tag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post324034774792554069..comments2024-03-28T19:24:56.517+01:00Comments on Blik Op NOSjournaal: Deel 12 (Slot): Slotoverpeinzingen vanuit ShanghaiBlikhttp://www.blogger.com/profile/16494698097842191610noreply@blogger.comBlogger29125tag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-38323906366300179792015-05-25T23:59:27.284+02:002015-05-25T23:59:27.284+02:00Een roddel is bijvoorbeeld de ene week een Su-25 v...Een roddel is bijvoorbeeld de ene week een Su-25 van links, dan weer een MiG-29 van rechts. Eerst één, dan weer twee.<br />Feiten zijn bv. dat MH17 midden in door rebellen gecontroleerd gebied vloog toen het werd neergeschoten, dat het niet in contact was met Kiev maar met Dnipro, dat de systemen van het vliegtuig in 1x ophielden, etc... Lees het rapport.<br />Iets is een feit of niet, verdraaidemenniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-41767211040234731822015-05-25T23:40:57.479+02:002015-05-25T23:40:57.479+02:00Dus als iets stinkt zijn het roddels en als verdra...Dus als iets stinkt zijn het roddels en als verdraaide feiten zijn is het de waarheid.<br />Net wat jou uitkomt héMatthttps://www.blogger.com/profile/00647011800410407798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-39588103659834325982015-05-25T23:16:46.026+02:002015-05-25T23:16:46.026+02:00Matt dat zijn allemaal roddels, de feiten onderbou...Matt dat zijn allemaal roddels, de feiten onderbouwen het niet.<br />Want ondertussen staat al die info die zogenaamd in beslag is genomen gewoon in het voorlopig rapport van de onderzoeksraad. <br />MH17 was op het moment dat het werd neergeschoten onder controle van Dnipro Control en niet van Kiev, Dnipro was ook in contact met Rostov Control. Rusland heeft ook gewoon meegewerkt aan dat rapport.menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-28085830434190948542015-05-25T23:05:33.500+02:002015-05-25T23:05:33.500+02:00mennie, die persoon moet je op het ministerie in K...mennie, die persoon moet je op het ministerie in Kiev gaan zoeken en daar is dat onderzoeksteam nog niet geweest. Alles werd meteen na de crash in beslag genomen, zo snel zelfs dat het duidelijk was dat ze wisten wat er ging gebeuren. Vertrouw jij er op dat de gegevens die zoveel tijd later werden vrijgegeven wel de juiste gegevens zijn of dat het een aangepaste versie is. Geen enkel Matthttps://www.blogger.com/profile/00647011800410407798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-62505261099517831212015-05-25T22:29:17.625+02:002015-05-25T22:29:17.625+02:00Joop, juist ja, de overheid keurt dus geen vluchtp...Joop, juist ja, de overheid keurt dus geen vluchtplannen goed.<br />Er zitten veel lagen tussen waar dit voorkomen had kunnen worden.<br />Gewoon omdat wij gewend zijn dat de overheid voor ons zorgt is het makkelijk om ze ook de schuld te geven, maar daar valt in dit geval niets te halen.<br />En wat dacht je van (het meest waarschijnlijke scenario) de persoon die met een BUK vanuit Rusland naar menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-3470011912212472612015-05-25T21:37:12.866+02:002015-05-25T21:37:12.866+02:00@Matt,
"Niemand geeft Nederland rechtstreeks...@Matt,<br /><br />"Niemand geeft Nederland rechtstreeks de schuld"<br /><br />Ik benader dat toch anders. Nederland heeft de leiding in het onderzoek en neemt in het Joint Investigation Team Oekraïne op als lid van dit team, terwijl Oekraïne nota bene een verdachte partij is en Maleisië wordt als direct betrokkene buiten het team gehouden. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-6735556826177579942015-05-25T20:49:24.683+02:002015-05-25T20:49:24.683+02:00mennie zegt: "Geen enkele reden om hem neer t...mennie zegt: "Geen enkele reden om hem neer te schieten en ook geen enkele reden om daar de Nederlandse overheid de schuld van te geven"<br />Als je bekijkt wat voor gevolgen dat allemaal heeft gehad, voornamelijk voor Rusland dan waren er redenen genoeg om dat vliegtuig neer te halen en meteen, en dan bedoel ik ook meteen erna Rusland al de schuld te geven zonder dat er toen ook nog Matthttps://www.blogger.com/profile/00647011800410407798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-35882495239750475372015-05-25T20:29:32.197+02:002015-05-25T20:29:32.197+02:00@mennie,
