maandag 13 mei 2024

Diskwalificatie Joost Klein Europapa

Waar hebben we naar zitten kijken met deze affaire rond Joost Klein? Wie het weet mag het zeggen (Joost mag het weten). Maar wij geven alvast 2 mogelijkheden:

1. Barbertje moest hangen vanwege niet goedgekeurde gedachten, of misschien had Joost iets in gedachten waar ze achter kwamen en niet achter stonden... Als je iemand wilt cancelen, kun je het altijd op bedreiging gooien, werkt altijd, voorbeelden zat.
2. Het was van voor tot achter een geregisseerde opzet, om iets te bereiken. Dat bereiken kan zijn afleiding van andere zaken, zoals een verdergaande genocide. Het boos maken van mensen en het verder tegen elkaar opzetten.

Wij neigen naar nummer 1, maar staan open voor andere opties.


Volgens sommige mensen mag je nog geen mening hebben "omdat alle feiten nog niet bekend zijn".

Maar mogen wij ajb wel een mening hebben dat je een deelnemer cancelt, zonder dat je met een normale reden komt, vanuit de organisatie? Dat is bizar. Je krijgt een rode kaart, je moet van het veld, niemand heeft iets gezien, maar uitleg komt er niet. Dat is toch vreemd? Onrecht. Joost zou, "een dreigend gebaar" genaakt hebben. Hallo! Zo ken ik er ook nog wel een paar. En de volgende spin is dat als gevolg van die "bedreiging", zou haar camera (van de vermeende indiener) kapot gegaan zijn. Het zijn formuleringen die van gespin aan elkaar hangen. De zaak stinkt dus enorm. Ondertussen worden er allemaal zaken bijgehaald die niet ter zake doen. Hij zou vreemd zijn, onaangepast, etcetera. Hallo! Een artiest, heeft die nog een ietsie pietsie recht om een beetje anders te zijn? We zien genoeg vreemde vogels daar op dat liedjesfestival, powered by Marocconoil (IsraĆ«lisch bedrijf) dat helemaal niet politiek is... (...) 

Interessant is te zien dat een deel van de BN'ers, (het schijnt Schimmelpennink voorop) de kant van de organisatie, de macht, kiezen.











2 opmerkingen:

  1. kijk eens naar de lyrics van het nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woke or not?

    Europe, let's come together
    (Euro-pa-pa, Euro-pa-pa)
    It's now or never
    I love you all (Euro-pa-pa, Euro-pa-pa)

    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa

    Bezoek m'n friends in France of neem de benen naar Wenen
    Ik wil weg uit Netherlands, maar m'n paspoort is verdwenen
    Heb gelukkig geen visum nodig om bij je te zijn
    Dus neem de bus naar Polen of de trein naar Berlijn
    Ik heb geen geld voor Paris, dus gebruik m'n fantasie
    Heb je een euro'tje, please? Zeg "merci" en "alsjeblieft"
    Ik ben echt alles kwijt behalve de tijd
    Dus ben elke dag op reis want de wereld is van mij

    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa

    Euro-pa-pa, pa-pa, pa-pa-pa
    Euro-pa-pa-pa (Hey)
    Euro-pa-pa, pa-pa, pa-pa-pa
    Eu-ro-pa (Hey)

    Ich bin in Deutschland, aber ich bin so allein
    Io sono in Italia, maar toch doet het pijn
    Ben aan het vluchten van mezelf, roep de hele dag om help
    Ja, ik geef zelfs mensen geld, maar d'r is niemand die me helpt
    Ik hoef geen escargots, hoef geen fish 'n' chips
    Hoef geen paella, no, ik weet niet eens echt wat dat is
    Zet de radio aan, ik hoor Stromae met "Papaoutai"
    Zal niet stoppen, tot ze zeggen, "Ja, ja, dat doet 'ie goed, ey"

    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
    Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
    Euro-pa-pa, Euro-pa-pa

    Euro-pa-pa, pa-pa, pa-pa-pa
    Euro-pa-pa-pa (Hey)
    Euro-pa-pa, pa-pa, pa-pa-pa
    Eu-ro-pa (Hey)

    Europa, pa-pa-pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
    Pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
    Pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
    Pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
    Pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
    Pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa (Ja-ha)
    Pa, pa, pa, pa (Hey)
    Welkom in Europa, jongen!

    (Hey)
    Eu-ro-pa

    BeantwoordenVerwijderen