We zullen het antwoord van van Wolferen maar gelijk geven: het zijn de VS die alle obstakels opwerpen zodat de toenadering EU/Rusland niet van de grond komt.
Van Wolferen zegt het zoals je het bij de NPO of NOS voorlopig nog niet zal horen: OM en AIVD kunnen uiteindelijk niks doen wat de CIA niet bevalt. Als Nederland niet luistert naar de VS zal dat leiden tot een terreurdaad in Nederland. Een false flag. Nederland en de EU landen in het algemeen zijn gewoon Vazallen van de VS.
Verder is van Wolferen ook heel duidelijk over "Raam op Rusland": een anti- Russisch propagandakanaal bestierd door zijn oude NRC vrienden Hubert Smeets en Laura Starink.
Van Wolferen ziet ook positieve lichtpuntjes: hij merkt dat zijn geluid ingang vindt, zelfs bij mensen waar hij het niet van verwacht had, zoals die ene keer in Leeuwarden. Ook het Duitse bedrijfsleven is klaar met het Rusland bashen. De gecontroleerde media, zoals zijn oude krant NRC, kunnen helaas de slag nog niet maken. Der Spiegel heeft het op zeker moment wel gedaan: zij boden excuses voor het gepromoot heben van Bellingcat. Het door NATO aangestuurde en Postcodeloterij gefinancierde Bellingcat wordt door de meeste Nederlandse gecontroleerde kartelmedia nog wel steeds naar voren geschoven alsof het een betrouwbare onafhankelijke bron zou zijn.
"We zullen het antwoord van van Wolferen maar gelijk geven: het zijn de VS die alle obstakels opwerpen zodat de toenadering EU/Rusland niet van de grond komt."
BeantwoordenVerwijderenIk zie iets anders. Ik zie een voormalige minister van defensie, die door een buitenstaander te kennen wordt gegeven dat hij een naïef lulletje is geweest. Want het enige wat ik zie, is een voormalige minister van defensie die met zijn bek vol tanden staat.
Maar hij durft wel dit interview te doen! Is dat geen teken van oprechtheid en een zekere moed?
VerwijderenIk heb het interview wat ongeconcentreerd beluisterd, helaas.
VerwijderenKan het zijn dat er voor ons weinig nieuws wordt gezegd?
Ik vond het eigenlijk wel een hele mooie stap dat we nu een ex minister van Defensie aan de tafel hebben !
We worden salonfähig !
Niet langer 'fringe.
Proficiat aan onszelf !
( En ja: Rootman heeft gelijk. En ja: Joop heeft hopelijk óók gelijk. )
En ik geef Jan ook gelijk: eigenlijk niets nieuws, maar een goede samenvatting wat wij hier al allemaal wisten.
Verwijderenmaar inderdaad; het kan niet vaak genoeg herhaald worden om die .....* (*niet voor publicatie geschikt bijvoeglijk naamwoord), de gelegenheid te geven om alles een stille dood te laten sterven zodat ze er ongeschonden mee weg komen. Dat moet dus voorkomen worden.
Nog even wat reclame maken voor mezelf:
Afgelopen zondag was er weer de grote workshop voor de kids en het was een grandioos succes dus kijk even op
workshop kids april 2019
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenKarel is hier populair hoor, en 'rechtse eikel' zie ik niet als een positieve beoordeling.
VerwijderenWaar erger je je aan, Ben?
Graag zie ik wat punten (feiten, argumenten) waarom van Wolveren rechts, of een eikel zou zijn.
VerwijderenEr wordt tegenwoordig aan meerdere kanten wel hééél makkelijk geframed:
-Moslims zijn gelijk aan jihadisten
-Critici van het zionisme zijn antisemiet
-Snowflakes zijn ´links´
-EU critici zijn fascist
-etc.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDat is helemaal geen antwoord Ben.
VerwijderenIk weet dat Karel zwart moet worden gemaakt omdat hij begrijpt wie de Neocons zijn en wat die in de wereld aan richten. (Hij werd her en der door de usual suspects als anti-semiet zwart gemaakt).
Maar hij durft het niet te zeggen.
Wringt dààr jouw schoen, Ben?
Wil je hem zwart maken?
Zo nee: voor de draad er mee.
Welke vreselijke rechtse standpunten heeft Karel aan jou verteld?
En wat motiveerde je om met Karel contact te zoeken?
Ik ken jou als een observator: je bent er altijd bij. Overal ben je om waar te nem,en. Je doet NOOIT IETS.
En zo nu en dan gooi je even een gratuit stukje kritiek op Israel op tafel. Ongetwijfeld om jouw credibility te ondersteunen.
Nou, die credibility was al niet groot, bij mij, en is er sinds vandaag niet op vooruit gegaan, beste Ben.
Alan Hart was 40 jaar journalist voor de BBC. Meestal in Israel.
VerwijderenHij was persoonlijk bevriend met Golda Meir èn met Yasser Arafat.
Alan Hart is nu overleden.
Hij zei: "Er is in de hele Arabische wereld niet één gremium/groep/instituut dat niet door Israeli's is geïnfiltreerd.
Na de Balie-bijeenkomst op 29 juni 2015 heeft zich een groep gevormd: Soeverein Europa.
In die groep zaten maar liefst drie pro-Israel spionnen.
Drie !
==
Ooit was ik op een lezing van Joris Luyendijk.
Was in een kleine provincie-stad.
Dan valt je onmiddellijk op dat zowat de eerste vragensteller een vraag heeft waarmee hij alleen maar signaleert aan Luyendijk:
"Israel is aanwezig. Er wordt verslag uitgebracht van deze bijeenkomst. Let op je woorden."
Ben,
Verwijderenje hebt een vriend van ons zwaar beschuldigd.
Graag onderbouwing van die beschuldiging.
Beroepshalve lees je elk bericht op deze site, dus niet doen alsof je dit niet leest.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenBen,
Verwijderenwaaruit leid je af dat ik 'verhit' ben? Zelf bedacht dus.
O, je wil me zo framen: overspannen mannetje.
Karel was natuurlijk een lichtgewicht. Daarom werd hij op de Bilderberg uitgenodigd om over Japan te spreken. Daarom wilde opper Neocon Podhoretz weten wat Karel van Japan dacht. Daarom bood de UVA hem een professoraat aan. Daarom kende hij de Japanse premiers persoonlijk.
IK vrees dat er helemaal NIKS is dat jij aan Karel kan leren, beste Ben.
En ik ben niet de enige. Niet jij wordt door Weltschmerz uitgenodigd om jouw licht te laten schijne, maar Karel.
Jij bent en blijft een eenvoudige verrader van de Nederlanders, zo is mijn indruk. Een man die met pek en veren de opoponenten van Israel zwart maakt.
Eenvoudige job. Maar geen baan die respect verdient.
Is Karel rechts? Nou èn? Als 'links' niets doet voor de gewone man, en alleen nog de samenleving wil verzwakken om de dictatuur meer kans te geven, dan is 'rechts' een nobele keuze.
Jouw scheldwoorden zijn verouderd, Ben.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenBen,
VerwijderenDe lijst met vragen wordt langer en langer.
1) Wat is er mis met Karel?
2) Hoe haal je het in je hoofd dat jij Hèm, iets zou moeten leren?
3) Leg uit waarom 'rechts' voor jou al een zware diskwalificatie is.
4) Welke standpunten van Karel waren het ergste? het meest 'rechts'?
5) Dank voor het compliment. Mijn niveau is inderdaad nogal hoog in vergelijk met het jouwe. Maar het is geen etaleren hoor, het is een poging om jou er toe te dwingen jouw negatieve kwalificaties van Karel te onderbouwen.
Ben, jij en jouw vrienden zien de goyim als beesten , en je vindt dat jouw God je carte blanche gaf om ons (amalek) te doden. Wat is er aan jou om aardig te vinden? Waarom willen jullie ons vernietigen?
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4090992,00.html
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenInderdaad Ben.
VerwijderenDat is de standaard werkwijze van Israel's leger van 'Talk-backers':
'Ga nooit inhoudelijk discussieren.
Besmeur.
Maak zwart,
Zeg dat ze niet goed wijs zijn.
