida, no???

      Verwijderen
    15. Er zit inderdaad een schaduwzijde aan dat testen, want die gegevens blijven net als die bij facebook uiteraard niet vertrouwelijk. Dus inderdaad, misschien toch maar niet doen.

      Verwijderen
  11. Over machthebbers gesproken:

    radicale moslims. Qatar beheert de EU, en het beheert administraties en grote bedrijven door enorme investeringen en aankopen

    Als de 'vriendjes' van Jan al invloed hebben dan is de invloed van dat broederschap toch een stuk groter lijkt mij en ze hebben gigantische financiële middelen.
    Mijn stelling blijft staan: er zal nooit 1 wereldheerser komen want er zal altijd verdeeldheid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Matt,

      vind je het goed dat ik hier geen minuut aan besteed?

      Verwijderen
    2. Tuurlijk Verheul, want deze reactie was precies DIE reactie die ik van jou verwachtte.
      Grappig hoe jij je zo in je kaarten laat kijken.

      Verwijderen
  12. Op de Duran hoorde ik iets interessants.

    Die MBS van Saudi Arabië heeft al veel fout gedaan.
    Het land geeft grote kapitalen uit aan wapens. Hun Defensie begroting is groter dan die van Rusland.
    Maar hun belangrijkste bezit: de olie, kunnen ze totaal niet beschermen. Tegen de Huti's kunnen ze niet winnen.
    Als Iran 10% van zijn grondleger in zet, zie je van KSA niks meer terug.

    Het geld is zo ver op in KSA dat ze hun olie-maatschppij Aramco naar de beurs brengen: geld op te halen.

    Vol;gens Mercourtis was dàt ook een reden om die drones op Abqaiq af te sturen. Niemand durft nu nog aandelen Aramco te kopen.

    Ze denken dat er binnen KSA wel oppositie mòet opstaan.


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Sofia,

    "In contrast to the families who lost members in the twin towers, I have never heard anything about a similar organization of families of those who died in the hijacked airliners. Perhaps they are included in the 9/11 Family Steering Committee. If so, they must have been silent members. I have not come across any sign of them demanding explanations. It is almost as if they don’t exist."

    Deze vind ik super goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Vieze vuile slet dat je bent Sofia SDR.

      Verwijderen
    5. Varkens zijn jullie.
      En dat wijf Sofia (SDR) spoort niet helemaal.
      Zoiets hoort thuis in een psychiatrische instelling voor zwaar gestoorde mensen.

      List of September 11 Victims in Alphabetical Order
      http://tcotrel.tripod.com/911deadlistalpha.html

      En neem maar gerust aan dat die omgekomen mensen allemaal naasten familie hadden.
      Vrij logisch dat de nabestaanden voelen dat die aanslag op de twin towers een aanslag op heel Amerika was.

      Clowns van blik proberen mensen te brainwashen dat er geen doden vielen en dat hun familie leden ook maar verzonnen zijn en nooit bestaan.

      Misschien moet een moslim eens een bom plaatsen bij het huis van een van haar familieleden.
      Boem...……..dood familielid.
      En dan gaan we schrijven dat Sofia maar een verzonnen familielid was en dus niet bestaat.

      Hoe zal Sofia dan reageren? Echt...dat mens spoort gewoon niet.
      Is te concluderen iedere keer als zij hier weer met quatch aankomt zetten.
      En dan heb je haar hersenloze volgers. Daar zien we bijvoorbeeld Jannalor wiens naam Joop is, haar een pauwveer in haar anus proppen.
      Dat is nog velen malen meer geestes gestoord.

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    9. De verloedering van katholiek Nederland in vol ornaat.

      Verwijderen
    10. Ga Ingrid beffen ofzo, misschien tovert zij daarna wel een lekkere maaltijd op tafel voor jou.

      Verwijderen
    11. Hoewel ik nergens jouw naam noem voel jij je kennelijk toch aangesproken.

      Verwijderen
  15. SDR;
    Uit jouw post : "All of these lies have been exposed"
    mag dan wel zo zijn maar voor de doorsnee MSM lezer/kijker is dat helemaal niet het geval en is het alleen maar verder bewezen dat "complotgekkies" bestaan.
    Hoe durven ze die officiële lezingen verdacht te maken? Foei!