"Maar het vluchtplan was goedgekeur...@mennie,<br /><br />"Maar het vluchtplan was goedgekeurd, de vlucht was onder controle van zowel Oekraïnse als Russische verkeersleiding,"<br /><br />Ja oké, en hoe kwam dat, dat het vliegplan was goedgekeurd? Zal ik je het antwoord maar even geven, omdat de Nederlandse overheid heeft verzaakt vliegmaatschappijen te waarschuwen, want die wist op 14 juli 2014 al dat het Oekraïense Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-21763824682765038932015-05-25T20:21:13.849+02:002015-05-25T20:21:13.849+02:00@mennie,
In Australië denken zij daar niet anders...@mennie,<br /><br />In Australië denken zij daar niet anders over maar zij waarschuwen wel hun vliegtuigmaatschappijen en dat heeft de Nederlandse overheid verzaakt.<br /><br />"Here in Australia the Civil Aviation Safety Authority (CASA) has warned our own airlines of the alert.<br /><br />But spokesman Peter Gibson told news.com.au CASA doesn’t have the authority to prevent international Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-43748736139058951682015-05-25T20:16:52.380+02:002015-05-25T20:16:52.380+02:00Matt, dat eerste is een feit, dat tweede is een aa...Matt, dat eerste is een feit, dat tweede is een aanname die jij graag zelf doet.<br />Maar het vluchtplan was goedgekeurd, de vlucht was onder controle van zowel Oekraïnse als Russische verkeersleiding, het hield zich aan alle internationale regels, we konden de vlucht notabene zelf volgen op flightradar. Geen enkele reden om hem neer te schieten en ook geen enkele reden om daar de Nederlandse menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-67895484064096909512015-05-25T20:00:21.296+02:002015-05-25T20:00:21.296+02:00Feit is dat er een burger vliegtuig uit de lucht i...Feit is dat er een burger vliegtuig uit de lucht is geschoten dat daar helemaal niet hoefde te zijn.<br />mennie, wat als straks blijkt dat je er helemaal naast gezeten hebt en klakkeloos de westerse propaganda hebt geloofd?Matthttps://www.blogger.com/profile/00647011800410407798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-19576217027188040452015-05-25T19:56:21.418+02:002015-05-25T19:56:21.418+02:00Praten kan altijd, maar de actie ligt bij internat...Praten kan altijd, maar de actie ligt bij internationale luchtvaart autoriteiten. Daar heeft Nederland op zichzelf niks over te zeggen.menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-50624289604449483822015-05-25T16:47:11.770+02:002015-05-25T16:47:11.770+02:00@mennie,
Nee, vandaar dat er op 14 juli 2014 amba...@mennie,<br /><br />Nee, vandaar dat er op 14 juli 2014 ambassadeurs bij elkaar kwamen om over de verslechterde situatie in het Oekraïense luchtruim te praten. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-55936511188799023532015-05-25T16:35:47.184+02:002015-05-25T16:35:47.184+02:00Joop, het maakt eigenlijk niet uit wat de Nederlan...Joop, het maakt eigenlijk niet uit wat de Nederlandse overheid wel of niet wist, die heeft namelijk geen invloed op waar een vliegtuig (van een Maleisische maatschappij met Maleisische piloten) naartoe gaat (met of zonder KLM code sharing).menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-21466328015077858972015-05-25T16:22:41.444+02:002015-05-25T16:22:41.444+02:00@Matt,
Ja, dat is zeker een gevoelig punt, want w...@Matt,<br /><br />Ja, dat is zeker een gevoelig punt, want wat wist de Nederlandse overheid? Waarom is er niet gereageerd op waarschuwingen over de gevaren in het Oekraïense luchtruim? Moet ik hier héél voorzichtig een "opzetje" achter zoeken?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-4465991016564666282015-05-25T15:57:06.531+02:002015-05-25T15:57:06.531+02:00Zou het dan misschien komen omdat het echt zo is?