Zeg dat ze ziek zijn.
Etc etc.
https://xevolutie.blogspot.com/2010/11/steun-voor-israel-de-israel-lobby-de.html
Ben: loze woorden! Hoewel ik zelf als Chavist links ben heb ik maar zelden een probleem een (vaak gezellig en productief) debat met mensen die rechtse meningen hebben. Hangt wel van de persoon af uiteraard.
VerwijderenMaar je zult wel concreter moeten worden: wat was er zo afschuwelijk aan prof. van Wolveren zijn uitspraken?
Je hebt een artikeltje op Niburu geschreven... Op zich bepaald geen mijlpaal, maar ondanks het zeer hoge aluminiumgehalte van die site mag dat uiteraard niet leiden tot zonder meer verwerpen van dat artikel.
Durf je het ook te linken en inhoudelijk te bediscussiëren?
@ Rootman,
Verwijderende man die zegt dat hij op Niburu schreef is 'De Graaf van Holland', die staat wat lager in de draad.
Ben is een trol. Hij houdt zijn inspanningen heel minimaal: heel af en toe een heel klein berichtje, met de stroom mee. Altijd beleefd groetend.
Wie kan iets tegen hem hebben.
Hij komt pas echt in actie als er iemand moet worden afgebroken.
Dat is dus sinds kort Karel.
Deze talkbackers gaan nooit inhoudelijk ergens op in. Kost ze te veel tijd , èn hun standpunten zijn meestal toch onverdedigbaar. Dat snappen ze in Israel heel goed. Ze spreken de taal van de Macht.
Al hun acties worden met spel-theorie tevoren berekend.
De onderste steen van Rutte m.b.t.MH17 wordt nu nog eens 10+ meter dieper begraven door de nieuwe situatie in Oekraïne met hun acteurpresident die een poppetje is van Kolomoiski en dat is heel waarschijnlijk de enige echte dader bij die massamoord.
BeantwoordenVerwijderenKolomoisky grijpt de macht in Oekraïne
De vraag werd. Gesteld of Poetin ook tot valse vlagoperaties in staat is. We hebben de afgelopen jaren minimaal twee incidenten gezien die suggereren dat dit inderdaad zo is. Er was enkele jaren gelden een aanslag op de metro in Petersburg die duidelijk nep was en we hebben een ‘school shooting’ gezien op de Krim die duidelijk in scene gezet leek.
BeantwoordenVerwijderenWe hebben zelfs in Iran een valse vlagoperatie gezien vermeend uitgevoerd door nota bene Isis. Dat was in Ahwas, daar heb ik bij Niburu over geschreven.
De machtverhoudingen in de wereld zijn niet wat we denken. De meeste animositeit is nep en volgt een Hollywoodscript. Beste voorbeeld is natuurlijk Noord-Korea met Kim de Oen.
@ Graaf van Holland.
VerwijderenHet stoort me een beetje dat U zich 'Graaf van Holland' noemt.
Uit geen enkel woord blijkt dat U iets relevants te melden heeft.
Uw nom de plume is veel te pretentieus.
Begint U eens met een gewone naam. Jan Pieterse, of Piet Verheul of zo.
Het stoort me ook dat U de leider van Noord Korea pejoratief aanduidt met 'Kim de Oen'.
Ik hoor juist van iedereen dat hij het heel goed aan pakt. Dat hij weinig fouten maakt, ook al is ie jong en weinig ervaren.
(Ik wil hier niet verdedigen hoe hij opponenten in zijn eigen land behandelt en vermoord. Ik wil alleen zeggen dat uw scheldwoord 'Oen' kant noch wal raakt.)
Zoals U behoort te weten zijn veel gruwel-verhalen over de Nazi's door àlle deskundigen als fabel gekwalificeerd:
BeantwoordenVerwijderen- nazi's gooiden geen levende babies in het vuur.
- nazi's maakten géén zeep van menselijke vetten.
- Nazi's maakten geen lampekappen van menselijke huid.
Noem me één deskundige die dat nu nog beweert.
