dinsdag 10 maart 2020

Is de Geopolitieke Aardverschuiving (GA) begonnen ?

Ik sluit de reactie-mogelijkheid voor een tijdje.

De vaste en interessante reageerders zijn verdwenen (Dawg, Sofia, Rootman, Joop, Oligarch etc.) en het is nu een 'speeltje' voor mensen die het wel leuk vinden om elkaar uit te schelden, maar verder niks te melden hebben.


Het schijnt mogelijk te zijn om 'groepsleden' toe et staan om te reageren.

Wie interesse heeft, kan zich melden: blikopnosjournaal@gmail.com
is het emailadres als ik het me goed herinner.


Groet, Jan Verheul.


We wisten ook wel dat het Amerikaanse kaartenhuis wankelde. Al jaren.

Maar de instorting is nu dan toch nabij.

Hoe gaat dit voor 'de wereld' af lopen?

Gaan de 'zwaar verwende' bewoners van the Land of The Free in hun City on  the Hill zich als kinderen gedragen en wraak nemen met hun atoombommen ? 

Een Samson optie?

Niet ondenkbaar helaas.

China:   heeft eigenhandig het Corona virus overwonnen.  Geen enkel ander land blijkt China te willen imiteren. Daar worden ze allemaal voor gestraft.

Rusland - waar Corona wellicht nog onder de pet wordt gehouden -  heeft er voor gezorgd dat de olieprijs enorm keldert.  Rusland overleeft dat. Amerika niet.

Voor Amerika is het allemaal te veel in te korte tijd:
=  Een totaal incompetente besturende klasse ( Denk aan Alex Azar en Chad Wolf, de belangrijkste Corona bestrijders: geen mondkapjes, geen test-kit en geen vermoeden van hoe dit virus logaritmisch uitbreidt)
Denk aan een president die op 9 maart nog niet door heeft wat Corona is.
En hij is niet de enige in dat land.

=  De Fracking industrie die door Rusland failliet is gemaakt. Waardoor alle beurzen nòg eens een extraa tuimeling maakten.

=  Àl die leningen die niet zullen worden terugbetaald. Al die Zombie bedrijven die zelf  kapot gaan in de komende weken en veel gezonde bedrijven mee zullen nemen.

                         ----------------------------------------------------------------


Dr Chris Martensen, mijn Corona guru, is een neurotoxicoloog die koos voor de wereld van aandelen en beursvoorspellingen.

Behalve alweer een uitstekend Corona verslag  maakte hij vandaag ook een goede video over de  ineenstorting van de US of A. 

Martensen:  Corona video 9 maart.
Martensen en Jihn Rubino  ( Niet Nouriel Roubini!) : De bubble is kapot.

                            ---------------------------------------------------------------


Martensen zegt al weken lang dat de zieken eerst binnen druppelen, dan in groepjes en kort daarna: als een explosie, met de duizenden.

Hier beschrijft een Arts in Noord Italië  hoe snel dat gaat: ( hele Vertaling )

Ik citeer twee passages, die tonen hoe snel en overrompelend het gebeurt:   

Ik heb zelf met enige verbazing de voorbije week de reorganisatie van het hele ziekenhuis gezien, toen deze vijand zich nog in de schaduw bevond: de afdelingen werden ‘leeggemaakt’, op basis van een zorgvuldige selectie werden  activiteiten gestaakt, evenals de opnames op de intensive care om zoveel mogelijk bedden vrij te maken.
Deze snelle transformatie zorgde voor een sfeer van stilte en een surrealistische leegte op de gangen van het ziekenhuis die we eerst niet begrepen, alsof we wachtten op een oorlog die nog moest beginnen en waarvan velen (waaronder ik) niet zeker waren of die ooit wel zou uitbarsten, helemaal in deze hevigheid.
Ik herinner me nog een nachtelijk gesprek, een week geleden toen ik wachtte op de resultaten van een test. Als ik er nu over nadenk, lijkt mijn bezorgdheid van toen over één mogelijk geval bijna belachelijk en ongerechtvaardigd, nu ik heb gezien wat er gebeurt. Welnu, de situatie is thans op zijn zachtst gezegd dramatisch.
[.....]
Het personeel is uitgeput. Ik zag de vermoeidheid op gezichten van mensen die normaal gesproken onvermoeibaar zijn, ondanks het uitputtende werk dat ze altijd al doen. Ik zie solidariteit bij ons allemaal, niemand die ooit stopt met onze collega’s internisten te vragen: “Wat kan ik nu voor je doen?”
Artsen die bedden verplaatsen en patiënten overbrengen, die medicatie toedienen in plaats van verpleegkundigen. Verpleegkundigen met tranen in hun ogen omdat we niet iedereen kunnen redden, terwijl bij verschillende patiënten tegelijkertijd te zien is dat hun lot al bezegeld is.


Er zijn geen diensten meer, geen uren meer. Het sociale leven is voor ons opgeschort. We zien onze families niet meer uit angst ze te besmetten. Sommigen van ons zijn al geïnfecteerd, ondanks de protocollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten