woensdag 18 februari 2015

"Leuk dat u een opname van JINEK komt bijwonen"

English summary below.

"Leuk dat u een opname van JINEK komt bijwonen", zo klonk het veelbelovend in de bevestiging die we mochten ontvangen. Prima. Blik toog naar Amsterdam West en arriveerde dinsdag 17 Februari, rond 22:30 uur aan de balie.



"U mag er niet in!"

"Oh, waarom niet?"

Argumenten die wij hoorden: - Omdat blik de bewaker eerder op internet had gezet; en gewoon, omdat de aanwezigheid van Blik niet gewenst is. "Waarom dan niet?" Op die vraag kwam van de bewakers geen duidelijk antwoord meer.

We trachtten binnen deze ont-uitnodiging even op beeld te krijgen, maar dat stukje nieuwsgaring bleek ongewenst. De camera bleef uit. Daar werd het al een beetje fysiek. Maar dat was minder dan wat buiten nog zou volgen.

Eenmaal op straat waande Blik zich veilig om de camera alsnog aan te zetten, om direct belaagd te worden door twee bewakers die de camera wilden afpakken. Daar had Blik natuurlijk geen trek in. Een kort duwen en trekken volgde, waarbij Blik de aanval kon afslaan en de camera kon behouden. Dat leek namenlijk de angel voor de mannen, en die wilden we juist liever niet kwijtraken. Toen de vlijtige portiers zich terugtrokken, zette Blik de camera alsnog aan. Dat is waar dit filmpje begint.

De laatste keer dat we bij Jinek waren, werd ons notabene verzocht te vertrekken toen we met drankje en al, al in de opnamestudio zaten. De reden was toen dat we op de bonnefooi gekomen waren en Bert van der Veer het te riskant vond Blik zonder uitnodiging op de tribune te laten zitten.

Ok, dan doen we het toch met "officiële reservering", en aldus hebben we ons netjes aangemeld en de bevestiging (onderstaand) gekregen: "Leuk dat u een opname van JINEK komt bijwonen". Nou zo dachten wij er ook over. Maar bij de deur en balie stond het ontvangstcommité zoals geschetst al klaar en ging het feest niet door.



Deze bevestiging ontvingen we Donderdag 12 Februari 2015

12 Februari, 14:50

Beste Huib,

Leuk dat u een opname van JINEK komt bijwonen.

We ontvangen u graag op dinsdag 17 februari, bijgevoegd vindt u een bevestiging met alle informatie.

Mocht u vragen hebben dan horen we dat graag.

Tot binnenkort in de studio!

Met vriendelijke groet,

Rxxxx

Productie Jinek



Commentaar Blik

Niet alleen de deelnemers aan het debat bij de Nederlandse staatsomroep worden streng geselecteerd op hun mening. Veel meer dan in Rusland. Het gaat in Nederland zover dat er voor een kritische geest zelfs op de tribune geen plaats is bij het bastion dat "Publieke Omroep" heet.

Dat je ontuitgenodigd wordt, het binnen filmen belemmerd wordt en "gevorderd" wordt om te vertrekken, waaraan Blik braaf bij eerste "vordering" voldeed, is één. Dat de Jinek-beveiligers vervolgens buiten een ordinaire street-schermutseling initiëren, Blik buiten het filmen trachten onmogelijk te maken, hem belagen en proberen hem van zijn camera te beroven, is van een heel andere orde. Waar halen deze "beveiligers" het lef vandaan? Wat vindt Jinek er zelf van? Binnen wordt de journalist van het jaar door Jinek gelauwerd omdat hij doorfilmt waar de Russen het hem verbieden. Buiten, bijna gelijktijdig, wordt Blik belaagd door de "Jinek-squads" omdat hij voor de studio van Jinek aan het filmen is. Wie het nog snapt mag het in de comments uitleggen.



ENGLISH SUMMARY

"Nice you will be attending a recording of JINEK". That's the way the invitation sounded in the confirmation we received. Fine. Blik was pleased to attend the show and arrived Tuesday 17 February around 10.30 pm at the reception.

"You are not allowed in!"

"Oh, why not?"

Reasons we heard: Because Blik had posted a video with the bouncer on internet ; and simply, because the presence of Blik is undesireable."Why not then?" There was not a clear answer to that one anymore.

We then tried to get the des-invitation on camera, but we were not allowed. It got there already a little fysical, but not as much for what was still to come outside.

Once on the street, Blik regarded it safe to turn on the camera, when the two security members jumped onto Blik trying to get hold of his camera. Blik successfully repelled the attack and safed the camera. When the two bounchers retreated, Blik turned on the camera afterall. Finally. that is where the video starts.

The last time we were at JINEK, we were asked to leave when we were already high and dry in the recording studio, sipping on our drink. The reason given then was that we had arrived without an official invitation and Bert van der Veer found that too risky.

Allright, then we go by the official routing and "an official reservation", and thus we officially applied and got the official confirmation (see above in Dutch): "Nice you will be attending a recording of JINEK". that's what we thought as well. But at the the reception it all turned out to be a bit different and there was no show at all for Blik.

The situation in the Netherlands is as follows: Not only the active participants on the debate in the State media are carefully screened on their opinion. Much more than in russia for instance, as we analysed (in Dutch) HERE. In Holland it goes as far that no original thinkers are allowed even in the audience of the fortress that's called "Public Broadcasting".

That we were des-invited, that we were not allowed to film inside and that we were urged to leave, which we promptly did on first"official request, may still be understood. But the Jinek security staff initiating a street scrimmage, trying to prevent Blik from filming outside and trying to remove his camera, is of an other order. What gives them the confidence exhibbitting such a behaviour? Inside Olaf Koens is being praised by Jinek for contnuing to film in spite of being prohibbited to film. Outside, almost simultaneously, Blik is under attack by the "Jinek-squads" because he is filming outside of the studio. It's a strange world.

247 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als kritisch volger van de media, moet je ook af en toe ook ter plaatse voeling blijven houden, zoals het een goed journalist betaamt...

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Ik kom ook voor dat dingetje bij KvdB al af en toe bij die talkshows, P&W, KvdB. Ben daar nooit voor actie gekomen. Ook met die foto's kwam ik niet voor "actie". Ik heb bij Knevel destijds simpel, ik zeg het nog maar een keer, ruim voor airtime, op een moment dat het kon, geruisloos en hoffelijk, een aantal actuele foto's aangeboden, notabene van het onderwerp van de tafel, van dezelfde dag, vers van de pers, van mijn eigen printer. Zoals ik ook aangeef daarna, op beeld, hoopte ik dat ze er wat aan hadden "ze op waarde schatten". Punt. Niks meer. Niks minder. Niks actie. Niet van mijn kant in ieder geval. Wat mijn bedoeling dinsdag was? Net als de andere gasten, en net als de voorgaande keren, de uitzending bijwonen. Waarom ik dacht dat ze me binnen zouden laten? Wat zou je zelf verwachten als je een brief krijgt: "Leuk dat je komt, we ontvangen u graag" ?

      Verwijderen
  2. Ik denk dat Blik na afloop nog wat (harde) vragen had voor Olaf.

    Zo zie je dat als je in Nederland even niet het "juiste" verhaal wil brengen dat de deuren gesloten blijven. Iedere msm journalist schijt zeven kleuren om maar de juiste officiële BIlderberg verhaallijn te vertellen. De hoernalisten of rusland "deskundige" doen er juist nog een schepje bovenop om maar uitgenodigd te worden in de talkshows zoals Laura Starink of Helga Salemon. Anderzijds blijven de deuren gesloten voor een ieder die niet het officiële bilderberg verhaallijn vertelt.

    Overigens eigenlijk zou die portier aangeklaagd moeten worden voor het aanraken cq proberen af te pakken van de camera. Waar haalt hij de brutaliteit vandaan om aan andermans spullen te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De berichten over de terugtrekking van de troepen zijn verdeeld

    Semyon Semenchenko, a Ukrainian volunteer battalion commander and member of parliament, said in a statement on Wednesday that the troops pull-out from Debaltseve “has been planned and organized.” The defence ministry, however, insisted in a statement that the fighting around Debaltseve was continuing.
    http://www.theglobeandmail.com/news/world/ukrainian-troops-retreat-from-battlefield-in-key-railroad-town/article23043021/
    Persoonlijk geloof ik eerder de ballatjons commandant dan de minister van defensie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Luitenant Generaal Alexander Lentsov belooft de krijgsgevangenen brood en bad
    https://www.youtube.com/watch?v=gfziRDambrY&feature=youtu.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat doet die Russische generaal daar?

      Verwijderen
    2. Kijken of ie zijn amerikaanse collega kan treffen

      Verwijderen
    3. Die er niet is
      Wel op beeld dat een Russiche generaal de aanval leidt op Debaltseve

      Verwijderen
  5. Kiev says troops withdrawn from Debaltsevo, rebels claim military ‘surrender en masse’
    http://rt.com/news/233363-ukraine-debaltsevo-surrender-withdrawal/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schijtziek wordt je ervan dat per maand 20.000 euro belastinggeld door het journalistieke riool wordt weggespoeld omdat niemand die onzin van Knevel & VD Brink wil bijwonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knevel cs. is al een tijdje uit de lucht, Blik was op laatste uitzending........

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, en dit na de prijsverhoging van Rusland.
      Wat is daar vreemd aan?

      Verwijderen
    2. Rusland rekent nu een marktconforme prijs voor oekraïne + opslag om oude schulden af te betalen. Deze prijsverhoging komt omdat de oekraïense regering de gasprijs vroeger subsidieerde en nu niet meer. Mag niet meer van IMF

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  9. Vrij goede reportage op het VRT 7uur journaal. De reporter zei dat het een rommelige terugtocht was van het UA, terwijl Poro zei dat het heel gedisciplineerd was. De rebellen kwamen aan het woord net als wat lokale mensen en allen waren blij met het vertrek van het ua en durfden weer op straat te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch wel apart dat ze vertellen in een bunker te zitten zonder eten of drinken, je zou zeggen met een staakt het vuren hoef je niet binnen te blijven?
      Ze werden zelfs aangevallen toen ze Debaltsevo verlieten.
      Dit zet de deur dicht voor welke vorm van onderhandelen dan ook en laat alleen meer geweld als optie open, wanneer stoppen de pro-Russische self-defence offence forces met steden veroveren? Bij Kiev? Bij Warschau? Bij Berlijn? Of word het Eurasie van Lisabon tot Vladivostok?

      Verwijderen
    2. Bij die onderhandelingen werd reeds duidelijk gesteld dat Debaltsevo het probleem zou zijn. Dat probleem is dus nu opgelost en kan het eigenlijke staakt het vuren ingaan, wat al op andere plaatsen ingegaan was.

      Verwijderen
    3. en trouwens, ze willen niet meer of minder dan de provincies Lugansk en Donesk, het Russisch sprekend gedeelte van de Oekraïne, wat door Kiev niet als volwaardige mensen word gezien als hun nieuwe staat. Verder reiken hun ambities niet

      Verwijderen
    4. Uhhh, begrijp je je eigen logica nog?
      Ze stoppen bij Debaltsevo maar willen nog meer van de provincies? Het is het een of het ander he.

      Verwijderen
    5. Dus staak het vuren gaat pas in wanneer de sepa's het zeggen?

      Putin hoopte het voor zondag te veroveren, wat niet lukte
      En blijf toen doorvuren met zware artillerie, wat volgens Minsk teruggetrokken zou moeten worden

      Wederom heeft Putin bewezen dat zijn woord niets waard is

      Verwijderen
    6. dat is waar ze verder over gaan onderhandelen, het is hun doel en niet om de wereld te veroveren zoals jij stelde

      Verwijderen
    7. ik reageerde op mennie niet op lgk

      Verwijderen
    8. lgk, heb jij Putin met een geweer of kanon gezien? graag foto's en bewijzen

      Verwijderen
    9. Genoeg foto's hier:
      http://ukraineatwar.blogspot.nl/2015/02/debaltseve-has-fallen.html

      Verwijderen
    10. En wat doet generaal Lentsov daar?
      Zijn baas is Putin

      Verwijderen
    11. Net als Strelkov en Borodai, alleen dit keer wel erg duidelijk.
      http://commons.m.wikimedia.org/wiki/Category:Alexander_Lentsov

      Verwijderen
    12. Nu had ik begrepen dat de nazi horden uit Kiev weigerden om mee te werken aan een staakt het vuren en dat "Porky Sparerib" weigerde om zijn zware artillerie terug te trekken. Daarnaast lagen er na 17 juli 2014 298 lijken waar Kiev geen enkel respect voor op kon brengen omdat het offensief, wat Kiev in het gebied waar MH-17 was neergeschoten, belangrijker vond. Kiev liet in deze, dezelfde mentaliteit zien als Victoria "Fuck the EU" Nuland. Derhalve kunnen wij stellen dat @LGK en @mennie zich graag laten naaien door Washington en Kiev.

      Verwijderen
    13. dontknow, je verhaal is verward en niet in lijn met realiteit. Op de VRT zeiden Oekrainse soldaten dat ze zo zwaar werden beschoten dat ze niet eens naar buiten konden. Oekraine trekt zich terug, dat is meer dan een staakt het vuren niet waar?

      Verwijderen
    14. they

      Duidelijk dat u Kremlin propaganda volgt
      Er is door 'rechtse sector' alleen gezegd dat ze bereid zijn door te vechten als sepa's dat ook doen.
      Echter de Russische propaganda maakte ervan dat 'rechtse sector' door zou blijven vechten.

      Het geen respect hebben de sepa's laten blijken na 17 juli, ze jaagde iedereen weg en NL werd niet toegelaten.

      En wat heeft VS ermee te maken?
      Het is Putin die een oorlog uitvecht

      Verwijderen
    15. @Mennie @LGK. Debaltseve is niet besproken tijdens minsk 2. De seperatisten hadden het recht om die stand aan te vallen.

      Verwijderen
    16. Zoals gezegd, Putin dacht dat ie aan 2 dagen genoeg had, bleek niet zo te zijn, dus gewoon door gegaan. De man is niks waard. Het geeft helemaal niet om toe te geven dat je ongelijk hebt gehad olie.

      Verwijderen
    17. Alexander Zakharchenko, leader of the self-proclaimed separatist Donetsk People's Republic, told BBC News over the weekend that "there isn't a word about Debaltseve in the Minsk agreements.

      "This means that Ukraine simply betrayed the 5,000 people encircled there," he said.

      UA soldaten zijn verraden door Porky

      Verwijderen
    18. Heb vandaag Porky nog op TV gezien. Hij zag er erg slecht uit.

      Verwijderen
    19. @mennie,

      Natuurlijk is mijn reactie voor jou verwarrend en, helaas voor jou, wél in lijn met de realiteit. Je reageert niet eens inhoudelijk op mijn reactie. Je lult iets over VRT en Oekraïense nazi hordes die dekking moeten zoeken. Dan komen wij tot de conclusie, dat de militia van DPR en LPR gerichter kunnen schieten dan het stelletje onbenullen uit Kiev.

      Verwijderen
    20. Gerichter schieten????

      Zie Debaltseve en Shyrokyne

      Volledig kapot geschoten door sepa's en Russen

      En denkt u dat de bewoners van die steden nog sympatie hebben voor Putin?

      Verwijderen
    21. @LGK,

      "Duidelijk dat u Kremlin propaganda volgt"

      Nee, niet alleen. Ik volg ook westerse propaganda en ik schaam mij er voor. Zou jij ook eens moeten doen, maar jij schaamt jezelf nergens voor.

      Verwijderen
    22. oli

      Er was ook niets vastgelegd over Shyrokyne
      En dat gaf de Russen ook de legitimatie om die stad met grads te beschieten?

      Punt is dat er een staak het vuren was afgesproken en terug trekken van zware wapens

      Daar heeft Putin zich niet aan gehouden
      Hij hoopte dat de 60 uur genoeg zouden zijn tot zondag om Debaltseva te veroveren
      Dit mislukte en toen ging Putin door
      Echter dit laat zien dat Putin zich totaal niet aan zijn woord houdt

      Verwijderen
    23. they

      Ja, u herhaalt de Kremlin propaganda
      De rechtse sector heeft dat helemaal niet gezegd, alleen Russische media

      Verwijderen
    24. @LGK,

      "En denkt u dat de bewoners van die steden nog sympatie hebben voor Putin?"

      Uit het VRT verslag van @Matt blijkt, dat de bewoners zeer verheugd zijn met het vertrek van hun 'bevrijders', ja.

      Verwijderen
    25. Van de 25.000 bewoners van Debaltseve waren er nog maar zo'n 3000 aanwezig in de stad.
      Die zullen idd blij zijn dat gevechten over zijn

      Degene die gevlucht zijn, zijn voor 90% gevlucht naar UA en niet naar DPR

      Dat zegt genoeg

      Verwijderen
    26. Mensen debaltseve zijn blij Uki's weg.

      Verwijderen
    27. Man dat zei die man helemaal niet, hij is blij dat ie weer naar buiten kan, maar de Uki's deden hem niets behalve zeggen dat ie binnen moest blijven.
      Hij zat in zijn schuilkelder en de Uki's in hun bunker, nu kan ie weer naar buiten maar wacht maar tot ze weer at random hun eigen mensen beginnen te shellen.

      Verwijderen
  10. Sorry maar ik vind de stalking van Olaf Koens door Huib Bruynzeels een beetje kinderachtig. Volgens mij hebben jullie juist veel gemeen, de liefde voor Rusland zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mennie mennekke, Blik is kritische journalist heeft niets met stalking te maken. Zijn werk wordt belemmert door beveiliging gestapo's die het andere geluid wensen te negeren, mooie democratie mennie ,snap je het ?

      Verwijderen
    2. Dus elk praat progamma moet publiek toelaten dat herrie wilt schoppen?

      Verwijderen
    3. Voor de uitzending een paar foto's aan de gasten geven is herrie schoppen ?.

      Verwijderen
    4. De intenties van Blik worden niet vermeld, de naam Olaf Koens staat ook alleen in het Engelse stuk hier boven. Wie weet wat ie met Olaf van plan was.

      Verwijderen
  11. Dit is wat Oekraïne te wachten staat volgens "stop de bankiers"
    Allemaal propaganda of harde werkelijkheid?
    http://www.stopdebankiers.eu/imf-de-eu-en-de-vs-gaan-oekraine-slachten-net-als-griekenland/#comment-3007

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Propaganda

    Duidelijk dat Putin UA geen succes gunt, door instabilitiet te brengen naar UA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bankiers gunnen niemand succes. Wij komen ook aan de beurt. Ze naaien iedereen en jou ook LGK. Ze zien jou als een bruikbare idioot.

      Verwijderen
    2. lgk, Wat heeft Putin met dit artikel te maken? Ben je zo geobsedeerd door hem dat je bij alles wat er op de wereld gebeurd je Putin de schuld moet geven?

      Verwijderen
    3. Matt, alles is de schuld van Poetin. Als LGK in de stront trapt geeft hij de schuld aan Poetin. Als die een slecht dag heeft...Poetin..Geen sex..Poetin etc etc

      Verwijderen
    4. Putin gunt zijn eigen volk niet eens succes

      Rusland is rijk aan grondstoffen, echter toch bungeld Rusland nog steeds ergens in de 50 in positie GDP
      Vergelijk dat eens met Noorwegen, ook rijk aan grondstoffen

      Putin moet nu het pensioenfonds aanspreken om banken overeind te houden.

      Verwijderen
    5. Matt komt met de bankiers.
      Echter die hebben er niets me te maken

      Putin heeft gezegd, nadat UA een handels akkoord ging sluiten met Eu er binnenlandse problemen zouden ontstaan.

