maandag 26 januari 2015

"Pure terreur. Bombardement Gorlovka dient geen enkel militair doel."

English Version below.Sinds de hervatting van de actieve oorlogshandelingen een week geleden is het naast Donetsk vooral Gorlovka dat te lijden heeft onder onophoudelijke stormachtige bombardementen op alle wijken van de stad. "Er is een enorm aantal slachtoffers. Er zijn nu al, gedurende de afgelopen dagen, meer slachtoffers gevallen dan gedurende de hele zomerperiode. Het Oekraïense leger bombardeert Gorlovka zonder enig militair doel van drie kanten. Het gaat om pure terreur. De beschieting is nu al 3 etmalen gaande, zonder oponthoud. De hel is er losgebroken." Dit meldt Igor Strelkov eind vorige week HIER.



De ziekenhuis-hoofdarts van Gorlovka sprak vorige week al over 109 doden. Burgerdoden.

23.01.15. 21:17. Verzetslid Andrei, bijnaam "het Jonkie": "Beschieting Gorlovka vanuit Dzerzhinsk en Artemovsk."

Op dit moment vindt er een beschieting plaats vanuit Derzhinsk en Artemsk op woonwijken van Gorlovka. Ze beuken niet op de posities van het verzet, maar juist precies op de woonwijken."

Blik communiceert direct met twee inwoners van Gorlovka

Omdat Blik op een gegeven ook niet meer weet wat hij moet geloven of niet, besloten we ad-random contact op te nemen met twee inwoners van Gorlovka. We wilden, zonder tussenkomst van iemand anders, zelf horen van enkele inwoners hoe de situatie in de stad is. We spreken de taal, dus dat is allemaal niet zo ingewikkeld.

Anastasia

Anastasia meldt ons: "Ze bombardeerden ons de hele dag. Er zijn veel doden en gewonden. Het is nu net even stil. Het is al acht dagen zo'n hel, het is afschuwelijk. We zijn bang de straat op te gaan. De projectielen vallen niet alleen, ze nemen hoofden mee, vandaag is bij een man vlakbij een been afgerukt"

Wie doet dat Anastasia?

"Het Oekraïense leger bombardeert ons met GRAD, Uragan (Orkaan), Smertsh (alle drie gaat het om (zware) (multiple) rocket launchers) en vernielt huizen, scholen, ziekenhuizen, speelplaatsen. Ik ben verhuist naar een vriendin in een andere wijk. Bij een ontploffingsgolf zijn mijn ruiten gebroken."

Anastasia spreekt de hoop uit dat dit gauw afgelopen is. De zenuwen van de mensen zitten aan hun limiet. Ook hoopt ze dat er nog iets van de stad over zal zijn en geeft ze aan dat het bombardement niet ophoudt. Het raam beeft.

We communiceren ook met Swetlana

Swetlana meldt dat ze hen doden. De Oekraïeners, de junta-nazi's, doden de inwoners van Donbass. "De projectielen vallen uitsluitend op grotere wooncomplexen, scholen en kinderopvang. Ze doden de burgerbevolking en kinderen." Swetlana leeft in een schuilkelder en meldt dat er gebombardeerd wordt. Onderstaand twee video's van beschietingen gedaan op 22 en 23 januari en gefilmd op 23 januari. Daaronder meer foto's. Voor nog meer foto's en verdere info (in het Russisch), Gorlovka.today. De dame met de blauwe jas in de eerste video zegt in grote lijnen precies wat onze directe contactpersonen ook melden.





Onderstaande video gaat over het bombardement van maandag 19 Januari. Geen enkel militair doel. Doden en gewonden. Pure terreur. Van Pro-Kiev/Washington troepen. Meer info, in het Engels, HIER.

********************************************************************

ENGLISH VERSION

********************************************************************

"Pure Terror. Shelling Gorlovka does not serve any millitary goal."

