Gourmet Alarmfase code rood voor parkieten en andere vogeltjes...
Niet gourmetten met je vogel erbij.... (die zou wel eens van zijn stokje kunnen vallen, waarschuwt de politie...) Verder alles prima, fijne gourmetavond! #aynil https://t.co/ShJJPA1FCj
— Blik op Nosjournaal (@BlikopNOS) 24 december 2017
Nederlandse oorlogsmisdaad mag uiteindelijk toch bekend worden
In de jaren '60 mocht de waarheid over de Nederlandse oorlogsmisdaad waarbij 400+ onschuldige Duitsers verdronken, nog niet verteld worden. Nu is vandaag de laatste van een drieluik daarover wel vertoond op de Nederlandse tv. Gelukkig. Beter laat dan nooit en wat een verhaal. Echter, Lou de Jong stond in de jaren '60 de waarheid rond de van Imhoff diametraal in de weg. Dat geeft te denken voor zijn verdere werk als baas van het NIOD... En voor alles wat er in de geschiedenisboeken van de kinderen op school staat...
Lou de Jong nam de leugens rond de van #Imhoff over. Werd hij niet later de chroniqueur van de 2e W.O.....?
— Blik op Nosjournaal (@BlikopNOS) 24 december 2017
Nickey Haley trapt keihard in grap van Pranksters: Russische inmenging in Binomo!
Dachten we gisteren al dat Nicky Haley, de Amerikaanse Ambassadeur bij de VN, niet lager kon vallen, vandaag trapt ze keihard in een grap van de Russische pranksters Vovan en Lexus. Over Rusland laat ze zich uitermate brutaal uit: "We herinneren hen eraan wat hun plaats is"; "Kent u Binomo, ze hebben zich onafhankelijk verklaard, ze hadden verkiezingen en we denken dat Rusland erin gemengd heeft." -"Ja, natuurlijk, dat hebben ze gedaan, absoluut." Volgens Mark Rutte is dit land (de VS) onze "belangrijkste bondgenoot"en "leider van de vrije wereld". Zoals we al eerder stelden, het wordt steeds urgenter om dit ter discussie te stellen, want achter dit soort lieden als Nicky Haley aanlopen, ze zelfs leiders noemen, zelfs New York de hoofdstad van de wereld noemen (heeft Rutte ook gedaan), is allemaal zeer twijfelachtig volg-gedrag.
Lachen met Juncker
Laat ff weten in de comments of het je gelukt is je lachen in te houden bij het zien van onze President Juncker. Fijne feestfagen!
QUELLE HONTE Juncker Président de la commission européenne encore ivre
— Réveillons-nous! Ⓜ (@axe754) 23 december 2017
Ces calamités décident de nos avenirs !Reveillons-nous🔴RT en masse pic.twitter.com/Svqrv0Xbhl
Eensgelijks Blik, en voor alle anderen hier ook: prettige kerstdagen!
BeantwoordenVerwijderenBijgevoegd, een kerstverhaal
https://dissidentvoice.org/2017/12/remembering-the-christmas-truce-of-1914-and-questioning-christian-participation-in-homicide/#more-75023
Fijne Kerstdagen,
BeantwoordenVerwijderenJuncker was weer eens goed dronken. Hij doet me denken aan leiders uit het warschau pact. Die zoenden elkaar ook op de mond en sloegen elkaar op hun gezicht.
Het geeft te denken door wie we geregeerd worden. Er moeten snel andere leiders komen in Europa ipv deze autocraten. Ik kan er jammer genoeg niet om lachen.
Ik kwam dit filmpje tegen. Hier heb ik wel om kunnen lachen.
VerwijderenDon't Mess With The Queen's Guards (ALL Parts Compilation)
https://www.youtube.com/watch?v=tO9fGedIFY0
US Ambassador Calls Own 2015 Statement "Fake News"; Things Then Rapidly Go South
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.zerohedge.com/news/2017-12-24/us-ambassador-calls-own-statement-fake-news-denies-calling-it-fake-news-after-shown
Eerst vertellen dat er no go zones zijn in Nederland. Dan vertellen dat je dat nooit gezegd hebt en dat dat dus fake news is. Geconfronteerd worden met deze uitspraken en dan zeggen dat je nooit gezegd hebt dat het fake nieuws is.
Nou nou Pete Hoestra. Net als Nikky Haley maak jij je behoorlijk belachelijk. Zijn dit de mensen die Amerika weer groots moeten maken ?. Volgens mij moet Trump nog heel wat figuren gaan vervangen om dat te bereiken.
Ik hoop trouwens wel dat Pete kan meehelpen de immigranten invasie in Nederland/Europa een halt toe te roepen. Immigratie Ja, het is een agenda, ja er komen grote onlusten uit voort.
VerwijderenAan iedereen mooie Kerst toegewenst.
BeantwoordenVerwijderenGisteren Sissi gezien en Sound of Music, en er alwéér van genoten.
Opmerkelijk toch dat beide klassiekers in duits taalgebied spelen.
In de duitse cultuur.
--
Goede tip van Zaplog: ik laat het pannetje wel eens bloedheet worden omdat ik te laat ben: voortaan alle ventilatie aan, begrijp ik.
--
De pranksters gaan me net iets te ver : op het eind zijn ze wat ongeloofwaardig.
--
De beelden van Juncker zijn volgens mij niet recent.
In elk geval is dit gedrag van hem niet nieuw.
Het lijkt me een soort einde-seizoen receptie, waarbij de mensen waarmee Jucker de afgelopen periode heeft gestreden langs komen om informeel het reces in te luiden.
Vriend en vijand komt dan langs. Juncker lost dit op zijn manier op: hij zorgt dat ie half dronken is en geeft de klootzakken een goedmoedige tik tegen het hoofd. Oostblokkers geeft ie een kus.
Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen.
Dit speelt zich toch nà het werk af, als de vakantie wordt ingeluid.