      Daar heeft Putin idd voor gezorgd.

      Eerst de Krim annexeren
      En hierna een FSB/GRU operatie opstarten in de Donbas, geleid door Russen, Strelkov en Borobai, het veroorzaken van onrust, wat inmiddels uitlelopen is op een proxy oorlog van Putin

      Verwijderen
    6. Ik heb al eerder gezegd. Poetin zijn politieke lot hangt af van het succes in de donbass. Hij kan niet terug. Poroshenko heeft ook zijn politieke lot verbonden met donbass. Poroshenko kon alleen winnen als de NATO achter hem ging staan. Gebeurde niet omdat europa geen directe confrontatie met Rusland wilde met mogelijk een totale oorlog als gevolg.
      Na deze affaire is Porky zo beschadigd dat hij zich niks meer kan veroorloven. Hij is in de ogen van de oekraïeners nu al een loser/sukkel/geitensnikkel zoiets. Hij kan zeker geen pijnlijke maatregelen meer doorvoeren. Wat ik begrepen heb heeft hij nog niet of heel weinig "hervormd". (nog meer aan de oligarchen gegeven). Dit kan hij dus niet meer doen. De anglo amerikaanse federal reserve oligarchen zullen nu wel binnen afzienbare tijd een andere puppet op de troon zetten. Maar wie ze er ook neerzetten. Het is gedoemd om te mislukken. Dat zie je in Griekenland, dat ga je zien in Spanje, Portugal en Ierland.
      De anglo amerikaanse oligarchy blijft bezig met coups, mislukt iedere keer.

      Verwijderen
    7. @LGK,

      "Putin gunt zijn eigen volk niet eens succes"

      Je hebt volkomen gelijk, daarom steunt 85% van de Russen hun president. Je moet jezelf niet belachelijker maken dan je al doet.

      Verwijderen
    8. In uw eerste alinea ga ik met u mee, Putin kan niet meer terug

      Echter volk van UA heeft nu wel een nog grotere hekel gekregen aan Rusland. En Poroskenko zal zich op westen blijven richten.

      Buiten dat enkele rechtse/ nationalistsche groepen zouden willen dat Poroshenko nog harder zoumoeten optreden heeft hij wel de meerderheid van volk achter zich.
      Een andere 'puppet' zal hier niets aan veranderen.

      Verwijderen
    9. @LGK,

      "Putin heeft gezegd, nadat UA een handels akkoord ging sluiten met Eu er binnenlandse problemen zouden ontstaan."

      Nee, dat heeft Poetin helemaal niet gezegd. De EU heeft gezegd dat een handelsakkoord met de EU de Oekraïne "slechts" €3 miljard zou kosten, maar dat bleek €160 miljard te zijn en daarom heeft Janukovits het akkoord in de ijskast gelegd.

      En maar blijven liegen hé @LGK, fuck yourself but not us.

      Verwijderen
    10. they

      Zie het succes van de Kremlin propaganda

      Het Russische volk zouhet veel beter kunnen hebben
      Echter door Forbes werd het vermogen van Putin al geschat op $70mld
      En deze week een ander bericht dat Putin zijn vermogen wordt geschat op $200mld

      Ja, idd, Putin heeft beste voor met zijn volk
      Hij heeft het volk sinds 2000 voorspeod gegeven, echter meeste heeft hij zelf gepakt.
      Je geeft een beetje aan volk, maar houdt het verder dom
      Russisch volk zou het veel beter kunnen hebben

      Verwijderen
    11. "Putin heeft gezegd, nadat UA een handels akkoord ging sluiten met Eu er binnenlandse problemen zouden ontstaan."

      Dat heeft Poetin niet gezegd. Er kwamen problemen toen Yanukovich het russische plan accepteerde en niet het Europese plan. Doordat het Russische plan geaccepteerd zou worden zou Oekraïne nooit bij de NATO kunnen komen. Dat was onacceptabel voor de anglo amerikaanse federal reserve maffia. Dan maar een gewelddadige coup door onze huurlingen op maidan. Poetin moest zijn enige militaire warm water haven veiligstellen. Geen schot afgevuurd tijdens de operatie. Mensen waren blij om aan te sluiten bij Rusland. Na uitspraken door fascisten wilde de Russisch sprekende bevolking in de donbass niet meer bij Oekraïne behoren. Poetin ondersteunde deze actie. Jammer genoeg moesten de fascisten doorgaan met oorlog voeren. Als Oekraïne een federatie was geworden had er niet zo'n humanitaire ramp hoeven te gebeuren

      Verwijderen
    12. Vermogen van de anglo amerikaanse oligarchie is niet eens bekend. De pers maakt dat niet bekend want de pers wordt door hun gecontroleerd. Amerikanen/UK/europeanen zouden schat hemeltje rijk kunnen zijn als al het vermogen van de federal reserve (biljoenen) oligarchie eerlijk over hun verdeeld zou worden

      Verwijderen
    13. @LGK,

      "Je geeft een beetje aan volk, maar houdt het verder dom"

      Goed zo, @LGK! Je hebt vanavond zeker naar Één Vandaag gekeken en hoe de Groningers door de staat, Shell en Exxon Mobile worden genaaid!
      Jij leeft in een land die niet beter is dan Rusland en daar wil jij Poetin de schuld van geven? Sorry, maar aan je frustraties naar Poetin ligt het niet. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet, dat is waar jij mee bezig bent. M.a.w. je doet jezelf beter voor dan dat je in werkelijkheid bent.

      Verwijderen
    14. oli

      Er was geen plan.
      Yanukovich wilde zeld (was een verkiezingsbelofte) een handels akkoord met EU
      Echter toen ging Putin hem chanteren.als je dat doet;' dan verhoog ik de gasprijs'
      En dat heeft Putin dan ook gedaan.
      Darnaast zei Putin dat UA interne problemen ging krijgen, en dat is ook gebeurd.

      en er iswel een schot afgevuurd, niet liegen aub

      http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/18/oekraiense-officier-gewond-bij-bestorming-basis-op-de-krim/

      En u heeft al die mensen gesproken die zo graag bij Rusland willen horen?

      Verwijderen
    15. Putin wil gewoon een stukje van zijn land terug ,big deal !!!

      Verwijderen
    16. Amerika heeft één van de meest scheve inkomensverdeling ter wereld. Ik denk dat er nu een evengroot percentage russische kinderen onder de armoede grens leeft als amerikaanse kinderen. Met dat verschil dat russische kinderen betere kwaliteit voedsel krijgen dan amerikaanse kinderen.

      Verwijderen
    17. Alain

      Welk land?

      In Boedapest akkoord heeft Rusland gezegd dat het UA met zijn grenzen erkent.

      En nu handelt Putin in strijd met dat akkoord

      Verwijderen
    18. LGK Putin gaf Yanukovisch juist een heel gunstige gasprijs als hij voor de russische deal zou gaan. Prijs gas zou niet veranderen als Yanu het europese plan zou accepteren.

      Verwijderen
    19. oli

      dat is dus niet waar, kunt u hier nalezen,

      http://www.businessinsider.com/putting-russias-unparalleled-wealth-disparity-in-perspective-2013-10?IR=T

      Ooit in RU geweest?
      Als wel, dan kunt u weten dat kinderen in RU zeer slecht eten

      Verwijderen
    20. Putin pakt niets terug. Bevolking Krim sluit aan bij Rusland.

      Verwijderen
    21. oli

      Eerste zin klopt
      Tweede niet
      Putin chanteerde Yanu dat als hij wel voor het EU handels akkoord zou gaan de 'kortin' zou vervallen.

      En dat is dus gebeurd.
      UA kan nu zelfs gas goedkoper in EU inkopen dan van Rusland

      Verwijderen
    22. Bevolking heeft zich niet gehaal uitgesproken voor aansluiting bij de Krim

      Kunt u hier nalezen

      http://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2014/05/05/putins-human-rights-council-accidentally-posts-real-crimean-election-results-only-15-voted-for-annexation/

      en Putin pakt wel terug
      Want eerder had Rusland aangegeven dat men de soevereiniteit van UA zou respecteren in Budapest akkoord

      Verwijderen
    23. Ze moeten nu meer betalen omdat ze een schuld hebben aan rusland LGK. Schuld wordt door hogere prijs afbetaald

      Verwijderen
    24. @LGK,

      "UA kan nu zelfs gas goedkoper in EU inkopen dan van Rusland"

      Terwijl de EU landen afhankelijk zijn van Russisch gas? You must be joking!

      Verwijderen
    25. Binnen Eu is er een vrije handel, zo ook in gas
      (1 van de basis principes binnen Eu)

      UA kan gas kopen op 2 manieren
      1 van landen die overschot hebben, NL en Noorwegen
      2 van landen die teveel importeren uit Rusland, en dat opkopen

      Schijnbaar is het goedkopen om gas uit EU te kopen dan rechtstreeks uit Rusland

      UA heeft al aangegeven, daar ze eerder voor 100% afhankelijk waren van RU, nu ze nog maar voor 30% afhankelijk zijn van RU

      Verwijderen
  13. lgk "Matt komt met de bankiers.
    Echter die hebben er niets me te maken"
    wat een vertekend wereldbeeld heb jij lgk, de banken hebben er ALLES mee te maken, iedere oorlog die er nu heerst heeft zijn oorsprong bij de centrale bis bank.
    Schulden laten maken en niet terug kunnen betalen wegens torenhoge rentes, landen op die manier kapot bezuinigen en ga zo maar door. Je bent echt totaal blind als je dat niet ziet. Trouwens, voor je een brilletje kan gaan halen bij je ziekenfonds zal je eerst je eigen risico van pakweg €500 moeten opmaken, duur brilletje dus, hoe zou dat toch komen? (ik zal het je zeggen, de grote staatschuld die Nederland aan de banken heeft) En jij bent er van overtuigt dat de banken er buiten staan, ze worden gered met jouw belastinggeld en kunnen blijven doorgaan met roven.
    Lees Ad Broere eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed punt Matt. De verzekerings corporaties knijpen aan de ene kant de klanten uit met een hoge premies en bijdrages en aan de andere kant knijpen ze de ziekenhuizen uit. De miljarden zitten in hun kassen. Het enige wat je hoeft te doen is de politici feteren en smeren en je moet de pers bezitten zodat de bevolking constant te horen krijgt hoe goed werk de verzekeringsmaatschappijen leveren.
      http://www.politalk.nl/2014/07/13/verzekeraar-nn-group-betaalt-240-miljoen-aan-bonussen-100-managers/
      Alleen als extra'tje

      Verwijderen
    2. Daar raak je de kern van de problemen, follow the money van de witte boorden criminelen

      Verwijderen
    3. Matt

      Wat hebben de banken met UA te maken?