    Maar alle gekheid op een stokje, ergens doet het me ook denken aan die zogenaamde leden van de MH17 slachtofferstichting die het blijkbaar niet in hun hoofd halen om ook maar het kleinste beetje onderzoek te doen naar de echte waarheid. Die wijkt wel erg veel af van de door 'van bovenaf opgelegde' "waarheid". (dan krijg je dus bovenstaande uitspraak te horen dat je complotgekkie bent)
    Als ik in een dergelijke situatie zou zitten, een familielid verliezen bij een grote ramp, zou ik iedere strohalm aangrijpen om de waarheid naar boven te krijgen maar als ik dan te horen krijg dat bepaalde onderzoekers dat ook doen in opdracht van de regering maar dat diezelfde regering er dan alles aan doet om de waarheid juist NIET boven tafel te krijgen, dan zou mijn zoektocht nog veel intenser worden en alles onderzoeken wat de regering juist nalaat te onderzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het instorten van WTC 7 is een van de, zo niet 'de' smoking gun van de leugens rond 9/11. Iedere leek kan zien dat hier sprake is van een controlled demolition en dat alleen al betekent dat 9/11 een georchestreerde gebeurtenis moet zijn geweest, want de voorbereiding van een controlled demolition vergt weken. Tot overmaat van ramp versprak de eigenaar van WTC 7, Larry Silverstein, zich nog toen hij zei dat opdracht was gegeven om WTC 7 in te laten storten en meldde de BBC de instorting van het gebouw al 20 minuten voordat de gebeurtenis daadwerkelijk plaatsvond.

    Op 9/11 stierven ongeveer 3.000 New Yorkers. De gebeurtenis vormde de legitimatie en het startpunt van de 'war on terror' die het leven zou kosten van honderdduizenden onschuldigen, triljoenen aan belastinggeld zou kosten en tot wetgeving zou leiden waar een totalitaire staat zich niet voor zou hoeven te schamen. In ieder democratie die naam waardig zouden kosten noch moeite gespaard worden om de verantwoordelijken te vinden, berechten en straffen. Het is allemaal niet gebeurd dankzij de onderhoerigheid van de gemuilkorfde MSM.

    Iedere dictatuur begint met de onderwerping van de vrije media. Er gaat geen belletje af wanneer dat gebeurt. Het is een sluipend proces dat pas ten volle zichtbaar is als het te laat is. Denk dat we zo'n beetje op dat punt zijn aangekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. @ SDR

      Ieder antwoord op die vraag kan alleen maar beklemmend zijn. Dat de zittende macht in de VS tot nu toe is weggekomen met een opzichtige blunder als WTC 7 betekent dat ze niks te vrezen hebben van media of volksvertegenwoordiging. Daar sta je dan als
      nabestaande. In Nederland zie je hetzelfde bij MH17.

      Verwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eddy koppelt een lulverhaal aan een feit. Doen trollen vaak. Heel domme trollen doen dat heel vaak heel opzichtig.

    Het feit is dat WTC 7 is neergehaald via een controlled demolition (hetgeen betekent dat 9/11 geen conspiracy plot maar een conspiracy fact is).

    Daarna begint het lulverhaal van Eddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Per huurwoning werd afgelopen jaren €3200 aan extra belasting betaald

    https://twitter.com/SandraBeckerman/status/1174361884121804800

    Ingevoerd als tijdelijke crisismaatregel om het overheidstekort omlaag te krijgen en toen goed voor een paar honderd miljoen aan extra belastinginkomsten. het overheidssaldo is inmiddels omgeslagen van een tekort naar een overschot van 11 miljard, maar de verhuurdersheffing bestaat nog steeds en het bedrag dat ermee gemoeid is beloopt inmiddels 2 miljard per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huurders betalen in dus 4,5 tot 5 x zoveel aan crisisbelasting dan de banken.

      https://twitter.com/leonbobbe/status/1173962182356340736

      Kwestie van prioriteiten.

      Verwijderen
    2. Corporaties bouwen door die heffing minder woningen en verkopen er meer aan beleggingsinstituten. Die beleggingsinstituten hoeven de huur alleen maar te verhogen tot boven de huurgrens om geen verhuurdersheffing meer te hoeven btalen. Kassa.

