zondag 1 mei 2022

Boer Hugo bewijst enorme honger naar Eerlijk Rusland nieuws

Jl. Zondag 24 April toog Blik naar het grensgebied van West Noord-Brabant en Vlaanderen om daar bij boer Hugo langs te gaan. Er was een week eerder een artikel over hem verschenen waarin hij het perspectief van Rusland en Putin onder de aandacht trachtte te brengen. 

EUR 500,00

Daarbij gaf hij aan dat hij EUR 500 uitloofde aan degene die hem op andere gedachten over Putin en Rusland kon brengen. EUR 500! Zondag 24 April was iedereen uitgenodigd om over Rusland en Oekraïne te praten en hem dus eventueel te overtuigen van zijn ongelijk en met EUR 500 te vertrekken.

Argumenten

Blik wilde daar wel bij zijn. Niet om Hugo van zijn ongelijk te overtuigen, we zouden niet weten hoe, maar om te kijken of er wellicht argumenten gingen komen. Naast team Blik, waren er twee bekenden van Hugo langs gekomen, en dat was het. Ook zij waren er niet om Hugo te overreden.

Sensationeel succes

Wat nog heel leuk is om te vertellen, het artikel van Hugo, zo vertrouwde hij ons toe, was -by far- het best gelezen artikel dat weekend van de hele krant. Wat ook heel leuk was, het was ook een lang artikel dat door mensen in zijn geheel werd gelezen. Vaak worden grote artikelen enkel via de koppen en de bijschriften gelezen. Het artikel van Hugo werd in zijn geheel verorberd en verslonden. Van begin tot eind. Van links naar rechts en van boven tot onder. Het is een enorm succes voor Hugo, en het bewijst hoe groot de honger is naar eerlijke verslaggeving en eerlijk nieuws. Propaganda genoeg, maar het stuk van Hugo was puur. Credits ook naar BN De Stem voor dit artikel.

Hugo in volle actie. Er was koffie voor een half dorp, en de Brabantse koffietafel was rijk gevuld. Hugo was voorbereid op een paar dozijn bezoekers. Het bleef bij twee + team Blik.

Het artikel van Hugo: "Als iemand mijn ongelijk over Putin aantoont: graag". Het was met stip het best en langst gelezen artikel van de hele krant. Hoe mooi is dat niet? Credits aan Hugo en BN de Stem.
Hugo had wat informatie voorbereid voor de zondagochtendzitting. Amerika heeft sinds WOII niet minder dan 33 landen gebombardeerd maar Rusland, dat in feite niks anders doet dan reageren op door de VS geïnitieerde agressie in, en via, Oekraïne, zou de agressor op aarde zijn? En nota bene de VS denken dat zij enige autoriteit zouden hebben om Rusland te veroordelen, de VS, het meest agressieve land op aarde?


2 opmerkingen:

  1. Dank je wel, Blik, dat je dit mooie artikeltje gemaakt hebt over vorige zondag.
    Was het nu een domper, of juist een succes?
    Ik ben er nog niet uit.
    Als je iets op touw zet en 'iedereen ' uit nodigt, dan is het een domper als er bijna niemand komt. ( De zondag er voor waren er 2 mensen. Gedurende de week kreeg ik brieven en mails en enkele bezoekjes.
    Twee mensen die in "Fileman en de Complotten' voorkomen namen enthousiast contact met me op.
    Maar ja: liever had ik voor een roerige zaal gestaan met enkele Putin-haters en dan op elegante wijze de onhoudbaarheid van hun standpunt aangetoond.

    Het mocht niet zo zijn......

    ...... of heb ik in feite aangetoond dat als je de mensen echt aan het denken zet ( wie wil er nou niet 500 euro verdienen in een 'pitch' van 10 minuten?) en ze moeten hun overtuiging gaan onderbouwen...
    .... dat dan blijkt dat ze niks in handen hebben ?

    Als je het zo bekijkt is het een succes: Niemand blijkt in staat te zijn om aan te tonen dat Putin een soort van nieuwe Hitler is.
    ------

    Via tweets van factchecker Alexander Pleijter ( univ. Leiden) las ik dat BndeStem behoorlijk veel kritiek kreeg omdat ze mijn artikel hebben geplaatst.

    En ze hadden het al gebalanceerd met een Maatrichtse professor
    die de grootste onzin mocht uitkramen : https://www.bndestem.nl/binnenland/hoogleraar-deze-oorlog-zet-de-toekomst-van-het-hele-continent-op-het-spel~a194be79/

    Ik heb diezelfde dag een brief (6 kantjes) aan zijn baas, de rector magnificus, geschreven en Segers onderuit gehaald. Ik heb me bereid getoond om de opengevallen plaats in te nemen ( na de mais-oogst, want dat gaat voor uiteraard)...

    Nou ja, ik moet de brief nog opsturen, maar het zou wel een mooie stunt zijn. Misschien ga ik hem nog een keer perfectioneren en dan toch maar opsturen.

    Ik heb ook Christ Klep uitgenodigd ( hij woont 35 km verderop) maar die heeft ( uiteraard) niet gereageerd.
    "Uiteraard' omdat deze mensen denken dat ze het zoveel beter weten dan de gewone amateur pundit. Zij krijgen wel èlke keer ongelijk ( Irak, Libie, Syrie, Afghanistan ) maar dat deert hen niet , want hun bazen en bovenbazen zitten er ook elke keer naast. De enigen die hun baan verliezen zijn de mensen die achteraf gelijk kregen ( Phil Donahue, Peter Arnett etc.)

    En zo sukkelt de kudde af op een kernoorlogje. De Neocons wrijven zich de handen al stuk van plezier.
    ( NB: Michael Hudson op de Saker: https://youtu.be/OdlGDSnCqz0?t=1420 )




    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gaat het nou altijd, (bijna) iedereen in Nederlan anti Putin maar als je ze vraagt waarom ze dat zijn dan krijg je van die nutteloze argumenten die ze gehoord hebben op radio en tv (propeganda). Ik als gevaccineerde ga bijna denken dat het aan de vaccinatie ligt (zelf bedacht). Jammer dat je niet bent uitgenodigt in de 2de kamer. mocht je ooit de politiek in gaan met een eigen partij geef me dan een seintje hoe ik lid kan worden.

      Verwijderen