      Het isPutin die wilt voorkomen dat UA zich ontwikkeld
      Putin wilt door energie, dat UA afhankelijkblijft van RU.

      Die oorlog is Putin gestart, en hebben banken niets mee te maken.

      Putin wilt voorkomen dat UA een succes verhaal kan worden.
      Want dat zou de ogen kunnen openen voor zijn eigen volk
      Zijn grootste nachtmerrie

      Dan zou Putin zijn vergaarde $200mld moeten teruggeven aan het volk, en zijn macht verliezen

      Verwijderen
    4. oli

      Wees blij dat het in NL zo goed geregeld is

      In Rusland zou u bijna nergens terecht kunnen als u het nodig heeft.

      Als je daar in ziekenhuis ligt bent u afhankelijk van eten wat familie/vrienden komen brengen, omdat ziekenhuis alleen maar aardappelsoep biedt

      Verwijderen
    5. Alain

      Idd, en in Rusland kom je dan bij Putin uit

      Verwijderen
    6. @LGK Oekraïne wordt nooit een succes net zo min als Griekenland. Komt door IMF bankiers.

      Verwijderen
    7. @LGK,

      "Dan zou Putin zijn vergaarde $200mld moeten teruggeven aan het volk, en zijn macht verliezen"

      Werkelijk niet te geloven waar jij die bullshit vandaan haalt.

      Verwijderen
    8. "oli

      Wees blij dat het in NL zo goed geregeld is"

      Wordt in nederland in snel tempo afgebroken LGK. Maar ik prijs me inderdaad gelukkig met de huidige situatie in Nederland in vergelijk met amerika en rusland. Maar nogmaals we gaan in rap tempo naar hun niveau.

      Verwijderen
    9. oli

      Daar heeft IMF niks mee te maken
      Die helpen landen die het even meoilijk hebben
      Ierland en Portugal hebben al aangegeven dat ze de schulden nu sneller willen aflossen, waar IMF gehoor aan geeft
      Dus gaat nu stuk beter met die landen

      Verwijderen
    10. they

      Wat is dan het vermogen van Putin?
      Forbes schatte het eerder in op $40-$70 mld
      En deze week bericht dat het eerder $200mld zou zijn

      Hoe betaald Putin dan zijn klokjes aan zijn pols die meer waard zijn dan zijn jaarsalaris?
      Nog niet te spreken over zijn 13 huizen buiten Rusland

      Verwijderen
    11. onder poetin is de russische bevolking 4 a 5 x zo rijk geworden. Enorme inhaalslag

      Verwijderen
    12. @LGK,

      "schatte"

      Tja, ik schat jou in voor $300 triljoen!

      Verwijderen
    13. @SdR,

      "Denk eens verder ........................ Gister is er een artikel geplaatst waar een bron gegeven werd, een CEO en een bedrijf."

      Verklaar je nader!

      Verwijderen
    14. they

      Die $200mld was wel goed onderbouwd

      Hoe betaald Putin dan zijn 13 huisen buiten rusland van een staatsalaris van $110.000 per jaar?

      Verwijderen
    15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    16. @LGK,

      "Die $200mld was wel goed onderbouwd"

      Ja, de miljarden van Beatrix zijn ook goed onderbouwd, dus, wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat Beatrix geen ene moer geeft om de inwoners van Groningen, als grootaandeelhouder van Shell, of durf je dat niet?

      Verwijderen
  14. Uw link is niet serieus te nemen

    Er wordt gesteld
    "through NATO’s Bucharest Summit (2008), at which the alliance declared that “Georgia and Ukraine shall become members of NATO,”"

    Dat is er in 2008 niet gebeurd.
    Toen was een NLer voorzitter en verschillende landen waren tegen dat UA lid zou worden van NATO

    Ook zegt artikel
    "While NATO’s decision to bring in Poland, Hungary and the Czech Republic"
    Die landen wilden zelf lid worden, en na hervormingen in die landen werden ze lid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ron Paul
    Ron Paul - Why Won't Obama Just Leave Ukraine Alone (oud nieuw maar goed)
    https://www.youtube.com/watch?v=YFXYFZsyiJc

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @LGK,

    "Uw link is niet serieus te nemen"

    Jij zegt dus dat Jack Mattlock niet serieus te nemen is. Dan moeten wij ernstig gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En daar is RP weer

    Die werkt voor een Kremlin trol

    http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/08/rpi-executive-director-daniel-mcadams.html

    Die man is niet serieus te nemen
    Bracht ooit een verhaal over sat beelden met dronken militairen naast een buk
    Nooit meer iets over gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. " Geen graaier"

      Idd
      Integenstelling tot Putin die een vermogen heeft van $200mld

      Verwijderen
    2. en ook geen biljoenen zoals de anglo amerikaanse private federal reserve families bezitten. De oranjes hebben zogenaamd 10 miljard of zo. Laat me niet lachen. Ze bezitten alleen al tientallen miljarden aan shell aandelen en het andere restje wat niemand te weten komt. Allemaal belasting vrij. Dividend op dividen al generaties lang.

      Verwijderen
    3. "De oranjes" Criminele familie die geen enkel DNA van de oorspronkelijke Oranjes bezit. SS/SA, Nazi, Junta

      Verwijderen
    4. Koop ook Shell aandelen zou ik zeggen

      En oranjes betalen ook belasting over het dividend
      Het 'staat salaris' is belastingvrij

      U haalt nu (weer) dingen door elkaar

      En waar zit de kink in de kabel in de oranje stamboom?

      Verwijderen
    5. Willempie betaald niks
      http://www.ftm.nl/exclusive/oranje-versus-de-blauwe-envelop/

      Verwijderen
    6. @LGK,

      "Integenstelling tot Putin die een vermogen heeft van $200mld"

      Geschat, en @LGK neemt het gelijk als de 100% waarheid aan.

      Verwijderen
    7. oli

      U bevestigd mijn eerdere post
      Ornaje betaald geen belasting
      Maar betaald wel dividend belasting

      Verwijderen
    8. they

      Eerder was door Forbes al berekend $70 md

      Officieel heeft Putin maar een salaris van $110.000 per jaar

      Hoe betaald hij zijn klokjes dan?
      Of zijn 13 huisen buiten Rusland?

      Verwijderen
    9. @LGK,

      "Eerder was door Forbes al berekend $70 md"

      Ja, ook geschat. Daarom schreef ik ook dat ik jou inschat op een vermogen van $300 triljoen en daar doe in nog eens 85 huizen buiten Nederland bij.

      Ik heb niets aan schattingen, ik wil harde feiten zien. Bankafschriften e.d., weet je wel? Ik weet dat Poetin een huis in Griekenland heeft en buurman van Willem Alexander. Kan jij mij misschien even uitleggen waarom Willem Alexander wél een huis in Griekenland mag hebben en Poetin niet? Ongelooflijke hypocriet dat je daar bent.

      Verwijderen
    10. Verschil is dat Willem een konig is en vermogenheeft uit verleden

      Putin is staatshoofd, met een ambetaar salaris, net zoals Rutte

      Vreemd is dan dat Putin miljarden bezit en Rutte niet

      Verwijderen
    11. @LGK,

      "Vreemd is dan dat Putin miljarden bezit en Rutte niet"

      Vertel! Wat weet jij over het bankboekje van Rutte? Ik ben zeer benieuwd!

      Verwijderen
  18. Ja

    Ik post 2 redenen waarom de link niet serieus te nemen is

    1) NATO 2008, UA is toen juist ontzegd lid te worden
    En uw link zegt dat UAwel lid moest worden

    2) NATO besliste niet of oa Polen lid zou worden
    Polen wilde zelf lid worden, en dat is erkent, na hervormingen van Polen

    Dus 2 onwaarheden in uw link
    Feit
    - in 2008 werd UA de toeganf tot NATO tegengehouden
    - NATO wilde niet oa Polen binnenbrengen, dit wilde Polen zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @LGK,

    Ik schreef;

    "Dan moeten wij ernstig gaan twijfelen aan je verstandelijke vermogens."

    Jij schrijft;

    "Dus 2 onwaarheden in uw link"

    Het was mijn link niet, dus hiermee is aangetoond dat er iets mis is met je verstandelijke vermogens. Jij zal waarschijnlijk ook de overtuiging van Jaap de Hoop Scheffer onderschrijven dat Rusland in 2008 Georgië is binnengevallen. En als je dat doet, dan ontzeg je Rusland dus het recht op zelfverdediging.

    "2) NATO besliste niet of oa Polen lid zou worden
    Polen wilde zelf lid worden, en dat is erkent, na hervormingen van Polen"

    Even voor de goede orde @LGK, NATO beslist nog altijd zelf wie lid wordt en als Polen lid wilde worden, dan wilde de NATO dat ook. Zo simpel is het. Je zit, zoals gebruikelijk, weer uit je nek te kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat VS hiervoor puste is niet vreemd
    Echter verschillende Eu landen hielden dat tegen

    NATO heeft geen policie, zie de verdeeldhied in 2008.
    En het is wel bijna een vaststaand feit dat landen lid willen worden

    Ze hebben 40 jaar geleefd onder juk van Kremlin, en dat heeft hen nets goeds gebracht
    Het enige land dat koos voor Rusland was Belarus

    Poll uit 2008, zou goed kunnen kloppen
    En heeben ze ook de vraag gesteld of ze zich bij Rusland wilde aansluiten?