Het alternatief is dat je al die hypocriete plechtstatigheid krijgt.
( NB: Ik weet weinig van Juncker,en ik wil zijn werk niet verdedigen. Ik reageer alleen op deze beelden en deze situatie)
Terechte kantekening van jou, Jan, betreffende Juncker. Gelukkig heeft ook niemand gezegd dat hij dit niet zou mogen. Hij mag dit doen! En het heeft inderdaad ook wel iets leuks als iemand een beetje buiten het protocol acteert. Daarom wat mij betreft: Lachen met Juncker. En ook dat is alleen op deze beelden gebaseerd, en op deze, waar de vrolijkerd ook op vergelijkbare wijze acteert:
Verwijderenhttps://twitter.com/LeaveEUOfficial/status/944333418548080641
Juncker lijkt wel hééél veel op Jeltsin!
VerwijderenJuncker is een dronken malloot. Snel lozen die vent. Denk je dat echte vent als Putin zichzelf zo belachelijk maakt. Doet me denken aan autocrate regimes. Bah.
VerwijderenOligarch,
Verwijderendar er veel is aan te merken op Junker,zal ik niet ontkennen (maar ik weet er weinig van).
Maar dit filmpje is propaganda: een acceptabel tafereel heel negatief belichten.
We zien een man ( een alcoholist) die maandenlang hard heeft gewerkt, en nu wordt het vakantie en hij heeft al enkele borreltjes op. De spanning valt weg, en hij krijgt wat overmoed. Hij is uitermate goed geluimd. Al die ass-holes waar hij al die maanden mee te maken had, komen hem een hand geven.
Ik vind dat hij dat prima doet. Niks op aan te merken.
Het is niet de Putin stijl, maar als Putin dit zou doen of zou overkomen zou ik het wel apprecieren.
( Als gezegd: gisteren Sissi weer bekeken, en de vader van Sissi, (die ook een favoriet van Frans Jozef was) heeft ongeveer dezelfde stijl. )
De vader van Juncker heeft voor de duitser gevochten aan het oostfornt. De vader van de moeder van Juncker- Louis Mathias Frising was een propaganda medwerker van Hitler en heeft er mede de nurmeberg wetten er door gedrukt die de Joden hun rechten afnamen en die dus een voorloper waren van de Holocaust.
VerwijderenOh wat een leuke familie die Juncker.! Eén ondemocratisch europa nastrevend, net als Hitler en zijn grootvader en vader.
De socialistische broederzoen.
VerwijderenSocialistische broederkus
https://nl.wikipedia.org/wiki/Socialistische_broederkus
Stalin kissing a man in the mouth
https://www.youtube.com/results?search_query=stalin+kisses
"Juncker lijkt wel hééél veel op Jeltsin!"
Ja Rootman, dan weet je wat ons te wachten staat als we door dit soort figuren worden geregeerd. Einde nabij.
Allermaal onzin wat je schrijft, Oligarch.
Verwijderen1) Er is helemaal niks mis met dienst nemen in een leger dat de joods-communistische onmenselijkheid bestrijdt.
2) de opa van Juncker was fout in jouw ogen? Waarom?
Jij bent nog te laf om de joodse religie serieus te bestuderen ( Israel Shahak) , of het Yinon plan te zien als het voor jouw ogen gebeurt.
En dan wil je dat opa Juncker al in 1939 weet dat de joden na 1960 een Holocaust bedenken ( op basis van door tyfus gestorven mensen ) om daarna elke discussie over die vergassing (die ik niet wil ontkennen) , te "Verbieten". En daarna met dat chantagemiddel ( als je tegen onze plannen bent zullen we je als anti-semiet smearen) gebruiken om de macht ion de wereld te gebruiken.
Àl die zaken wil jij niet zien. Je kunt nog niet in de schaduw staan van opa Juncker.
Rassenwetten? Ja. Maar waar horen we de verontwaardiging over het Joodse geloof, dat één grote Rassenwet is ?
Rabbi ben Porat: https://www.youtube.com/watch?v=L-0iyi_LMB8&t=267s
NB: Ik bestrijd niet dat Juncker een ondemocratisch Europa na streeft. ik bestrijd dat je met argumenten werkt als je over de opa van iemand begint. En dan ook nog iemand iets verwijt die alleen maar door jouw vrienden is zwartgemaakt. Wiens ware criminaliteit eerst nog maar eens moet worden vastgesteld.
Ik sloop dit blog tot aan de grond toe met Huib Bruynzeels erbij.
BeantwoordenVerwijderenKun je dat lezen Huib?
IK GA JOU HELEMAAL SLOPEN.
Hahahahahahahahahahahahahaha
Ik wens jou GEEN prettige kerstdagen want jij bent een NEP christen, een schorpioen
Van God MOET ik op schorpioenen trappen, dus ik TRAP jouw KAPOT.
Ha!
Verwijderende kerstgedachte uitgedragen volgens de enige èchte volger van Jezus ( op dit blog)
Het kindje draait zich om in zijn kribbe en wendt zich af van Eddy.
Eddy = one world dictatorschap van wallstreet cabal.
VerwijderenEven een klein theologisch stukje, omdat er steeds dezelfde links worden teruggeplaatst.
BeantwoordenVerwijderenHet gaat om wat profeten zoals Ezechiël, die een aantal ambivalente uitspraken hebben gedaan. Zo ambivalent dat er al meer dan 1000 jaar smart-ass predikers zijn die meenden de wijsheid in pacht te hebben en het wel even konden interpreteren. Stuk voor stuk hebben ze in het stof gebeten, zoals ze ook nu en over 1000 jaar zullen doen. Die profeten hebben nl geen geschiedenisboekje voor de toekomst geschreven!
In de oudheid wist men dat een profesie pas na de feiten geïnterpreteerd kon worden; het Oedipus verhaal laat dit om. zien. Die texten moeten dus als waarschuwingen voor de nijbije toekomst worden gezien: de Babylonische gevangenschap.