Since the restart of the active war some one week and a half ago, apart from for instance Donetsk, it is above all Gorlovka suffering from heavy stormlike shelling of all sectors of the town. "There is an enormous number of victims. There are more victims now than during the entire summertime (when Gorlovka was also heavily hit). The Ukrainian army shells Gorlovka without any military goal from 3 directions. It is pure terror. Shelling has continued for three days and nights, without interruption. It is hell. These were Igor Strelkov's words last week, " HERE.



The Chief Gorlovka hospital doctor already a few days ago spoke about 109 civilians killed.

23.01.15. 21:17. Novorossiya soldier Andrei, nick-name "the Young one": "Shooting Gorlovka from Dzerzhinsk and Artemsk."

At this moment shooting takes place from Dzerzhinsk and Artemsk on civilian sectors of Gorlovka. They do not target our resistance forces, but exactly the civilian sectors.

Blik communicates with two inhabbitants of Gorlovka

Wanting to get confirmation of the worrying news, Blik op NOS-journaal decided to contact ad-random 2 inhabbitants of Gorlovka. We wanted to hear ourselves, without anybody in between, from some civilians themselves, what the situation is, in their town. *For privacy reasons we changed the names.

Anastasia*

Anastasia tells us: "They are shelling us all day. there are many dead and wounded. Now it is quiet for a moment. It has been a hell for the last eight days, it's awfull. We are afraid to go out. The shells don't only fall, they take heads. Today a man close by lost a leg."

Who is doing this, Anastasia?

"The Ukraine army attacks us with GRAD, Uragan, Smertch (all three of them are (heavy) (multiple) rocket systems. They destroy houses, schools, hospitals, playgrounds. I moved to a friend in another area. During a wave of explotions my windows have broken."

Anastasia hopes there will be an end soon to all of this. People's nerves have reached their limmits. She also hopes something of the town will remain, once shelling has finnished. She indicates shelling continues. The window shakes.

Swetlana*

Swetlana says they are being killed. The Ukrainians, the junta-nazi's, are killing the people of Donbass. "The explosives exclusively fall on the bigger appartment blocks, schools and childcare fascilities. They kill the civilian population and children." Swetlana lives in a bomb-shelter and informs shelling takes place. Please see above, under the Dutch section two video's of shelling on 22 and 23 January and filmed on 23 January. The thirs video concerns the shelling on 19 January. Not a single military target. Dead and wounded. Pure terror. For more foto's and information (in Russian), Gorlovka.today. More information in English, HERE.

Gorlovka

Gorlovka

Gorlovka hospital: Galya and her mother Rita Ivanova, via Oliver Caroll

30 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee SDR, ik zet de waarheid neer. Maar die past niet in jullie verhaal dus of negeren jullie hem maar of Blik haalt m wel weer weg voor jullie. Lekker makkelijk, gewoon alles wissen maar ondertussen wel de werkelijke moordenaars en terroristen blijven steunen, daar hoef ik niet eens bronnen voor te gebruiken. Jullie halen sprookjesbronnen aan, dan kan je net zo goed zeggen ik heb het net uit mijn duim gezogen. Blik checked het vaak niet eens, Strelkov zegt het dus zal het wel waar zijn. Ik kijk naast NOS,RTL en alle andere Nederlandse MSM ook buitenlandse zenders en als die allemaal hetzelfde nieuws brengen en RT als enige iets anders goh...wie zou er dan liegen???

      Verwijderen
  3. Goede journalistiek Blik. Mooie reële verslaggeving. Het zou nog completer zijn als je het interview met de dames zou hebben opgenomen en hier en op you tube zou tonen.
    Ik moet zegen dat Poroshenko woord houdt met het bombarderen van woonwijken:-(. En dan nog zou Poroshenko de betere van het stel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 artikels in een Belgische krant.
    Naar mijn idee is deze krant niet echt partijdig.

    http://www.hln.be/hln/nl/18262/Onrust-in-Oekraine/article/detail/2195247/2015/01/26/Poetin-NAVO-vecht-in-oosten-Oekraine.dhtml

    http://www.hln.be/hln/nl/18262/Onrust-in-Oekraine/article/detail/2195358/2015/01/26/Kiev-kondigt-noodtoestand-in-Oost-Oekraine-af.dhtml

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reacties in de krant op de artikels zijn ook 50/50
      Geeft goed beeld hoe verdeeld de meningen zijn.

