dinsdag 13 januari 2015

"Doe mij het buikje maar. En is de Pamper ook eetbaar?" Kiev, Oekraïne

"Mag ik het buikje?", "Is de pamper ook eetbaar?"

28 December, Bar Hot, Hoge Wal 30A, Kontractowi Plein, Kiev, Oekraïne

Nieuwjaarsfeestje in Bar Hot. Voor de hoofdstedelijke Bohemièns stond "Russisch kind" op het menu. Verder werd er "Vakbondsgebouw Burger" gegeten, verwijzend naar Odessa en "Seperatisten Lever". De eregast was de Russische mensenrechtenverdedigster Elena Vasilyeva die het eerste stukje taart in ontvangst nam.

Onderstaand het filmpje van het taart eten. Het is niet ondertiteld maar is nagenoeg zonder dialoog en spreekt verder voor zich.

Onderstaand is het feestje ook onderwerp in het Russische nieuws (verder niet ondertiteld). De Oekraïense blogger / journalist Anatoli Shari spreekt van een nieuwe mode die eruit bestaat, dat hoe slechter je je over Rusland, het verzet of gewoon de bevolking van Donbass uitlaat, hoe cooler het gevonden wordt.



6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ware aard van het beestje komt boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook walgelijk.
    Ik keur wel goed dat het niet op het NOS journaal komt. ( Maar dan moet men extremiteiten van de Separatisten ook onvermeld laten).
    Ik kan me wel voorstellen dat studenten of kleine scene's als bezoekers van de Hot Bar, dit soort fantasiën uitvoert. Zoals we ook weten dat in Rusland sommigen extreme gedachten hebben over homo's. Moet ook niet keer op keer in de media gebracht worden. Gebeurt helaas wel.



    Maar wat ik niet acceptabel vind is dat hier een Mensen Rechten Activiste aanwezig is als eregaste.
    Dit toont wel aan wat de ware aard is van sommigen die in Rusland Putin bekritiseren. De 5e Colonne.

    Een nederlandse journalist, Karel Platje, citeert deze activiste.
    http://nieuwsuitoekraine.blogspot.nl/2015/01/al-meer-dan-5500-russen-gedood-in-donbas.html

    Ik heb Karel gevraagd om op deze blog te schrijven wat hij van de video vindt, en of hij nu een andere kijk op mevrouw Vasiljeva heeft.

    Ik ben benieuwd. Hier nog een blog over de activiste. Ze is inderdaad de vrouw die links in beeld komt en als eerste een deel van het Russische babietje te eten krijgt. Een hele eer voor deze 'mensenrechten activiste': een babietje van jouw eigen volk opeten.

    http://english.gordonua.com/news/exclusiveenglish/Human-rights-activist-Vasilyeva-About-700-Russians-were-killed-near-Donetsk-just-on-October-3-Such-birthday-gifts-for-Putin-are-unacceptable--45230.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Right.

      'k Heb 't hier wel eens eerder gesteld: in die goeie ouwe tijd viel de vijand je aan met paratroepen die dan strategische belangrijke plekken als bruggen, verkeersknooppunten etc moesten bezetten. Vandaag de dag wordt de aanval ingeluid met 'mensenrechten" organisaties.

      Verwijderen