woensdag 28 november 2018

Аквариум & Борис Гребенщиков - Greatest Hits (2015) compilation



Boris Grebenshikov is gisteren 65 jaar geworden (Geb. 27-11-1953, StPetersburg). Hij is de levende Russische rock legende. Het eerste liedje gaat over oorlog, waarbij de soldaten pionnetjes zijn in de grote boze wereldpolitiek.

Het tweede lied, vanaf circa 4:00 is een persoonlijke favoriet, een vrolijk lied over een borreltje drinken, wellicht toepasselijk in deze tijden van preventie-accoorden. "Iedereen zegt dat je niet moet drinken, dus hef ik het glas" (Vse goworiet shto pit nelzya; ya goworyu shto budu!).

7 opmerkingen:

  1. Tweede nummer: geïnspireerd op de Ierse line-dance ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berichtje voor Dawg: Peter Giesen ( volkskrant) heeeft op mijn mail gereageerd. Klasse!

    Ik heb zojuist mijn antwoord, dat ik eerst alleen op mijn blog wilde publiceren, toch naar hem doorgemaild. Maar uitdrukkelijk gezegd dat ik geen antwoord verwacht. Ik wil niet te veel van zijn tijd nemen.

    http://xevolutie.blogspot.com/2018/11/772-brief-aan-peter-giesen-van-de.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Interessant. Helder van repliek gediend.

      Verwijderen
    2. @ Jan

      Altijd netjes als een journalist de moeite doet om een serieus antwoord te geven om reactiess van lezers. Je bent wat dat betreft verder gekomen dan Stan van Houcke. Die wacht nog steeds op antwoord van Peter Giesen:

      http://stanvanhoucke.blogspot.com/2018/10/open-brief-aan-volkskrant-opiniemaker.html

      Kan me wel vinden in je reply op de reactie aan Giesen, inclusief je zeer omzichtige verwijzing naar de, volgens jouw opvattingen en inzichten, drijvende krachten achter de massaimmigratie. Zou Peter die verwijzing oppikken en, zo ja, daarna onmiddelijk spijt voelen dat hij de moeite heeft genomen te reageren of zou hij aandrang voelen om op je blog reageren?

      Verwijderen
  3. Wens hem maar proficiat Blik, namens mij. Jammer dat ik zijn teksten niet begrijp.
    Maar nu wat anders, In Rusland en dan voornamelijk Moskou vind de ene na de andere bommelding plaats om zo de hele stad in paniek te brengen:

    Duizenden mensen geëvacueerd uit 10 winkelcentra vanwege bommelding

    Toeval of speelt het voorval van afgelopen weekend hier een rol in? In dat geval hoef je niet ver te zoeken naar de dader(s).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De groeten zal ik hem doen. :-) In de Russische media niets hierover.

      Zwitserse precisie laat soms ook steekje vallen; #hanglidingavontuur...
      https://www.rt.com/news/445033-man-glider-terrifying-video/

      Verwijderen
  4. Have We Reached Peak Soros? / Tom Luongo

    George Soros is losing. He still thinks he’s winning. But, in reality, he’s losing.

    http://theduran.com/have-we-reached-peak-soros/

    't Zou mooi zijn, maar voorlopig lijkt de wens de vader van de gedachte.

    BeantwoordenVerwijderen