maandag 19 september 2016

Oprecht advies aan Mieke van der Weij: Schei ermee uit!

Beste Mieke van der Weij, het moment is aangebroken om het voorbeeld van Rick, Herman, Sacha en Eric Corton te volgen: stoppen met het voorlezen van propaganda of het fungeren als aangever voor perceptie-managers.

Mieke van der Weij stelt de "Diplomatiek deskundige" van der Roer, geen enkele kritisch vraag maar verzucht het slechts aan het eind van "het gesprek".

Gisteren maakte jij met Robert van der Roer (Who the ... is??) die jij bij het Oog aankondigde als "Diplomatiek deskundige" een dieptepunt in Russofobe Hollandse staatspropaganda mee. Daar laat je je toch niet voor lenen Mieke? Laat anderen die klusjes lekker opknappen, maar ga jij ajb wat zinnigers met je leven doen. Je verdient het. Je wilt toch niet dat dit jouw legacy wordt? Zullen we het "interview" nog eens even langslopen? Gaan we:

Robert van de Roer: "Aanvaring Amerika en Rusland"

Robert van der Roer: "Nu is er een fout gemaakt door de Amerikanen, die hebben regeringstroepen gebombardeerd"

Van de Roer noemt het net als de NATO "een fout"; de Russen zien het als bewijs dat de VS de luchtmacht van IS zijn. Maar van der Roer volgt enkel het NAVO-discourse.

Robert van de Roer: "Zware woorden van de Amerikanen, een ambassadeur die weg liep"

Robert van de Roer, in een tussenzin: "John Kerry heeft gezegd dat de Russen geen grote broek moeten aantrekken maar de hulpkonvooien op gang brengen"

Bovenstaande is reeds NAVO taal, maar dan zet Robbert van der Roer (nogmaals, van waar is die ineens opgevist???), nog een tandje bij en toont hij zijn ware aard:

"Voor de Russen komt dit als gelegen." Dus het kapot bombarderen en doden van Syrische soldaten komt de Russen goed uit. Dat is nogal een bewering, Robbert en Mieke!

"De Russen zijn er misschien wel niet op uit om met de Amerikanen op 1 lijn te komen"

Dus Mieke en Robert, de Amerikanen schenden zojuist alle conventies, een staakt het vuren, doden tientallen Syrische mensen en soldaten, faciliteren IS op te rukken, maar de Russen zijn misschien wel niet uit om met de Amerikanen op 1 lijn te komen??? Mieke, mocht je niet vragen van je baas: "Misschien zijn de Amerikanen er wel niet uit om op 1 lijn met de Russen te komen?"

Van de Roer dendert door met zwijgende instemming

Maar Robbert van de Roer met de zwijgende instemming van naieve Mieke geeft nog effe een Russofobe dot gas bij: "Voor Putin, vanuit machtspolitiek gezien is zowel Oekraïne als Syrië een toneel om zelf binnenlands zijn positie te versterken en dan betekent het als je een lange neus kan trekken naar Amerika of Amerika kan ondermijnen, dan komt dat je goed uit"

Als Robert van de Roer in de jaren '40 perceptiemanager was geweest had hij de blokkade van StPetersburg en de aanval op Stalingrad door de Nazi's waarschijnlijk ook omschreven als "komt qua machtpolitiek Stalin prima uit" om vervolgens de bloeddorst van Hitler en de Duitsers te bagetaliseren.

Robert van de Roer komt nu echt op gang en niet gehinderd door enig kritisch vermogen van malle Mieke dendert hij voort: "En als je ook ziet hoe hard de Russen reageren tegen het eigenlijk oorlogsvermoeide Amerika dat eigenlijk eerder te soft dan te hard heeft opgetreden, desondanks gooien de Russen de beuk erin, in elk geval in hun retoriek de afgelopen uren en dat is omdat ze weten, de Amerikanen kunnen ons niks meer aandoen omdat Obama op weg is naar de uitgang en dat is dat er 6-7 weken vrij spel is voor de Russen totdat er een nieuwe Amerikaanse regering is"

Hoe slaapt Mieke van der Weij?