      Verwijderen
    3. Meer goed nieuws voor huisjesmelkers

      Immigratie in eerste helft 2019 toegenomen
      31-7-2019 00:00

      De bevolking van Nederland groeide in het eerste half jaar van 2019 sneller dan in dezelfde periode een jaar eerder. Bijna 46 duizend inwoners kwamen erbij. Er vestigden zich vooral meer mensen uit het buitenland, maar ook het aantal sterfgevallen was kleiner dan in de eerste helft van 2018. Dat meldt het CBS op basis van de nieuwste bevolkingscijfers.

      https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/31/immigratie-in-eerste-helft-2019-toegenomen

      Verwijderen
  20. Gaan we weer..
    Ik denk dat dit wel gezond is voor ons!!Of ben ik nou naïef?

    https://twitter.com/iswelzo2/status/1174381982530322432

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schrödinger's cat, demonstrating here that cats are both waves and particles.

    https://twitter.com/iswelzo2

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ Rootman

    [ ...met welk doel]

    Mijn buurvrouw heeft haar haren geverfd. 't Was eerst bruin, nu is het blond. Het hoe en waarom weet niemand, maar iedereen kan het zien.

    En zo is het ook met de sporen die het luchtverkeer boven ons hoofd trekt. Ze zien er anders uit en laten een troebele smogachtige substantie achter die de heldere blauwe lucht van een jaar 10-20 geleden een zeldzaamheid.

    Jij kan of wil dat niet zien, Fine, maar kom niet elke keer met de dooddooener 'met welk doel?'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is geen dooddoener. Je buurvrouw heeft haar kapsel geblondeerd omdat ze het leuker vond staan, of een ander soort aandacht wilde. Misschien wel, of geen juiste beslissing, maar zeer zeker wel met een doel.

      De vraag waarom men dure chemtrails zou willen sproeien, dus met welk doel is dus heel belangrijk. Als dat doel er niet is doet men het nl niet!

      Ik kom steeds 2 mogelijke doelen tegen:

      1 Het is om het klimaat te beïnvloeden (te koelen). Wat hier een tegenargument is dat diezelfden die deze hypothese naar voren brengen meestal niet in menselijke global warming.

      2) Het zou zijn om lichaam / geest te beïnvloeden: van onvruchtbaarheid tot zombificatie. Tegenargument is dat iedereen het inademt, dus ook de boze elite die hier achter zit. Die gaan echt zichzelf niet verzieken.

      Dus: wie het geloof in chemtrail propageert moet echt wel met een zinnige verklaring komen waarom men dit zou doen.

      Omdat ik weerkunde als hobby had in mijn tienertijd heb ik altijd naar de lucht gekeken, en doe dat nog steeds. Ik ben er daarom 100 % zeker van dat dit geen fenomeen is van de laatste tientallen jaren: het bestaat al in deze vorm sinds er straalmotoren op die hoogte (6-12 km) gebruikt worden, de ´50s dus. Die smogachtige substantie komt deel door meer condensatiekernen, en deels is het dunne cirrostratus. Die sporen brengen naast wat roet nl ook veel water in die luchtlaag.

      Verwijderen
    2. puntje 1: in menselijke global warming geloven...

      Verwijderen
    3. @ Rootman

      Oneens, het haar van mijn buurvrouw blijft blond ipv bruin of ik nu wel of niet weet wat de bedoelingen achter deze veranderingen van haar uiterlijk zijn. Ik zie wat ik zie en laat wat ik zie niet afhangen van wat ik weet over haar bedoelingen. Het zou zelfs heel vreemd zijn als ik blond haar registreerde als ik wist dat ze een nieuwe scharrel had, maar bruin haar zag wanneer ik wist dat ze haar opkomende grijze haar wilde camoufleren.

      Ik constateer dat de lucht boven mijn hoofd er vandaag de dag meestal heel anders uit ziet dan een jaar of wat geleden. Het zou mooi zijn als ik dat zou kunnen verklaren met een sluitende theorie, maar noodzakelijk is dat niet,



      Verwijderen
    4. Ik zou zeggen: vraag het (subtiel) aan je besina (buurvrouwtje).

