vrijdag 13 mei 2022

Straatgevechten Seberodonetsk zijn begonnen

De geallieerde troepen van Rusland, Lugansk, Donetsk, Tjetjenië hebben de stad Seberodonetsk bereikt en de strijd om deze plaats is begonnen. Er vinden straatgevechten plaats.

Net als het eerder deze week door Rusland en de geallieerden ingenomen Popasnaya, is ook Seberodonetsk een belangrijke plaats waar al lang over gesproken wordt. Maar het is geen gelopen koers voor de Russen. Elke stad, elk dorp, elk gehucht is een zware strijd. Waarom? Omdat de Oekraïeners, zo is ons verteld, de steden niet verdedigen maar ze als fort gebruiken om juist zichzelf te verdedigen. De huizen, de appartementcomplexen, alles kan gebruikt worden, en de burgerbevolking soms als menselijk schild. Seberodonetsk betekent trouwens "Noord Donetsk", want seber betekent noord. Het is geen voorstad van Donetsk want het ligt echt een flink stuk noordelijker, zelfs, als we het goed hebben, in de Volkspubliek Lugansk en niet meer in de Volksrepubliek Donetsk. Het loopt niet overal even soepel voor de Russen. Elders, bij Belogorovka zijn al drie keer flinke verliezen geleden bij pogingen om de rivier over te steken.


Onderstaande gaat over oorlogsmisdaden. Wij krijgen ook verklaringen door van Oekraïeners die melden dat Russische vliegeniers in krijgsgevangenschap gemarteld worden en daarna dood gemaakt.

05/12/22. Een briefje van Adrien Boke. BRON (onderstaand computervertaling)

⚡Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor wat ik zeg. Omdat ik in Oekraïne was, was ik getuige van oorlogsmisdaden. Ze werden allemaal gepleegd door het Oekraïense leger. Maar in Frankrijk praten we er niet over!"

Hier ging de gedemobiliseerde Franse soldaat, de auteur van het boek "Sta op en ga dankzij de wetenschap", naar Oekraïne voor een humanitaire missie en bracht daar drie weken door. Bij zijn terugkeer nam hij een moeilijke beslissing die hem zijn leven zou kunnen kosten of op zijn minst veel problemen zou kunnen veroorzaken: hij besloot de Franse informatie over de misdaden die hij in Oekraïne had gezien, door te geven.

👉🏻Hier zijn citaten uit zijn interview:

Toen ik vanuit Oekraïne naar Frankrijk terugkeerde, was ik geschokt: tv-zenders nodigen als experts mensen uit die niet in Oekraïne zijn geweest en niets weten over wat daar nu gebeurt. Ze durven echter te speculeren over deze gebeurtenissen. Tussen wat ik hoor van het tv-scherm en wat ik met mijn eigen ogen heb gezien, zit een afgrond.

Azov-jagers zijn overal. Met neonazistische strepen. Het schokt me dat Europa wapens levert aan neonazi's. Op hun uniformen zijn overal SS-symbolen geborduurd. Niet alleen verbergen ze hun mening niet. Ze adverteren ze. Ik heb met deze mensen gewerkt en ze behandeld. Ze zeggen openlijk dat ze klaar zijn om zwarten en joden te vernietigen.

Omdat ik daar was, kon ik niets doen. Gewoon video's kijken en maken. Ik heb deze beelden en zal het gebruiken als bewijs van de misdaden van Oekraïne.

Ik zag hoe het Oekraïense leger door de knieën schoot van gevangengenomen Russische soldaten en hogere officieren in het hoofd schoot.

Ik heb persoonlijk Amerikaanse cameramannen nepbeelden zien maken van het toneel van de gebeurtenissen.

Alle verwoeste civiele gebouwen, die door Oekraïne zijn uitgegeven voor het bombarderen van burgers, zijn niets meer dan het resultaat van onnauwkeurig schieten door Oekraïners op militaire faciliteiten.

De strijdkrachten van Oekraïne verstoppen 's nachts munitie in woongebouwen, zonder de bewoners zelfs maar te informeren. Dit heet mensen als schild gebruiken.

Butch is een enscenering. De lichamen van de doden zijn verplaatst van andere plaatsen en opzettelijk zo geplaatst dat er schokkende beelden ontstaan."

Volledige versie van het interview in het Frans voor taalexperts via de link:

https://www.sudradio.fr/programme/andre-bercoff-dans-.. ".

7 opmerkingen:

  1. De oligarchie werft de meest verachtelijke types om voor zich te vechten. In Syrië IS en Al Qaeda. Nu neo Nazi's. Helemaal onder de captagon uiteraard. Vechten zich daardoor dood.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar doet het israelisch regime niet voor onder. Je schiet eerst een journaliste dood en daarna ga je lopen rellen op de begrafenis. Men ziet toch steeds weer kans aan te tonen, dat het niveau van dat land nog steeds lager kan.

      Verwijderen
  2. USD/RUB
    63,3000
    Op het monetaire vlak staat het USD/RUB 0/1 voor de russen.
    Dat was niet de bedoeling. Zo keren de Russen zich niet tegen Poetin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor dat vrouwelijk satanische mannetje R Jetten nog zeggen:
      We gaan Russisch gas niet afrekenen in Roebels.
      Rusland 1- EU 0

      European Sanctions Blown To Bits: Draghi Says "Most Gas Importers" Have Opened Ruble Accounts With Gazprom
      https://www.zerohedge.com/markets/european-sanctions-blown-bits-draghi-says-most-gas-importers-have-opened-ruble-accounts

      Blijkbaar is de tijd er nog niet rijp voor om de EU economie te laten imploderen.

      Verwijderen
  3. Hier zie je die Franse getuige ook.
    Ik hoorde later dat hij arts was:

    Franse journalist die in Oekraine was: Ik heb veel oorlogsmisdaden gezien.
    "De enige oorlogsmisdaden die ik gezien heb werden door Oekraïense militairen gepleegd."
    https://youtu.be/ZoKnhXnp-Zk?t=1107

    ( Ik heb het interview niet beluisterd, wel gescand en deze uitspraak er uit gepikt.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Break. Zie net op RTLZ, dat Erdogan tegen toetreding is van Zweden & Finland tot de Nato.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vers van de pers: de RF heeft Finland heel stevig bij de ballen. Auw auw auw, dat doet pijn. Tja, dan moet je maar op tijd betalen hé. Wij zijn geen voorschotbank. Afspraak is afspraak.

      Verwijderen