Nietteman dit bericht:
( Ik neem aan dat het klopt, maar kan het nauwelijks geloven) :
Alain Soral, samen met Dieudomnné de bekende critici van de joodse machtsovername in Frankrijk,
heeft 1 jaar gevangenis straf gekregen, omdat hij beweerde dat het zeep-verhaal en de lampekap -verhaal onzin zijn !
Ik las het op een engelstalige site, maar kan die nu niet vinden. De NRC dan maar:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/15/holocaustontkenner-alain-soral-veroordeeld-tot-jaar-celstraf-a3956942
‘Oorlogspropaganda’
Terwijl de rechtszaak over de cartoon liep, publiceerde Soral eind 2017 het pleidooi van zijn advocaat. Hierin schrijft Viguier onder meer dat Joden in concentratiekampen werden geschoren voor hygiëne-doeleinden en dat zeep gemaakt van menselijk vet slechts „oorlogspropaganda” was. De rechtbank van Parijs oordeelde maandag dat dit holocaustontkenning is.
******
Dit is waar mensen als Ben aan werken. Langzaam maar zeker: Dat U de gevangenis in gaat omdat U hun oude en reeds lang ontmaskerde leugens nòg steeds als leugens beschouwt.
Ga met Uw tijd mee, red uw vege lijf Nù en geef uw kinderen het lot van slaaf (straks): LIEG !
De enige hoop voor Amerika ( en de wereld?)
BeantwoordenVerwijderenAndrew Yang president, Tulsi vice president.
https://twitter.com/AndrewYang/status/1121589220219531264/photo/1
Prima artikel: http://www.unz.com/akarlin/review-yang-war-on-normal-people/
Geweldige video!
BeantwoordenVerwijderenTulsi is belangrijk. Ze heeft een hart.
Wat dacht je als ze met Andrew Yang zou kunnen samenwerken ?
Dat zou fantastisch zijn.
Goed dat ze allebei kandidaat zijn.
Als kandidaad kan je niet worden doodgezwegen. ( Wel worden zwart gemaakt door de neefjes van Ben, natuurlijk.)
Vele jaren geleden schreef Israel Shamir al dat 'Links' en 'Rechts' verouderde begrippen waren.
BeantwoordenVerwijderenBeaamd door Tulsi: "ik word vooral aangevallen door de eigen Demoraten"
Maar 'Ben'
(wie is hij? Wat doet hij voor de kost? Waar woont hij? Heeft ie een beroep? U zult het niet te horen krijgen. Niemand weet het.)
kan helemaal niks bedenken om Karel mee zwart te maken, dus gokt ie op "Karel is rechts."
Verder komt ie niet.
Nee, dan Shamir:
"Welcome to the new world order, where mass media,
--a fully integrated public-opinion-forming machine of mind control--
had rendered the Left and Right obsolete and subservient to Zionism.
Who are the people who own and operate this machine?
Are they actually the Jewish Lobby?
No, says Shamir.
The formidable Jewish Lobby is just the visible tip of the iceberg,
while below there are miles and miles of solid ice:
media lords,
chief editors,
their favourite university pundits –
in short, the Masters of Discourse.
mag ik Shamir aanvullen :
èn de vele tienduizenden Talk-backers: mensen die overal op het internet (en in actiegroepen) zand in de machine gooien, Trollen, 'smearen', zwartmaken, geruchten verspreiden, leugens bedenken, etc etc.
Jan: Ik ga wel met je trend mee, maar vind dat je onnodig snel oordeelt. Ook ik heb niet meteen een hoge pet van deze man op (Ik zou me schamen om voor Niburu te schrijven).
VerwijderenMaar ik schrijf zelf voor SDB, waar islamofobie en christenzionisme de dienst uitmaken, en in sommige kringen zou ik dat liever niet willen laten weten (ik vind dat je zolang mogelijk de dialoog met je opponenten moet blijven aangaan. Die benadering is tegenwoordig wel behoorlijk ´old school´.
Zijn uitspraken over prof. v Wolveren zijn nogal extreem, maar ik vind dat we iedereen de kans moeten geven zichzelf op te hangen, of: wie weet, met een rationele en feitelijke verdediging te komen.