      Wat betreft de hemel boven ons: dat worden 2 toch subjectieve ervaringen tegen elkaar, dus dat vergelijk wordt niks. Ik had gehoopt met mijn nieuwe Huawei vandaag een time-lapse van de lucht (nadering van warmtefront/ regengebied) te kunnen maken, maar ik had hem op een erg saai gebied van de hemel gericht, dus niks bijzonders geregistreerd. Wel een hoge kwaliteit filmpje, nmaar ook de halve accu verbruikt. Ik ben een totale beginner op gebied van smartphones, en maak dus alle beginnersfouten. Ik was uiteindelijk toch wel genoodzaakt een smartphone aan te schaffen ivm DigID. Uiteraard voor het geboycotte Huawei gekozen. Ik moest er toch een kopen, dus dit was een no-brainer! Als totale phone- digibeet moet ik wel zeggen dat dit een geweldig apparaatje lijkt te zijn!

      Verwijderen
  23. Wie is dit nu weer ?

    Een bekende vrachtwagenchauffeur ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7rrOsQ6SYOE

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha,

    'Downhill carten'. Fancy naam voor een beetje therapeutisch skelteren. Voor luitjes die psychisch helemaal downhill zijn. Kosten worden gedeeltelijk vergoed door Eddy's aanvullende verzekering

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Reacties
    1. Ja, twee jaar geleden deed ik een opleiding tot natuurgids.

      Vond ik wel leuk. Maar gidsen doe ik niet.

      Als een soort werkstukje moesten we een natuurpad maken, met QR codes etc. Te vinden in Huijbergen, langs de Abdijlaan.

      Verwijderen
  26. We hebben nog veel meer filmpjes van de Ferwerdatjes hoor.

    Als ik tijd heb zoek ik wel wat op.

    En de lelijkste reacties van manlief E. zullen uiteraard op de gezellige niemendalletjes van vrouw Ingrid verschijnen. Beloofd !


    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nee, want ik heb de overheid achter mij staan.
    Ik heb toestemming om jullie te exposen.
    Zodoende plaats ik jullie met naam en foto zodat jullie geen fake nieuws kunnen plaatsen met valse namen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah,

      de wet geldt wel voor de ene en niet voor de andere.

      De facto heb je wel gelijk, maar chauffeurs vallen niet onder de uitzonderingen voor wie de wet niet geldt.

      Verwijderen
  29. Geheim agent Eddy Ferwerda. James Bond op een skelter. Mwoehaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We weten nu ook wat hij bedoelde tijdens zijn vakantie: 'Eddy on tour again!"
      Jammer dat ik die rodel-video nu niet meer vind.

      Verwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je heet Eddy Ferwerda,
      Wienkeskoel 13
      6074HJ Melick (NL)

      Je vrouw noemt zich Ingrid Ferwerda-Jacobs.

      Ze lijkt me een heel aardige vrouw die graag haar leven deelt met 'het internet'.
      Ze heeft mooie natuurfoto's en allerlei tips voor mensen die zich vervelen.
      Niks mis mee.

      Haar man denkt dat hij Christen is en dat de Christenen goede vrienden met de joden moeten zijn.
      Hij scheldt iedereen uit die het niet met hem eens is.
      Hij is wat we noemen een trol.

      Hij leeft in elk geval niet als een Christen, maar weer wel als sommige joden: de medemens koeioneren is toch wel een hobby van sommige 'vrienden'.
      Of erger natuurlijk: Lazar Kaganovich had volgens zijn neefje 20 miljoen Russen ter dood laten brengen.(Boek: Wolf of the Kremlin).


      We zullen de ergste opmerkingen van Manlief zetten op de video's die vrouwlief aan haar vriendinnen toont.

      We hopen dat vrouwlief haar man er toe kan bewegen om niet meer andere mensen uit te schelden.

      Verwijderen
  31. Ik heb meteen maar even het woord bij de daad gevoegd:

    https://www.youtube.com/watch?v=7rrOsQ6SYOE

    Beste Ingrid Ferwerda-Jacobs,


    uw echtgenoot Eddy heeft als hobby om in zijn vrije tijd ons blog met smerige taal vol te schrijven.

    Kunt U hem tot andere gedachten brengen?

    Dit schreef hij vandaag: Vieze vuile slet dat je bent Sofia SDR.


    https://blikopnosjournaal.blogspot.com/2019/09/het-menselijk-tekort-over-activisten-en.html?showComment=1569159611470#c2282304419910532472


    En meteen daaronder schrijft Eddy Ferwerda:

    Varkens zijn jullie.
    En dat wijf Sofia (SDR) spoort niet helemaal.
    Zoiets hoort thuis in een psychiatrische instelling voor zwaar gestoorde mensen.