Mieke van der Weij is helemaal groggy van zoveel gespeculeer en onzin bij elkaar en kan niet meer dan verzuchten. De NAVO heeft gesproken. Met dank aan en mede mogelijk gemaakt door: Mieke van der Weij. Mieke, hoe val je dan in slaap na weer zo'n propaganda werkstuk? Trek je conclusies, doe als Herman, Sacha, Rick, Eric ga wat anders doen. Leen je niet meer voor deze vuile zaak.

Terugluisteren? Kan HIER. Vanaf minuut 7.

Sander van Hoorn (NOS) verdoezelt rol VS als luchtmacht van IS

Sander van Hoorn, de gecontroleerde perceptiemanager van de NOS komt betreffende de situatie in Syrië niet veel verder dan dat de VS en Rusland "elkaar in de haren zitten". Als Sander van Horn in 1938 geleefd had zou hij voor geld de Kristallnacht waarschijnlijk ook verslaan als "Joden en Duitsers zitten elkaar in de haren". De slag om Stalingrad? "Russen en Duitsers zitten elkaar in de haren"! De geloofwaardigheid van het NOS-journaal is al zeer beperkt. Met perceptie-managers als Sander van Horn smelt ook het laatste restje geloofwaardigheid als sneeuw voor de zon bij het Hollandse staatsnieuws.

Sander van Hoorn... predikt voor wat penningen het NAVO discourse. Met oprechte en verhelderende verslaggeving heeft het weinig te maken. Met russofoob perceptiemanagement des te meer.

De feiten:

* De Amerikanen, samen met Denen en Australiers bombarderen posties van het Syrische leger.

* Dit gebeurt nota bene tijdens het staakt het vuren. Meer dan 60 (!) Syriërs komen om.

* IS neemt binnen enkele minuten de posities in die door het bombardement vrijgekomen zijn

* Op het moment dat IS de nieuwe posities inneemt stoppen de Amerikanen met bombarderen.

* De Russen vinden dit gedrag reden voor spoedberaad in de VN

* De Amerikanen vinden deze wens van de Russen hypocriet en een stunt.

* Sander van Hoorn noemt bagetaliseert dit voor een zak geld als: "elkaar in de haren zitten".

* Gelukkig hebben we het Russische RT voor een meer reële kijk op zaken, niet gehinderd door de NAVO-waas waar lieden als van Hoorn aan lijden:



Artikel mede tot stand gekomen met hulp van Joop de Jong.

zondag 18 september 2016

Hoe woont Russische Masha in St.Petersburg?

Blik neemt u mee naar een typisch Russische woonvorm, de komunalki, waarbij een 6-tal mensen een appartement delen. Masha leidt ons rond.



Fact-sheet

Masha

Leeftijd: Dertig en een beetje

Burgerlijke staat: ongehuwd

Beroep: Universitair docent

Salaris: bescheiden

Vult haar salaris aan met: bijlessen

Gaat twee maal per jaar op reis: 1 maal "Europa" (Spanje bijvoorbeeld); 1 maal Oeral

Koers Roebel/Euro: Circa 70 Roebel voor een Euro

Huur: 15.000 Roebel all in (goeie 200 Euro)

Kamer kopen? Circa 1.400.000 Roebel (kleine 20.000 Euro)

Hele appartement kopen? Circa 12.000.000 Roebel meenemen (kleine twee ton)

Sergey kiest Putin voor stabiliteit en buitenlands beleid

Blik is weer een paar dagen in Rusland en haalt tijdens zijn taxi-rit naar het vliegveld van St.Petersburg weer zijn camera te voorschijn. Sergey gaat morgen Verenigd Rusland stemmen, de partij van Vladimir Putin. Reden: het is de enige partij die iets kan doen met de macht. Hij heeft geen behoefte aan omwentelingen op dit moment. Niet omdat Putin nou onkreukbaar is. Helamaal niet. Op binnenlands terrein is er een hoop wat Sergey niet zint. Maar op het terrein buitenland voert Putin een welhaast "ideale politiek", en daarom stemt hij Putin.

Blik heeft ook met andere mensen gesproken, waarbij onder andere 1 persoon zei voor Zhirinovski's LPDR te gaan stemmen, voor wat "fleur" en vrolijkheid in de politiek. Zhirinovski wordt beschouwd als een Putin gezinde partij. Een ander persoon was van plan voor een echte oppositiepartij te gaan stemmen om binnenlands politieke redenen. En weer een ander ging niet stemmen, "heb er geen verstand van/interesse in".