Hoe kan ik dat aantonen? Deze texten zijn in de bijbelcanon opgenomen, en als je dat erkent, moet je ook erkennen dat die gelden voor alle christenen (en joden, want het is het OT.) van ALLE tijden (wanneer er gelovigen zijn).
Volgens de apocalypse-gretige evangelicals en hun voorgangers slaat die text exclusief op HUN TIJD, en maakt het dus irrelevant of misleidend voor al hun broeders en zusters uit andere tijden. Maar dat kan niet want is dat bijbelfragment voor die mensen ONWAAR, en dat is tegen het geloof.
Er is nog een andere aanwijzing: Zelfs tussen evngelicals zijn er grote interpretatieverschillen wat om. Gog en magog zou betekenen. Ongetwijfeld was het in de tijd van die profeet wel helder. Als die profeet of zijn inspiratie het voor onze tijd had bedoeld, had hij kunnen beseffen dat het nu niet meer interpretabel is. Hij had dan geen term uit de oudheid gebruikt, maar een beschrijvende; zoiets als: ´de landen in het noorden van sneeuw en brede rivieren´.
Conclusie: 1) het was voor zijn tijd bedoeld. 2) het was een valse profeet 3) Het heeft een voor ons zeer cryptische, maar voor die tijd een spirituele betekenis.
De enige manier om deze argumenten te weerleggen is met een verklaring te komen waarom al die smart-ass predikers het fout hadden, en waarom dat nu niet zou zijn. En speculatieve linguïstiek is daarvoor veel te mager.
Jaweh was oorspronkelijk een Kanaitische oorlogsgod.
VerwijderenMensen,
Verwijderendoe nou eens je huiswerk! ( of: wees nou eens moedig)
De God van de joden (haat, destructie, hegemonie) is niet de god van de Christenen.
Dat is nou net de clou van het hele verhaal: De Christenen erkennen het oude testament (= torah = tot haat aan zettende God) , maar Jezus heeft de humaniteit er in gebracht: niet wraak nemen, maar de andere wang toe keren.
Als je dit niet wil erkennen, omdat je joodse roots je in de weg zitten, houd dan je mond en schrijf hier geen onzin.
"De God van de joden (haat, destructie, hegemonie) is niet de god van de Christenen."
VerwijderenU bent weer aardig aan het generaliseren. Waar haalt u deze wijsheid vandaan ?
Ik doel op haat, destructie en hegemonie en dat in relatie tot de god van de Joden
p.s. Mijn joodse roots zitten mij helemaal niet in de weg, want die heb ik niet.
VerwijderenAldof- gott mit uns- Hitler keerde ook zijn vijanden de andere wang toe. toch Jan ?
VerwijderenOlicharch: lees de eerste helft van het boek Joshua maar even na! Dat is een orgie van genocide!
VerwijderenDe mensheid heeft altijd oorlog gevoerd. Lang voordat Jezus en het christendom bestond. Kerstfeest en vrede op aarde is natuurlijk mooi, maar heeft nooit geweld en oorlog tegengehouden. Niet voor christus en zeker niet daarna. Dus ja de boeken veranderen niks aan de mensheid. Jood, Christen, Moslim, Hindu of wat je ook geloofd.
VerwijderenAllemaal leuk en aardig, maar bewijs eerst maar eens dat er een god bestaat.
VerwijderenAls er echt een god zou zijn die hemel en aarde geschapen zou hebben denk je dan dat die zou toelaten dat hele bevolkingen mekaar de kop zouden inslaan enkel om het feit dat al die geloven zo totaal versplintert zijn en niks anders doen dan oorlog voeren om toch maar hun gelijk te kunnen halen?
Als er echt een god zou zijn denk je dat die zou toelaten dat er zoveel ellende, hongersnood en ziektes onder 'zijn' mensen zou heersen?
Die god van vrede en liefde?
Kom ook niet af met wat in de bijbel, of wat voor 'heilig' boek dan ook geschreven staat: dit is allemaal door MENSEN geschreven, niks goddelijks aan.
Ik geloof in mezelf en daar heb ik soms al mijn handen vol aan.
@ Oligarch 12.58
VerwijderenLees het oude testament.
De joodse moraal zegt: als iemand U iets aan doet, neem dan proportioneel wraak. Oog om oog, tand om tand.
( Israel neemt disproportioneel wraak)
@ Oligarch 13.13:
Je schrijft: "De mensheid heeft altijd oorlog gevoerd. Lang voordat Jezus en het christendom bestond. "
Ja, dat klopt. En dat komt uiteraard omdat het in de genen zit. En dat komt weer omdat je alleen overleeft ( op de lange duur) als je je verdedigt, of soms de ander verovert. Die genen zitten in àlle wezens. Ontbreken ze, dan zijn die wezens uitgestorven.
( NB: dit is allemaal heel basale kennis, Oligarch, zonder de welke je niet eens moet denken aan een zinvol punditschap. Dan blijft het bij kinderpraat. Put it in your pipe..)
MAAR: nioet alleen de hardware ( genetische instincten) maar ook de software ( de levensbescouwing,en aangeleerde morele normen en waarden) beinvloeden het gedrag. Dus: de ene godsdienst is de andere niet.
Islam en Christendom, die laten ruimte voor de ander. Jodendom niet.
@Matt
Verwijderenje schrijft: "Allemaal leuk en aardig, maar bewijs eerst maar eens dat er een god bestaat."
De vraag of God bestaat of niet is hier niet aan de orde.
We bespreken de invloed van enkele religies op hun gelovigen. Dat is realiteit. daar kun je zeker over praten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baruch_Spinoza
VerwijderenDat hebben de Joden de afgelopen honderden jaren gemerkt dat er in het christendom plaats is voor een ander. Nou in de praktijk niet zo heel veel dus.
VerwijderenIn de Koran ook alleen maar geweld. De helft van het geschrift.