    Uw man doet dit al een jaar of 2 of 3.

    We hopen dat U hem tot andere inzichten kunt brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @ Sofia,

    Ik zag nu pas dat E. eerder op de dag weer heel lelijke zaken had geschreven.
    Ik wilde ze weg halen, toen ik op het idee kwam om ze te laten staan en op de youtube van mevrouw E. te melden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Extra informatie over E,; Op E's vorige Google account stond Ingrid Ferwerda-Jakobs vemeldt als één van E's volgers.

      E. maakte ook een foutje op Want to Know door zijn volledige naam te vermelden.

      Eddy Ferwerda schreef:
      9 april 2017 om 10:24

      Dag Odette.

      En deze zal ons allemaal wel bekend voorkomen.

      Eddy schreef:
      9 april 2017 om 10:41

      -beledigende reactie verwijderd-

      Verwijderen
  33. MH17-proces kan nog jaren duren
    Door PAUL ELDERING

    "NIEUWEGEIN - Het strafproces tegen de verdachten van de massamoord op vlucht MH17 ruim vijf jaar geleden kan in het slechtste scenario nog jaren gaan duren.'

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1287657102/mh17-proces-kan-nog-jaren-duren

    "Massamoord."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De MH17 is neergehaald om twee redenen:
      1) Sancties op Rusland instellen, zodat het land economisch in de problemen komt,wat altijd de positie van de leider doet wankelen.

      2) Een handvat hebben om Rusland zwart te maken in de Media.
      Zo'n handvat is beter naarmate er meer artikelen over geschreven kunnen worden. En dus ook naarmate het langer in het nieuws te houden is.
      Daarom moet een rechtszaak zo lang mogelijk duren.


      Het duurt nu al langer dan WO2, en daar komen dus nog 5 jaar bij !
      Wat ik vooral heel schandelijk vind: de familie van de slachtoffers die officieel zo centraal staan, daar wordt in werkelijkheid gewoon een spel mee gespeeld. Daar is geen enkel respect voor. Voor hen duurt de marteling dus straks 10 jaar.

      Verwijderen
    2. Met die "nabestaanden" van ds slachtoffers heb ik niet echt medelijden mee. Lees maar wat ik boven schreef in reactie op SDR uit haar artikel van PCR.
      Mijn vermoeden is dat die 'nabestaanden' al lang zijn uitgekocht met de waarschuwing erbij om hun mond te houden. Komt een land, in dit geval Maleisië, wat als land betrokken is omdat het een vliegtuig van dat land was, met twijfels word dat land, tenminste die regering als leugenaar weggezet! Je moet maar lef hebben! Het mocht niet eens meedoen vanaf het begin met dat onderzoek terwijl de vermoedelijke dader (100% zeker de dader) meteen mocht meedoen MET een vetorecht! Hoe krom wil je het hebben en dan blijven die nabestaanden toch noch achter het leugenverhaal staan?
      Nee, geen medelijden mee hebben. Ze zijn bijna net zo erg als de aanstokers.
      Deze zaak stinkt sowieso uren in de wind want als je de serie 'aircraft investigation' volgt dan merk je dat zowat ieder vliegtuigincident, van minder tot zeer ernstig, in hooguit 3 jaar is opgelost. Bij MH17 mag dat dus niet gebeuren en worden en nog wat meer rookgordijnen opgetrokken, zoals dat nepproces.

      Verwijderen
    3. Een van die nabestaanden heet Piet Ploeg, is toevallig lid van de VVD, is toevallig voorzitter van de Stichting Nabestaanden MH-17 en heeft, net als veel van zijn partijgenoten, toevallig last met integriteit.

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. @ Matt

      Ik zou niet graag in de schoenen van die nabestaanden staan. Ze hebben geen andere keus dan het verlies van hun dierbaren te accepteren, maar (zo blijkt uit onderzoek) die acceptatie is minder zwaar als hoofd en hart niet blijven malen over de oorzaak van dat verlies. Opzettelijk tijdrekken en obstructie van het onderzoek naar de oorzaak van de ramp met MH17 zou je zo bezien inderdaad als een vorm van martelen kunnen opvatten. Ik zou je opmerkingen over 'uitkopen'niet voor mijn rekening willen nemen.