    Heeft VS niets mee te maken

    Het volk van UA heeft in meerderheid gekozen voor westerse richting.

    Is alleen voor Putin moeilijk om zich hierbij neer te leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @LGK. Gaan de seperatisten nog naar Mariupol denk je ?.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is nu het grootste probleem voor Putin

    Bevolking van Mariupol zit niet te wachten op DPR
    Als Putin dit doorzet (corridor naar de Krim), dan valt de hele wereld over hem

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt wel of de fascisten van de cauldron houden. 1941/42 zaten ze er bij stalingrad in. Van de zomer Ilovaisk en nu in debaltseve

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Naast dat Rusland alles wat los en vast zit kapot schiet, stelen ze ook complete fabrieken.
    https://twitter.com/ok1ua/status/568155020379725824
    Lekker voor de werkgelegenheid in Novorossiya.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe steel je een fabriek? Past die op een dieplader?

      Verwijderen
    2. Met witte trucks van humanitarian aid konvooien.

      Verwijderen
  26. Zo is het maar net niet, zo is het wat de Russische media aan hun eigen mensen brengen. Propaganda media vieren hoogtij.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mennie zie je dan niet dat de zogenaamde populaire opstanden van het volk uit de koker van de national endowment for democracy en andere NGO's van de anglo amerikaanse elite komen. Ze hebben het ook geprobeerd in moskou en hongkong. Helaas pindakaas voor hun. Mislukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je kletst uit je nek, ik ken mensen uit Hong Kong. Die zijn de Chinezen, hun poepen midden op straat en bemoeienis met politiek meer dan zat. Net als in Taiwan begin vorig jaar, waar ik toevallig in november was toen zij de nieuwe burgemeester van Taipei verkozen.

    Als je nou bijvoorbeeld Libië zei, dan weet ik het niet.
    Maar jij hebt helemaal geen idee wat er in de wereld speelt, je schreeuwt alleen 25x per dag moord en brand met je onzin.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Is de laatste tijd onrustig in Kiev
    http://tass.ru/en/world/778483

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier zie je bv wat leiders van occupy central op bezoek bij de ngo's
    http://www.globalresearch.ca/us-covers-up-support-for-hong-kong-occupy-central/5410574
    doe maar wat onderzoek

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @mennie,

    Misschien wordt het tijd dat wij aan jou de héél simpele vraag moeten gaan stellen;

    "Hoe ziet volgens jou een Amerikaanse wereldhegemonie eruit, is dat inclusief Rusland, China, Iran, Syrië, Afrika, Azië, Zuid-Amerika of exclusief?"

    Het staat namelijk zwart op wit in het neo-con denktank PNAC rapport "Rebuilding America's Defenses." Als al deze genoemde landen en werelddelen buiten een Amerikaanse wereldhegemonie vallen, kan je niet praten over een Amerikaanse wereldhegemonie, snap je dat? Als je dan gaat bekijken waar er zich conflicten afspelen Midden-Oosten en Afrika, dan moet je toch iets gaan opvallen?

    Op 12 februari 2015 heeft Nicolas Maduro een Coup d' État van de rechtse oppositie in Venezuela en de VS weten te voorkomen. Iets over gelezen, gezien of gehoord in de westerse media?

    "Maar jij hebt helemaal geen idee wat er in de wereld speelt, je schreeuwt alleen 25x per dag moord en brand met je onzin."

    Precies @mennie, jij hebt géén idee wat er zich in de wereld afspeelt, "je schreeuwt alleen 25x per dag moord en brand met je onzin." Je gedraagt je als een aap die door westerse propaganda kunstjes is geleerd, maar niet weet hoe deze kunstjes in de praktijk te brengen.


    http://stanvanhoucke.blogspot.nl/2015/02/henk-hofland-en-de-massa-3.html

    BeantwoordenVerwijderen
  32. lgk: ' Matt

    Wat hebben de banken met UA te maken?'
    lgk, dat zal ik eens proberen uit te leggen, Rusland wil van de petrodollar af en daar zit het probleem want dat ondergraaft de wereldheerschappij van de USA, en ze zullen er alles aan doen om dat te voorkomen en als een oorlog tussen Rusland en Oecraine daarvoor moet worden uitgelokt, so be it en dat is nu precies wat er gebeurd is.Saddam en Ghadaffy moesten beide verdwijnen om dat die dat ook van plan waren. Niet Rusland wil die oorlog want als dat zo was dan lag Whashington nu al plat door de atoomonderzeeeres die daar ergens voor de kust liggen en dan hadden ze dat fregat wat in de zwarte zee lag ook meteen laten zinken, nu hebben ze alleen laten zien wat ze kunnen, een super modern schip volledig stuurloos laten drijven.(ik heb me een deuk gelachen) ga je nog steeds geloven dat Rusland als eerste gaat aanvallen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wereldheerschappij van de USA = wereldheerschappij anglo amerikaanse private centrale bankiers maffia. Gebruiken de amerikaanse bevolking als bruikbare idioten. Ze haten de USA met zijn constitutie en de bill of rights.

      Verwijderen
  33. Deze is ook nog het overdenken waard.

    Westerse inlichtingendiensten weten zeker dat Islamic State verantwoordelijk is voor de aanslagen in Parijs en Kopenhagen. Echter, Islamic State opereert in het Midden-Oosten tegen Israël aan, maar heeft nog niet één aanslag in Israël gepleegd. Dat is wel opmerkelijk, niet? Wat denk je, zullen wij hier in Europa te maken hebben met een soort van "Gladio-achtige" aanslagen? Oftewel, worden islamieten door geheime diensten als patsies gebruikt om onze grijze cellen te manipuleren?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. American Information Weapon Used against European Politicians
    http://www.voltairenet.org/article186771.html
    Europese leiders moeten precies doen wat washington zegt anders worden ze door washington geconfronteerd met belastende informatie wat de politicus zal schaden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom dus dat er massaal door de nsa word afgeluisterd, Merkel voorop. gaat ze haar beklag doen ,van te voren zeggen dat het zo niet kan, en komt dan later als een geslagen hond terug uit de states. Wat zou ze daar te horen hebben gekregen? (zit en pootje geven?)

      Verwijderen
  35. Hebben jullie kletspraters over Amerikaanse wereldhegemonie wel enig idee waar jullie wonen? De EU met 1 munt is juist gemaakt om tegenwicht te bieden tegen het overwicht van de Dollar.
    Rusland richt zich met Engelstalige propaganda op Amerika, jullie slikken dat als zoete broodjes, dat wil niet zeggen dat het de waarheid is of dat het raakvlak heeft met Europa.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. "They" je raakt hem goed in dit artikel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @mennie,

    "Hebben jullie kletspraters over Amerikaanse wereldhegemonie wel enig idee waar jullie wonen? De EU met 1 munt is juist gemaakt om tegenwicht te bieden tegen het overwicht van de Dollar."

    Ja, wij wonen in de 51e staat van de VS, Europa! Of had je misschien de illusie dat de Europese Unie een bedenksel was van Ruud Lubbers, Wim Kok of Jan Peter Balkenende? Nee, de Europese Unie is bedacht door de VS, evenals de Amerikaanse Unie, Afrikaanse Unie, Aziatische Unie (Oei, nu gooit Rusland wat roet in het eten door een Euraziatische Unie te stichten, dat is niet de bedoeling.) en de Pacific Union.

    Uit Wikipedia het volgende:

    **Uit het westen, met name de Verenigde Staten, is kritiek op het idee geopperd. Volgens de V.S. is de Euraziatische Unie een middel van de Russische Federatie om meer grip op de voormalige Sovjetrepublieken te krijgen en aldus de oude Sovjet-Unie in een ander jasje te doen herleven.**

    http://www.informationclearinghouse.info/article3249.htm

    Dit nodigt weer een vraag aan @mennie uit:

    "Vindt @mennie dat Rusland zich moet onderwerpen aan de VS of mag Rusland van @mennie een soeverein land blijven en hoe staat @mennie tegenover de soevereiniteit van Syrië, Iran en China, mogen deze landen van @mennie ook de tegen de VS zeggen; "Bekijk het maar, wij hoeven niet zo nodig onder de Amerikaanse paraplu?"

    Zou dat misschien de reden kunnen zijn waarom er alom in de wereld conflicten uitbreken, niet omdat mensen op Amerikaanse democratie zitten te wachten, maar omdat de VS een wereldhegemonie wenst inclusief de controle over bodemschatten? Wat denk jij @mennie?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @oligarch,

    Inspired by Emperor Obama, his exceptional country, people and this article.

    http://rt.com/op-edge/233483-uk-media-demonize-russia/

    BeantwoordenVerwijderen
  39. dontknow, ik denk dat jij het echt niet weet.
    Ten eerste was onze eigen Prins Bernhard een van de oprichters van de Bilderberg groep en een van de eerste promotors van de Europese Unie.

    Rusland kan prima een land blijven, als het zijn buren maar niet binnen valt. Het is ook een onbetrouwbare handelspartner en dat valt niet altijd even lekker bij het zaken doen.
    Dat je geen idee hebt blijkt wel uit de rest van het verhaal, Iran was ooit super modern en op Amerikaanse hand. Het vloog na de 2e wereld oorlog met Amerikaanse P-47s en sinds de laatste sjah hebben ze nog steeds de F-14 en F-4.
    Het heeft niets met een paraplu te maken, maar met een levenswijze die men kiest of soms opgedragen krijgt.
    China hetzelfde, Chiang Kai-shek werd verdreven door Mao Zedong en het hele land daalde af in communisme.
    De regering van de Republic of China vluchtte naar Formosa/Taiwan en dat heet nog altijd ROC, het andere democratische China.
    Ondanks dat vasteland China moderner is geworden is het nog steeds een communistisch land, van oorsprong anti-Amerika want Amerika steunde Chiang Kai-shek als sinds de 2e wereld oorlog.