VerwijderenEn dan komt omdat DE boeken door mensen zijn geschreven. Geweld zit in de mens. In de Christen, in de Islamist, in de Jood etc.
VerwijderenOligarch 14.24
VerwijderenFijn dat je deels mijn post van 13.48 beaamt.
14.22 Tja, een volk dat zegt dat je een Christen niet moet redden van de verdrinkingsdood, tenzij iemand ziet dat je hem laat verzuipen, dat kan verwachten dat het problemen krijgt. Lees: Shahak.
@ 14.23
Je liegt. Er zijn wellicht 10 sura's die tot geweld oproepen. Dus niet 50% maar minder dan 1 %.
Heel wat anders dan in het Oude Testament, waar de hele teneur bloedig is.
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderenDat Nederland voor deze resolutie stemde, komt volgens Joël Voordewind als een onaangename verrassing: “Eerder nam de Tweede Kamer een motie aan om voortaan anti-Israël-moties niet meer te steunen. Nu dit wel gebeurd is, vraagt hij de minister om opheldering.
VerwijderenIk wist niet dat onze volksvertegenwoordigers Israel officieel immuun hadden gemaakt voor kritiek. Niet dat ik verbaasd ben.
Maar het is allemaal dus nog veel erger dan ik dacht.
We zitten echt in een joodse gevangenis: joden mag je niet bekritiseren. Joodse mythes mogen niet worden besproken. Veel revisionistische boeken zijn al van Amazon verwijderd. ( maar ook het boek van Krainer, dat de Magnitsky leugen ontmaskerd, is verwijderd.)
Google gaat langzaam maar zeker ( Pas op: beter een paar jaar langer er voer doen dan te veel tegenstand genereren) alle kritische artikelen onvindbaar maken: ze verstopt de spelden in de enorme hooiberg.
Etc. Etc.
Als het straks van een gevangenis een Gulag wordt ( wat je al helemaal zeker weet dat zal gebeuren) is het te laat. Die arme Russen konden niks uitrichten tegen hun Commissars. NIKS.
Debka, de Israelische Reuters meldt, dat Trump alle steun aan Fatah, de seculiere Palestijse regering stop zet. Ook Saoedi schijnt dat te overwegen, die zetten zichzelf wel weer zwaar te kakken!
BeantwoordenVerwijderenhttps://www.debka.com/trump-administration-snap-ties-palestinians-no-peace-plan-no-monetary-aid/
Hun kwaliteit en effectiviteit is minimaal, maar ze hadden toch een matigende invloed. Nu heeft Trump en zijn neocons niets met matig, dus voorspelbaar is dit wel. Er zijn 3 Palestijnse groepen die overblijven: het ongedisciplineerde Hamas, de IS/ AQ fracties, die altijd rogue elementen voortbrengen en Hezbollah, die slechts aan invloed kan winnen.
Ik zie niet dat veel landen met VSrael meegaan in de VN.
Dus nog meer geopolitieke winst voor Iran, Syrië, Hezbollah, Rusland en China (Turkije mag meedoen als het zich gedraagt), wat Escobar de noord-as van het midden oosten noemt.
@ Oligarch.
VerwijderenDit is het plan van de God uit het oude testament:
God's plan.
Laat alle naties zich verzamelen rondom Israël zodat ik ze samen in 1 klap allemaal kan vernietigen.
Op die basis-leer heeft Jezus een verdraagzamer versie van God geplaatst. In het Nieuwe Testament komt dit soort hate speech niet meer voor.
Dit is wel het Yinon Plan. ( en de inhoud van Wesley Clark's onthulling over de PNAC-plannen, meteen na 911)
En hoe verklaar je dan de brandhaarden zoals in Oekraïne, in oost afrika en Noord Korea.?
VerwijderenOok Yinon ?
@ Oligarch.
VerwijderenIn 1997 schreven de Neocons een geheim advies aan Netanyahu: "Stop met vredesplannen. Ga je belang op militaire manier afdwingen. "(A Clean Break)
Drie jaar later schreven ze hun geheim plan voor de VS: het PNAC Rapport. ( uitgelekt in 2008 door Sniegoski en Petras meen ik)
Inhoud: "De VS moet groot en sterk blijven of worden. Hegemon. "
Dat betekent dat ze het Yinon Plan uitvoeren EN tegelijk hun plan om de VS als Hegemon te behouden.
Daar komt Oekraine en Noord Korea vandaan.
Oekraine is om Rusland te containen. Noord Korea is om China te containen.
Zònder de VS als tool ( een gratis leger dat door 300 miljoen Amerikaanse slaven wordt betaald en vooral Israel dient) zal Israel behoorlijk verzwakt zijn.
Ze houden er rekening mee. Ze bakken al veel zoete broodjes met Putin.
ah ok Jan, alle sterke natiestaten vernietigen daar komt het op neer. Yinon is daar een onderdeel van.
VerwijderenJan, Welke 25 neocons woonden er zo tussen het jaar 2000 en 2003 in Manhatten die de Irak oorlog hebben afgetrapt ?.
Olicharch: Allemaal!
VerwijderenDie 25 zijn geen neocons, maar ze hebben wel een relatie met Israël vanwegen hun joodse achtergrond. Zal ik het zeggen:
VerwijderenBANKIERS of BANKSTERS. De enige groep mensen waar Jezus ooit kwaad op is geweest
@ Oligarch.
VerwijderenJouw vraag van 16.15 is een week geleden ook gesteld, en uitgebreid door mij beantwoord.
Dat ga ik dus niet meer doen.
Volgens mij niet Jan. Wellicht kun je de namen hier nog een keer posten van neocons die in Manhatten wonen/ woonden.
VerwijderenMaar ik heb toen wel aangetoond dat je figuren voor hun woord geloofd (zoals journalisten uit de msm en de voorzitter van de 9/11 commissie) waarvan je niet moet vergeten dat die een agenda hebben. Ze wijzen nooit naar de echte bazen achter de schermen. MSM altijd tussen de regels door lezen. Ze wijzen naar de loopjongens die de agenda moeten uitvoeren en later de schuld op zich moeten nemen. Dus jij ziet in mijn visie de loopjongens (neocons) aan voor de bazen en dat is jammer. Uiteraard kan ik het mis hebben.