      Verwijderen
    6. Overigens ben ik het volledig eens met de conclusies van @Jan. Je kan naar Russische motieven om MH-17 neer te halen zoeken tot je een ons weegt, ze zijn er niet. Er is slechts een visueel herkenbaar motief en dat zijn de door de VS opgedrongen verscherpte EU sancties op de Russische Federatie.

      Verwijderen
  34. Alexander Borodai July 19th Press Conference about Malaysian MH17 crash

    https://www.youtube.com/watch?v=0AuZ1Ok3s_I

    clip 38 min.

    Terwijl de Westerse pers overuren maakte om de rebellen van de DPR zwart te maken met beschuldigingen over plundering en diefstal zat de Nederlandse regering op haar handen. De DPR had opdracht gekregen van de OSCE om wrakstukken en slachtoffers van MH17 ongemoeid te laten i.v.m, onderzoek. Maar de onderzoekers en lijkschouwers kwamen maar niet. In de velden met zonnebloemen liep de temperatuur ondertussen op tot 30 C. Op de persconferentie van 19 juli 2014 is de verbijstering van DPR chef Borodai over het getalm van de bergingsexperts bijna tastbaar.

    Repo die als ik me niet vergis hier ooit geplaatst werd in de begindagen van Blik. Absolute kijktip voor wie 'm nooit eerder zag.

    De brandweer van DPR kreeg uiteindelijk opdracht op 2o juli opdracht om met de berging van de slachtoffers van MH17 te beginnen omdat nog langer talmen om humanitaire redenen onverantwoord werd geacht.

    Tot zover de betrokkenheid van de Nederlandse regering bij slachtoffers en nabestaanden buiten het zicht van de camera's.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Afgelopen zomer een aantal lezingen en interviews met Chris Hedges bekeken.

    Off-guardian heeft nu een artikel over hem, als ´limited hangout´

    https://off-guardian.org/2019/09/22/why-does-chris-hedges-hedge-his-bets/

    Het viel mij ook toen al op dat hij wel erg naief dacht over de inmiddels toch behoorlijk als Soros op ontmaskerde occupy- en black-lives-matter beweging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rootman,

      Je bent NETFLIX nog vergeten te noemen en vanmiddag ben ik erachter gekomen dat Soros zijn geluk ook in het klimaatcircus aan het beproeven is.

      But, it's only entertainment, right!

      Verwijderen
    2. Ik ga zo weer een aflevering van ´La Reina del Sur´ kijken op Netflix!

      Uitstekende serie, en goed voor mijn Spaans!

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. https://deutsch.rt.com/programme/der-fehlende-part/92525-in-12-jahren-geht-welt-umwelt/

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  36. Soros zit achter Greta Thunberg, het klimaatmeisje met Asperger die beweert CO2 te kunnen zien. Evenals Goldman Sachs (Carbon offside credits) en Gore.

    De Saker heeft vandaag een gastartikel over klimaat vs vrede, waar ik ook 2 korte reacties heb staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @ Rootman

    Hoe meer je over de intriges van Soros te weten komt, des te afgetekender wordt dit heerschap de personificatie van alles
    waar Europa/de EU uit de rails loopt. Het op de spits drijven combi massa immigratie en indentity politics, de desastreuze klimaatpolitiek, het tegen elkaar opzetten van de EU en de Russische federatie, overal zitten de tentakels deze als filantroop vermomde psychopaat achter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt er op dat Soros zijn (laatste?) grootste slag aan het slaan is. Maar populistisch rechts is evenzeer van binnenuit verziekt en geïnfiltreerd met identiteitspolitiek en hun knuffelonderwerpen.

      Het is als de uitkomst van een wedstrijdje tussen de anglo´s en de zionisten:

      zij winnen, wij verliezen.....

      Verwijderen
    2. @ Rootman

      Populisme is een symptoom, een gevolg, een reactie. Neoliberaal = keihard rechts in een elitair linkse vermomming van mensenrechten/identity politics.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  38. Ik wordt steeds meer fan van de jonge half Vietnamese Kim Iversen en haar nuchtere, intelligente analyses.

