dinsdag 16 oktober 2018

Amerikaanse piloot sterft boven Oekraïne in een SU-27

Als gevolg van van een ongeluk met een SU-27 van het Oekraïense leger, zijn beide piloten omgekomen. Eén van de omgekomenen betreft een Amerikaanse militair. Daarover heeft de persdienst van de Generale staf van Oekraïne bericht.

"Met spijt delen wij mede dat, op basis van informatie van het zoek- en reddingsteam, de lichamen van twee piloten zijn gevonden: Eén van de Oekraïense luchtmacht; de tweede van de National Guard van de VS." Aldus een bericht aangetroffen op de Facebookpagina van de Generale Staf, dinsdagavond. Kort daarop werd het bericht geredigeerd. De nationaliteit van de omgekomen piloten verdween uit het bericht.

"Met spijt delen wij mede dat, op basis van informatie van het zoek- en reddingsteam, de lichamen van twee piloten zijn gevonden. De omstandigheden rond het incident worden uitgezocht." Aldus een vernieuwde publicatie.

Ook in een bericht van de leiding (Supervising department) werd bevestigd dat één van de omgekomen piloten een Amerikaanse militair betrof, de tweede een officier van de Oekraïense luchtmacht.

Het ongeluk gebeurde rond 17:00 uur rond het dorp Oepaniv in het gebied van Vinitsa. Het vliegtuig stortte neer tijdens een militaire oefenvlucht. Later meldde de militaire leiding van centraal Oekraïne dat het toestel deelnam aan de militaire oefening "Clear Sky 2018". De internationale oefening vindt plaats van 8 tot 19 oktober in de lucht boven de regio's van Vinitsa en Khmelnits.

ENGLISH

An American pilot dies in a Su-27, together with an officer of the Ukraine airforce, over the Vinitsa region in Ukraine during Clear Sky international war games, being held from 8 through 19 October. Source.

20 opmerkingen:

  1. Wat zei je nu, Blik? Was er een Russische piloot verongelukt aan de Texaanse grens, in Mexico?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ander NATO vliegtuigongeluk, even onder Breda... in Belgie. Is allemaal geen nieuws bij de NOS... te druk met de Rijn die lager staat dan in het voorjaar...

    https://www.zerohedge.com/news/2018-10-14/f-16-jets-destroyed-after-mechanic-accidentally-fires-cannon-another-parked-jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik ook niet zo ver van Breda woon heb ik het goed uitgezocht: het ongeluk gebeurde in Florennes, ten zuiden van Charleroi.
      Kort samengevat: Ondanks voorschriften die dat moeten voorkomen is er een 20 mm boordkanon afgevuurd door monteurs die een F-16 onder handen hadden. De kogels zorgden er voor dat een andere F16 ontplofte. En de brokstukken daarvan zorgden dat een derde F-16 flink beschadigd werd, en ook twee mensen zijn gewond geraakt.

      Het doet allemaal erg onprofessioneel aan.

      Maar in de VS kunnen ze er ook wat van: een flink aantal F22 Raptor vliegtuigen ( 475 miljoen $ per stuk) zijn zwaar beschadigd. Mogelijk wel 17 toestellen.
      Oorzaak: orkaan Michael.

      Verwijderen
    2. @Blikop NOSjournaal
      https://nos.nl/artikel/2254525-belgische-f-16-brandde-uit-door-foutje-technicus.html

      Het was ook op Radio NPO2 te horen...

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik hier uit concluderen dat jouw Israelische vrienden criminelen zijn?

      Is dat dan niet precies wat ik hier vaak schrijf?

      Verwijderen
    2. Youtube:

      Israel: The Promised Land of Organized Crime - Full Version

      https://www.youtube.com/watch?v=wMbw5X_eeJg&t=71s

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is er precies triest aan dat nieuws, voor jou, oude gek?

      Verwijderen
    2. @ Jan

      't Is een disclaimer. Hij distantieert zich van z'n eigen bedreigingen. Hij bedreigt je met naam en toenaam, doet dat zelf vanuit de anonimiteit maar ontkent wel bij voorbaat enige medeplichtigheid. Zo'n miezerige lafaard is het dus.

      Ik maak van al z'n bedreigingen screenshots en sla ze op.

