Posts tonen met het label Azov. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Azov. Alle posts tonen

zaterdag 21 mei 2022

Radiostilte rond overgave kopstukken Azov

Als de missie is denazificatie en demilitarisatie. Als Azov daar de personificatie van is. Als sinds 16 Mei zich 2439 Azov'ers en militairen zich overgegeven hebben. En als vandaag dan de drie kopstukken zich overgeven, dan verwacht je dat dit nieuws gebracht wordt. Maar nee. Radiostilte. In Nederland is dat nog wel in de lijn der verwachting omdat de Oekraïne-berichtgeving hier sowieso een woestijn is waar geen grasspriet op groeit.

Maar in Rusland, waar de oorlog wel uitgebreid besproken wordt, kwam de overgave van de kopstukken ook niet op het nieuws van het Perwi Kanal. Reden? Er zijn natuurlijk continue gesprekken tussen de strijdende partijen, en ook zo'n overgave gaat niet zonder communicatie. Het schijnt dat het niet (uitgebreid) in beeld brengen van deze overgave een voorwaarde/afspraak was. En Rusland houdt zich dan aan die afspraak. De vraag is natuurlijk welke afspraken er verder gemaakt zijn, en wat we later nog te zien gaan krijgen. En ook wat de Russische militairen nog aan verrassingen aan gaan treffen op het onmetelijke terrein. Er schijnen nog 2-300 lijken te liggen. Zijn dat mensen van Oekraïense zijde? Russische zijde? Buitenlanders? Waar zijn de buitenlanders? Zijn die wellicht ook onder de radiostilte-afspraak afgevoerd? Hoe is het met de 3 Russische krijgsgevangenen die deze week met de Oekraïeners naar buiten kwamen? Zijn ze gezond? Een heleboel vragen. Dat de nu complete bevrijding van Marioepol een grote slag is, moge duidelijk zijn. Een boost voor het moreel aan geallieerde zijde, een dreun aan Oekraïense zijde. Het belang kan nauwelijks overschat worden. Eén van de kopstukken gaf circa een maand geleden nog hoog op dat overgeven een schande was.

BRON (met verdere bewegende beelden) en onderstaand computervertaling:

20-05-22. Werkelijk.

🔥Video: “Hier is de eerste bevestiging! Beelden van Sergei Volynsky (Volyn), die zich overgaf aan het Russische leger

Op de video - de commandant van de eenheid van de 36e Marine Brigade van de strijdkrachten van Oekraïne Sergey Volynsky (Volyn), die zich vrijwillig overgaf aan het Russische leger. "Als gevolg van vijandelijkheden belandde ik op het grondgebied van de Azovstal-fabriek, van waaruit ze zich overgaven", zegt Volyn. “ Sinds 16 mei hebben zich tijdens de operatie 2.439 Azov-nazi's* en militairen van Oekraïense troepen die op het grondgebied van Azovstal waren geblokkeerd, overgegeven – Russisch Ministerie van Defensie
❗
"De zogenaamde" commandant "van de nazi's" Azov "vanwege de haat tegen de inwoners van Mariupol en de wens van de stedelingen om hem te straffen voor talloze wreedheden, werd in een speciale gepantserde auto uit het territorium van de fabriek gehaald, ', voegde het Russische ministerie van Defensie eraan toe.

🔥Bottom line: "Extractie voltooid - Denis Prokopenko (Redis), Svyatoslav Palamar (Kalina) en Sergey Volynsky (Volyn) zijn in gevangenschap, alle drie werden ze in een aparte auto afgevoerd."

⚡"De overblijfselen van de" Azov "voordat ze de fabriek verlaten" Azovstal "vernietigen waardevolle dingen voor hen om ze te verbergen voor het Russische leger - Khodakovsky

De commandant van het bataljon" Vostok "Alexander Khodakovsky meldde dat de laatste groepen Oekraïense nationalisten die zich vestigden in Azovstal, met behulp van explosieven een aantal waardevolle dingen voor hen vernietigen,

👉🏻Citaat: "De laatste groepen van de vijand vernietigen, voordat ze vertrekken, iets dat waardevol voor hen is met behulp van explosieven. We horen de geluiden van explosies en observeren flitsen en rook - ze willen niet dat "het" in onze handen valt, "schreef Khodakovsky .

donderdag 5 mei 2022

Azov stelt voor burgers te ruilen voor voedsel en medicijnen

Azov, dat zich nog immer schuil houdt op het terrein van Azovstal, schijnt voorgesteld te hebben burgers die bij hen op het terrein zitten, vrij te laten in ruil voor eten en medicijnen. BRON

Azovstal

Anatoli Shari is opgepakt in Spanje, in opdracht van de SBU (Oekraïense geheime dienst), door de Spaanse autoriteiten. Anatoli Shari is een blogger. Hij had ook zijn eigen politieke partij, de Partij van Shari, en zit sinds een tijd in ballingschap in Spanje omdat het voor vrije geesten zoals hij, zeer gevaarlijk is in Oekraïne. BRON 2.

Anatoli Shari op de vlucht voor het Oekraïense regime in spanje. Nu opgepakt in Spanje, op veroek van het Oekraïense regime.

"Russische Generaals gedood "dankzij" inlichtingen VS", koppen diverse media. Dit verhaal doet nu de ronde, en niemand zal eraan twijfelen. Echter, het feit dat dit nu zo gepusht wordt, wat zit daar achter?

Padstelling Donbass doet denken aan 1ste Wereldoorlog

In de afgelopen 7,5-8 jaar heeft Oekraïne zich enorm versterkt en ingegraven in en rond Lugansk en Donetsk. Dat maakt het voor Rusland nu moeilijk daar door te breken. Om Popasna, als voorbeeld, wordt nog steeds gevochten en de voortgang gaat langzaam. Eenvoudige overwinningen bestaan (bijna) niet. Waar Oekraïne ook de afgelopen jaren vrijelijk heeft kunnen oefenen en Donbass kunnen beschieten, daar konden de nieuwe republieken nauwelijks iets terugdoen, gebonden aan de Minsk accoorden en elk schot van hen onder de loep genomen door de OVSE. BRON.

Twee dorpen in de Belgorod regio (Rusland) beschoten door Oekraïne. BRON.

Canadese Generaal Trevor Kadier opgepakt in Marioepol. Dit berichten Kremlin media en een Russische deputaat. De Generaal was betrokken bij bio-labs en uiterst gevaarlijke zaken op dat gebied. Hij zou gepakt zijn bij een poging te vluchten uit Marioepol.

Trevor Kadier, Canadese Generaal, opgepakt in Marioepol en verplaatst naar Moskou. Was bezig met bio-wapens. Wat doet een Canadees met biowapens op de grens met Rusland?

Update
Shari weer thuis, maar hij mag Spanje niet zomaar verlaten. De EU is voor vrije geesten, zie Assange, Shari, Kat, Baybasin, Eline, Max de Fakkelwandelaar, alles behalve een veilige haven.