Factsheet Sergey

Koers Roebel / Euro: 72,61 Roebel voor 1 Euro.

Taxirit van een goed uur met 4 Stops, prijs: 700 Roebel (Nog geen 10 Euro)

NOS-journaal moffelt Syrie clash weer weg tussen snelkookpan en binnenlands gewauwel

Oo zich was het item over Syrie en de clash tussen Rusland en de VS bij de VN, de NOS kennende, eigenlijk nog best redelijk. De VS bombarderen Syrische soldaten, waarbij er een zestigtal sterven en een veelvoud gewond raakt. De Russen vragen er een spoedzitting over aan. De VS vinden dat "een stunt van de Russen". En de Russen zijn sprakenloos van zoveel absurde en stuitende arrogantie. Feitelijk is hier niet veel op aan te merken. Alleen de plaats waar het nieuws gebracht wordt, na een ontplofde snelkookpan in de VS met 0 doden en wat binnenlands gewauwel, en de kortheid van het bericht, dat alles haalt de kracht en de magnitud van het gebeuren onderuit en doet het geen recht.

IS = VS

Het Russische Ministerie van Buitenlandse zaken windt er geen doekjes meer om: De Amerikaanse luchtmacht is de luchtmacht van IS. Het is van tweeen één: of de luchtmacht van de VS is de meest incompetente luchtmacht die er in de wereld rondvliegt, of ze steunen IS bewust. Aangezien het eerste zeer onwaarschijnlijk is, is het dus optie 2. Daarbij komt dat er een staakt het vuren was, dus waar waren de vliegtuigen met hun bommen überhaupt mee bezig? Het zijn analyses en bespiegelingen die de NOS niet belangrijk achtte. Die gaan pas analyseren als Tyfoon gevraagd wordt om zijn papieren te laten zien. Kortom, de NOS van Marcel Gelauff heeft vandaag weer onderstreept niet meer dan een NATO geleid Mickey Mouse journaal te zijn.

zondag 11 september 2016

Rob Trip (NOS) moffelt het groggy afvoeren Hillary weg

Rob Trip heeft vandaag bij het NOS-journaal nieuwe hoogtes bereikt in gecontroleerd perceptie-management. Ook wel propaganda genoemd. De favoriete Presidentskandidaat van de Nederlandse staats tv gaat out en wordt op onthutsende wijze afgevoerd en Rob Trip doet het af alsof ze een beetje door de hitte bevangen zou zijn. Dat zou dan de officiële lezing zijn uit de VS, en de slaafse kritische perceptiemanager journalist Rob gaat daar natuurlijk kritiekloos in mee.

Rob Trip, sluwe wegmoffelaar...

Sterker, hij gooit het gelijk op Trump. Die zou dit soort gebeurtenissen gebruiken om te stellen dat Clinton niet fit is voor de job. Volgens Trip. Een meer bizarre insteek van de arme Trip is niet te bedenken. Maar de zielige Trip leest alles voor wat hem door zijn bazen van het perceptiemanagement onder zijn snufferd duwen. Voor geld doet de heer Rob Trip veel.


Waarom krijgen we bij NOS van Marcel Gelauff deze schokkende Hillary beelden niet te zien?



Steun uit Wit Rusland voor Russische Paralympiërs

Tijdens de opening van de Paralympics in Rio heeft de Wit Russische delegatie zijn solidariteit betuigd met de allemaal uitgesloten Russische Paralympiërs. De Russische Paralympiërs zijn niet enkel voor deze Spelen geband, maar ook alvast voor de volgende. Het Wit Russische delegatie lid is trouwens direct geschorst voor zijn solidariteitsactie.