    Amerika kan de leider willen zijn, maar dat lukt niet altijd en dat weten ze ook. Er is ook tegenwicht geweest wanneer het nodig was. Denk eens aan de Freedom Fries jaren geleden. Die paraplu klapt zo weer om en die is echt zo sterk niet, maar op dit moment waait de storm zo dat we er met zijn allen onder moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. @mennie,

    "dontknow, ik denk dat jij het echt niet weet."

    Je moet niet denken, je moet het zeker weten en ik weet zeker dat jij het echt niet weet. Met “dontknow” alleen kom je er niet.

    "Ten eerste was onze eigen Prins Bernhard een van de oprichters van de Bilderberg groep en een van de eerste promotors van de Europese Unie."

    Heeft Prins Bernhard jou ook vertelt op wiens instigatie hij de Bilderberggroep op moest richten? Beetje een naïeve stelling van jou.

    "Rusland kan prima een land blijven, als het zijn buren maar niet binnen valt."

    Nee, jij gaat voorbij aan het PNAC rapport. Er kan geen sprake zijn van een soeverein Rusland in een, door de VS, alles overheersende wereldhegemonie. Daarbij is er geen sprake van een inval door Rusland in een buurland, maar van het zeker stellen van Russische belangen in het buitenland. De VS verdedigt ook haar belangen in het buitenland. Wil jij Rusland het recht ontzeggen, om haar belangen in het buitenland te verdedigen? Ja, dat wil jij, jij hebt geen enkel oog voor de belangen van Rusland.

    "Het is ook een onbetrouwbare handelspartner en dat valt niet altijd even lekker bij het zaken doen."

    Geef eens een voorbeeld waaruit zou blijken dat Rusland een onbetrouwbare handelspartner is, zou ik zo zeggen. Ik kan je wel een Amerikaans voorbeeld geven over de betrouwbaarheid van handel voeren. Het verkopen van vergiftigde hypotheken met een Triple A status aan handelspartners in Europa, waardoor Europese banken in problemen zijn gekomen en waar niet alleen jij maar een hele hoop Nederlanders voor hebben moeten bloeden. Begin je je al ongemakkelijk te voelen? Niet? Zullen wij dan Griekenland er even bijhalen en het trucje van Goldman Sachs om de Grieken de Europese Unie binnen te loodsen? Voor iemand die beweert zoveel te weten, weet je maar verdomd weinig over eerlijk handel voeren en hoe je met handelspartners om moet gaan. Jij vindt het wel normaal dat Rusland gas aan Oekraïne levert en dat Oekraïne de gasrekening niet betaalt. Desondanks blijft Rusland gas leveren aan Oekraïne, zij het, dat het nu op basis gaat van "Boter bij de vis." Wat een tiran hé, die Poetin? Als jij je gasrekening in Nederland niet betaalt, wordt je linea recta afgesloten en dan praten wij niet over een openstaande rekening van $3 miljard. Nu ik dit zo zit te schrijven vraag ik mijzelf af met wat voor een nitwit ik hier zit te discussiëren?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Vervolg @mennie,

    "Dat je geen idee hebt blijkt wel uit de rest van het verhaal, Iran was ooit super modern en op Amerikaanse hand. Het vloog na de 2e wereld oorlog met Amerikaanse P-47s en sinds de laatste sjah hebben ze nog steeds de F-14 en F-4."

    Als je het zo goed weet, dan moet je ook het hele verhaal vertellen. Je weet ook dat er onderdelen van Belgische F-104's via Israël aan Iran zijn verkocht? Dat was in de tijd dat Khomeiny aan de macht was in Iran, ook wel bekend als "Iran Gate". De Sjah van Perzië is trouwens afgezet door de VS. Het is maar een bijkomstigheid.

    "Het heeft niets met een paraplu te maken, maar met een levenswijze die men kiest of soms opgedragen krijgt."

    Aha, een eerlijk antwoord van een volgzame @mennie!

    "China hetzelfde, Chiang Kai-shek werd verdreven door Mao Zedong en het hele land daalde af in communisme."

    Gek hé, als Mao Zedong door de VS in het zadel is geholpen?

    "Ondanks dat vasteland China moderner is geworden is het nog steeds een communistisch land, van oorsprong anti-Amerika want Amerika steunde Chiang Kai-shek als sinds de 2e wereld oorlog."

    Oké, nu weet ik ook waarom zoveel Amerikaanse bedrijven hun productie naar China verplaatsen. Omdat zij anti-Amerika zijn. Jij bent echt een lichtje in de duisternis, weet je dat?

    "Amerika kan de leider willen zijn, maar dat lukt niet altijd en dat weten ze ook."

    Gezien de uitspraak van Obama dat de VS een exceptioneel land is, met exceptionele inwoners, durf ik deze uitspraak van jou wel te betwisten.
    Jij bezit een eenzijdig beeld van de wereld die is gestoeld op het Amerikanisme. Waar deze vandaan komt? Waarschijnlijk van het verwrongen beeld dat de VS de bevrijders van de wereld zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Blik op RTL Nieuws.
    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/ijsbeertjes-zijn-ambassadeurs-voor-wilde-soortgenoten
    Te pas en te onpas wordt man made global warming erbij gehaald. Dij ijsberen hebben het moeilijk door het tekort en te laat aan ijs op de noordpool..
    Er zijn enorme milieu problemen zoals overbevissing, alleen global warming is niet een milieu probleem. Blijven constant maar te pas en te onpas de leugens over man made global warming vertellen. Om maar de wereldwijde Co2 belasting te kunnen invoeren.
    Dierenpark Rhenen blijft de mensen een schuld complex aanpraten met man made global warming. De sponser(s) van de dierentuin zal wel weer een globalistische organisatie zijn. Het gaat prima met de ijsbeer en als het slecht gaat met de ijsbeer, dan komt dat eerder door verontreiniging zee of overbevissing dan door man made global warming.
    De laatste 3 jaar is er een enorme pak ijs op de noordpool bijgekomen en de stand van de ijsberen is ook prima.
    http://polarbearscience.com/2013/07/15/global-population-of-polar-bears-has-increased-by-2650-5700-since-2001/
    43% ijs erbij sinds dieptepunt 2012
    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2738653/Stunning-satellite-images-summer-ice-cap-thicker-covers-1-7million-square-kilometres-MORE-2-years-ago-despite-Al-Gore-s-prediction-ICE-FREE-now.html
    11.500 jaar geleden waren de gletsjers kleiner dan nu.
    Begrijp me niet verkeerd. Ik wil ook van de op koolstof gebaseerde energie dragers af. IK WIL GEEN CO2 BELASTING VAN MENEER GORE/ROTHSCHILD EN DE BANGMAKERIJ.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Record hoeveelheid ijs op zuidpool
      Al 17 jaar lang geen opwarming van aarde

      Verwijderen
    2. Afgelopen zomer weinig ijsjes gegeten, daar zal het aan liggen ;-)

      Verwijderen
    3. @oligarch,

      http://www.newsmax.com/Newsmax-Tv/john-casey-climate-change-cold-winters/2015/02/18/id/625503/

      Verwijderen
  43. Donetsk Deputy Commander Rules Out Offensive on Mariupol

    Read more: http://sputniknews.com/europe/20150219/1018499838.html#ixzz3SEkQvMcn
    Verzet niet naar mariupol. Kiev kan dan maar beter meewerken met de nieuwe republiek over het gebruik van de haven. Een haven in de buurt is wel handig in de toekomst als je wil exporteren en importeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus nu moet Kiev maar toestaan dat DPR nu ook mariupol wilt

      Ondanks dat de bevolking daar er niet op zit te wachten

      Omdat DPR een haven wilt?

      Wat volk wilt wordt dus volledig genegeerd door DPR

      Verwijderen
    2. @LGK,

      Tja, dat heb je zo met oorlogen. De één huilt, de ander lacht en nu het plannetje van Kiev mislukt is kruipen wij in de slachtofferrol.

      "Wat volk wilt wordt dus volledig genegeerd door DPR"

      Goh, zelfs in DPR weten ze hoe democratie werkt!

      Verwijderen
  44. ZAKARIA: First on Ukraine, one of the things that many people recognized about you was that you during the revolutions of 1989 funded a lot of dissident activities, civil society groups in eastern Europe and Poland, the Czech Republic. Are you doing similar things in Ukraine?

    SOROS: Well, I set up a foundation in Ukraine before Ukraine became independent of Russia. And the foundation has been functioning ever since and played an important part in events now.
    http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/1405/25/fzgps.01.html
    Soros gaat er prat op dat hij een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de coup afgelopen february in 2014. Over 2 dagen is het een jaar geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Huge plumes of smoke appearing from trades union building in #Kiev. Flames visible through windows. pic.twitter.com/HtNvolmsbF

    Buildings and fires burning out of control in Kiev riots
    http://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1084110/Buildings-fires-burning-control-Kiev-riots.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een filmpje
      A FIRE! Burning House of Trade Unions. FIRE 19.02.2014 KIEV, UKRAINE THE INDEPENDENCE SQUARE NEWS
      https://www.youtube.com/watch?v=f7DiBERFhO0

      Verwijderen
  46. Defense Minister of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic Vladimir Kononov said

    I have data that 17 territorial battalions withdrew from subordination to UAF and came under the jurisdiction of Yarosh. This is the “Right Sector.
    First appeared: http://journal-neo.org/2015/02/19/washington-turns-its-back-on-poroshenko/
    Gaat Kolomoisky met zijn bataljons Porky van de troon stoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Natuurlijk heeft jouw geliefde land in jouw ogen niks fout gedaan, dan kom je weer met incidenten die ook daar door de overheid zijn aangepakt.
    Dat is precies het punt, je kunt nog net zo goede tomaatjes kweken maar als Putin besluit dat er beestjes in zitten komen ze er niet in. Zelfde geld voor McDonalds. Dat is niet 1 keer gebeurd.
    Ik kan nog wel door gaan over orders annuleren die al onderweg zijn, korting eisen als de factuur verstuurd is na levering, etc... Maar dat komt toch niet aan.