      Verwijderen
    2. Wij weten het gewoon niet. Wat de mensen in de steden vinden is belangrijk.

      Blik is het mogelijk om een paar mensen in Mariupel te bellen/skypen/appen ?. Ik zou graag willen weten wie er volgens HUN achter de raket aanvallen zat.

      Verwijderen
    3. Zat ik ook aan te denken, maar dat lukt niet. Vergelijk het met een ding dat gebeurd is in de Bijlmer op een specifieke locatie. Als je dan met mensen in amsterdam gaat contacten, voordat je dan iemand hebt die er iets over kan zeggen, en dan nog zinnig, kost heel veel tijd.

      Dit van Gorlovka was redelijk makkelijk.

      Ik houd me voor verdere suggesties aanbevolen.

      Verwijderen
    4. Dank dat je er over denkt. Het gaat mij in dit geval van de terroristische raket aanval niet om de waarheid, maar om de perceptie van de waarheid. Wat denkt de bevolking. Natuurlijk is ook de gedachte van de mensen op gebeurtenissen aan verandering onderhevig in de loop der tijd op basis van voortschrijdend inzicht. Maar goed, hebben we een idee.

      Verwijderen
  5. We hebben het hier al over gehad dat onder het huidige IMF regime in Oekraïene de kleine boertjes het veld zullen moeten ruimen voor grootschalige monsanto landbouw. We hebben het hier ook over het eugenics programma van de zionistische anglo amerikaanse federal reserve oligarchy gehad. Je ziet een onderdeel van het programma in volle snelheid

    MIT States That Half of All Children May be Autistic by 2025 due to Monsanto
    http://journal-neo.org/2015/01/26/mit-states-that-half-of-all-children-may-be-autistic-by-2025/
    Autistische kinderen maken niet veel babies....zieke satanische bankiers maar lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit bericht had je toch mooi 8 dagen eerder op mijn blogje kunnen lezen , oligarch! :-))

      http://xevolutie.blogspot.nl/2015/01/438-autisme-round-up-en-putin.html

      Er is een prima video met mevrouw Dr. Seneff. http://vimeo.com/65914121
      Ze heeft een aannemelijke theorie. http://people.csail.mit.edu/seneff/Oahu2015.pdf

      Vreemd dat er zo weinig reacties zijn op deze bijzonder ingrijpende voorspelling. We moeten natuurlijk altijd nog een slag om de arm houden, maar de officiele verklaring voor autisme is nog steeds: erfelijk.... terwijl het zeer snel toeneemt. Er moeten dus andere aspecten ( milieuaspecten) in het geding zijn. Deze zaak verdient zeker veel aandacht, maar krijgt die voorlopig nog niet.

      Verwijderen
    2. Inderdaad Jan. Het corporatisme heeft niet veel goeds met ons voor. (incl LGK, cruel, mennie). Bedankt voor de link

      Verwijderen
  6. Blik

    Ik heb ook even ad random gebeld met mensen in Gorlovka
    Ik wilde veriferen of het klopt wat u schreef

    Anton

    Er zijn hier erg veel Russische militairen in de stad. Ze verschuilen zich in de stad en gebruiken scholen en kinderdag verblijven als slaapplaats.

    En wordt door UA leger veel geschoten op de stad, maar meeste granaten komen terecht op plekken waar veel Russische militairen zijn.

    'Waarom zijn die Russische militairen daar?'
    Ik hoorde dat ze een aanval voorbereiden om Debaltseve te veroveren.