@ Oligarch, 9.58
VerwijderenOligarch,
ik wil graag mijn tijd nuttig gebruiken.
Discussie met U is verloren tijd. Zaken aan U uitleggen is verloren tijd. Dat blijkt keer op keer.
U gebruikt tricks om overal onderuit te draaien.
U bent helemaal niet op zoek naar de waarheid.
Maar voor deze laatste keer, en zònder zaken op te gaan zoeken, dus snel uit het blote hoofd:
1. Tom Friedman noemt de namen van die 25 mensen niet, maar hij noemt wel enkele namen en beroepen: Bill Kristoll ( Neocon, pundit, A Clean Break, PNAC. GEEN BANKIER ) en hij spreekt over pundits als hij het over dei 25 mensen heeft. NIET OVER BANKIERS.
2. Ja, Robert Zoellick was leider van 911 commission Report. Ja, dat Rapport is een grote fraude. Ja, Zoellick zal heel vaak liegen om de wereld iets voor te spiegelen dat in zijn kraam te pas komt.
Maar als hij zegt op de universiteit dat de inval in Irak ten bate van Israel was, wat doet jou dan vermoeden dat hij dit liegt?
Waar ligt voor hem het nuttige effect van deze uitspraak?
Als jij me dat kunt tonen, dan heb je iets bijgedragen aan de zoektocht naar waarheid.
Tot die tijd ga ik er van uit dat hij die uitspraakdeed en er later spijt van had.
( Allison Weir heeft geschreven dat in de eerste maanden van 2003, toen de Irak oorlog zou gaan beginnen , joodse pundits een brief kregen van een joodse organisatie ( ben vergeten welke ) waarin stond: "Wees niet al te uitbundig over die komende oorlog tegen Irak, want dat zou te duidelijk maken dat dit een grote joodse wens is.
Zbignew Brzezinski woonde wel in Manhatten destijds(dus dan hebben we wat mij betreft al 1 naam in dat lijstje van 25). OMG!!. In 1997 wist deze man al te MELDEN in zijn boekje dat de EERST volgende OORLOG in het nieuwe millenium in AFGANISTAN zou plaatsvinden. In datzelfde boek had hij het over de Eurasian BALKANS waartoe ook Irak behoort.
VerwijderenJames Corbett -wat een geweldige reporter- heeft hier een prachtige video over gemaakt. Verplichte kost.
What You Are Not Being Told About the Afghanistan War
https://www.youtube.com/watch?v=jUvgnt-cOqI&t=530s
Plans for Redrawing the Middle East: The Project for a “New Middle East”
https://www.globalresearch.ca/plans-for-redrawing-the-middle-east-the-project-for-a-new-middle-east/3882
Als je dit weet en je weet wat de David Rockefeller wilde, dan weet je eigenlijk al genoeg en dan weet je ook dat het beleid van figuren uit Manhatten komt. Hier 2 bekende quotes die iedereen moet kennen.
Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure — one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it
We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. … It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now much more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.
Ik zeg ook niet dat de Neocons niet hebben mee gewerkt in het complot 9/11 en Irak oorlog. Natuurlijk hebben ze dat wel. Net als dat de Mossad betrokken is geweest.
VerwijderenHet verschil in mening tussen jou en mij is dat jij denkt dat de Neocons beslissen over oorlog en vrede en mijn mening is dat de bankiers families beslissen over oorlog en vrede en daarbij zijn de neocons goede loopjongens.
Oligarch, dank voor de twee meer zinvolle posts, hierboven ( 10.47 en 10.58)
VerwijderenMijn stelling is dat de Neocons in 2001 de macht hebben overgenomen.
Ja, Brzezinski vindt Afghanistan geostrategisch een cruciaal land ( Chessboard), maar hij was een criticus van de inval in Irak en van de latere Neocon oorlogen. Ze zijn gek geworden.
(Zijn dochter Millika op CNN werkt duidelijk met de Neocons mee)
Ja, de citaten van Rockefeller zijn me al lang bekend.
Maar Cecil Rhodes had natuurlijk 100 jaar eerder al dergelijke fantasien. Eerlijk gezegd is het ook mìjn ambitie om alleen de baas te wordenin de hele wereld. En mijn buurman ziet het ook wel zitten. Maw: het streven an sich is niet uniek. Maar dat een volk er in zou kunnen slagen: dat is uniek, en dan moet je het aandacht geven.
Ja, het Plan for Redrawing the Middle East is mij bekend.
Maar lijkt dat plan niet heel erg veel op het Yinon Plan?
En wie waren in DC de onbetwiste heer en meester van het State Department, toen dat Plan werd gemaakt ? De Neocons.
====
Even een stap terug voor het overzicht:
Vanaf 1880 tot 1924 kwamen er enorme stromen Oost Europese joden de VS binnen. Die toestroom is geblokkeerd door de WASP's, want ze wisten dat ze zouden worden weggevaagd.
Maar in 1964 zijn de joden in de VS er eindelijk in geslaagd om die poort voor immigranten weer open te zetten.
Nu kwamen niet zo veel joden, maar allerlei immigranten.
Ook 'good for the jews'.
NB: om de situatie destijds te tekenen: In 1963 werkten er geen joden bij een bekende Wall Street bank. Kunnen wij ons nu niet voorstellen. Discriminatie was heel gewoon.
Aantekeningen: Biografie over Warren Buffet door Roger Lowenstein.
Pag 46: “These were the days when Jews were locked out of Wall Streets gentile firms. Morgan Stanley would not hire its first jews until 1963.
====
Waar ik op wil wijzen is: de joden hebben een enorme groei doorgemaakt sinds 1980, en in 2001 de macht over genomen en ze zullen zoveel oorlog en ellende aanrichten als ze kunnen. Nuttig? Zij denken van wel.