...Zou het dan misschien komen omdat het echt zo is?<br />Ik ben al vele malen in azie geweest. Wat denk je nou dat Blik hier aan heeft bij te dragen? Alleen maar propaganda om de rest van jullie gekkies te voeden met komplotjes en rare ideeen.menniehttps://www.blogger.com/profile/02774375643125432486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-88116450609554303462015-05-25T12:13:12.341+02:002015-05-25T12:13:12.341+02:00Daar kaart je een gevoelig punt aan Joop, die '...Daar kaart je een gevoelig punt aan Joop, die 'bevriende' staat die heel waarschijnlijk dader is van de moord op 200 passagiers van mh17 zal het moeilijk krijgen als die vriendschap ineens flink bekoeld en ze hun veto misschien niet meer kunnen uitspreken, of helemaal uit die commissie gegooid worden.<br />Ze (Ned. reg.) zullen nog slapeloze nachten krijgen om hun verhaaltjes zo te Matthttps://www.blogger.com/profile/00647011800410407798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-84829351845844354542015-05-25T00:45:21.860+02:002015-05-25T00:45:21.860+02:00@Dawg,
Ligt eraan in hoeverre Bellingcat bekend i...@Dawg,<br /><br />Ligt eraan in hoeverre Bellingcat bekend is onder de "welingelichte" Nederlander? Het "officiële" verhaal is nog lang niet van de kaart. Daarnaast hebben wij nog steeds te maken met een Non Disclosure Agreement, een veto, relatie met bevriende staten en onze nationale veiligheid. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-32539009336356364662015-05-25T00:34:31.932+02:002015-05-25T00:34:31.932+02:00@ Joop
Als Bellingcat omgaat komt komt het verhaa...@ Joop<br /><br />Als Bellingcat omgaat komt komt het verhaal dat MH17 is neergehaald door een BUK van NR/de Russen in de lucht te hangen. Komen er indringende vragen over de werkelijk toedracht. Dawghttps://www.blogger.com/profile/12116722756591062578noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-54369641055174779592015-05-25T00:03:50.310+02:002015-05-25T00:03:50.310+02:00@Dawg,
Doorgaans reageer ik bij Joost Niemöller a...@Dawg,<br /><br />Doorgaans reageer ik bij Joost Niemöller alleen op MH-17 en niet op rechts extremistische artikelen. In sommige gevallen wil ik weleens een reactie achterlaten dat niet alles lijkt zoals het is. Islamitische Staat is door VS en Israël gesponsord om het Assad regime omver te werpen. The Project of the New American Century gaat gewoon door, ook al zit er een democratische Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-30923674252029624662015-05-24T23:41:36.713+02:002015-05-24T23:41:36.713+02:00"Vond je het niet opvallend dat Niemoller dat..."Vond je het niet opvallend dat Niemoller dat stukje over ISIS en het Pentagon op z'n site plaatste?<br /><br />Hij was ook verrast op de gasconnectie tussen Syrie en Iran waar een lezer hem attent opmaakte. Alleen maar goed wanneer een journalist zich niet ongewild laat opsluiten in z'n eigen denkkaders. Er moet zoveel mogelijk ruchtbaarheid worden gegeven aan de Westerse Dawghttps://www.blogger.com/profile/12116722756591062578noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-72278131101032782312015-05-24T22:57:48.482+02:002015-05-24T22:57:48.482+02:00Wel grappig. Op Bellingcat is het totaal stilgeval...Wel grappig. Op Bellingcat is het totaal stilgevallen wat betreft reacties van blogbeheerders, na wat kritische opmerkingen van een aantal mensen, waaronder ik. Ik heb besloten om vol in de aanval te gaan tegen Bellingcat en zijn gesponsorde open source onderzoeksteam. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-4625433165786685982015-05-24T22:52:31.270+02:002015-05-24T22:52:31.270+02:00@Dawg,
"Of struisvogel."
Zelfs een str...@Dawg,<br /><br />"Of struisvogel."<br /><br />Zelfs een struisvogel is niet zo dom. Die trekt zijn kop uit het zand voordat hij stikt.<br /><br />"Vond je het niet opvallend dat Niemoller dat stukje over ISIS en het Pentagon op z'n site plaatste? Tot nu toe benaderde hij het islamitisch terrorisme altijd als iets dat min of meer uitsluitend verklaard kon worden uit Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-61445990357798115252015-05-24T22:28:18.162+02:002015-05-24T22:28:18.162+02:00Of struisvogel.
Iets anders. Vond je het niet op...Of struisvogel. <br /><br />Iets anders. Vond je het niet opvallend dat Niemoller dat stukje over ISIS en het Pentagon op z'n site plaatste? Tot nu toe benaderde hij het islamitisch terrorisme altijd als iets dat min of meer uitsluitend verklaard kon worden uit godsdienstige motieven. Dawghttps://www.blogger.com/profile/12116722756591062578noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7386352345872873380.post-58377948522834274852015-05-24T21:41:29.880+02:002015-05-24T21:41:29.880+02:00@Dawg,
Ik reageerde eigenlijk meer op dit gedeelt...@Dawg,<br /><br />Ik reageerde eigenlijk meer op dit gedeelte;<br /><br />"In plaats van je landmassa en militair overwicht te gebruiken om macht over anderen uit te oefenen."<br /><br />Het lijkt mij duidelijk wat mennie daarmee bedoelt, Rusland/Poetin. Maar als je werkelijk gaat kijken wie er zijn militaire overwicht en macht gebruikt op anderen uit te oefenen, dan lijkt mij dat ook Anonymousnoreply@blogger.com