      Verwijderen
    3. Dawg,

      ik zit natuurlijk altijd klaar om zijn trollenpost te verwijderen, maar ik heb hiervan ook een printscreen opgeslagen.
      Ja, hij wil me bedreigen, maar denkt wel: ik moet ook melden dat ik er zelf buiten sta.
      De man is inderdaad een lafaard.

      Soms roept hij : 'Als je in mijn straat komt sla ik je kop er af', maar hij had nooit het lef om zijn adres te geven.
      Kijk, als ie dat zou doen, dan kon je nog enig respect hebben voor zo'n looser.

      Enfin, elke seconde aandacht is er een te veel.


      Verwijderen
  5. De VS is bereid te vechten. Tot de laatste Ukrainer als het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PCR kan grappig zijn. Hoewel, cynisch is het betere woord.

    I am waiting for the case when a white university female brings a rape case against a black university male. It will be interesting to see how the university chooses which side to take. In such a case we have two victims of “white male supremacy.” Which victim will prevail against the other victim. Will the university come down on the side of the protected black or on the side of the protected female? Or will the university decide that the rape was actually done by a white male pretending to be a black.

    This question illustrates the complete breakdown of American society. Most likely this deplorable situation is the case throughout the Western World. Society is so divided that there is no society there. And the idiot Russians want to join us!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien even hand opsteken wie er zit te wachten op het nieuws dat Warren Indiaans in haar heeft. Nieuws wat GROOTS gedeeld wordt over de wereld.

      Vroeger had je Arjan Ederveen die doorging als 'witte neger'

      Dat was satire.

      Dat is het nog steeds. Alleen hebben al die journalisten die over identity politics rapporteren geen humor meer.

      Ik verwacht meer van de lezer.

      Verwijderen
    2. Gisteravond hoorde ik PCR een héél interessante opmerking maken:

      "Identity politics zorgt er voor dat democratie bijna niet haalbaar meer is. Er zijn te weinig gemeenschappelijk-heden.
      Dat maakt interne verdeeldheid groter.
      Dat maakt een dictatuur waarschijnlijker. "

      Daar heb je het ! PCR kan het zo ongelofelijk helder zeggen.

      Enige kritiek op hem: Hij gelooft bronnen soms wel iets te snel. (VB: De Israelier Alexander Brass bestaat wellicht niet).

      Verwijderen
  7. Tip:
    Lees alle artikelen over Kees Koolen.

    Er staan altijd interessante zaken in.
    https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederland-en-china-tekenen-voor-mega-batterijfabriek~b78160e7/

    Uit een ander artikel: ( Hoe hij 1,6 miljard van de Chinezen leende)

    ‘Voordat ik om tafel ging met de Chinese partners met wie ik de deal sloot, was ik al drie, vier maanden in gesprek met een bevriende Chinese Nederlander. We oefenden intensief hoe gesprekken met Chinezen gaan. Zo bereid ik me altijd voor wanneer ik met buitenlanders om tafel ga. Bij de echte onderhandelingen zit hij er ook altijd bij. In die cultuur praten ze bijvoorbeeld veel langer over de voorwaarden dan wij. Als ik dan al begin over rente, schopt hij onder de tafel tegen mijn voeten. Zo van: dat is nog niet aan de orde.’

    Die moeite past bij de werkethiek waar Koolen zo trots op is. Hij verwijst graag naar zijn boerenafkomst, het platteland van Noord-Brabant, in Bergeijk. ‘Als boer leer je dat je niet op moet geven. Als je doorwerkt, los je het probleem op. En naderhand blijkt het dan vaak helemaal niet zo erg. Te veel mensen werken in mijn ogen niet hard genoeg, maar geven ook te makkelijk op.’

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Assange is een martelaar.

    Tijdens hun leven worden martelaren in de steek gelaten.
    Na hun dood worden ze door de lafaards vereerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het verbaast me dat er nog niemand met een beschuldigde vinger heeft gewezen naar het buurland. Mag ik in het kader van beschuldigen zonder bewijs nu eens Engeland aanwijzen voor sabotage aan de toestellen.
    Het lijkt me nu ook niet prettig wonen in die militaire zone. Ze noemen het clear sky maar er wordt dagelijks continu gevlogen. Je kunt bijna wachten op een nieuwe MH17. Zo dat moest er even uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. School terreur aanslag in de Krim. 18 scholieren dood.

    BeantwoordenVerwijderen