    Het zijn niet de Amerikanen die hun productie verplaatste, het zijn de producenten. Neem even jouw iPhone, die word gemaakt door Hon Hai / Focxonn, een Taiwanees bedrijf dat fabrieken heeft in China.
    China bied de laagste personeelskosten en de laagste kosten voor grondstoffen etc...
    Je stuurt een design op vanuit Californië, Taipei, Seoul en zij maken het voor het minste geld.
    Ik had het over een oorsprong in Anti-Amerikaans.
    Mao heeft daar alle geloof verboden, dus men heeft niet de leer van boeddhisme, Dao of Christus. Op dit moment is geld voor hun eigenlijk een religie geworden en raken geobsedeerd door luxe.
    Ik weet niet waar je die conspiracy over Mao vandaan hebt.
    Mijn beeld is meer gestoeld op West Europa, ik ben veel in de UK geweest, Frankrijk, Zwitserland etc... maar ook op ons eigen land en keuzes die we zelf maken zonder Amerika. Ik ben in iets van 2004 in NY geweest op ground zero (vanwege doorreis naar Ohio) en een paar jaar terug in LA, maar eigenlijk afgelopen jaren het meest ver gereisd naar Azie.
    We moeten Amerika op de vingers blijven tikken als het afluistert of onjuist bankiert, maar het grootste probleem bevind zich op dit moment ten oosten van Europa.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Mis commentaar Blik, mond/video dood gemaakt hier in Nederland..............het "vrije westen" #NotoWar

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ook op voetbal gebied verliest Kiev het van Donetsk.
    Kiev verliest van de nummer 8 van frankrijk Guingamp
    Donetsk speelt gelijk tegen europese topploeg Bayern

    BeantwoordenVerwijderen
  50. mennie, wat je zegt over de import in Rusland dat het word tegengehouden daar geef ik Putin groot gelijk in, van mc Donalds is in de states onderhand ook voldoende tegenstand tegen die junkfood dus weghouden die rotzooi en hetzelfde geldt voor namaak suikers in cola, chemische troep en gmo gewassen, verbieden zolang niet is aangetoond dat het gezond is, en dat zal naar mijn mening ook nooit gebeuren.(ik wacht dat onafhankelijk onderzoek in maart af).
    Putin geeft wel degelijk om de gezondheid van zijn bevolking want uiteindelijk bespaart dat een heleboel geld aan ziektekosten. Maak eens de vergelijking met het aantal kankergevallen in Amerika en Rusland. Moet je hier eens mee aankomen: big pharma zal je wat anders vertellen, vaccinaties die "zo goed" zijn, medicijnen die meer bijwerkingen hebben dan dat ze beogen te genezen en zo kun je nog een hele tijd doorgaan.
    Jij zegt dat het probleem zich in het oosten bevind maar dat ben ik niet met je eens want het probleem is juist dat het oosten zich die rotzooi van de kapitalisten en multinationals niet laat opdringen, dat de sancties niet het doel bereiken waar ze voor bedoeld waren en dan kan men niet anders als proberen Rusland zo zwart mogelijk te maken, en zelfs dat helpt niet echt omdat er reeds vele mensen zijn die daar niet meer intrappen, jij wel, en van die goedgelovige mensen moeten ze het nu hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Goed artikel op Herstel de Republiek.

    https://herstelderepubliek.wordpress.com/2015/02/20/novorossiya-het-begin-van-de-onze-bevrijding/#more-40253

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @mennie,

    "Natuurlijk heeft jouw geliefde land in jouw ogen niks fout gedaan"

    Rusland is mijn geliefde land helemaal niet en Poetin is mijn geliefde president niet, maar ik heb wel begrip voor Rusland en Poetin.

    "Ik weet niet waar je die conspiracy over Mao vandaan hebt."

    Als je onderstaande link hebt doorgeworsteld dan begrijp je misschien WAT de VS is en het geeft mede de mentaliteit weer van de Amerikaan.

    http://www.globalresearch.ca/overthrowing-other-peoples-governments-the-master-list-of-u-s-regime-changes/5400829

    "Mijn beeld is meer gestoeld op West Europa,"

    Ja, de VS bedoel je. West-Europa is de vazal van de VS.

    "We moeten Amerika op de vingers blijven tikken als het afluistert of onjuist bankiert, maar het grootste probleem bevind zich op dit moment ten oosten van Europa."

    Ik denk dat wij de VS een tijdje in de ijskast moeten stoppen, isoleren en niet denken dat zij overal mee weg kunnen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Jouw link: "China 1949 to early 1960s"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mao_Zedong
    "after Japan's defeat China's civil war resumed and in 1949 Mao's forces defeated the Nationalists who withdrew to Taiwan."

    Amerika heeft juist Taiwan gesteund om Mao op afstand te houden omdat hij de regering verdreef en een één partij communistisch systeem inbracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Mennie geef het maar op, ik heb het al gedaan en werkt echt verhelderend; gewoon niet met die amoebes in discussie gaan, ze gaan je toch weer een of ander fantasie complotverhaaltje voeren waar je niks mee aan kunt en ze komen met non- argumenten en pro-Russische propaganda en provocaties waar zelfs de nazi's nog jaloers op zouden zijn..Niet meer mee in discussie gaan, helpt niet, ook al willen ze het wel. Want tja, als ze ons niet hadden om mee te "spelen" hebben ze helemaal niemand in hun leventjes...terwijl wij zometeen met vrienden en al een biertje in het cafe drinken zitten zij oeverloos dom naar het scherm te turen of er iemand a. in hun onzin trapt en vrolijk meefantaseert of b. iemand er tegenin gaat die ze denken belachelijk te maken. Alleen maken ze zichzelf zo idioot belachelijk dat het amusant wordt om te lezen met wat voor kronkel ze nu weer antwoorden. Ze maken zichzelf als mislukte Ruslandtrollen enorm belachelijk door te blijven volhouden dat de agressor zichzelf moet kunnen "verdedigen". Dan spoor je niet en die zijn dus geen discussie waard!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "...terwijl wij zometeen met vrienden en al een biertje in het cafe drinken zitten zij oeverloos dom naar het scherm te turen of er iemand a. in hun onzin trapt en vrolijk meefantaseert of b. iemand er tegenin gaat die ze denken belachelijk te maken"

      Ja hoor knul, ga jij maar lekker met je vriendjes de nederlaag van Debaltsevo verdrinken. Morgen sta je op met hoofdpijn en is de kater dubbel zo groot.

      Verwijderen
    2. Zag vandaagin item enkel intervies met mensen in Debaltseve

      De mensen daar die er nog waren zijn geheel niet blij met de sepa's
      Zij hebben heel de stad kapot geschoten

      De stad is alleen van strategisch belang voor sepa's, wegens rechtstreekse spoorlijn tussen Donetsk en Luhansk.

      De bevolking zat niet op sepa's te wachten

      Verwijderen
    3. @LGK,

      O ja joh, waar is dat item dan?

      Verwijderen
  55. they

    Een artikel onder onderbouwing en waarheden.

    Waar zijn die NATO militairen in Debaltseve?
    Sepa's lieten OSVE niet toe
    Door toelaten zou OSVE toch kunnen aantonen dat er NATO aanwezig was?

    En dan de volgende zin
    "dat een bestand zoals dat van Minsk-2 alleen kan werken als alle Oekraïense troepen van het grondgebied van de Volksrepublieken worden teruggetrokken."

    Het is gewoon UA grondgebied

    Of is Belgie ook nog steeds NL grondgebied?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @LGK,

      "Waar zijn die NATO militairen in Debaltseve?"

      Als ik jou was, zou ik de zin nog eens over lezen.


      "Waarom de Kiev junta zo halsstarrig bleef vasthouden aan het strategische stadje, is voor sommigen een raadsel. Maar anderen beweren, dat Debalzewo buiten de Minsk-2 overeenkomst is gehouden, omdat daar buitenlandse (NATO) troepen zouden zijn gestationeerd."

      "Of is Belgie ook nog steeds NL grondgebied?"

      Oké, dus je geeft toe dat België zich heeft afgescheiden van Nederland! Dat is mooi, heb je jezelf voor niets opgeworpen voor Poroshenko.

      Verwijderen
    2. En waar zijn die NATO militairen nu?

      Nog niets gezien
      Konden de sepa's niet een paar M16 neerleggen als 'bewijs'?

      Waarom zou Kiev het opgeven?
      Is gewoon UA grondgebied

      Dus Merkel en Hollande hebben ingestemd om Debaltseve buiten Minsk 2 te houden omdat daar Franse en Duitse militiren rondliepen???

      U snapt mijn punt niet
      In het artikel, gepost door they wordt gezegd dat Debaltseve Al sep grondgebied is.
      Voordat ze het 'veroverd' hadden claimenden ze al dat het hun grondgebied was.

      Vandaar mijn opmerking dat BE ook NL grondgebied is

      Verwijderen
    3. "Oké, dus je geeft toe dat België zich heeft afgescheiden van Nederland! Dat is mooi, heb je jezelf voor niets opgeworpen voor Poroshenko".
      Die is raak.
      Wat denk je van Kosovo. Dat mocht zich wel afscheiden van Servië. Novorussyia niet ?

      Verwijderen
    4. @LGK,

      "U snapt mijn punt niet
      In het artikel, gepost door they wordt gezegd dat Debaltseve Al sep grondgebied is.
      Voordat ze het 'veroverd' hadden claimenden ze al dat het hun grondgebied was."

      Ja hoor, ik snap jou punt juist heel goed! DPR en LPR hebben zich afgescheiden van een Oekraïens neo-nazi bewind, waar zij niets mee te maken willen hebben en jij slikt alles maar. Als een referendum zegt dat 61% tegen is en 39% voor en jouw regering zegt dat de minderheid ook weleens mag winnen omdat dat democratisch is, dan sta je als burger wel met een democratische bek vol tanden, ja niet dan?