Maar of het echt zo is?
Ik denk dat het ook hùn ondergang wordt.
Het is een soort lemming gen: destructie van de bestaande orde. En ze passen het toe overal waar ze zijn.
Citaat uit boekje van Neocon Ledeen:
“Every ten years or so, the United States needs to pick up some small crappy little country and throw it against the wall, just to show the world we mean business.” – Michael Ledeen, former Defense Department consultant
Ik heb gezien dat die Thomas L Friedman in de jaren negentig meerdere malen de Bilderberg bijeenkomsten heeft mogen bezoeken. ja, hij weet van de hoed en de rand van de agenda en David Rockefeller is natuurlijk blij dat Friedman nooit wat naar buiten heeft gebracht zoals hij gequote heeft bij oa de NYT. Friedman heeft nooit het heldere licht van de publiciteit op de bankiers laten schijnen. Het licht moest op de neocons geschenen worden, zodat de werkelijke bazen buiten schot bleven en blijven.
VerwijderenThe grand chessboard van Brzezinski is uitgebracht in 1997. Het is een recent boek!
VerwijderenIk geloof niet dat jij het verschil wil inzien van een joodse medewerker die graag een goed betaalde baan wil en zijn familie wil onderhouden en Joodse (eigenlijk masonic) eigenaren van investeringsbanken die triljoenen bezitten die ronde tafel groepen en denk tanks hebben opgezet, massale investeringen hebben in corporaties etc. etc en die in wezen beleid maken.
Jan ik hou er mee op. Jij hebt jou visie. Ik heb de mijne.
OK, Oligarch.
VerwijderenIk ga ook andere zaken doen.
"U bent helemaal niet op zoek naar de waarheid."
Verwijderen@Jan Verheul kennelijk ook niet
"2. Ja, Robert Zoellick was leider van 911 commission Report. Ja, dat Rapport is een grote fraude. Ja, Zoellick zal heel vaak liegen om de wereld iets voor te spiegelen dat in zijn kraam te pas komt.
Maar als hij zegt op de universiteit dat de inval in Irak ten bate van Israel was, wat doet jou dan vermoeden dat hij dit liegt?
Waar ligt voor hem het nuttige effect van deze uitspraak?"
Er vanuit gaande dat @Jan Verheul in alles en overal gelijk heeft en zijn geest graag laat vertroebelen door revisionisten, kan bovenstaande niet meer aangemerkt worden als een vergissing maar als een steeds terugkerend, structuele blamage. @Jan Verheul wil kennelijk niets leren van anderen en blijft liever in zijn eigen vertroebelde waarheid geloven. Met zijn vingertje naar anderen wijzen hun huiswerk te doen maar zelf...ho maar.
Jopie!
VerwijderenSchelden en ad hominems in overvloed.
Nog niks veranderd dus.
Maar ja, dat kan iedereen.
We maken het moeilijker voor Joop:
VRAAG: "Waar ligt voor hem het nuttige effect van deze uitspraak?"
@Jantje Scooby Doo,
VerwijderenGa nu niet proberen 'interessant' over te komen @Jantje, doe je huiswerk.
"VRAAG: "Waar ligt voor hem het nuttige effect van deze uitspraak?"
Hoe moet ik die vraag beantwoorden als Robert Zoellick helemaal niets met het 9/11 Commission Raport te maken heeft?
Je hebt gelijk: Ik haal Robert Zoelick en Philip Zelikow door elkaar.
VerwijderenMaar het gaat om de uitspraak die deze zelfde Zelikow ( dus baas van de 911 Commissie) deed op de universiteit.
Het gaat niet om de naam,. het gaat om een belangrijk Neocon die zegt ( tot eigen nadeel, uiteraard, dus wellicht niet op zijn hoede.) dat Irak werd vernietigd omdat Israel daar belang bij heeft.
Nicolas Davies heeft er een boek over geschreven: de vernietiging was moedwillig. Niet per ongeluk:
http://xevolutie.blogspot.nl/2017/12/685-nicolas-j-s-davies-en-de.html
De vraag blijft dus: Waarom zou Zelikow hier liegen? Wat bereikt hij daar mee? Waarom zegt hij dat Irak werd vernietigd ten bate van Israel?
Laat de raderen draaien, Jopio !
Wellicht om wallstreet buitenschot te houden ?
VerwijderenWanneer gaan de ogen eens open Jan.
"Je hebt gelijk: Ik haal Robert Zoelick en Philip Zelikow door elkaar."
VerwijderenDan zijn wij er toch, @Jantje? En het is niet de eerste keer dat jij deze namen door elkaar haalt, wat echter niet inhoudt dat Robert Zoellick niets met 9/11 te maken heeft.
En op de vraag: "Waarom zou Zelikow hier liegen?", tja, waarom zou Zelikow hier liegen en heeft dat wel te maken met het zionistisch Israël of meer met het hegemonische PNAC, of beiden?
Kijk, Oligarch. Ook Joop kan niks bedenken waarom Zelikow hier zou liegen.
VerwijderenHij kan alleen maar vragen neerschrijven.
@Jan, zoals je ziet heb ik je antwoord gegeven. En dat is maar één mogelijkheid.
VerwijderenHet is wel grappig dat we hier bij Blik zijn omdat we de msm leugens meer dan zat zijn. Jij gaat hier msm journalisten aanhalen alszijnde dat ze de waarheid vertellen. Personen van het ergste soort zoals Thomas Friedman. Erger kan niet!
p.s. NIEMAND hier, zeker Joop niet, ontkent trouwens de enorme betrokkenheid van Israel en de mossad bij 9/11 en het voordeel wat het land heeft gehad bij de inval in Irak.
Het voordeel lijkt verdwenen nu Iran een landroute naar Libanon heeft. Iets waar ze nooit van hebben kunnen dromen. LOL. Een enorme terugslag voor Israel.