    'Wat doet dat met u?'
    Ik hoop dat ze snel vernietigd worden. Elke keer als er Russen komen, wordt er op ons geschoten, op de RU soldaten.

    We spraken ook Anna, een oudere vrouw die ww2 als jong meisje heeft meegemaakt

    Anna
    Het is verschrikkelijk hier met al die Russische militairen. Ik durf niet meer overstraat te lopen. De gedachte komen bij me naar boven toen ze in ww2 UA bevrijde van de nazi's. Eerst waren we opgelucht, toen begonnen de verkrachtingen.
    En nu zijn ze weer in ons land, van mij mogen ze oprotten.
    Mijn ouders hebben al moeten lijden onder de Holodomor en dit is de derde keer dat ik dit meemaak, uit verhalen van ouders en 2x zelf.
    Ik kan wel begrip opbrengen dat UA deze beschietingen uitvoert

    Waarom slaan ze hun kamp niet op buiten de stad? Waarom verschuilen de Russische militairen zich in de stad en slaan ze hun kamp op in scholen en kinderdagverblijven

    Na deze 2 mensen gesproken te hebben is het beeld genuanceerder
    Schijnbaar is niet iedere burger blij met de aanwezigheid van de Russische militairen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur me ff via de email hun nummer (of vraag hun eerst of je hun nummer aan mij mag geven): blikopnosjournaal@gmail.com
      Alvast bedankt LGK! Goed werk van jou!
      Gegevens van Anna en Anton, spreekt voor zich, zullen vertrouwelijk behandels worden.

      Verwijderen
    2. Wat een grappenmker die LGK.

      Verwijderen
    3. Ik moet toegeven er meerdere (5) gesproken te hebben.
      Maar 2 ervan gaven een heel ander verhaal aan.

      U moet ook begrijpen dat zij hun leven niet zeker zijn als dit naar buiten komt, omdat zij nu in een gebied leven wat wordt beheerst door DPR.
      Aangezien DPR de doodstraf heeft ingesteld tegen mensen die zich contra gedragen aan DPR kan ik dat niet doen.

      Maar ik kan de vraag ook omdraaien
      Graag verifeer ik degene met wie u gesproken heeft

      U kunt mij hun nr of email geven en sturen naar likgk@gmail.com

      Verwijderen
    4. Die gegevens kan ik helaas ook niet geven om begrijpelijke redenen.

      Verwijderen
    5. Waarom niet?
      Zij hoeven nergens bang voor te zijn
      Wilt DPR niet dat de waarheid wijd verspreid wordt?

      Snakt de DPR niet naar dat de terreur van Kiev werkelijk verteld wordt?
      Ik heb connecties, dus als het klopt, wil ik men daar best op attenderen.
      Dan zal ik men doorspelen naar u, en kunt u, met uw interviews, dit naar voren brengen.
      Echter moet ik eerst meer zekerheid hebben of het klopt
      U kunt reageren op mijn mail

      Verwijderen
    6. Ik heb u al antwoord gegeven: Die gegevens kan ik helaas ook niet geven om begrijpelijke redenen.

      Maar u heeft connecties? Als hetgeen wat wij geschreven klopt, dan wilt u uw contacten daarop attanderen?

      En wat gaat u dan doen? Uw contacten zeggen dat ze het in Gorlovka wat rustiger aan moeten doen?!

      Het wordt steeds interessanter hier bij Blik! :-)

      Nou, dat kunt u ze rustig sowieso vertellen! Dat lijkt me duidelijk.

      Verwijderen
    7. Nee
      dat ik iemand 'ken' die uit betrouwbare bron heeft dat er willekeurig op Gorlovka wordt geschoten.
      Echter voordat ik dat doe wil ik eerst weten of het betrouwbaar is

      Dus, mijn vraag was of u uw post kunt onderbouwen of het betrouwbaar is
      U kunt replyen op mijn email

      Verwijderen
    8. @LGK: Wat zeiden die andere drie?