      Verwijderen
    5. Er is door de bevolking van Luhansk en Donetsk gestemd en de uitslag was dat ze onafhankelijk wilde zijn. LGK ik begrijp uw probleem niet.

      Verwijderen
    6. @oligarch,

      "LGK ik begrijp uw probleem niet."

      LGK begrijpt zijn eigen probleem niet, dat is het probleem.

      Verwijderen
    7. oli

      En weer Kosovo

      Kosovo werd gesteunt en scheide zich af omdat Servie er geniocide pleegde, erkent door UN

      Verwijderen
    8. They

      U blijft Kremlin indoctrine volgen

      Er was geen meerderheid, is alleen door Kremlin gepromoot

      http://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=news&id=258

      Welk nazi bewind?
      Extreem rechts heeft niet eens de kiesdrempel gehaald

      Dus dit is onzin wat u post

      En referendum was fake, door Kremlin georgniseerd

      Waar zijn de inhoudelijke reacties
      Kunt u hierlezen

      http://euromaidanpress.com/2014/08/08/russian-mp-e-mail-leak-reveals-info-war-plans-against-ukraine/

      Verwijderen
    9. @LGK,

      Nee, ik heb niets met het Kremlin.

      "Extreem rechts heeft niet eens de kiesdrempel gehaald"

      Daarom reist Andriy Parubiy maandag naar Washington om te smeken voor "Lethal Arms".

      Verwijderen
  56. Matt

    Gelukkig hebben de Russen een eigen medicijn, vodka
    Wat zorgt da gem leeftijd voor mannen op 58 jaar ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  57. UN Report Reveals How Israel is Coordinating with ISIS Militants Inside Syria
    http://21stcenturywire.com/2015/02/19/un-report-reveals-how-israel-is-coordinating-with-isis-militants-inside-syria/
    Waarom begint het coporate/NOS nieuws niet met het UN rapport dat stelt dat Israël ISIS en andere rebels wel erg veel helpt. Zelfs de Haaretz meldt het.

    Overigens krijgen op dit moment de Assad troepen een flinke tik op de neus in en rondom Aleppo. Veel soldaten zijn gedood of gevangen genomen (en van die gasten krijg je geen bad en brood als je je overgeeft zoals de Russen deden bij sommige gevangen genomen oekraïense soldaten), nee dan wordt je dood getrapt). Ik ga er van uit dat er duizenden turkse troepen de grens zijn overgestoken en de "rebellen" hebben geholpen. Aleppo is een belangrijke troef voor zowel Assad als voor de alliantie tegen Assad. Als turkse troepen mee gaan vechten met de "rebellen" is dit mogelijk een game changer. Als dat zo is, zullen er dan officiële Iraanse troepen naar Syrië gaan ?.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter lezen

      Er staat dat Israel vecht tegen Hezbollah, en dat Assad vroeg aan hezbollah om te helpen te vechten tegen IS.

      En de conclusie van de schrijver is dat, omdat Israel vecht tegen Hezbollah hiermee indirect IS 'support'

      Tjongetjonge
      ZO ken ik er nog wel een paar

      Verwijderen
    2. Ach LGK, ze verzinnen het waar je bij staat en durven dan ook met droge ogen te vragen waarom je het niet begrijpt omdat het allemaal zo klaar als een klontje is?? Tuurlijk joh, je verzint het net ter plekke en dan moet ik er instinken?? Ik heb nog IQ...das al heel wat meer als dat er velen hier hebben....

      Verwijderen
    3. wat beter lezen ?

      In a new report from the UN, it is revealed that the Israeli Defense Forces (IDF) were maintaining regular contact with members of the so-called Islamic State since May of 2013. Initial reports from the IDF stated that this was only for medical care for civilians, but that story fell apart when the UN observers identified direct contact between IDF forces and ISIS soldiers, including giving medical care to ISIS fighters. Observations even included the transfer of two crates from the IDF to ISIS forces, the
      contents of which have not been confirmed at this time. Further the UN report identified what the Syrians label a crossing point of forces between Israel and ISIS, a point of concern brought before the UN Security Council. This report from the UN strengthens the claims by the Syrian regime that Israel is heavily involved in operations within the nation.

      UN reveals Israeli links with Syrian rebels
      http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.630359
      Ga alle links dan na, of heb je een te laag IQ ?

      Verwijderen
    4. "Ik heb nog IQ..."

      Als je de leugen vaak genoeg herhaalt ga je er vanzelf in geloven. Die Jozef Goebbels was nog niet zo gek, zelfs in 2015 werkt het nog.

      Verwijderen
    5. En oli?

      Rapport maakt melding van steun aan oppositie, niet aan IS

      Verwijderen
    6. LGK ik ga er verder niet op in . Zie maar hoe nethanyahu bij een gewonde ISIS strijder staat. Heeft ISIS weleens één aanslag op Israël gepleegd ????
      Nope. De zogenaamde aartsvijand.

      Verwijderen
    7. “We are collaborating with the Islamic State and the Nusra Front by attacking the Syrian Army’s gatherings in ... Qalamoun,” said Bassel Idriss, the commander of an FSA-aligned rebel brigade. - See more at: http://www.dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2014/Sep-08/269883-frustration-drives-arsals-fsa-into-isis-ranks.ashx#sthash.L8DoJuFf.dpuf
      FSA "zogenaamde gematigde rebellen" baas zegt zelf dat ze collaboreren met IS en Nusra

      Verwijderen
  58. Jinek-squads?? Nu klink je toch net als je medefantast en complotleermeester Micha Kat die ook overal squads verzint waar hij maar ongewenst is....in Ierland is het al niet anders, daar zijn het "guarda-squads" en NWO squads...Als er werkelijk zoveel "squads" achter je aan zaten lag je al lang en breed onder de groene zoden maar wat blijkt...Zowel Micha als fantast-leerling Blik zijn allebei nog onder de levenden!! Joh wat een helden!!! Op sokken...van de V&D...die bijna failliet zijn...net als deze site al is...

    BeantwoordenVerwijderen
  59. After successful operations of the Syrian Republican Guards' Women Brigade's infantry in Joubar, the Syrian Republican Guards are expanding this brigade by forming a Tank and Armor Battalion.

    These women left their ordinary lives and stepped up to defend their homeland, side by side with the heroes of the Syrian Armed Forces.

    This video captures a demonstration of their training, then some of their on the ground action inside Jobar.
    https://www.facebook.com/video.php?v=809745295773521&set=vb.349059891842066&type=2&theater

    BeantwoordenVerwijderen
  60. He kroel, je bent wel erg snel terug van 'je pintje pakken'. Kon je het niet laten om weer voor je scherm te zitten turen tot er iemand 'onzin' zit te verkopen en jij weer kunt reageren? Verslaafd aan deze site en aan pado's. Je gaat lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welke onzin?

      Enige feedback dieik hier krijg is haha
      En geen enkel argument of onderbouwing

      Verwijderen
    2. Nee hoor, je krijgt hier feedback op je eigen stompzinnige reacties waar geen enkel argument of onderbouwing voor nodig is.

      Verwijderen
    3. Is lgk en kroel dezelfde persoon?
      Aan het taalgebruik te zien hebben de pintjes geholpen.(of was het wodka?)

      Verwijderen
  61. Energo bank failliet
    http://nv.ua/business/finance/obanktorilsya-eshche-odin-ukrainskiy-bank-34351.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heeft Putin nog het pensieon fonds om de RU banken te ondersteunen

      Verwijderen
    2. Dat verschilt niet veel met Nederland of dacht jij dat er nog iets over was voor toekomstige generaties? De plannen om jouw kinderen tot hun dood door te laten werken liggen al in de ijskast. Men wacht alleen nog het juiste moment af om dit kenbaar te maken.

      Verwijderen
    3. De helft van het pensioengeld in RU wordt nu besteed aan banken en bedrijven

      Heeft NL al 600mld besteed aan ondersteuning uit pensioenpot?

      Verwijderen
    4. Heeft NL al de helft van pensioen, 600mld, besteed aan banken en bedrijven?

      Verwijderen
    5. Heeft NL al 600mld besteed aan steun aan banken en bedrijven?

      Verwijderen
    6. @LGK,

      Er zal best een reden zijn waarom wij door moeten werken tot ons 67e, denk je niet? Maar of dat te maken heeft dat wij met z'n allen ouder worden is nog maar de vraag. 18% van de Nederlanders haalt de 65 jarige leeftijd nog niet eens. Maar ja, met goedgelovige Thomassen zoals jij gaan wij de oorlog niet winnen, dat is wel duidelijk. En hoe jij dat aan je kinderen moet verklaren dat is jou probleem.

      Verwijderen
    7. @LGK,

      Maar ja, heb jij n.a.v. berichten door je geliefde kabinet, dat wij met z'n allen ouder worden, weleens onderzoek gedaan of dit werkelijk zo is? Nee, dat heb jij nooit gedaan. Ik wel, want ik ben zo eigenwijze klootzak die dat wel graag wil weten en of het wel terecht is dat mijn kinderen (die ik niet heb) tot hun dood door moeten werken. Begrijp je dat @LGK? Dat ik voor jou kinderen bezig ben om te onderzoeken of het terecht is dat zij tot hun dood door moeten werken? Dat doe ik om jou voor lul te zetten en niet voor mijn mede landgenoten. Ongelooflijke oen dat je bent.

      Verwijderen
    8. Je hebt groot gelijk, they, ik ben op pensioen, maar mijn kinderen kunnen pas op hun 67 of nog later.
      Als je de discussie aangaat met lgk, kijk ook eens naar de tijdlijn en zie mijn vorige post ""Is lgk en kroel dezelfde persoon?
      Aan het taalgebruik te zien hebben de pintjes geholpen.""
      een zatlap zou er verlegen van worden

      Verwijderen