Oligarch,
Verwijderenje lijdt aan dezelfde vreemde ziekte als Joop: je denkt dat mensen die leugenaars zijn NOOIT een keer de waarheid kunnen spreken. Dat lijkt me vreemd.
Ik ga er van uit dat mensen die nadelige zaken over zichzelf of de eigen groep zeggen, wellicht de waarheid spreken. Om welke reden dan ook. ( Vergissing, berouw,vooruitlopend op een niet te blokkeren onthulling, om een vrouw te versieren, etc)
En ik ga er van uit dat iemand die een bewering doet waar hij (of zijn groep) voordeel bij heeft, iets sceptischer moet worden bekeken.
Philip Giraldi zegt dat het allemaal goed gaat voor Israel:
http://www.unz.com/pgiraldi/a-good-year-for-israel-and-its-friends/
Ja hoor Jan, u lijdt aan een vreemde ziekte dat u iedereen gelooft die Israel de schuld geeft.
VerwijderenIk heb toch echt argumenten genoemd. Het spijt me, meer kan ik niet doen.
Tja, het is een hele "vreemde ziekte" als je pathologische leugenaars op een gegeven moment niet meer vertrouwt op hun uitspraken maar misschien heeft het meer met het systeem waarmee wij moeten leven te maken. Waarom verzint een systeem dan een wet die bepaalde informatie weg kan moffelen onder de noemer staatsveiligheid?
VerwijderenAls mensen echt de Kerstgedachte een warm hart toe dragen, dan zouden ze deze informatie ter harte moeten nemen:
BeantwoordenVerwijderenhttp://inconvenienthistory.com/5/2/3209
Ja, de Kerstgedachte serieus nemen is niet zo gemakkelijk.
Daar is veel moed voor nodig. Dat gaat van 'au'!
https://thenakedhedgie.com/2016/09/27/tell-the-truth-even-if-it-leads-to-your-death/
Overigens is het eindeloos blijven kankeren op joden ook een religie en daarmee een vorm van waanzin.
VerwijderenIk luister slechts zelden naar doktoren, doch doe mijn eigen observaties en research.
VerwijderenSolliciteer svp naar bijrijder van Toktok! dan kunnen jullie elkaar wakker houden met gekibbel!
O, dat verklaart een hoop! Ik geef je een laatste kans je geloofwaardigheid te redden maar ik ben bang dat ik het tegen dovemansoren heb.
Verwijderenhttps://www.globalresearch.ca/video-overcast-an-investigation-into-climate-engineering/5623740
Oorzaak
BeantwoordenVerwijderenCyberpesten gebeurt meestal uit verveling en als een spannende invulling van vrije tijd. Het is ook vaak een uiting van frustraties van de pester. Bijvoorbeeld van zijn problemen thuis of zijn problemen in de sociale omgang. Net als bij andere vormen van pesten. Het kan ook zijn dat er sprake is van irritatie en dat de pester de ander daarom wil dwarszitten en treiteren.
Onder cyberpesters zijn ook regelmatig slachtoffers van ‘offline’ pesten. Degene die dus in het echte leven wordt gepest, pest een ander online terug. In het echte leven kunnen ze zich vaak niet verdedigen en voelen zich machteloos. Nu maken ze gebruik van elektronische media om wraak te nemen op de daders. Zo geven zij anoniem een antwoord.
https://encyclopedie.medicinfo.nl/pesten-via-internet-of-telefoon/b48be3bb092f494eacc2afb5b101582a
Wie niet luistert moet maar voelen. LOL.
BeantwoordenVerwijderenUSA Cuts $285 Million from UN Funding
http://investmentwatchblog.com/usa-cuts-285-million-from-un-funding/
Het wordt nu voor iedereen duidelijk waarom de VS eerst de Volkerenbond wilde oprichten ( mislukt) en daarna de UN: omhun eigen agenda uit te voeren, als een soort 'wereld-democratie':
Verwijderenje geeft 'iedereen' het diee dat hij mee bepaalt wat er gebeurt, maar in werkelijkheid bepaal je zelf wat er gebeurt: ineen democrtatie door de schaapjes de kant op te lullen die jij wil dat ze gaan. In de UN door met geld te strooien, op voorwaarde dat ze stemmen zoals jij wil.
Maar sommige zaken gaan iedereen te ver, en dan wordt duidelijk hoe het systeem werkt.
Dat is wat hier gebeurde.
Turkish Stream is 'Russia's Trump Card' in Rivalry With US in Europe - Analyst
BeantwoordenVerwijderenhttps://sputniknews.com/analysis/201712261060324004-turkish-stream-us-russia-europe/
De gas pijplijn vanuit Rusland naar Turkije verloopt mega snel met 4 km pijpleiding per dag. Volgend voorjaar kan er al gas geleverd worden voor de turkse markt. In 2019 is de pijp klaar voor gas naar oost en zuid europa.
https://sputniknews.com/analysis/201712261060324004-turkish-stream-us-russia-europe/
De brug naar de krim verloopt ook voorspoedig en ligt voor op schema.
De tijd dat in Rusland alle projecten vertraging op liepen door corruptie lijken een beetje tot het verleden te behoren.
Een paar weken geleden had Blik een artikeltje over Vadertje Vorst.
BeantwoordenVerwijderenPieter Waterdrinker heeft er nu in de Telgraaf een artikeltje over. Hij kan het niet laten om het óók negatief te benaderen:
"Net als onze Kerstman heeft Ded Moroz een lange baard, maar met zijn forse pelsmuts en tovenaarsmantel, oogt hij eerder als het verwilderde neefje van de bloedrode gezellig-mollige Santa Claus van Hollywood en Coca Cola. Voorts is de Russische Kerstman een notoire drinkebroer. De verhalen dat Djed Moroz, na zijn zoveelste bezoekje aan een kind met het bijbehorende kelkje wodka, zich wel wat al te vrij begint te gedragen jegens Sneeuwvlokje op zijn schoot, zijn talrijk."