    Hier waarschuwt ze voor wat gevaarlijke economische signalen. Ze geeft toe dat ze zelf ook niet weet wat het betekent, maar dat het er nogal omineus uit ziet.

    https://www.youtube.com/watch?v=LmRMRGLevbw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een follow up zegt ze dat de fed een Trillion in die repo markt gaat pompen (tot 10 oktober elke dag 75 billion)

      Verwijderen
    2. Kim over die REPO dumping:

      https://www.youtube.com/watch?v=lJEHuzfIotA

      Verwijderen
    3. Schitterend! De vraag bij jou is natuurlijk of het nu om de REPO dumping gaat of om Kim.

      Verwijderen
    4. Het een sluit het ander toch niet uit?

      Verwijderen
  39. Nederland en het gemiddeld besteedbare huishoudinkomen. Daalde sinds 2008 met 6,4%. Dat is 7,6% slechter dan het gemiddelde van de eurozone en 7,4% slechter dan het gemiddelde van de EU-28. Alleen Griekenland en Cyprus deden het nog minder.

    https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/7g7gws/real_gross_household_disposable_income_change/

    Daar kunnen dus nog wel wat heffinkjes voor het klimaat bij. Nederland is helemaal geen teer vaasje, het is een reageerbuis waarin geexperimenteerd wordt in het hoever je kunt gaan in het manipuleren van de bevolking.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Reacties
    1. En, verwacht je nu een felicitatie?

      Verwijderen
    2. Mooi, als je dat maar even in je oren knoopt. Ook voor de verdere toekomst.

      Verwijderen


    3. Rootman,


      Van harte gefeliciteerd.

      (Joop, doe niet zo kinderachtig, laat zien dat je een vent bent)

      Verwijderen
    4. Rootman, van harte gefeliciteerd.

      Verwijderen
  41. Banken lenen elkaar normaal gesproken op de zgn. interbancaire markt hun overtollige liquiditeiten uit op dagbasis tegen onderpand van schatkistpapier. Dit zijn de REPO's Soms stokt die markt. Krijgen ze liever bijv. 2% voor die overtollige liquiditeiten van de centrale bank dan 10% op de interbancaire markt. Dat zegt iets over de manier waarop banken elkaars kredietwaardigheid beoordelen. Als de interbancaire markt stokt komen sommige banken acuut geld tekort. De centrale bank moet dan inspringen en dat is wat de FED nu met grote bedragen doet. Iets dergelijks gebeurde voor het laatst in 2008. Vandaar de commotie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik zat in 2008 al aan de volgende crisis te denken.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Ik weet niet of het aan de nieuwe 'groene' economie ligt, ik denk eerder dat het kapitalisme op zijn laatste benen loopt.

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. Als je een slechte solvabiliteit hebt (te veel schulden ten opzichte van je totale vermogen) kom je vanzelf een keer in liquiditeitsproblemen. Je aflossings- en rente verplichtingen zijn zo groot dat te te weinig geld in kas heb om die uitgaven of andere rekeningen te betalen.

      Verwijderen
  42. Vandaag een zeer heldere uitleg van een gepensioneerde beurshandelaar gehad tijdens een gesprekje in mijn postwijk.

    Het mooie was dat deze man het zeer technisch duidelijk maakte, maar zonder enige voorspelling. Het is nooit een goed idee om nieuwe informatie verkleefd met een opinie in te nemen. Deze man was wel het tegendeel van een speculant. Hij moest juist kapitaal bewaken en behouden, en heeft dus de opkomst van veel trucjes en shortcuts meegemaakt. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar hij vertelde dat enkele van zijn toen ondergeschikten die meer avontuurlijk waren, en dus eigenlijk teveel gokten, nu multimillionaires waren... Die andere helft werkt bij de post...

    Waarom moest er heel veel geld bijgedrukt worden (een heel jaar VS defensiebudget!)?

    Het heeft met de negatieve rente te maken: Het wordt voor een bank compleet onrendabel om nog zaken te doen. Er zit nl nogal wat ruimte tussen lenen en uitlenen, zoiets als je ook bij het grenswisselkantoor kunt ervaren. Voor de banken, pensioenfondsen is het nodig kapitaal achter de hand te hebben om leningen te kunnen verschaffen. Bailouts gelden slechts voor de allergrootste, meest corrupte investment banken zoals Goldman Sachs. De rest moet maar zien
    Als er niet genoeg geld (liquiditeit) in die REPO-kas zit kan geen enkel bedrijf dus nog een lening aangaan, en komt de (wereld-)economie tot stilstand.