      Verwijderen
    9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    10. Ik meen dat de achternamen soms een indicatie zijn van de nationaliteit: Een Rus kun je herkennen aan de naam, een Ukraïner ook, meen ik.

      Vraag aan Blik en LGK. Hoe kwam U aan de telefoon nummers? Zag U de achternaam? Heeft het nut om de vermoedelijke etniciteit er bij te vermelden ( dus : Anna, russische achternaam)

      En zoals Oligarch al zei: Zet uw gesoprek op youtube. Dan is het voor iedereen beter te controleren. Natuurlijk kunnen we dan nog met een acteur te maken hebben, maar het is al wel iets betrouwbaarder.

      Wat ik aan LGK's verslag onwaarschijnlijk vind is dit: Hij treft een vrouw die ouder moet zijn dan 78 jaar, en die binnen enkele zinnen àlle argumenten die een Ukrainer tegen Rusland kan bedenken , op twafel legt: de holomodor, de verkrachtingen ( ook in Ukraïne? Uit persoonlijk contact met een man die in DL werkte in WO2, en de komst van de Russen beleefde, weet ik dat dit verkrachten mogelijk niet heeft plaatsgevonden. Hij had er nooit over gehoord ! De man is later nog enkele malen de boerderij gaan bezoeken waar hij gewerkt had. Ik heb dit gesprek, bij mij thuis, deels getaped, terwijl het in een toevallig zakelijk bezoek plots ter sprake kwam.)
      Deze vrouw kwam wel als de ideale respondent voor LGK. Vertelt precies àlle argumenten die hij zelf ook heeft.

      Op de Volkskrant was/is er een reageerder, WJager. Als het over Libië ging bleek hij daar met regelmaat te komen. Vorig jaar was hij vaak in de Ukraïne. Het mooiste vond ik nog tijdens de discussie over de holocaust: bleek zijn buurvrouw een zigeunerin die in Auschwitz had gezeten.
      Waauw ! Dan heb je als reageerder toch wel veel geluk !

      De Wjager had dezelfde eigenschappen als LGK: op maandag leer je hem dat sneeuw echt wit is. Op woensdag vertelt hij alweer dat sneeuw zwart is. Hij zal nooit veranderen. Hoe vaak je heem ook corrigeert. Wat mij altijd weer opvalt is dat het aantal Israel-critici onder deze die-hards nul is. NUL.

      Verwijderen
    11. Jan

      Ik schrijf een samenvatting, en ze was iets jonger

      Verwijderen
    12. LGK, hopelijk maak je opnames van het interview met de inwoners van Gorlovka

      Verwijderen
  7. Second FOX News Suicide in Two Months: Employee Shoots Himself in Front of NYC Head Office
    http://21stcenturywire.com/2015/01/26/second-fox-news-suicide-in-two-months-employee-shoots-himself-in-front-of-nyc-head-office/
    2e man van Fox die zelfmoord pleegt binnen 60 dagen. Tsja je moet het natuurlijk niet over de hypocrisie van je collega hebben. Kan het slecht met je aflopen in de msm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oligarch, ik heb de video met de geluidsband van deze zelfmoordenaar beluisterd. Ik denk dat er gewoon sprake is van pesterijen tussen employee's. Het heeft niets met meningsverschillen over politiek te maken.
      Ik spreek nu over de laatste zelfmoord , van Philip.

      Over Fox is een docu gemaakt: outfoxed, die de boosaardigheid van Fox goed belicht. https://www.youtube.com/watch?v=P74oHhU5MDk

      Verwijderen
  8. Ukraine: Minsk peace accords must be revived, UN political chief tells Security Council
    http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=49911#.VMc28v6G_i8

    LOL Nu het oekraïense leger zwaar dreigt te verliezen moet er plotseling weer gepraat worden.

    BeantwoordenVerwijderen