Zal wel nodig zijn om de Telegraaf ter wille te zijn.
Maar Waterdrinker is nu in de picture bij enkele Russische journalisten, en wordt daar kritisch onder handen genomen: https://ria.ru/analytics/20171222/1511474144.html?referrer_block=index_daynews1_5
Dat gaat ie weer niet leuk vinden. Maar het is zijn eigen schuld. Hìj wil toch werken voor een medium met een politieke agenda? Nou dan !
Vadertje vorst ken ik niet, Santa Claus is uitgevonden door Coca Cola en Hollywood om mensen aan te zetten tot het aankopen van spullen die ze niet nodig hebben. En Kerst, begrijp ik uit de laatste column van Chris Hedges (wiens vader dominee was) gaat over het verworpen kind.
VerwijderenIn Hedges woorden
'Christmas is not about the virgin birth. It is not about angels. It is not even about a historical Jesus. There is no evidence that Jesus existed. To debate these topics is to engage in a theological Trivial Pursuit. The Christmas story is about learning how to be human, about kneeling before a newborn infant who is helpless, vulnerable, despised and poor. It is about inverting the world’s values. It is about understanding that the religious life—and this life can be lived with or without a religious creed—calls on us to protect and nurture the least among us, those demonized and rejected.'
Minder stichtelijk kan ook, zonder dat de boodschap er overigens anders van wordt, bij bv Naked Capitalism, zie bv de volgende vergelijking
santa:
-owns slaves
-stalks children, watches them at all times
-needs 9 reindeer to haul his fat ass
the grinch:
-works only with his trusty dog
-ostracized from society, but forgives them from their sins anyway
-asexual icon
-dismantled a corrupt capitalist institution
En andere geinigheid
https://www.nakedcapitalism.com/2017/12/200pm-water-cooler-christmas-day-2017.html
Jan Verheul 26 december 2017 om 16:03
BeantwoordenVerwijderenOorzaak
Cyberpesten gebeurt meestal uit verveling en als een spannende invulling van vrije tijd. Het is ook vaak een uiting van frustraties van de pester. Bijvoorbeeld van zijn problemen thuis of zijn problemen in de sociale omgang. Net als bij andere vormen van pesten. Het kan ook zijn dat er sprake is van irritatie en dat de pester de ander daarom wil dwarszitten en treiteren.
Onder cyberpesters zijn ook regelmatig slachtoffers van ‘offline’ pesten. Degene die dus in het echte leven wordt gepest, pest een ander online terug. In het echte leven kunnen ze zich vaak niet verdedigen en voelen zich machteloos. Nu maken ze gebruik van elektronische media om wraak te nemen op de daders. Zo geven zij anoniem een antwoord.
https://encyclopedie.medicinfo.nl/pesten-via-internet-of-telefoon/b48be3bb092f494eacc2afb5b101582a
********
Eddy 26 december 2017 om 16:08
Hoe kom je erbij dat ik cyberpest?
Ik sloop gewoon dit blog.
Is wel effe wat anders hè Jan de jodenhater?
Moet je maar niet joden en Israël haten.
************
Eddy,
dit is een blog waar mensen samen komen om elkaar informatie te geven. Waar haal jij het morele recht vandaan om je hier te misdragen?
O, je wil het 'slopen'?
Waar vandaan heb je het morele recht om dit te doen?
Omdat ik joden haat?
Ja, de joden die in een soort samenzwering het leven van niet-joden (en indirect ook van joden, denk aan de holocaust) vernietigen, die haat ik.
Dat lijkt me niet verkeerd voor een oprechte Christen.
Maar wat jij doet, dat is niet Christelijk. Jij wil vernietigen, daar geniet je van. Je hebt een neocon-gen in je lijf !
Lebanese MP: Russia's Novatek Will Protect Lebanon's Oil From Israel
BeantwoordenVerwijderenhttps://sputniknews.com/analysis/201712191060142960-lebanon-russia-oil-gas/
De russen worden uitgenodigd om met de fransen en de italianen olie en gasvelden voor de libanese kust te gaan ontginnen. Russische inbreng is belangrijk, dat voorkomt dat Israel de velden aanvalt of inpikt.
Mooi dat hierdoor Israel, maar ook Turkije, hierdoor verhinderd worden het gas en de olie te stelen. Turkije is hierdoor welhaast genoodzaakt economische en geopolitieke banden met Iran en Rusland aan te halen, dat geldt ook een beetje voor Qatar, wat anders in een klimaatzone 60 graden warmer dan het Russische hoge noorden aardgas vloeibaar moet maken voor export.
Verwijderen(kookpunt LNG = -162 graden, dus dat is meer dan 1/3 meerkosten om het spul te bevriezen voor Qatar)
De kans op een pijplijn van Israel- EU is ook veel kleiner geworden nu. Niet via Syrië, niet via Libanon, maar buiten die concessiezone door de zeer diepe oost middellandse zee, met forse transferkosten door Turkije, mede met dan aan Trump´s Jeruzalem ambassade.
VerwijderenHeeft U twee weken geleden ook voorbij zien komen dat een scholier 100.000 euro had verdiend door wat bitcoins te verzamelen?
BeantwoordenVerwijderenWelnu: de hele nederlandse MSM schreef er over, maar de jongens hebben het verzonnen en in scene gezet.
Eric v d Beek heeft er een lang artikel over op zijn facebook.
Dat eindigt zo:
Reactie scholieren
Paul, Nash en Moos zijn verbaasd dat het zo makkelijk bleek om met hun verzonnen verhaal over een verzonnen persoon in de media te komen. En dat journalisten hun hints niet doorzagen. Paul: “Dat dit gelukt is heeft ons een andere kijk gegeven op de media. Als we nu nieuws zien, denken we dat het zomaar bedacht zou kunnen zijn door drie amateuristische scholieren.”
Het is een goede waarschuwing over de betrouwbaarheid van die media.