    Dit verklaart alles.

    Wqat het niet verklaart is waarom de FED en de EU een negatieve rente hebben.

    Een oppervlakkige verklaring is dat het tijd voor een recessie is, en dat Trump dat het komende jaar niet kan gebruiken. (Verkiezingsjaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Die Fahne hoch. Die Reihen fest geschlossen.

    Wer die EU-Flagge oder -Hymne verunglimpft, soll künftig zu einer Geldstrafe oder 3 Jahren Haft verurteilt werden können. Das beschloss der @bundesrat. Der Gesetzentwurf geht nun an den Bundestag.

    02:48 - 20 sep. 2019

    https://twitter.com/RoelofBouwman/status/1175865886592372736

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Root, ik denk dat sleepy Joe nooit president zal worden. De democraten hebben het dunne in hun broek zitten. Major, Major. Trump gaat de familie Biden aanpakken.

    Steun groeit voor afzettingsprocedure tegen Trump
    https://nos.nl/artikel/2303195-steun-groeit-voor-afzettingsprocedure-tegen-trump.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sleepy Joe is een voorstander van de deal met Iran. Ik verdenk de deepstate ervan dat zij tesamen met het Iraanse regime de aanslag op Saoedi Arabië hebben gepleegd om Trump en KSA voor gek te zetten. Trump zo gek te krijgen om een oorlog te beginnen zodat zijn herverkiezing kansloos wordt.

      Verwijderen
    2. De 2 naar voren geschoven kandidaten, Biden en Harris, zijn nu kansloos. Warren heeft geen charisma, en Bernie is denk ik toch te oud. Die andere kandidaten zijn gruis/ plankton,en Tulsi willen ze niet. Maar die impeachmentpoging gaat ze niet helpen, integendeel.

      Het zal dus wel Trump-2 worden.

      Verwijderen
  45. Net als Jensen ben ik heeeeelemaaal klaar met Griezelige Greta. Wat een toneel stukje allemaal.

    HELEMAAL KLAAR MET GRIEZELIGE GRETA - DE JENSEN SHOW #17
    https://www.youtube.com/watch?v=qu8DkeMMyww

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klimaat fascisten. Hitler, Stalin en Mussolini gebruikten ook kinderen voor hun propaganda. Voor ons zo doorzichtig en afstotend, maar de brave gevoelige linkse sukkel die braaf autoriteit volgt zal zich nog schuldiger en depressiever voelen jammer genoeg.

      Verwijderen
    2. Ik had nog nooit naar Jensen gekeken. Interessant om ook eens rechts infotainment te zien. Ook hij draait veel, maar ik ben het wel eens over zijn observaties van Greta en fellow snowflakes.

      Verwijderen
    3. Opinies worden nooit veranderd met argumenten.
      Wel met emoties.

      In WO1 waren er al tekeningen van babies die op bajonetten waren gestoken door Duitse soldaten.
      Die tekeningen moesten de Amerikanen boos krijgen, zodat ze mee wilden doen aan de oorlog.

      De Lusitania verging met man en muis.
      Precïes zoals tussen VS en Duitsland was afgesproken: Als de VS neutraal is, mag ze geen wapens aanvoeren voor onze vijanden. Zo ja, dan torpederen we dat schip met wapens.

      Duitsland wist dat de Lusitania wapens ging vervoeren en plaatste advertenties in 50 Amerikaanse bladen: Vaar niet met de Lusitania, want we gaan het bombarderen.

      Toch vertrok de Lusitania met passagiers. En toch slaagde de VS er in om het volk woedend op Duitsland te maken met behulp van de Lusitania slachtoffers.

      Deze Greta is volgens mij heel effectief. Dit is geen toeval.
      Er is mogelijk door honderden mensen gezocht in de media naar een bruikbare persoon.
      ( De fout om een insider te nemen, de dochter van de Kuweiti ambassadeur Nayrah,zoals in 1990 werd gedaan, wil men niet weer maken).
      Greta heeft voorouders die acteur waren hoorde ik. Ze heeft asperger: begaafd maar met oogkleppen, monomaan.
      Nog bijna een kind.
      Het lijkt me bruikbaar.

      Verwijderen