Russische tv windt er geen doekjes meer om: Officiële lezing 9/11 klopt van geen kant

Vergelijkbaar met de documentaire van WeareChange.nl, heeft de Russische tv vanavond een documentaire getoond die vlijmscherp de officiële VS-staatslezing van 9/11 fileert. In Washington bij de aanslag op het Pentagon zijn zoveel delen van een vliegtuig gevonden die makkelijk in de palm van 1 hand passen. Beelden van een invliegend vliegtuig duurden 5 jaar om naar boven te komen, en wat er toen kwam was weinig overtuigend. Gebouw nummer 7 in New York? Is gecontroleerd neergehaald. De VS hebben altijd een vijand nodig om hun zogenaamde status als de goede te behouden. Ze hebben 9/11 gebruikt om niet welgevallige regeringen aan te vallen (Irak, Libië, Syrië, etc.). De NOS met de slaafse Rob Trip en perceptie-baas Marcel Gelauff slikt de officiële CIA lezing voor zoete koek. De Russiche tv niet. Bepaal zelf uw voorkeur.

NOS-journaal wellicht zelf ook bevangen door de hitte?

Het wegmoffelen en downplayen van de exit van Clinton, als zijnde, "beetje bevangen door de warmte" is des te opmerkelijker en onlogischer met de wetenschap dat ze een paar dagen geleden ook al een onthutsend kuch-optreden had. Dat werd door de malle Trip en de zijnen voor het gemak maar helemaal genegeerd. Dat kon toen nog. Het zou zo maar kunnen dat 9/11, de dag die Clinton aangreep om haar gewelddadige agenda na te jagen, uiteindelijk haar eigen Waterloo wordt. En wellicht sleept ze de NOS mee in haar aftocht. Ze zijn in Hilversum zelf al een aardig eind op weg naar hun endgültige ongeloofwaardigheid.



Interessant interview Bloomberg - Putin.

Weekje geleden vond er een interessant interview plaats tussen een Bloomberg journalist en Putin. Putin is dus helemaal niet bang om met kritische journalisten in gesprek te gaan. Hij gaf de /Amerikaanse journalist regelmatig een lesje in logica en geo-politiek waar de arme journalist geen antwoord op had. Lees verder bij Marketupdate.

Wat is er (niet) gebeurd op 9/11?

De staatsmedia in Nederland volgen nog immer het eenzijdige discourse over 9/11; er vlogen allemaal vliegtuigen in de rondte, en die kwamen in de twin towers en in het pentagon terecht. Het feit dat er geen beeld beschikbaar is van een vliegtuig dat het Pentagon invliegt doet niet ter zaken; dat er geen vliegtuigonderdeel op de "rampplek" vinden is, is voor NOS ook geen thema. Dat Gebouw 7 in de namiddag spontaan instort? Ook geen thema.

En dat 9/11 door sommigen wel heel welwillend gebruikt werd om bepaalde geo-politieke doelen na te streven? Dat zou iedere journalist huiverig moeten maken. Maar de staatsjournalisten zijn te druk met Feyenoord - ADO en Bert Koenders bij Nieuwsuur leugens over Assad laten verkondigen. En als een leugen dan uitkomt, zoals de leugens rond de zogenaamde Weapons of Mass destruction van Saddam Houssein, dan doen de staatsmedia grotendeels of hun neus bloedt. Als de VS dan zeggen dat ook Assad moet vertrekken, na de desastreuse politiek rond Irak en Libië, volgen de Hollandse staatsmedia met bijvoorbeeld Sander van Horn het discourse van dit agressieve en leugenachtige land nog steeds gedwee. WeareChange.nl is gelukkig uit ander hout gesneden en hebben wat vreemde zaken rond 9/11 op een rijtje gezet:


maandag 5 september 2016

NOS-journaal negeert pijnlijke blamage VS-Obama



In het land, China, waar gezichtsverlies een groot goed is, wordt Obama, in tegenstelling tot de leiders van andere landen, met een ongestoffeerde metalen trap ontvangen, via de achterkant van zijn vliegtuig.

Op de grond zijn zijn vertegenwoordigers bezig met een ordinaire bekvechtwedstrijd over wie de baas is op het Chines vliegveld... Zijn vertegenwoordiger wordt er fijntjes op gewezen dat ze in China zijn, dus als de Amerikanen het goed vinden, maken zij, de Chinesen, de dienst uit. #Carpetgate is geboren. Zo. Die zit. Prettige G20, Mr Obama. Terwijl de internationale nieuwsstations deze blamerende en onthutsende beelden gisteren al wereldwijd toonden, keek de NOS met zijn Mickey Mouse NATO journaal van Marcel Gelauff even de andere kant op.