Ik denk dat onze professor het hier mee eens zal zijn.
@ Rootman,
Verwijderenik weet precies wie Ben is. Heb al meermaals met hem gesproken.
Ben is overal waar iets gaande is dat relevant voor israel kan zijn of worden.
Hij houdt een plaatsje warm door een sporadische reactie. Kost hem 1 minuut per maand.
En zodra iemand op de zwarte lijst komt ( Karel) , dan zal hij de kans grijpen om Karel zwart te maken.
Niemand weet verder wie deze Ben is. Maar we kennen hem wel.
PS: aan zijn reacties kan je al zien dat hij in feite afzijdig is.
VerwijderenHet gaat hem zeker niet om een discussie. Het gaat hem om te kunnen besmeuren.
@Jan: nogmaals: Persoonlijk ben ik van mening dat discussies en zeker persoonlijke aanvallen niet thuishoren op weblogs
VerwijderenDaar bedoel ik mee, dat er in het verleden al vele goede weblogs door kapotgemaakt zijn. Discussies leiden namelijk meestal tot welles-nietes en ruzies, lokt ook (huis)trollengedrag uit. Mensen die echt geinteresseerd zijn in discussies kunnen beter hun tijd steken in de vele discussie-fora, die er op het web te vinden zijn.
Ik volg @Blik alleen voor informatie en nuttige aanvullingen van reageerders.
@ Tremor.
VerwijderenBen pleegt een persoonlijke aanval.
Ik vraag hem om 'nuttige informatie' die de aanval onderbouwt.
Verder: Persoonlijk ben ik weer een andere mening toegedaan dan jij.
Dit is een blok met niet zo veel reageerders. Het lijkt me dat het moet kunnen zo.
Jan begrijpt het verschil tussen links en rechts niets eens en tja dan gaat het helemaal nergens meer over.
VerwijderenGroeten, Ben
Tja Jan, je hebt het eindelijk door. Ik zit al heel lang in de wetenschap en ook al heel lang aan de top. Af en toe vind ik het leuk om intellectuele lichtgewichten als jij en Karel te plagen. Veel meer kwaadaardige trekjes heb ik niet, maar ik kan het niet laten. Ik laat jouw reacties ook aan de collega's zien en die verslikken zich dan in hun broodje. Het ga je goed.
VerwijderenGroeten, Ben
Waarom niet Tulsi als president?
BeantwoordenVerwijderenOmdat Yang ijzersterk is. Hij heeft de zakelijke argumenten.
BeantwoordenVerwijderenTulsi verslaat hem dan weer ruimschoots waar het 'likability' betreft.
Lees a u b het UNZ artikel.
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderen( Herhaling van 3 posts hierboven)
VerwijderenPS: aan zijn reacties kan je al zien dat hij in feite afzijdig is.
Het gaat hem zeker niet om een discussie. Het gaat hem om te kunnen besmeuren.
OK, je hebt gelijk, Jan. Dat blijkt dus nu.
VerwijderenEr verder is Karel gewoon een rechtse eikel.
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Ben
Frapper toujours, zoals de Fransen zo treffend zeggen.
VerwijderenJe hebt helemaal gelijk, Ben.
Verwijderenherhalen herhalen herhalen.
Zò kun je andere mensen en landen vernietigen.
Ex Mossad agent Ostrovsky beschrijft hoe de Mossad werkt, en dat dat zwartmaken tijd kost.
Hier de passage:
Ephraim had spelled it all out for me and confirmed some of the information I'd already known. He then went on. "After the bombing of Libya, our friend Qadhafi is sure to stay out of the picture for some time. Iraq and Saddam Hussein are the next target. We're starting now to build him up as the big villain. It will take some time, but in the end, there's no doubt it'll work."
Wat is dat een laffe kerel zeg, die Ben.
VerwijderenNou heeft ie hierboven al zijn posts gauw weg gehaald.
De laatste heeft ie misschien vergeten.
Die staat er nog.
Hij schrijft steeds hetzelfde:
Ben 1 mei 2019 om 10:09
Er verder is Karel gewoon een rechtse eikel.
Groeten, Ben
Beantwoorden